Разпореждане по дело №304/2019 на Административен съд - Силистра

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 18 декември 2019 г.
Съдия: Елена Стойнова Чернева
Дело: 20197210700304
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 11 ноември 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

     РАЗПОРЕЖДАНЕ

№ 916

гр. Силистра, 18  декември 2019 г.

 

Административен съд – Силистра, в закрито заседание на 18 декември  през две хиляди и деветнадесета година, в състав:

СЪДИЯ: Елена Чернева

разгледа адм. дело № 304 по описа на съда за 2019 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството по делото е образувано по жалба на ЕТ „РЕБУС – С.Г.“, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. ****, представлявано от С.Р.Г., срещу Заповед № 45 – 01-558 / 23. 10. 2019 г. на главния директор на ГД „Гражданско въздухоплавателна администрация“, с която се отнемат правата, произтичащи от удостоверение за одобрена организация за обучение с № BG/ATO – 013 на ООО „Ребус – С.Г.“, с дата на издаване 23. 07. 2014 г. и приложението към удостоверението, с дата на издаване 29. 03. 2016 г.

Мотивите на административния орган са свързани с това, че за несъответствията по т. 4, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13 и 18 съгласно Протокола за констатирани несъответствия № 013 / 02. 01. 2019 г., изготвен от назначената комисия със Заповед № 45-01-684/18. 12. 2018 г. на главния директор на ГД „ГВА“ за извършване на внезапна проверка на  ООО „Ребус – С.Г.“, организацията за обучение е представила недостатъчно доказателства съгласно одобрения план за коригиращи действия, въпреки че ѝ е дадена допълнителна  възможност да стори това.

Жалбоподателят ЕТ „РЕБУС – С.Г.“ гр. Силистра, действащ чрез адв. Н. П. ***, счита, че оспорената заповед е незаконосъобразна, тъй като съставът на комисията, определена със Заповед № 45-01-684/18. 12. 2018 г. на главния директор на ГД „ГВА“, не покрива изискванията за компетентност, подходящ опит, чисто летателно досие и липса на финансова зависимост, предвидени в Регламент (ЕС) № 1178/2011 на Комисията от 3 ноември 2011 година за определяне на технически изисквания и административни процедури във връзка с екипажите на въздухоплавателни средства в гражданското въздухоплаване в съответствие с Регламент (ЕО) № 216/2008 на Европейския парламент и на Съвета (по-надолу в текста - Регламент (ЕС) № 1178/2011). Счита, че след като съставът на комисията не съответства на изискванията на регламента, това се е отразило на дадените от нея препоръки и изготвения доклад от проверката, като е опорочило и довело до нищожност крайния акт в производството, предмет на оспорване в настоящото производство. Твърди, че в производството са допуснати множество процесуални нарушения, накърняващи правото му на защита. Счита, че органът не му е оказал необходимото съдействие за изпълнение на вменените задължения.  Моли за обявяване на оспорената заповед за нищожна, а в условията на евентуалност моли за нейната отмяна и за присъждане на разноските по делото. Във връзка с доказване на твърденията си моли да бъде задължен ответника да представи длъжностните характеристики на членовете на комисията, определена със Заповед № 45-01-684/18. 12. 2018 г., както и доказателства относно професионалната им квалификация и опит, а също и справка дали срещу тях има образувани дисциплинарни производства.

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК), във вр. с чл. 64, ал. 1 от Наредба № 39 от 23.04.2015 г. за условията и реда за издаване на свидетелства за правоспособност на пилоти, свидетелства за организации за обучение, обучаващи пилоти и кабинен екипаж, и свидетелства за медицинска годност на авиационен персонал – пилоти и кабинен екипаж, в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) № 1178/2011 на Комисията от 3 ноември 2011 г. за определяне на технически изисквания и административни процедури във връзка с екипажите на въздухоплавателни средства в гражданското въздухоплаване в съответствие с Регламент (ЕО) № 216/2008 на Европейския парламент и на Съвета и контрола върху тях.

Жалбата е подадена  в срока по чл. 149, ал.1 АПК от лице, което е адресат на административния акт и има правен интерес от оспорването по смисъла на чл. 147, ал.1 АПК; атакува се индивидуален административен акт, подлежащ на съдебен контрол, пред компетентния съд. Ето защо жалбата се явява процесуално  допустима и следва да се внесе за разглеждане в открито съдебно заседание.

Жалбата не е подадена съгласно правилото на 152, ал. 1 АПК, но в дадения от съда срок органът е представил заверено копие от цялата административна преписка, като по допускането на събраните по нея доказателства съдът ще се произнесе в първото заседание – чл. 171, ал. 5 от АПК. 

Съгласно визирания в чл. 9 АПК принцип на служебното начало и на основание чл.163, ал. 3 от АПК на административния орган следва да се укаже, че е необходимо да представи доказателства относно това как и кога жалбоподателят е бил уведомен за дадените указания за представяне на допълнително доказателства с писмо с изх. № 40-010556 / 18. 09. 2019 г. и с писмо с изх. № 40-01-483 от 09. 07. 2019 г., а също и доказателства, въз основа на които на издателя на оспорената заповед е възложено да изпълнява длъжността главен директор на ГД „ГВА“ и доказателства, че инспекторите, извършили проверката, отговарят на изискванията за заемане на длъжността. В тази връзка искането по чл. 190 ГПК във вр. с чл. 144 АПК следва да се уважи, като се задължи органът да представи длъжностните характеристики на членовете на комисията, определена със Заповед № 45-01-684/18. 12. 2018 г., както и доказателства относно професионалната им квалификация и опит. Искането  за представяне на справка дали срещу членовете на комисията има образувани дисциплинарни производства е неоснователно, тъй като изискванията за проверяващи, регламентирани в подчаст „К“, раздел I, чл. FCL.1000 и чл. FCL.1010 от Регламент (ЕС) № 1178/2011 не касаят надзорния орган и неговия персонал, чиято дейност е регламентирана в чл. 11б от същия регламент. Съгласно чл. 170, ал. 1 от АПК в тежест на административния орган е да установи съществуването на посочените в оспорения акт фактически основания, както и изпълнението на законовите изисквания за издаването му.

Жалбоподателят следва да установи в процеса своите твърдения, базирани на факти, от които произтичат за него благоприятни последици, по аргумент от чл.154 ал.1 ГПК, във връзка с чл.144 АПК, а в случая – че е изпълнил необходимите коригиращи действия съгласно одобрения план и дейността му отговаря на изискванията  на Регламент (ЕС) № 1178/2011. Същият следва да установи твърденията си за наличието на конфликт на интереси досежно член на комисията, което съставлява пречка за участието му в проверката по смисъла на чл. 11б, §4 от Регламент (ЕС) № 1178/2011. Към делото са приложени декларации от четиримата проверяващи относно липсата на конфликт на интереси и в случай, че жалбоподателят поддържа това свое твърдение, следва да опровергае отрицателния факт, че конфликт не е налице.

Във връзка с гореизложеното и на осн. чл. 154, ал. 1, 157, ал. 1  и чл. 163 АПК съдът

 

 

 

Р  А  З  П  О  Р  Е  Д  И  :

 

НАСРОЧВА съдебно заседание за 27. 01. 2020 г.  от 14. 00 часа, за която дата да се призоват следните страни:

Жалбоподател: ЕТ „РЕБУС – С.Г.“, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. ****, представлявано от С.Р.Г.;

Ответник по жалбата: Главен директор на ГД „Гражданско въздухоплавателна администрация“.

 

ПРЕПИСИ от настоящото разпореждане да се връчат на страните по реда на чл.138, вр. с чл.137 АПК, като ответният административен орган има право на писмен отговор и посочване на доказателства в 14-дневен срок от съобщаването.

 

ЗАДЪЛЖАВА ОТВЕТНИКА по делото най-късно в насроченото съдебно заседание да представи длъжностните характеристики на членовете на комисията, определена със Заповед № 45-01-684/18. 12. 2018 г., както и доказателства относно професионалната им квалификация и опит. При неизпълнение съдът ще приложи последиците по чл. 161 ГПК във вр. с чл. 144 АПК, като приеме за доказани фактите, относно които страната е създала пречки за събиране на допуснати доказателства – в случая, че проверяващите не притежават необходимата квалификация и опит.

 

ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на страните най-късно в насроченото съдебно заседание да посочат и да представят нови доказателства, съобразно указанията по чл. 163, ал. 3 и чл. 170 АПК, съдържащи се в мотивите на настоящото определение.

 

РАЗПОРЕЖДАНЕТО не подлежи на оспорване.

 

                                                                    СЪДИЯ: