Определение по дело №173/2022 на Административен съд - Ямбол

Номер на акта: 396
Дата: 6 октомври 2022 г.
Съдия: Ваня Георгиева Бянова Нейкова
Дело: 20227280700173
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 3 юни 2022 г.

Съдържание на акта Свали акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е № 396/6.10.2022г.

 

 

         Ямболският административен съд, пети състав, в закрито заседание на шести октомври две хиляди и двадесет и втора година в състав:

 

Съдия: Ваня Бянова-Нейкова

 

при секретаря Ст. Гюмлиева, разгледа докладваното от съдията адм.дело № 173 по описа за 2022 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

                  Производството е образувано по жалба на Г.П.Г.,***, чрез адв.М.С. от САК срещу Заповед № РД09-150/25.02.2022 г. на Министъра на земеделието, с която са одобрени окончателни специализирани слоеве „Физически блокове“ и „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2021 г..Заповедта се обжалва в частта, с която е определена недопустимост на следните парцели: №53802-559-20-1 в землището на с.Орешник; №72761-1911-2-1 в землището на Тополовград; № 72761-2131-27-1 в землището на Тополовград; № 72761-2321-12-1 в землището на Тополовград. 

                  В открито съдебно заседание на 27.09.2022 г. жалбоподателят е поискал да се назначи съдебно-техническа експертиза, която да се изготви от вещо лице със специалност геодезия.Поставени са въпроси, формулирани от оспорващия в отделна писмена молба. След връчване на молбата на насрещната страна по делото в определения 7-дневен срок от съда  административния орган – министъра на земеделието не е поставил въпроси. Постъпило е становище от директора на Дирекция „Идентификация на земеделските парцели“ в министерство на земеделието, с което не се възразява срещу назначаване на съдебно-техническа експертиза, като се счита, че задачите към вещото лице следва да се ограничат само до анализ на цифровата ортофотокарта от 2021г., на база на който да се  посочат причините за недопустимост на процесните парцели и да се даде отговор има ли некоректност в определението от министерство на земеделието допустими и недопустими площи и да се определи техния точен размер.Счита се още, че проверката от вещото лице следва да се извърши само въз основа на данните, ползвани от административния орган за издаване на заповедта, като в случая констатациите за неспазване на изискванията за допустимост на парцелите са базирани на дешифрирация на самолетни снимки от 2021 година. В тази връзка се възразява срещу ползването на предоставените от жалбоподателя снимки, за които посочва, че са направени на място в парцелите на 25 март 2022 година, с аргумент, че са нерелевантни към казуса като време, както и че не попадат сред способите, използвани от административни орган като източник на информация за одобряване на окончателния специализиран слой. Съдът е определил първоначален депозит за вещото лице в размер 400лв., като е разпределил  стойността на същия между страните. С молба вх.№2356/30.09.2022г. оспорващият Г.П.Г., чрез адв.М.С. от САК, е представил платежно нареждане за внесен депозит в размер на 200лв.. С молба вх.№2360/03.10.2022г. от министерство на земеделието  е представено платежно нареждане за внесен депозит в размер 200лв..   Предвид изложеното не са налице пречки за определяне на  конкретното вещото лице и поставяне на задачи към същото. Водим от горното и на осн. чл.194 и следв. от ГПК, съдът

 

О П Р Е Д Е Л И :

 

ВЪЗЛАГА изготвяне на съдебно-техническа експертиза на вещото лице инж.Мария Димитрова Златева,  гр.Ямбол, образование – висше, специалност – геодезия, фотограметрия и картография, квалификация – строителен инженер по геодезия, фотограметрия и картография, включена в Списъка на вещите лица за съдебния район на Административен съд-Ямбол.

Вещото лице има задача да даде отговор на въпросите, поставени с молба от  оспорващия Г.П.Г.,***, чрез адв.М.С. от САК, допълнени и изменени от съда след възражението на ответника-министъра на земеделието, както следва:

 

1.      Въз основа на какви данни са одобрени окончателни специализирани слоеве“Физически блокове“ и „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2021г. с обжалваната Заповед № РД-09-150/25.02.2022г. на министъра на земеделието, в частта на слоя за БЗС №53802-559-20-1 в землището на с.Орешник; №72761-1911-2-1 в землището на Тополовград; № 72761-2131-27-1 в землището на Тополовград; № 72761-2321-12-1 в землището на Тополовград. Да се посочат способите – въз основа на какви данни е актуализирана ЦОФК; има ли данни за теренни проверки на референтни парцели; има ли данни за извършени проверки на място на заявените от жалбоподателя за подпомагане за кампания 2021г. с УИН 26/260521/13679 пред ДФ“Земеделие“ БЗС №53802-559-20-1; №72761-1911-2-1; № 72761-2131-27-1; № 72761-2321-12-1

2.      Попадат ли БЗС №53802-559-20-1 в землището на с.Орешник; №72761-1911-2-1 в землището на Тополовград; № 72761-2131-27-1 в землището на Тополовград; № 72761-2321-12-1 в землището на Тополовград в одобрените със Заповед № РД-09-150/25.02.2022г. на министъра на земеделието окончателни специализирани слоеве“Физически блокове“ и „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2021г. изцяло или частично.Да се посочат допустимите и недопустимите площи съобразно одобрения слой.

3.      Съобразно отговора на въпрос 2 да се посочат причините(фактическите основания) за недопустимите площи(ако такива площи се констатират).

4.      Съобразно отговора на въпрос 2 да даде заключение има ли разлика с определените от министъра на земеделието допустими и недопустими площи.

5.      Да сравни снимките на оптичен носител, предоставени от жалбоподателя с молба вх.№1967/25.07.2022г. с предоставените цифрови данни за парцелите от министъра на земеделието  и да даде отговор(ако това е възможно) дали предоставените от жалбоподателя снимки са за  БЗС №53802-559-20-1; №72761-1911-2-1; № 72761-2131-27-1; № 72761-2321-12-1.

6.      Ако вещото лице констатира, че снимките на оптичен носител, предоставени от жалбоподателя с молба вх.№1967/25.07.2022г. са за  БЗС №53802-559-20-1; №72761-1911-2-1; № 72761-2131-27-1; № 72761-2321-12-1, да даде отговор на снимките видими ли са дървета, храсти или други недопустими елементи по смисъла на Наредба 02 от 26 март 2018г. за критериите за допустимост на земеделските площи за подпомагане по схеми и мерки за плащане на площ.

 

При изготвяне на заключението вещото лице следва да ползва приобщените по делото писмени доказателства и предоставените от страните на електронен носител. При необходимост следва да извърши допълнителна проверка в министерство на земеделието и да поиска предоставяне на допълнителни данни за одобрения с обжалваната заповед слой.

 

Определението да се съобщи на вещото лице и на страните.

Вещото лице да се призове за насроченото по делото открито с.з.

                                                                                 

СЪДИЯ:п П/не се чете/