Решение по дело №121/2023 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: 214
Дата: 21 юни 2023 г. (в сила от 21 юни 2023 г.)
Съдия: Райна Димова Тодорова
Дело: 20237240700121
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 27 февруари 2023 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И  Е

 

 

   214            21.06.2023г.         град Стара Загора

 

 

В    И  М  Е  Т  О    Н  А    Н  А  Р  О  Д  А

 

 

            Старозагорският административен съд, V състав, в публично съдебно заседание на седми юни през две хиляди двадесет и трета година, в състав:

                                           

                    

СЪДИЯ: РАЙНА ТОДОРОВА

       

 

при секретар  Пенка Маринова                                                                                    

и с участието на прокурор                                                                            като разгледа докладваното от съдия Р. ТОДОРОВА административно дело № 121 по описа за 2023г., за да се произнесе, съобрази следното:                                                       

 

            Производството е по реда на чл.156 и сл. във вр. с чл.144 от ДОПК във вр. с чл.4, ал.1 от ЗМДТ и чл. 145 и сл. от АПК във връзка с §2 от ДР на ДОПК.

           

            Образувано е по жалба на „АВТО-ВИД“ ООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Стара Загора, кв. Кольо Ганчев – местност „Герена“, Околовръстен път – комплекс „Авто-Вид“, представлявано от управителя В.П.К., против Акт за установяване на задължение по декларация № 83042 от 30.12.2022г., в частта му, потвърдена с Решение № 83042 от 07.02.2023г. на Началник отдел „Местни данъци и такси“ при Община Стара Загора, за установеното задължение за данък върху превозните средства за 2017г. и лихви за просрочие в общ размер на 104.23 лева.

            В жалбата са изложени доводи за незаконосъобразност на Акт за установяване на задължение по декларация /АУЗД/ № 83042 от 30.12.2022г. в потвърдената с Решение № 83042 от 07.02.2023г. на Началник отдел „Местни данъци и такси“ при Община Стара Загора част, като по същество съображенията са за издаването на АУЗД в противоречие и при неправилно приложение на материалния закон. Жалбоподателят поддържа, че съгласно разпоредбата на чл.52, ал.1 от ЗМДТ задължението за данък върху превозните средства се отнася единствено за регистрираните превозни средства по реда на Наредба № I-45 от 24.03.2000г. за регистриране, отчет, спиране от движение и пускане в движение, временно отнемане, прекратяване и възстановяване на регистрацията на моторните превозни средства и ремаркета, теглени от тях, и реда за предоставяне на данни за регистрираните пътни превозни средства, а в случая придобитият от дружеството автомобил не е имал такава регистрация.  Твърди, че по действащата нормативна регламентация издаването на транзитен регистрационен номер не се свързва с регистрация на МПС и съотв. че за МПС, за което са издадени транзитни табели с регистрационен номер, не се дължи заплащане на данък върху превозните средства. По тези съображения е направено искане за отмяна на Акт за установяване на задължение по декларация № 83042 от 30.12.2022г. в частта му за установеното задължение за данък върху превозните средства за 2017г. и лихви за просрочие.

 

           Ответникът по жалбата -  Началник отдел „Местни данъци и такси” при Община Стара Загора, чрез процесуалния си представител по делото, в съдебно заседание и в представеното писмено становище, оспорва жалбата като неоснователна и моли да бъде отхвърлена. Поддържа изложените в Решение № 83042 от 07.02.2023г. съображения, че „АВТО-ВИД“ ООД, като собственик на регистрирано за движение по пътната мрежа в РБългария превозно средство, се явява носител на задължението по чл.52, ал.1 от ЗМДТ за заплащането на данък върху превозните средства, като счита, че за целите на данъчното облагане е без значение вида на регистрацията – постоянна, временна или транзитна регистрация за движение.

 

            Въз основа на съвкупната преценка на събраните по делото доказателства, съдът приема за установено следното от фактическа страна по административно-правния спор:

 

            С вх. № 10-02-6364 от 24.08.2022г. в Община Стара Загора е постъпила изискани от Областна дирекция на МВР – Стара Загора писмени справки за история на регистрацията, бивша и настояща и технически данни на регистрираните МПС на името на „АВТО-ВИД“ ООД, ЕИК *********. Съгласно справката, лек автомобил марка БМВ, модел Х3, с рег. № ***** и рама № WBAPB51070WD36309, е бил собственост на „АВТО-ВИД“ ООД от 16.11.2017г. до 07.09.2018г., като на „АВТО-ВИД“ ООД за това превозно средство е издаден транзитен регистрационен номер.

             „АВТО-ВИД“ ООД не е подавало писмена декларация по чл.54 от ЗМДТ за л.а с рег. № *****, като въз основа на данни от регистъра на пътните превозни средства, поддържан от Министерството на вътрешните работи, служител на общинска администрация е попълнил служебно в софтуерния продукт за администриране на местните данъци и такси в електронна форма декларация по чл.54 от ЗМДТ с генериран вх. № ео54000532БЦ/ 07.11.2022г. Със съобщение по чл.8 от ДОПК изх. № СЗК2472 от 07.11.2022г. „АВТО-ВИД“ ООД е уведомено, че на дружеството са определени задължения за данък върху превозните средства /главници и лихви/ за лек автомобил марка БМВ, модел Х3, с рег. № ***** и рама № WBAPB51070WD36309, за периодите на 2017г. и 2018г. С вх. № 10-01-7317/ 19.12.2022г., от представляващия „АВТО-ВИД“ ООД – В.П.К., е подадено искане до Началник отдел „Местни данъци и такси“ при Община Стара Загора за издаване на АУЗД относно начислен данък върху превозните средства за посочените в искането МПС, вкл. за лек автомобил марка БМВ, модел Х3, с рег. № *****.

            След извършена проверка от орган по приходите в Община Стара Загора, въз основа на данни от регистъра на пътните превозни средства, поддържан от МВР, е констатирано, че „АВТО-ВИД“ ООД - собственик на лек автомобил марка БМВ, модел Х3, с рег. № ***** и рама № WBAPB51070WD36309, в качеството си на задължено лице за заплащане на данък върху превозните средства, не е заплатило в предвидените по чл.60, ал.1 от ЗМДТ срокове дължимия се данък върху превозните средства за периода от м. ноември 2017г. до м. август 2018г. за притежавания от дружеството лек автомобил. С оглед констатираните задължения на лицето към бюджета на Община Стара Загора за данък върху превозните средства, на основание чл.107, ал.3 от ДОПК във вр. с чл.4 от ЗМДТ, въз основа на данни от регистъра на пътните превозни средства, поддържан от Министерството на вътрешните работи и искане вх. № 10-01-7317/ 19.12.2022г., от Д.Г.на длъжност старши инспектор в отдел „МДТ” при Община Стара Загора, определен за орган по приходите със Заповед № РД-25-152 от 23.01.2012г. на Кмета на Община Стара Загора, е издаден Акт за установяване на задължение № 83042 от 30.12.2022г.  С посочения АУЗД е определен размера на задълженията за данък върху превозните средства по периоди и лихвите за просрочие към тях, изчислени към 30.12.2022г. за лек автомобил марка БМВ, модел Х3, с рег. № ***** и рама № WBAPB51070WD36309, както следва: данък върху превозни средства за 2017г. в размер на 69.37 лева и лихва за просрочие в размер на 34.86лв.; данък върху превозни средства за 2018г. в размер на 185 лева и лихва за просрочие в размер на 82.83лв. или общо задължения в размер на 372.06 лева, от които 254.37лв. главница и лихви в размер на 117.69лв. Размерът на задълженията е определен при използване на данните от регистъра на пътните превозни средства, поддържан от МВР и при прилагането на Раздел четвърти от Наредбата за определянето и администрирането на местните данъци на територията на Община Стара Загора.

 

В нормативно установения срок по чл.107, ал.4 от ДОПК, „АВТО-ВИД“ ООД е подало възражение до Началник отдел „МДТ” при Община Стара Загора срещу издадения АУЗД, с искане за неговата отмяна, поради неправомерно и несъответно на закона начисляване на данък върху превозните средства за лекия автомобил, по съображения, че се касае за нерегистрирано превозно средство в страната, за което са издадени транзитни табели с регистрационен номер.

В производство по чл.155 ал.2 от ДОПК, с Решение № 83042 от 07.02.2023г. на Началник отдел „Местни данъци и такси“ при Община Стара Загора, АУЗД № 83042 от 30.12.2022г. е потвърден в частта му за установеното задължение за данък върху превозните средства за 2017г. В мотивите на решението са изложени съображения, че разпоредбата на чл.52, т.1 от ЗМДТ не разграничава вида на регистрацията за движение на превозното средство при определяне на обекта на данъчно облагане, като е без значение дали се касае за постоянна, временна или транзитна регистрация за движение. В този смисъл и доколкото въз основа на данните от регистъра на пътните превозни средства, поддържан от Министерство на вътрешните работи, било установено, че на 16.11.2017г. на „АВТО-ВИД“ ООД за лек автомобил марка БМВ, модел Х3, е издаден транзитен регистрационен номер ***** със срок на валидност до 16.12.2017г., „АВТО-ВИД“ ООД е задължено лице по чл.53 във вр. с чл.52, ал.1 за заплащане на данък върху превозните средства за м. ноември и м. декември 2017г. за посоченото МПС.

 

По делото са представени и приети като доказателства документите, съдържащи се в административната преписка по издаване на оспорения АУЗД № 83042 от 30.12.2022г. и потвърждаващото го Решение № 83042 от 07.02.2023г. на Началник отдел „МДТ“ при Община Стара Загора.

 

 Съдът, като обсъди събраните по делото доказателства във връзка с направените в жалбата оплаквания, доводите и становищата на страните и като извърши цялостна проверка на законосъобразността на АУЗД № 83042 от 30.12.2022г. в оспорената му част, потвърдена с Решение № 83042 от 07.02.2023г. на Началник отдел „МДТ“ при Община Стара Загора на основание чл. 160, ал.2 от и чл. 168, ал.1 във връзка с чл.146 от АПК във вр. с §2 от ДР на ДОПК, намира за установено следното:

 

   В чл. 144 от ДОПК е предвидено, че по реда за обжалване на ревизионен акт се обжалват и другите актове, издавани от органите по приходите, доколкото в този кодекс не е предвидено друго. Единственото специално правило за обжалване на АУЗД е относно органа, пред който се осъществява обжалването по административен ред. За останалите правила за обжалване на АУЗД важат правилата за обжалване на ревизионните актове, регламентирани в дял трети на ДОПК - "Обжалване". В разпоредбата на чл. 156, ал. 1 ДОПК е предвидено, че ревизионният акт в частта, която не е отменена с решението по чл. 155 /решението на решаващия орган при обжалването по административен ред/, може да се обжалва пред административния съд в 14-дневен срок от получаването на решението. Въз основа на посочената нормативна регламентация следва извода, че на съдебно обжалване и контрол за законосъобразност в производство по реда на чл.156 и сл. във вр. с чл.144 от ДОПК във вр. с чл.4, ал.1 от ЗМДТ, подлежи АУЗД, в частта му, в която е потвърден с решението на ръководителя на звеното за местни приходи в съответната община, упражняващ правомощия на Териториален директор на НАП по см. на чл.4, ал.5 от ЗМДТ, а не потвърждаващото АУЗД решение. В този смисъл съдът приема, че предмет на съдебно обжалване е Акт за установяване на задължение по декларация № 83042 от 30.12.2022г., в частта му, потвърдена с Решение № 83042 от 07.02.2023г. на Началник отдел „Местни данъци и такси“ при Община Стара Загора.

 

            Оспорването, като направено в законово установения срок, от легитимирано лице с правен интерес и против акт, подлежащ на съдебно обжалване и контрол за законосъобразност, е процесуално допустимо.

           

            Разгледана по същество жалбата е основателна. 

 

            Задължението за данък върху превозните средства представлява публично общинско вземане, съгласно чл.162, ал.2, т.1 от ДОПК във вр. с чл.1, ал.1, т.5 от ЗМДТ. В разпоредбата на чл.166, ал.1 от ДОПК е предвидено, че установяването на публичните вземания се извършва по реда и от органа, определен в съответния закон. Относно вземанията за данък върху превозните средства /местен данък по см. на чл.1, ал.1, т.5 от ЗМДТ/, приложимият ред е регламентираният такъв в ДОПК, доколкото съгласно чл. 4, ал.1 от ЗМДТ установяването, обезпечаването и събирането на местните данъци се извършва от служители на общинската администрация по реда на ДОПК, като обжалването на свързаните с тях актове се извършва по същия ред. Съгласно чл.4, ал.3 във вр. с ал.4 от ЗМДТ в производството по ал.1 служителите на общинската администрация, определени със заповед на кмета на общината, имат правата и задълженията на органи по приходите, а в ал.5 е предвидено че ръководителят на звеното за местни приходи в съответната община упражнява правомощия на Териториален директор на НАП.

 

            Акт за установяване на задължение по декларация № 83042 от 30.12.2022г. е издаден от длъжностно лице на длъжност старши инспектор в отдел „МДТ” в Община Стара Загора, надлежно определено да осъществява функции на орган по приходите съгласно изискванията на чл.4, ал.4 във вр. с ал.3 от ЗМДТ със Заповед № РД-25-152/ 23.01.2012г. на Кмета на Община Стара Загора. Следователно обжалваният АУЗД е издаден от надлежно оправомощено длъжностно лице в кръга на неговите правомощия.

 

Оспореният АУЗД е постановен в предписаната от закона форма и съдържа изискуемите се реквизити по чл.59, ал.2 от АПК.  АУЗД е издаден на основание чл. 107, ал.3 от ДОПК във вр. с чл. 4 от ЗМДТ, по искане на данъчно задълженото лице, като са посочени обстоятелствата, възприети от органа по приходите като релевантни такива за обосноваване съществуването на законово регламентирано задължение за „АВТО-ВИД“ ООД за заплащане на данък върху превозните средства към бюджета на Община Стара Загора за 2017г., като собственик на подлежащо на облагане с посочения данък МПС - лек автомобил марка БМВ, модел Х3, с рег. № *****.  

 

            След преценка на събраните по делото доказателства, съдът приема, че обжалваният АУЗД е издаден в нарушение и при неправилно приложение на материалния закон, като  съображенията за това са следните:

                       

            Съгласно разпоредбата на чл.53 от ЗМДТ, данъкът върху превозните средства се заплаща от собствениците на превозните средства. В чл.52, т.1 от ЗМДТ е регламентирано, че с данък върху превозните средства се облагат превозните средства, регистрирани за движение по пътната мрежа в РБългария. При прилагане на посочената нормативна регламентация следва извода, че задължението за заплащане на данък върху превозните средства възниква за собственика на ППС, което е регистрирано за движение по пътната мрежа в РБългария. От фактическа страна не е спорно, а и се установява от доказателствата по делото, че на 16.11.2017г. за лек автомобил марка БМВ, модел Х3, рама № WBAPB51070WD36309, на собственика на автомобила – „АВТО-ВИД“ ООД, за МПС са били издадени транзитни табели с регистрационен номер - рег. № *****. Спорният по делото въпрос се свързва с това, дали с издаването на транзитни табели с регистрационен номер за автомобила, същият е бил регистриран за движение по пътната мрежа в РБългария и съотв. е бил обект на облагане с данък върху превозните средства, съгласно чл. 52, т.1 от ЗМДТ, съответно дали „АВТО-ВИД“ ООД, като собственик на това превозно средство, е било задължено лице по см. на чл.53 във вр. с чл.52, т.1 от ЗМДТ за данък върху превозните средства за притежавания от него лек автомобил.

            Условията и реда за регистриране, отчет, спиране от движение и пускане в движение, временно отнемане, прекратяване и възстановяване на регистрацията на моторните превозни средства и ремаркетата, теглени от тях, собственост на български физически и юридически лица, са регламентирани в Наредба № I-45 от 24.03.2000г. за регистриране, отчет, спиране от движение и пускане в движение, временно отнемане, прекратяване и възстановяване на регистрацията на моторните превозни средства и ремаркета, теглени от тях, и реда за предоставяне на данни за регистрираните пътни превозни средства. Съгласно посочената Наредба, до изменението на чл. 22 (ДВ, бр. 62 от 2017г., в сила от 1.08.2017г.), според срока на валидност на регистрацията, са били регламентирани три вида регистрации за движение на ППС по пътната мрежа в РБългария – 1. Постоянна – без срок на валидност; 2. Временна – с определен срок на валидност над 3 месеца и 3. Транзитна – със срок на валидност до 30 дни. След отмяната, считано от 01.08.2017г., на чл.22, т.3 от Наредба № I-45 от 24.03.2000г., съотв. след измененията на чл.27 от  Наредба № I-45 от 24.03.2000г. (ДВ, бр. 62 от 2017 г., в сила от 1.08.2017 г.), действащата нормативна уредба не предвижда, съотв. не регламентира „транзитна регистрация“ за движение на ППС по пътната мрежа на РБългария. Считано от 01.08.2017г., в чл.27, ал.1, т.1 от Наредба № I-45 от 24.03.2000г. е регламентирано, за придвижване на нерегистрирани превозни средства в страната да се издават транзитни табели с регистрационен номер, а за всеки комплект транзитни табели с регистрационен номер съответният отдел/сектор "Пътна полиция" при СДВР/ОДМВР да издава разрешение за временно движение (чл.29, ал.1 от Наредбата), като срокът на валидност на транзитните табели с регистрационен номер се посочва в разрешението за временно движение (чл.27, ал.4, изр. второ от Наредбата). Въз основа на посочената нормативна регламентация следва извода, че издаването на транзитни табели с регистрационен номер не представлява нито „регистрация“ на превозното средство по см. на легалната дефиниция по §2, т.4 от ДР на Наредба № I-45 от 24.03.2000г., нито се свързва с издаването на "Свидетелство за регистрация" като документ, издаван от органите на МВР, който удостоверява регистрацията на превозното средство, съгласно § 2, т.7 от ДР на Наредба № I-45 от 24.03.2000г. Нещо повече – с оглед нормативно установената допустимост за издаване на транзитни табели с регистрационен номер единствено по отношение на нерегистрирани превозни средства или такива с прекратена постоянна или временна регистрация, следва извода, че с издаването на транзитни табели с регистрационен номер на ППС се изключва наличието на регистрация на това ППС, като движението му по пътната мрежа в страната се осъществява въз основа на издаденото едновременно с транзитните табели разрешение за временно движение. В този смисъл с издаването на 16.11.2017г. на транзитни табели с рег. № ***** за лек автомобил марка БМВ, модел Х3 и рама № WBAPB51070WD36309, не се извършва нито временна, нито постоянна регистрация на МПС по см. на §2, т.4 от ДР на Наредба № I-45 от 24.03.2000г., а единствено със съпътстващото издаването на транзитните табели разрешение за временно движение, се разрешава придвижването на нерегистрираното МПС в страната, за срока на валидност на транзитните табели, посочен в разрешението за временно движение. При липсата на регистрация на автомобила за движение по пътната мрежа в РБългария и издадено от органите на МВР Свидетелство за регистрация на МПС, като документ, удостоверяващ регистрацията на превозното средство, следва извода, че лек автомобил марка БМВ, модел Х3, с транзитен регистрационен номер *****, не е обект на облагане с данък по чл.52, ал.1 от ЗМДТ. Не водят до друг правен извод приложените по преписката справки от регистъра на пътните превозни средства, поддържан от Министерството на вътрешните работи, вкл. справка по история за ПС рег. № *****, удостоверяваща извършена на 16.11.2017г. услуга „транзитна регистрация“.  Както беше посочено, след отмяната, считано от 01.08.2017г., на чл.22, т.3 от Наредба № I-45 от 24.03.2000г., съотв. след измененията на чл.27 от  Наредба № I-45 от 24.03.2000 г. (ДВ, бр. 62 от 2017 г., в сила от 1.08.2017 г.), действащата нормативна уредба не предвижда, съотв. не регламентира „транзитна регистрация“ за движение на ППС по пътната мрежа на РБългария. В този смисъл неправилното отбелязване в регистъра на извършената услуга не може да обуслови извод, че на 16.11.2017г. е била извършена регистрация на МПС. Аргумент за това е удостоверената в посочената справка като извършена на 07.09.2018г. първоначална регистрация на същото това МПС в сектор „Пътна полиция“  към ОД на МВР – Кърджали и върнати транзитни табели. Доколкото по дефиницията на §2, т.6 от ДР на Наредба № I-45 от 24.03.2000г., „първоначална регистрация“ е регистриране на превозното средство, подлежащо на регистрация съгласно чл. 2, което не е било регистрирано в страната, очевидно е, че до датата на първоначалната регистрация на МПС в сектор „Пътна полиция“ към ОД на МВР – Кърджали на 07.09.2018г, автомобилът не е бил регистриран в страната. Наличието на сключена застраховка „Гражданска отговорност на автомобилистите“ за периода от 16.11.2017г. до 07.03.2018г., няма каквото и да е било правно и/или доказателствено значение за преценката досежно факта на регистрацията на ППС, тъй като сключването на застрахователния договор в случая не произтича от задължението на собственика на автомобила по чл.483, ал.1 от Кодекса на застраховането - по аргумент от чл. 483, ал.5 от КЗ и чл.27, ал.7 от Наредба № I-45 от 24.03.2000г., „АВТО-ВИД“ ООД е бил длъжен да сключи такава застраховка за автомобила за издаването на транзитни табели с регистрационен номер. Очевидно в изпълнение на това задължение застрахователният договор в случая е сключен преди издаването на транзитните табели, за което свидетелства обстоятелството, че съгласно представената от ответника разпечатка от сайта на Гаранционния фонд за извършена проверка за валидна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, МПС, за което е удостоверено, че към 16.11.2017г. има активна застраховка „Гражданска отговорност“, е индивидуализирано само с номер на рама, но не и с регистрационен номер. Разпоредбата на чл.139, ал.5 от ЗДвП (регламентираща задължението за заплащане на винетни такси по чл. 10, ал.1, т.1 от ЗП за движението на ППС по републиканските пътища) и на административнонаказателната норма на чл. 179, ал.3 от ЗДвП за отговорността на водачите при неизпълнение на това задължение, на които се позовава процесуалният представител на ответника, нямат абсолютно никакво отношение към възникването и съществуването на задължението за данък върху превозните средства по чл.52, ал.1 от ЗМДТ. Не е ясно и какво отношение има позоваването на съдебната практика, че ако след изтичане на срока на валидност транзитните табели с регистрационен номер и съотв. след изтичането на срока на издаденото Разрешение за временно движение автомобилът бива управляван, водачът носи административнонаказателна отговорност по чл.175, ал.3 от ЗДвП за нарушение на чл.140, ал.1, изр. първо от ЗДвП. Както вече беше посочено, издаването на транзитни табели с регистрационен номер, по смисъла на действащата нормативна уредба, се свързва с разрешаването за определен период от време придвижването на нерегистрирани в страната ППС, като с издаването на разрешение за временно движение на нерегистрирано ППС не се извършва неговата регистрация. В този смисъл абсолютно необосновано в потвърждаващото АУЗД Решение № 83042 от 07.02.2023г. на Началник отдел „Местни данъци и такси“ в Община Стара Загора е прието, че за срока на валидност на издадените транзитни табели с регистрационен номер е налице основание за облагане с данък върху превозните средства. Отделно от това нормата на чл.60, ал.1 от Конституцията на РБългария установява принципа за законоустановеност на публичните задължения за данъци и такси, обхващащ всички елементи на задълженията - законът определя субектите на задълженията, обектите на облагане и урежда фактическите състави, при осъществяването на които възникват тези задължения респ. тяхната изискуемост. Посочената законова регламентация /в т.ч. за задълженията за данък върху превозните средства/, е императивна по своя характер и е недопустимо и в противоречие с принципа за законност по чл.4 от АПК, по съображения за „целите на данъчното облагане“, да се тълкува разширително. След като законодателят не регламентира издаването на транзитни табели с регистрационен номер като регистрация на ППС и след като считано от 01.08.2017г. транзитната регистрация не е предвидена в действащата нормативна уредба като вид регистрация на ППС, в противоречие и при неправилно тълкуване и прилагане на закона с оспорения АУЗД и потвърждаващото го решение на Началник отдел „Местни данъци и такси“ при Община Стара Загора издаването на транзитни табели с регистрационен номер на МПС се приравнява откъм правни последици с регистрацията на МПС за движение по пътната мрежа в страната, като елемент от фактическия състав за възникване и съществуване на задължението за данък върху превозните средства по чл.52, ал.1 от ЗМДТ. Ето защо абсолютно необосновано е прието, че след издаването на транзитни табели с регистрационен номер за лек автомобил марка БМВ, модел Х3 и рама № WBAPB51070WD36309, автомобилът е обект на облагане с данък върху превозните средства съгласно чл. 52, т.1 от ЗМДТ като регистрирано за движение по пътната мрежа в страната ППС,  съотв. че „АВТО-ВИД“ ООД, като собственик на това превозно средство, е било задължено лице по смисъла на чл.53 във вр. с чл.52, т.1 от ЗМДТ и респ. че за периода на валидност на транзитните табели има възникнало, изискуемо и неизпълнено задължение към бюджета на Община Стара Загора за данък върху превозните средства за автомобила.  

 

    С оглед на изложеното съдът приема, че жалбата е основателна. Оспореният Акт за установяване на задължение по декларация № 83042 от 30.12.2022г., издаден от старши инспектор в отдел „Местни данъци и такси” в Община Стара Загора, в частта му, потвърдена с Решение № 83042 от 07.02.2023г. на Началник отдел „Местни данъци и такси“ в Община Стара Загора, като постановен в нарушение и при неправилно приложение на материалния закон, следва да бъде отменен, като незаконосъобразен.  

 

            Водим от горните мотиви и на основание чл.160, ал.1, предл. първо от  ДОПК и чл.172, ал.2, предложение второ от АПК, Старозагорският административен съд 

 

 

Р     Е     Ш     И   :

 

ОТМЕНЯ по жалба на „АВТО-ВИД“ ООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Стара Загора, кв. Кольо Ганчев – местност „Герена“, Околовръстен път – комплекс „Авто-Вид“, Акт за установяване на задължение по декларация № 83042 от 30.12.2022г., издаден от старши инспектор в отдел „Местни данъци и такси” в Община Стара Загора, в частта му, потвърдена с Решение № 83042 от 07.02.2023г. на Началник отдел „Местни данъци и такси“ в Община Стара Загора, за установеното задължение за данък върху превозните средства за 2017г. и лихви за просрочие, в общ размер на 104.23 лева, като незаконосъобразен.

 

Решението е окончателно, съгласно чл. 160, ал.7, изр. второ  от ДОПК.

 

                                                             

 

                                                                                                                                                                                                                        СЪДИЯ: