Решение по дело №506/2022 на Административен съд - Велико Търново

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 5 октомври 2022 г.
Съдия: Йорданка Христова Матева
Дело: 20227060700506
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 15 юли 2022 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

296

град Велико Търново, 05.10.2022 г.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

 

Административен съд – Велико Търново, IV - ти състав, в публично съдебно заседание на двадесет и осми септември две хиляди двадесет и втора година, в състав:

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: ЙОРДАНКА МАТЕВА

 

при участието на секретаря Д. С., като разгледа докладваното от съдия Матева адм. дело 506/2022 г. по описа на Административен съд – Велико Търново, за да се произнесе, съобрази следното:

 

 

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от АПК вр. чл. 38 от Закона за държавната собственост ЗДС).

 

Образувано е по жалба, подадена от адв. Н.К., като пълномощник на Г.М.Р. *** против Решение на Министерски съвет на Република България № 211 от 07.04.2022 г. в частта, с която са отчуждени за държавна нужда за изграждане на обект „Автомагистрала „Хемус“ части от поземлени имоти с идентификатори съответно 17467.97.19, 17467.98.4, 17467.100.6, 17467.102.9, 17467.102.41, всички с местонахождение землището на с. Стефан Стамболово, общ. Велико Търново, както и части от поземлени имоти с идентификатори съответно 40782.25.22 и 40782.32.4, и двата в землището на с. Куцина, общ. Велико Търново, всички собственост на жалбоподателката и е определено обезщетение за това.

Жалбоподателката, чрез процесуалния си представител, счита, че неправилно е определено парично обезщетение за отчуждените имоти, вместо реално – в други, равностойни имоти. На следващо място, счита и че размерът на определеното обезщетение е неадекватно ниско на пазарните реалности, което е в нарушение на материалния закон. Излага доводи за противоречие на нормативната уредба на ЗДС с Конституцията на Република България и с практиката на ЕСПЧ. Предвид изложеното от съда се иска да измени решението на МС като се увеличи размера на обезщетението за отчуждените имоти. В съдебно заседание поддържа тези съображения и претендира направените разноски.

Ответната страна – Министерският съвет на Република България, не изпраща представител в съдебно заседание. В писмени становища по делото оспорва жалбата като неоснователна с доводи за законосъобразност на решението на МС в оспорената част. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение.

Заинтересованата страна - Министърът на регионалното развитие и благоустройството, не се явява и не се представлява в съдебно заседание. В писмена молба от пълномощник оспорва жалбата, като излага доводи по съществото на спора. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение.

Заинтересованата страна - Министърът на финансите, не се явява и не изпраща представител в съдебно заседание. В представено писмено становище от пълномощник оспорва жалбата и моли същата да бъде отхвърлена изцяло като неоснователна.

Заинтересованата страна - Агенция "Пътна инфраструктура" гр. София, чрез своя пълномощник излага доводи за неоснователност на жалбата и за правилност и законосъобразност на решението на МС в оспорената част. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение.

 

Въз основа на събраните по делото доказателства, съдът прие за установена следната фактическа обстановка:

С Решение № 250/25.04.2013 г. на Министерския съвет, републикански път А-2 "София - Ботевград - Шумен - Девня - Варна", част от който е и Автомагистрала "Хемус", е обявен за обект с национално значение по смисъла на § 5, т. 62 от ДР към Закона за устройство на територията (ЗУТ) и за национален обект по смисъла на § 1 от ДР към ЗДС.

За обекта, в процесния му участък (разположен в землищата на гр. Павликени, с. Дъскот, с. Паскалевец и с. Патреш, общ. Павликени, с. Дичин, с. Никюп и с. Ресен, общ. В. Търново, с. Куцина, с. Стефан Стамболово и с. Полски Сеновец, общ. Полски Тръмбеш), със Заповед № РД-02-15-20/08.02.2021 г. на заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството, влязла в сила, е одобрен подробен устройствен план - парцеларен план (ПУП-ПП).

С цел теренно осигуряване и обезпечаване изграждането на обекта и на основание чл. 34 от ЗДС, от заинтересованото лице Агенция "Пътна инфраструктура" е отправено искане от 15.12.2021 г. до МРРБ и МФ, за иницииране на процедура по отчуждаване на имоти и части от имоти - частна собственост, намиращи се в землищата на изброените населени места, за държавна нужда за изграждане на обект "Автомагистрала Хемус". Към искането са приложени коментираните по-горе документи (решение на МС, заповеди, одобрен ПУП-ПП), а също кореспонденция на инвеститора с Агенция по вписванията, служби по вписванията в гр. Павликени и гр. В. Търново, предоставената от тях информация за големина, разположение и собственост на засегнатите от отчуждаването ПИ, оценителски доклад за определяне на обезщетение, финансова обосновка и други. По възлагане от Агенция "Пътна инфраструктура" за имотите – предмет на отчуждаване е изготвен Оценителски доклад от независим оценител за определяне на равностойно парично обезщетение на поземлени имоти в земеделска територия, засегнати от одобрен ПУП-Парцеларен план. Оценката на отчуждаваните имоти е възложена от АПИ на "Сървей груп" ЕООД с писмо от 11.03.2021 г., във връзка с договор между тези страни, изведен от агенцията по изх. № Д-114 от 20.11.2019 г.

След допълнително извършени уточнения и одобряване на финансовата обосновка, с писмо вх. № 104-13-28/29.03.2022 г., министърът на регионалното развитие и благоустройството и министърът на финансите, на основание чл. 34а, ал. 1 от ЗДС, са отправили доклад до МС, с мотивирано предложение за отчуждаване на имоти – частна собственост, в посочените по-горе землища. Към предложението е била приложена и административната преписка от проведеното административно производство по чл. 34 от ЗДС, съдържаща коментираните документи.

Въз основа на предложението Министерският съвет на Република България е постановил Решение № 211/07.04.2022 г., с което отчуждава за държавна нужда за изграждане на описания по-горе обект имоти и части от такива - частна собственост, подробно описан в приложението – неразделна част от решението, по вид, площ, местонахождение, размер на паричното обезщетение и собственици. Съгласно приложение към т. 1 от решението, в землището с. Стефан Стамболово се отчуждава за държавна нужда - за изграждане на обект „Автомагистрала „Хемус“ части от поземлени имоти с идентификатори съответно 17467.97.19, 17467.98.4, 17467.100.6, 17467.102.9, 17467.102.41, всички собственост на Г.М.Р. ***, като е определено обезщетение за това в размер на съответно 3 979 лева за първия имот, 5 774 – за втория, 2 726 ла третия, 488 за четвъртия и 246 лева за петия имот. Съответно, в землището на с. Куцина от жалбоподотелката са отчуждени  идеални части от още две имота 40782.25.22 и 40782.32.4, като за тях са определи обезщетения съответно в размер на 3 121 лева и 3 437 лева.

Съгласно представените от заинтересованите страни АПИ и МРРБ документи, на 20.04.2022 г. МРРБ е изпратило уведомително писмо за обявяване на решението на областния управител на област Велико Търново, и кметовете на съответните общини и кметства, като са изпратени и уведомителни писма до известните собственици на подлежащи на отчуждаване имоти. От АПИ са представени доказателства, че обжалваното решение е връчено редовно на жалбоподателката на 30.06.2022 г. Жалбата е подадена чрез ответника на 12.07.2022 г.

Ответникът е приложил административната преписка по издаване на обжалвания акт, включително експертната оценка (оценителски доклад) за обезщетение на отчуждените имоти. Приети като доказателства са допълнителни нови, изготвени след тази оценка, нотариални актове, по които е работило вещото лице при определяне на актуалната пазарна цена на отчуждения имот. В хода на съдебното производство е назначена съдебно-оценителска експертиза от вещото лице М. Л., която е дала заключение за стойността на имотите в различни варианти.

 

При така установената фактическа обстановка съдът прави следните изводи:

Жалбата е подадена в законоустановения срок, от лица, притежаващи активна процесуална легитимация и интерес от оспорване, и пред местно компетентния административен съд по местонахождение на отчуждавания имот, поради което е процесуално допустима.

Разгледана по същество е частично основателна по следните съображения:

Предмет на съдебен контрол е Решение на Министерски съвет на Република България № 211/07.04.2022 г. за отчуждаване на имоти и части от имоти – частна собственост, за държавна нужда за изграждане на обект "Автомагистрала "Хемус", участък от км 189+344 от идейния проект на НКСИП (след пресичането с път III-303) = км. 190+771,67 по техническия проект от 2020г. до км. 222+000 от идейния проект на НКСИП = км. 223+426,75 по техническия проект от 2020 г. (след пресичането с път I-5) на територията на област В. Търново, в частта, с която е определено по вид и размер обезщетение за отчуждените за държавна нужда части от поземлени имоти с идентификатори съответно 17467.97.19, 17467.98.4, 17467.100.6, 17467.102.9, 17467.102.41, всички с местонахождение землището на с. Стефан Стамболово, общ. Велико Търново, както и части от поземлени имоти с идентификатори съответно 40782.25.22 и 40782.32.4, и двата в землището на с. Куцина, общ. Велико Търново, всички собственост на Г.М.Р. ***.

Посочените имоти са собственост на жалбоподателката по силата на  представените по делото нотариални актове.

Съгласно разпоредбата на чл. 34а, ал. 1 от ЗДС отчуждаването на имоти и части от имоти – частна собственост, предназначени за изграждането на национални обекти, се извършва с решение на Министерския съвет по предложение на министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на финансите.

Според § 1 от ДР на ЗДС, национален обект е обект, определен като такъв със закон, както и подробно посочени инфраструктурни обекти, определени като национални обекти с решение на Министерския съвет. Както бе изложено, с Решение № 250/25.04.2013 г. на Министерския съвет републикански път А-2 "София-Ботевград-Шумен-Девня-Варна", част от който е и Автомагистрала "Хемус", е обявен за обект с национално значение по смисъла на § 5, т. 62 от ДР на Закона за устройство на територията и за национален обект по смисъла на § 1 от ДР на ЗДС. След като обектът, за който се извършва отчуждаването е национален обект, то компетентен да издаде процесното решение е именно Министерският съвет.

Оспореното решение е постановено от Министерски съвет, по предложение на министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на финансите. С него са отчуждени имоти/части от имоти-частна собственост, предназначени за изграждането на национален обект-автомагистрала. По изложените съображения съдът приема, че оспореният административен акт е издаден от компетентен орган, в границите на неговата териториална и материалноправна компетентност, чиито режим за издаване е регламентиран със Закона за държавната собственост.

Решението е издадено в изискуемата от закона форма, като издателят му е посочил наличието на държавната нужда, за която се отчуждават имотите, видът, местонахождението и размерът им, стойността на дължимото обезщетение и собствениците на имотите, с което е изпълнил изискването за съдържание, регламентирано в чл. 34б от ЗДС.

Съдът не констатира при издаване на обжалваното решение да е допуснато съществено нарушение на административнопроизводствените правила, като са спазени процедурните изисквания за вземане на решението, регламентирани в чл. 34, чл. 34а и чл. 34б, ал. 2 от ЗДС.

По отношение приложението на материалния закон съдът съобрази следното:

На първо място, неоснователна е претенцията на жалбоподателката за обезщетяване на отчуждените части от нейните земеделски, намиращи се в землището на с. Стефан Стамболово и Куцина чрез имоти от държавния поземлен фонд. Действително, разпоредбата на чл. 42 а, ал. 1 от ЗДС предвижда, че когато за държавни нужди, които не могат да бъдат задоволени по друг начин, се отчуждават принудително имоти - частна собственост, представляващи земеделски земи или горски територии, като равностойно обезщетение може да се предостави имот - частна държавна собственост, от държавния поземлен фонд и от горските територии - държавна собственост. Този начин на обезщетение е една от възможностите, предвидени от законодателя, за определяне на равностойно обезщетение за отчуждения имот или имоти. Алтернативният вариант е за отчуждените имоти или части от имоти да се определи равностойно парично обезщетение по реда на чл. 32, ал. 2 ЗДС. В случая в съответствие с предоставената от законодателя оперативна самостоятелност, органът е избрал втория вариант за обезщетение и разпорежда за отчуждените части от имоти жалбоподателката да получат равностойно парично обезщетение. Изборът е направен в границите на компетентност на органа, проведен е при спазване на съответната процедура и е законосъобразен.

Следващият въпрос е за това дали определеното обезщетение равностойно и съответно – законосъобразно.

Съгласно чл. 32, ал. 1 от ЗДС, имоти и части от имоти – собственост на физически или юридически лица, могат да се отчуждават принудително за задоволяване на държавни нужди, които не могат да бъдат задоволени по друг начин, след предварително и равностойно обезщетение. Равностойното парично обезщетение за имотите, предмет на отчуждаване, се определя в съответствие с предназначението, което са имали преди влизането в сила на подробния устройствен план, който предвижда изграждане на национален обект и за който е налице влязло в сила разпореждане за допускане на предварително изпълнение, въз основа на пазарните цени на имоти с подобни характеристики, намиращи се в близост до отчуждавания – чл. 32, ал. 2 от ЗДС. В § 1а, т. 1 от ДР на ЗДС е дадена легална дефиниция на понятието "равностойно парично обезщетение" – това е цената на отчуждавания имот или част от имот, определена по реда на този закон. Тоест, парично обезщетение е дължимо само за имота или частта от него, която се отчуждава и то се формира от оценката на този имот. Едновременно с това, съгласно § 1а, т. 2 от ДР на ЗДС, "пазарни цени" са „осреднените цени от всички сделки с имоти за покупко-продажба, замяна, учредяване на вещни права или прехвърляне на собственост срещу задължение за строителство, ипотека – обезпечаваща покупко-продажба на имот, продажбите чрез търг от държавни и частни съдебни изпълнители, държавните институции и общините, както и други възмездни сделки, с изключение на тези с предмет идеални части от имоти, по които поне една от страните е търговец, сключени в рамките на 12 месеца преди датата на възлагане на оценката и вписани в службата по вписванията по местонахождението на имота. Ако в рамките на 12 месеца преди датата на възлагане на оценката в службата по вписванията по местонахождение на имота са вписани повече от 20 сделки, при определяне на пазарната цена се вземат предвид последните вписани 20 сделки. Осредняването се извършва въз основа на не по-малко от две относими сделки“. Целта на посоченото изброяване е да бъде определено справедливо парично обезщетяване за имота и бъдат защитени интересите на засегнатите собственици като същите бъдат възмездени парично с цена близка до цената, която биха получили при свободно договаряне на пазара на недвижими имоти, при отсъствие на каквато и да било принуда. Нормативните изменения на ЗДС в ДВ брой 105/2014 г. стесняват още повече кръга на правните сделки, които могат да бъдат използвани като пазарни аналози, като целта е да бъдат ползвани само такива които установяват действителната пазарна цена на свободния пазар на недвижимите имоти. Съгласно § 1а, т. 4, б. „в“ от ДР на ЗДС, приложим с оглед изискването на чл. 32, ал. 2 от ЗДС и съотнесен към настоящия случай, "имоти, намиращи се в близост до отчуждавания" са имотите, които са разположени в едно и също землище в земеделските територии.

Според т. 2 на ал. 3, в случай че не могат да се определят пазарните цени на имоти с подобни характеристики, поради липса на извършени по-малко от две сделки в съответната служба по вписванията, равностойното парично обезщетение се определя по реда на наредбата по чл. 36, ал. 2 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи - за земеделски земи.

Видно е от изготвената в хода на административното производство експертна оценка, въз основа на чието заключение е определено обезщетението в оспореното решение е, че оценителят на база вписани сделки за имоти за периода от 11.03.2020 г. до 11.03.2021 г. със сходни характеристики землището на с. Куцина определя размера на обезщетението по посочения в § 1а, т. 2 от ДР на ЗДС ред на база цената на декар 1 145 лева на дка, което определя обезщетение за отчуждените части от имот 40782.25.22 и 40782.32.4 съответно в размер на 3 121 лева и 3 437 лева.  Съответно, поради липса на пазарни аналози и достатъчно сделки от същия период за землището на с. Стефан Стамболово, общ. Велико Търново определя по реда на Наредбата по чл. 36 от ЗСПЗЗ дължимото обезщетение както следва: за имот 17467.97.19 – 3 979 или по 675 лева на дка, за имот 17467.98.4 – 5 774 лева или по 657 лева за дка, за имот 17467.100.6 – 2 726 или по 700 лева за дка, за имот 17467.102.9 – 488 лева или по 580 лева за дка и за имот 17467.102.41 – 246 лева или по 582 лева за дка. По настоящето дело, с оглед претенцията за актуализиране на пазарните оценки са представени 5 нотариални акта, всички за периода 07.04.2021 г. до 07.04.2022 г., отразяващи сделки в землището на с. Стефан Стамболово и още 4 за същия период за землището на с. Куцина, като въз основа на тези актове вещото лице определя обезщетения по реда на §1а, т. 2 от ДР на ЗДС и по реда на Наредбата за реда за определяне на цените на земеделските земи и за двете землища в различни варианти.

При тези данни съдът следва да отговори на въпроса кое от определените така парични обезщетения на правото на собственост се явява справедливо и равностойно на отнетото право на собственост.

От една страна, от материалите по делото се установява определянето на обезщетение при спазване на изискванията на процесуалния и материалния закон – определен е размерът на обезщетението и цената на декар за процесния имот по реда на § 1а, т. 2 от ДР на ЗДС за с. Куцина и по реда на Наредбата – за с. Стефан Стамболово, но за период значително назад във времето.

От друга страна, пазарната ситуация към момента на отчуждаването е различна – вече са налице сделки и за двете землища, при това на цени съществено различни от анализираните – тоест определеното обезщетение не съответства на стойността на имота. Това се дължи на факта, че оценката от ответната администрация е възложена повече от година преди издаване на оспорваното решение, не е актуализирана по никой начин въпреки динамиката на пазара и съответно оценката няма как да е адекватна.

От трета страна, хипотеза като процесната е предмет на разглеждане от Европейския съд по правата на човека и в Решение от 14.05.2020 г. по делото Костов и други срещу България, по жалба № 66581/2012 г. и № 25054/2015 г. изрично е посочено, че размерът на обезщетението трябва да се изчисли въз основа на стойността на имота към датата, на която собствеността върху него е загубена (т. 63 и т. 107). В мотивите на решението е посочено, че условията за обезщетение съгласно съответното законодателство са от съществено значение за преценката дали оспорваната мярка спазва необходимия справедлив баланс и по-специално дали тя налага несъразмерна тежест за жалбоподателите. Вземането на имущество без плащане на сума, разумно свързана с неговата стойност, обикновено представлява непропорционална намеса. Следва да бъде присъждано такъв размер на обезщетение, който да е в съответствие със стойността на отчужденото имущество, Европейският съд по правата на човека приема наличието на допуснато нарушение на чл.1 от Протокол 1 от КЗПЧОС, поради това, че не е била дадена еквивалентна оценка на отчуждените имоти – земеделски земи, в съответствие с трайната си практика за липса на съразмерност, ако даденото обезщетение не съответства на пълната пазарна стойност.

Следователно, от материалите по делото се установява противоречие на законовите изисквания относно определянето на равностойно обезщетение с чл.1 от Протокол 1 от КЗПЧОС. Разрешаването на това противоречие е предвидено в чл.5, ал.4 от Конституцията на Република България - международните договори, ратифицирани по конституционен ред, обнародвани и влезли в сила за Република България, са част от вътрешното право на страната. Те имат предимство пред тези норми на вътрешното законодателство, които им противоречат. Конвенцията за защита правата на човека и основните свободи е ратифицирана със закон, приет от Народното събрание на 31 юли 1992 г. (ДВ, бр. 66 от 1992 г.) и е в сила за Република България от 7 септември 1992г. В Решение № 8 от 15.11.2019 г. по к. д. № 4 от 2019 г. Конституционния съд посочва, че КЗПЧОС, страна по която са всички държави - членки на ЕС, е интегрирана в националния правен ред, прилага се пряко и с предимство пред националните законодателни актове, които й противоречат, и обвързва националните съдилища и органите на публичната власт.

Така, за настоящия състав възниква задължението за пряко приложение на Конвенцията за защита правата на човека и основните свободи и спазване на посочените от Съда по правата на човека принципи за равностойно обезщетяване на отнетото от държавата право на собственост. Дължимото обезщетение следва да бъде определено въз основа на актуално сключените сделки за покупко-продажба на недвижими имоти, земеделски земи, при това сключени както между физически и юридически лица, така и само между физически лица, предвид възможността физическо лице да осъществява дейност като търговец/земеделски производител и използването на земеделските земи по стопански начин от него. В този смисъл качеството на търговец не може да се изключи само от обстоятелството, че страната е ФЛ, а не ЮЛ. Ето защо изначално, ответникът неправилно изключва и подобни сделки като пазарни аналози, а те не следва да се изключват и сега.

На следващо място, периодът на изследваните сделки следва да е непосредствено преди отчуждаването – от 07.04.2021 г. до 07.04.2022 г. с оглед актуалност на оценката. Общоизвестна е динамиката на цените, вкл. на недвижимите имоти, в това число и земеделските земи, и съдът счита, че оценката следва да е максимално обективна, като анализира най-близките по време пазарни аналози. В тази връзка съдът намира, че доколкото анализираните сделки са със земеделски земи с различно предназначение и различна категория ниви, то подходът на вещото лице, отчитащ тези специфики и коригиращ със съответни коефициенти аналозите съобразно вида и категорията ниви предмет на отчуждаването отговаря на изискването за определяне на справедливо пазарно обезщетение. Същевременно съдът не счита, че обстоятелството, че част от тези пазарни аналози са сделки на самата жалбоподотелката налага изключването им, защото напротив – именно това показва, че лицето очевидно придобивайки тези имоти действат като търговец предвид количеството сделки и обема на дейността си. По тези мотиви съдът счита, че следва да кредитира СТЕ относно цените в размерите, както са посочени във вариант 1 по двете точки от заключението – за всяко от двете съответни села.

Така съгласно приетото по делото заключение на съдебно-оценителната експертиза, за периода 07.04.2021 г. – 07.04.2022 г. справедливото пазарно обезщетение за отчуждените идеални части от общо 5 имота на жалбоподотелката възлиза на общо 34 878 лева, а за тези в землището на с. Куцина – общо 11 950 лева. Настоящият състав приема тази цена за справедлива цена за обезщетяване на извършено отчуждаване и приема за равностойно обезщетение на процесните имоти именно тези суми. С определянето на неравностойно обезщетение за отчуждения имот Министерския съвет на Република България постановява незаконосъобразен административен акт, който следва да бъде изменен с увеличаване размера на обезщетението. Предвид изложеното решението на МС в оспорената част е незаконосъобразно, тъй като определеното обезщетение за този имот е неравностойно по смисъла на ЗДС. Това налага решението на МС в тази част да бъде изменено.

 

При този изход на делото, с оглед уважаване на жалбата, на жалбоподателката следва да се присъдят разноски в общ размер на 1 260 лева, от които: 10 лв. – внесена държавна такса, 750 лева – внесен депозит за вещо лице и 500 лева платен адвокатски хонорар, който съдът редуцира, съобразно фактическата и правна сложност на делото.

 

Воден от горното и на основание чл. 172, ал. 2 от АПК съдът

 

Р Е Ш И :

 

ИЗМЕНЯ решение № 211 от 7.04.2022 година ма Министерски съвет за отчуждаване на имоти и части от имоти – частна собственост, за държавна нужда за изграждане на обект  Автомагистрала „Хемус“, участък от км 189+344 от идейния проект на НКСИП /след пресичането на път III-303/=км 190+771,67 по технически проект от 2020 година до км.222+000 от идейния проект на НКСИП = км 223 +426,75 по техническия проект от 2020 г. на територията на област Велико Търново, в  частите му, касаещи определянето на размера на паричното обезщетение за отчуждаването на посочените в това решение площи от имоти с идентификатори, както следва: 17467.97.19, 17467.98.4, 17467.100.6, 17467.102.9, 17467.102.41, всички с местонахождение землището на с. Стефан Стамболово, общ. Велико Търново, както 40782.25.22 и 40782.32.4, и двата в землището на с. Куцина, всички собственост на Г.М.Р. *** като УВЕЛИЧАВА размера на паричното обезщетение за отчуждените части от всеки от тези имоти, както следва:

1.    за имот 17467.97.19 от 3 979 лева на 10 582 лева,

2.    за имот 17467.98.4 от 5 774 лева на 15 354 лева,

3.    за имот 17467.100.6 от 2 726 лева на 6 990 лева,

4.    за имот  17467.102.9 от 488 лева на 1 299 лева,

5.    за имот 17467.102.41 от 246 лева на 653 лева,

6.    за имот 40782.25.22 от 3 121 лева на 5 687 лева и

7.    за имот 40782.32.4 от 3 437 лева на 6 263 лева.

ОСЪЖДА Министерския съвет на Република България да заплати на Г.М.Р. ***, с ЕГН **********, сумата от общо 1 260 (хиляда двеста и шестдесет) лв. разноски по делото.

РЕШЕНИЕТО е окончателно.

 

Решението да се съобщи на страните чрез изпращане на преписи от него по реда на чл. 137 от АПК.

 

 

 

                              АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: