Решение по дело №1029/2019 на Районен съд - Варна

Номер на акта: 3722
Дата: 19 август 2019 г.
Съдия: Христина Валентинова Колева
Дело: 20193110101029
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 24 януари 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р Е Ш Е Н И Е

№ 3722/19.08.2019г.
В ИМЕТО НА НАРОДА

 

               ВАРНЕНСКИ РАЙОНЕН СЪД, XXXIX - ти състав, в публично съдебно заседание проведено на деветнадесети юли през две хиляди и деветнадесета година, в състав:                             

РАЙОНЕН СЪДИЯ: Х.К.

 

при секретаря Ц.И., като разгледа докладваното от съдията гр.дело № 1029 по описа за 2019 г., за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Предявен е иск от М.С.К., ЕГН **********, адрес: *** против ОД на МВР Варна, адрес: гр. *** с правно основание чл.357, ал.1 във вр. с чл.358, ал.1, т.2 предл. 1 КТ за отмяна на Заповед № ***г. на *** Д.П. – ***, с която й е наложено дисциплинарно наказание „***“.

Ищцата основава исковата си претенция на следните фактически твърдения: По силата на трудов договор № ***г. и допълнителни споразумения към него заема длъжността «***» в група *** към ***, отдел *** – ***. Със Заповед № ***г. на работодателя и било наложено дисциплинарно наказание „***“ за неспазване на техническите и технологични правила и неспазване на други трудови задължения. Сочи, че в заповедта е посочен неприложим ред за извършване на административни услуги, който бил отменен по силата на заповед на Министъра на вътрешните работи. Твърди, че не е извършил твърдяното нарушение на трудовата дисциплина. Твърдяните действия не представлявали нарушение на трудовите му задължения. Счита, че при определяне на наказанието работодателят не е взел предвид тежестта на нарушението, обстоятелствата, при които е извършено, както и поведението на работника или служителя. Излага, че в периода *** г. - *** г.  действали Вътрешни правила за организацията на административното обслужване в МВР, утвърдени със Заповед peг. № ***г. на Министъра на вътрешните работи. Посоченият в обжалваната заповед Технологичен ред peг. № *** г. бил въведен от директора на *** във връзка с Наредба peг. № *** г. на Министъра на вътрешните работи. Технологичният ред, в частта си за приемане на заявления от граждани представлявал именно правила за извършване на административни услуги. В т.3.1 от Заповед peг. № *** г. на Министъра на вътрешните работи било заповядано на ръководителите на структури по чл. 37 ЗМВР, каквато структура е и *** (съгласно чл. 37, ал. 1, т. 2 ЗМВР) да изготвят правила за организацията на административното обслужване в съответната структура в съответствие със спецификата на дейността си. Правилата били публикувани на  *** г.. В *** не съществувал Правилник за вътрешния трудов ред, в който да са посочвани начало и край на работния ден, каквото е изискването на чл. 139, ал. 1 КТ. Ето защо моли за постановяване на положително решение по предявения иск.

Ответникът е депозирал писмен отговор извън срока по чл. 131 ГПК, с който оспорва основателността на иска. Твърди, че заповедта е издадена от компетентен орган - работодател на ищцата и при спазване предвидената в КТ процедура. В хода на дисциплинарното производство било установено, че в периода ***г. ищцата умишлено нарушила утвърдения от директора на *** Технологичен ред ***г. за работа на пътна полиция, обхващащ всички дейности по регистрация, пререгистрация, спиране от движение, пускане в движение, прекратяване на регистрацията и възстановяване на прекратена регистрация на превозни средства, както и издаване на удостоверителни документи с данни за превозното средство и собственика, както и Заповед ***г. на *** за разпределение на работното време на служителите на ***. С действията си, ищцата нарушила утвърдения технологичен ред на работното й място /в случая работно място*** - съгласно седмичен график), което представлявало нарушение на трудовата дисциплина по смисъла на чл. 187, т.3 от Кодекса на труда. Преди налагане на дисциплинарното наказание, служителката била запозната на ***г. със Справка за извършена проверка ***г., събраните материали и са и били поискани писмени обяснения. Извършвала е действия, които не попадат в обхвата на трудовите й задължения. Оспорваният Технологичен ред бил издаден във връзка с разпоредбите на Наредба № ***г. Моли за отхвърляне на иска.

 След съвкупна преценка на доказателствата по делото, съдът приема за установено от фактическа страна следното:

За безспорно и ненуждаещо се от доказване в отношенията между страните по делото е прието, че са в трудово правоотношение, като по силата на трудов договор № ***г. и допълнителни споразумения към него, ищцата заема длъжността «***» в група *** към ***, отдел *** – *** и със Заповед № ***г. на *** Д.П. – *** на ***, на ищцата е наложено дисциплинарно наказание „***”, на основание чл. 146, ал. 1, т. 3  ГПК.

В заповедта е отразено, че М.К. – «***» в група *** към ***, отдел *** – ***, е била определена да изпълнява служебните си задължения на работно място № *** /***/, работни места гише ***, съгласно утвърдени седмични графици, изготвени на основание Технологичен ред с рег. № ***г., като с полагане на подписите е удостоверила запознаването с графиците за работа и технологичния ред. Същата не е изпълнила служебните си задължения, като в периода ***г. до ***г. е извършила разпечатване на заявления и извършване на административна услуга за транзитна регистрация на МПС; за промяна на регистрацията /на собственост/ на МПС; за промяна на регистрацията /пускане в движение/; за прекратяване на регистрация на МПС;  промяна на регистрация /промяна в данните на ПС/; първоначална регистрация на ПС и за повторно издаване на СРМПС на МПС. Извършвала е административни услуги в извънработно време, като в заповедта са посочени заявленията и услугите, извършени извън работното време.

Отразено е  че на работно място № *** се извършва съхранение на данни и отпечатване на СРМПС за ППС, предоставени за идентификация на работно място № ***, като от последното по служебен път на служителя на работно място № *** се представя вече изготвеното заявление за регистрация, заедно с приложените документи. На работно място № *** не се допуска изготвяне на заявление за регистрация в случаите, при които се изисква идентификация на ППС съгл. Наредба *** на МВР. В залата за извършване на административните услуги функционира системата за управление на опашките, която е програмирана така, че на различните гишета приоритетно да бъдат извършвани различни административни услуги по регистрация на ППС и собствениците им, като на всяко гише е заложена услуга с висок, нисък приоритет и  какви услуги не извършва.  Системата е програмирана така че на *** и *** гише да се извършват само и единствено услуги по регистрация на ППС, преминали идентификация на РМ 2, които са услуги с висок приоритет, а не извършва други услуги. Залата се отключва в 8:30 часа, като едва след този час започва извършването на административни услуги на гражданите след генериране на поредни номера от системата за управление на опашките, който процес се осъществява под контрол на полицейски инспектор. При заключена зала и недопуснати граждани до гишетата е обработвала в извънработно време заявления, подавани от упълномощени лица или т.н. платени регистратори на коли. Нарушен е утвърденият технологичен ред на работното й място /в случая работно място*** - съгласно седмичен график), което представлявало нарушение на трудовата дисциплина по смисъла на чл. 187, ал. 1, т.3  и т.10.

Не се спори, че обжалваният акт е издаден при наличие на материална компетентност на органа.

От представената дисциплинарна преписка се установява, че на ищцата са и поискани обяснения във връзка с констатираните нарушения и тя е дала такива.

Установи се също, че в раздел ІІ от длъжностната характеристика за длъжността "***" сектор "***", отдел "***" в ***, е вменено задължение на изпълняващите тази длъжност да спазват техническите и технологичните правила.

Представена е Заповед № ***г., уреждаща организацията и разпределението на работното време на държавните служители и ЛРТП от отделните структурни звена на ***, издадена от  *** Д.П.

Представени са Заповед № ***г., с която са утвърдени вътрешни правила за организацията на административното обслужване на МВР и самите правила, издадени на основание чл. 1, ал.2 от Наредба за административното обслужване, приета с постановление № 246 на МС от 2006/обн. ДВ бр.61 от 2017/; Заповед № ***г., с която са утвърдени вътрешни правила за организацията на административното обслужване в *** и самите правила, издадени в изпълнение на т.3.1. от Заповед № ***г.. В чл.5, т.5.2.1 са отразени заявленията, които се приемат в сектор *** при ***, а в чл.2 са посочени принципите, които следва да се спазват от служителите при осъществяване на административното обслужване.

По делото е приложен Технологичен ред УРИ *** г. относим за работно място № *** - за подготовка, съхранение на данни и отпечатване на СРМПС, който е бил в сила по време на извършване на действията, вменени като нарушения на ищцата с оспорваната заповед, с които е запозната на ***г. Посочени са действията, които следва да извършва оператора.

Представени са Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление № ***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №****; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***; Заявление №***, за промяна на регистрация /промяна на собственост и др./, от които е видно, че някои са подадени и получени лично от лицата поискали административната услуга, а други чрез различни упълномощени лица. Малка част от тях са обработени след 08:00 часа, но преди 8:30 часа. Във всички е отразен етап на обработката - приключено.

В полза на ищеца са събрани гласни доказателства чрез разпита на св. М.П. за установяване на следните факти – че св. е присъствал по време на издаване на заявленията; какъв е редът при подаване на заявления и извършване на регистрации в КАТ.

В показанията си установява, че работи във фирма, която се занимава с транспортна дейност. Имат *** автовоза, занимават се с внос на автомобили втора ръка. Когато имат клиенти, които не искат да се занимават с регистрация на автомобилите, правят пълномощно на фирмата, която  започва процедурата за регистрация. Тя се занимава с тази дейност, като лично подава заявленията. Това може да стане на всяко гише. В относимия за делото период регистрацията продължавала два дни. Когато в деня, в който са изтеглили номер от машината за билети, не завършат регистрацията, на следващия ден са с предимство преди тези, които са изтеглили билети за деня. Знае, че има фирми, които се занимават с регистрация срещу заплащане, но тяхната не извършва такава дейност. На гишетата викат първо тези, които са останали от предния ден, без да теглят ново билетче.

С оглед дадената възможност на ответника за събиране на гласни доказателства посредством разпит на двама свидетели в режим на водене, с показанията на които да установи, каква е организацията на работа на служителите от група „***“  към сектор „***" при *** и техническата възможност за обслужване на съответните гишета;Как се осъществява обслужването на гражданите; Какъв е достъпът до залата за обслужване на граждани - както за служители, така и за граждани; Как действа техническото устройство за обслужване на опашките, са разпитани свидетелите А.П. и А.Т..

В показанията си св. П. установява, че от м.***г. заема длъжността *** на ***. В системата на МВР работи от ***г., като в *** работи от м.***г. В зависимост от броя на служителите, всяка седмица изготвя седмичен график, който се утвърждава от началника на Сектор „***“. Пунктът за регистрация има обособени различни работни места, които изпълняват различни функции. Служителите се запознават се срещу подпис. На всяко работно място, което има по едно - две гишета, в зависимост от натоварването се извършват различни специфични дейности. На работно място №*** се изготвят заявления свързани с идентификация и проверка на техническото състояние на превозните средства, като там се прави само и единствено това. За работно място №***, където работят системни оператори, от м. ***г. функционира системата за управление на опашките и гишетата са разпределени, всяко гише да изпълнява различна функция. Различни административни услуги се извършват на различни гишета. Гражданите сутрин имат достъп до гишетата за обслужване в 8:30 ч. Винаги има *** гишета, на които се извършват административните услуги и *** гишета са свързани със системата, като от настройките са настроени с приоритети, на кое гише каква услуга да се извършва с висок приоритет, каква услуга с нисък приоритет и каква услуга да не извършва. Съществува техническа възможност системата да насочи граждани за услуга, която не се извършва на конкретно гише съгласно седмичния график, който се изготвя. Когато се извика от системата следващ клиент и няма такъв, системата е генерирана така, че да вика клиент, който заявява услуга с по-ниския приоритет. На всяко гише се вика първо услугата с висок приоритет, ако няма такава се вика следващият гражданин, макар услугата да е с нисък приоритет. Дори когато не извършват такива услуги. Когато не извършва такава услуга, системата не може да пренасочи гражданин за услуга, която е вписана, че не се извършва. На всяко гише системата може да пренасочи граждани само с висок и нисък приоритет. Всяко гише има услуга, която не може да прави и системата няма как да го пренасочи. Това се случва, когато има искания за един вид услуги, а другите гишета нямат какво да правят и тогава гражданите вече се викат без системата и се разпределят между гишетата. Това го правят служителите в залата, в зависимост от натовареността си. Св. заявява, че целта е качествено обслужване на гражданите. Дори на гишета, които не извършват определена услуга, те могат да я извършат при условие, че другите нямат никаква друга дейност, която да извършват, за да подпомогнат другите гишета, но в присъствието на гражданина. Системата може да изпрати на гише *** и *** разпечатване на заявления за извършване на административни услуги за промяна на регистрация. Може също за административна услуга промяна на регистрация пускане в движение, също заявление за извършване на административна услуга прекратяване на регистрация. Тези услуги са формулирани и въведени в системата, като услуги по документи на собственици или услуги по документи на упълномощени лица. На работно място №*** гишета № *** и *** служителят трябва да извършва по седмичен график услуги от канал за идентификация на граждани и упълномощени лица и фирми. Системата трябва да го извика на гишето, което означава, че трябва да си е изтеглил билет и да се яви на гише. Ако гражданинът се яви на гише без номер, не се обработва. Има техническа възможност да се обработи дори и да няма талонче, но така са инструктирани служителите да не обработват такива граждани, които не са си изтеглили билет от машината. Издаденият номер от системата за управление на опашките не е обвързан с номера на заявлението за административна услуга. Миналата година в периода м.април-май имало много повече граждани. За *** и *** гише при услуги от канала, документите са в залата за обслужване и ако не могат да бъдат извършени в рамките на деня, заявленията и всичките им документи по желание на гражданите се оставят на *** и *** гише по реда, в който са били от предния ден и на следващия ден когато се явят на гишето без да теглят билет от системата, се обслужват с документите, които са останали при служителя. В началото на работния ден, започват да се викат гражданите от предния ден, по реда на заявленията както са подредени. В този случвай се обслужват приоритетно в сравнение с гражданите, които са се явили през новия ден. Първо приключват предния ден и след това започват обслужване на гражданите, които са изтеглили билетче през новия ден. По усмотрение на служителите, могат да си помогнат с работата за следващия ден. Посоченото в заповедта заявление № ***, е отпечатано в *** ч. на ***г. Случвало се е да носи на даден служител пакет от документи, за да извърши определена услуга, която не е била за неговото гише и без билетче. Св. познава ищцата като служител и винаги е бил с добри впечатления от нея.

Св. А.Т. от ***г. е назначен на длъжност *** в ***, при ***. След ***г. бил в болничен 4 месеца. В момента има *** гишета, като всяко извършва определена услуга. През относимия период гишетата били ***. Гише № *** и *** извършват услуги от канала. Тези автомобили, които са минали през канала със сверка рама и двигател. На гише №*** се извършва регистрация на чисто нови превозни средства, транзитни табели и заявки от нотариус, които са с готови талони. На гише №*** се извършват услуги на така наречените упълномощени лица и на фирми, услуги, които са само по документи, смяна на собственост, за които не е необходимо да се минава през канал. На гише №*** се извършват услуги на собственици, които се явяват лично и на лица с ТЕЛК решения. Работно място №***, гише №*** и *** извършва услуги от канала, автомобили, които са минали за идентификация през канал и сменят номера. Залата за административни услуги по документи отваря в 8:30ч. Когато е бил на работа, лично е отварял залата и определя от коя страна да застанат лицата за гише №***, за гише №***, за гише №***. На *** и *** гише има единствено хора, които са останали от предния ден и по някаква причина не са успели да ги отработят, за тях не се теглят билетчета, а поименно ги викат. След като приключат работата от предния ден, обслужват новите граждани. Възможно е системата да изпрати за административна услуга на работно място №***, гише №*** и ***, гражданин за извършване на административна услуга за първоначална регистрация на МПС, когато няма изтеглен билет за *** или *** гише. На работно място №***, гише №*** и *** основно се препраща от гише №*** собственици, тъй като те са повече, за промяна на собственост и промяна на данните на собственика по документи. Те могат да извършват и всички останали услуги, ако няма за гише №*** и *** издаден билет от системата. Възможно е системата да изпрати на гише № *** и *** и услуги за първоначална регистрация, но трябва също за гише №*** да няма нито един клиент. Промяна на регистрация, промяна на собственост също може. Всички могат да бъдат препратени на гише № *** и *** от *** гише. Работното време е от 8:30ч. до 12:00 ч., след това от 12:00ч. до 13:00ч. е обедна почивка и след 13:00 ч. до 16:30ч. максимум до 17:00ч. работят с граждани в залата. До 16:30ч. пускат хора вътре в залата, за да извършат услугите само по документи. Системата за управление на опашките стартира в 08:00 часа , но билет може да се изтегли най-рано в 08:15 часа.

Въз основа на горната фактическа установеност, съдът формира следните правни изводи:

Не е спорно в отношенията между страните по делото, че са в трудово правоотношение, по силата на което ищецът заема длъжността «***» в група *** към Сектор Пътна полиция, отдел Охранителна полиция – ОД на МВР Варна.

Дисциплинарното наказание „***” се налага, когато е налице виновно неизпълнение на трудовите задължения и с оглед тежестта на нарушението, обстоятелствата, при които е извършено и поведението на служителя, наложеното наказание се явява съответно. Същевременно законът поставя изисквания към процедурата по налагане на дисциплинарни наказания, касаещи изслушването на служителя, мотивиране на заповедта, спазване на преклузивни срокове. За законността на наложеното дисциплинарно наказание следва работодателят да докаже наличието на посочените предпоставки.

Издадената мотивирана писмена заповед с точно дефинирано от закона съдържание /чл.195, ал.1 КТ/, може да се приеме, че е последваща приемането на нарочни изрични писмените обяснения на ищеца, дадени по повод конкретно вмененото му дисциплинарно провинение /чл.193, ал.1 КТ/.

При изследване въпроса на материалната законосъобразност на процесната заповед, съдът счете същата за незаконосъобразна, като мотивите за това са следните:

Съдът намира, че в оспорената заповед за налагане на дисциплинарно наказание са посочени достатъчно факти и обстоятелства, от които може да се направи извод, че с връчването й, на ищцата е наложено дисциплинарно наказание „***” за това, че в периода от ***г. до ***г. е извършвала административни услуги извън работното време  и такива, които не е следвало да извършва на работно място ***, гише *** и ***.

От приложените заявления и от показанията на свидетелите не може да се направи обоснован извод, че К. е допускала нарушения при изпълнение на задълженията по администриране на заявленията.

От събраните гласни доказателства безспорно се установява, че ищцата не е превишила правомощията си. Свидетелите установяват, че когато останат необслужени граждани от предния ден, същите се обслужват на следващия с приоритет без да теглят билет от системата за управление на опашките, като съдът намира, че няма пречка служителят да обработи документите и преди началото на работното време /08:30 часа/, за да може своевременно да извърши административните услуги, което е в полза на гражданите. Още повече, че от представените заявления се установи, че само малка част от тях са обработени преди 08:30 часа и то в рамките 08:00-08:30 часа. Отразеното в заявленията не потвърждава посоченото в заповедта, че същите са на платени регистратори. Заявленията са подадени от различни лица /физически и юридически/, като статусът на всички е приключено, т.е. административната услуга е извършена от служителя и приета от работодателя.

Не се установи, че ищцата е превишила правомощията си при извършване на административните услуги, като е извършвала такива, които няма право да извършва съобразно седмичния график.

Свидетелите установиха, че от м. ***г. функционира системата за управление на опашките, като всяко гише изпълнява различни административни услуги. Винаги има *** гишета, на които се извършват административните услуги и те са свързани със системата. Настройките са за всяко гише -  каква услуга да се извършва с висок приоритет, каква услуга с нисък приоритет и каква услуга да не извършва. Съществува техническа възможност системата да насочи граждани за услуга, която не се извършва на конкретно гише съгласно седмичния график, който се изготвя. На работно място №*** гишета № *** и *** служителят трябва да извършва по седмичен график услуги от канал за идентификация на граждани и упълномощени лица и фирми. Въпреки това, системата може да изпрати на гише ** и *** разпечатване на заявления за извършване на административни услуги за промяна на регистрация, за първоначална регистрация на МПС, промяна на регистрация пускане в движение, прекратяване на регистрация. Тези услуги са формулирани и въведени в системата, като услуги по документи на собственици или услуги по документи на упълномощени лица. В периода м.***г. е имало много повече граждани. За *** и *** гише при услуги от канала, документите са в залата за обслужване и ако услугата не може да бъде извършена в рамките на деня, заявленията и всичките им документи по желание на гражданите се оставят на *** и *** гише по реда, в който са били от предния ден. На следващия ден когато се явят на гишето, без да теглят билет от системата, се обслужват с документите, които са останали при служителя.

Съдът счете, че соченото в заповедта не съставлява нарушение на трудовата дисциплина, доколкото извършване на служебни задължения извънработно време между 08:00 и 08:30 часа, не може да се вмени като нарушение на ищцата по силата на сключения между страните трудов договор. На работното си място, съобразно седмичния график, К. правомерно е можела да извършва и други административни услуги, освен услуги от канал за идентификация на граждани и упълномощени лица и фирми.  От събраните по делото доказателства може да се направи категоричния извод за наличие на такава необходимост, изразяваща се в недостиг на работното време за изпълнение на определени важни, спешни и неотложни задачи във връзка с предоставяне на административни услуги. К. е извършила услугите компетентно, доколкото същите са приети от работодателя и съответните граждани без забележки. Гражданите са били обслужени в съответствие с принципите, които следва да се спазват от служителите при осъществяване на административното обслужване.

Съдът счете, че К. е извършвала служебните си задължения при спазване на Наредба № *** за регистрацията, отчета пускането в движение и спирането от движение на моторните превозни средства и на ремаркетата, теглени от тях, както и на Технологичния ред *** г. относим за работно място № *** - за подготовка, съхранение на данни и отпечатване на СРМПС.

Дисциплинарното наказание „***” се налага, когато е налице виновно неизпълнение на трудовите задължения, като в конкретния случай дори да се приеме наличие на такова, то с оглед тежестта на нарушението, обстоятелствата, при които е извършено и поведението на служителя, наложеното наказание не се явява съответно.

Преценката на тежестта на нарушенията следва да се основава на всички обстоятелства, имащи отношение към извършеното дисциплинарно нарушение, в това число характера на извършваната дейност и значимостта на неизпълнените задължения по трудовото правоотношение, с оглед настъпилите или възможни неблагоприятни последици за работодателя, обстоятелствата при които е осъществено неизпълнението, както и субективното отношение на работника /служителя/ към конкретното неизпълнение.

Ищцата няма наложени други дисциплинарни наказания. Ищцата е наказана за това, че е извършвала административни услуги и в извънработно време, вкл. че е предоставила административни услуги в повече, отколкото трябва. Работодателят, макар да счита, че К. е надвишила правомощията си, е приел без забележки извършената работа. Така наложената санкция е незаконосъобразна, което е основание за отмяна на заповедта.

Предвид уважаването на иска, на основание чл. 78, ал. 1 ГПК, ответникът, следва да заплати на ищеца направените разноски по настоящото делото в размер на *** лева за възнаграждение за защита и съдействие от един адвокат. Ищцата има право на доказани разноски, направени по делото пред настоящия съд, който е разгледал и решил спора по същество, а не на такива сторени пред Административния съд.

На основание чл. 78, ал. 6 ГПК, ответната страна следва да бъде осъдена да заплати в полза на ВРС сумата от *** лева, представляваща дължимата държавна такса за производството.

Мотивиран от горното, съдът

Р Е Ш И:

 

ОТМЕНЯ Заповед № ***г. на *** Д.П. – ***, с която на М.С.К., ЕГН ********** е наложено дисциплинарно наказание „***”, на основани чл. 357 КТ.

ОСЪЖДА *** ДА ЗАПЛАТИ на М.С.К., ЕГН **********, адрес: *** сумата от *** лева /*** лева/, представляваща направените в производството разноски за заплатено възнаграждение за защита и съдействие от един адвокат, на основание чл. 78, ал. 1 ГПК.

ОСЪЖДА *** да заплати в полза на бюджета на съдебната власт по сметка на Районен съд – Варна сумата от *** лева /*** лева/, на основание чл. 78, ал. 6 ГПК.

 РЕШЕНИЕТО може да бъде обжалвано пред Варненски окръжен съд в двуседмичен срок от връчването му.

 

 

РАЙОНЕН СЪДИЯ: