Определение по дело №134/2020 на Административен съд - Кюстендил

Номер на акта: 203
Дата: 4 март 2020 г.
Съдия: Галина Атанасова Стойчева
Дело: 20207110700134
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 28 февруари 2020 г.

Съдържание на акта

                                               О  П  Р  Е  Д  Е  Л  Е  Н  И  Е

                                               гр.Кюстендил, 04.03.2020год.

                                                 В  ИМЕТО  НА  НАРОДА

 

            Административен съд - Кюстендил, в закрито заседание на четвърти март през две хиляди и двадесета  година в състав:

                                                  

                                                  АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ:  ГАЛИНА  СТОЙЧЕВА

 

като разгледа докладваното от съдията адм. дело № 134  по описа за 2020год., за да се произнесе, взе предвид:

 

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от АПК във вр. с чл. 45, ал. 11 вр. с ал.8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация.

Производството по делото е образувано  по оспорване от областния управител на област К., със Заповед № РД-30-59/28.02.2020г., на Решение № 22/12.02.2020г. по Протокол № 1/12.02.2020г.  на Общински съвет – Н.  Релевирани са основанията по чл.146, т.2 и т.4 от АПК. Оспорва са правомощието на общинския съвет да изменя влязло в сила решение, както и по същество да изменя числеността и структурата на общинската администрация, предложена от кмета на общината като се счита, че  само последният  е  субектът, легитимиран да предложи приемане на решение по чл.21, ал.1, т.2 от ЗМСМА. Прави се искане за отмяна на оспореното решение.

Ответникът – Общински съвет – Н., е получил  копие от Заповед № РД-30-59/28.02.2020г. на областния управител, но не е изразил становище по оспорването.

            Административният съд, след като извърши преценка на доказателствата към административната преписка, установи следното от фактическа страна:

            Във връзка с докладна записка на кмета на община Н. с № 3286/29.11.2019г., с която предлага на общинския съвет да приеме решение по чл.21, ал.1, т.2 от ЗМСМА за одобряване на общата численост и структурата на общинската администрация в общината, е прието  Решение № 5 по Протокол № 2 от 12.12.2019г. на Общински съвет – Н. Със същото, по т.1 е одобрено предложението на кмета за обща численост на общинската администрация от 88 щатни бройки; по т.2 е одобрена административната структура на общинската администрация, предложена от кмета на общината съобразно графичната част – Приложение № 1 и Приложение № 2 , неразделна част от решението и по т.3 са определени правомощията на кметските наместници в общината. Със заповед № РД-30-366/27.12.2019г., областният управител връща за ново обсъждане от  ОбС – Н., Решение № 5 по Протокол № 2/12.12.2019г. 

Следва докладна записка на кмета на община Н. с № 3286/2/28.01.2020г.,  с която предлага на общинския съвет да приеме решение за изменение на т.1 и т.2 от  Решение № 5 по Протокол № 2/12.12.2019г.   за  одобряване на общата численост и структурата на общинската администрация в общината, съобразно заповедта на областния управител. С  оспореното Решение № 22/12.02.2020г.  по  Протокол № 1/12.02.2020г.  на  Общински съвет – Н.  са  изменени  т.1 и т.2 от Решение № 5 по Протокол №2/12.12.2019г. на ОбС – Н., като  е одобрено предложението на кмета за обща численост на общинската администрация от 78 щатни бройки и  структурата  на общинската администрация по структурни звена съгласно  предложението на кмета на общината.

С писмо изх. № 61-00-230/14.02.2020г., председателят на общинския съвет изпраща  на  областния управител  Протокол  № 1 от заседанието на ОбС – Н.от 12.02.2020г. Заповедта на областния управител  е постъпила в съда  на 28.02.2020г., т.е. в срока по чл. 149, ал.1  АПК вр. с чл.45, ал.11 вр. с ал.8  от ЗМСМА.

Съдът, като прецени фактическите обстоятелства по административния спор и  характера  на  оспореното решение,  счита оспорването със заповедта  за процесуално недопустимо, поради което го оставя без разглеждане и прекратява производството по делото. Съображенията са следните:

Предмет на оспорване е решение № 22 по Протокол № 1 от 12.02.2020год. на Общински съвет – Н., с което  се изменя т.1 и т.2  от предходно Решение № 5 по Протокол №2/12.12.2019г. на ОбС – Н., като  са одобрява  предложението на кмета за обща численост и структурата на общинската администрация.  С оспореното решение, общинският съвет е упражнил правомощието си по чл.21, ал.1, т.2 от ЗМСМА. Независимо от горното, по своя характер решението с така посоченото съдържание не представлява общ административен акт според определението на чл. 65 от АПК, нито нормативен по дефиницията на чл. 75 АПК. Същото не може да се квалифицира и като индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21, ал.1 от АПК, защото не обективира  властническо волеизявление на административен орган.  Актът за определяне на числеността и структурата на общинската администрация по чл.21, ал.1, т.2 от ЗМСМА е акт с вътрешно-ведомствен и организационен характер по смисъла на чл.2, ал.2, т.3 от АПК, с оглед на което не подлежи на съдебен контрол за законосъобразност по чл.45 от ЗМСМА, включително по оспорване от областния управител. В този смисъл е и установената съдебна практика / вж.  решение № 806 от 17.01.2020г. на ВАС по адм. д. № 14287/2018г., ІІІ о.;  решение № 1411 от 03.02.2014г.  на  ВАС по адм. д. № 13566/2012г., ІІІ о.; определение № 4087 от 07.04.2016г. на ВАС по адм. д. № 4057/2016г., І о./.

Предвид изложеното, оспорването е недопустимо  и  предявената  заповед следва да се остави без разглеждане, а образуваното съдебно  производство – да се прекрати. 

  Водим от горното и на осн. чл.159, т.1 от АПК, съдът

 

                                                            О  П  Р  Е  Д  Е  Л  И:

 

            ОСТАВЯ   БЕЗ  РАЗГЛЕЖДАНЕ   оспорването със Заповед № РД-30-59/28.02.2020г. на областния управител на област К., на Решение № 22/12.02.2020г.  по  Протокол № 1/12.02.2020г.  на Общински съвет – Н.

ПРЕКРАТЯВА производството по делото.

            Определението подлежи на обжалване пред ВАС в 7-дневен срок от съобщаването му на страните.

            Определението да се съобщи на страните чрез изпращане на преписи от същото.

 

                                                                       АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ: