Решение по дело №697/2014 на Окръжен съд - Благоевград

Номер на акта: 4740
Дата: 11 ноември 2014 г.
Съдия: Катя Бельова
Дело: 20141200500697
Тип на делото: Въззивно гражданско дело
Дата на образуване: 1 август 2014 г.

Съдържание на акта Свали акта

Публикувай

Решение № 291

Номер

291

Година

15.11.2013

Град

Девин

Районен Съд - Девин

На

10.17

Година

2013

В публично заседание в следния състав:

Председател:

Секретар:

Прокурор:

като разгледа докладваното от

Илияна Зелева

Административно наказателно дело

номер

20135410200110

по описа за

2013

година

Производството е по реда на чл.59 и следващи ЗАНН, във връзка с чл.44, ал.2 от Закона за устройството на държавния бюджет, обн. ДВ бр. 67/1996г., изм. Дв бр.98/2008г., във връзка с т.39 от раздел ХVІІ на указания, дадени с писмо ДДС № 12/10.12.2009г. на Министерство на финансите, във връзка с чл.32, ал.1, т.1 от Закона за държавната Ф. И..

Образувано е по жалба от инж.З. В. В., с ЕГН *, от Г. Д., У. Т. № 33 против наказателно постановление № 11011074/13.11.2012г., издадено от Т... П... П..., директор на АДФИ С., с което на жалбоподателя е наложено административно наказание глоба в размер 300.00 лева, на основание чл.32, ал.1, т.1 от Закона за държавната Ф. И. за нарушение на чл.44, ал.2 от Закона за устройството на държавния бюджет, обн. ДВ бр. 67/1996г., изм. Дв бр.98/2008г., във връзка с т.39 от раздел ХVІІ на указания, дадени с писмо ДДС № 12/10.12.2009г. на Министерство на финансите.

В жалбата поддържа твърдения за незаконосъобразност на издаденото наказателно постановление и молба за отмяна, поради нарушения на материалния и процесуалния закон.

В съдебно заседание жалбоподателят не се явява и не изпраща представител.

Въззиваемият, представляван от юрисконсулт К..., оспорва жалбата. Поддържа доводи, че от събраните в административнонаказателното производство /АНП/ писмени и гласни доказателства нарушението е установено по безспорен начин.

Съдът прие от фактическа и правна страна следното:

Жалбата е процесуално допустима. Постъпила е от наказаното лице, в срока по чл.59, ал.2 ЗАНН, считано от датата на връчване с разписка на 15.11.2012г., с вх.№11011074/22.11.2012г., чрез подаването й по пощата на 20.11.2012г., видно от приложеното пощенско клеймо.

Разгледана по същество е неоснователна, по следните съображения: Административнонаказателното производство е образувано със съставен акт за установяване на административно нарушение № 11011074/26.06.2012г. от св. Л. И. Т., изпълняващ длъжността държавен финансов инспектор в Дирекция „Извънпланова инспекционна дейност” на АДФИ, в присъствието на св. Г. Н. Г. против инж. З. В. В., за това, че в качеството си на кмет на община Д., орган на изпълнителната власт в общината, съгласно чл.38, ал.1 от Закона за местното самоуправление и местната администрация /ЗМСМА/ и чл.33, ал.1 от Закона за администрацията и първостепенен разпоредител с бюджетни кредити, организиращ изпълнението на общинския бюджет по смисъла на чл.44, ал.1, т.5 от ЗМСМА, през периода от 29.12.2009г. до 31.01.2010г. включително, в Г. Д. не е възстановил в държавния бюджет неусвоени средства в размер на 106 146.00 лева, представляващи част от целева субсидия за капиталови разходи /общо в размер на 1 225 800.00 лева/ и предоставени през 2009г. от централния бюджет на община Д. за обект “Улични водопроводи и канализация в кв. “И...”, Г. Д.”.

С гореустановеното е нарушена разпоредбата на чл.44, ал.2 от Закона за устройството на държавния бюджет (ЗУДБ, обн. ДВ, бр. 67/1996г., изм. ДВ, бр. 98/2008г./, във връзка с т.39 от раздел XVII на указания, дадени с писмо ДДС № 12/10.12.2009г. на Министерство на финансите.

Обстоятелства, при които е извършено нарушението:

С писмо изх. №32 – 33 - 21/29.09.2008г. на кмета на община Д. до изпълнителния директор на Предприятието за управление на дейностите по опазване на околната среда /ПУДООС/ е изпратена молба за отпускане на безвъзмездна Ф. помощ от 1 812 836.59 лева за реализация на актуализиран проект “Улични водопроводи и канализация в кв. “И..”, Г. Д.”, включващ изграждане на канализационни и водопроводни мрежи по улици “Т.”, “Ф... Т...”, “В...”, “Г...” и “И...”. Проектът е изготвен от “Аквапроект” ЕООД Г. С... и е одобрен на 18.09.2008г. от директора на дирекция “Развитие и устройство на територията и управление на собствеността” при община Д..

Съгласно приложение №7 към чл.13, ал.1 – “Списък на екологичните обекти, предвидени за строителство през 2009г.” от Закона за държавния бюджет на Република България за 2009г. /ЗДБРБ, обн. ДВ, бр. 110/2008г./ за обект “Улични водопроводи и канализация в кв. И., Г. Д.” са предвидени разходи за 2009г., в размер на 1 362 000.00 лева - целева субсидия от централния бюджет за капиталови разходи по чл.10, ал.1 от ЗДБРБ за 2009г.

Цитираният обект и предвидената сума за него са включени в поименния списък за капиталовите разходи на община Д. през 2009г., приет с решение № 23/26.03.2009г. на Общински съвет Г. Д., в т.ч. по § 52-00 “Придобиване на ДМА” - 1 225 800.00 лева /90% от предвидените средства, съгласно чл.17, ал.1 от ЗДБРБ за 2009г./ и 136 200.00 лева /10% резерв, съгласно чл.17, ал.2 от ЗДБРБ за 2009г./.

Поименният списък за капиталовите разходи на общината е представен в Министерство на финансите на 07.05.2009г., като въз основа на същия списък и съгласно чл.13, ал.1 от ЗДБРБ за 2009г. от МФ е утвърден план /разчет/ за финансиране на капиталовите разходи на община Д. през 2009г., като по § 52-00 “Придобиване на ДМА” са планирани общо 6 460 887.00 лева, в т.ч. за обект “Улични водопроводи и канализация в кв. И..., Г. Д.” - 1 225 800.00 лева, изцяло целева субсидия за екологични обекти от централния бюджет, съгласно чл.10, ал.1 от цитирания закон.

Съгласно отчета за касово изпълнение бюджета на община Д. към 31.12.2009г. по § 31-13 “Получени от общини целеви трансфери /субсидии/ от ЦБ за капиталови разходи” са отчетени получени трансфери общо за 3 795 741.00 лева, в т.ч. целевата субсидия от 1 225 800.00 лева за горецитирания обект, видно от приложена разшифровка на §§ 31-13.

След проведен открит конкурс по реда на НВМОП на 18.05.2009г., в Г. Д. между община Д., представлявана от кмета инж. З. В., като възложител и “Х... – Д.” Г. Д., представлявано от изп. директор Р... А..., като изпълнител е сключен договор № 137 за възлагане на малка обществена поръчка, със записан в чл.1 предмет: “Възложителят възлага, а изпълнителят се задължава да извърши поетапни, съобразно осигурените и отпуснати на община Д. средства, строителни и монтажни работи /СМР/ на обект: “Улични водопроводни и канализационни мрежи в кв. Изгрев, Г. Д.” в съответствие с приетата оферта и конкурсните документи, неразделна част от договора”. Стойността на СМР по договора е 2 425 018.57 лева, с ДДС.

В количествено-стойностните сметки към офертата на “Х. –Д.” , респективно към договор № 137/18.05.2009г. са включени за изпълнение: 1. СМР на улични канализационни мрежи в кв. И..., Г. Д., на обща стойност 1 588 676.03 лева, с ДДС, в т.ч. на У. Т. -627 750.61 лева, на У. Ф... Т...- 143 988.86 лева, на У. В... - 459 439.56 лева, на У. Г... - 137 853.48 лева и на У. И... - 219 643.51 лева; 2. СМР на улични водопроводни мрежи в кв. И., Г. Д., на обща стойност 836 342.54 лева, с ДДС, в т.ч. на У. Т. - 340 812.10 лева, на У. Ф. Т. - 83 641.62 лева, на У. В. - 168 260.20 лева, на У. Г. - 82 365.14 лева и на У. И. - 161 163.48 лева.

С клаузата на чл.2, ал.2 от договор № 137/18.05.2009г. е регламентирано, че “Стойността на всеки етап, обемът на извършваните СМР и срокът за изпълнението им се определя по взаимно съгласие на страните, изразено писмено, въз основа на осигурените и отпуснати на община Д. средства”.

На 25.05.2009г., в Г.Д., на основание чл.2, ал.2 от договор № 137/18.05.2009г. и с оглед отпуснати на община Д. целеви средства за изпълнение на СМР на обект: “Улични водопроводни и канализационни мрежи в кв. И..., Г. Д.” между кмета на община Д., като възложител и изп. директор на “Х... – Д.” , като изпълнител е сключено споразумение към договор № 137/18.05.2009г., като с чл.1 от същото е определено, че първият етап на изпълнение на СМР на обекта е на стойност 1 200 000.00 лева, с ДДС, съгласно количествено-стойностна сметка № 1, неразделна част от споразумението.

С КСС № 1 към споразумението са обобщени подписаните от изпълнителя и възложителя 7 подробни количествено-стойностни сметки за всяка от улиците, по които ще се изпълнява СМР на водопроводни и канализационни мрежи, а именно: 1. Канализационни мрежи на обща стойност 818 086.77 лева, с ДДС, в т.ч. на У. Т. - 312 891.01 лева, на У. Ф... Т... - 263 730.59 лева, на У. Г... - 133 835.93 лева и на У. И... - 107 629.24 лева; 2. Водопроводни мрежи на обща стойност 381 913.23 лева, с ДДС, в т.ч. на У. Ф... Т... - 56 209.60 лева, на У. В... - 165 838.49 лева и на У. И... - 159 865.14 лева.

Включените в КСС № 1 към споразумението от 25.05.2009г. СМР на канализационна мрежа на улица “И...” Г. Д., за които от изпълнителят и възложителят е подписана КСС с наименование “Канализация и У. И..., Г. Д.” със заложени 14 вида работи за 107 629.24 лева, с ДДС не са предвидени в одобрения проект на “А...” ЕООД за обект “Улични водопроводи и канализация в кв. И... , Г. Д.” и същите не са договорени в сключения договор № 137/18.05.2009г. за възлагане на малката обществена поръчка, видно от количествено-стойностните сметки към офертата на “Х... – Д.” , неразделна част от същия договор.

С чл.2 на споразумението от 25.05.2009г. към договор № 137/18.05.2009г. е определено, че срокът за изпълнение на СМР по първият етап на обекта е 90 дни, като впоследствие този срок е удължен с 31 дни - до 10.12.2009г., включително, съгласно сключеното на 06.11.2009г. споразумение между страните по договора.

С чл.19 от договор № 137/18.05.2009г. за възлагане на поръчката е регламентирано, че извършените СМР се приемат с окончателен протокол, подписан от представители на възложителя, изпълнителя, строителния надзор и проектанта.

Във връзка с горното на 17.12.2009г. от представители на възложителя - кмета на община Д., проектанта “А...” ЕООД Г. С..., изпълнителят “Х... – Д.” и строителният надзор “А...” ЕАД Г. П. е съставен и подписан констативен акт обр.15 за установяване годността за приемане на строежа “Улични водопроводни и канализационни мрежи в кв. И..., Г. Д.”, подобекти: Водопровод по улици “И...”, “В...”, “Ф... Т...” и канализация по улици “Т.”, “Г...” и “Ф... Т...”.

Същият констативен акт съдържа 7 страници, в които са отразени подробно издадените строителни книжа и изпълнените работи, в т.ч. одобрен инвестиционен проект на 18.09.2008г. от община Д., разрешение за строеж № 48/18.09.2008г., издадено от главния архитект на общината, протокол обр. 2А/10.08.2009г. за откриване на строителна площадка, изпълнените СМР съгласно договор № 137/18.05.2009г. с “Х... – Д.” , а именно водопроводи по улици “И...”, “В...”, “Ф... Т...” и канализация по улици “Т.”, “Г...” и “Ф... Т...”, в кв. И..., Г. Д. /без описани такива по У. И.../.

По смисъла на чл.7, ал.3, т.15 от Наредба № 3/31.07.2003г. на МРРБ /обн. ДВ, бр. 72/2003г., изм. ДВ, бр. 29/2006г./ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с констативният акт от 17.12.2009г. е извършено предаване на строежа и строителната документация от строителя на възложителя, т.е. първият етап от СМР на обекта е приключил.

При проверката е установено, че при договорена стойност на първият етап от СМР на обект “Улични водопроводни и канализационни мрежи в кв. И..., Г. Д.” /съгласно споразумението от 25.05.2009г. към договор № 137/18.05.2009г./, в размер на 1 200 000.00 лева, с ДДС, извършените, актувани, фактурирани, изплатени и отчетени СМР за същия обект към 19.12.2009г. възлизат на 1 092 370.77 лева, с ДДС /отразени подробно в справки изх. № 09-16-9/28.03.2012г. и изх. № 09-16-75/18.05.2012г. при община Д./, т.е. в по-малко със 107 629.23 лева.

Видовете, количествата, ед. цени и общи стойности на СМР по водопроводните и канализационни мрежи за съответните улици, отразени в подписани през периода от 15.10.2009г. до 17.12.2009г. общо 13 протокола обр.19, съответстват на тези от КСС № 1 към споразумението от 25.05.2009г., а явяващата се разлика от 107 629.23 лева е изцяло от неизпълнени СМР на канализация по У. И..., Г. Д., включени в КСС към същото споразумение, но непредвидени в количествено-стойностните сметки към договор № 137/18.05.2009г. за възлагане на поръчката.

На 21.12.2009г., в Г. Д. между кмета на община Д., като възложител и изп. директор на “Х... – Д.” , като изпълнител е сключено споразумение към договор № 137/18.05.2009г., в което е записано: “С оглед на настъпилите зимни условия, при които е невъзможно да бъдат извършвани строително-монтажни работи и това, че изпълнителят следва да подготви строителната площадка за продължаване изпълнението на предвидените СМР и закупи необходимите материали за обект: “Улични водопроводни и канализационни мрежи в кв. И...., Г. Д.”, страните се споразумяха, за следното: Възложителят заплаща авансово на изпълнителя сумата от 106 146.00 лева, след представяне на фактура и банкова гаранция в полза на община Д. за авансово плащане. Гаранцията за авансово плащане на изпълнителя ще се освобождава поетапно, съгласно стойността на подписаните актове за извършени СМР, които ще се уточнят с възложителя в хода на изпълнението на обекта”.

От “Х... – Д.” е представена банкова гаранция, в полза на община Д. за авансовото плащане от 106 146.00 лева, издадена от “И... А... Б...” клон С..., с изх. № IABG7491-L00167/22.12.2009г., със срок на валидност до 17.00ч. на 31.05.2010г.

На 23.12.2009г. от “Х... – Д.” към получател община Д., е издадена данъчна фактура № 01118, със записано основание “Обект: Улични ВиК мрежи в кв. И..., Г. Д.. Плащане по споразумение от 21.12.2009г. към договор № 137/18.05.2009г.", на стойност 106 146лв., изплатени от общината с преводно нареждане на 28.12.2009г.

През 2009г. за обект “Улични водопроводни и канализационни мрежи в кв. И..., Г. Д.” са сключени договори и към 28.12.2009г. са разходвани и отчетени средства от общината за авторски и строителен надзор и за геодезическо заснемане, общо в размер на 27 283.01 лева, с ДДС, отразени подробно в справка изх. № 09-16-65/16.05.2012г. при община Д..

Съгласно гореизложеното извършените към 28.12.2009г. от община Д. разходи за обект “Улични водопроводни и канализационни мрежи в кв. И..., Г. Д.”, възлизат общо на 1 225 799.78 лева, с ДДС /при предоставени целеви средства за същия обект от 1 225 800.00 лева/, в т.ч. за изпълнено СМР по обекта - 1 092 370.77 лева за строителен надзор - 21 813.01 лева, за авторски надзор - 1 870.00 лева, за “Геодезическо заснемане” - 3 600.00 лева и за изплатен аванс по споразумение от 21.12.2009г. - 106 146.00 лева.

С решение № 4/20.01.2010г. на Общински съвет Д. е приет отчета за касово изпълнение бюджета на общината към 31.12.2009г., в т.ч. отчета за капиталовите разходи през 2009г., видно от който по § 52-00 “Придобиване на ДМА”, §§ 52-06 “Изграждане на инфраструктурни обекти” са отчетени разходи от 1 225 800.00 лева за обект “Улични водопроводи и канализация кв. И..., Г. Д.”. Същия отчет е представен в Министерство на финансите на 25.01.2010г.

