О П
Р Е Д
Е Л Е
Н И Е
гр.Кюстендил, 04.03.2020год.
В ИМЕТО НА
НАРОДА
Административен съд - Кюстендил, в закрито заседание
на четвърти март през две хиляди и двадесета година в състав:
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: ГАЛИНА
СТОЙЧЕВА
като разгледа докладваното от съдията адм. дело № 134 по описа за 2020год., за да се произнесе, взе
предвид:
Производството е
по реда на чл.
145 и сл. от АПК във вр. с чл.
45, ал. 11 вр. с ал.8 от Закона за местното самоуправление и местната
администрация.
Производството по делото е образувано по оспорване от областния управител на област К., със Заповед № РД-30-59/28.02.2020г., на Решение № 22/12.02.2020г. по Протокол № 1/12.02.2020г. на Общински съвет – Н. Релевирани са основанията по чл.146, т.2 и т.4 от АПК. Оспорва са правомощието на общинския съвет да изменя влязло в сила решение, както и по същество да изменя числеността и структурата на общинската администрация, предложена от кмета на общината като се счита, че само последният е субектът, легитимиран да предложи приемане на решение по чл.21, ал.1, т.2 от ЗМСМА. Прави се искане за отмяна на оспореното решение.
Ответникът – Общински съвет – Н.,
е получил копие от Заповед № РД-30-59/28.02.2020г. на областния управител, но не е изразил становище по оспорването.
Административният
съд, след като извърши преценка на доказателствата към административната
преписка, установи следното от фактическа страна:
Във
връзка с докладна записка на кмета на община Н. с № 3286/29.11.2019г., с която
предлага на общинския съвет да приеме решение по чл.21, ал.1, т.2 от ЗМСМА за одобряване
на общата численост и структурата на общинската администрация в общината, е
прието Решение № 5 по Протокол № 2 от
12.12.2019г. на Общински съвет – Н. Със същото, по т.1 е одобрено предложението
на кмета за обща численост на общинската администрация от 88 щатни бройки; по
т.2 е одобрена административната структура на общинската администрация,
предложена от кмета на общината съобразно графичната част – Приложение № 1 и
Приложение № 2 , неразделна част от решението и по т.3 са определени
правомощията на кметските наместници в общината. Със заповед №
РД-30-366/27.12.2019г., областният управител връща за ново обсъждане от ОбС – Н., Решение № 5 по Протокол №
2/12.12.2019г.
Следва докладна записка на кмета
на община Н. с № 3286/2/28.01.2020г., с
която предлага на общинския съвет да приеме решение за изменение на т.1 и т.2
от Решение № 5 по Протокол №
2/12.12.2019г. за одобряване на общата численост и структурата
на общинската администрация в общината, съобразно заповедта на областния
управител. С оспореното Решение № 22/12.02.2020г. по
Протокол
№ 1/12.02.2020г. на Общински
съвет – Н. са изменени
т.1 и т.2 от Решение № 5 по Протокол
№2/12.12.2019г. на ОбС – Н., като е
одобрено предложението на кмета за обща численост на общинската администрация
от 78 щатни бройки и структурата на общинската администрация по структурни
звена съгласно предложението на кмета на
общината.
С писмо изх. № 61-00-230/14.02.2020г.,
председателят на общинския съвет изпраща на областния управител Протокол
№ 1 от заседанието на ОбС – Н.от 12.02.2020г. Заповедта на областния
управител е постъпила в съда на 28.02.2020г., т.е. в срока по чл. 149,
ал.1 АПК вр. с чл.45, ал.11 вр. с ал.8 от ЗМСМА.
Съдът, като прецени фактическите
обстоятелства по административния спор и
характера на оспореното решение, счита оспорването със заповедта за процесуално недопустимо, поради което го
оставя без разглеждане и прекратява производството по делото. Съображенията са
следните:
Предмет на оспорване е решение № 22 по Протокол № 1 от 12.02.2020год. на Общински съвет – Н., с което се изменя т.1 и т.2 от предходно Решение № 5 по Протокол №2/12.12.2019г. на ОбС – Н., като са одобрява предложението на кмета за обща численост и структурата на общинската администрация. С оспореното решение, общинският съвет е упражнил правомощието си по чл.21, ал.1, т.2 от ЗМСМА. Независимо от горното, по своя характер решението с така посоченото съдържание не представлява общ административен акт според определението на чл. 65 от АПК, нито нормативен по дефиницията на чл. 75 АПК. Същото не може да се квалифицира и като индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21, ал.1 от АПК, защото не обективира властническо волеизявление на административен орган. Актът за определяне на числеността и структурата на общинската администрация по чл.21, ал.1, т.2 от ЗМСМА е акт с вътрешно-ведомствен и организационен характер по смисъла на чл.2, ал.2, т.3 от АПК, с оглед на което не подлежи на съдебен контрол за законосъобразност по чл.45 от ЗМСМА, включително по оспорване от областния управител. В този смисъл е и установената съдебна практика / вж. решение № 806 от 17.01.2020г. на ВАС по адм. д. № 14287/2018г., ІІІ о.; решение № 1411 от 03.02.2014г. на ВАС по адм. д. № 13566/2012г., ІІІ о.; определение № 4087 от 07.04.2016г. на ВАС по адм. д. № 4057/2016г., І о./.
Предвид изложеното, оспорването е недопустимо и предявената заповед следва да се остави без разглеждане, а образуваното съдебно производство – да се прекрати.
Водим от горното и на осн. чл.159, т.1 от АПК, съдът
О П
Р Е Д
Е Л И:
ОСТАВЯ
БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ оспорването със Заповед № РД-30-59/28.02.2020г. на областния управител на област
К., на Решение № 22/12.02.2020г. по Протокол
№ 1/12.02.2020г. на Общински съвет – Н.
ПРЕКРАТЯВА
производството по делото.
Определението
подлежи на обжалване пред ВАС в 7-дневен срок от съобщаването му на страните.
Определението
да се съобщи на страните чрез изпращане на преписи от същото.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: