Решение по дело №1361/2021 на Софийски градски съд

Номер на акта: 1000
Дата: 16 август 2022 г.
Съдия: Милена Богданова
Дело: 20211100901361
Тип на делото: Търговско дело
Дата на образуване: 13 юли 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта


РЕШЕНИЕ
№ 1000
гр. София, 16.08.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
СОФИЙСКИ ГРАДСКИ СЪД, ТО VI-24, в публично заседание на
деветнадесети юли през две хиляди двадесет и втора година в следния състав:
Председател:Милена Богданова
при участието на секретаря Нина Св. Гърманлиева
като разгледа докладваното от Милена Богданова Търговско дело №
20211100901361 по описа за 2021 година
за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е образувано по предявени от сдружение „М.“ ЕИК ******* срещу
„У.“ ЕООД ЕИК ******* осъдителни искове с правно основание чл.95 ал.1 ЗАПСП за
общата сума 7 000,00 лв. – обезщетение за вреди от нарушаване на авторските права на
авторите на текста и музиката на седем музикални произведения - 1.“That is The Way /I
Like it/ /Датс Тъ уей /Ай Лайк ит/ - KC&The Sunshine Band / КейСи енд дъ Съншайн Банд/ -
композитор и автор на текста – Richard Raymond Finch /Ричард Реймънд Финч/, член на
американското дружество BMI, представлявано от М., композитор и автор на текста Harry
Wayne Casey /Хари Уейн Кейси/ член на американското дружество BMI, представлявано от
М.; 2.Friends Of Mine /Френдс Оф Майн/ - Duran Duran /Дюран Дюран/ - композитор и
автор на текста Roger Andrew Taylor /Роджър Андрю Тейлър/, член на английското
дружеството PRS, представлявано от М., композитор и автор на текста: John Taylor /Джон
Тейлър/, член на английското дружеството PRS, представлявано от М., композитор и автор
на текста Andy Taylor /Анди Тейлър/, член на английското дружеството PRS,
представлявано от М., автор на текста Simon John Charles Le Bon /Саймън Джон Чарлз Ле
Бон/, член на английското дружеството PRS, представлявано от М., композитор и автор на
текста Nick Rhodes /Ник Родос/ член на английското дружество PRS, представлявано от М.;
3.Falling Down /Фоулинг Даун/ - Duran – Duran /Дюран – Дюран/, композитор и автор на
текста : Bates Nicholas James /Бейтс Никола Джеймс/, член на английското дружество PRS,
представлявано от М., композитор и автор на текста Le Bon Simon John /Лю Бон Саймън
Джон/, член на английското дружество PRS, представлявано от М., композитор и автор на
текста Taylor John Nigel /Тейлър Джон Найджъл/, член на английското дружество PRS,
представлявано от М., композитор и автор на текста Taylor Roger Andrew /Тейлър Роджър
Андрю/, член на английското дружество PRS, представлявано от М., композитор и автор на
текста Timberlake Justin R /Тимбълрейк Джъстин Ер/, член на американското дружество
ASCAP представлявано от М.; 4.Ordinary World /Ординари Уорлд/ Duran Duran /Дюран
Дюран/, композитор и автор на текста: Simon John Charles Le Bon /Саймън Джон Чарлз Ле
Бон/, член на английското дружество PRS, представлявано от М., композитор и автор на
текста: Warren Cuccurulo /Уорън Кукуруло/, член на американското дружество ASCAP,
1
/след поправка на техническа грешка в ОСЗ от 22.02.2022г./, представлявано от М.,
композитор и автор на текста John Nigel Taylor, член на английското дружество PRS, /след
поправка на техническа грешка в ОСЗ от 22.02.2022г./, представлявано от М., композитор и
автор на текста: Nick Rodos /Ник Родос/ член на английското дружество PRS,
представлявано от М.; 5.Gimme! Gimme! Gimme! /A Man After Midnaight/ – Гиме! Гиме!
Гиме! /А мен афтъ Миднайт/ АВВА /АББА/ , композитор и автор на текста: Bjoern K
Ulvaeus /Бьорн Ка Улвей/, член на английското дружество PRS, представлявано от М.,
композитор и автор на текста Benny Goran Bror Andersson /Бени Горан Брур Андерсон/ член
на шведското дружество STIM, представлявано от М.; 6.The Winner Takes All /Дъ Уинър
Тейк Ит Ол/ – АВВА /АББА/, композитор и автор на текста: Bjoern K Ulvaeus /Бьорн Ка
Улвей/, член на английското дружество PRS, представлявано от М., композитор и автор на
текста Benny Goran Bror Andersson /Бени Горан Брур Андерсон/ член на шведското
дружество STIM, представлявано от М.; 7. Take A Chance On Me /Тейк А Ченч Он Ми/ -
– АВВА /АББА/ композитор и автор на текста Bjoern K Ulvaeus /Бьорн Ка Улвей/, член на
английското дружество PRS, представлявано от М., композитор и автор на текста Benny
Goran Bror Andersson /Бени Горан Брур Андерсон/ член на шведското дружество STIM,
представлявано от М., изпълнени публично чрез озвучаване на запис на 05.02.2021г. в
стопанисван и управляван от ответното дружество обект – гастрономен магазин „Imperial
Gastro hub“ в гр.София, ул.“******* /пл.Славейков/ без разрешение на носителите на
авторските права или на организация за колективното им управление. Претендират се
обезщетения от по 500,00 лв. за авторите на текста и по 500,00 лв. за авторите на музиката
на всяко от произведенията, ведно със законната лихва върху цялата сума, считано от датата
на предявяване на иска до окончателното й изплащане.
С исковата молба е заявено и искане за разгласяване по реда на чл. 95б, ал.1 т. 6
ЗАПСП на диспозитива на решението по делото в два всекидневника и в телевизионна
организация с национално покритие.
Ответникът оспорва исковете с възражения, че: 1) процесните произведения не са
изпълнявани на посочените в исковата молба време и място; 2) дори да са изпълнени,
изпълнението им не представлява публично представяне; ответникът не разпространява
записи, нито организира публично изпълнение, тъй като е налице липса на обект на такова
действие – конкретно произведение или запис; 3) не са причинени вреди на
правоносителите, тъй като няма данни в резултат на действия на дружеството, носителите
на права да са били лишени от възнаграждение за своя творчески труд.
Оспорва представените от ищеца писмени доказателства с доводи за това.
Обстоятелството, че посочените в исковата молба лица (от чието име са предявени
исковете от ищеца в качеството му на процесуален субституент по чл. 95в, ал. 1 ЗАПСП) са
автори на текста и музиката на процесните произведения, както и обстоятелството, че
процесния обект се стопанисва от ответника, не са оспорени с отговора срещу исковата
молба, поради което и по аргумент от обратното на чл.153 ГПК не се нуждаят от доказване в
производството по делото.
Ищецът твърди, че има качеството на организация за колективно управление на
авторски права, а авторите на посочените по-горе песни са му отстъпили правото да
използва произведенията им. Сочи се, че ответникът има качеството на ползвател по
смисъла на §2, т.6 от ПРЗ на ЗАПСП, но без да са му отстъпвани права да ползва процесните
произведения и е озвучавал чрез звукозаписи стопанисвания от него обект на 05.02.2021г. –
гастрономен магазин „Imperial Gastro hub“ в гр.София, ул.“******* /пл.Славейков.
Представените три броя удостоверения за регистрация на дейност по колективно
управление на права в Министерство на културата, се установява, че ищецът има качеството
на организация за колективно управление на авторски права.
От представения заверен препис от регистъра на Министерството на културата, се
установява, че ищецът има подписани договори за представителство на територията на
РБългария с чуждестранни дружества /ОКУП/, сред които са и процесните – ASCAP, PRS,
2
BMI, STIM.
От представения касов бон от 05.02.2021г., се установява, че продажбите в Imperial
Gastro hub“ в гр.София, се извършват от „У.“ EOOД.
Съдът е допуснал събиране на гласни доказателства чрез разпит на свидетели и на
двете страни.
От показанията на св.Ч.П. се установява, че работи като сътрудник при ищеца от 14
години. На 05.02.2021г. посетил процесния обект, представляващ гастрономически магазин
Imperial gastro hub в гр.София, ул.******* В обекта били разположени няколко тон колони,
които го озвучавали, имало също така и няколко външни тонколони над витрините, над
вратата, които озвучавали пространството пред самия магазин и се чувало на площад
Славейков. Докато свидетелят бил в заведението успял да идентифицира чрез музикално
приложение на мобилния му телефон Шазам процесните седем песни. Това приложение
позволява идентифицираните песни да бъдат потвърдени чрез прослушването им във
видеоплатформата ЮТюб. След идентифициране на съответното музикално произведение
свидетелят го изпращал по ел.поща на М. за удостоверяване, че в този момент е в
съответния търговски обект и звучи именно конкретната песен. Това се потвърждава от
представения от ищеца фискален бон, от който е видно, че на 05.02.2021г. е извършена
покупка в обекта. Именно държането на фискалния бон от ищеца е достатъчна индиция за
връзката между извършената покупка и посещението на свидетеля, действащ по възлагане
на ищеца. Свидетелят цитира музикалните произведения и изпълнителите им, които
идентифицирал.
От показанията на св.А. се установява, че работи при ищеца като мениджър
лицензиране публично изпълнение и се занимава със сключване на договори за уреждането
на публичното изпълнение за авторските права на музиката, която звучи в хотели,
заведения, магазини, всякакъв вид туристически и търговски обекти. Твърди, че имат
изградена мрежа от регионални сътрудници, които извършват лицензирането на терен. При
посещението на различни обекти, когато се установи наличието на музика и обектът няма
договор с ищеца, чрез приложение Шазам се извършва проверка дали музикалните
произведения са в репертоара на М.. В случай, че не са, свидетелката твърди, че се предлага
на ползвателя да сключи съответен договор.
От показанията на св.С.П. се установява, че е служител в ответното дружество и
отговаря за организацията на магазините. Твърди, че процесния магазин са го отворили в
началото на м.февруари 2021г. Представлява специализиран магазин за вино, малка
селекция на алкохолни напитки, сирена, колбаси. Квадратурата на магазина е около
120кв.м., има места за консумация на място. Сложили барове и малки маси, за да може това,
което предлагат да се консумира и на място в магазина. В магазина имали озвучаване, но не
е тип питейно заведение, музиката е фонова. В началото на работния ден пускали онлайн
платформа, един плейлист, който звучи без да се налага някой да се занимава. Сочи, че при
отворена врата музиката се чува, но тя не е водещото в магазина. Твърди, че на входа
централно има тонколона. Имали са мероприятия, всяка седмица през последния месец, в
сряда имали ивенти.
От показанията на св.Д. се установява, че е клиент на магазина, от който си купувал
вина. Когато е бил в него не му е правило впечатление да има музика. Твърди, че не му е
направило впечатление какви песни звучат, нито може да различи конкретна песен. Сочи, че
на касата се чува музика, не е обръщал внимание дали навън се чува. Прекарвал в магазина
около 10-15 минути, поради големия избор. Сядал е на масите отвън на кафе, но не е
забелязвал музика, самият площад Славейков е доста шумен. Заявява, че на пети февруари
2021г. не е бил в магазина, тъй като имал рожден ден.
По делото е прието писмо вх.№9257/17.02.2022г. от Министерство на културата на
РБ с приложена вътрешноведомствена заповед, възлагаща ва длъжностните лица с
контролни функции по чл.98 ЗАПСП да използват програмата Шазам при проверки на място
в търговски и други обекти за периода 19.05.2017г. – 21.09.2021г.
3
От заключението на допусната и назначена съдебна експертиза, която съдът
кредитира изцяло като компетентно и обективно изготвена, се установява, че както към
момента на извършване на процесното нарушение, така и към датата на предявяване на
исковата молба, композиторите и авторите на процесните музикални произведения са
членове на организациите за колективно управление на авторски права за публично
изпълнение – АSCAP- дружество за колективно управление на права в САЩ; PRS –
английско дружество за колективно управление на права; BMI - дружество за колективно
управление на права в САЩ, и STIM - дружество за колективно управление на права в
Швеция и имат договори с представителство на ищеца.
Към изготвената по делото комплексна съдебно-техническа експертиза, вещите лица
са представили подробно техническо описание на начина, по който софтуерът Шазам
извършва идентификацията на музикалните произведения. Отразено е, че техническото
описание е под формата на научна публикация, направена от създателя на приложението.
Основните стъпки за начина на работа са подробно изяснени, а именно – приложението
Шазам попада в категорията софтуерни такива, имащи за задача да извършват алгоритмично
търсене в банка от еталони /образци/, което се прилага по отношение на цифрови
изображения, неструктуриран текст, изображения на пръстови отпечатъци и др. Създателите
и оператори на приложението Шазам поддържат сървър инфраструктура, на която има
предварително обработена информация за звукови еталони на милиони музикални
произведения от цял свят. Мобилното приложение Шазам използва възможностите за запис
на звук от микрофона на мобилно устройство. Записаният звук се обработва локално на
мобилното устройство, като обработката включва – филтриране на високите честоти,
раздробяване на сегменти, трансформация от вълновата област в честотната област
/изчисляване на спектър/, избор на хармоници от честотната област, които да бъдат
трансформирани в еталон, който еталон се изпраща към отдалечения сървър за извършване
на търсене чрез хеширане в базата данни с еталоните от милиони музикални произведения.
Посочено е, че Шазам може да идентифицира музикално произведение само и единствено
ако за него е наличен еталон в базата данни на сървъра. Ако такъв еталон липсва,
приложението изписва на потребителя, че музикалното произведение не може да бъде
идентифицирано. То също така, не може да идентифицира музикално произведение в силно
зашумена среда, в която и човек не успява да разпознае съответните звуци. Вещите лица са
извършили експеримент с четири кавър версии на музикални произведения във връзка с
възможностите на Шазам да разпознава такива. Заключението им е, че Шазам безпогрешно
е идентифицирал оригинала и кавъра като две различни произведения в единия случай, във
втория идентифицирал оригинала, но не успял кавъра, който не е бил достатъчно популярен,
тъй като за него не е имало еталон в базата данни на Шазам. Вещите лица са посочили, че
Шазам не е професионална програма за установяване авторството на музикалното
произведение, а е продукт, създаден с любителска цел и за масово използване.
Конкретизирано е, че масово използваните мобилни устройства не са професионални
измервателни уреди, но разпознаването не се извършва на мобилното устройство, а на
отдалечени сървъри, които са само и единствено професионална техника с професионално
изготвени алгоритми, оперирани от професионалисти. Задачата на мобилното устройство е
единствено да снеме звуковите вибрации, да ти трансформира до електрически импулси,
след това да ги трансформира до числа и да ги изпрати за обработка на отдалечен сървър.
Вещите лица извършили проверка в офиса на ищеца, при която установили, че
телефонният апарат на св.Ч.П., с който е направена проверката на 05.02.2021г. в процесния
обект, се е счупил и го е сменил с нов, поради което не могат да отговорят коя е версията на
програмата Шазам, която е била инсталирана.
Според вещите лица, обработките, извършвани на отдалечения сървър, представляват
професионален начин за установяване на авторски права. Ползват се от големи доставчици
на аудио-визуално съдържание като Ютюб и Фейсбук.
От извършена справка в електронна поща, използвана от ищеца, вещите лица са
установили, че на 05.02.2021г. са получени девет писма, изпратени от адрес ********** и са
4
пристигнали на ********* Адресът *********. се намира в същия домейн, в който се
намира адресът **********. Адреси в един и същ домейн получават електронните писма на
един и същ сървър и на един и същ носител за съхраняване на данни на сървъра. Посочено е,
че адресът ********** е регистриран на 23.10.2018г., ********** е регистриран на
01.03.2021г.
При така установената фактическа обстановка съдът достигна до следните правни
изводи.
Предмет на спора пред първоинстанционния съд са искове с правно основание чл.95
ЗАПСП.
Няма спор, а и се установява от удостоверение изх. №У-62/05.09.2014г., че ищецът е
вписан в регистъра, воден от Министерство на културата на основание чл.40г ЗАПСП
(отм.), сега чл.94г ЗАПСП, като организация за колективно управление на авторски права за
упражняване на дейност по управление на права във връзка със следните начини на
използване и обекти: възпроизвеждане на музикални произведения, разпространение на
записи на такива, публичното им изпълнение, излъчването им по безжичен път, предаването
им по кабел/друга електронна съобщителна мрежа и др.
Съгласно чл.95в ал.2 ЗАПСП и чл.94с ал.2 ЗАПСП организацията за колективно
управление на права може от свое име да предявява искове в защита на правата,
предоставени й за управление. От заключението на приетата съдебна експертиза е видно, че
процесните права са предоставени на ищеца в горепосочения смисъл, тъй като авторите на
текста и композиторите на процесните музикални произведения са членове на чуждестранни
организации за колективно управление на права, с които ищецът има сключени договори за
взаимно представителство както към момента на процесното нарушение, така и към
момента на предявяване на исковете. В този смисъл съдът приема, че и при действието на
новите норми на ЗАПСП /редакция бр.21 от 8 март 2014 г./ ищецът е активно легитимиран
до води искове за защита на нарушени авторски права.
Установява се, че АSCAP е дружество за колективно управление на права в САЩ,
BMI е дружество за колективно управление на права в САЩ, PRS е английско дружество за
колективно управление на права и STIM- дружество за колективно управление на права в
Швеция, са предоставили на ищеца правото да отстъпва на територията на Република
България правото на използване на произведения, чиито автори са членове на посочените
организации.
От изготвената съдебна експертиза се установява, че цитираните дружества имат с М.
договори за взаимно представителство, които фигурират в международните база данни IPI
/Interestid Party Informasion/ - система за информация на заинтересованите страни –
правоносителите и WID /Works Information Database/ - база данни за произведенията. Базите
данни функционират под егидата и съгласно утвърдените правила и стандарти на CISAC за
целите на дейността на неговите членове – дружества за колективно управление на права от
цял свят, включително разпределение на събраните възнаграждения за техни членове от
използване на творбите им на територията на Република България.
Няма спор, че ответникът, който стопанисва гастрономен магазин „Imperial Gastro
hub“ в гр.София, ул.“******* /пл.Славейков/, попада сред кръга от лица, визиран в нормата
на пар.2 т.6 от ДР на ЗАПСП, т.е. има „качеството на ползвател на произведения“.
Доколкото няма данни на ответника да е отстъпено правото да използва процесните
произведения, защото по делото не са представени договори, с които да му е разрешено
ползването, съдът намира, че фактът на нарушението е доказан по отношение на всяко едно
от процесните музикални произведения. Той не е имал разрешение нито от колективната
организация, нито от авторите да излъчи публично произведенията, което по смисъла на чл.
18 ал.2 ЗАПСП съставлява нарушение на авторските права върху тях.
За да бъде уважен иск на основание чл.95 ал.1 ЗАПСП, е необходимо кумулативно да
са налице следните предпоставки: 1/ да съществува обект на авторско право, подлежащ на
5
закрила по смисъла на чл.3 ЗАПСП; 2/ ищецът да е носител на авторското право или да му е
отстъпено изключително право за използване на произведение - обект на закрила; 3/срокът
на закрила на авторското право да не е изтекъл; 4/ ответникът да използва или да е използвал
неправомерно произведението - обект на авторско право или отстъпеното на ищеца
изключително право на използване на произведението, с което е причинил на ищеца вреди,
които са пряка и непосредствена последица от нарушението. Установяването на тези
обстоятелства е в тежест на ищеца, което следва да бъде проведено при условията на пълно
главно доказване. Липсата на една от тези кумулативни предпоставки води до
неоснователност на предявеният иск.
Преценени в съвкупност, установените по делото факти водят до извод, че на
05.02.2021г. в стопанисвания от ответника процесен обект са били възпроизведени
описаните от ищеца произведения/като съвкупност от текст и музика/, за което ответникът
не е имал разрешение.
С оглед установеното от фактическа страна следва да се приеме, че за ищеца -
носител на изключителното право за използване на произведението са настъпили
имуществени вреди от неразрешеното му използване - пропуснати ползи от
непредоставянето на правата за използването му, намиращи се в причинна връзка с
нарушенията.
По изложените по-горе съображения предявеният от ищцовото дружество осъдителен
иск за вреди се явява доказан по основание.
Съгласно разпоредбата на Чл.94а от ЗАПСП когато искът е установен по основание,
както е в настоящия случай, при определяне размера на обезщетението съдът взема предвид
и всички обстоятелства, свързани с нарушението, пропуснати ползи и неимуществени вреди,
като отчита и приходите, реализирани от нарушителя, като с ал. 4 на същата норма се
предвижда съдът да следва да определи справедливо обезщетение, което да въздейства
възпиращо и предупредително на нарушителя и на останалите членове на обществото.
Затова с нормата на чл. 94а от ЗАПСП е предвидено, че когато искът е установен по
основание, но няма достатъчно данни за неговия размер, ищецът има правото да претендира
от съда обезщетение в размер между 500 лева до 100 000 лева, което се определя от съда при
условията на чл. 94, ал. 3 и, ал. 4 от ЗАПСП или равностойността на предмета на
нарушението по цени на дребно на правомерно възпроизведени екземпляри.
Твърдените от ищеца и доказани вреди, намиращи се в пряка причинна връзка с
нарушението на ответника, са пропуснатите ползи от неполученото от него възнаграждение
в случай, че беше сключен договор за публично изпълнение.
При липсата на други събрани доказателства за стойността на дължимото
обезщетение и при преценка, че определеното покрива законоустановените критерии,
настоящият съдебен състав намира, че обезщетение от 500 лева за нарушение на авторското
право върху музиката и 500 лева обезщетение за нарушение на авторското право върху
текста се явяват адекватни. Следователно исковете ще бъдат уважени в заявения от ищеца
размер.
Оглед основателността на иска по чл.95а, съдът ще уважи и и претенцията по чл.95б
ал.1 т.6 от ЗАПСП и ще постанови да бъде разгласен за сметка на ответника диспозитива на
решението в два всекидневника и чрез телевизионна организация с национално покритие в
часови пояс от 13.00-14.00ч.
По разноските:
Ответникът следва да заплати на ищеца сумата от 1 720лв. разноски в производството
съгласно приложения списък по чл.80 ГПК

Мотивиран от изложеното, съдът

6
РЕШИ:
ОСЪЖДА „У.“ ЕООД ЕИК ******* със седалище и адрес на управление гр.София,
р-н Средец, ул.“*******, представлявано от управителя Б.Н.А., да заплати на СНЦ „М.“,
рег. по ф.дело N18208/92 г. на СГС, Булстат *******, гр.София, ул.“*******, на основание
чл.95 ЗАВСП сумата от 7 000,00 лв./седем хиляди/ – обезщетение за вреди от извършено на
05.02.2021г. нарушение на авторските права на авторите на текста и музиката на седем
музикални произведения - 1.“That is The Way /I Like it/ /Датс Тъ уей /Ай Лайк ит/ -
KC&The Sunshine Band / КейСи енд дъ Съншайн Банд/ - композитор и автор на текста –
Richard Raymond Finch /Ричард Реймънд Финч/, член на американското дружество BMI,
представлявано от М., композитор и автор на текста Harry Wayne Casey /Хари Уейн Кейси/
член на американското дружество BMI, представлявано от М.; 2.Friends Of Mine /Френдс
Оф Майн/ - Duran Duran /Дюран Дюран/ - композитор и автор на текста Roger Andrew
Taylor /Роджър Андрю Тейлър/, член на английското дружеството PRS, представлявано от
М., композитор и автор на текста: John Taylor /Джон Тейлър/, член на английското
дружеството PRS, представлявано от М., композитор и автор на текста Andy Taylor /Анди
Тейлър/, член на английското дружеството PRS, представлявано от М., автор на текста
Simon John Charles Le Bon /Саймън Джон Чарлз Ле Бон/, член на английското дружеството
PRS, представлявано от М., композитор и автор на текста Nick Rhodes /Ник Родос/ член на
английското дружество PRS, представлявано от М.; 3.Falling Down /Фоулинг Даун/ - Duran
– Duran /Дюран – Дюран/, композитор и автор на текста : Bates Nicholas James /Бейтс
Никола Джеймс/, член на английското дружество PRS, представлявано от М., композитор и
автор на текста Le Bon Simon John /Лю Бон Саймън Джон/, член на английското дружество
PRS, представлявано от М., композитор и автор на текста Taylor John Nigel /Тейлър Джон
Найджъл/, член на английското дружество PRS, представлявано от М., композитор и автор
на текста Taylor Roger Andrew /Тейлър Роджър Андрю/, член на английското дружество
PRS, представлявано от М., композитор и автор на текста Timberlake Justin R /Тимбълрейк
Джъстин Ер/, член на американското дружество ASCAP представлявано от М.; 4.Ordinary
World /Ординари Уорлд/ Duran Duran /Дюран Дюран/, композитор и автор на текста:
Simon John Charles Le Bon /Саймън Джон Чарлз Ле Бон/, член на английското дружество
PRS, представлявано от М., композитор и автор на текста: Warren Cuccurulo /Уорън
Кукуруло/, член на американското дружество ASCAP, /след поправка на техническа грешка
в ОСЗ от 22.02.2022г./, представлявано от М., композитор и автор на текста John Nigel
Taylor, член на английското дружество PRS, /след поправка на техническа грешка в ОСЗ от
22.02.2022г./, представлявано от М., композитор и автор на текста: Nick Rodos /Ник Родос/
член на английското дружество PRS, представлявано от М.; 5.Gimme! Gimme! Gimme! /A
Man After Midnaight/ – Гиме! Гиме! Гиме! /А мен афтъ Миднайт/ АВВА /АББА/ ,
композитор и автор на текста: Bjoern K Ulvaeus /Бьорн Ка Улвей/, член на английското
дружество PRS, представлявано от М., композитор и автор на текста Benny Goran Bror
Andersson /Бени Горан Брур Андерсон/ член на шведското дружество STIM, представлявано
от М.; 6.The Winner Takes All /Дъ Уинър Тейк Ит Ол/ – АВВА /АББА/, композитор и
автор на текста: Bjoern K Ulvaeus /Бьорн Ка Улвей/, член на английското дружество PRS,
представлявано от М., композитор и автор на текста Benny Goran Bror Andersson /Бени
Горан Брур Андерсон/ член на шведското дружество STIM, представлявано от М.; 7. Take A
Chance On Me /Тейк А Ченч Он Ми/ - – АВВА /АББА/ композитор и автор на текста
Bjoern K Ulvaeus /Бьорн Ка Улвей/, член на английското дружество PRS, представлявано от
М., композитор и автор на текста Benny Goran Bror Andersson /Бени Горан Брур Андерсон/
член на шведското дружество STIM, представлявано от М., изпълнени публично чрез
озвучаване на запис на 05.02.2021г. в стопанисван и управляван от ответното дружество
обект – гастрономен магазин „Imperial Gastro hub“ в гр.София, ул.“******* /пл.Славейков/,
без разрешение на носителите на авторските права или на организация за колективното им
управление, ведно със законната лихва върху цялата сума, считано от датата на предявяване
на иска до окончателното й изплащане.
7
ПОСТАНОВЯВА на основание чл. 95б ал. 1, т. 6 ЗАПСП диспозитива на решението
да бъде огласено за сметка на „У.“ ЕООД ЕИК ******* в два всекидневника и чрез
телевизионна организация с национално покритие в часовия пояс 13.00 - 14.00 часа.
ОСЪЖДА „У.“ ЕООД ЕИК ******* да заплати на сдружение с нестопанска цел
„М.“, ЕИК *******, на основание чл. 78, ал. 1 ГПК сумата от 1 720лв. сторените в
производството разноски.

Решението може да бъде обжалвано пред Апелативен съд – гр. София в
двуседмичен срок от връчването му на страните.

Съдия при Софийски градски съд: _______________________
8