Мотиви на
присъда № 16 от 13.02.2018г.по нохд № 14/ 2018г.по описа на ОС- Ямбол:
Окръжна прокуратура- Ямбол е предявила обвинение
против подсъдимия В.В. от гр.Черновци, Република Украйна за престъпление по
чл.343 ал.3, буква "б" пр.1, вр.с ал.1 буква “в”, вр.с чл.342 ал.1 от НК, за това че на 19.11.2017г.около
3,24часа при управляване на МПС - товарен
автомобил влекач марка „Мерцедес“с украински per. № СЕ 3685 АМ и прикачено към
него полуремарке с украински per. № СЕ 7045 XX, по главен път 1-7, в отсечката
между ГКПП Лесово и разклон за с. Лесово, в посока към гр. Елхово, обл. Ямбол,
е нарушил правилата за движение по пътищата по чл. 20, ал. 1 и ал. 2 от ЗДвП, в
резултат на което е предизвикал ПТП и е причинил по непредпазливост смъртта на Д.И
К на 62 години, от с. Лесово, обл. Ямбол, като след извършване на деянието е
избягал от местопроизшествието.
По искане на
защитника на подсъдимият В., адв.К. ***
съдът постанови определение, с което на осн.чл.370 ал.1 НПК взе решение
за предварително изслушване на страните.
На осн.чл.
372 ал.4, във вр.с чл. 371 ал.2 НПК съдът обяви, че при постановяване на
присъдата ще ползва самопризнанията на подс.В. без да събира доказателства
за фактите изложени в обстоятелствената част на обвинителния акт.
Участващият
по делото прокурор от Окръжна прокуратура- Ямбол поддържа обвинението така
както е предявено като счита, че същото е доказано от обективна и от субективна
страна. Прави се искане на подсъдимия да му бъде наложено наказание лишаване от
свобода при превес на смегчаващите вината обстоятелства, като се отчете големия
процент на съпричиняване от страна на пострадалия, тъй като същия като
пешеходец вместо да върви по наличния в дясно банкет се е движел по пътното
платно в нарушение на чл.108 ал.1 от ЗДП. Иска се на подсъдимия два бъде
наложено наказание към минимума предвиден в разпоредбата на чл.343 ал.3 "б"
от НК, което да бъде редуцирано на основание чл.58а ал.1 НК и се намали с една
трета. Счита се, че с оглед генералната
и специална превенция на закона и с оглед съпричиняването от страна на
пострадалия следва да се приложи разпоредбата на чл.66 ал.1 НК и наложеното
наказание бъде отложено за изтърпяване за срок от пет години. На осн.чл.343г НК
се предлага подсъдимият да бъде лишен и от право да управлява МПС за срок не
по- малко от наказанието лишаване от свобода.
Подсъдимият В.
участва в съдебно заседание лично и със защитник адвокат К. ***, чрез който
пледира, че фактическата обстановка е безспорна и е правилно описана в
обстоятелствената част на обвинителния акт.
Твърди се, че подсъдимият е нарушил разпоредбата на чл.20 ал.1 и ал.2 от
ЗДП и това нарушение е в пряка причинна връзка с настъпилия противоправен
резултат. По отношение определянето на наказанието се прави искане същото да
бъде определено при условията на чл.55 ал.1 т.1 от НК, тъй като са налице
многобройни смегчаващи вината обстоятелства- усложнена пътна обстановка,
управлението на автомобила с разрешената от закона скорост, макар и същата да
се явява несъобразена, чистото му съдебно минало, критичното му отношение към
извършеното и искреното му съжаление. На това основание се иска да му бъде
определено наказание лишаване от свобода около 2 години и същото да бъде
отложено за изтърпяване на основание чл.66 НК за изпитателен срок между три и
пет години. По отношение кумулативното
наказание по чл.343г НК се иска същото да бъде определено в срок за около 1
година, тъй като подсъдимия работи като международен шофьор и е единствения
работещ в семейството си.
Съдът за да
постанови присъдата си приема за установена фактическата обстановка изложена в
обстоятелствената част на обвинителния акт, а именно:
Подсъдимият В.В. е роден на ***г.в гр.Черновци,
Република Украйна, украински гражданин е, не е осъждан и работи като
професионален шофьор в украинска фирма
"Тов Бета Инвест Логистик".
На 19.11.2017г.около 3,24часа подсъдимият е
управлявал товарен автомобил влекач марка „Мерцедес“с украински per. №
СЕ 3685 АМ и прикачено към него полуремарке с украински per. № СЕ 7045 XX по
главен път 1-7, в отсечката между ГКПП Лесово и разклон за с. Лесово, в посока
към гр. Елхово, обл. Ямбол. Посоченият пътен участък е праволинеен с ясна
хоризонтална маркировка - две прекъснати линии, разделящи платното за движение на три ленти за движение, като от
двете страни на платното има двустранно обособени банкети с широчина 1,5 метра.
Подсъдимият се е движил в дясната пътна лента, с широчина 3,9 метра, през нощта,
по мокра асфалтова настилка и намалена
видимост поради мъгла. Въпреки тъмнината и мъглата подсъдимият е имал обективна
възможност да възприема пътната обстановка от достатъчно разстояние, при
включени светлини. По същото време,
попътно, по същата пътна лента се е движел пешеходеца Д.К от с.Лесово,
обл.Ямбол. Същия е вървял неправилно по дясната пътна лента, вместо по
обособения за това банкет с широчина 1,5 метра и с наличие на алкохол в кръвта
2,03 промила. Под влияние на употребения
алкохол същия е залитал на разстояние от 0,5 м.до 1,6м.вляво от десния край на
дясната пътна лента.
Подс.В.
управлявал товарната композиция със 72 км/ч и поради неупражнения непрекъснат контрол над останалите
участници в движението не е забелязал своевременно
движещия се неправилно пешеходец. Видял го на разстояние от 41,7метра и
предприел аварийно спиране, но паради закъснялата реакция автомобила блъснал Д.К. В момента на удара пострадалия
се намирал на 1,5м.-1,6 м.вляво от десния край на дясната пътна лента , прав и
в покой. Удара за него е страничен отдясно в областта на предностраничните части
на тялото и главата, като бил обърнат с лице към десния банкет. В същия момент
десните състави на товарния автомобил се намирали на около 0,7 метра от десния
край на дясната пътна лента, като за товарната композиция удара е челен , на
около 0,8-0,9 метра вляво от десния му габарит. В резултат на удара
пострадалият К е изхвърлен напред, след което падайки на платното за движение
тялото му е влачено и притискано от нисколежащите
части под товарната композиция към пътното платно. Автомобила преустановява
движението си на около 15 метра след трупа на пострадалия.
След сблъсъка подсъдимият слязъл от автомобила и
установявайки, че пострадалия е починал, решил да напусне местопроизшествието,
въпреки че е нямал извинителна причина за това. За целта потеглил с товарната
композиция в посока към гр.Шумен- ГКПП Дунав мост- Русе, с намерение да напусне
пределите на страната ни. На около 6,5км. след с.Прилеп в посока към гр.Шумен
подсъдимият спрял товарната композиция изкъртил
и изхвърлил в храстите останалите четири части от предната декоративна
пластмасова решетка, черна на цвят, с кръгла емблема на "Мерцедес" и
надпис "Актос" на едната част на решетката. В резултат на проведените
оперативно издирвателни мероприятия подсъдимият е задържан в близост до
с.Пристое, обл.Шумен
Пристигналия на мястото на ПТП екип на Спешна
медицинска помощ са констатирали смъртта на подс.К.
От изготвената по делото съдебно- медицинска експертиза
на трупа на К е установено следното: наличие на автомобилна травма вследствие блъскане от товарен
автомобил по време на движение, като при външния оглед и аутопсията на трупа е
установена тежка травма на главата с наличие на масивна разкъсно-контузна рана
в областта на лявата половина на главата със счупване на черепните кости под
мястото на раната, като през образувалата се пролука се вижда непосредствено
черепната кухина. Установено е тежко размачкване на мозъчното вещество
несъвместимо с живота, като по време на огледа на местопроизшествието
по-голямата част от мозъка е установена размазана по пътното платно. Установени
са разкъсвания на меките мозъчни обвивки и твърдата мозъчна обвивка с
размачкване на мозъчното вещество, като по-голямата част от него е изпаднала от
черепната кухина и е немерена размазана по повърхността на пътното платно.