През 2010г., 2011г. и към 19.06.2012г. не е осигурявано финансиране по договор № 137/18.05.2009г. за СМР на обект “Улични водопроводни и канализационни мрежи в кв. И..., който е на стойност 2 425 018.57 лева, с ДДС, от които през 2009г. са изпълнени СМР за 1 092 370.77 лева, с ДДС.

Във връзка с усвояването аванса от 106 146.00 лева, изплатен на 28.12.2009г. от общината на “Х... – Д.”, съгласно споразумение от 21.12.2009г. към договор № 137/18.05.2009г. на проверката е представен протокол за реално извършени СМР на обект “Канализация и У. И..., Г. Д.” от 20.07.2011г., подписан от В... Д... -технически ръководител на изпълнителя “Х... – Д.” , от инж. В... С... - управител на строителния надзор “А...” ЕАД и от инж. З. В. - кме‗ на община Д., като в протокола са отразени 12 вида завършени СМР на обекта, на обща стойност 88 455.00 лева, без ДДС или 106 146.00 лева, сДДС.

Видно от гореописаното с изплатения на 28.12.2009г. аванс от 106 146.00 лева, през 2011г. от “Х... – Д.” са извършени СМР на обект “Канализация и У. И..., Г. Д.”, какъвто обект не е предвиден в предмета на договор № 137/18.05.2009г. за възлагане СМР на обект “Улични водопроводни и канализационни мрежи в кв. И..., Г. Д.”, включващи изграждане на водопроводни и канализационни мрежи по улици “Т.”, “Ф... Т...”, “В...”, “Г...” и “И...”, съгласно количествено-стойностните сметки към офертата на “Х... – Д.” - неразделна част от същия договор.

По този начин от предоставената през 2009г. на община Д. целева субсидия за капиталови разходи от централния бюджет, в размер на 1 225 800.00 лева за обект “Улични водопроводи и канализация в кв. И..., Г. Д.”, включващ изграждане на канализационни и водопроводни мрежи по улици “Т.”, “Ф... Т..., “В..”, “Г...” и “И...”, съгласно одобреният проект на “А...” ЕООД, с който общината е кандидатствала за финансиране и съгласно договор № 137/18.05.2009г. за възлагане СМР на обекта сумата от 106 146.00 лева не е усвоена /изразходвана/ за цитирания целево финансиран обект, а на 28.12.2009г. е изплатена като аванс по сметка на “Х... – Д.” и впоследствие през 2011г. същата сума е усвоена за обект “Канализация и У. И..., Г. Д.”.

С разпоредбата на чл.44, ал.2 от Закона за устройството на държавния бюджет /ЗУДБ, обн. ДВ, бр. 67/1996г., изм. ДВ, бр. 98/2008г./ е регламентирано, че общините възстановяват в държавния бюджет неусвоените средства от целеви държавни субсидии или субвенции.

Съгласно т.39 от раздел XVII на указанията, дадени с писмо ДДС № 12/10.12.2009г. на Министерство на финансите, относно годишното приключване на банковите сметки на бюджетните организации за 2009г. и промени за някои сметки и плащания от 2010г. - до 29.12.2009г., първостепенните и техните второстепенни и от по-ниска степен разпоредители следва да усвоят или възстановят неусвоените целеви субсидии и средства, предоставени им в разпореждане от централния бюджет или от други бюджетни и извънбюджетни сметки и фондове. В случай, че неусвоените суми не бъдат възстановени до края на 2009г., те подлежат на възстановяване най-късно до 31.01.2010г. по сметките, от които са получени, доколкото не е предвидено друго.

В случая от целево предоставените през 2009г. на община Д. средства в размер на 1 225 800.00 лева за обект “Улични водопроводи и канализация в кв. И..., Г. Д.” 106 146.00 лева не са усвоени по предназначение за този обект и същите, като неусвоени, не са възстановени в държавния бюджет през периода от 29.12.2009г. до 31.01.2009г.

Така изложените обстоятелства на нарушението са квалифицирани по чл.44, ал.2 от ЗУДБ, във връзка с т.39 от раздел XVII на указанията, дадени с писмо ДДС № 12/10.12.2009г. на МФ, като отговорен за извършеното нарушение е инж. З. В. В., в качеството му на кмет на община Д., орган на изпълнителната власт в общината, съгласно и.38, ал.1 от ЗМСМА и чл.33, ал.1 от Закона за администрацията, и първостепенен разпоредител с бюджетни кредити, организиращ изпълнението на общинския бюджет по смисъла на чл.44, ал.1, т.5 от ЗМСМА.

Актът за установяване на административно нарушение е съставен основание чл.35, ал.1 от Закона за държавната Ф. И. /ЗДФИ/, при Ф. И. на община Д., област Смолян, възложена на основание чл. 10, ал.1, т.З и чл.5, ал.1, т.4 от ЗДФИ, със заповед № ФК-10-148/02.02.2012г. на директора на АДФИ, изменена със заповеди № ФК-10-234/24.02.2012г., № ФК-10-369/29.03.2012г. и № ФК-10-575/21.05.2012г. на същия.

В акта са описани писмените доказателства, от които е установено нарушението и са приложени към административнонаказателната преписка от наказващия орган, както следва:

1. Писмо изх. № 32-33-21/29.09.2008г. на кмета на общината до ПУДООС, молба до същото, проект на “А...” ЕООД и рекапитулация на КСС към проекта;

2. Решение № 23/26.03.2009г. на ОбС Д. с поименен списък за капиталовите разходи на община Д. през 2009г. и утвърден план /разчет/ за финансиране на капиталовите разходи на общината през 2009г., утвърден от МФ;

3. Извлечение от отчета за касово изпълнение бюджета на община Д. към 31.12.2009г., по §§31-13 и разшифравка на същия;

4. Договор № 137/18.05.2009г. за възлагане СМР на обекта и еекапитулация на КСС към офертата на “Х... – Д.” ;

5. Споразумение от 25.05.2009г. към договор № 137/18.05.2009г., КСС № 1 към същото, КСС за “Канализация и У. И..., Г. Д.” и спораþумение от 06.11.2009г. към договора;

б. Констативен акт обр.15 от 17.12.2009г.;

7. Справки изх .№ 09-16-9/28.03.2012г. и изх. № 09-16-75/18.05.2012г. при община Д. за изпълнени СМР по обекта през 2009г.;

8. Споразумение от 21.12.2009г. към договор № 137/18.05.2009г., банкова гаранция от 22.12.2009г., фактура № 01118/23.12.2009г. на “Х... – Д.” за 106 146.00 лева и преводно нареждане от 28.12.2009г. за същата сума;

9. Справка изх. № 09-16-65/16.05.2012г. при общината за изплатени друг разходи по обекта през 2009г.;

10. Решение № 4/20.01.20Юг. на ОбС Д. с отчет за капиталовите разходи на общината през 2009г., представен в МФ на 25.01.2010г.;

11. Протокол за реално извършени СМР на обект “Канализация и У. И..., Г. Д.” от 20.07.2011г.;

12. Констативен протокол от 19.06.2012г.

Актът е съставен в присъствието на жалбоподателя и му е връчен препис от него.

От показанията на разпитаните свидетели актосъставителя Т. и св. Г. по съставяне на акта се установи, че нарушението, описано в акта е установено от актосъставителя по повод на извършена Ф. И., назначена със заповед на Директора на АДФИ за проверка на проведени обществени поръчки. Нарушението е установено от прегледа на представените документи. Актът е съставен в присъствието на свидетеля Г. Г. и нарушителя. Получил е препис от акта и не направил възражения при съставянето му.

Обективираните в акта обстоятелства на нарушението се потвърждават от приложените към него писмени доказателства.

Въз основа на съставения акт и приложените към него писмени доказателства от директора на АДФИ С. е издадено обжалваното наказателно постановление № 11011074/13.11.2012г., в което са възпроизведени фактическите обстоятелства и правната квалификация на нарушението от съставения акт по чл.44, ал.2 от ЗУДБ, във връзка с т.39 от раздел XVII на указанията, дадени с писмо ДДС № 12/10.12.2009г. на МФ, изразяващо се в това, че в качеството си на кмет на община Д., орган на изпълнителната власт в общината, съгласно чл.38, ал.1 от Закона за местното самоуправление и местната администрация /ЗМСМА/ и чл.33, ал.1 от Закона за администрацията и първостепенен разпоредител с бюджетни кредити, организиращ изпълнението на общинския бюджет по смисъла на чл.44, ал.1, т.5 от ЗМСМА, през периода от 29.12.2009г. до 31.01.2010г. включително, в Г. Д. не е възстановил в държавния бюджет неусвоени средства в размер на 106 146.00 лева, представляващи част от целева субсидия за капиталови разходи /общо в размер на 1 225 800.00 лева/ и предоставени през 2009г. от централния бюджет на община Д. за обект “Улични водопроводи и канализация в кв. “И...”, Г. Д.”, в нарушение на чл.44, ал.2 от ЗУДБ, във връзка с т.39 от раздел XVII на указанията, дадени с писмо ДДС № 12/10.12.2009г. на МФ, за което административно наказващия орган, на основание чл.32, ал.1, т.1 от Закона за държавната Ф. И. е наложил административно наказание глоба в размер 300.00 лева, в полза на държавния бюджет.

Актът и наказателното постановление са съставени от компетентни длъжностни лица, съгласно чл.35 ЗДФИ и отговарят на императивните изисквания на чл.42, във връзка с чл.53, ал.2 и чл.57 ЗАНН, тъй като съдържат описание на нарушението, законните разпоредби, които са били нарушени виновно и самоличността на нарушителя. Спазени са сроковете по чл.34, ал.2 ЗАНН. Описаните в акта и НП фактичеки и правни основания за съставянето им се потвърждават от приложените писмени доказателства, от които съдът счете, че нарушението е доказано по несъмнен начин от обективна и субективна страна и е съставомерно по приложения от актосъставителя и наказващия орган административнонаказателен състав на чл.32, ал.1, т.1 ЗДФИ, в редакция ДВ бр.86/26.10.2007г., преди изм. с ДВ бр.15/2013г., което още не е влязло / в в сила от 01.01.2014г./. Адм. наказателната разпоредба на чл.32, ал.1, т.1 ЗДФИ предвижда санкция за нарушение на нормативен акт, уреждащ бюджетната, финансово - стопанската или отчетната дейност, ако не е предвидено наказание в съответния нормативен акт - с глоба от 200.00 лева до 1 000.00 лева. Установява се, че жалбоподателят в качеството си на кмет на община Д., като орган на изпълнителната власт, съгласно чл.38, ал.1 ЗМСМА и чл.33, ал.1 Закон за администрацията, съответно като първостепенен разпоредител с бюджетни кредити, организиращ изпълнението на общинския бюджет по смисъла на чл.44, ал.1, т.5 ЗМСМА, през периода от 29.12.2009г. до 31.01.2010г. включително, в Г.Д., не е възтановил в държавния бюджет неусвоени средства в размер 106 146 лв., представляващи част от целева субсидия за капиталови разходи общо в размер на 1 225 800лв., предоставени през 2009г. от централния бюджет на община Д. за обект „Улични водопроводи и канализация” в кв. И..., Г.Д., с което е нарушил чл.44, ал.2 ЗУДБ. Наложеното наказание е към минимума, поради което то е съответно на критериите за неговото определяне, съгласно чл.27 ЗАНН, както и на обществената опасност на деянието и извършителя, с оглед постигане целите по чл.12 ЗАНН.

При служебно извършената проверка съдът не констатира съществени нарушения на материалния и процесуалния закон, съставляващи отменителни основания. Наложеното наказание е съответно на обществената опасност на деянието и извършителя и поради това следва да се потвърди, като законосъобразно.

Мотивиран от изложените съображения, на основание чл.63 ЗАНН Девинският районен съд

Р Е Ш И :

Потвърждава Наказателно постановление № 11011074/13.11.2012г., издадено от Т... П... П... - директор на А. за Д. Ф. И. - С., с което на инж. З. В. В., с ЕГН *, от Г. Д., У. Т. № 33 е наложено административно наказание глоба в размер 300.00 лева, на основание чл.32, ал.1, т.1 от Закона за държавната Ф. И., за нарушение на чл.44, ал.2 от ЗУДБ, във връзка с т.39 от раздел XVII на указанията, дадени с писмо ДДС № 12/10.12.2009г. на МФ, като законосъобразно.

РЕШЕНИЕТО може да се обжалва от страните пред Административен съд Смолян в 14-дневен срок, считано от съобщението.

Р. СЪДИЯ:

Решение

2

ub0_Description WebBody

071DDEC3263F4C6342257C2400216771