Р Е
Ш Е Н
И Е № 133
гр.Враца, 25.07.2019г.
В ИМЕТО
НА НАРОДА
ВРАЧАНСКИЯТ ОКРЪЖЕН СЪД,
Търговско отделение, в публично съдебно заседание, проведено на 25.06.2019
г. в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ПЕНКА П.ПЕТРОВА
при участието на
секретаря Веселка Н.
като разгледа
докладваното от съдията Пенка П.Петрова
търговско дело № 47 по описа за 2019 година, за да се произнесе, взе предвид следното:
"СИТИ"
ЕООД, ЕИК***, със седалище и адрес на управление: гр. Враца, община Враца, ул. ***
представлявано от С.Х.Г. - управител, е предявило обективно съединени искове
против Многопрофилна болница за активно лечение „ Христо Ботев” АД с ЕИК ***,
със седалище и адрес на управление гр. Враца, ул. ***, представлявано от
Изпълнителния директор Е.Г.Л., за сумата от 42 912.00 лв. (четиридесет и две
хиляди деветстотин и дванадесет лева), дължима по извършена и незаплатена
услуга - охрана на обекти на ответника за месеците юни, юли и август 2018 год.,
за които са издадени и неразплатени 3 бр. фактури № ********** от 02.07.2018г.,
№ ********** от 01.08.2018 г. и № ********** от 03.09.2018 г., лихва за
забавено плащане, считано от падежа на всяко отделно месечно задължение до
датата на предявяване на исковата молба в общ размер на 2 241.14 лв. (две
хиляди двеста четиридесет и един лева и 14 ст.), сумата от 8 582.40 лв. (осем
хиляди петстотин осемдесет и два лева и 40 ст.), представляваща внесена и
невъзстановена в тридесетдневен срок след прекратяване на договора гаранция за
изпълнение на Договор от 21.11.2016 г. за възлагане на обществена поръчка с
предмет: „Охранителни услуги в обекта срещу заплащане", сключен между МБАЛ
„Христо Ботев" АД, гр. Враца като възложител и „СИТИ" ЕООД като
изпълнител, както и лихва за забавено плащане, считано от падежа на вземането
до датата на предявяване на исковата молба в размер на 379.09 лв. (триста
седемдесет и девет лева и 09 ст.)., както и законната лихва върху главниците от
42 912.00 лв. (четиридесет и две хиляди деветстотин и дванадесет лева) и 8582.40 лв. (осем хиляди петстотин осемдесет и
два лева и 40 ст.) от датата на завеждане на делото до датата на окончателното
й изплащане. В съдебно заседание е допуснато намаление на исковите претенции за
лихви за забавено плащане съответно на 2 233,00 лв и 379.06 лв Претендират се и разноски
Ответникът
оспорва предявените искове по основание и размер.
Предявените
обективно съединени осъдителни искове са с правно основание чл.79 и чл.86 от ЗЗД.
По
делото са събрани писмени и гласни доказателства и е назначена и изслушана
съдебно-счетоводна експертиза.
В
исковата молба се твърди, че след проведена процедура по възлагане на
обществена поръчка с предмет „Охранителни услуги в обекта срещу заплащане"
ищцовото дружество и ответника сключили Договор от 21.11.2016 г. за възлагане
на обществена поръчка с предмет: „Охранителни услуги в обекта срещу
заплащане", по силата на който МБАЛ „Христо Ботев" АД, гр. Враца,
като възложител е възложил, а „СИТИ" ЕООД като изпълнител е приел да
извършва охранителни услуги за срок от 24 месеца в обекта с обща цена на
договора 286 080.00 лв. без ДДС, или 343 296.00 лв. с ДДС. В същия е договорено
заплащането да се извършва всеки месец на равни вноски, всяка в размер на 11
920.00 лв. без ДДС или 14 304.00 лв. с вкл. ДДС. Съгласно чл. 3.2 от Договора
дължимите суми да се заплащат до 30 (тридесет) дни, след представяне на данъчна
фактура.
Ищецът
твърди, че като изпълнител по този договор коректно е изпълнил своите
задължения и е осъществил охрана за месеците юни, юли и август 2018 год., като е
издал и представил на възложителя фактури за тези месеци както следва: №
********** от 02.07.2018 г., № ********** от 01.08.2018 г. и № ********** от
03.09.2018 г. всяка от които за сумата от 11 920.00 лв. без ДДС или 14 304.00
лв. с вкл. ДДС. Фактурите са приети в счетоводството на ответника, но до
крайната падежна дата по всяка от тях не са заплатени.
Неизпълнението
от страна на възложителя-ответник принудило ищцовото дружество да прекрати предсрочно
сключеният договор по вина на възложителя с Писмо изх. № 44/31.07.2018 год.,
получено от него на същата дата, считано от 01.09.2018год., което е потвърдено
с нарочно писмено изявление и от възложителя.
На
01.09.2018 год. е съставен приемо-предавателен протокол, в който изрично е
посочено, че договорът за охрана се преустановява считано от същата дата поради
неизплатени повече от 7 дължими месечни такси и подадено по установеният ред
предизвестие, без допуснато нарушение на обществения ред и липси на
охраняваното от „СИТИ"ЕООД имущество на МБАЛ „Хр. Ботев" АД.
На
11.10.2018 год. възложителят МБАЛ „Христо Ботев" АД, е признал с Писмо за
потвърждаване на разчети целият дълг във връзка с просрочените плащания по
издадените месечни фактури по Договора за охрана до 04.10.2018г год., в която
сума и период е включено и претендираното с настоящият иск задължение по 3 бр.
фактури.
На
10.10.2018 год. по инициатива на ответника е постигнато писмено споразумение,
по силата на което камерите за видеонаблюдение, монтирани в МБАЛ „Хр. Ботев"
АД от „СИТИ" ЕООД в изпълнение на сключен договор за обществена поръчка №
1301/21.11.2016г. да бъдат демонтирани в периода от 24.12.2018г до 31.12.2018
г.. С Приемо- предавателен протокол от 09.01.2019 год., сключен между МБАЛ „Хр.
Ботев" АД и „СИТИ" ЕООД са демонтирани камерите за видеонаблюдение.
Въпреки
проведените многобройни и конкретни разговори и разменена кореспонденция с
ответника, към датата на депозиране на исковата молба в съда МБАЛ „Христо
Ботев" АД не е извършила плащане по посочените 3 бр. фактури, по които
общото задължение възлиза на стойност 45 153.14 лв. (четиридесет и пит хиляди
сто петдесет и три лева и 0.14 ст.), от които: главница - 42 912.00 лв. с вкл.
ДДС (четиридесет и две хиляди деветстотин и дванадесет лева) и лихва за забава
2 241.14 лв. (две хиляди двеста четиридесет и един лева и 0.14 ст.), като
възложителят, съгласно клаузите на сключеният договор - т.3.2, е в забава
считано след изтичане на 30-дневен срок от датата на представяне на всяка една
от фактурите.
В
изпълнение на същия договор и съгласно изискванията на т. 9.1 от него, на
21.11.2016 год. ищецът е внесъл гаранция за изпълнение на договора в размер на
8582.40 лв. (осем хиляди петстотин осемдесет и два лева и 40 ст.) по банковата
сметка, посочена от възложителя. По силата на т.9.4. от договора при
прекратяването му по вина на възложителя, същия трябва да освободи и върне
внесената гаранция в 30-дневен срок след прекратяване на договора, в случая до
30.09.2018 г. Ответникът е поканен с писмо изх. № 52/30.08.2018 год., получено
на 31.08.2018 год., да върне внесената на 21.11.2016 г. гаранция в посочения
размер. В същото изрично е посочено, че след изтичане на този срок възложителят
ще дължи лихви за забавено плащане, уговорено в Договора за изпълнение.
Ответникът
не е възстановил сумата от 8 582.40 лв. (осем хиляди петстотин осемдесет и два
лева и 0.40 ст.), представляваща внесена от ищеца на 21.11.2016 г. с платежно
нареждане по банковата сметка на ответника, гаранция за изпълнение на договора
- т. 9.1 от Договора и дължима на основание т.9.4 от същия. Тъй като договорът
е прекратен считано от 01.09.2018 год., гаранцията е следвало да бъде
възстановена в срок до 30.09.2018 год., след която ответникът е в забава по
отношение на изпълнение на това си договорно задължение, като към момента на
завеждане на иска лихвата за забавено плащане е в размер на 379.09 лв. (триста
седемдесет и девет лева и 09 ст.).
Ответникът
не е депозирал отговор. С писмено
становище, депозирано преди насроченото първо съдебно заседние, процесуалния
представител на ответника заявява , че исковете са неоснователни.
Съдът,
като прецени събраните по делото доказателства, намира за установено от
фактическа страна следното:
От
представения Договор от 21.11.2016 г.
за възлагане на обществена поръчка е видно, че МБАЛ „Христо Ботев" АД, гр.
Враца, като възложител е възложил, а „СИТИ" ЕООД като изпълнител е приел
да извършва охранителни услуги за срок от 24 месеца в обекта с обща цена на
договора 286 080.00 лв. без ДДС, или 343 296.00 лв. с ДДС. В същия е договорено
заплащането да се извършва всеки месец на равни вноски, всяка в размер на 11
920.00 лв. без ДДС или 14 304.00 лв. с вкл. ДДС. Съгласно чл. 3.2 от Договора
дължимите суми се заплащат до 30 (тридесет) дни, след представяне на данъчна
фактура.
За
извършените охранителни услуги за месеците юни, юли и август 2018г. са издадени
следните фактури: № ********** от 02.07.2018 г., № ********** от 01.08.2018 г.
и № ********** от 03.09.2018 г. всяка от една за сумата от 11 920.00 лв. без
ДДС или 14 304.00 лв. с вкл. ДДС. Поради неизпълнение на задълженията по договора
от страна на ответника за заплащане на цената на услугите, ищцовото дружество
отправило писмено предизвестие за прекратяване на договор изх. № 44/31.07.2018
год. С Покана с потвърждение изх. № 51/30.08.2018 год. „СИТИ” ЕООД е отправило
до ответника искане за освобождаване на внесената гаранция от 8582,40 лева.
От
представения Приемо-предавателен протокол от 01.09.2018 г., подписан от двете
страни по договора се установява, че осъществяваната по договор от „СИТИ” ЕООД
охрана на МБАЛ „Христо Ботев” АД се преустановява съгласно изискаванията на
договора за охрана, в условията на неизплатени повече от седем дължими месечни
такси за охрана и след подадено по установяния
ред предизвестие за прекратяване на договора, без допуснато нарушения на
обществения ред и липси на охраняваното от „СИТИ” ЕООД имущество на МБАЛ
„Христо Ботев” АД.
Изпълнитения
директор на МБАЛ „Христо Ботев” АД е изпратил до ищцовото дружество Писмо за
сключване на споразумение изх. № 1425/10.10.2018 г. На 10.10.2018 г страните са
постигнали Писмено споразумение относно демонтирането на камерите за
видеоноблюдение, монтирани в МБАЛ „Христо Ботев” АД по сключения договор за обществена поръчка
№1301/ 21.11.2016 г.
С
Писмо за потвърждаване на разчети от 11.10.2018 год. МБАЛ „Христо Ботев” АД е потвърдил задължение
към „СИТИ” ЕООД в размер на
114 432,00лева
Към
исковата молба са представни още Схема на постове и маршрутите за обход и
охрана на МБАЛ „Хр. Ботев" АД, гр. Враца; Доклад
изх. № 15/19.03.2018 год.; Писмо изх. № 60/01.12.2016 т. до Директора на ГД
„НП" София; Писмо изх. №
53/03.09.2018 год. до Директора на ГД „НП" София, които са издадени от
ищцовото дружество във връзка с изпълнението на договора за охрана.
С
Приемо-предавателен протокол от 09.01.2019 год., подписан между МБАЛ „Хр.
Ботев" АД и „СИТИ"ЕООД е извършено демонтирането и предаването на
техниката осъществяваща виденоблюдение. В протокола е отразено, че не са
установени липси и повреди в демонтираната техника.
За
изпълнение на задължението по чл. 9.1 от договора е представено платежно за
внесена гаранция за изпълнение на 21.11.2016 год.; За възстановяването на внесената гаранция
след прекратяване на договора е отправена писмена покана за възстановяване на
гаранцията изх. № 52/30.08.2018г.
По
искане на ищеца е разпитан свидетеля Т.Н.Т., който в процесния период от месец
юли до месец август 2018г. е изпълнявал длъжността организатор-охрана в "СИТИ"
ЕООД и е ръководил организацията на охраната, контрола и отчета по дейността в
МБАЛ - Враца от самото начало на договора по изпълнението му до края. При
изпълнението на договора изготвил план-концепция за охрана на МБАЛ - Враца
съвместно с възложителя, въз основа на която била направена разстановката сили
и средства. При смяната на директорана МБАЛ „Христо Ботев” АД стария директор го
представил на новия, който потвърдил, че организацията по охраната остава без
изменение. Свидетелят твърди, че „СИТИ”
ЕООД осъществявало смесена охрана в МБАЛ – Враца - физически охрана и технически
средства за осъществяване на сигнализация от зоните за охрана със
сигнало-охранителна техника и видео-наблюдение. Тази смесена охрана е била на разположение
от началото на договора до неговият край за изпълнение - 24 часа в денонощието 7 дни в седмицата в почивни и
празнични дни. Служителите на охранителната фирма били с отличителни занаци,
лого на фирмата, а на зоните за достъп до МБАЛ - Враца са бил поставени
информационни табели, които информирали за осъществявано видео-наблюдение и
пропускателен режим съгласно закона за частната охранителна дейност. Т.е.
присъствие на СИТИ ЕООД било обозначено. Дейността на СИТИ ЕООД се контролирала
от възложител и като външен контрол от органите на МВР РУП - Враца. Заявява, че
нито органите на МВР, нито възложителя някога са имали устни или писмени
забележки и указания за промяна на начина на изпълнение на задълженията по
охранителните услуги на МБАЛ - Враца.През периода в началото на юли до началото
на месец август 2018г. не се изплащали заплати на медицинския персонал и това
пораждало вътрешно недоволство в дейността на персонала, тъй като трябвало да
се засили присъствието на охраната. Директорът Г-н Л. не е оспорвал
изпълнението от СИТИ ЕООД , което в този период включвало допълнителни сили, което
не фигурирало като изискване в договора. Не са правени забележки и давани
указания до приключване на договора. Към момента на приключването на договора
на 30.08.2018г. нямало каквито и да е забележки от ръководството на МБАЛ- Враца
към дейността СИТИ. Свидетелят твърди, че в периода месец юни-август, му било
възложено, като организатор охрана да нося фактурите. Фактурите връчвал на
зам.директорката или на директора. Преди края на изпълнението занесъл и
документ, в който СИТИ ЕООД предизвестявало, че ще преустанови охраната заради
неизплатени задължения по тази охрана от МБАЛ - Враца.
Изслушана
е съдебно-счетоводна експертиза, чието заключението не е оспорено от страните и
се възприема от съда като обективно и компетентно. Според вещото лице
процесните фактури не са платени до момента на изготвяне на заключението, в
това число не е върната и гаранцията. Фактурите са осчетоводени и от двете
страни, предвид проверените дневници за покупки и продажби в счетоводството на
двете страни. Според заключението задължението
на МБАЛ „Христо Ботев” АД към „СИТИ” ЕООД по трите процесни фактури възлиза на
сумата от 42 9112,00лева. Лихвите за забавено плащане на задълженията по тези
фактури от датата на падежа на всяка едно от тях до датата на подаване на
исковата молба възлиза на сумата от 2233,00лева. Вещото лице е посочило, че в
счетоводството на МБАЛ „Христо Ботев” АД е отразено внасянето на сумата от 8582,40лева, като гаранция.
Към момента на проверката сумата не е върната на „СИТИ” ЕООД. Лихвата за забава
след изтичане на 30 дневния срок на поканата за връщане от 01.09.2018г възлиза
на сумата от 379,06лева.
При
така изяснената фактическа обстановка по делото съдът достигна до следните
правни изводи:
От
събраните по делото доказателства се установи по категоричен начин наличието на
валидно правоотношение между страните, възникнало по Договор от 21.11.2016 г.
за възлагане на обществена поръчка с предмет:"Охранителни услуги в обекта
срещу заплащане." Възложителят е възложил на изпълнителя, който е
приел да извърши охранителни услуги за
срок от 24 месеца в обекта на обща цена от 286 080.00 лв. без ДДС или 343
296.00 лв. с ДДС. Договорената цена за един месец е в размер на 11 920.00 лв.
без ДДС,респективно 14304.00 лв. с ДДС,като заплащането на така договорената
цена е в български лева,в 30-дневен срок след представяне на фактура.
От
страна на ищеца, чрез събраните писмени /Приемо-предавателен протокол от
01.09.2018 г., Споразумение от 10.10.2018г/ и гласни доказателства се установи,
че предмета на договора е осъществен от изпълнителя с необходимото качество,
както съобразно постигнатите договорености, така и съобразно изискванията на
Закона за частната охранителна дейност.
От
показанията на св. Т.Т. се установи, че той като представител на ищеца е
положил грижа за стриктно спазване на ЗЧОД и сключения договор. Осигурена е
денонощна охрана на обектите на възложителя както чрез охранители, така и чрез
технически средства - видеонаблюдение и паникбутони, а също така и с мобилни
постове - автопатрули. Охраняваният обект е информационно обозначен, а органите
на МВР, които по закон осъществяват контрол над охранителната дейност са били
уведомени за сключения договор и са осъществявали регулярен контрол върху
изпълнението му, без да констатират нарушения. В началото на изпълнението е
установен ред на комуникация и лица представляващи страните ( за изпълнителя -
св. Т., за възложителя - началника на административно-стопанската част М.М.),
разработен е план на охраната, въз основа на преценените от страните рискови
зони, включващ местата, на които ще се постави видеонаблюдение, стационарните
постове, обходите и др. Комуникацията между представителите на възложителя и
изпълнителя е била ежедневна и никога възложителят не е отправял някакви
забележки към начина, обема и качеството на изпълнение на предмета на договора
за охрана. Свидетелят дава информация, че се е случвало да излязат извън
предмета на договора, когато е трябвало да охраняват посещения на министри или
други висши държавни служители, които са били на посещение в болницата, което е
рефлектирало в засилени мерки за охрана и привличане на допълнителен брой
охранители. Св. Т. потвърждава и приложеният по делото Доклад изх. №
15/19.03.2018 год., като дава показания, че при осъществяване на охраната и
констатиране на рискови зони своевременно е уведомяван възложителя и неговия
представител, включително и писмено. Същият е категоричен, че при прекратяване
на договора възложителят не е имал възражения по начина и качеството на
изпълнение на предмета на договора за охрана, което е и писмено потвърдено от
представителя на възложителя с Приемо-предавателен протокол от 01.09.2018 г.
С
оглед на гореизложеното съдът приема, че ищецът по безспорен начин е доказал,
че изпълнил задълженията си по договора, като е осигурил на ответника охрана в съответствие с изискванията на
сключения между тях Договор от 21.11.2016 г. за възлагане на обществена поръчка
с предмет: "Охранителни услуги в обекта срещу заплащане."
За
извършените охранителни услуги за месеците юни, юли и август 2018г ищецът
своевременно е издал данъчни фактури № ********** от 02.07.2018 г., №
********** от 01.08.2018 г. и № ********** от 03.09.2018 г., които са предадени
лично от свидетеля Т. на Изпълнителния директор на МБАЛ "Христо
Ботев" АД. Всяка една от издадените три фактури е на стойност договорената
месечна цена от 11 920.00 лв. без ДДС,респективно 14304.00 лв с ДДС.
Съгласно
заключението на приетата и неоспорена от страните съдебно-счетоводна експертиза
издадените фактури, както следва: за месец юни 2018 г., фактура № ********** от
02.07.2018 г., на стойност 11920.00 лв.; за месец юли 2018 г. фактура №
********** от 01.08.2018 г. и за м.
август 2018 фактура № ********** от 03.09.2018 г на стойност 11920.00 лв са
осчетоводени и при двете страни.При ищеца са осчетоводени надлежно и коректно
съгласно изискванията на Закона за счетоводството. Ищецът е регистриран по
Закона за ДДС и процесните фактури са описани в дневниците за продажби за
съответните данъчни периоди и Справките -декларации по ЗДДС.
В
счетоводните регистри на ответника процесните 3 бр. фактури са осчетоводени
надлежно и коректно съгласно изискванията на Закона за счетоводството. Плащания
по същите към момента на проверката не са направени.
Задължението
на ответника за извършената услуга/охрана/ за периода м.юни 2018 г. до м.август
2018 г., включително, за което са издадени процесните 3бр. фактури е отразено
счетоводно и при двете страни в размер на сумата 42 913,00 лв. с ДДС.
При
текуща инвентаризация на вземанията и задълженията съгласно Закона за
счетоводството с писмо вх.№1331 от 04.10.2018 г. ответникът МБАЛ"Христо
Ботев"АД потвърждава задълженията си към ищеца към 04.10.2018 г. в общ
размер на 114 432.00 лв.,в която сума е включено задължението по процесните
фактури.
Съгласно
формираната константна практика на ВКС ако фактурата е отразена в счетоводните
регистри на възложителя,то се налага
извод,че е налице приемане от поръчващия на фактически изпълнените работи. Осчетоводяването
на процесната фактура в счетоводството и на ответното дружество, отразяването
на сумата по нея като задължение по счетоводна сметка „Доставчици” към ищцовото
дружество, представлява признание на доставката, а оттам – на задължението за
заплащане на цената на предоставената услуга.
Гореизложеното
дава основание на съда да приеме, че е налице валидно възникнало задължение за
плащане на задълженията по процесните
3бр. фактури в размер на 42 913,00 лв. с ДДС, поради което искът се явява
основателен и доказан по размер
При
установеното неизпълнение на задължението за плащане на стойността на
процесните фактури в сроковете по т. 3.2 от Договора, ответникът дължи и
обезщетение за забава. Той дължи обезщетение за забавено плащане в размер на
законната лихва за периода от датата на възникване на всяко едно задължение до 08.03.2019г
/датата на депозиране на исковата молба, което съгласно заключението на вещото
лице възлиза на сумата от 2 233,00лева.
Съдът
приема за основателен и доказан по размер и иска за сумата от 8 582.40 лв.
(осем хиляди петстотин осемдесет и два лева и 40 ст.), представляваща внесена и
невъзстановена в тридесетдневен срок след прекратяване на договора гаранция за
изпълнение на Договор от 21.11.2016 г. за възлагане на обществена поръчка с
предмет: „Охранителни услуги в обекта срещу заплащане", сключен между МБАЛ
„Христо Ботев" АД, гр. Враца като възложител и „СИТИ" ЕООД като
изпълнител. От представеното платежно за внесена гаранция от 21.11.2016г. се
установява, че ищецът е изпълнил задължението си по т. 9.1 от Договора, като е
внесъл по банковата сметка, посочена от възложителя гаранция за изпълнение на
договора в размера посочен в т.9.2 от Договора - 8582.40 лв. (осем хиляди
петстотин осемдесет и два лева и 40 ст.). Съгласно т.9.4. от договора при
прекратяването му по вина на възложителя, същия трябва да освободи и върне
внесената гаранция в 30-дневен срок след прекратяване на договора. В случая до
30.09.2018 г., тъй като се установи прекратяване на договора от 01.09.2018г. Ответникът е поканен с писмо
изх. № 52/30.08.2018 год., получено на 31.08.2018 год., да върне внесената на
21.11.2016 г. гаранция в посочения размер. Съгласно заключението на вещото лице
внесената парична сума от 8 582.40 лв. е
осчетоводена от ответника и към датата на извършената проверка не е върната на изпълнителя,
поради което иска се явява основателен и доказан по размер. С оглед на
констатираната забава на ответника за изпълнението на задължението в срока по
т.9.4 от договора основателен се явява и иска за лихви за забава. Съгласно
заключението на вещото лице лихвата за забава върху сумата от 8 582.40 лв.,
считано от 01.10.2018г до 08.03.2019г/
датата на подаване на исковата молба/ е в размер 379,06лева, в какъвто размер е
и претенцията на ищеца.
Изходът
на делото създава за ищеца право на основаниие чл. 78, ал. 1 ГПК да получи
направените от него разноски за водене на производството, в това число
2164,59лева – платена държавна такса, 300,00 лева - разноски за експертиза и
2200,00 лева – адвокатско възнаграждение за представителство пред настоящата
съдебна инстанция.
С оглед горното ВРАЧАНСКИЯТ ОКРЪЖЕН СЪД в настоящият му състав
Р Е Ш И :
ОСЪЖДА Многопрофилна
болница за активно лечение „ Христо Ботев” АД с ЕИК ***, със седалище и адрес
на управление гр. Враца, ул. ***, представлявано от Изпълнителния директор Е.Г.Л.,
да ЗАПЛАТИ на "СИТИ" ЕООД, ЕИК***, със седалище и адрес на
управление: гр. Враца, община Враца, ул. *** представлявано от С.Х.Г. –
управител, сумата от 42 912.00 лв.
(четиридесет и две хиляди деветстотин и дванадесет лева), дължима по извършена
и незаплатена услуга - охрана на обекти на ответника за месеците юни, юли и
август 2018 год., за които са издадени и неразплатени 3 бр. фактури №
********** от 02.07.2018г., № ********** от 01.08.2018 г. и № ********** от
03.09.2018 г., лихва за забавено плащане, считано от падежа на всяко отделно
месечно задължение до 08.03.2019г /датата на предявяване на исковата молба/ в
общ размер на 2 233,00лв. (две
хиляди двеста тридесет и три лева и 00 ст.), сумата от 8 582.40 лв. (осем хиляди петстотин осемдесет и два лева
и четиредесет ст.), представляваща внесена и невъзстановена в тридесетдневен
срок след прекратяване на договора гаранция за изпълнение на Договор от
21.11.2016 г. за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Охранителни услуги
в обекта срещу заплащане", сключен между МБАЛ „Христо Ботев" АД, гр.
Враца като възложител и „СИТИ" ЕООД като изпълнител, както и лихва за
забавено плащане, считано от падежа на вземането до датата на предявяване на
исковата молба в размер на 379.06 лв.
(триста седемдесет и девет лева и шест ст.)., както и законната лихва върху
главниците от 42 912.00 лв. (четиридесет и две хиляди деветстотин и дванадесет
лева) и 8582.40 лв. (осем хиляди
петстотин осемдесет и два лева и четиредесет ст.) от 08.03.2019г/датата на
завеждане на делото/ до окончателното им изплащане, както и сумата от 4664,59лв. (четири хиляди
шестстотин шестдесет и четири лева и петдесет и девет ст.), представляващи
разноски пред настоящата инстанция, включващи 2164,59лева – платена държавна
такса, 300,00 лева - разноски за експертиза и 2200,00 лева – адвокатско
възнаграждение за представителство пред настоящата съдебна инстанция.
Решението
може да се обжалва с въззивна жалба пред САС в двуседмичен срок от
уведомяването на страните.
СЪДИЯ
В ОКРЪЖЕН СЪД: