Решение по дело №901/2023 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 2251
Дата: 11 декември 2023 г.
Съдия: Дарина Стойкова Матеева
Дело: 20237180700901
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 4 април 2023 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 2251

 

Гр. Пловдив, 11.12.2023 год.

 

В  ИМЕТО  НА НАРОДА

 

Административен съд – Пловдив, І отделение, І състав, в публично съдебно заседание на четиринадесети ноември през две хиляди двадесет и трета година в състав:

 

                                                    ПРЕДСЕДАТЕЛ:  ДАРИНА МАТЕЕВА

 

при секретаря К.Р., като разгледа докладваното от председателя адм. дело № 901 по описа за 2023 г., за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 144 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/ във връзка с чл. 215 от Закона за устройство на територията ЗУТ/.

         Образувано е по жалба на О.Н.Б., ЕГН **********, с адрес: ***, чрез адвокат И., със съдебен адрес:***, ***срещу Заповед № РДЦ-23-256 от 23.03.2023 год. на кмета район „Централен“ при Община Пловдив, с която е наредено незабавно спиране на строеж:  „Преустройство с промяна на предназначението с изграждане на нови водопроводна, канализационна и електрическа инсталации на две помещения в самостоятелен обект в сграда (СОС) с идентификатор 56784.523.122.1.2“ с административен адрес: ***.

По подробно изложени съображения в жалбата се иска административният акт да бъде отменен, като неправилен и незаконосъобразен. Твърди се, че в случая не е налице, посочения в оспорваната заповед строеж, а извършен в СОС текущ ремонт по смисъла на § 5, т. 43 от ДР на ЗУТ, за който, съгласно чл. 151, ал. 1, т. 1 от ЗУТ не се изисква издаване на разрешение за строеж. Подробни доводи се излагат в писмена защита. Претендира се присъждане на съдебни разноски, съгласно представен списък.

Ответникът - Кмет на район „Централен“ при община Пловдив не изразява становище по жалбата. Не се явява и не изпраща представител в съдебно заседание.

          Административен съд - Пловдив в настоящия си състав намира, че жалбата е подадена от активно легитимирана страна, адресат на оспорената заповед и в преклузивния законов срок.

С оглед горното жалбата е допустима.

Разгледана  по същество е основателна, като съображенията в тази насока са следните:

Жалбоподателят О.Н.Б. се легитимира като собственик на самостоятелен обект в сграда с идентификатор 56784.523.122.1.2 по КК и КР на гр. Пловдив, съгласно нот. акт № 8, т. 2, рег.1243, д. № 207/2002г., вписан под № 47, т. 12, рег.№5192/2002г. в Служба по вписванията – Пловдив.

Във връзка с постъпила жалба до кмета на район „Централен“ при община Пловдив, на 16.02.2023г. от служители на районната администрация е извършена проверка на административен адрес: гр. Пловдив, ул. „Мали Богдан“ № 22, ет. 2, ап. 2. Видно от съдържанието на съставения при проверката констативен протокол на проверяващите е отказан достъп до апартамента и е извършен оглед от общо помещение, находящо се под апартамента, където са установени новоизградени канализационни и водопроводни тръби.

На 23.02.2023г., при осигурен от Даниел Б. достъп е извършен повторен оглед на самостоятелен обект в сграда с идентификатор 56784.523.122.1.2 по КК и КР на гр. Пловдив, при който служители, отговарящи за контрола по строителството в районната администрация са констатирали, че се извършва промяна на преназначението на две помещения  в самостоятелния обект, като едното помещение, съгласно одобрената проектна документация, представялва „кухня с площ 9,72 кв.м.“, а другото съгласно одобрената проектна документация, представялва „дневна с площ 17,90 кв.м.“. Констатирано е при проверката, че кухнята се преустройва в помещение за обитаване, като за целта всички предвидени ВиК връзки в помещението са премахнати, а дневната се преустройва в кухня, като за целта е положена нова ВиК инсталация, преминаваща по тава на общото помещение - помещение 8 за съхранение на колички, находящо се непосредствено под самостоятелен обект в сграда с идентификатор 56784.523.122.1.2. Установено е при проверката, че новоизградената ВиК инсталация се състои от нова канализация, изпълнена с PVC тръби Ф50 с приблизителна дължина 5,50 м., заустваща се в съществуващ вертикален канализационен клон, изпълнен с тръби PVC тръби Ф100 и нов водопровод, изпълнен с тръби РЕ Ф25 с приблизителна дължина 2,80 м., разположени по тавана в общото помещение, като връзката на новоизградената ВиК инсталация, през общото помещение е осъществена посредством два отвора в междуетажната стоманобетнова плоча, като част от армировката на същата е разрязана.  В дневната е установена новоизградена ел. инсталация, която според описаното в констативния акт, е скрита зад новоизградена облицовка от гипсокартон, без да са налице данни за неговата огнеустойчивост. Зад облицовката от гибсокартон се сочи да са изпълнени ел. кабелни трасета, конзоли за ел. ключове и контакти. Според проверяващите, в цялото помещение видимо не са налични разколнителни кутии, в които да са изпълнени връзките на старото и новото ел. захранване с монтирани контактни отвори. Прието е, че за така установените СМР не е налична одобрена проектна документация или издадено разрешение за строеж, като според проверяващите, СМР представляват монтиране на нови (непредвидени и нефигуриращи в графичната част на одобрената проектна документация) инсталации.

За установеното е съставен Констативен акт (КА) № 8/23.02.2023г. (л. 16), който е съобщен на жалбоподателя Б., чрез пощенски оператор на 29.03.2023г.

Срещу КА е постъпило възражение (л. 14) от страна на О. Б., в което се сочат за неправилни констатациите в КА, че извършените СМР в СОС с идентификатор 56784.523.122.1.2 попадат в хипотезата на чл. 151 от ЗУТ и не е задължително издаването на разрешение за строеж, тъй като представляват текущ ремонт. Отделно се сочи за неправилна констатацията в акта, че се касае за вътрешно преустройство на хола и кухненския бокс в жилището, което неправилно е опедлено като промяна на предназначението му.

Последвало е издаването на Заповед № РДЦ-23-256 от 23.03.2023 год. на кмета на Община Пловдив, район „Централен“, с която на основание чл.224а, ал. 5 от ЗУТ, във вр. с чл. 225, ал. 2, т. 2 от ЗУТ е наредено незабавно спиране на строеж: „Преустройство с промяна на предназначението с изграждане на нови водопроводна, канализационна и електрическа инсталации на две помещения в самостоятелен обект в сграда (СОС) с идентификатор 56784.523.122.1.2“.

         Прието е в мотивите на заповедта, че извършващото се строителство в СОС с идентификатор 56784.523.122.1.2, представлява строеж по смисъла на § 5, т. 38 от ДР на ЗУТ, тъй като същият не попада в хипотезите на чл. 151 от ЗУТ и за изпълнението му е необходимо издаването на разрешение за строеж. Обсъдено е в акта, че за строежа е приложим чл. 147, ал. 1, т. 2 от ЗУТ, съгласно който за монтаж на инсталации не се изискват одобрени инвестиционни проекти за издаване на разрешение за строеж. Според административния орган СМР са в процес на изпълнение и се изпълняват без за същите да е издадено разрешение за строеж, поради което е наредено незабавното им спиране по реда на чл. 224а, ал. 5 от ЗУТ.

По делото е приета административната преписка по издаване на оспорвания административен акт.

За удостоверяване на компетентността на административния орган за издава актове от вида на процесния от ответника по делото е представена заповед № 21ОА-1412/10.06.2021 г., издадена от кмета на община Пловдив, съгласно която на основание § 1, ал. 3 от ДР на ЗУТ на кмета на район „Централен“ при община Пловдив е предоставено правомощието да издава заповеди от вида на процесната.Представена е самата Заповед № 21ОА-1247/25.05.2021г. на кмета на община Пловдив- Здравко Димитров,с която е упълномощен Величко Родопски-зам.кмет „Финанси и стопански дейности“ да изпълнява функциите на кмет на Община  Пловдив за периода от 25.05.2021г. до завръщане на титуляра,както и болничен лист на Здравко Димитров.

По делото, по искане на жалбоподателя, е допусната и назначена съдебно-техническа експертиза (СТЕ), която съдът кредитира като компетентно, обективно изготвена. Същата е изготвена от инж. Я.Р. и е приета, без оспорване от страните.

Вещото лице, при огледа на място в процесния самостоятелен обект , е установило, че няма обзавеждане, от което да се установи дали е извършено преустройство на две помещения с промяна на тяхното предназначение така, както е описано в обжалваната заповед. Помещенията в жилището били скоро ремонтирани, в т.ч. и банята, където са изпълнени инсталации „до тапа“ с кранове на изводите за водопровод. За електроинсталацията е установено, че е изцяло скрита в стените под гипсокартон и мазилки (недостъпна за оглед), изпълнена е до степен на готовност за монтаж на ключове и контакти, които липсват. Според експерта, при ремонта на жилището са извършени промени на съществуващата ВиК - инсталация. Към съществуващата от времето на построяване на сградата инсталация - общи вертикален канализационен клон от тръба Ф110 и вертикала на водопровода, намиращи се в банята, през общата стена между банята и кухнята са били включени кухненските прибори. Към момента на огледа в бившата кухня са премахнати изводите за захранване с вода на кухненската мивка и канализационната тръба от тази мивка и е направена нова водопроводна връзка от банята до помещението - дневна, съседно на кухнята, намиращо се между кухнята и спалнята.

Вещото лице посочва в заключението си, че по данни от жалбоподателя, в подовата настилка е положена гъвкава водопроводна тръба, започваща от банята, преминаваща по пода на кухнята и на дневната и достигаща североизточната /далечна/ стена на дневната, която граничи със спалнята. Отделно от това, в дневната е констатирано наличие на извод на водопровод от полипропиленова тръба ф20мм. с дължина 40см., която е монтирана до стената вертикално и идва от хоризонтална тръба под ламинирания паркет, която е на 4,00м. от фасадната стена на дневната. На разстояние 3,00м. от същата фасадна стена и на височина 20-25см. над пода, през общата стена между спалнята и дневната, е установено наличие на дъга Ф50мм. от полипропилен за канализационна тръба, като другият край на дъгата е удължен, излиза в остъклена тераса. Посочено е от експерта, че включването на извода за канализация става в съществуваща вертикала на дъждовната канализация на сградата на височина 15-20см. над пода. Посочените преустройства на ВиК инсталацията, според вещото лице предполагат, че в дневната на жилището ще се монтира кухненска мивка, захранена от вертикалния водопроводен клон в банята и включена за отвеждане на отпадните води във вертикален клон на дъждовната канализация, преминаващ през терасите на всички жилища от последния етаж до избите на сградата.

Експеттът е извършил оглед и на общи помещения, находящи се под самостоятелния обект, за който са направени констатации в оспорвания акт и за които е наличен по делото снимков материал, част от съдържанието на КА от 23.02.2023г. Констатирано е при огледа, че канализационните тръби, заснети на снимковия материал са премахнати, а пробивите на плочата са замазани с гипс по повърхността на тавана. Разяснено е от експерта, че снимките на л.18 и на л.19 /горе/ не отговарят на действителното положение на място в обекта на 04.11.2023г, тъй като тръбите са премахнати, ламаринените поли, с които те са били скрити също са демонтирани и по тавана на общото помещение няма тръби, ламаринени поли и пробиви на плочата. Според експерта, замазаните места, на които е имало пробиви в плочата съответстват на места от жилището на жалбоподателя по следния начини подробно са описани в СТЕ на база на снимковия материал, част от съдържанието на КА.

Вещото лице е уточнило, че в гаража под спалнята, собственост на жалбоподателя, преминава тръба от дъждовната канализация, която продължава в избения етаж на сградата.

По поставените към СТЕ въпроси инж. Р. е отговорила, че извършените СМР не засягат конструктивни елементи от сградата, а пробивът на преградната стена между дневната и спалнята с диаметър Ф50 мм. представлява незначителна промяна в неносещ елемент. От премахнатите канализационни тръби са останали отвори в подовата плоча, които са замазани по тавана на общото помещение под процесното жилище с гипс, но дали е възстановена качествено армировката на плочата /със заваряване на прекъснати краища/ и бетона, който е отстранен при пробива, експертизата не е могла да установи. Според вещото лице извършените СМР не са изисквали премахване или преместване на вътрешни или фасадни стени и местата на вътрешните стени съответстват на проекта и изпълнението на сградата от времето на нейното построяване. Посочено е, че новите водопроводна и канализационни тръби не оказват влияние върху устойчивостта на сградата и не се отразяват на нейната носимоспособност, тъй като не се засягат конструктивни елементи. Пробивът в преградна стена с диаметър 50мм  Вещото лице  определя като незначителна промяна в неносещ елемент. Извършените СМР, довели до включване на битови отпадни води във вертикален клон за дъждовна вода от терасите, според инж. Р. представляват преустройство на обща инсталация в сградата, което се сочи да  е строеж по смисъла на ЗУТ и подлежи на регламентация, съгласно чл.1, ал.6 от Наредба № 4 от 17.06.2005г. за проектиране, изграждане и експлоатация на сградни водопроводни и канализационни инсталации.

По отношение на констатирания ремонт на електроинсталацията в жилището, се сочи, че е извършен изцяло вътре в жилището. Експертизата не е установила евентуално ново окабеляване или подмяна на кабели, тъй като помещенията са с измазани стени тавани, а на места е положен гипсокартон. Налични са изводи за ключове и контакти - не монтирани, но местата им, според вещото лице, не предполагат промяна в общите ел. мрежи на сградата или излизане извън площта на процесното жилище. Водопроводните тръби са положени в подовата настилка на жилището, а под него – в общото помещение не е констатирано да има  водопроводна тръба. Захранването с вода на новопредвидената мивка в дневната е от общия вертикален водопроводен клон на сградата, който е в банята на жилището. Новото включване на мивка, предвидена с извършените СМР в дневната се включва във вертикален клон на дъждовната канализация на сградата, който премивана по цялата й височина в обема на терасите на апартаментите.

По въпроса дали има промяна в предназначението на отделните помещение експертът е посочил, че с оглед извършените в дневната на апартамента СМР - извод за водозахранване и извод за включване на отпадни води може да се приеме, че е извършено преустройство на дневната в кухня, което няма да доведе до промяна в кода, с който се описва самостоятелния обект, респ. до промяна в предназначението на част от обект от един начин на ползване в друг, съгласно нормите на ЗУТ и ЗКИР.

В съдебно заседание инж. Р. поддържа заключението си като сочи, че тръбите под плочата, които е видяла при втория оглед са премахнати и по нов начин е решено включването им във водосточна тръба в рамките на самия апартамент, което е допустимо, ако канализацията е с комбинирано включване на дъждовни и отпадни води, което не се сочи да е проверено от експерта.

При така установената фактическа обстановка, съдът достигна до следните правни изводи.

Проверена съобразно доказателствата и критериите, визирани в разпоредбата на чл. 146 от АПК, оспорената заповед се явява валиден административен акт, издаден в писмена форма и със съдържание, отговарящо на изискванията на чл. 59, ал. 2 от АПК, но при допуснато  съществено нарушение на административнопроизводствените правила, при противоречие с приложимите материалноправни разпоредби и целта на закона.

Обжалваната заповед е издадена от орган с материална и териториална компетентност - кмет на район „Централен“ при община Пловдив.

Според чл. 224а, ал. 5 от ЗУТ при констатиране на строеж от четвърта до шеста категория или на част от него, незаконен по смисъла на чл. 225, ал. 2, от служителите по чл. 223, ал. 2 се съставя констативен акт, който се връчва на заинтересуваните лица, които могат да подадат възражения в 7-дневен срок. Заповедта за спиране на незаконния строеж се издава от кмета на общината или от упълномощено от него длъжностно лице в тридневен срок от изтичането на срока за възражения. Със заповедта за спиране по ал. 5 се забранява достъпът до строежа – чл. 224а, ал.6 от ЗУТ.

По смисъла на чл. 225, ал. 2 от ЗУТ строеж или част от него е незаконен, когато се извършва: 1. в несъответствие с предвижданията на действащия подробен устройствен план; 2. без одобрени инвестиционни проекти и/или без разрешение за строеж; 3. при съществени отклонения от одобрения инвестиционен проект по чл. 154, ал. 2, т. 1, 2, 3 и 4; 4. със строителни продукти, несъответстващи на изискванията по чл. 169а, ал. 1, или в нарушение на правилата за изпълнение на строителните и монтажните работи, ако това се отразява на конструктивната сигурност и безопасното ползване на строежа и е невъзможно привеждането на строежа в съответствие с изискванията на този закон; 5. при наличие на влязъл в сила отказ за издаване на акт по чл. 142, ал. 5, т. 8; 6. в нарушение на изискванията за строителство в територии с особена териториалноустройствена защита или с режим на превантивна устройствена защита по чл. 10, ал. 2 и 3.

Спорът по делото се свежда до въпроса дали извършените в самостотяления обект, собственост на жалбоподателя СМР, представляват „строеж“, по смисъла на § 5, т. 38 от ДР на ЗУТ. Съгласно тази разпоредба, „строежи“ са надземни, полуподземни, подземни и подводни сгради, постройки, пристройки, надстройки, укрепителни, възстановителни работи, консервация, реставрация, реконструкция по автентични данни по смисъла на чл. 74, ал. 1 от Закона за културното наследство и адаптация на недвижими културни ценности, огради, мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура, благоустройствени и спортни съоръжения, както и техните основни ремонти, реконструкции и преустройства със и без промяна на предназначението.

Според §5, т. 40 от ДР на ЗУТ „Строителни и монтажни“ са работите, чрез които строежите се изграждат, ремонтират, реконструират, преустройват, поддържат или възстановяват.

Безспорно в жилището на жалбоподателя от страна на служителите на районната администрация, за които няма спор по настоящото дело, че са действали в рамките компетентността си, са констатирани извършени СМР. Датата на извършването, обаче остава фактически неизяснена, тъй като на 16.02.2023г. не е имало достъп до СО на ет. 2, а е осъществен оглед на помещение, намиращо се под СОС с идентификатор 56784.523.122.1.2. На 23.02.2023г. при повторния оглед от служителите на районната администрация е констатирано, „че се извършва промяна на предназначението на 2 (две) помещения в СОС“, като тази констатация е направена на база на установената в момента на проверката новоизградени в същия обект ВиК и ел. инсталации, чрез премахване на предвидените ВиК връзки в кухнята, изпълнена по тавана на общото помещение под СО нова канализация и нов водопровод с тръби разположени по тавана на общото помещение, като е констатиран пробив на междуетажна плоча. Установена е в обекта и новоизградена ел инсталация. Предвид тези констатации се налага изводът, че към датата на съставяне на КА са изпълнени съответните СМР в обекта.

Посоченото води до извод за допуснато съществено нарушение на административнопроизводствените правила, при издаване на оспорвания акт, тъй като при издаването му административният орган не е изпълнил задължението си по чл. 35 от АПК да събере и обсъди всички относими за спора обстоятелства. Оспорената заповед е издадена, без да са изяснени фактите от значение за случая във връзка с времето на извършване на процесното строителство, налице ли са СМР, които да подлежат на спиране в приложената хипотеза на  чл. 224а, ал. 5 от ЗУТ.

Видно от съдържанието на издадения КА в процесния обект вече са извършени съответните СМР, в резултат на което са изпълнени нова ВиК и ел. инсталация в същия. В оспорваната заповед обаче не са налице констатации относно съществени към предмета на заповедта обстоятелства за това дали се извършват строителни и монтажни работи, които да подлежат на незабавно спиране. Мотивите на заповедта, изцяло преповтарят констатациите направени в КА, вкл. и по отношение на факта, че СМР в обекта са в процес на извършване и към момента на издаване на процесния административен акт. В тази връзка съдът намира, че е допуснато нарушение на административнопроизводствените правила, което е съществено, доколкото се е отразило върху съдържанието и разпоредителната част на крайния акт, т.е. при недопускането им би се установила различна фактическа обстановка и материалноправни основания за издаване на заповед на различно правно основание.

Според трайно установената практика на ВАС, спирането на изпълнението на строеж по своята правна същност е принудителна административна мярка и целта на закона е да се преустанови извършването на едно незаконно строителство. Следователно, издаването на заповед за спиране изпълнението на строеж би било оправдано и законосъобразно само, когато строежът се изпълнява със започнали и продължаващи СМР, т.е. когато реално се извършва незаконен строеж. В случая, посочения в оспорваната заповед строеж: „Преустройство с промяна на предназначението с изграждане на нови водопроводна, канализационна и електрическа инсталации на две помещения в самостоятелен обект в сграда СОС“, още към датата на съставяне на КА се сочи да е изпълнен като са новоизградени ВиК и ел. инсталация и всъщност нареденото му незабавно спиране, по реда на чл. 224а, ал. 5 от ЗУТ се явява безпредметно.

В контекста на изложеното и след анализ на събраните по делото доказателствени средства, съдът счита, че не са налице материалноправните предпоставки за издаване на оспорената заповед. По делото (включително и от снимковия материал, съдържащ се КА) няма доказателства за извършвани на място СМР, а на вече изпълнени такива, като в тази връзка няма и възражения от ответния орган досежно установеното. От данните в съставения констативен акт и от заключението на вещото лице, се установява по безспорен начин, че строителните дейности са били изпълнени към датата на издаване на оспорвания акт и в тази връзка разпореденото незабавно спиране на строежа е незаконосъобразно процедирано по реда на чл. 224а, ал. 5 от ЗУТ.

С оглед на горното, съдът приема, че не е налице годен предмет на процесната заповед. За да се спре строителство по реда и на основанията на чл. 224а, ал. 5 от ЗУТ ,следва да е налице строеж в процес на изпълнение, респ. не подлежи на спиране преустановено строителство. Последното, ако е незаконно, подлежи на премахване по друг ред посочен в ЗУТ.

Налице е и друго съществено обстоятелство по делото, което според настоящия съдебен състав навежда основание за отмяна на процесната  заповед:

Съгласно чл. 142, ал. 1 АПК, съдът преценява съответствието на оспорения акт с материалния закон към момента на издаването му. Налице са и изключения, а именно изключението за преценка наличието на нови факти от значение за делото към един по-късен момент, а именно към момента на приключване на устните състезания по чл. 142, ал. 2 АПК. Касае се за такива нови факти, които имат спрямо спорното правоотношение значение на юридически или доказателствени факти и променят съществувалото към момента на издаване на оспорената заповед положение. В случая е налице именно такъв нов факт, който се налага от констатациите на приетото, без възражения, заключение по СТЕ. Видно е от същото, че към датата на извършване на оглед от вещото лице на процесния СО и на самостоятелните обекти под него, са налични други СМР, в следствие на които е променено действителното положение по фактите и вещото лице на база на констатирането е посочило, че СМР, всъщност представляват вътрешно преустройство и не засягат конструктивни елементи или са незначителна промяна в неносещ елемент. Констатираното преустройство на обща инсталация, което ВЛ определя като строеж по смисъла на ДР на ЗУТ (стр. 4 от СТЕ), също представлява нововъзникнало обстоятелство, променящо съществувалото към момента на издаване на оспорената заповед положение. Налице е нов факт, на основание на който оспорваната заповед подлежи на отмяна.

Предвид изложеното, оспорената заповед се явява постановена в нарушение на материалния закон и в несъответствие с целта на закона. Налице са отменителните основания по чл. 146, т. 3, т. 4 и т. 5 от АПК. Оспорването е основателно, поради което оспореният административен акт следва да бъде отменен като незаконосъобразен.

При този изход на делото и на основание чл. 143, ал.1 от АПК ответникът следва да бъде осъден да заплати на жалбоподателя сторените по делото разноски в общ размер 1760 (хиляда седемстотин и шестдесет) лева, от които 10 (десет) лева заплатена държавна такса, 500 (петстотин) лева заплатено възнаграждение за вещо лице и 1250 (хиляда двеста и петдесет) лева адвокатско възнаграждение.

С оглед горното, Административен съд – Пловдив, І отделение,І състав, 

 

Р  Е  Ш  И:

 

ОТМЕНЯ Заповед № РДЦ-23-256 от 23.03.2023 г. на кмета на район „Централен“ при Община Пловдив, с която е наредено незабавно спиране на строеж: „Преустройство с промяна на предназначението с изграждане на нови водопроводна, канализационна и електрическа инсталации на две помещения в самостоятелен обект в сграда (СОС) с идентификатор 56784.523.122.1.2“ с административен адрес: ***.

ОСЪЖДА община Пловдив да заплати на О.Н.Б., ЕГН **********, с адрес: *** разноски по делото в размер на 1760 (хиляда седемстотин и шестдесет) лева

Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

                                                 СЪДИЯ: