№ 51
гр. Нови пазар, 12.07.2023 г.
РАЙОНЕН СЪД – НОВИ ПАЗАР, III НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в
публично заседание на дванадесети юли през две хиляди двадесет и трета
година в следния състав:
Председател:Атанаска Д. Маркова
при участието на секретаря Бойка Анг. Цвяткова
и прокурора М. Ив. Г.
Сложи за разглеждане докладваното от Атанаска Д. Маркова
Административно наказателно дело № 20223620200424 по описа за 2022
година.
На именното повикване в 11:00 часа се явиха:
РП гр. Ш., ред. призована, явява се прокурор Г..
Обвиняемите, ред.призовани се явяват лично и с адв. Л. А., ред. упълномощена от
досъдебното производство.
Съдът дава възможност на страните за становище по даване ход на делото.
Прокурор - Да се даде ход на делото.
Адв. А. - Да се даде ход на делото.
Съдът намира, че няма процесуални пречки за разглеждане на делото, поради което
О П Р Е Д Е Л И :
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО
Съдът констатира, че в предходното съдебно заседание делото е отложено за
сключване на споразумение.
Прокурор – Споразуменията са постигнати и представени на съда, но сме предвидили
редукция на подзаконовите нормативни актове и в тази връзка е налице съществено
изменение на обстоятелствената част на обвинението, и на основание чл.287, ал.1 от НПК,
моля да допуснете изменение на обвинението, като се произнесете с определение.
Адв. А. – Моля, съда да се произнесе с определение за допускане на изменение на
обвинението. Заявяваме, че не желаем да се запознаваме с новото обвинение, защото сме
сключили споразумение.
Съдът намира искането за изменение на обвинението за процесуално допустимо. В
случая производството е по реда на чл.375 от НПК, но доколкото обаче с измененията на
1
НПК се допусна и в тези производства да бъде сключено споразумение, съдът счита, че
следва да бъде предоставена тази възможност на страните, и ако прокуратурата счита, че се
налага изменение на обвинението, то следва да бъде допуснато. Ето защо, считайки
искането за допустимо, съдът
О П Р Е Д Е Л И :
ДОПУСКА да бъде внесено новото изменение на обвинението спрямо двамата
обвиняеми и дава възможност на прокурора да внесе новото обвинение.
Прокурор – Предявявам обвинение срещу обвиняемия П. Б. П., със снета по делото
самоличност, за това, че същия на 14.10.2019 г. на ЖП – гара, гр. Каспичан, обл. Ш., на 4-ти
коловоз, като локомотивен машинист, при управление на железопътен състав – дизелов
локомотив – ***, нарушил правилата за движение, визирани в:
- Наредба № 58/02.08.2006г. Чл.429 – Локомотив, който се движи изолиран в района
на гара или депо, нощем, се сигнализира с по две обикновени светлини отпред и отзад, като
след прикачването му задните светлини се загасяват;
- чл.248, т.4 от Правилник за движението на влакове и маневрена работа –
Локомотивният машинист е длъжен да управлява локомотивите и мотрисите с две командни
кабини само от предната кабина по посока на движението;
- чл.250, ал.1,т.1 от Правилник за движението на влаковете и маневрена работа – При
обслужването на влаковете локомотивната бригада е длъжна да следи свободно ли е трасето,
да наблюдава в зоната на видимостта сигналите и указателите по пътя, като изпълнява
техните сигнални показания и при промяната им своевременно да реагира и по
непредпазливост причинил на М. М. Е., ЕГН: ********** от с. С., общ. Р., обл. Б., средна
телесна повреда, изразяваща се в разстройство на здравето, временно опасно за живота/
развит пневмо и хемоторакс/ трайно затруднение в движението на снагата/ фрактури на
първа ребрена дъга в дясно и фрактури на 5-то и 6-то леви ребра/, трайно затруднение в
движението на десния горен крайник /счупена фаланга на десния палец/ и трайно
затруднение в движението на левия горен крайник /изкълчване на лява ключично-лопаткова
става/ като това деяние е реализирано при условията на независимо съпричинителство с Н.
А. Д. от с. Б., обл. Ш., който по същото време и на същото място, като помощник
локомотивен машинист, при управление на железопътен състав – дизелов локомотив – ***,
нарушил правилата за движение визирани в:
- Наредба № 58/02.08.2006г. Чл.429 – Локомотив, който се движи изолиран в района
на гара или депо, нощем, се сигнализира с по две обикновени светлини отпред и отзад, като
след прикачването му задните светлини се загасяват.
- чл.248, т.4 от Правилник за движението на влакове и маневрена работа –
Локомотивният машинист е длъжен да управлява локомотивите и мотрисите с две командни
кабини само от предната кабина по посока на движението.
- чл.250, ал.1,т.1 от Правилник за движението на влаковете и маневрена работа – При
обслужването на влаковете локомотивната бригада е длъжна да следи свободно ли е трасето,
2
да наблюдава в зоната на видимостта сигналите и указателите по пътя, като изпълнява
техните сигнални показания и при промяната им своевременно да реагира - престъпление по
чл.343, ал.1, б. „б“, вр.чл.342, ал.1, пр.1 от НК.
ПРЕДЯВЯВАМ обвинение срещу обвиняемия Н. А. Д., със снета по делото
самоличност, за това, че същия на 14.10.2019 г. на ЖП – гара, гр. Каспичан, обл. Ш., на 4-ти
коловоз, като локомотивен машинист, при управление на железопътен състав – дизелов
локомотив – ***, нарушил правилата за движение, визирани в:
- Наредба № 58/02.08.2006г. Чл.429 – Локомотив, който се движи изолиран в района
на гара или депо, нощем, се сигнализира с по две обикновени светлини отпред и отзад, като
след прикачването му задните светлини се загасяват.
- чл.248, т.4 от Правилник за движението на влакове и маневрена работа –
Локомотивният машинист е длъжен да управлява локомотивите и мотрисите с две командни
кабини само от предната кабина по посока на движението.
- чл.250, ал.1,т.1 от Правилник за движението на влаковете и маневрена работа – При
обслужването на влаковете локомотивната бригада е длъжна да следи свободно ли е трасето,
да наблюдава в зоната на видимостта сигналите и указателите по пътя, като изпълнява
техните сигнални показания и при промяната им своевременно да реагира и по
непредпазливост причинил на М. М. Е., ЕГН: ********** от с. С., общ. Р., обл. Б., средна
телесна повреда, изразяваща се в разстройство на здравето, временно опасно за живота/
развит пневмо и хемоторакс/ трайно затруднение в движението на снагата/ фрактури на
първа ребрена дъга в дясно и фрактури на 5-то и 6-то леви ребра/, трайно затруднение в
движението на десния горен крайник /счупена фаланга на десния палец/ и трайно
затруднение в движението на левия горен крайник /изкълчване на лява ключично-лопаткова
става/ като това деяние е реализирано при условията на независимо съпричинителство с П.
Б. П. от гр. П., обл. Т., който по същото време и на същото място, като локомотивен
машинист, при управление на железопътен състав – дизелов локомотив – ***, нарушил
правилата за движение визирани в:
- Наредба № 58/02.08.2006г. Чл.429 – Локомотив, който се движи изолиран в района
на гара или депо, нощем, се сигнализира с по две обикновени светлини отпред и отзад, като
след прикачването му задните светлини се загасяват.
- чл.248, т.4 от Правилник за движението на влакове и маневрена работа –
Локомотивният машинист е длъжен да управлява локомотивите и мотрисите с две командни
кабини само от предната кабина по посока на движението.
- чл.250, ал.1,т.1 от Правилник за движението на влаковете и маневрена работа – При
обслужването на влаковете локомотивната бригада е длъжна да следи свободно ли е трасето,
да наблюдава в зоната на видимостта сигналите и указателите по пътя, като изпълнява
техните сигнални показания и при промяната им своевременно да реагира - престъпление
по чл.343, ал.1, б. „б“, във вр. чл.342, ал.1, пр.1 от НК.
Съдът запитва обвиняемите разбират ли новите обвинения, ще дадат ли обяснения,
3
желаят ли да се подготвят по новото обвинение.
Обвиняем П. П. – Разбрах новите обвинения, няма да давам обяснения. Не желая да
се подготвям, защото сме сключили споразумение. Отказвам се от разглеждане на делото по
общия ред. Желая делото да приключи със споразумение.
Обвиняем Н. Д. – Разбрах новите обвинения, няма да давам обяснения. Не желая да
се подготвям, защото сме сключили споразумение. Отказвам се от разглеждане на делото по
общия ред. Желая делото да приключи със споразумение.
Прокурор - Изготвили сме две споразумения за решаване на наказателното
производство по реда на чл.375а от НПК във вр. с чл.381 от НПК за двамата обвиняеми,
които моля да одобрите.
Обвиняем П. П. - Моля да одобрите споразумението.
Обвиняем Н. Д. - Моля да одобрите споразумението.
Адв. А. - Моля да одобрите споразуменията. Същите не противоречат на закона и
морала.
Съдът като констатира, че страните са сключили споразумение, намира че няма
пречка да бъде открито производство по произнасяне по споразумението. Съдът констатира
и, че обвиняемите са декларирали, че се отказват от разглеждане на делото по общия ред.
Ето защо на основание чл.375а от НПК във вр. с чл.382 ал.1 от НПК, съдът
О П Р Е Д Е Л И :
ОТКРИВА производство по произнасяне по сключените споразумения между
страните.
Прокурор – Поддържам сключените споразумения.
Адв. А. – Поддържаме сключените споразумения.
Обвиняем П. П. – Поддържам споразумението.
Обвиняем Н. Д. – Поддържам споразумението.
На основание чл.375а от НПК във вр. с чл.382 ал.5 от НПК съдът констатира, че се
налагат промени в така сключените споразумения относно направените в съдебната фаза
разноски в размер на 670,15 лв.
Прокурор – Моля в споразуменията да бъде допусната промяна относно размера на
направените разноски в общ размер на 670,15 лв., като частта която всеки от обвиняемите
следва да заплати е в размер на 335,08 лв. по сметка на съда и по 804,15 лв., направени
разноски в досъдебното производство.
Адв. А. – Съгласни сме да се допусне корекция в споразумението и да бъдат
включени направените в съдебната фаза разноски от 670,15 лв., които обвиняемите ще
заплатят.
Обвиняем П. П. – Съгласен съм.
4
Обвиняем Н. Д. – Съгласен съм.
Съдът на основание чл.375а от НПК във вр. с чл.382 ал.4 от НПК поставя въпроси
към обвиняемите: разбират ли обвинението, признават ли се за виновни, разбират ли
последиците от споразумението, съгласни ли са с него и доброволно ли са подписали
същото.
Обвиняем П. П. - Разбирам обвинението. Признавам се за виновен. Съжалявам за
постъпката си, разбирам последиците от споразумението, наясно съм с наказанието, което
следва да изтърпя, съгласен съм с него. Споразумението подписах доброволно.
Обвиняем Н. Д. - Разбирам обвинението. Признавам се за виновен. Съжалявам за
постъпката си, разбирам последиците от споразумението, наясно съм с наказанието, което
следва да изтърпя, съгласен съм с него. Споразумението подписах доброволно.
Съдът на основание чл.375а от НПК във вр. с чл.382 ал.6 от НПК
О П Р Е Д Е Л И :
ВПИСВА в протокола съдържанието на подписаното между страните споразумение,
както следва:
ОБВИНЯЕМИЯТ П. Б. П., с ЕГН: **********, роден на *** г. в гр. Т., с пост. адрес
гр. П., обл. Т., ж.к. „***“ № 52, вх.А, ет.2, ап.5, *** Е ВИНОВЕН в това, че на 14.10.2019 г.
на ЖП – гара, гр. Каспичан, обл. Ш., на 4-ти коловоз, като локомотивен машинист, при
управление на железопътен състав – дизелов локомотив – ***, нарушил правилата за
движение, визирани в:
- Наредба № 58/02.08.2006г. Чл.429 – Локомотив, който се движи изолиран в района
на гара или депо, нощем, се сигнализира с по две обикновени светлини отпред и отзад, като
след прикачването му задните светлини се загасяват;
- чл.248, т.4 от Правилник за движението на влакове и маневрена работа –
Локомотивният машинист е длъжен да управлява локомотивите и мотрисите с две командни
кабини само от предната кабина по посока на движението;
- чл.250, ал.1,т.1 от Правилник за движението на влаковете и маневрена работа – При
обслужването на влаковете локомотивната бригада е длъжна да следи свободно ли е трасето,
да наблюдава в зоната на видимостта сигналите и указателите по пътя, като изпълнява
техните сигнални показания и при промяната им своевременно да реагира и по
непредпазливост причинил на М. М. Е., ЕГН: ********** от с. С., общ. Р., обл. Б., средна
телесна повреда, изразяваща се в разстройство на здравето, временно опасно за живота/
развит пневмо и хемоторакс/ трайно затруднение в движението на снагата/ фрактури на
първа ребрена дъга в дясно и фрактури на 5-то и 6-то леви ребра/, трайно затруднение в
движението на десния горен крайник /счупена фаланга на десния палец/ и трайно
затруднение в движението на левия горен крайник /изкълчване на лява ключично-лопаткова
става/ като това деяние е реализирано при условията на независимо съпричинителство с Н.
А. Д. от с. Б., обл. Ш., който по същото време и на същото място, като помощник
5
локомотивен машинист, при управление на железопътен състав – дизелов локомотив – ***,
нарушил правилата за движение визирани в:
- Наредба № 58/02.08.2006г. Чл.429 – Локомотив, който се движи изолиран в района
на гара или депо, нощем, се сигнализира с по две обикновени светлини отпред и отзад, като
след прикачването му задните светлини се загасяват.
- чл.248, т.4 от Правилник за движението на влакове и маневрена работа –
Локомотивният машинист е длъжен да управлява локомотивите и мотрисите с две командни
кабини само от предната кабина по посока на движението.
- чл.250, ал.1,т.1 от Правилник за движението на влаковете и маневрена работа – При
обслужването на влаковете локомотивната бригада е длъжна да следи свободно ли е трасето,
да наблюдава в зоната на видимостта сигналите и указателите по пътя, като изпълнява
техните сигнални показания и при промяната им своевременно да реагира - престъпление по
чл.343, ал.1, б. „б“, във вр. с чл.342, ал.1, пр.1 от НК.
Страните се съгласяват, че обвиняемият като е извършил престъпление по чл.343,
ал.1, б. „б“, във вр. чл.342, ал.1, пр.1 от НК, на основание чл.78а от НК СЕ
ОСВОБОЖДАВА ОТ НАКАЗАТЕЛНА ОТГОВОРНОСТ И МУ СЕ НАЛАГА
АДМИНИСТРАТИВНО НАКАЗАНИЕ ГЛОБА В РАЗМЕР НА 300 /ТРИСТА/ ЛЕВА.
На основание чл.375а, ал.2, пр.2-ро от НПК страните се съгласяват, че на обвиняемия
не се налага кумулативно предвиденото наказание „Лишаване от право да се упражнява
определена професия или дейност“.
Обвиняемият се съгласява да заплати направените по делото разноски в размер на
335,08 лв. по сметка на РС Нови пазар, както и 804,15 лв. по сметка на ОД МВР Ш..
Вещественото доказателство – 1 бр. компакт-диск следва да бъде унищожен.
ЗАЩИТНИК: ПРОКУРОР:
/адв. Л. А./
ОБВИНЯЕМ П. П. :
/П. П./
6
Съдът на основание чл.375а от НПК във вр. с чл.382 ал.6 от НПК
О П Р Е Д Е Л И :
ВПИСВА в протокола съдържанието на подписаното между страните споразумение,
както следва:
ОБВИНЯЕМИЯТ Н. А. Д., с ЕГН: **********, роден на *** г. в с. Д., обл. Ш., с пост.
адрес с. Б., обл. Ш., ул. „***.“ № 11, *** Е ВИНОВЕН в това, че на 14.10.2019 г. на ЖП –
гара, гр. Каспичан, обл. Ш., на 4-ти коловоз, като помощник локомотивен машинист, при
управление на железопътен състав – дизелов локомотив – ***, нарушил правилата за
движение, визирани в:
- Наредба № 58/02.08.2006г. Чл.429 – Локомотив, който се движи изолиран в района
на гара или депо, нощем, се сигнализира с по две обикновени светлини отпред и отзад, като
след прикачването му задните светлини се загасяват.
- чл.248, т.4 от Правилник за движението на влакове и маневрена работа –
Локомотивният машинист е длъжен да управлява локомотивите и мотрисите с две командни
кабини само от предната кабина по посока на движението.
- чл.250, ал.1,т.1 от Правилник за движението на влаковете и маневрена работа – При
обслужването на влаковете локомотивната бригада е длъжна да следи свободно ли е трасето,
да наблюдава в зоната на видимостта сигналите и указателите по пътя, като изпълнява
техните сигнални показания и при промяната им своевременно да реагира и по
непредпазливост причинил на М. М. Е., ЕГН: ********** от с. С., общ. Р., обл. Б., средна
телесна повреда, изразяваща се в разстройство на здравето, временно опасно за живота/
развит пневмо и хемоторакс/ трайно затруднение в движението на снагата/ фрактури на
първа ребрена дъга в дясно и фрактури на 5-то и 6-то леви ребра/, трайно затруднение в
движението на десния горен крайник /счупена фаланга на десния палец/ и трайно
затруднение в движението на левия горен крайник /изкълчване на лява ключично-лопаткова
става/ като това деяние е реализирано при условията на независимо съпричинителство с П.
Б. П. от гр. П., обл. Т., който по същото време и на същото място, като локомотивен
машинист, при управление на железопътен състав – дизелов локомотив – ***, нарушил
правилата за движение визирани в:
- Наредба № 58/02.08.2006г. Чл.429 – Локомотив, който се движи изолиран в района
на гара или депо, нощем, се сигнализира с по две обикновени светлини отпред и отзад, като
след прикачването му задните светлини се загасяват.
- чл.248, т.4 от Правилник за движението на влакове и маневрена работа –
Локомотивният машинист е длъжен да управлява локомотивите и мотрисите с две командни
кабини само от предната кабина по посока на движението.
- чл.250, ал.1,т.1 от Правилник за движението на влаковете и маневрена работа – При
обслужването на влаковете локомотивната бригада е длъжна да следи свободно ли е трасето,
да наблюдава в зоната на видимостта сигналите и указателите по пътя, като изпълнява
техните сигнални показания и при промяната им своевременно да реагира - престъпление
7
по чл.343, ал.1, б. „б“, във вр. чл.342, ал.1, пр.1 от НК.
Страните се съгласяват, че обвиняемият като е извършил престъпление по чл.343,
ал.1, б. „б“, във вр. чл.342, ал.1, пр.1 от НК, на основание чл.78а от НК СЕ
ОСВОБОЖДАВА ОТ НАКАЗАТЕЛНА ОТГОВОРНОСТ И МУ СЕ НАЛАГА
АДМИНИСТРАТИВНО НАКАЗАНИЕ ГЛОБА В РАЗМЕР НА 300 /ТРИСТА/ ЛЕВА.
На основание чл.375а, ал.2, пр.2-ро от НПК страните се съгласяват, че на обвиняемия
не се налага кумулативно предвиденото наказание „Лишаване от право да се упражнява
определена професия или дейност“.
Обвиняемият се съгласява да заплати направените по делото разноски в размер на
335,08 лв. по сметка на РС Нови пазар, както и 804,15 лв. по сметка на ОД МВР Ш..
ЗАЩИТНИК: ПРОКУРОР:
/адв. Л. А./
ОБВИНЯЕМ Н. Д.:
/ Н. Д. /
Съдът намира, че така предложените споразумения са допустими отговарят на
изискванията на закона – чл.375а от НПК във в вр. с чл.382, ал.7 от НПК, не противоречат
на закона и морала и същите следва да бъдат одобрени, а наказателното производство срещу
обвиняемите да бъде прекратено.
Ето защо и на основание чл.382, ал.7 във вр. с чл.375а, ал.1 от НПК във вр. с чл.78а
от НК съдът следва да одобри постигнатото
СПОРАЗУМЕНИЕ:
ОДОБРЯВА постигнатото споразумение за решаване на наказателното производство
между прокурора и адв. А. от АК – гр.Ш., с което страните приемат за установено от
фактическа и правна страна, че ОБВИНЯЕМИЯТ П. Б. П., с ЕГН: **********, роден на ***
8
г. в гр. Т., с пост. адрес гр. П., обл. Т., ж.к. „***“ № 52, вх.А, ет.2, ап.5, *** Е ВИНОВЕН в
това, че на 14.10.2019 г. на ЖП – гара, гр. Каспичан, обл. Ш., на 4-ти коловоз, като
локомотивен машинист, при управление на железопътен състав – дизелов локомотив – ***,
нарушил правилата за движение, визирани в:
- Наредба № 58/02.08.2006г. Чл.429 – Локомотив, който се движи изолиран в района
на гара или депо, нощем, се сигнализира с по две обикновени светлини отпред и отзад, като
след прикачването му задните светлини се загасяват;
- чл.248, т.4 от Правилник за движението на влакове и маневрена работа –
Локомотивният машинист е длъжен да управлява локомотивите и мотрисите с две командни
кабини само от предната кабина по посока на движението;
- чл.250, ал.1,т.1 от Правилник за движението на влаковете и маневрена работа – При
обслужването на влаковете локомотивната бригада е длъжна да следи свободно ли е трасето,
да наблюдава в зоната на видимостта сигналите и указателите по пътя, като изпълнява
техните сигнални показания и при промяната им своевременно да реагира и по
непредпазливост причинил на М. М. Е., ЕГН: ********** от с. С., общ. Р., обл. Б., средна
телесна повреда, изразяваща се в разстройство на здравето, временно опасно за живота/
развит пневмо и хемоторакс/ трайно затруднение в движението на снагата/ фрактури на
първа ребрена дъга в дясно и фрактури на 5-то и 6-то леви ребра/, трайно затруднение в
движението на десния горен крайник /счупена фаланга на десния палец/ и трайно
затруднение в движението на левия горен крайник /изкълчване на лява ключично-лопаткова
става/ като това деяние е реализирано при условията на независимо съпричинителство с Н.
А. Д. от с. Б., обл. Ш., който по същото време и на същото място, като помощник
локомотивен машинист, при управление на железопътен състав – дизелов локомотив – ***,
нарушил правилата за движение визирани в:
- Наредба № 58/02.08.2006г. Чл.429 – Локомотив, който се движи изолиран в района
на гара или депо, нощем, се сигнализира с по две обикновени светлини отпред и отзад, като
след прикачването му задните светлини се загасяват.
- чл.248, т.4 от Правилник за движението на влакове и маневрена работа –
Локомотивният машинист е длъжен да управлява локомотивите и мотрисите с две командни
кабини само от предната кабина по посока на движението.
- чл.250, ал.1,т.1 от Правилник за движението на влаковете и маневрена работа – При
обслужването на влаковете локомотивната бригада е длъжна да следи свободно ли е трасето,
да наблюдава в зоната на видимостта сигналите и указателите по пътя, като изпълнява
техните сигнални показания и при промяната им своевременно да реагира - престъпление по
чл.343, ал.1, б. „б“, във вр. с чл.342, ал.1, пр.1 от НК.
Страните се съгласяват, че обвиняемият като е извършил престъпление по чл.343,
ал.1, б. „б“, във вр. чл.342, ал.1, пр.1 от НК, на основание чл.78а от НК СЕ
ОСВОБОЖДАВА ОТ НАКАЗАТЕЛНА ОТГОВОРНОСТ И МУ СЕ НАЛАГА
АДМИНИСТРАТИВНО НАКАЗАНИЕ ГЛОБА В РАЗМЕР НА 300 /ТРИСТА/ ЛЕВА.
9
На основание чл.375а, ал.2, пр.2-ро от НПК страните се съгласяват, че на обвиняемия
не се налага кумулативно предвиденото наказание „Лишаване от право да се упражнява
определена професия или дейност“.
Обвиняемият се съгласява да заплати направените по делото разноски в размер на
335,08 лв. по сметка на РС Нови пазар, както и 804,15 лв. по сметка на ОД МВР Ш..
Вещественото доказателство – 1 бр. компакт-диск следва да бъде унищожен.
ОДОБРЯВА постигнатото споразумение за решаване на наказателното производство
между прокурора и адв. А. от АК – гр.Ш., с което страните приемат за установено от
фактическа и правна страна, че ОБВИНЯЕМИЯТ Н. А. Д., с ЕГН: **********, роден на ***
г. в с. Д., обл. Ш., с пост. адрес с. Б., обл. Ш., ул. „***.“ № 11, *** Е ВИНОВЕН в това, че на
14.10.2019 г. на ЖП – гара, гр. Каспичан, обл. Ш., на 4-ти коловоз, като помощник
локомотивен машинист, при управление на железопътен състав – дизелов локомотив – ***,
нарушил правилата за движение, визирани в:
- Наредба № 58/02.08.2006г. Чл.429 – Локомотив, който се движи изолиран в района
на гара или депо, нощем, се сигнализира с по две обикновени светлини отпред и отзад, като
след прикачването му задните светлини се загасяват.
- чл.248, т.4 от Правилник за движението на влакове и маневрена работа –
Локомотивният машинист е длъжен да управлява локомотивите и мотрисите с две командни
кабини само от предната кабина по посока на движението.
- чл.250, ал.1,т.1 от Правилник за движението на влаковете и маневрена работа – При
обслужването на влаковете локомотивната бригада е длъжна да следи свободно ли е трасето,
да наблюдава в зоната на видимостта сигналите и указателите по пътя, като изпълнява
техните сигнални показания и при промяната им своевременно да реагира и по
непредпазливост причинил на М. М. Е., ЕГН: ********** от с. С., общ. Р., обл. Б., средна
телесна повреда, изразяваща се в разстройство на здравето, временно опасно за живота/
развит пневмо и хемоторакс/ трайно затруднение в движението на снагата/ фрактури на
първа ребрена дъга в дясно и фрактури на 5-то и 6-то леви ребра/, трайно затруднение в
движението на десния горен крайник /счупена фаланга на десния палец/ и трайно
затруднение в движението на левия горен крайник /изкълчване на лява ключично-лопаткова
става/ като това деяние е реализирано при условията на независимо съпричинителство с П.
Б. П. от гр. П., обл. Т., който по същото време и на същото място, като локомотивен
машинист, при управление на железопътен състав – дизелов локомотив – ***, нарушил
правилата за движение визирани в:
- Наредба № 58/02.08.2006г. Чл.429 – Локомотив, който се движи изолиран в района
на гара или депо, нощем, се сигнализира с по две обикновени светлини отпред и отзад, като
след прикачването му задните светлини се загасяват.
- чл.248, т.4 от Правилник за движението на влакове и маневрена работа –
Локомотивният машинист е длъжен да управлява локомотивите и мотрисите с две командни
10
кабини само от предната кабина по посока на движението.
- чл.250, ал.1,т.1 от Правилник за движението на влаковете и маневрена работа – При
обслужването на влаковете локомотивната бригада е длъжна да следи свободно ли е трасето,
да наблюдава в зоната на видимостта сигналите и указателите по пътя, като изпълнява
техните сигнални показания и при промяната им своевременно да реагира - престъпление
по чл.343, ал.1, б. „б“, във вр. чл.342, ал.1, пр.1 от НК.
Страните се съгласяват, че обвиняемият като е извършил престъпление по чл.343,
ал.1, б. „б“, във вр. чл.342, ал.1, пр.1 от НК, на основание чл.78а от НК СЕ
ОСВОБОЖДАВА ОТ НАКАЗАТЕЛНА ОТГОВОРНОСТ И МУ СЕ НАЛАГА
АДМИНИСТРАТИВНО НАКАЗАНИЕ ГЛОБА В РАЗМЕР НА 300 /ТРИСТА/ ЛЕВА.
На основание чл.375а, ал.2, пр.2-ро от НПК страните се съгласяват, че на обвиняемия
не се налага кумулативно предвиденото наказание „Лишаване от право да се упражнява
определена професия или дейност“.
Обвиняемият се съгласява да заплати направените по делото разноски в размер на
335,08 лв. по сметка на РС Нови пазар, както и 804,15 лв. по сметка на ОД МВР Ш..
ПРЕКРАТЯВА наказателното производство по АНД №424/2022 г. по описа на РС –
Нови пазар.
Определението е окончателно и не подлежи на обжалване съгласно чл.383, ал.1 от
НПК.
Заседанието завърши в 11.30 часа .
Протоколът изготвен в съдебно заседание .
Съдия при Районен съд – Нови Пазар: _______________________
Секретар: _______________________
11