Р Е Ш Е Н И Е
№ 9 / 4.2.2020г. гр. Карнобат
В ИМЕТО НА НАРОДА
К А Р НО Б А Т С К И Я Т Р А Й О Н Е Н С Ъ Д , ІІ
състав
На двадесет и девети януари две хиляди и двадесета година
В публично заседание в следния състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ГЕОРГИ ДОБРЕВ
Съдебни
заседатели: 1..........................................
2..........................................
Секретар
………………ГАЛИНА МИЛКОВА …............................................
Прокурор..................................................................................................................
Като разгледа докладваното от съдията ……….ДОБРЕВ……….…………
А Н Х дело номер.........269............по описа
за...............2019................година
Производството
по настоящото дело е по реда на чл. 59 и
сл. от ЗАНН, образувано по повод подадената жалба от А.А.А. ЕГН **********,*** против
наказателно постановление № 22-0000306 / 18. 09. 2019 г. на Началник ОО „АА“
гр. Бургас определен от министъра на МТИТС за длъжностно лице по реда на чл.
92, ал. 2 от ЗАвП; чл. 189, ал. 12 от ЗДвП и чл. 47 от ЗАНН, с което за
нарушение на разпоредбите на чл. 89, т. 2 и чл. 89, т. 3 от Наредба № 33 от 03.
11. 1999 на МТ са му наложени две административни наказания–глоба в размер на 500
лева.
Жалбоподателят е
останал недоволен от така наложеното му административно наказание, счита, че
издаденото наказателно постановление е незаконосъобразно и го обжалва в
законовия срок пред РС- Карнобат, като желае съдът да постанови решение, с
което да отмени обжалваното наказателно постановление като незаконосъобразно ,
постановено при неправилно приложени на материалния закон и необосновано.
В жалбата се твърди единствено, че съставения АУАН и
НП не отговарят на изискванията на ЗАНН, но без да е посочено на кои точно
изисквания не отговарят, кой закон е нарушен и кои точно норми са нарушени.
В съдебно
заседание жалбоподателят редовно призован не се явява лично и не изпраща
представител.
АНО редовно призован, не се явява не изпраща
представител.
В съдебно заседание се явяват свидетелите П.К.Р., Д.С.Т.
и П.В.П.- редовно призовани потвърждават
изцяло обстоятелствата посочени в АУАН и придружаващите го документи.
Въз основа на събраните по
делото доказателства съдът приема за установено от фактическа страна:
Административнонаказателното производство е образувано
със съставянето на акт за установяване на административно нарушение Серия
А-2018 № 265082 от 03. 09. 2019 г.,
съставен от П.К.Р. на длъжност инспектор при ОО“АА“ гр. Бургас,
против А.А.А., ЕГН **********,***, за това, че на 03. 09. 2019 г. около 10, 30 часа на разклона за село Скала, път І- 7 по
посока на движение разклона за с. Мокрен- гр. Котел водачът А. извършва обществен превоз на товари с дърва по
маршрут временен склад „Прасова локва“ до с. Коньово видно от билет копие № 2
03. 09. 2019 г. 10, 11,17 ДГС Карнобат с товарен автомобил марка МАН с рег. №
СТ9041ВС, категория № 3 и ремарке с рег.
№ СТ1038ЕН, кат.04, марка Шварцмюлер. При проверката са констатирани следните
нарушения: 1.Водачът А. извършва по горепосочения превоз без пътен лист.
2. Водачът А. е без товарителница за превоза, с което е нарушил
разпоредбите на 1. чл. 89, т. 2 от Наредба № 33 от 03. 11. 1999 г. на МТ;
2.
Чл.
89, т. 3 от Наредба № 33 от 03. 11.
1999 г. на МТ.
Нарушението е било
установено от актосъставителя при извършена съвместна проверка от служители на
ОО“АА“ Бургас, КАТ Бургас и КАТ Сунгурларе, по постъпили жалби за превоз на
дърва с камиони през село Скала. При проверката извършена на 03. 09. 2019 г.
около 10, 30 часа на разклона за село Скала, път І- 7 по посока на движение
разклона за с. Мокрен- гр. Котел е бил спрян за проверка товарен автомобил марка
МАН с рег. № СТ9041ВС, категория № 3 и ремарке
с рег. № СТ1038ЕН, кат.04, марка Шварцмюлер управлявани от
жалбоподателят А.А.А.. При извършената проверка на документите на автомобила и
товара е установено, че водачът А. извършва превоза без задължителните по
Наредба № 33 от 03.11.1999 г. за обществен превоз на пътници и товари на
територията на Република България на МТ, документи-пътен лист по образец и
товарителница. В акта жалбоподателя е посочил, че има възражения и е представил
допълнителни обяснения, както товарителница сер. М № 566667 от 03. 09. 2019 г. и
пътен лист Сер.ВА № 027003. При установяване на нарушението са присъствА.свидетелите
Д.С.Т. и П.В.П.. Свидетелите потвърждават отразеното в акта за установяване на
административно нарушение, като посочват още, че товарния автомобил управляван
от жалбоподателят е бил без дигитална карта, а ремаркето е нямало сключена
полица за застраховка, които нарушения не се предмет на настоящото
производство.
Въз основа на съставения акт
адм. наказващият орган е издал обжалваното НП № 22-0000306 / 18. 09. 2019 година на Началник на ОО“АА“ гр. Бургас, в което
фактическата обстановка установяваща нарушенията е пресъздадена така като е
описана в АУАН и нарушенията са квалифицирани както следва: нарушение по чл.
89, т. 2 от Наредба № 33 от 03. 11. 1999 г. на МТ; нарушение по чл. 89, т. 3 от
Наредба № 33 от 03. 11. 1999 г. на МТ и на основание чл. 93, ал. 2 от
ЗАвПр е наложена глоба в размер на 500
лева за първото нарушение и на основание същия законов текст за второто
нарушение е наложена също глоба в размер
на 500 лева.
В издаденото наказателно
постановление изрично е записано, че към АУАН № 265082 от 03. 09. 2019 г. в
законоустановения срок е представено възражение рег. № 52-00-09-4615/04. 09.
2019 г. с приложена товарителница и пътен лист. Също така изрично е посочено, че
за констатираното нарушение няма основание да бъде приложена нормата по чл. 28
от ЗАНН.
От така установената
фактическа обстановка, съдът достигна до следните правни изводи: Съставеният
АУАН отговаря на законовите изисквания.
Същия е съставен от компетентен орган съгласно чл. 91, ал. 3, вр. чл. 93, ал. 1
от ЗАП, по предписаната от закона форма и съдържание. В АУАН са отразени
относимите към случая нарушения на текстове от подзаконов нормативен акт,
какъвто се явява Наредба № 33 от 03.11.1999 г. за обществен превоз на пътници и
товари на територията на Република България на МТ, а именно чл. 89, т. 2 и т. 3:
По време на работа, водачът представя при поискване от контролните органи документите
по чл. 100, ал. 1 , т. 1- 3 от Закона за движение по пътищата и следните
документи: 2. Попълнен пътен лист по образец …..3. Товарителница…
Обжалваното наказателно
постановление е издадено от орган с материална и териториална компетентност
съгласно чл. 92, ал. 2 от ЗАвП „ Наказателните постановления се издават от
министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията или от
определени от него длъжностни лица, с изключение на наказателните постановления
по чл. 93а и чл. 96, ал. 4,
които се издават от председателя на Държавната агенция за метрологичен и
технически надзор или от определени от него длъжностни лица, и наказателните
постановления за установени нарушения от лицата по чл. 91, ал.
11, които се издават от кмета на съответната община или от
оправомощени от него лица.“ и съгласно приложената към материалите по делото
Заповед РД- 08-249 / 15. 05. 2015 г. на Министър на транспорта, информационните
технологии и съобщенията. В обжалваното
постановление правилно са възпроизведени нарушените норми, същите съответстват
на отразените в АУАН и приложената санкционнна норма съответства на
фактическото основание, а именно чл. 93, ал. 2 от ЗАвП, според която“ Водач на моторно превозно средство, който извършва
обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници и товари и не
представи в момента на проверката издадения лиценз, заверено копие на лиценз на
Общността, разрешението, документа за регистрация или други документи, които се
изискват от регламент на европейските институции, от този закон или от
подзаконовите нормативни актове по прилагането му, се наказва с глоба 500 лв.“.
Безспорно е установено, че жалбоподателят е извършил посочените нарушения, като
в момента на проверката не е представил изискваните по подзаконов нормативен
акт пътен лист и товарителница, а същите са били представени на следващия ден.
Както в АУАН, така и
обжалваното наказателно постановление правилно са посочени мястото на
извършване на нарушението, начина на извършването му и законовите норми, които
са нарушени.
При определяне на размера на
административното наказание не са допуснати нарушения, същото е строго
фиксирано от ЗАвП и е в размер на 500 лева, каквото е и определеното с
наказателното постановление.
По делото не се събраха доказателства, които да сочат, че жалбоподателят не е извършил горепосочените адм.
нарушение, напротив събраха се само доказателства водещи до несъмнен извод, че
същият е извършител на адм. нарушения, което му се приписват.
Преценявайки възраженията на жалбоподателя визирани в
жалбата му за незаконосъобразност на процесното обжалвано наказателно
постановление, съдът намира че същата е неоснователна.
Предвид, че при издаване на процесното наказателно
постановление и АУАН въз основа, на който е издадено същото, са спазени нормите
на ЗАНН и ЗАвП и поднормативните актове, жалбоподателят е извършил процесното
адм. нарушение и то виновно, съдът
намира, че обжалваното наказателно постановление като напълно законосъобразно и
правилно следва да бъде потвърдено изцяло.
Мотивиран от гореизложеното
Карнобатският районен съд
Р Е
Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА ИЗЦЯЛО наказателно
постановление № 22-0000306 / 18. 09. 2019 г. на Началник ОО „АА“ гр. Бургас определен
от министъра на МТИТС за длъжностно лице по реда на чл. 92, ал. 2 от ЗАвП; чл.
189, ал. 12 от ЗДвП и чл. 47 от ЗАНН, с което на А.Али А. ЕГН **********,*** за
нарушение на разпоредбата на чл. 89, т. 2 от Наредба № 33 от 03. 11. 1999 на МТ
на основание чл. 93, ал. 2 от ЗАвП му е наложено административно наказание
глоба от 500 лева и за нарушение на разпоредбата на чл. 89, т. 3 от Наредба №
33 от 03. 11. 1999 на МТ на основание чл. 93, ал. 2 от ЗАвП му е наложено административно
наказания–глоба в размер на 500 лева.
РЕШЕНИЕТО може да се обжалва с касационна жалба пред Административен
съд Бургас в 14 дневен срок, считано от
съобщаването му на страните.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ: