Р Е Ш Е Н И Е № 84
13.05.2021г.,
гр.Сливен
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административен
съд Сливен, в публично заседание на двадесет и първи април през две хиляди двадесет
и първа година, в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: СЛАВ
БАКАЛОВ
ЧЛЕНОВЕ: ДЕТЕЛИНА
БОЗУКОВА
СТЕЛА ДИНЧЕВА
При секретаря
Ваня Костова и в присъствието на прокурора Христо Куков, като разгледа
докладваното от съдия Бозукова КАНД № 55/2021 г., за да се произнесе взе
предвид следното:
Производството е
по реда на чл. 70 и сл. от Закона за
административните нарушения и наказания (ЗАНН).
Образувано е по
предложение вх.№ 123/21г. от 10.03.2021г. от Административен ръководител - Окръжен
прокурор на Окръжна прокуратура – Сливен за възобновяване на
административно-наказателно производство, основано на чл. 70, б. "в" от
ЗАНН - откриване на обстоятелства или доказателства от съществено значение за
разкриване на обективната истина, които не са били известни при издаване на НП №
16-0306-000355/24.06.2016 г. на Началник РУ на МВР Нова Загора, само в частта
за нарушение на чл.150 от ЗДвП /управлява пътно превозно средство без да е
правоспособен водач/, по което на основание чл.53 от ЗАНН и чл.177 ал.1 т.2 предл.1 от ЗДвП на Д.Р.Ф. ЕГН ********** *** е било
наложено наказание „глоба“ в размер на 100 лева.
В предложението
се сочи, че са налице основанията на чл. 70, б. "в" от
ЗАНН, с оглед приложените към същото писмени доказателства – наличие на СУМПС,
издадено от К.В. на Ф., като това обстоятелство не е било известно при налагане
на административното наказание "глоба" с НП № 16-0306-000355/24.06.2016
г. на Началник РУ на МВР Нова Загора. В предложението се твърди, че са налице доказателства
от съществено значение за разкриване на обективната истина, които не били
известни при издаването на процесното НП, поради
което Окръжният прокурор на Окръжна прокуратура гр. Сливен намира, че случаят
попада в хипотезата на чл. 70, б. "в" от
ЗАНН, което налага извод за наличие на предпоставки за възобновяване на
административно-наказателното производство. Предлага на съда да се възобнови административнонаказателното производство по НП № 16-0306-000355/24.06.2016
г. на Началник РУ на МВР Нова Загора, само в частта за нарушение на чл.150 от ЗДвП /управлява пътно превозно средство без да е правоспособен водач/, по което
на основание чл.53 от ЗАНН и чл.177 ал.1 т.2 предл.1
от ЗДвП на Д.Р.Ф. ЕГН ********** *** е било наложено наказание „глоба“ в размер
на 100 лева, като се отмени същото в тази част.
В съдебно
заседание Окръжна прокуратура – Сливен, се представлява от прокурор в Окръжна
прокуратура – Христо Куков, който намира предложението за основателно и моли
съда да го уважи.
Ответникът - ОД
МВР Сливен, редовно призован не изпраща представител и не изразява становище по
делото.
Заинтересованата
страна – Д.Ф. се явява лично и изразява становище предложението на ОП Сливен да
бъде уважено.
Настоящият
касационен съдебен състав, след като се запозна с фактическите и правни твърдения,
изложени в предложението за възобновяване на Окръжния прокурор на Окръжна
прокуратура- гр. Сливен и представените
по делото доказателства, намира за установено от фактическа и правна страна
следното:
Съгласно влязло
в сила НП № 16-0306-000355/24.06.2016 г.
на Началник РУ на МВР Нова Загора, на Д.Р.Ф. ЕГН ********** *** за нарушение на
чл.150 от ЗДвП /управление на пътно превозно средство, без да е правоспособен
водач/, на основание чл.53 от ЗАНН и чл.177 ал.1 т.2 предл.1
от ЗДвП е било наложено наказание „глоба“ в размер на 100 лева.
Предложението за
възобновяване на административно-наказателното производство, по повод издаденото
и влязло в сила НП, е направено от Окръжния прокурор на Окръжна прокуратура Сливен,
който е компетентният по смисъла на чл. 72, ал. 1 от ЗАНН орган да иска
възобновяване. Същото е сторено в срока по чл. 71 от ЗАНН, поради което е
допустимо. Разгледано по същество същото е основателно.
Процедурата по
възобновяване на административно-наказателните производства е уредена с
разпоредбите на раздел VIII от Глава
трета от ЗАНН, чл. 70 до чл. 73 с. з. Съгласно чл. 70 от ЗАНН, по реда на текста
подлежат на възобновяване тези административно-наказателни производства, по
които наказателните постановления са влезли в сила, както и решените и
прекратените от съда дела, образувани във връзка с обжалване на същите. Със
ЗАНН са определени основанията за възобновяване, сроковете и компетенциите.
Съгласно
разпоредбата на чл. 70, б. "в" от
ЗАНН административнонаказателните производства, по
които наказателните постановления са влезли в сила, както и решените и
прекратените от съда дела, във връзка с обжалване на наказателните
постановления, подлежат на възобновяване, ако се открият обстоятелства или
доказателства от съществено значение за разкриване на обективната истина, които
не са били известни при издаване на постановлението, решението или
определението на съда.
Новите
обстоятелства или доказателства, следва да са свързани с такива факти от
действителността, които са съществували отпреди и са от съществено значение за
разкриване на обективната истина, но обективно не са могли да бъдат известни на
страните или съда.
В конкретния
случай се установява наличие на материално-правната предпоставка на чл. 70, б. "в" от
ЗАНН, с оглед наличните данни за СУМПС, издадено на Д.Ф. на 11.06.2015г. валидно
до 06.05.2025г., като това обстоятелство не е било известно към датата на
съставяне на АУАН – 16.05.2016 г. и към момента на налагане на
административното наказание "глоба" за нарушение на чл.150 от ЗДвП
/управлява пътно превозно средство без да е правоспособен водач/, с НП № 16-0306-000355/24.06.2016
г. на Началник РУ на МВР Нова Загора. Горното обстоятелство се потвърждава от писмо
рег.№ А-2245/25.01.2021г. на Дирекция „МОС“ - МВР, по повод изискана от информация от ОП
Сливен. От този документ, неоспорен от страните по настоящото производство, се
установява основателността на предложението за възобновяване. Обстоятелство за
валидно издадено на Ф. СУМПС не е било известно към момента на съставяне на АУАН,
което се дължи на действията на ответната страна, свързано с неизясняването на
въпроса за наличието му. Това обстоятелство съответно е от категорията на тези,
които ако бяха били известни на АНО към момента на съставяне на АУАН и издаване
на НП, биха обусловили различен краен резултат и съответно съставлява основание
за възобновяване на административнонаказателното
производство и по същество отмяна на НП в частта, с която е наложено наказание
по чл.177 ал.1 т.2 предл.1
от ЗДвП за нарушение на чл.150 от ЗдвП.
Ето защо
предложението на Окръжен прокурор в ОП Сливен е основателно и следва изцяло да
се уважи.
Водим от
изложеното, Административен съд Сливен
Р Е Ш И :
ВЪЗОБНОВЯВА
административно-наказателното производство по НП № 16-0306-000355/24.06.2016 г.
на Началник РУ на МВР Нова Загора, само в частта за нарушение на чл.150 от ЗДвП
/управлява пътно превозно средство без да е правоспособен водач/, по което на
основание чл.53 от ЗАНН и чл.177 ал.1 т.2 предл.1 от
ЗДвП на Д.Р.Ф. ЕГН ********** *** е било наложено наказание „глоба“ в размер на
100 лева.
ОТМЕНЯ НП №16-0306-000355/24.06.2016
г. на Началник РУ на МВР Нова Загора, само в частта за нарушение на чл.150 от ЗДвП /управлява пътно превозно средство без да е правоспособен водач/, по което
на основание чл.53 от ЗАНН и чл.177 ал.1 т.2 предл.1
от ЗДвП на Д.Р.Ф. ЕГН ********** *** е било наложено наказание „глоба“ в размер
на 100 лева.
Решението е
окончателно и не подлежи на обжалване.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
ЧЛЕНОВЕ: