Решение по дело №194/2019 на Административен съд - Кърджали

Номер на акта: 227
Дата: 18 декември 2019 г. (в сила от 18 декември 2019 г.)
Съдия: Виктор Динев Атанасов
Дело: 20197120700194
Тип на делото: Касационно административно наказателно дело
Дата на образуване: 13 август 2019 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

Номер

 

      година

   18.12.2019

          град

      Кърджали

 

 В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

  Кърджалийският 

         административен  съд

          състав

      

 

На

  04.12.2019   

   година

 

 

В   закрито  заседание  и  следния  състав:

 

                                                        Председател:

 ВИКТОР  АТАНАСОВ

 

                                                               Членове:

 АЙГЮЛ  ШЕФКИ

 МАРИЯ  БОЖКОВА

 

 

  и  при  участието  на

 

Секретар

                  Мариана  Кадиева    

 

 

Прокурор

                  Росица  Георгиева  от  Окръжна  прокуратура  -  Кърджали

 

 

 

като  разгледа   докладваното  от

съдията  Виктор  Атанасов

 

 

Кас.  Адм.  Нак.  Дело

    номер

       194

  по описа  за

    2019

 година

 

и за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по реда на чл.63, ал.1, предл.ІІ/второ/ от ЗАНН, във вр. с чл.208 и следв. от Административнопроцесуалния кодекс/АПК/.

Образувано е по касационна жалба от Е.М.А., с посочен адрес: ***, подадена чрез адв.Ю.М. от АК – ***, против Решение247 от 28.06.2019 год., постановено по АНД №550/2019 год. по описа на Кърджалийския районен съд, с което е потвърден Електронен фиш за налагане на глоба серия *** №***, издаден от ОДМВР – Кърджали, за нарушение на чл.21, ал.1 от ЗДвП, установено с автоматизирано техническо средство.

В жалбата касаторът заявява, че счита постановеното решение на Районен съд - Кърджали за неправилно и необосновано, постановено при нарушение на материалния закон и в противоречие със събраните по делото писмени доказателства, поради което и обжалва същото в законоустановения срок. Твърди, че в своите правни изводи, първоинстанционният съд неправилно заключил, че при съставянето и издаването на атакувания електронен фиш не са допуснати/извършени съществени нарушения на процесуалните правила и материалния закон. Счита, че в оспорения съдебен акт не са взети под внимание голяма част от съображенията, обосноваващи съществени процесуални нарушения при издаване на електронен фиш серия *** №*** за налагане на глоба за нарушение, установено с автоматизирано техническо средство, издаден от ОД на МВР - Кърджали, анагажирани в писмено становище/молба/ от 20.06.2019 год., приложено по делото на страници 26 и 27. Касаторът заявява ,че с настоящата жалба продължава да твърди, че същите представляват процесуални нарушения, които водят до опорочаване на производството по налагане на административно наказание, като тук визира пропуски в попълването на протокола по чл.10, ал.1 от Наредба №8121з-532 от 12.05.2015 год. и неотчитане на обстоятелството, че приложената справка за собственост на МПС не доказвала, че наказаното лице е собственик на МПС, заснето на видеоклипа. По тези съображения, касаторът моли съда да отмени изцяло обжалвания съдебен акт - Решение 247 от 28.06.2019 год., постановено по АНД 550/2019 год. по описа на Районен съд - Кърджали, като неправилен и небоснован, постановен при липса на установени материални предпоставки(!?), като реши делото по същество и отмени оспорвания Електронен фиш серия *** №*** за налагане на глоба за нарушение, установено с автоматизирано техническо средство, издаден от ОД на МВР - Кърджали, с което касаторът е санкциониран с глоба, в размер на 600 лева.

            Редовно призован за съдебното заседание, касаторът Е.М.А. от ***, не се явява и не се представлява.

Ответникът по касация - Областна дирекция на МВР - Кърджали, редовно призован, не се представлява и не изразява становище по жалбата.

Представителят на Окръжна прокуратура – Кърджали дава заключение, че касационната жалба е неоснователна, а първоинстанционното решение счита за правилно и законосъобразно. Намира, че твърдяните доводи за неправилно приложение на материалния закон и за допуснати процесуални нарушения, не са основателни и не се откриват в обжалваното решение. Счита също, че електронният фиш е съставен правилно, приложен е Протокол по чл.10 от Наредбата за ползване на мобилни устройства за контрол върху скоростта и са налице всички основания лицето да бъде наказано, тъй като нарушението е безспорно установено и правилно е приложена санкционната норма. Предлага да бъде оставено в сила обжалваното решение на Районен съд - Кърджали.

           Кърджалийският административен съд, в настоящия съдебен състав, като извърши проверка на атакуваното решение и прецени допустимостта и основателността на касационната жалба, с оглед наведените в нея касационни основания, приема за установено следното:

Касационната жалба е подадена в срока по чл.211, ал.1 от АПК, от страна по делото, за която то е неблагоприятно и като такава е процесуално допустима.

            Релевираното от касатора касационно основание е неправилно приложение на материалният закон, което отговаря на касационното основание по чл.348, ал.1, т.1 от НПК - нарушение на закона.

Разгледана по същество, касационната жалба е НЕОСНОВАТЕЛНА.

С обжалваното Решение247 от 28.06.2019 год., постановено по АНД №550/2019 год., Кърджалийският районен съд е потвърдил Електронен фиш за налагане на глоба серия *** №***, издаден от ОДМВР – Кърджали, с който, на основание чл.189, ал.4, във връзка с чл.182, ал.1, т.5 от ЗДвП, на Е.М.А., с постоянен адрес:***, с ЕГН **********, е наложено наказание „глоба”, в размер на 600.00/шестстотин/ лева, за нарушение на чл.21, ал.1 от ЗДвП, установено с автоматизирано техническо средство №*** на 22.12.2018 год., в *** часа, в ***, на ул.„***”, до ***, в посока на движение от ***, към ***, извършено с МПС - лек автомобил, марка „Мерцедес МЛ 320 ЦДИ”, с Рег. №***.

За да постанови решението си, районният съд е приел за установено от фактическа страна, че на 22.12.2018 год., на ул.„***”, до ***, системата за видеоконтрол ***, засичаща и заснемаща нарушения за превишена скорост, в *** часа  заснела движещ се в посока от *** към *** лек автомобил, марка „Мерцедес ЦДИ”, с рег.№***, със скорост 95 км/час, при ограничение за населеното място от 50 км/час. След обработване на информацията от заснемането бил издаден атакуваният електронен фиш, в който, като нарушител било вписано името на Е.М.А., с постоянен адрес: ***, с ЕГН **********, в графа собственик, на когото било регистрирано това МПС. В описателната част на електронния фиш било вписано движение с установена скорост от 92 км/час, съставляващо нарушение на чл.21, ал.1 от ЗДвП, за което, на основание чл.189, ал.4, във вр. с чл.182, ал.1, т.5 от ЗДвП, на жалбодателя било наложено административно наказание „глоба”, в размер на 600 лева.

Описаната фактическа обстановка районният съд е приел за установена от приложените по преписката писмени и веществени доказателства и доказателствени средства: Клип №***, в който е фиксирана скоростта на превозното средство, регистрационният му номер, датата и точния час на нарушението, номера на техническото средство, GPS координатите; Справка за регистрация и собственост на МПС, видно от която, собственик на лек автомобил „Мерцедес ЦДИ”, с рег.№  *** е жалбодателя Е.М.А., с постоянен адрес:***, с ЕГН **********; Протокол от *** год. за използване на Автоматизирано Техническо Средство или Система на датата 22.12.2018 год.; Писмо №***/*** год. на директора на Дирекция „ИСИУС” към БИМ, от което се установява по безспорен начин техническата годност на използваното в случая техническо средство - ***; Удостоверение за одобрен тип средство за измерване №***; Протокол за извършено обучение от *** год., установяващ, че полицай Т. У. е преминал необходимото обучение за работа с мобилната система за видеоконтрол.   

Въз основа на така установената фактическа обстановка, от правна страна районният съд  е приел най-напред, че жалбата е процесуално допустима, тъй като е подадена от надлежна страна и в законоустановения срок по чл.189, ал.8 от ЗДвП, поради което следва да бъде разгледана по същество. Първоинстационният съд е приел, че жалбата е депозирана в срок, предвид невъзможността да се установи датата на връчване на електронния фиш.

Съдът е посочил, че в разпоредбата на чл.21, ал.1 от ЗДвП са посочени стойностите на скоростта, които водачите на пътни превозни средства не следва да превишават, в зависимост от вида на превозното средство, както и от това дали движението се осъществява в населено място, извън населено място или автомагистрала и че в процесния случай нарушението е констатирано в град Кърджали, за който се отнася ограничение на скоростта за движение в населено място от 50 км/час. Посочил е също, че тъй като е отчетено превишение на допустимата скорост за движение с 42 км/час, приложена е санкционната разпоредба на чл.182, ал.1, т.5 от ЗДвП, предвиждаща налагане на административно наказание „глоба”, в размер на 600 лева, за водач, който превиши разрешената максимална скорост извън населено място, ако превишаването е от 41 до 50 км/час и че следователно деянието, за което е реализирана отговорността на жалбодателя, е обявено от закона за наказуемо с административно наказание. Съдът е отбелязъл също, че посочената в електронния фиш скорост е намалена с 3 кмас, тъй като административно-наказващия орган е отчел възможната грешка на техническото средство, според инструкцията за работа с него, както и е приел, че обосновано в електронния фиш името на Е.М.А. е посочено като нарушител в качеството на собственик, на когото е регистрирано моторното превозно средство, доколкото същият не е декларирал по установения ред друго лице да е извършило нарушението, както и че жалбодателят попада в кръга на лицата по чл.188, ал.1 от ЗДвП и затова следва да отговаря за извършеното нарушение, отразено в електронния фиш.

При извършената служебна проверка съдът не е констатирал в хода на административнонаказателното производство да са допуснати твърдяните в жалбата нарушения на процесуалните правила или на материалния закон, които да съставляват основание за отмяна на атакувания акт. Посочил е, че изписването в разпоредбата на чл.189, ал.4 от ЗДвП на израза „в отсъствието на контролен орган и на нарушител” е пояснение, което се отнася за процедурата по издаването на електронния фиш, а не до установяването на нарушението с техническото средство и не е необходимо самото нарушение да е установено в отсъствие на контролен орган. На следващо място, съдът посочил, че чл.189, ал.4 от ЗДвП изисква нарушението да е установено с техническо средство или система, без да е конкретизирано дали същото следва да е стационарно или мобилно и че законодателната промяна в ЗДвП е настъпила в резултат на Тълкувателно решение №1/2014 год. на ВАС, като след изменението в закона е предвидена възможността, електронен фиш да се издаде и когато нарушението е установено с мобилно техническо средство, а последното било включено в обхвата на автоматизирано техническо средство по смисъла на §6, т.65 от ДР на ЗДвП, приложим във вр. с чл.189, ал.4 от ЗДвП. Така, съдът е приел, че към момента законодателната уредба позволява издаване на електронен фиш, както когато нарушението е установено посредством стационарно техническо средство, така и когато е установено с мобилно такова, като е посочил, че за целта е издадена и нарочна Наредба №8121з-532 от 12.05.2015 год. за условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и системи за контрол на правилата за движение по пътищата, в която са уредени условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и системи за контрол на правилата за движение по пътищата. Съдът е отбелязъл, че контролният орган в патрулния автомобил по никакъв начин не оказва въздействие върху процеса на установяване и заснемане на нарушението, тъй като измерването и регистрирането на скоростта и записа на доказателствения видеоматериал се извършва напълно автоматично от мобилната система. Посочил е, че по делото е представен задължителния в случаите на ползване на мобилно АТСС протокол по чл.10, ал.1 от Наредба №8121з-532 от 12.05.2015 год., съгласно одобреното приложение, който е доказателство относно мястото за контрол, посоката на движение на контролираните МПС, ограничението на скоростта, както и други обстоятелства, необходими за преценката относно законосъобразността на издадения електронен фиш. Съдът е приел, че няма основание да не кредитира приложената по делото разпечатка на Клип №***, заснет с мобилна камера за контрол на скоростта на МПС, тъй като по силата на чл.189, ал.15 от ЗДвП, изготвените с технически средства или системи, заснемащи или записващи датата, точния час на нарушението и регистрационния номер на моторното превозно средство, снимки, видеозаписи и разпечатки са веществени доказателствени средства в административнонаказателния процес, а именно посоченият клип доказва, че автомобилът „Мерцедес ЦДИ”, с рег.№***, се е движил със скорост от 95 км/час  на посочените в електронния фиш дата, час и място. На следващо място районният съд е приел, че при съставянето на ЕФ са спазени всички изисквания на чл.189, ал.4 от ЗДвП, като са посочени: териториалната структура на МВР, на чиято територия е установено нарушението /ОДМВР - Кърджали/, мястото, датата, точния час на извършване на нарушението, регистрационния номер на МПС, собственикът, на когото е регистрирано превозното средство, описание на нарушението, нарушените разпоредби, размера на глобата, срока, сметката, начините за доброволното й заплащане, като е отбулязъл, че сред тези реквизити, на които трябва да отговаря съдържанието на електронния фиш, не са предвидени име, длъжност, компетенции и подпис на лицето, издало фиша и датата на неговото издаване. Съдът е посочил също, че макар чл.189, ал.11 от ЗДвП да предвижда, че влезлият в сила електронен фиш се смята за влязло в сила наказателно постановление, това приравняване е само относно последиците, с които се ползват влезлите в сила наказателни постановления и електронни фишове и не обосновава необходимост от механично пренасяне на правилата относно процедурата за съставяне и реквизити на наказателното постановление, въведени в разпоредбите на ЗАНН и по отношение на електронния фиш, както и че няма изискване последният да има реквизитите на наказателно постановление, така както са изброени в чл.57 от ЗАНН. Предвид изложените съображения районният съд е извел и окончателния си извод, че обжалваният електронен фиш се явява законосъобразно издаден и следва да бъде потвърден, поради което и с обжалваното решение го е потвърдил.

При извършената служебна проверка, в съответствие с разпоредбата на чл.218, ал.2 от АПК и с оглед правомощията на касационната инстанция, съгласно цитираната разпоредба, настоящият състав намира най-напред, че оспореният съдебен акт е валиден, като постановен от надлежния районен съд, съобразно правилата на родовата и местната подсъдност, в надлежен съдебен състав и в рамките на правораздавателната власт на този съд. Решението на Кърджалийския районен съд, също така, е допустимо, като постановено по подадена от надлежно легитимирано лице и в законоустановения срок жалба, срещу електронен фиш за налагане на глоба, който подлежи на съдебен контрол, т.е. не са налице процесуални пречки, изключващи допустимостта на проведеното пред този съд производство и не са налице основания за неговата ревизия в този смисъл.

Настоящият състав, противно на твърденията в касационната жалба, намира за правилни и обосновани изводите на районния съд, за това, че оспореният електронен фиш е издаден при правилно приложение на материалния закон и при липса на допуснати нарушения на процесуалните правила, т.е. че са изпълнени изискванията на на чл.189, ал.4 от ЗДвП и на Наредба №8121з-532 от 12.05.2015 год. за условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и системи за контрол на правилата за движение по пътищата, издадена от министъра на вътрешните работи и съответно, че не са констатирани твърдяните от жалбодателя нарушения, които да са допуснати при издаването му от административнонаказващия орган.

Абсолютно неоснователни са изложените оплаквания в касационната жалба, поддържани и пред районния съд, че в случая били налице съществени нарушения на разписаните в Наредба №8121з-532 от 12.05.2015 год. за условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и системи за контрол на правилата за движение по пътищата, правила и че процедурата по установяване на административното нарушение се явявала незаконосъобразно проведена, като основните твърдения в тази насока са за допуснати пропуски при попълване на протокола по чл.10, ал.1 от цитираната Наредба и за липса на доказателства, че наказаното лице е собственик на посоченото в електронния фиш МПС, заснето на видеоклипа.

Във връзка с тези оплаквания следва да се посочи, най-напред, че по преписката е представен и е приет като доказателство по делото Протокол за използване на Автоматизирано Техническо Средство или Система, с рег.№*** от *** год. на ОДМВР – Кърджали, който е изготвен надлежно, по утвърдения образец и в него са попълнени необходимите реквизити – посочена е структурата – ОДМВР – Кърджали, на чиято територия е установено и заснето нарушението, посочен е номерът и видът на АТС – ARH-CAM *** №***, посочена е датата на използване на същото – 22.12.2018 год., посочено е ясно и недвусмислено мястото за контрол и населеното място - ***, ул.„***”, до ***, посочена е посоката на движение на контролираните МПС – „От *** към ***”, посочен е видът на пътя – общинска пътна мрежа/ОПМ/, както и наличието на общо ограничение на скоростта - 50 км/час, без наличието на пътен знак за въведено ограничение, както е отразен е режимът на измерване – „стационарен” и посоката на задействане на АТСС – „приближаващ”. В този протокол е отразено, че началото на работата на АТСС е в 14:45 часа и край на работата – 17:30 часа, както и номерът на първото статично изображение - №*** и номерът на последното – №***, както и е вписано, че за този период от време са установени 300 броя нарушения с това АТСС. Видно е, че този протокол е попълнен ръкописно и под посоченото съдържание, изготвилият го полицейски служител е вписал ръкописно, на определеното място, името си – Т.У. и се е подписал, като протоколът е регистриран в сектор „Пътна полиция” при ОДМВР – Кърджали с Рег.№*** от *** година. В протокола е вписано, също така, че след приемането му на датата 27.12.2018 год., са свалени 300 броя статични изображения, за което е вписано името и се е подписало отговорното длъжностно лице - ИД началник сектор „Пътна полиция” при ОДМВР – Кърджали – В. А. Съдът в настоящия състав намира, че този протокол по чл.10, ал.1 от Наредба №8121з-532 от 12.05.2015 год., изготвен и попълнен, съгласно утвърдения образец и подписан от съответните длъжностни лица, в достатъчна степен установява и доказва, че на посочената дата, време и място, с това АТСС е работено за превишена скорост. Обстоятелството, че в този протокол по чл.10, ал.1 не е попълнена графата „начало на участъка” и „край на участъка” само по себе си не може да обуслови опорочаване на производството по налагане на административното наказание до степен, която да води до незаконосъобразност на оспорения електронен фиш и това е така, тъй като непопълването на тази графа не нарушава правото на защита на наказаното лице до степен да не може да разбере, за какво нарушение е, по кое време и на кое място извършено, му е наложено наказанието „глоба”. Съдът в настоящия състав намира, че в съставения протокол с Рег.№*** от *** год. на ОДМВР – Кърджали предостатъчно ясно е описано, че мястото на контрол е в ***, на ул.„***”, до ***, като е ноторно известно обстоятелството, че в *** има само една улица с име „***” и на тази улица, а и в целия ***, има само един хотел с наименование ***, като, освен това, за целия град Кърджали важи общо ограничение на скоростта на движение на МПС от 50 км./час, т.е. това ограничение на скоростта важи за цялата улица „***”. При това положение, след като ясно е посочено мястото на контрол, то обстоятелството, че в протокола не е посочен начало и край на контролирания участък, не представлява пропуск, който да е от съществено значение и да се отразява на законосъборазността на оспорения електронен фиш. Попълването на тези графи от протокола би било от съществено значение, ако контролирания участък се намираше извън населено място, като в този случай следва да се попълни „начало на участъка” - от кой км.+кой метър и „край на участъка” – също от кой км.+кой метър, за да се установи, дали в посочения участък от конкретния път е въведено ограничение на скоростта на движение с пътен знак, с какъв пътен знак и до каква скорост на движение на МПС е това ограничение. Отново следва да се посочи, че след като контролирания участък от пътната мрежа – в случая общинска пътна мрежа/ОПМ/, се намира в населено място, то е достатъчно в протокола да се опише ясно и категорично мястото на контрол, което в случая е сторено в съставения протокол с Рег.№*** от *** год. на ОДМВР – Кърджали.

Във връзка с това оплакване в касационната жалба следва да се посочи, че по административнонаказателната преписка е приложено прието като доказателство и статично изображение/снимка/ №***/***/л.10/, в която, под изображението, на български език е вписано, че локацията/мястото/ на контрол е ***, ул.„***”, до ***, с посочени GPS координати – *** и ***, датата на която е направено статичното изображение /снимката/ - 22.12.2018 год., в 15:41:00 часа, както и че ограничението на скоростта е 50 км/час и че разстоянието от АТСС до заснетото МПС, лек автомобил, марка „Мерцедес”, с Рег.№***, е 55 метра, а засечената/установената/ скорост на движение на това МПС, при посока на задействане „приближаващ”, е 95 км/час. Предвид това, настоящият касационен състав намира, че информацията в това статично изображение също в предстатъчна степен дава яснота, къде е било разположено това АТСС, а освен това, в предостатъчна степен установява, че мястото на контрол, където е установено конкретното нарушение, напълно съответства на описаното място в обжалвания електронен фиш серия *** №***, издаден от ОДМВР - Кърджали.    

Крайно несъстоятелно е и другото основно оплакване в касационната жалба, а именно – че приложената справка за собственост на МПС не доказвала, че наказаното лице е собственик на МПС, заснето на видеоклипа. В тази справка от Централна база данни на МВР, изготвена на 27.05.2019 год., в 15:06 часа, от Г. Г. – служител в сектор „Пътна полиция” – Кърджали, са налични абсолютно всички данни за заснетото на клипа МПС, с рег.№***, а именно – че същото е марка и модел „Мерцедес МЛ 320 ЦДИ”, цвят – ***, с № на рама ***, с № на двигател ***, с дата на първа регистрация – *** год., със собственик на това МПС – Е.М.А., с ЕГН ********** и с адрес ***, като е посочен и № на свидетелството му за регистрация на същото това МПС/СРМПС/, а именно - №***, издадено на *** год. При наличието на всички тези подробни данни в приложената по преписката справка, не става ясно, защо и как касаторът е преценил, че тя не доказвала собствеността на заснетото на клипа МПС, т.е. че тя не доказвала, че касаторът е собственик на МПС, заснето на видеоклипа. Според настоящия съдебен състав, тази справка в предостатъчна степен доказва този факт, а ако касаторът има идеята, че към датата на заснемане на нарушението – 22.12.2018 год., не е бил собственик на това МПС, е следвало да представи доктазателснтва зда това или да направи някакво доказателтвено искане в тази насока. Факт е, обаче, че справката е изготвена на датата 27.05.2019 год., т.е. малко повече от пет месеца след датата, на която е извъшено и заснето нарушението и към тази дата – 27.05.20129 год., именно касаторът Е.М.А. си фигурира в Централна база данни на МВР, като собственик на това конкретно МПС. Предвид горното, настоящият съдебен състав намвира това оплакване в касационната жалба, за напълно неоснователно и голословно.

В касационната жалба се съдържа и оплакване, че в спорения съдебен акт не били взети под внимание голяма част от съображенията, обосноваващи съществени процесуални нарушения при издаване на електронен фиш серия *** №*** за налагане на глоба за нарушение, установено с автоматизирано техническо средство, издаден от ОД на МВР - Кърджали, анагажирани в писмено становище/молба/ от 20.06.2019 год., приложено по делото на страници 26 и 27. Две от тези т.нар. „съображения” бяха обсъдени по-горе в настоящото изложение, а третото „съображение”, изложено в това писмено становище/молба/ е всъщност твърдението, че не била спазена и разпоредбата на чл.7, ал.1 от Наредба №8121з-532 от 12.05.2015 год. на МВР, т.к. по административната преписка не била представена справка съгласно чл.7 от посочената Наредба, за местата на контрол с мобилни и стационарни автоматизирани технически средства и системи, а липсвали също данни, да е изпълнена втората част от изписването на разпоредбата, а именно – същата да е оповестена чрез интернет или чрез средствата за масово осведомяване и съответно твърдението в същата молба, че двете изисквания били поставени от нормативната уредба „комулативно” и само „комулативното” им изпълнение би привело процедурата по издаване на ел.фиш в законосъобразен вид. По отношение на това „съображение” съдът намира за нужно само да посочи, че нарушението, за което е издаден процесният електронен фиш, е установено и заснето с автоматизираното техническо средство, на датата 22.12.20198 год., а цялата разпоредба на чл.7 от Наредба №8121з-532 от 12.05.2015 год. на МВР, за условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и системи за контрол на правилата за движение по пътищата, е била отдавна отменена, като отмяната й е била публикувана в ДВ, бр.6 от 16.01.2018 год. и е в сила от същата дата - 16.01.2018 год. или казано по друг начин, цялата разпоредба на чл.7, и в трите й алинеи, от тази Наредба №8121з-532 от 12.05.2015 год. на МВР, е била отменена повече от 11/единадесет/ месеца преди датата на заснемане и установяване с автоматизираното техническо средство на нарушението, за което е издаден процесният електронен фиш, а именно – 22.12.2018 год. и към тази дата, вече не е съществувало задължение за съответните ОДМВР да оповестяват чрез средствата за масово осведомяване или на интернет страницата на Министерството на вътрешните работи местата за контрол с мобилни и стационарни автоматизирани технически средства и системи. Явно, обаче, пълномощникът-процесуален представител на касатора, изготвил и подал писменото становище/молба/, приложено по делото на страници 26 и 27 от първоинстанционното дело и съответно и касационната жалба до настоящата съдебна инстанция, не се е запознал с действащата редакция на Наредба №8121з-532 от 12.05.2015 год. на МВР към датата на заснемане и установяване на нарушението, като предвид изложеното по-горе е пределно ясно, че и това оплакване в жалбата е напълно неоснователно.

Ето защо, съдът настоящият съдебен състав намира, че оплакванията на касатора Е.М.А., за допуснати съществени нарушения на правилата, регламентирани в Наредба №8121з-532 от 12.05.2015 год. за условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и системи за контрол на правилата за движение по пътищата, при издаване на процесния електронен фиш, са неоснователни, както са неоснователни и твърденията, че процедурата по установяване на административното нарушение се явявала незаконосъобразно проведена.

При това положение, предвид всичко изложено по-горе, се налага крайния извод, че касационната жалба, подадена от Е.М.А., с посочен адрес: ***, подадена чрез адв.Ю.М. от ***, с изложените в нея оплаквания и доводи, се явява неоснователна и недоказана и че обжалваният електронен фиш за налагане на глоба серия *** №*** на ОДМВР - Кърджали, за нарушение на чл.21, ал.1 от ЗДвП, установено с автоматизирано техническо средство, е законосъобразно и правилно издаден, без допуснати нарушения на правилата, регламентиращи издаването на електронни фишове и след като го е потвърдил с обжалваното решение като законосъобразно издаден, районният съд е постановил едно материално законосъобразно решение, постановено при правилно приложение на материалния закон, без допуснати нарушения на съдопроизводствените правила и при правилна преценка на събраните по делото доказателства, поради което и с решението по настоящото дело, същото следва да бъде оставено в сила.

            Мотивиран от гореизложеното и на основание чл.221, ал.2, предл.І/първо/ от АПК, във връзка с чл.63, ал.1, предл.ІІ/второ/ от ЗАНН, Административният съд

                                   

   Р     Е     Ш    И :

                  

        ОСТАВЯ В СИЛА Решение247 от 28.06.2019 год., постановено по АНД №550/2019 год. по описа на Районен съд – Кърджали.

                 Решението е окончателно и не подлежи на обжалване или протест.

 

 

         ПРЕДСЕДАТЕЛ:                                                                   ЧЛЕНОВЕ:  1.

 

 

                                             

                                                                                                                                       2.