РЕШЕНИЕ №
гр. Ловеч 04.11.2022 година
В ИМЕТО НА НАРОДА
ЛОВЕШКИ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, четвърти административен състав в публично
заседание на шести октомври две хиляди двадесет и втора година в следния
състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДИМИТРИНА ПАВЛОВА
при участието
на секретар: ДЕСИСЛАВА МИНЧЕВА, като разгледа
докладваното от ПРЕДСЕДАТЕЛЯ адм. дело № 195 по описа за 2021
година на Ловешкия административен съд и на основание данните по делото и
закона, за да се произнесе съобрази:
Производството е по реда на чл. 215,
във вр. с чл. 129, ал. 2, във вр.
с чл. 110, ал. 1, т. 1 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/, във връзка с чл. 145 и сл. от
Административнопроцесуалния кодекс /АПК/.
Административното дело е образувано по четири
жалби: първата на В.И.П. с адрес: ***, втората на Х.Ц.Х. с адрес:
***, третата на: 1. Б.Г.З. с адрес: ***, 2. Ж.Ц.А. с адрес: ***, 3. Б.Ц.З.
– М. с адрес: гр. София, ПК 1510, ж. к. *****,
ул. „****и четвъртата на Д.Ц.Ц. с адрес ***,
подадени срещу Заповед
№ 212 от 08.04.2021 г. на Кмета
на Община Тетевен, с която е одобрен проект за изменение на
подробен устройствен план-план за регулация и застрояване, в обхват:
****по ПУП на гр.
Тетевен, обл. Ловеч, съставляващ ПИ с идентификатор *****по КККР и УПИ III-жилищен комплекс, с предмет на промяната
ПИ с идентификатор *****по
КК, като се променя вътрешната регулационна линия между УПИ V-1344 и УПИ III-жилищен комплекс, кв. 146, и се поставя по имотните
граници така, както са показани в КК. Променя се и уличната регулационна линия
на УПИ V-1344 по улица с осови точки 44-42,
съставляваща ПИ *****по КККР, като се поставя по имотната граница. Променя
се и отреждането на УПИ V-1344 от „за жилищно строителство“ в „за обслужващи
обекти - автомивка и автосервиз“ така, както е показано с лилав и кафяв туш в
ПР и предвиденото основно застрояване в рамките на ограничителната и
задължителна линия на застрояване, показано с червен туш в ПЗ, със забележка
предвид здравното заключение на РЗИ гр. Ловеч: „При въвеждане на обекта в
експлоатация да се извършат контролни измервания на еквивалентните нива на шум,
съгласно Наредба № 6/26.06.2006 г. за показателите за шум в околната среда,
отчитаща степента на дискомфорт през различните части
на денонощието, граничните стойности на показателите за шум в околната среда,
методите на оценка и вредните ефекти от шума върху здравето на населението в
жилищната територия и в жилищните помещения на най-близко разположените жилищни
сгради. Протоколите с получените резултати да се представят при приемане на
обекта от общинска администрация“.
В
жалбата на В.И.П. се твърди, че при издаването на оспорваната заповед е допоуснато нарушение, доколкото не е изработен работен
устройствен план /РУП/ за имотите, предмет на плана. Твърди се също незаконосъобразност
на издадената заповед, изразяваща се в неприлагане на съответните разпоредби от
ЗУТ, уреждащи параметрите на застрояване. С уточняваща молба с вх. №
2276/05.07.2021 г. в АдмС Ловеч П. прави уточнения в
жалбата /л. 108-110/, като поддържа съображенията си по същество и счита, че
процесният проект за ПУП-ПРЗ не отговаря на изискванията на ЗУТ. Развива
аргументи и представя доказателства, с които обосновава правния си интерес от
обжалване на заповедта на Кмета на Община Тетевен, в качеството си на
заинтересувано лице по смисъла на чл. 131 от ЗУТ.
В жалбата на Б.Г.З., Ж.Ц.А. и Б.Ц.З. – М. се
навеждат доводи за незаконосъобразност на оспорения индивидуален
административен акт, изразяващи се в противоречие с приложимите
материалноправни разпоредби. Развиват се аналогични съображения като в жалбата
на П. досежно липсата на изработен РУП и несъобразяване с разпоредбите от ЗУТ,
уреждащи параметрите на застрояване. Жалбоподателите считат и че в
имота, предмет на плана попадат сгради, които са незаконни, както и че ще се
генерират високи нива на шум в разрез с условията по Наредба № 6 от 26.06.2006
г. С уточняваща молба с вх. № 2732/30.08.2021 г. в АдмС
Ловеч, подадена чрез упълномощен адвокат Н.Х. от ЛАК, се правят уточнения в
жалбата /л. 158-161/, като се поддържат първоначално развитите съображения по
съществото на спора и се претендират сторените по делото разноски. В
уточняващата жалба се обосновава и правния интерес на жалбоподателите от
оспорване на заповедта на Кмета на Община Тетевен, в качеството им на
заинтересувани лица по смисъла на чл. 131 от ЗУТ. Представят се и доказателства
в тази насока.
В жалбата на Д.Ц.Ц.
са изложени аргументи за незаконосъобразност на обжалваната заповед напълно
припокриващи се с тези от жалбата на Б.Г.З., Ж.Ц.А. и Б.Ц.З. – М.. С уточняваща
молба с вх. № 2277/05.07.2021 г. в АдмС Ловеч се
поддържат първоначално развитите съображения по съществото на спора, обосновава
се правния интерес на жалбоподателката от оспорване на процесната заповед и се
представят доказателства в тази насока.
Доколкото жалбоподателят Х.Ц.Х. не
е отстранил нередовности в указания от съда срок
неговата жалба е оставена без разглеждане и по отношение на него производството
по делото е прекратено с определение от з.с.з. на 13.09.2021 г., което не е
обжалвано и е влязло в законна сила на 04.10.2021 г. /л. 172 от делото/.
При съобразяване разпоредбата на
чл. 218 от ЗУТ, с определение от 13.09.2021 г. съдът е разпоредил обнародване в
ДВ на обявлението за оспорване на Заповед № 212 от 08.04.2021 г. на Кмета на
Община Тетевен след внасяне на дължимата държавна такса. С оглед данните по
делото, оспорването е обнародвано в ДВ, бр. 90 от 29.10.2021 г. /л. 211/.
В посочения едномесечен срок е постъпило
заявление с вх. № 3729/19.11.2021 г. на АдмСЛ от Б.Б.Б. с адрес: *** чрез адв. С.Л.
от ЛАК, със съдебен адрес:***, пл. „Тодор Кирков“ № 1, к-с „Драката“, вх. Б,
ет. 1, ап. 4, с което моли да бъде конституиран в производството като
заинтересована страна. Искането е уважено, предвид обстоятелството, че Б. е заинтересувано лице
по смисъла на чл. 131, ал. 1 от ЗУТ, като собственик на имота, предмет на
ПУП-ПРЗ, който е предмет на обжалваната заповед - урегулиран поземлен имот V-1344,
кв. 146 по ПУП на гр. Тетевен, съставляващ поземлен имот с идентификатор *****по
КККР на гр. Тетевен, област Ловеч, съгласно нотариален акт № 169, том 4, вх. peг. № 1068 от 31.05.2019 г. на Служба по вписванията - гр.
Тетевен.
С Определение на съда от з.с.з. от
30.11.2021 г. са конституирани страните по делото.
В съдебно заседание жалбоподателите, чрез
процесуалния си представител адв. Х. от ЛАК, поддържат
жалбата. Претендират се сторените по делото разноски. В допълнително представени писмени
бележки се излагат аргументи по съществото на спора.
Ответникът - Кметът на Община Тетевен, редовно
призован, не се явява. В депозирано становище с вх. № 32/05.01.2022 г. в АдмС Ловеч излага съображения по съществото на правния спор
и моли съдът да отхвърли подадените жалби срещу процесната заповед, като бъде
потвърдена същата като правилна и законосъобразна. В съдебно заседание се представлява от процесуалния
си представител юрисконсулт
Н., която оспорва жалбите, като неоснователни, като в допълнително
депозирана писмена
защита поддържа изложените съображения за това и моли съдът да отхвърли оспорванията.
Заинтересованата страна Б.Б.Б., чрез процесуалния си представител адв. Л. от ЛАК аргументира становище за неоснователност на
жалбите и законосъобразност на издадения индивидуален административен акт,
претендира присъждане на сторените по делото разноски съгласно представен
списък. В писмена защита развива подробни доводи за законосъобразността на
оспорваната заповед.
Заинтересованите страни В.М.С. и Й.Г.Ц. в
отговор с вх. № 4176/22.12.2021 г. на АдмС Ловеч /л.
358-363/ и отговор с вх. №
4177/22.12.2021 г. на АдмС Ловеч /л. 364-366/
изразяват становище за основателност на подадените жалби, като считат
издадената заповед за незаконосъобразна и противоречаща на посочените в същите
правни норми за изискуеми отстояния на сградите
съобразно тяхната етажност от границите със съседните
имоти. В съдебно заседание не се явяват
и не се представляват.
Заинтересованата страна – „****“ ООД с
посочен съдебен дарес: гр. ****, ул. „****, с молба с
вх. № 919/23.02.2022 г. на АдмС Ловеч /л. 476/ счита
оспорената заповед за правилна и законосъобразна и моли да бъде оставена в
сила. В съдебно заседание не се представлява.
Останалите заинтересовани страни: Г.А.А., М.С.Ц., В.Д.Д., Д.В.Д.,
Г.В.Д., П.М.К., Л.М.К., К.М.Х., М.С. - Председател ОбС - Тетевен, Б.В.М.,
редовно призовани, не се явяват и не се представляват.
По делото са събрани писмени
доказателства, назначена е съдебно-техническа експертиза. По представените пред
съда писмени доказателства няма оспорени такива по реда на чл. 193 и сл. от ГПК във вр. с чл. 144 от
АПК.
Съдът, след като прецени съдържащите се в административна преписка писмени доказателства, съобрази фактите и събраните по делото доказателства
във връзка с приложимия закон - ЗУТ, административния акт - предмет на
съдебен контрол, наред с доводите на страните и след
служебната проверка по чл. 168 от АПК на законосъобразността на оспорения административен
акт, намира за установено следното:
От постъпилата административна преписка се
установява, а и не се спори между страните, че административното производство е
започнало по повод подадено от Б.Б.Б. ***-04-03-36/13.11.2020
г. Със Заповед № 804/25.11.2020 г. на Кмета на Община Тетевен, съгласувана и от
Главния архитект на общината /л. 35/ е било одобрено представеното задание по
чл. 125 от ЗУТ и е разрешено изработването на проекта за изменение на ПУП-ПРЗ в обхват: ****по ПУП
на гр. Тетевен, съставляващ ПИ с идентификатор *****по КККР на гр. Тетевен, обл.
Ловеч.
Видно от констативен протокол от
14.12.2020 г. на лист 36 от делото, Заповед № 804/25.11.2020 г. на Кмета на
Община Тетевен е била съобщена по реда на чл. 124б, ал. 2, вр.
чл. 135, ал. 7 от ЗУТ, като съобщението е било публикувано на интернет
страницата на общината и поставено на таблото за обяви по УТ в информационния
център на общинска администрация Тетевен и
в законоустановения срок не са постъпили жалби
по реда на чл. 215, ал. 4 от ЗУТ.
От страна на Б.Б.Б.
било подадено заявление до Кмета на Община Тетевен за одобряване на подробния
устройствен план с вх. № УТИД-04-07-26/29.12.2020 г. /л. 27-28/, като към
същото бил приложен и проект за изменение на ПУП-ПРЗ.
На свое заседание от 13.01.2021 г. Общински
експертен съвет по устройство на територията /ОЕСУТ/ при Община Тетевен е приел
представения проект за изменение на ПУП-ПРЗ /л. 46/. До заинтересуваните лица е
изпратено обявление по чл. 128, ал. 3 от ЗУТ, като същото е поставено и на съответното
информационно табло в сградата на общинската администрация и е публикувано на интернет страницата на Община Тетевен /л.
51-59/.
От страна на В.П., Х.Х.,
Д.Ц., Й.Ц., Б.З., Ж.А. и Б.М. били депозирани възражения срещу проекта за
изменение на плана на основание чл. 128, ал. 5 от ЗУТ /л. 60-65/.
С писмо с вх. № УТИД-04-07-26/5/22.03.2021
г. /л. 67/ пред ОЕСУТ при Община Тетевен било представено Здравно заключение за
съгласуване на проекта за ПУП-ПРЗ в обхват ****по ПУП на гр. Тетевен,
съставляващ ПИ с идентификатор *****по КККР на гр. Тетевен, обл. Ловеч, издадено
на основание чл. 35 от Закона за здравето, чл. 18, ал. 3 от Наредбата за условията
и реда за упражняване на държавен здравен контрол и чл. 127, ал. 2 и чл. 128,
ал. 6 от ЗУТ /л. 68/. Видно от същото, е съгласуван проект за устройствена схема за: автосервиз
и автомивка, заедно с необходимите към тях обслужващи сгради/постройки в гр.
Тетевен, поземлен имот ****, ул. „****, общ. Тетевен, обл.
Ловеч за нуждите на Б.Б.Б., собственик на имота
съгласно: Нотариален акт № ****и Скица №15-1191389/29.12.2020 г. на СГКК-гр.
Ловеч. В здравното заключение изрично е посочено, че при реализацията на
инвестиционното намерение не се очаква превишаване на пределно допустимите
норми на шум, дейностите ще се извършват в затворени помещения, изградена е
плътна ограда между имота и съседните жилищни имоти, обектът ще спира работа в
часовете между 14-16 ч. и през почивните дни. Предлаганата дейност не е
свързана с отделяне на емисии от вредни вещества във въздуха, водата и почвата.
В забележка е отразено, че при
въвеждане на обекта в експлоатация следва да се извършат контролни измервания
на еквивалентните нива на шум, съгласно Наредба № 6/26.06.2006 г. за
показателите за шум в околната среда, отчитащи степента на дискомфорт
през различните части на денонощието, граничните стойностите на показателите за
шум в околната среда, методите за оценка и вредните ефекти от шума върху
здравето на населението в жилищната територия и в жилищните помещения на
най-близко разположените жилищни сгради, като протоколите с получените
резултати следва да се представят при приемане на обекта от общинска
администрация.
На свое заседание от 31.03.2021 г. ОЕСУТ
при Община Тетевен приел решение, обективирано в
протокол № 4 от същата дата /л. 69-70/, с което отхвърлил като неоснователни
депозираните възражения по отношение твърденията за генериране на
високи нива шум, като изложил подробни мотиви, обосновани с произнасянето на
компетентния в случая орган, а именно - РЗИ.
По отношение на цитираните във
възраженията чл. 32, ал. 2 и ал. 3 и чл. 35, ал. 1; чл. 39, ал. 2 от ЗУТ, експертният
съвет не приел същите за основателни, със следните мотиви: „За сграда с
идентификатор ****с НТП по КККР „Промишлена сграда“ е издадено Удостоверение за
търпимост като такава, с изх. №УТИД-04-20-27/1/-16.04.2019 г., тоест: не е
незаконна и в този смисъл ПИ ПУП - ПРЗ не попада в разпоредбата на чл. 134, ал.
4, т. 1 от ЗУТ. Чл. 39, ал. 2 касае промяна предназначение на сгради или части
от сгради, а предмет на настоящото административно производство е ПИ ПУП - ПРЗ.
За сгради с идентификатори ****и ****,
видно от ограничителната линия на застрояване в ПЗ, не е предвиден траен
устройствен статут, тоест: не се запазват.
Линиите на застрояване в процесния
ПЗ са ограничителни, а не задължителни. Отстоянията
по смисъла на чл. 32, ал. 2 и ал. 3, във връзка с чл. 35, ал. 1 от ЗУТ ще се
доказват с бъдещите инвестиционни проекти. За запазващата се сграда с
идентификатор **** отстоянията са спазени
(съответстват на нейната височина).“.
Експертният съвет въз основа на
горното, приел представения проект за изменение на ПУП - План за регулация и
застрояване /ПИ на ПУП – ПРЗ/ в обхват: ****по
ПУП на гр. Тетевен, обл. Ловеч, със забележка идентична
с тази от здравното заключение на РЗИ – Ловеч.
С решението си ОЕСУТ също така направил предложение за издаване на
заповед за одобряването на представения ПИ ПУП - ПРЗ.
Кметът на Община Тетевен издал оспорваната в настоящото съдебно
производство Заповед № 212/08.04.2021 г. /л. 80-81/, с която одобрил проекта за
изменение на подробен устройствен план-план за регулация и застрояване, в обхват: ****по ПУП на гр. Тетевен, обл. Ловеч, съставляващ ПИ с идентификатор *****по КККР и УПИ III-жилищен комплекс, с предмет на промяната
ПИ с идентификатор *****по
КК, като се променя
вътрешната регулационна линия между УПИ V-1344 и УПИ III-жилищен комплекс, кв. 146, и се поставя по имотните
граници така, както са показани в КК. Променя се и уличната регулационна линия
на УПИ V-1344 по улица с осови точки 44-42,
съставляваща ПИ *****по КККР, като се поставя по имотната граница. Променя се и
отреждането на УПИ V-1344 от „за жилищно строителство“ в „за обслужващи обекти
- автомивка и автосервиз“ така, както е показано с лилав и кафяв туш в ПР и
предвиденото основно застрояване в рамките на ограничителната и задължителна
линия на застрояване, показано с червен туш в ПЗ, със забележка предвид
здравното заключение на РЗИ гр. Ловеч: „При въвеждане на обекта в експлоатация
да се извършат контролни измервания на еквивалентните нива на шум, съгласно
Наредба №6/26.06.2006 г. за показателите за шум в околната среда, отчитаща
степента на дискомфорт през различните части на
денонощието, граничните стойности на показателите за шум в околната среда,
методите на оценка и вредните ефекти от шума върху здравето на населението в
жилищната територия и в жилищните помещения на най-близко разположените жилищни
сгради. Протоколите с получените резултати да се представят при приемане на
обекта от общинска администрация“.
Със съобщение изх. № УТИД-04-07-26/6/-09.04.2021
г. /л. 71-79/ заинтересуваните лица били уведомени, че на основание
чл. 129, ал. 2 от ЗУТ, със Заповед № 212/08.04.2021 г. на Кмета на Община Тетевен
е одобрен ПИ ПУП-ПРЗ, в обхват: УПИ V-1344 и част от
УПИ III. кв. 146 по ПУП на гр. Тетевен, обл. Ловеч,
както и че на основание чл. 128, ал. 6, т. 2 и ал. 7, 8 и 9 от ЗУТ проектът е
разгледан от ОЕСУТ и с решение № 1 по протокол № 4 от 31.03.2021 г. е приет. Проектът
е публикуван на интернет страницата на общината и поставен на таблото за обяви
по Устройство на територията в информационния център на общината.
По делото от ответника е представена
административната преписка по издаване на оспорения акт.
С оглед
пълното изясняване на спора от фактическа страна по делото е допусната и приета
съдебно-техническа експертиза с вещо лице архитект – вх. № 3205/23.09.2022 г.
/л. 544-549/.
Съгласно
заключението, режимът и начинът на
застрояване, които се предвиждат в одобрения проект за изменение
на ПУП-ПРЗ са отразени в матрицата и това е свободно ниско застрояване, като графичната
част на проекта предвижда и свързано такова. Вещото лице посочва, че не е необходимо
изработването на работен устройствен план /РУП/, когато има свързано
застрояване по границата между два имота.
В
заключението се сочи още, че с
проекта за изменение на ПУП-ПРЗ не се изисква да се определи конкретната
височина на бъдещото застрояване в рамките на максимално допустимата, като това е предмет на инвестиционното проектиране. Излага
също, че фактическото предназначение на сграда с идентификатор ****е за
производствена дейност, като с проекта за изменение на плана за регулация и
застрояване се променя предназначението както на урегулирания поземлен имот от
„за жилищен комплекс“ в „за
обслужващи обекти - автосервиз и автомивка“, така и на фактическото
предназначение на сградата.
В експертизата на следващо място е
отразено, че след проверка в Община Тетевен се установило, че
начинът на застрояване в УПИ V-1344,
II, III и IV
от кв.146 съгласно действащия ПУП на гр. Тетевен е свободно застрояване с етажност на основното застрояване по северната част на
квартала - 2 етажа и 4
етажа в южната част на
квартала. Застрояването е реализирано в УПИ IV и частично в УПИ III в
границите на поземлените имоти, включени в него. Няма данни за установена
плътност на застрояване по действащия ПЗ. Вещото лице излага и че в процесното УПИ няма данни за извършване на нови строежи,
налична е само съществуващата сграда с идентификатор ****. Същата
е с производствено предназначение по данни от КККР и приложения документ за
собственост.
В заключението се сочи още, че в проекта за
изменение на ПУП-ПРЗ застрояването е определено с ограничителни и задължителни
линии, до които може да се разположи. Ограничителната линия на застрояване към
дъното на УПИ V е на 5 м от границата с поземлени имоти ****и *****и
съответно на 9 и 11 м от жилищните сгради в тях. Вещото лице е отразило и че съществуващата сграда се намира от благоприятната
страна на жилищните сгради съобразно § 5, т. 28 от ДР на ЗУТ. Според вещото лице проектът е
съобразен сразпоредбите на чл. 28, чл. 32, ал. 2 във
връзка с чл. 35, ал. 1 от ЗУТ.
Съгласно експертизата, доколкото сградата в
имот с идентификатор *****е нежилищна, то
процедурата по чл. 39, ал. 2 от ЗУТ не следва да се прилага, тъй като е относима в случаите, когато се извършва промяна на
предназначението на жилищна сграда в нежилищна.
Вещото лице излага и че нищо не налага
прилагане на процедурата по чл. 15, ал. 3 от ЗУТ, предвид обстоятелството, че
няма промяна в имотните граници на имота, който е предмет на проекта.
В
съдебно заседание вещото лице поддържа заключението си и прави допълнителни
пояснения, че с проекта се изменя регулацията, но имотната граница се запазва,
с оглед на което не се прилага чл. 15, ал. 3 от ЗУТ, когато се прави промяна на
имотна граница.
Заключението
е прието от съда и е приобщено към доказателствения
материал по делото. Съдът кредитира същото, като компетентно, обективно и безпристрастно
дадено, съответстващо на останалите доказателства по делото в техническата
част, при съобразяване техничестите констатации и
изключване на правните изводи при преценката си. Съдът счита за неоснователно възражението
на процесуалния представител на жалбоподателите по приемането на заключението в
частта относно определянето на височината на бъдещото застрояване с
инвестиционното проектиране, а не с проекта. От една страна, при изслушването вещото лице изрично заяви, че максималната
височина на бъдещето застрояване е определена с този ПУП - до 10 м., а каква ще
е конкретната височина, защото тя може да не достигне тези 10 м., ще се
определи именно с инвестиционното проектиране, а от друга - за
възраженията в тази връзка не бяха ангажирани конкретни доказателства, поради което останаха недоказани.
Въз основа на така приетото от фактическа страна, съдът направи следните правни изводи:
Жалбите са редовни по отношение на форма и съдържание, подписани и подадени срещу акт, подлежащ на съдебно обжалване и контрол за законосъобразност и пред местно компетентния административен съд, който е съдът по местонахождението на недвижимия имот в обхвата на плана, съгласно правилото на чл. 215, ал. 1 от ЗУТ, от лица с активна процесуална легитимация и интерес от оспорване, с оглед твърденията, че са собственици на имоти, засегнати с процесното изменение. Подадени са в преклузивния срок по чл. 215, ал. 4 от ЗУТ с оглед данните по административната преписка, че оспорената заповед е съобщена на жалбоподателите, както следва: В.И.П. на 09.04.2021 г., Д.Ц.Ц. на 14.04.2021 г., Б.Г.З. на 09.04.2021 г., Ж.Ц.А. на 12.04.2021 г., Б.Ц.З. – М. на 13.04.2021 г., а жалбите са депозирани в деловодството на Община Тетевен на 13.04.2021 г. и 23.04.2021 г.
По правната си същност оспорената заповед е индивидуален административен акт /ИАА/, издаден от материално компетентен орган, съобразно правомощията по устройственото планиране на територията на съответната община, дадени на кмета от специалния ЗУТ с разпоредбата на чл. 129, ал. 2 от този закон. Процесният ИАА е годен предмет на съдебен контрол за законосъобразност, по критериите посочени в чл. 146 от АПК, предвид разпоредбата на чл. 214 от ЗУТ. Изложеното до тук обуславя процесуалната допустимост на жалбите за разглеждането ѝ по същество.
Разгледани по същество в съвкупност със събраните по делото доказателства и становищата на страните, Ловешки административен съд, четвърти административен състав счита жалбите за неоснователни по следните съображения:
В съответствие с изискванията на чл. 168, ал. 1 от АПК, във връзка с чл. 219, ал. 1 от ЗУТ, при служебния и цялостен съдебен контрол за законосъобразност, съдът извърши пълна проверка на обжалвания административен акт относно валидността му, спазването на процесуалноправните и материалноправните разпоредби по издаването му и съобразен ли е с целта, която преследва законът.
Оспорената заповед е издадена от
компетентен административен орган. Режимът на издаване е регламентиран със
Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и посредством който се одобрява
изменението на ПУП при наличието на условия, определени в раздел трети от този
специален закон. Според чл. 136,
ал. 1 от ЗУТ, проектите за
изменения на устройствените планове на основанията по
чл. 134, ал. 1 и 2 се изработват, съгласуват, обявяват, одобряват и влизат в
сила при условията и по реда на раздел III от глава седма. Съгласно чл. 129,
ал. 2, изр. първо от ЗУТ, подробният устройствен план в обхват до един квартал, а в
Столичната община и в градовете с районно деление – в обхват до три квартала,
както и за поземлени имоти извън границите на населени места и селищни
образувания, включително за необходимите за тях елементи на техническата
инфраструктура, се одобрява със заповед на кмета на общината. Оспорената в
настоящото производство заповед касае ПУП в обхват от едни квартал и е издадена
от Кмета на Община Тетевен, на чиято територия се намира и имота, който е
предмет на плана.
Това налага извод, че оспореният
административен акт е издаден от компетентен орган в границите на неговата
териториална и материалноправна компетентност.
Заповедта е издадена в писмена форма и
съдържа реквизитите по чл. 59, ал. 2 от АПК. Посочени са относимите правни
основания, като административният орган е изложил и съответните мотиви за
постановяването на акта, като отделно от това, в представената административна
преписка се съдържат необходимите писмени материали, от които може да се
извлече информацията за графичната част на проекта за изменение на ПУП-ПРЗ.
Съдът не констатира при издаване на
обжалваната заповед да е допуснато съществено нарушение на
административнопроизводствените правила, обуславящо самостоятелна отмяна на
акта, а и такива не се твърдят от жалбоподателите.
От представените по делото и неоспорени от
страните доказателства се констатира, че процедурата, разписана в чл. 128 от ЗУТ,
приложима по силата на препращащата
норма на чл. 136, ал. 1 от ЗУТ, е била спазена.