Установени са и други разкъсно-контузни рани в областта на челото, лицето и в
областта на шията, като гръклянните хрущяли и подезичната кост са намачкани с размачквания
и на меките тъкани около тях. Установени са и тежка, несъвместима с живота
гръбначномозъчна, гръдна и коремна травми, както и тежки травматични увреждания
в областта на горните и долните крайници. Установени са множествени счупвания
на всички ребра, разкъсвания и натъртвания на белите дробове и наличие на кръв
в гръдната кухина. Към гръдната травма спада и несъвместимата с живота
механична травма на сърцето с разкъсването на обвивките му и предната стена на
лявото предсърдие и лявата камера. Коремната травма се изразява в установените
тежки разкъсвания на слезката и черния дроб и натъртванията на бъбреците.
Сравнително добре са запазени стомаха, тънките и дебелите черва. При огледа и
изследването на горните и долните крайници са установени масивни
разкъсно-контузни наранявания в областта на дясната подмишница и горния край на
дясната мишница, открито многофрагментно счупване на раменната кост, като през
образувалата се рана стърчат острите краища на костните фрагменти, получени
вследствие счупването на раменната кост. Установени са разкъсно-контузни рани в
областта на тръбната и дланната повърхност на дясната ръка. Масивна
разкъсно-контузна рана с дефицит на тъканите е установена и в областта на
предната повърхност на дясното бедро с дефицит на тъкани и масивна
разкъсно-контузна рана в областта на горния край на лявата подбедрица с
натрошаващи счупвания на подлежащите кости с почти пълна ампутация на левия
долен крайник от това равнище.
При външния оглед и аутопсията на трупа са установени
и други травми в областта на главата, гръдния кош и крайниците. Кожата,
лигавиците и вътрешните органи са бледи, вследствие острата следкръвоизливна
анемия.
Причината за настъпването на смъртта е тежката
съчетана травма с обхващане на всички области на тялото: главата, лицето,
шията, гръдния кош, гръбначния стълб, корема и крайниците. Непосредствената
причина за настъпването на смъртта е изпадането на пострадалия в състояние на
тежък травматичен и хеморагичен шок поради множествените травми в областта на
главата, гърдите и корема, както и изпадането му бързо в състояние на мозъчна
кома, вследствие тежката черепномозъчна травма. Настъпването на смъртта на
пострадалия е била неизбежна и неминуема. Животът му е бил неспасаяем.
Описаните увреждания са получени вследствие действието
на твърди тъпи и тъпоръбести предмети и са получени по механизма на удряне и
притискане на главата, гърдите, снагата, корема и останалите травмирани области
на тялото по такива предмети и притискане на тези области на тялото между
такива предмети. Смъртта се дължи на получените тежки травматични увреждания
при възникналото пътно-транспортно произшествие и настъпилите усложнения.
Описаните травми и настъпилата смърт са пряка и
непосредствена последица на възникналото пътно-транспортно произшествие.
Видно от
заключението по назначената по делото тройна автотехническа експертиза
изготвена от вещите лица М.М, Д Б и С.Д. подсъдимият е следвало неотклонно да
следи пътната обстановка пред себе си и своевременно да реагира на създалата се
опасност, като предприеме действия за аварийно спиране. конкретните пътни
условия и обстоятелства, по никакъв начин не са възпрепятствали подсъдимия като
водач на МПС да осъществи заобикаляне на пешеходеца, т.е.в момента не е имало
насрещно движещи се автомобили.
Пострадалият пешеходец от своя страна е следвало да
не се движи по платното за движение, при положение, че вдясно от него е наличен проходим банкет с широчина 1,7 метра.
При движението си върху платното за движение пострадалия е следвало да се
съобрази с движещата се по платното за движение товарна композиция, с неговата
скорост и отстояние.
В следствие на ПТП на влекача е причинена щета в
размер на 1569,20лв. Това е и стойността
на причинените от деянието имуществени вреди, които не са значителни по смисъла
на закона.
Подсъдимият
при управлението на автомобила е нарушил следните правила за движение по
пътищата, които са в пряка причинна връзка с настъпилото ПТП:
чл.20
ал.1 от ЗДвП, която разпоредба вменява на подсъдимия задължението като водач на моторно превозно средство да контролира
непрекъснато автомобила, който управлява- разположението му върху пътната
лента, по която се движи, положението и разстоянието му спрямо останалите участници
в движението, движещи се попътно пред него, в резултат на което не е забелязал
своевременно движещия се попътно пред него пешеходец и
чл.20 ал.2 от ЗДП, тъй като не е намалил скоростта и не е
спрял управляваното от него МПС, непосредствено след възприемане на
възникналата опасност за движението- неправилно движещия се пешеходец.
Пострадалият К от своя страна е нарушил разпоредбата на
чл. 108 ал.1 от ЗДП, която го задължава като пешеходец да се движи по банкета
на пътното платно.
В изпълнение на
разпоредбата на чл. 373 ал.3 НПК съдът приема за установени обстоятелствата
изложени в обвинителния акт, като се позовава на направеното самопризнание на
подсъдимия и на събраните в досъдебното производство доказателства, които го
подкрепят.
Самопризнанието на подсъдимия в съдебно заседание напълно кореспондира със
събраните доказателства на досъдебното производство, а именно обясненията на подсъдимия, показанията на свидетелите
К, М, П, А, К, К, П, Б, В, Т, К, Б, И, Г, от заключенията
на съдебно-медицинска
експертиза на труп, тройна автотехническа експертиза, техническа експертиза,
комплексна трасикологична и физикофимична експертиза, физикохимическа
експертиза, както и от приложените към делото писмени доказателства - протоколи за оглед на
веществени доказателства, протоколи за доброволно предаване, удостоверение за
наследници, препис-извлечение от акт за смърт, справка за съдимост, експертна
съдебно-биологична справка на веществени доказателства, справка от РД „Гранична
полиция" - Елхово, справка от ОД на МВР - Ямбол за обекти в АИС, „Пътна
карта", справка от хидрометеорологична обсерватория Ямбол, разписка.
Всички
събрани гласни и писмени доказателства са безспорни и напълно кореспондират
помежду си, поради което съдът ги кредитира изцяло, като същите не се оспорват
от страните.
Авторството
на деянието е безспорно установено от обясненията на подсъдимия, които се
подкрепят от заключението на изготвената техническа експертиза от вещото лице Ф
Т, от което се установява, че иззетите при огледа на местопроизшествието
пластмасови отломки с черен цвят и различна форма са елементи от една цяла вещ
- декоративна пластмасова решетка , с кръгла емблема на "Мерцедес" и
надпис "Астрос". Иззетата при огледа на местопроизшествието табела
ТИР е била прикрепена към процесната
пластмасова решетка.
При
определяне механизма на настъпване на ПТП, както и за да приеме, че вина за
произшествието имат както подсъдимия така и пострадалия пешеходец съдът кредитира
напълно заключението на тройната авто-техническата експертиза, тъй като същото
е обективно и компетентно. При изготвянето на експертизата вещите лица са
използвали наличните обективни данни отразени в протокола за оглед на
местопризшествие, както и останалите събрани гласни , писмени и веществени доказателства.
Нарушенията
на правилата за движение по пътищата от подсъдимия визирани в чл.20 ал.1 и ал.2 от ЗДвП са в
пряка причинна връзка с настъпилото ПТП, тъй като същият в качеството си на
водач на МПС е длъжен да контролира непрекъснато
автомобила, който управлява, така че да не допусне сблъсък с попътно движещия
се пешеходец, както и че е длъжен своевременно да предприеме мерки за спиране
на автомобила при поява на опасност на пътното платно. нарушението на
пострадалия пешеходец визирано в чл.108 ал.1 от ЗДП също е в пряка причинна
връзка с настъпилото ПТП, тъй като същия е длъжен при наличие на банкет да се движи по
него.
Съдът приема за безспорно
установено, че подсъдимият след като установил, че блъснатия от него пешеходец
е починал се качил на автомобила и
потеглил към ГКПП- Дунав мост за да напусне България. Горното се установява от
показанията на свидетелите К К, К А, Г Б и Г В, които са напълно логични
последователни и безспротиворечиви.
Същите в качеството си на служители на РУ Елхово, след като са били
уведомени за починал от ПТП пешеходец са провели оперативно издирвателни
мероприятия и са установили, че товарната композиция управлявана от подсъдимия
е причинила смъртта на К.
От така установената фактическа обстановка
обстановка съдът прави следните правни изводи:
Подсъдимият В.В.
с деянието си е осъществил както от обективна така и от субективна страна състава на престъпление по чл.343 ал.3 буква "б", пр.1, вр.с ал.1 буква
“в”, вр.с чл.342 ал.1 от НК, тъй като на
19.11.2017г.около 3,24часа при управляване
на МПС - товарен автомобил влекач марка „Мерцедес“с украински per. № СЕ 3685 АМ
и прикачено към него полуремарке с украински per. № СЕ 7045 XX, по главен път
1-7, в отсечката между ГКПП Лесово и разклон за с. Лесово, в посока към гр.
Елхово, обл. Ямбол, е нарушил правилата за движение по пътищата по чл. 20, ал.
1 и ал. 2 от ЗДвП, в резултат на което е предизвикал ПТП и е причинил по
непредпазливост смъртта на Д.И К на 62 години, от с. Лесово, обл. Ямбол, като
след извършване на деянието е избягал от местопроизшествието.
Деянието е
осъществено от подсъдимият от обективна
страна, тъй като е безспорно установено по съображенията изложени по- горе, че
на инкриминираната дата е управлявал товарен автомобил влекач марка „Мерцедес“ и прикачено към него полуремарке, нарушил е посочените по- горе
разпоредби уреждащи правилата за движение по пътищата и е предизвикал ПТП, като
се е блъснал в попътно движещия се пешеходец. В следствие на този сблъсък пешеходеца
К е получил травми несъвместими с живота и е починал мигновено.
Последвалата
смърт на К е в пряка причинна връзка от неправомерното деяние на подсъдимия,
което се доказва от заключението на съдебно-
медицинската експертиза изготвена от д-р Чаушев.
От
субективна страна деянието е извършено от подсъдимия по непредпазливост в първата й форма по чл.11 ал.3 от НК -
небрежност , тъй като не е предвиждал
настъпването на общественоопасните последици, но е бил длъжен и е могъл да ги
предвиди.
По
изложените по- горе съображения съдът приема, че е налице и съпричиняване от
страна на пострадалия, тъй като той също в качеството си на пешеходец е нарушил
посочената разпоредба на ЗДП и това негово нарушение има основен дял в ПТП и
респективно в неговата смърт.
Безспорно е
установено, че подсъдимият е осъществил квалифицирания състав на ал.3 буква
"б" на чл.343 НК, тъй като е избягал от местопроизшествието. Съгласно
трайната съдебна практика избягване от местопроизшествието по смисъла на закона е налице , когато дееца
знае, че от ПТП, в което има участие е настъпила смърт, но умишлено не остане
там, с цел да укрие участието си в произшествието, състоянието си или други
обстоятелства, които имат значение за отговорността му. По делото е установено
по несъмнен начин, че подсъдимият спрял след сблъсъка и виждайки, че
пострадалия е починал потеглил в посока
към ГКПП- Дунав мост за да напусне Република България и съответно да се укрие.
В тази насока не се споделят доводите на защитника на подсъдимия, че не е
налице "бягство от местопроизшествие", тъй като подсъдимият буквално
не е бягал, а само е напуснал произшествието. Това твърдение е неоснователно,
тъй като за да се осъществи квалифицирания състав на ал.3 буква "б"
НК не е необходимо дееца в прекия смисъл да бяга, а се изисква същия да напусне
произшествието без основателна причина.
При
определяне вида и размера на наложените наказания на подсъдимия съдът взе
предвид следното:
Извършеното
от подсъдимия деяние е с със сравнително висока степен на обществена опасност в предвид
динамиката на този вид престъпления и необходимостта същите да бъдат
санкционирани по- строго. От друга страна съдът отчете като смегчаващи вината
обстоятелства чистото съдебно минало на подсъдимия, трудовата му ангажираност,
големия процент на съпричиняване от страна на пострадалия. Смегчаващо вината
обстоятелство е и критичното му отношение към престъпния резултат, изразеното
искрено съжаление към това, че е лишил от живот човек. От изложеното съдът
счита, че личността на подсъдимия е с ниска степен на обществена опасност. По
тези съображения съдът наложи на подсъдимия наказание при условията на чл.54 НК
при преврес на смегчаващите вината обстоятелства като определи същото на три
години. С наказание в този размер биха се постигнали целите на наказателната
репресия визирани в чл.36 НК. От
изложеното съдът прави извод, че не са налице основания за определяне на
наказанието при условията на чл. 55 ал.1 т.1 НК, тъй като изложените смегчаващи
вината обстоятелства не са нито многобройни, нито е налице изключително такова.
Тъй като делото се разглежда по реда на
съкратеното съдебно следствие- чл.373, ал.2 от НПК съдът приложи разпоредбата
на чл.58а ал.1 НК и редуцира определеното наказание с една трета, поради което
осъди подсъдимия на 2 години лишаване от свобода. Така определеното наказание е справедливо и
съответно на извършеното деяние и на личността на извършителя.
Съдът намира, че са налице условията за
прилагане разпоредбата на чл.66 ал.1 НК, поради което отложи изтърпяването на
наложеното наказание лишаване от свобода за срок от 5 години, считано от
влизане на присъдата в сила. С прилагането на института на условното осъждане
биха се постигнали в пълна степен целите
както на индивидуалната така и не генералната превенция.
Съдът
приложи разпоредбата на чл.343г от НК като
лиши подсъдимия и от право да управлява МПС за срок от 2 години. При
определянето на това наказание съдът отчете изложените по- горе смегчаващи и отегчаващи
вината обстоятелства.
При горния
изход на делото и в предвид разпоредбата на чл.189 ал.3 НПК съдът осъди
подсъдимия да заплати и всички направени по делото разноски в размер на 3
340,67лв. по сметката на републиканския бюджет- ОД на МВР Ямбол.
Причини за извършване на деянието са проявената
престъпна самонадеяност от страна на подсъдимия.
По отношение
на приложените по делото веществени доказателства съдът реши следното:
Товарен
автомобил-влекач марка „Мерцедес“ с украински per. № СЕ 3685 АМ и 1 бр.
контактен ключ за автомобила, на
съхранение в ОД на МВР - Шумен и 2 бр. тахошайби на товарен автомобил влекач,
марка „Мерцедес“ да се върнат на собственика ТОВ „БЕТА-ИНВЕСТ ЛОГИСТИК“ Украйна
гр. Черновцьi, чрез пълномощника им адв.
С.К. ***; 8 бр. DVD с видеозаписи от
камери от 19.11.2017 г., монтирани на ГКПП Лесово ; 1 бр. CD-R диск, съдържащ
записи от охранителни камери № 1, 3 и 10 на бензиностанция Лукойл Север при
магазин Шипка Фуат Гювен ООД от 19.11.2017 г.; 1 бр. CD-R диск, съдържащ записи
от охранителна камера на обменно бюро Сара-Фин при ГК Изгрев при ГКПП Лесово от
19.11.2017 г.; 1 бр. CD-R диск hp, съдържащ видеозапис от личен мобилен телефон
на свид.Г.Бакалов ; 2 бр. DVD-R диска, съдържащи записи от камери, поставени на
Игрална зала Мегашанс и бензиностанция Би Пи Бул Петроиум в с. Окоп, обл.
Ямбол; 4 бр. части от предна декоративна пластмасова решетка, черна на цвят, с
кръгла емблема на Мерцедес и надпис Actros, предадени с протокол за доброволно
предаване от 21.11.2017 г.; 1 бр. пластмасова отломка с П-образна форма; 1 бр.
пластмасова отломка, черна на цвят с дължина около 0,3 м.; 1 бр. черна на цвят
профилирана пластмасова отломка, част от фронтална декоративна решетка; 1 бр. черна
пластмасова отломка; множество черни пластмасови отломки - всички иззети при
извършен оглед на местопроизшествие на 19.11.2017 г. на главен път 1-7; дрехи,
принадлежали на пострадалия Д.К: зелено на цвят яке тип „Канадка“ от текстилна
материя с трайно прикрепена към същото качулка; зелено на цвят яке от материя,
наподобяваща кожа, подплатено от вътрешната му страна със зелен на цвят хастар;
черен клин; черни дънки; подарена блуза, тъмнокафява, с дълъг ръкав; блуза
червена на цвят, с дълъг ръкав; тенска черна на цвят с къс ръкав; потник в
мръснобял цвят - всички предадени с протокол за доброволно предаване от
19.11.2017 г.; 6 бр. следи от преден капак на влекач „Мерцедес“; кафеникаво -
оранжево на цвят вещество; синя на цвят хавлиена кърпа с размери 36,5 х 68 см.,
със зацапвания в кафяв цвят; синя на цвят кърпа със зацапвания от двете страни,
с размери 37 х 40 см.; 2 бр. черни на цвят текстилни ръкавици с жълт кант в
областта на китката; дакилоскопни следи от вътрешната част на облицовката на
бронята в предната част на влекача - всички иззети при извършен оглед на
местопроизшествие на 19.11.2017 г. в с. Пристое, обл. Шумен; 1 бр. влакно; парче от текстилна мрежеста,
черна на цвят материя, със светли на цвят точици - всички иззети при извършен
оглед на местопроизшествие на 19.11.2017 г. в гр. Каолиново, обл. Шумен; марля,
накапана с кръв от пострадалия Д.К, изготвена при извършената физико-химическа
експертиза; 1 бр. памучен тампон с обтривка от червено-кяфяви петна от греда на
преден мост на влекач; изстъргани червено-кафяви пръски от греда на преден мост
на влекач - всички иззети при извършен оглед на местопроизшествие на 19.11.2017
г. в гр. Каолиново, обл. Шумен; 2 бр.
гумени ботуши - ляв и десен; 2 бр. ръкави от плетена дреха; 1 бр. черна гумена
джапанка; част от влакната от еко
кожата, от които е направена околожката на качулката; частица в син цвят,
представляваща люспа от боя; частица в син цвят; парче от хастара на якето от
предна дясна част на същото; парче от материята от външната част на якето в
областта на ляво рамо; люспа в сивосин цвят; люспа в син цвят - всички иззети
от дрехите на пострадалия К при извършен оглед на веществени доказателства на
11.12.2017 г. - влакна, поставени в
пластмасов контейнер; 1 бр. влакно; влакно,
поставено в пластмасов контейнер; снопче влакна; тъмно на цвят влакно;
парче от материала на облицовка на предна броня на влекач Мерцедес- всички
иззети при извършен оглед на местопроизшествие на 19.11.2017 г. в с. Пристое,
обл. Шумен; - парченца от цветна материя - зеленикаво и червеникаво на цвят
следа от прахово отнемане - всички иззети при извършен оглед на
местопроизшествие на 19.11.2017 г. в гр. Каолиново, обл. Шумен; 1 бр. метална
табела с размери 40 х 30 см. с надпис „ТИР“ - син фон с бели букви - иззета при
извършен оглед на местопроизшествие на 19.11.2017 г. на главен път 1-7, като
вещи без стойност да се унищожат след влизане на присъдата в сила; 1 бр.
банкнота с номинал от 20 лева, със сериен номер БВ 3355506; 1 бр. мъжки
часовник с метална верижка; 2 бр. монети с номинал 2 лева; 2 бр. монети с
номинал 1 лев, да се върнат на законния наследник на пострадалия Д.К - П.И К - брат.
По
изложените по- горе съображения съдът постанови присъдата си.
Окръжен съдия: