Решение по дело №132/2020 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: 356
Дата: 13 август 2020 г. (в сила от 18 февруари 2021 г.)
Съдия: Галина Колева Динкова
Дело: 20207240700132
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 24 февруари 2020 г.

Съдържание на акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е       

 

№ 319                                          13.08.2020 г.                               град Стара Загора

   

В    И  М  Е  Т  О    Н  А    Н  А  Р  О  Д  А

 

            Старозагорският административен съд, ІІ състав, в публично съдебно заседание на петнадесети юли, през две хиляди и двадесета година, в състав:

                                                                                          СЪДИЯ:ГАЛИНА ДИНКОВА

 

 

при секретар Албена Ангелова

и с участието на прокурора                                                                                                  

като разгледа докладваното от съдия Галина Динкова административно дело №132 по описа за  2020 г., за да се произнесе, съобрази следното:                                

                      

 

            Производството е по реда на чл. 145 и сл. Административнопроцесуалния кодекс /АПК/ във връзка с чл. 74е, ал. 4 и 6, чл. 35, ал. 10 от Наредбата за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии - държавна и общинска собственост, и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти НАРЕДБА за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии - държавна и общинска собственост, и за ползването на дървесина и недървесни горски продуктиНАРЕДБА за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии - държавна и общинска собственост, и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти/НУРВИДГТДОСПДНГП - Наредбата/.

 

            Образувано е по жалба на „С.Е.С.Ф.“ ЕООД, хххх, със седалище и адрес на управление гр. Стара Загора, ул. „хххх“ №155, вх. „Б“, ап. 22, представлявано от управителя Е.С.К., против заповед № РД-10-56 от 07.02.2020г., издадена от директора на ТП „Държавно горско стопанство“ /ТП ДГС/, гр. Стара Загора, с която изменя раздел II на своя заповед № РД-10-22 от 16.01.2020г. и определя за купувач на прогнозно количество стояща дървесина на корен на местни търговци, отговарящи на изискванията на чл.115 от Закона за горите /ЗГ/ и чл. 38 от НУРВИДГТДОСПДНГП, от обект №205123, класираният на второ място участник – „А. 99“ ЕООД, гр. Стара Загора.

            В жалбата се съдържат доводи, че оспорената заповед е незаконосъобразна, като по същество съображенията са за постановяването й в противоречие на приложимия материален закон. Твърди се, че възложителят на обявения електронен таен търг с еднократно ценово предложение не е съобразил действителната воля на законодателя, вложена в разпоредбата на чл. 38, ал. 2, т. 4 от Наредбата, като при утвърждаване на тръжната документация, в т. ч. и условията за участие в търга, е изисквал от участниците да декларират наличието на обем преработена дървесина в регистрирани на тяхно име обект/обекти по чл. 206 от ЗГ през 2018 г., съгласно дневниците за преработена дървесина, за не по-малко от 50 на сто от количеството на обекта, за който участват. Така поставеното условие за допустимост било незаконосъобразно с оглед факта, че процедурата е проведена през 2020 г., поради което изискването за наличието минимално определения обем на преработена дървесина следва да бъде декларирано и съответно доказано за 2019 г., която година реално се явявала предходна по отношение проведения търг. По тези съображения жалбоподателят счита, че неправилно, в противоречие с установените правила, е бил заменен в качеството му на вече определен със заповед №РД-10-22 от 16.01.2020 г. купувач, с втория класиран в процедурата участник - „А. 99“ ЕООД, гр. Стара Загора. Към съда се отправя искане за отмяна на заповед №РД-10-56 от 07.02.2020 г. на директора на ТП „ДГС“, гр. Стара Загора и връщане на административната преписка на органа със задължителни указания за сключване на договор със „С.Е.С.Ф.“ ЕООД, гр. Стара Загора.

 

            Ответникът - Директора на ТП „Държавно горско стопанство“ гр. Стара Загора, чрез процесуалния си представител – адвокат Р.А. ***, оспорва жалбата като неоснователна, а издадената заповед счита за правилен и законосъобразен административен акт. В представено писмено становище се излагат подробни съображения за законосъобразност на проведената процедура и оспорената заповед, като се иска жалбата да бъде отхвърлена. Претендират се направените по делото разноски. 

 

            Ответникът - „А. 99“ ЕООД, гр. Стара Загора, редовно и своевременно призован, не се представлява в съдебно заседание. В представено чрез пълномощника си – адв.И.И., писмено становище, моли жалбата да бъде отхвърлена като неоснователна и прави искане за присъждане на направените в производството разноски.

       

        Въз основа на съвкупната преценка на събраните по делото доказателства, съдът приема за установено следното от фактическа страна по административно-правния спор:

 

            Със заповед № РД-01-424 от 27.12.2019 г., на основание чл. 112, ал. 1, т. 1 и чл. 114, ал. 1 от ЗГ във връзка с чл. 74, ал. 1 и ал. 2, т. 2 от НУРВИДГТДОСПДНГП, Директорът на ТП ДГС гр. Стара Загора е открил процедура за провеждане на електронен, таен търг с еднократно ценово предложение, с предмет: продажба на прогнозно количество стояща дървесина на корен, на местни търговци, отговарящи на изискванията на чл. 115 от ЗГ и чл. 38 от Наредбата, от държавни горски територии – обект №205123. В заповедта са посочени обектите, категориите дървесина, нейният вид, количество, цена, началната й стойност и съответстваща на нея гаранция за участие. Със заповедта са определени също и дейностите по достъп до онлайн платформата, начин и срок за внасянето на определената гаранция, гаранцията за изпълнение, подаването на документацията за участие, огледът на обектите, датата, часът и мястото на провеждане на търга, критериите за класиране, както и са утвърдени тръжните документи и условията участие, неразделна част от заповедта. Утвърдената документация, ведно с копие от заповедта, са публикувани на интернет страницата на продавача, на електронната платформа, на която се провежда търгът. В т. 7. от заповедта - „Условия за допускане на участниците до участие в търга“, е посочено, че до участие в електронния търг се допускат всички заинтересовани лица-търговци, които осъществяват дейността си и са със седалище и адрес на управление на територията на община, в която попадат територии на ТП ДГС, гр. Стара Загора. В подточка 7.11 от заповедта е посочено, че всеки от участниците трябва да е преработил през 2018 г. в собствен обект по чл. 206 от ЗГ, съгласно дневниците за преработена дървесина, количества дървесина в размер на не по-малко от 50% от количеството за обекта, за който се участва. В забележка възложителят е дефинирал, за целите на процедурата, термина „преработка на дървесина“. Подобно изискване е заложено и в раздел II, 1.11 от „Условията за провеждане на електронния, таен търг с еднократно ценово предложение“. Продавачът е обявил, че всеки от участниците следва да декларира чрез нарочни декларации – образец Приложение №1 и №2 своето съответствие с поставените изисквания за допустимост, в т. ч. и тези, предвидени от разпоредбата на чл. 18, ал. 1, т. 3, букви от „а“ до „и“ от Наредбата. В раздел IV е посочено, че комисията отстранява от участие в търга участниците, които не отговарят на условията за допустимост и изискванията на приложимото законодателство. В условията на процедурата изчерпателно са посочени и документите, които избраният за купувач участник следва да представи преди сключването на договора и с които той следва да докаже обстоятелствата и фактите декларирани от него при подаване на заявлението си за участие. Продавачът е описал и хипотезите, при които договор с определения за купувач участник не се сключва.

Със Заповед № РД-10-16 от 14.01.2020г. на Директора на ТП ДГС гр. Стара Загора е назначена тръжната комисия, чиято задача е да разгледа, оцени и класира постъпилите заявки за участие в електронния търг под №ЕТ00880.

За участие в търга заявления са подали трима участници – жалбоподателят „С.Е.С.Ф.“ ЕООД, гр. Стара Загора, ответникът „А. 99“ ЕООД, гр. Стара Загора и „хххх“ ООД, гр. Стара Загора. На 14.01.2020г. се е състояла процедурата по провеждане на търга, за което е съставен протокол от тръжната комисия. За участниците „С.Е.С.Ф.“ ЕООД, гр. Стара Загора и „А. 99“ ЕООД, гр. Стара Загора е посочено, че са представили всички изискуеми документи, съобразно утвърдените условия на търга, поради което се допускат до участие. За участника „хххх“ ООД, гр. Стара Загора е констатирано, че в представената от него декларация - Приложение №1 е декларирано, че за предходната 2018 г. има обем преработена дървесина в размер по-малък от 50%, от количеството на обекта, за който участва. Комисията е приела, че съгласно последното, участникът не е отговаря на предварително утвърдените условия за допустимост в процедурата, поради което електронната му заявка следва да бъде отхвърлена, а участникът следва да бъде отстранен. Комисията е разгледала ценовите предложения на останалите участници, извършила е съответното класиране, като е предложила на възложителя да сключи договор с участника „С.Е.С.Ф.“ ЕООД, гр. Стара Загора. Протоколът е утвърден от директора на ТП ДГС гр. Стара Загора на 04.01.2020г.

На 16.01.2020г. е издадена Заповед  №РД-10-22/ 16.01.2020г. на Директора на ТП ДГС гр.Стара Загора, с която на основание чл. 174, ал. 2 от ЗГ, във връзка с чл. 74е, ал. 1, т. 1 от Наредбата и протокола на комисията от 14.01.2020г., е обявено класирането на участниците в търга, определен е за избран купувач на дървесината „С.Е.С.Ф.“ ЕООД, гр. Стара Загора и е указно на избрания участник задължението му за представяне на относимите за сключване на договор документи, както и срока, в който договорът следва да се сключи.

На основание чл. 35, ал. 8 от Наредбата Директорът на ТП ДГС гр.Стара Загора е издал заповед №РД-10-52 от 05.02.2020г., с която е  определил нарочна комисия, чиято задача е да провери редовността и съответствието с чл. 35, ал. 5 от Наредбата на  представените от „С.Е.С.Ф.“ ЕООД, гр. Стара Загора документи, необходими за сключване на договора. С Протокол от 05.02.2020г., утвърден на 06.02.2020г., назначената комисия е дала заключение, че избраният за купувач участник не е представил всички изискуеми документи за сключване на договор, и по-конкретно-  не отговаря не предварително поставеното изискване през предходната 2018г. да е преработил в собствен обект по чл. 206 от ЗГ, съгласно дневниците за преработена дървесина, количества дървесина в размер на не по-малко от 50% от количеството за обекта, за който се участва. Комисията е констатирала, че „С.Е.С.Ф.“ ЕООД, гр. Стара Загора не е представило обобщена, заверена справка от Регионална Дирекция по горите, гр. Стара Загора за количества преработена дървесина през 2018 г., а е представило такава за 2019 г. Установено е също, че търговецът не е регистриран като такъв през годината на провеждане на търга. Комисията е предложила на директора на ТП ДГС гр. Стара Загора да приложи разпоредбата на чл. 35, ал. 10 от Наредбата, като измени своята заповед от 16.01.2020 г. и определи за купувач на прогнозното количество дървесина втория класиран в процедурата - „А. 99“ ЕООД, гр. Стара Загора.

С оспорената в настоящото производство заповед № РД-10-56 от 07.02.2020г. на Директора на ТП ДГС гр. Стара Загора, на основание чл. 174, ал. 2 от ЗГ във връзка с чл. 7е, ал. 1, т. 1 и чл. 35, ал. 10 от НУРВИДГТДОСПДНГП, е изменен раздел II на заповед № РД-10-22 от 16.01.2020 г. и е определен за купувач на прогнозно количество стояща дървесина на корен на местни търговци, отговарящи на изискванията на чл.115 от ЗГ и чл. 38 от НУРВИДГТДОСПДНГП, от обект № 205123, класираният на второ място участник – „А. 99“ ЕООД, гр. Стара Загора. В мотивите на заповедта продавачът изцяло споделя и преповтаря констатациите на проверяващата комисия, които счита за правилни и законосъобразни. Директорът на ТП ДГС гр. Стара Загора приема, че „С.Е.С.Ф.“ ЕООД, гр. Стара Загора не е представил всички изискуеми документи за сключване на договора, съгласно условията за провеждане на процедурата, а именно: обобщена справка от РДГ, гр. Стара Загора за 2018 г., с която справка да покрие изискванията на чл. 35, ал. 5 във връзка с чл. 38, ал. 2, т. 4 от Наредбата. Останалата част от заповед № РД-10-22 от 16.01.2020 г. запазва своето действие, с изключение на изменения раздел II и раздел IV, който се заличава.

 

               По делото е представена административната преписка по издаването на процесната заповед, съдържаща в същността си документацията на проведената процедура, ведно с протоколите на назначените комисии, заповедите на ТП „ДГС“, гр. Стара Загора и документите представени от жалбоподателя във връзка със сключване на договора.

 

            Съдът, като обсъди събраните по делото доказателства във връзка с направените в жалбата оплаквания, доводите и становищата на страните и като извърши цялостна проверка по законосъобразността на оспорения административен акт на основание чл. 168, ал. 1 във вр. с чл. 146 от АПК, направи следни правни изводи:

           

Жалбата е процесуално допустима, като подадена в законоустановения срок, от легитимирано лице – адресат на оспорения акт и неблагоприятно засегнато от него. Обжалваната заповед притежава белезите на индивидуален административен акт, подлежащ на съдебен контрол за законосъобразност. Действително, в в Глава II, Раздел III от Наредбата не е предвидено изрично, че заповедта по чл.35, ал.10 от Наредбата, с която се определя за изпълнител класирания на второ място участник в търга, може да се оспори пред съд, то обстоятелството, че същата тази заповед представлява акт, слагащ край на проведената тръжна процедура, аналогичен на този, посочен в разпоредбата на чл. 74е, ал. 1 от Наредбата, подлежащ на обжалване по реда на АПК /арг.чл.74е, ал.4 от Наредбата/, се налага извода, че процесната заповед също подлежи на обжалване пред съд.

 

Разгледана по същество, е неоснователна.

 

Оспорената Заповед № РД-10-56 от 07.02.2020г е издадена от материално и териториално компетентен административен орган по см. на чл. 2, т.2 във вр. с чл.35, ал.10, във вр. с чл.74е, ал.6 от НУРВИДГТДОСПДНГП - Директора на ТП "Държавно горско стопанство - Стара Загора", при условията на упражняване на делегирана компетентност, съобразно предоставени правомощия с нотариално заверено на 03.067.2016 г. пълномощно от Директора на Директора на „Югоизточно държавно предприятие“ ДП - Сливен /л.28 по делото/.

Условията и редът за продажбата на стояща дървесина на корен, като един от начините, предвидени в чл.112 от ЗГ, за ползването на дървесина от горските територии - държавна или общинска собственост, са детайлно регламентирани в приетата на основание чл. 95, ал. 1, чл. 114, ал. 1 и чл. 120, ал. 1, т. 1 от Закона за горите Наредба за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии - държавна и общинска собственост, и за ползване на дървесина и недървесни горски продукти.    Съгласно разпоредбата на  чл. 9, ал. 2 от Наредбата, процедурите за ползване на дървесина /сред които е и продажбата на стояща дървесина на корен – арг.чл.5, ал.1, т.2 от Наредбата/ се организират и провеждат в три различни периода, диференцирани, както следва: 1. за ползване на не по-малко от 50 на сто от годишния план за ползване на дървесина, намален с годишния размер на сключените дългосрочни договори - през периода ноември - декември; 2. за ползване на не по-малко от 30 на сто от разликата между годишния план и сключените дотогава договори за съответната година по т. 1 - през периода март - май; и 3. по решение на лицата по ал. 1 извън случаите по т. 1 и 2 - за ползване на останалата част от годишния план за ползване на дървесина, като това правило е общо за всички предвидени процедури по Наредбата.

Процедурата по продажба на стояща дървесина на корен е уредена подробно в Глава трета от Наредбата, като съгласно чл. 49, ал. 1 от същата, се осъществява по един от следните начини: търг с явно наддаване; търг с тайно наддаване; електронен търг с наддаване; електронен, таен търг с еднократно ценово предложение; конкурс; електронен конкурс за продажба и ценоразпис.

В процесния случай е бил проведен електронен, таен търг с еднократно ценово предложение, поради което са приложими разпоредбите на раздел III от Глава трета на Наредбата, указващи реда и начина на провеждане на електронните търгове за продажба на дървесина. Съгласно изискването, регламентирано в чл.74а  от Наредбата, правилата относно тръжната процедура се утвърждават от органа, организиращ търга. По аргумент от нормата на чл.49, ал.2 от Наредбата, заповедта по чл.74а, ал.1 за откриване на търга, се издава от лицата по чл. 2, т. 1 - 4 /сред които са и директорите на териториалните поделения на държавните предприятия, когато са оправомощени от директора на ДП – т.2, /. Съгласно чл. 74а, ал. 6 документацията за участие в търга, ведно с утвърждаващата заповед, се публикува на интернет страницата на продавача, на електронната платформа, на която се провежда търгът, най-малко 15 дни преди крайния срок за подаване на документи за участие. Съобразно новелата на чл. 74, ал. 3 от НУРВИДГТДОСПДНГП до участие в електронния търг се допускат физически лица, юридически лица или еднолични търговци, които са регистрирани на електронната платформа на съответния продавач и които отговарят на изискванията на чл. 18, ал. 1, т. 3, букви "а" – "з", а при продажба на стояща дървесина на корен по чл. 18, ал. 1, т. 3, букви "а" – "и", за което се подава декларация по електронен път, като сканиран документ или подписана по реда на Закона за електронния документ и електронния подпис.

Особено правило за предоставяне на дървесина от ДГС, ДЛС, както и общините собственици на гори е предвидено в Раздел IV на Глава II, наименован „Местни търговци“. Чрез това правило се създава специална квота от субекти, за които са предназначени конкретни обявени търгове, в които те могат да участват. Обемът на дървесината, предоставяна по този ред, чрез продажба на стояща дървесина на корен, се включва едновременно в обема за добив и продажба, като този ред за възлагане е съвместим и приложим и при процедурите по раздел III от Глава трета на Наредбата. Според чл. 38, ал. 1 от Наредбата изброените по-горе лица могат да предоставят до една трета от годишното си ползване на дървесина за добив или за преработване на търговци, които отговарят на изискванията на чл. 115 от ЗГ, като в процедурите представят доказателства за наличие на мощности за преработка на съответната категория дървесина и на необходимата техника и наети на трудов договор работници, включително и за обстоятелството, че за тях е наличен обем преработена дървесина в регистрирани на тяхно име обект/обекти по чл. 206 от ЗГ през предходната година, съгласно дневниците за преработена дървесина, за не по-малко от 50 на сто от количеството на обекта, за който се участва – чл. 38, ал. 2, т. 2 и 4 от НУРВИДГТДОСПДНГП. Изискванията на чл. 115 от ЗГ са две групи при условията на кумулативност. Първата от тях е по ал. 1, т. 1 от закона - търговецът, който ще кандидатства за добив на дървесина в рамките на една трета от годишното ползване трябва да има седалище и адрес на управление на територията на община, в която попадат територии на съответното стопанство и да осъществява дейността си на същата територия. Втората е да удостовери съответствие с една от трите системи за управление и качество посочени в ал. 2. По този начин законодателят ясно и точно е определил юридическото и от формално естество условие - седалището и адреса на управление на търговеца да са на територията на стопанството. Определил е и фактическото условие, каквото е осъществяване на дейност на същото място. Правото за участие на местните търговци в процедурите за ползване и продажба на дървесина се предхожда от заявление по чл. 38, ал. 4 от НУРВИДГТДОСПДНГП, в което се посочва - количеството дървесина по дървесни видове и асортименти, които желаят да се закупят. Подаването на заявлението е обвързано от фиксиран в ал. 5 краен срок - 1 октомври на годината, предхождаща годината, в която ще се осъществява ползването на дървесина. На база подадените заявления лицата по чл. 2, т. 1-4 / в случая ДГС чрез ТП, Стара Загора/ предвиждат видовете процедури, реда за провеждането им и количеството дървесина, което ще се предоставя за продажба.

Въз основа на събраните по делото доказателства, разгледани в контекста на посочената нормативна регламентация, настоящият съдебен състав намира, че при провеждане на процесната тръжна процедура, приключила с издаване на оспорената заповед, са спазени нормативните условия и административнопроизводствени правила, съдържащи се в Глава трета, Раздели I и III от Наредбата, доколкото продажбата на стояща дървесина на корен в случая, е осъществена чрез провеждане на електронен, таен търг с еднократно ценово предложение по смисъла на чл. 74, ал. 1, т. 1 и следващи от Наредбата. Както вече бе посочено в съответствие с правомощията си директорът на ТП ДГС, гр. Стара Загора е определил начина на продажбата със заповед №РД-01-424 от 27.12.2019 г., с която е открита и процедурата по провеждане на електронния търг. Документацията за участие в така обявения търг е утвърдена със същата тази заповед, като с нея са определени и условията за провеждане на търга. Процедурата е обявена по предвидения съгласно чл. 74а, ал. 6 от Наредбата ред и заповедта има изискуемото от закона съдържание. Безспорно с издаването и оповестяването на заповедта е сложено начало на състезателното производство, като към този момент са обявени и всички изисквания за допустимост и съответствие към евентуалните участници в процедурата. Както бе отбелязано провежданите търгове по Наредбата представляват сложни фактически състави, като първият етап се свързва с обявяването на условията за провеждане на търга и утвърдената в тази връзка документация, като в случая това е осъществено с издаването на Заповед № РД-01-424/ 27.12.2019г. Именно с този акт на директора на ТП на ДГС се уведомяват и е предоставена възможност на заинтерисованите лица да участват в обявения електронен търг. Ето защо не може да бъде споделено становището на жалбоподателя, че търгът, проведен на 14.01.2020 г., е започнал през същата тази година. Действително заседанието на помощния орган – комисията по провеждане на търга, е проведено на 14.01.2020г., но това се явява следващ етап от процедурата, открита през 2019г. Аргумент в тази насока е и нормата на чл. 9, ал. 2 от Наредбата, очертаваща периодите на провеждане на процедурите по възлагане. В действителност в заповедта за откриване на тръжната процедура административният орган не е посочил на коя от трите възможни хипотези на провеждане на процедура се позовава, но с оглед поставеното изискване за доказване на обем на преработена дървесина през предходната година и самата дата на заповедта за откриване на търга – 27.12.2019г., налагат извод, че електронният търг е проведен в хипотезата на чл. 9, ал. 2, т. 1 от Наредбата през периода ноември – декември, което само по себе си дава отговор, чрез императивно закрепеното в чл. 9, ал. 2, т. 1 правило, кога е открита конкретната процедура. Следователно  в процесния случай годината, която предхожда обявения със Заповед № РД-01-424/ 27.12.2019г. търг, както по смисъла на чл. 38, ал. 5, така и по смисъла на чл. 38, ал. 2, т. 4, е 2018г. Още повече, че няма как да бъде декларирано, съответно издадено доказателство за обема на преработената дървесина през 2019г. към 30.12.2019 г. /т.е. преди края на календарната година/, която датата се явява и първият възможен момент за регистриране на участниците в електронната платформа за провеждане на търга. Видно от утвърдените условия за провеждане на електронния търг /л.16 и сл. по делото/ при регистриране за участие кандидатите е необходимо да подадат и Декларация по чл.74, ал.3 от Наредбата, по утвърден образец /приложение № 1 към условията/, от съдържанието на която се установява, че възложителят изрично е поставил изискване към кандидатите да декларират обема на преработената дървесина през 2018г. Всъщност изявление от името на „С.Е.С.Ф.“ ЕООД, че обема на преработената дървесина през 2018г. е в размер не по-малко от 50% от количеството на обекта, за който участва,  се съдържа в подадената от дружеството декларация /р.I, т.6 от същата – л.24 по делото/, като вероятно е било възприето от комисията за достоверно и кандидатът е бил допуснат до участие в търга. Във връзка с последното изцяло неоснователни се явяват доводите на жалбоподателя, че подавайки необходимите документи за участие на 13.01.2020 г. за него е налице задължение да декларира обстоятелствата по чл. 38, ал. 2, т. 4 от  НУРВИДГТДОСПДНГП за 2019 г.

В хода на административното производство, приключило с издаването на обжалвания акт, не са допуснати съществени процесуални нарушения. Не се констатират пропуски в процедурните правила по които е работил помощния орган на възложителя /комисия, назначена със Заповед № РД-10-52 от 05.02.2020г./, както и нарушение на материалния закон във връзка с формирания извод за неизпълнено изискването по чл.38, ал.2, т.4 от Наредбата от класирания на първо място кандидат „С.Е.С.Ф.“ ЕООД, гр. Стара Загора. В съставения протокол от 05.02.2020г. от проведено заседание на комисията, са изложени подробни мотиви, възприети по-късно  и доразвити от решаващия орган – Директора на ТП ДГС.  Въз основа на този протокол, установяващ наличие на пречките, регламентирани в чл.35, ал.9, т.1 вр. с ал.5, т.1, вр. чл.38, ал.2, т.4,  директорът на ТП ДГС, гр. Стара Загора е упражнил императивно вмененoто му задължение съгласно чл. чл.35, ал.10 от Наредбата, приложим в процедурата по продажба на дървесина чрез електронен търг по силата на препращащата разпоредба на чл.74е, ал.6 от Наредбата, да определи нов купувач от проведения търг, като измени волеизявлението си, формирано в раздел II от първоначално издадената заповед №РД-10-22 от 16.01.2020г. 

По тези съображения настоящият съдебен състав намира, че оспореният акт е постановен в съответствие и при правилно приложение на материалния закон.

Представените от страна на жалбоподателя и приети като доказателства по делото документи, свързани с обявяването на „електронен таен търг с еднократно ценово предложение“ в т. ч. и заповед №РД-10-80 от 11.02.2020 г. на директора на ТП ДГС, гр. Стара Загора /л. 52 и сл./, са неотносими към процесния спор, доколкото касаят обявена с визираната заповед различна процедура по смисъла на чл. 74а, ал. 1, т. 1 от Наредбата, при определен различен обект спрямо този, за който се отнася издадената и оспорена в настоящото съдебно производство заповед. В случая предложената за аналог от страна на жалбоподателя процедура, по която за него са възприети за изпълнени условията на чл. 38, ал.2, т. 4 от НУРВИДГТДОСПДНГП, е открита със заповед от 11.02.2020 г., като е проведена и завършена при условията на утвърдената с тази заповед документация. Както бе казано по-горе началото на всеки търг по Наредбата се слага с издаването на заповедта за обявяването му и доколкото представената от оспорващото дружество заповед за провеждане на тръжна процедура е от 11.02.2020г., изпълнението на изискванията по чл.38, ал. 2, т. 4 от наредбата касаят 2019г., която се явява годината, предхождаща тази на обявяване на търга.  

 

            По изложените съображения обжалваната заповед, като издадена от компетентен орган, в съотвествие с приложимите материалноправни разпоредби и административнопроизводствени правила, при спазване целта на закона - да бъде приключен проведения търг с определяне на класиран участник за изпълнител – купувач, по отношение на който са налице законоустановените изисквания за сключване на договор за продажба на дървесина, е законосъобразна. Жалбата, като неоснователна, следва да бъде отхвърлена.

 

            С оглед изхода на спора и своевременно направените от ответниците искания за присъждане на сторените от тях по разноски по делото, представляващи изплатени възнаграждения за адвокатска защита и съдействие, съдът счита, че същите се явяват основателни и следва да бъдат уважени, като бъде осъден жалбоподателят да заплати на ответника ТП „Държавно горско стопанство“, гр. Стара Загора сумата от 300.00 лв., представляваща направени разноски за адвокатска защита, съгласно договор за правна защита и съдействие № 0211213/ 14.04.2020г., а на ответника „А. 99“ ЕООД, гр. Стара Загора -  сумата от 500.00 лв., представляваща адвокатско възнаграждение, съгласно представения договор за правна защита и съдействие №0226281 от 01.07.2020г.  

 

 

            Водим от горните мотиви и на основание чл. 172, ал. 2, предложение четвърто от АПК, Старозагорският административен съд

 

 

 

 

 

Р    Е    Ш    И :

 

 

            ОТХВЪРЛЯ жалбата на „С.Е.С.Ф.“ ЕООД, гр. Стара Загора, против заповед №РД-10-56 от 07.02.2020 г. на директора на ТП „Държавно горско стопанство“, гр. Стара Загора, с която е изменен раздел II на заповед №РД-10-22 от 16.01.2020 г. и е определен за купувач на прогнозно количество стояща дървесина на корен от обект №205123 по проведен електронен търг с №ЕТ00880, класирания на второ място участник –„А. 99“ ЕООД, гр. Стара Загора, като неоснователна.

           

            ОСЪЖДА „С.Е.С.Ф.“ ЕООД, хххх, със седалище и адрес на управление гр. Стара Загора, ул. „хххх“ №155, вх. „Б“, ап. 22 да заплати на ТП „Държавно горско стопанство“ ЕИК *********, гр. Стара Загора сумата от 300.00 лв., разноски по делото.

 

            ОСЪЖДА „С.Е.С.Ф.“ ЕООД, хххх, със седалище и адрес на управление гр. Стара Загора, ул. „хххх“ №155, вх. „Б“, ап. 22 да заплати на „А. 99“ ЕООД ЕИК ********* със седалище и адрес на управление гр. Стара Загора, ул. „Братя Жекови“ №57, вх. „А“, ет. 2, ап. 27 сумата от 500.00 лв., разноски по делото.

 

         Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния административен съд в 14 дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

                                                                                               СЪДИЯ: