№ 15249
гр. София, 08.08.2025 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 75 СЪСТАВ, в публично заседание на
двадесет и девети февруари през две хиляди двадесет и четвърта година в
следния състав:
Председател:МАРИЯ ИВ. ИВАНОВА
АНГЕЛОВА
при участието на секретаря СНЕЖАНКА К. КИРИЛОВА
като разгледа докладваното от МАРИЯ ИВ. ИВАНОВА АНГЕЛОВА
Гражданско дело № 20221110157646 по описа за 2022 година
Предявен е осъдителен иск срещу Министерски съвет на Република България
представляван от Министъра на туризма с правно основание чл. 79, ал. 1 от ЗЗД вр. с
чл. 82 от ЗЗД за заплащане на сумата от 4640,40 лева, представляваща вреди-
равностойността на неправомерно начислена и усвоена неустойка по чл. 45, ал. 1 от
Договор за концесия на услуга за морски плаж „Къмпинг Нестинарка“. Претендира
законната лихва от предявяване на исковата молба в съда до окончателното плащане.
При условията на евентуалност е предявен осъдителен иск срещу Държавата
представлявана от Министъра на туризма с правно основание чл. 79, ал. 1 от ЗЗД вр.
с чл. 82 от ЗЗД за заплащане на сумата от 4640,40 лева, представляваща вреди-
равностойността на неправомерно начислена и усвоена неустойка по чл. 45, ал. 1 от
Договор за концесия на услуга за морски плаж „Къмпинг Нестинарка“.
Ищецът-„Перла Турист“ АД твърди, че е сключил с ответника Договор за
концесия за услуга за морски „Къмпинг Нестинарка“ от 29.03.2017 год. Твърди, че е
изпълнявал точно задълженията си по договора, вкл. и като е предоставил банкова
гаранция за добро изпълнение на задълженията си по концесионния договор-банкова
гаранция 116DSK10301/28.02.2018 год.. Излага, че на 27.06.2022 год. е извършена
проверка на място за изпълнение на задълженията му по договора, за което е съставен
Констативен протокол №61, в който е установено предлагането на чадъри на единична
цена 0,36 лева, шезлонги на единична цена 0,36 лева, шатри 50 лева и комплекти
1
барбарони за 8 лева, както и разполагането на барбарони на терен, който според
проверяващите е определен за свободна зона, а именно пред обект №26 по схема /пред
морето/. Твърди, че проверката е извършена от неоправомощени лица, което е
нарушение на чл. 36, ал.1 от договора, съгласно който само писмено упълномощени
представители-длъжностни лица на концедента имат право на достъп до обекта за
осъществяване на контрол по изпълнение на договора. В резултат на проверката са
констатирани нарушения, изразяващи се в наличието на табела с единични ценина
предлагани плажни принадлежности за 1 бр. чадър-0,36 лева и за 1 бр. шезлонг-0,36
лева, както и на комплект, включващ чадър и барбарони на цена от 8 лева, и лепса на
достатъчен брой близки и далечни плаващи знаци. Във връзка с приетите нарушения
на концесионния договор с писмо с изх. №Т-26-П-116 от 01.07.2022 год. била
определена неустойка в размер на 5 на сто от годишното концесионно възнаграждение
за текущата година или сума в размер на 4640,40 лева, която е следвало да бъде
платена в срок до 3 дни, считано от получаване на писмота, като ищецът е уведомен,
че при неплащане сумата ще бъде усвоена, на основание чл. 48, ал.2 от концесионния
договор от предоставената банкова гаранция по чл. 39, ал.1, т.2 от договора. Поддържа,
че сключения между страните договор регламентира процедура за установяване на
нарушения от страна на концесионера, начисляване на неустойки и усвояването им от
предоставената банкова гаранция за добро изпълнение, но процедурата не е спазена.
Сочи, че съгласно чл. 45, ал.2 от договора концедентът е длъжен да уведоми
концесионера за констатираното неизпълнение и да го покани по реда на чл. 63 от
договора да отстрани неизпълнението в 3 дневен срок и след изтичането му да
пристъпи към налагане на неустойката. Твърди, че процедурата и сроковете за
налагане на санкцията не са спазени, въпреки това министърът на туризма, чрез БНП,
е направил искане за плащане към Банка ДСК АД на сумата от 4640,40 лева от
предоставената банкова гаранция, а на 14.09.2022 год. Банка ДСК АД е извършила
плащане на процесната сума. Излага, че във връзка с писмо с изх. №Т-26-П-
116/07.10.2022 год. е допълнил гаранцията до пълния й размер от 32 435,17 лева.
Ответникът-Министерски съвет на Република България представляван от
Министъра на туризма е депозирал в срок отговор на исковата молба, в който оспорва
пасивната си процесуална легитимация, като твърди, че съгласно чл. 8о от ЗУЧК
страна по договора е Министърът на туризма.
Ответникът-Държавата представлявана от Министъра на туризма е депозирал в
срок отговор на исковата молба, в който оспорва предявения иск като неоснователен.
Твърди, че ищецът не е изпълнил точно договорните си задължения, поради което са
били налице предпоставките за ангажиране на отговорността му.
Съдът, като прецени събраните по делото доказателства, поотделно и в
тяхната съвкупност, и взе предвид доводите на страните, намира за установено от
2
фактическа страна следното:
На 29.03.2017 год. между Министерски съвет на Република България,
представляван от Стела Балтова-министър на туризма, на основание чл.7, ал.1, чл.8н,
ал.2 и чл.8о, ал.1 и ал.3 от Закона за устройство на Черноморското крайбрежие, във вр.
с т.3.1 от Решение №23 на МС от 12.01.2017 год. за определяне на спечелилия
конкурса участник за концесионер на морски плаж „Къмпинг Нестинарка“, община
Царево, област Бургас, в качеството му на концедент и „Перла Турист“ АД, в
качеството му на концесионер, е сключен концесионен договор за морски плаж
„Къмпинг Нестинарка“, с обект на концесията-морски плаж „Къмпинг Нестинарка“,
община Царево, област Бургас и принадлежностите, с обща площ от 67 766 кв.м.-
обособена част от крайбрежната плажна ивица-изключителна държавна собственост,
съставляващ поземлен имот с идентификатор 48619.63.21 и частично съседни на него
поземлени имоти по кадастрална карта и кадастралните регистри на град Царево.
Страните са уговори срок на действие на договора-20 години. Съгласно чл. 5 срещу
правото на управление концесионерът е задължен да експлоатира и поддържа в
съответствие с договора обекта на концесията на свой риск и със средства, осигурени
от концесионера на негов риск срещу правото ме до получава приходи от
потребителите та услугите и от трети лица. В чл. 6 е уредено, че за всяка година от
срока на концесията концесионерът има право да управлява и експлоатира обекта, като
извършва сам или чрез подизпълнители предоставяне на посетителите на морския
плаж на: 1. Плажни услуги, включително предоставяне в платената зона на морския
плаж на чадъри на цена за 1 брой в размер на 0,36 лева с ДДС при размер на ставката
от 20 на сто, шезлонги на цена за брой в размер 0,36 лева с ДДС при размер на
ставката от 20 на сто и други принадлежности, използвани от посетителите на морския
плаж; 2. услуги в заведения за бързо обслужване; 3.спортно-развлекателни услуги; 4.
здравни и рехабилитационни услуги; 5. водноатракционни услуги; 6. задължителни
дейности. Според чл.16, ал.1 концесията се осъществява при следните условия:
предлаганите задължителни дейности и услуги, осъществяване на обекта на концесия
като свързаните с тях разходи се осигуряват със средства на концесионера и на негов
риск; на обекта на концесията от концесионера се осигурява: свободен и безплатен
достъп на посетителите; ползване на не по-малко от 50 на сто от активната плажна
площ за свободно разполагане на плажни принадлежности от страна на посетителите;
водно спасяване; обезопасяване на прилежащата на обекта на концесия акватория с
ширина 200 м. измерена от бреговата линия на морския плаж; здравно и медицинско
обслужване на посетителите на обекта на концесия; санитарно-хигиенно поддържане;
поддържане на обекта на концесия; поставяне на нормативно изисквани указателни
табели със схеми на отделените зони и условията на концесията; опазване на
обществения ред на обекта на концесия; за целия срок на концесията цена за един
чадър-в размер на 0,36 лева с ДДС при размер на ставка 20 на сто и за един шезлонг-в
3
размер на 0,36 лева с ДДС при размер на ставка от 20 на сто. Видно от чл. 16, ал.3-
неизпълнението, на което и да е от условията по ал.1 и ал.2 е основание за усвояване
на гаранцията по чл. 39, ал.1, т.2 и предприемане на действия по предсрочно
прекратяване на договора от страна на концедента по реда на Раздел XVI. В чл.21 са
уговорени основните задължения на концесионера, сред които: при изпълнение на
условията по чл. 16, т.2.1 и 2.2 да изработва специализираните програми и/или схеми,
свързани с осъществяването на задължителните дейности и преместваемите обекти и
съоръжения, в т.ч. и допълнителни търговски площи, като предвижда площи за
свободно разполагане от посетителите на морски плаж на лични /неплатени/ плажни
принадлежности, равностойни като достъп до морето със зоните с разположени от
концесионера плажни принадлежности, които той предоставя възмездно на
посетителите на морския плаж /т.2/; при изпълнение на условието по чл.16, т.2.4 е
длъжен при обезопасяването на прилежащата на обекта на концесия акватория с
ширина 200 м. измерена от бреговата линия на морския плаж, да постави
забранителни, предупредителни и информационни табели по Наредбата за
водноспасителната дейност и обезопасяването на водните площи /т.4/; публично да
оповестява и цените на предоставяните услуги на обекта на концесия и да предлага
чадъри и шезлонги на цени: за 1бр. чадър-0,36 лева с ДДС при размер на ставка 20 на
сто и за един шезлонг-в размер на 0,36 лева с ДДС при размер на ставка от 20 на сто,
предложени от концесионера в офертата, неразделна част от договора, които остават
непроменени за срока на договора за концесия /т.17/; периодично да отчита
изпълнението на концесионния договор и да осигурява информация и достъп за
осъществяването на контрол от оправомощени представители на концедента, при
условия и ред, определени с концесионния договор /т.28/. Съгласно чл. 23, т.3
концедента има право да упражнява контрол по изпълнението на задълженията на
концесионера по концесионния договор. В чл. 36 е уговорено, че писмено
упълномощени представители на-длъжностни лица на концедента имат право на
достъп до обекта на концесията за осъществяване на контрол по изпълнение на
задълженията по договора, като концесионерът е длъжен да осигурява по всяко време
достъп до обекта на концесията. Съгласно ал.5 концедентът извършва проверките по
ал.1, ал.3 и ал.4 чрез определени от министъра на туризма длъжностни лица, като те
следва да се извършват по начин, който не причинява неудобство на концесионера,
който от своя страна трябва да положи всички усилия, за да съдейства и да не пречи на
представителите на концедента. В чл.6 е посочено, че преди и по време на
извършваните контролни проверки, на територията на обекта наконцесия, концедентът
или писмено определените от него длъжностни лица, не са длъжни да уведомяват
концесионера, в случай, че той или негови представители не се намират на обекта, в
момента на проверката. Според чл.38 концесионерът се задължава да предостави и
поддържа за първата година на концесията и за всяка договорна година гаранции за
4
изпълнение на договора под формата на неотменяеми и безусловни банкови гаранции,
издадени от финансови институции, определени по съгласие настраните. Съгласно чл.
41 при начисляване на неустойка или лихва подоговора концедентът усвоява
съответната част от банковата гаранция. В чл. 45 между страните е уговорено, че при
неизпълнение на задължение по чл. 16, ал.1, т.2 концесионерът дължи неустойка в
размер на 5 на сто от определеното концесионно плащане за съответната година, като
при констатиране на неизпълнение концедентът начислява неустойкато и я усвоява от
банковата гаранция по чл. 39, ал.1, т.2. Според чл. 63 всяко съобщение, декларация,
съгласие, спогодба, молба, претенция и/или друга информация, която може да бъде
изисквана по договора, се представя в писмена форма, като документите се считата за
надлежно предадени, когато са предадени на ръка, чрез куриер или са изпратени с
препоръчана поща на адреса на всяка от страните, са изпратени по факс или са
изпратени по електронен път. Според ал.3 документите се считат за получени от
другата страна на датата на предаването, ако е предадено на ръка; на датата на
разписката за получаване, когато е предадено на куриер; на датата на разписката за
получаване, когато е изпратено с препоръчана поща; на датата на излъчване на
документа по факса, отразена в документите и книгите, които отразяват работата на
факса и изпращането на документи по него или на датата на потвърденото изпращане
по електронен път. В Раздел I, чл. 1 определения са посочени следните значенията на:
„свободна площ“-обособени части от активната плажна площ, които са предназначени
за свободно разполагане на плажни принадлежности от страна на посетителите;
„прилежаща акватория“-акваторията от Черно море, граничеща с морския плаж с
широчина 200 м. измерена от бреговата линия на морски плаж; „задължителни
дейности“-дейности по осигуряване на водното спасяване, по обезопасяване на
прилежащата акватория, здравното и медицинското обслужване и санитарно-
хигиенното поддържане на морския плаж; „плажни принадлежности“ са чадъри,
шезлонги, постелки, плажни дюшеци и др. използвани от посетителите на морския
плаж.
С Допълнително споразумение от 01.09.2021 год. страните са изменили чл.
45, ал.2 от договора, като е създаден нов текст със следното съдържание: „Неустойката
по ал.1 се налага след като концесионерът е бил уведомен за констатираното
неизпълнение като е бил поканен по реда на чл. 63 в тридневен срок да отстрани
неизпълнението.
Със Заповед №Т-РД-16-207/25.05.2022 год. на министъра на туризма,
издадена на основание чл. 25, ал.4 от Закона за администрацията, чл. 8, ал.1, т.6 и чл.
7, ал.4 и ал.7 от Закона за устройство на Черноморското крайбрежие и чл.38, т.4 от
Устройствения правилник на Министерство на туризма и във връзка с осъществяване
на контрола по изпълнение на условията и на задълженията на концесионерите и
наемателите по сключените договори за възложените на концесия и отдадените под
5
наем морски плажове и на контрола върху неохраняемите морски плажове по чл. 7,
ал.7 от ЗУЧК, на морските плажове за природосъобразен туризъм или прилежащата им
акватория са определени служители от дирекция „Контролна и инспекционна дейност“
да извършват проверки на място, на морските плажове, за периода от датата на
издаване на заповедта до 31.12.2022 год., както следва: Владимир Петров-и.д. директор
на дирекция „Концесиониране, наемане и регулаторна дейност в туризма“, Райна
Симеонова Йонова-началник отдел „Концесии и наем на морските плажове“, дирекция
„Концесиониране наемане и регулаторна дейност в туризма“, Даниела Срадкова-главен
експерт в отдел „Концесии и наем на морските плажове“, дирекция „Концесиониране
наемане и регулаторна дейност в туризма“, Магдалена Зашева-главен експерт в отдел
„Концесии и наем на морските плажове“, дирекция „Концесиониране наемане и
регулаторна дейност в туризма“ и Венцислав Терзийски-ръководител звено „Вътрешен
одит“. Съгласно т.4 от заповедта-при проверка определените лица следва да съставят
констативен протокол за всеки морски плаж и за всяка проверка поотделно, съдържащ
информация относно изпълнението на задълженията на концесионерите и наемателите
или други обстоятелства установени при проверките. На посочените по-горе
служители и във връзка със заповедта са издадени командировачни документи.
Видно от Констативен протокол №61 от извършена провекра на място за
изпълнение на договорни и законови задължения от 27.06.2022 год.-на морски плаж
Къмпинг Нестинарка е констатирано, че посетителите на морския плаж са задължени
да ползват безплатен чадър и барбарон на цена от 8 лева, както и че до обект №26 са
поставени плажни принадлежности-барбарони, в свободната зона. Видно е, че
проверката е извършена от определените със Заповед №Т-РД-16-207/25.05.2022 год. на
министъра на туризма лица, като протоколът е получен от представител на
концесионера.
На 29.06.2022 год. до ищеца е изпратена покана с изх. №Т-26-П-114 от
Министерство на туризма по повод констатираните нарушения, които са описани и с
което „Перла Турист“ АД е поканено, на основание чл. 45, ал.2 от допълнително
споразумение от 27.08.2021 год., да отстрани констатираните неизпълнения на
договора в тридневен срок от получаване на поканата, като е предупреден, че може да
бъдат наложени и санкции по чл. 31, ал.1 от ЗУЧК. От документ, издаден от Български
пощи, с изх. №95-П-76/22.11.2023 год. се установява, че поканата е получена от ищеца
на 04.07.2022 год..
Видно от Констативен протокол №76 от извършена провекра на място за
изпълнение на договорни и законови задължения от 01.07.2022 год.-на морски плаж
Къмпинг Нестинарка е констатирано, че като услуга по предоставяне на плажни
принадлежности се предлагат комплект, включващ чадър и барбарон на цена от 8 лева,
както и че липсват достатъчен брой близки и далечни плаващи знаци. Видно е, че
6
проверката е извършена от определените със Заповед №Т-РД-16-207/25.05.2022 год. на
министъра на туризма, лица, като протоколът е получен от представител на
концесионера.
На 01.07.2022 год. до ищеца е изпратена покана с изх. №Т-26-П-116 от
Министерство на туризма по повод констатираните нарушения, които са описани и с
което „Перла Турист“ АД е уведомен, че на основание чл. 48, ал.1 и ал.2 от
концесионния договор дължи неустойка в размер на 5% от годишното концесионно
възнаграждение за текущата година в размер на 4 640, 40 лева, която следва да бъде
преведена по сметка на Министерство на туризма в 3 дневен срок от получаване на
поканата. Ищецът е уведомен, че при неизпълнение сумата ще бъде усвоена от
банковата гаранция. От документ, издаден от Български пощи, с изх. №95-П-
76/22.11.2023 год. се установява, че поканата е получена от ищеца на 07.07.2022 год.
За безспорно между страните е обявено обстоятелството, че сумата от
4640,40 лева е усвоена като неустойка по чл. 45, ал. 1 от Договор за концесия на
услуга за морски плаж „Къмпинг Нестинарка“, от платената от ищеца банкова
гаранция за добро изпълнение по договора.
При така установената фактическа обстановка, съдът приема от правна страна
следното:
Съдът намира, че иска срещу предпочитания ответник-Министерски съвет на
Република Бълария представляван от Министъра на туризма е неоснователен, тъй като
е предявен срещу ненадлежна страна. Съгласно чл. 7 и чл. 8, т. 4 и т. 7 от ЗУЧК обн. в
ДВ, бр. 20/2016 г. в сила от 15.03.2016 г. на Министъра на туризма са предоставени
правомощията по сключването на концесионните договори, както и осъществяването
на контрола по изпълнение на задълженията по сключените концесионни договори и
договорите за наем; както и да представлява държавата по дела, образувани във връзка
с възникнали спорове по сключени концесионни договори, съответно договори за наем
на морските плажове. По силата на чл. 7, ал.5 от закона упражняването на правата
държавата като изключителен собственик на морските плажове при стопанисването им
и отдаването им под наем е възложено на Министъра на туризма, поради което съдът
приема, че държавата му е възложила представителната власт при упражняването
защита на тези права по съдебен ред. От предоставеното на Министъра на туризма
право да сключва този вид договори за обекти изключителна държавна собственост,
произтича пасивната легитимация на Държавата представлявана от Министъра на
туризма.
По иска с правно основание чл. 79, ал.1 вр. чл. 82 ЗЗД срещу евентуалния
ответник Държавата представлявана от Министъра на туризма:
За безспорни и ненуждаещи се от доказване са обявени обстоятелствата относно
наличието на договорни правоотношения между страните възникнали по силата на
7
Договор за концесия на услуга за морски плаж „Къмпинг Нестинарка“, както и че
сумата от 4640,40 лева е усвоена като неустойка по чл. 45, ал. 1 от Договор за
концесия на услуга за морски плаж „Къмпинг Нестинарка“, от платената от ищеца
банкова гаранция за добро изпълнение по договора.
В случая ищецът твърди, че ответникът, след съставяне на констативните
протоколи, в които са констатирани нарушения на договора за концесия, не е спазил
процедурата и сроковете обуславящи претендирането на неустойка. Твърди, че
съгласно чл. 45, ал.2 от договора концедентът е длъжен да уведоми концесионера за
констатираното неизпълнение и да го покани по реда на чл. 63 от договора да
отстрани неизпълнението в 3 дневен срок и след изтичането му да пристъпи към
налагане на неустойката.
Съдът приема, че иска е основателен, тъй като от страна на ответника, чиято е
доказателствената тежест не е установено валидно възникнало вземане към ищеца за
плащане на неустойка по чл. 45 от договора. Това е така, защото за да възникне
вземането за неустойка за неизпълнение, на което и да е от условията по чл. 16, ал.1,
т.2, в частност чл.16, т.2.4-обезопасяване на прилежащата на обекта акватория с
ширина 200 метра, измерена от бреговата линия на морския плаж и чл.16, т.2.10-за
целия срок на концесията цена за един чадър-в размер на 0,36 лева с ДДС при размер
на ставка 20 на сто и за един шезлонг-в размер на 0,36 лева с ДДС при размер на
ставка от 20 на сто, страните са се съгласили с допълнително споразумение към
договора за концесия от 01.09.2021 год., неустойката по чл. 45 да се налага след като
концесионерът е бил уведомен за констатираното неизпълнение като е бил поканен по
реда на чл. 63 в тридневен срок да отстрани неизпълнението. Съдът издирва
действителната воля, тълкувайки отделните уговорки във връзка едни с други и всяка
една в смисъла, който произтича от целия договор, с оглед целта на договора, обичаите
в практиката и добросъвестността. При тълкуване на волята от значение е не
буквалния смисъл на текста, а смисъла, следващ от общия разум на изявлението, като
се съобразят обстоятелствата, при които е сключен договора, породените към този
момент отношения между страните и произтичащото от това поведение на
последните. В случая при тълкуване волята на страните по договора при условията
на чл. 20 от ЗЗД съдът приема, че клаузите на чл. 45, ал.2 и чл.48, ал.2 от договора
изисква неотстраняване от концесионера в 3 дневен срок от уведомяването за
констатирано от концедента неизпълнение на договора. В тази насока е и поведението
на ответника, след съставянето на констативните протоколи - съставянето на писма
след всеки протокол, с които се дава 3-дневен срок за отстраняването на нарушенията
и указване, че при неотстраняването им следва налагането на неустойките по договора.
В случая констативен протокол №61 е съставен на 27.06.2022 год., писмото до ищеца е
изготвено на 29.06.2022 год. и е получено от последния на 04.07.2022 год.. От
изложеното следва, че към 01.07.2022 год.-датата на повторната проверка и съставяне
8
на констативен протокол №76, не е бил изтекъл 3 дневния срок за отстраняване на
констатираните нарушения. Освен това, във втория прокол са установени нарушения,
които не са били налице при първата проверка и за тях би следвало да тече нов
триденвен срок от получаване на покана. Тези срокове не са спазени, а ответникът с
второто писмо от 01.07.2022 год. е уведомил ищеца, че дължи неустойка на основание
чл.48, ал.1 и ал.2 от договора, която обаче, отново съгласно Допълнително
споразумение от 01.09.2021 год., се налага след като концесионерът е бил уведомен за
констатираното неизпълнение като е бил поканен по реда на чл. 63 в тридневен срок
да отстрани неизпълнението. Предвид изложеното съдът приема, че няма основание да
се приеме за осъществено основанието за налагане на неустойка в размер на
претендираната сума от 4640,40 лева респ. намира, че иска е основателен и следва да
се уважи.
С оглед изричната претенция на ищеца и на основание чл. 78, ал.1 от ГПК
ответникът следва да бъде осъден да заплати на ищеца сторените в производството
разноски в раземр на 1103,62 лева.
Воден от горното
РЕШИ:
ОТХВЪРЛЯ предявения от „Перла Турист“ АД, ЕИК *********, със съдебен
адрес: гр. София, ул. "Ами Буе" № 18, вх.В, Адвокатско дружество „Т., Т.а и
съдружници“ срещу Министерски съвет на Република България, представляван от
Министъра на туризма, иск с правно основание чл. 79, ал.1 вр. чл. 82 ЗЗД за заплащане
на сумата от 4640,40 лева, представляваща равностойността на неправомерно
начислена и усвоена неустойка по чл. 45, ал.1 от Договор за концесия за услуга за
морски „Къмпинг Нестинарка“ от 29.03.2017 год., като неоснователен.
ОСЪЖДА Държавата представлявана от Министъра на туризма да заплати на
„Перла Турист“ АД, ЕИК *********, със съдебен адрес: гр. София, ул. "Ами Буе" №
18, вх.В, Адвокатско дружество „Т., Т.а и съдружници“ на основание чл. 79, ал.1 вр. чл.
82 ЗЗД, сумата от 4640,40 лева /четири хиляди шестстотин и четиридесет лева и
четиридесет стотинки/, представляваща равностойността на неправомерно начислена и
усвоена неустойка по чл. 45, ал.1 от Договор за концесия за услуга за морски
„Къмпинг Нестинарка“ от 29.03.2017 год., ведно със законната лихва считано от
предявяване на исковата молба в съда-25.10.2022 год. до окончателното плащане и на
основание чл. 78, ал.1 от ГПК, сумата от 1103,62 лева /хиляда сто и три лева и
шестдесет и две стотинки/, представляваща сторените в производството разноски.
Решението може да се обжалва пред Софийски градски съд в двуседмичен срок от
връчването му на страните.
9
Съдия при Софийски районен съд: _______________________
10