Определение по дело №95/2023 на Административен съд - Плевен

Номер на акта: 375
Дата: 15 февруари 2023 г.
Съдия: Елка Ангелова Братоева
Дело: 20237170700095
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 2 февруари 2023 г.

Съдържание на акта

О      П      Р       Е       Д       Е       Л       Е       Н      И      Е

 

375

гр. Плевен, 15.02.2023г.

 

Административен съд – Плевен, ІІІ-ти състав, в закрито съдебно заседание  на петнадесети февруари  2023г. в състав - 

Председател: съдия Елка Братоева

Като разгледа докладваното от съдия Братоева адм.д. № 95/2023г. по описа на съда, за да се произнесе взе предвид следното:                                      

 

Административното дело е образувано по жалба на Община Никопол, представлявана от Кмета И.С. срещу Решение № РД-02-14-48/13.01.2023г. на Зам. Министъра на МРРБ – Ръководител на Националния орган на Програмата ИНТЕРРЕГ V-A Румъния-България 2014-2020, с което на осн. чл. 73 и чл. 70 ал.1 т.9 ЗУСЕСИФ вр. §5 т.4 и §70 от ДР на ЗУСЕФСУ е определена финансова корекция за Община Никопол в размер на 30% от стойността на допустимите разходи без собствен принос на бенефициера – 1 828 093,75 лв. с ДДС по Договор № 309/06.12.2018г. с изпълнител „Стройкомерс Дизайн“ ЕООД на стойност 1 554 517,35 лв. без ДДС / 1 865 420,82 лв. с ДДС /, финансиран със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове по програмата, с предмет „Инженеринг – проектиране, изпълнение и осъществяване на авторски надзор на обект: Музей на открито – Археологически парк „Пристани на времето“.

Жалбоподателят оспорва решението за налагане на финансова корекция като незаконосъобразно и иска неговата отмяна. Внесъл е дължимата държавна такса. Счита, че не е извършил сочените нарушения на чл. 70 ал.1 т.3 и т.5 ЗУСЕСИФ – нарушение на принципа за добро финансово управление и липса на одитна следа, а изводите на управляващия орган са необосновани. Изложените в мотивите на решението аргументи са почти идентични с друго РФК по друг договор, което е недопустимо. Не е взето предвид, че договорът е бил прекратен по отношение на СМР и е заплатена само извършената дейност по него за проектирането, като непропорционално е наложена финансова корекция върху цялата стойност на договора. Иска разпит в качеството на свидетел на Д.Г.– Ръководител на Националния орган на програмата, при режим на довеждане.

Ответникът - Зам. Министъра на МРРБ – Ръководител на НО на програма Интеррег  V-A Румъния-България 2014-2020 , чрез юрисконсулт Д. е приложил административната преписка, която е непълна. Изразява становище за неоснователност на жалбата.

Производството е по чл. 145 и следващите от АПК вр. чл. 73 ал.4 от ЗУСЕСИФ вр. §70 ДР на ЗУСЕФСУ.

Решението за ФК е връчено на 13.01.2023г. Жалбата е подписана с електронен подпис и подадена по електронен път на 25.01.2023г.  в законния 14-дневен срок за съдебно обжалване от активнолегитимирана страна и срещу подлежащ на оспорване индивидуален административен акт.

Жалбата е редовна и допустима и подлежи на разглеждане в открито съдебно заседание с призоваване на страните.

Поради това съдът

 

О П Р Е Д Е Л И :

 

         Насрочва делото за разглеждане в открито съдебно заседание на 05.04.2023г. от 10.30ч., за когато да се призоват страните:

-         Община Никопол, представлявана от Кмета И.С. – жалбоподател;

-         Зам. Министъра на МРРБ – Ръководител на НО на програма Интеррег  V-A Румъния-България 2014-2020 , чрез юрисконсулт Д. – ответник;

Указва на ответника, че на осн. чл. 170 ал.1 АПК носи доказателствената тежест и трябва да установи съществуването на фактическите основания, посочени в решението и изпълнението на законовите изисквания при издаването му.

Задължава ответника да представи всички цитирани в РФК писмени доказателства, които е взел предвид при формирането на фактическите констатации за нередност по възлагане и изпълнение на обществената поръчка, и които обосновават направените изводи за нарушение на принципа за добро финансово управление  и за липсата на одитна следа.

Указва на жалбоподателя, че за доказване на твърденията си следва да представи заверено копие на всички отчетни и др. документи, които доказват вида, обема и стойността на възложените, отчетените, приети и заплатени дейности по договора, РФК, на което се позовава за идентичност на мотивите. Да представи заверено копие на  Инженерно-геоложкия доклад, Окончателния доклад и протоколите за приемането му, Решение на специализиран състав на ЕСУТ при Община Никопол за приемане на доклада, Протокол № 41/06.03.2019г. за резултатите от лабораторни изследвания на земни проби, други актове – заповеди за изменения на ПУП, визи за проектиране, разрешения за строеж, свързани със строителството на обектите по проекта /път, музей на открито, трафопост/ и за укрепване на свлачището, както и становищата, указанията и съгласуванията от МРРБ и „Геозащита“ в тази връзка; Решенията за възлагане и за частично прекратяване на обществената поръчка, техническите спецификации, техническото и ценово предложение на кандидата, протоколите на комисията за допускане и избор на изпълнител, други сключени договори за възлагане или обявени процедури по ЗОП, свързани с дейностите по процесния договор, вкл. за извършването на СМР за изграждане на музей на открито и за укрепване на свлачището. Документите да бъдат придружени от опис и подредени смислово и хронологично! Да завери приложените към жалбата писмени доказателства.

Оставя без уважение искането за разпит в качеството на свидетел на Д.Г.– Ръководител на Националния орган на програмата, тъй като е ответник по делото и участва в процеса в друго процесуално качество.

Определението е разпоредително и не подлежи на обжалване.

Препис от определението да се изпрати на страните за сведение и изпълнение на дадените указания в срок най-късно до насроченото съдебно заседание.

 

 

                                                        С Ъ Д И Я :/П/