Р Е
Ш Е Н
И Е
гр. Кюстендил, 19.03.2020 г.
В
ИМЕТО НА НАРОДА
КЮСТЕНДИЛСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД, ХII-ти състав, в
публично заседание, проведено на двадесети февруари, две хиляди и двадесета
година, в състав:
РАЙОНЕН СЪДИЯ: СВЕТОСЛАВ
ПЕТРОВ
при секретаря Юлиана Стоянова, като разгледа
докладваното от съдията АНД № 1814 по описа за 2019 година, за да се произнесе
взе предвид следното:
Производството е по реда
на чл. 59 и следващите от ЗАНН.
Образувано е по жалба на В.А.
Б. с ЕГН **********, с адрес *** срещу наказателно постановление № 6500/18.10.2019 г., издадено от В. А. – началник на
отдел „контрол по РПМ”, Дирекция „Анализ на риска и оперативен контрол”,
Агенция „Пътна инфраструктура” – гр. София, с което е наложено административни наказание на основание чл.53, ал.1 от Закона за
пътищата /ЗП/ „глоба” в
размер на 2000 (две хиляди) лева за извършено административно нарушение
по чл.26, ал.2, т.1, б.”а” от ЗП, във вр. с чл.37, ал.1, т.1 от Наредба № 11 от
03.07.2001г. на МРРБ за движение на извънгабаритни и/или тежки ППС.
В подадената жалба и
впоследствие в хода на процеса се релевират оплаквания за незаконосъобразност и
неправилност на издаденото наказателно постановление, като се навеждат доводи
за нарушение на материалния закон и процесуалните правила по установяване и
санкциониране на административното нарушение, по аргументи, подробно изложени в
депозираната жалба. Моли съда да постанови решение, с което да отмени изцяло
атакуваното наказателно постановление.
Въззиваемата
страна, чрез процесуалния си представител, моли съда да отхвърли жалбата и да
потвърди обжалваното наказателно постановление.
СЪДЪТ, като съобрази събраните по делото доказателства - поотделно и в тяхната съвкупност, взе предвид изложеното в жалбата и съобрази разпоредбите на закона, намери за установено следното:
На 20.09.2019 година, в 10:20 часа на път II-
С оглед установената непротиворечива фактическа обстановка на 20.09.2019 година на жалбоподателя бил съставен акт за извършено административно нарушение чл.26, ал.2, т.1, б.”а” от ЗП, във вр. С чл.37, ал.1, т.1 от Наредба № 11 от 03.07.2001г. на МРРБ за движение на извънгабаритни и/или тежки ППС. АУАН е връчен на същата дата на В. Б., който го е подписал без възражения.
Впоследствие е издадено и атакуваното наказателно постановление, с което е наложена на жалбоподателя „глоба“ в размер на 2000 лева.
Горната фактическа обстановка се установява по несъмнен начин от представените по делото писмени доказателства - наказателно постановление № 6500/18.10.2019 г., издадено от В.А. – началник на отдел „контрол по РПМ”, Дирекция „Анализ на риска и оперативен контрол”, Агенция „Пътна инфраструктура” – гр. София; Акт за установяване на административно нарушение № 0007283 от 20.09.2019 година; разписки, пътен лист, трудов договор, заповед № РД-11-1266 от 17.10.2019г., заповед № РД-11-859/15.07.2019г., удостоверение за признаване на одобрен тип средство за измерване и разписка от направеното измерване.
В подкрепа на изложената по горе фактическа обстановка са и събраните гласни доказателства посредством разпита на свидетелите –С.П. и Р. Г..
ЖАЛБАТА е подадена в рамките на преклузивният срок по чл. 59, ал. 2 от ЗАНН, в този смисъл се явява ДОПУСТИМА и следва да бъде разгледана.
При така приетото за установено от фактическа страна СЪДЪТ счита, че жалбата е НЕОСНОВАТЕЛНА.
Наказателното постановление е издадено от компетентен по степен, място и материя орган.
Съгласно
разпоредбата на чл.26, ал.2, т.1, б.”а” от ЗП за дейности от специалното
ползване на пътищата без разрешение се забраняват в обхвата на пътя движението
на извънгабаритни и тежки пътни превозни средства и съгласно чл.7, ал.1, т.3,
б. „Б” от Наредба № 11 от 03.07.2001г. на МРРБ за движение на извънгабаритни
и/или тежки ППС допустимото максимално натоварване на ос за ППС с допустими
максимални маси по чл. 6, ал. 1 с пневматично или признато за еквивалентно на
него окачване за движение по всички пътища, отворени за обществено ползване,
както и за ППС със същите маси без пневматично или признато за еквивалентно на
него окачване за движение само по дадените в приложение № 2 отворени за обществено
ползване пътища, е за сумата от натоварванията на ос на една тройна ос на
ремаркета и полуремаркета, когато разстоянието между осите е над
Несъмнено
е, че към дата 20.09.2019 година , в
10:20 часа на път II-
Поради изложеното съдът намери, че атакуваното наказателно постановление е законосъобразно и обосновано. Констатираното деяние осъществява всички признаци от състава на административно нарушение по чл.26, ал.2, т.1, б.”а” от ЗП, във вр. с чл.37, ал.1, т.1 от Наредба № 11 от 03.07.2001г. на МРРБ за движение на извънгабаритни и/или тежки ППС.
В случая не са налице предпоставките за приложение
на чл.28 от ЗАНН, тъй като фактическите обстоятелства, свързани с настоящия случай,
не указват на маловажност по смисъла на чл.28 от ЗАНН. За да е налице
"маловажен случай" на административно нарушение, то следва
извършеното нарушение с оглед на липсата или незначителността на вредните
последици или с оглед на други смекчаващи обстоятелства да представлява
по-ниска степен на обществена опасност в сравнение с обикновените случаи на
нарушение от съответния вид. Съдът намира, че в хода на производството не се
изтъкнаха основателни доводи и не се ангажираха доказателства, които да сочат
на по-ниска степен на обществена опасност на извършеното нарушение в сравнение
с обикновените случаи при подобен вид нарушение.
Съдът счита, че при определяне на размера на административното наказание глоба на Б., наказващият орган е спазил разпоредбите на чл. 27, ал. 1 от ЗАНН, защото административното наказание на основание чл.53, ал.1 от Закона за пътищата е в размер от 1000 до 5000 лева. Съгласно чл. 27, ал. 2 от ЗАНН при определяне на наказанието се вземат предвид тежестта на нарушението, подбудите за неговото извършване и другите смекчаващи и отегчаващи вината обстоятелства, както и имотното състояние на нарушителя. Наложеното на нарушителя административно наказание е в размер на 2000 лева, като не е посочено от АНО, защо именно е достигнато до извод, че това е справедливото административно наказващия орган и на база какви обстоятелства наказващия орган е преценил размера на глоба.
По делото съдът констатира, че не са събрани отегчаващи вината обстоятелства и намира, че за постигане целите на наказанието, същото следва да бъде намалено до неговия минимален размер от 1000 лева.
Воден от горното и на основание чл.
63, ал. 1 от ЗАНН Кюстендилският районен съд
Р Е Ш И
:
ИЗМЕНЯ наказателно постановление № 6500/18.10.2019 г., издадено от В. А. – началник на
отдел „контрол по РПМ”, Дирекция „Анализ на риска и оперативен контрол”,
Агенция „Пътна инфраструктура” – гр. София, с което на В.А. Б.с ЕГН **********,
с адрес *** е наложено
административно наказание „глоба” на
основание чл.53, ал.1 от Закона за пътищата в размер на 2000.00 (две хиляди)
лева за извършено административно нарушение по чл.26, ал.2, т.1, б.”а”
от ЗП, във вр. с чл.37, ал.1, т.1 от Наредба № 11 от 03.07.2001г. на МРРБ за
движение на извънгабаритни и/или тежки ППС, като НАМАЛЯВА размера на наложеното
административно наказание „глоба“ от 2000 /две хиляди/ лева на 1000 /хиляда/
лева.
Решението може да се обжалва в 14-дневен срок от
съобщенията до страните за неговото изготвяне с касационна жалба пред
Административен съд – гр. Кюстендил.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: