Р Е Ш
Е Н И Е
Град Варна
В
ИМЕТО НА НАРОДА
Варненският районен съд тридесет и осми състав
На двадесет и седми февруари Година две хиляди и двадесета
В публичното съдебно заседание
в следния състав :
ПРЕДСЕДАТЕЛ
: РОСИЦА ШКОДРОВА
като разгледа докладваното от
Председателя наказателно административен характер дело номер 507 по описа за
две хиляди и двадесета година.
Р Е Ш И:
ПОТВЪРЖДАВА НП № КХ-008/13.01.2020г. на Директор ОДБХ - Варна, с което на
ЕТ „Елви- Диана Симеонова“ е наложено административно
наказание ИМУЩЕСТВЕНА САНКЦИЯ в размер на 2000 лева на основание чл.42 ал.2 от
Закона за храните.
Решението подлежи на касационно
обжалване пред ВАС в 14-дневен срок от получаване на съобщението за изготвяне
на мотивите.
РАЙОНЕН СЪДИЯ:
МОТИВИ: Производството е образувано по
жалба на пълномощник на търговеца против НП № КХ-008/13.01.2020г. на Директор
ОДБХ - Варна.
Жалбата е допустима, подадена от надлежна страна в срока по чл.59 ал.2 от ЗАНН.
С жалбата се иска отмяна на
наказателното постановление. Сочи се , че е налице безспорна регистрация ,
съобразно Удостоверение №ДЗК-01686/06.07.20017г., поради което и не е
осъществен състав на нарушение.
В допълнителна молба се поддържат основанията за отмяна на наказателното
постановление. Иска се поставянето на въпроси към свидетелите, които касаят
нормативната уредба /и поради това не следва да бъдат поставяни/.
В съдебно заседание не се явява
представляващ дружеството.
Процесуален представител на
въззиваемата страна моли съда да потвърди наказателното постановление.
След преценка на събраните
доказателства по делото, съдът прие за установено от фактическа страна следното
:
На 16.12.2019г. служители на ОДБХ –
Варна, сред които св. Ж., съвместно с полицейски служители, извършили проверка
в търговски обект- смесен магазин за търговия с няколко групи храни, находящ се в гр. Долни Чифлик,ул. „Еделвайс“ №31,
стопанисван от ЕТ „Елви- Диана Симеонова“
По време на проверката обектът функционирал, като зад щанда се намирал
продавач, който предлагал стоки на клиенти. В обекта имало функциониращ касов
апарат.
В хладилните витрини имало колбаси, млечни и месни продукти. На рафтове в
обекта имало поставени хляб, захарни изделия и безалкохолни напитки.
По време на проверката и до приключването й на проверяващите не било
предоставено Удостоверение за регистрация по ЗХраните.
Такова не било представено и впоследствие , при насрочената допълнителна
документална проверка.
На 19.12.2019г. св. Ж. съставила акт за установяване на административно
нарушение. В обстоятелствената част на същия подробно описала установеното при
проверката, като на описаните нарушения била дадена правна квалификация по
Закона за храните. Така съставения акт за установяване на административно
нарушение бил надлежно предявен и връчен на представляващ търговеца, като била
вписана липсата на възражения. Възражения не постъпили по АНП и впоследствие.
На 13.01.2020г. било издадено НП,
видно от съдържанието на което административно наказващия орган изцяло е
възприел установената от проверяващите фактическа обстановка; посочил е правна
квалификация на деянието, идентична с посочената в АУАН, и е определил
административно наказание в минимално предвидения размер.
Горната фактическа обстановка се
потвърждава от всички събрани по делото доказателства – доклад №114908 от
16.12.2019г.предписание 01384/16.12.2019г. ; касов бон и др., както и от
показанията на св. Ж..
При проверката на съставения акт за установяване на административно
нарушение и издаденото въз основа на него наказателно постановление, съдът
констатира, че същите са издадени при спазване на всички срокове и процедури,
предвидени в ЗАНН : Акта за установяване на административно нарушение е
съставен в тримесечния срок от откриване на нарушителя, съобразно изискването
на чл.34 ал.1 от ЗАНН; спазен е тридневния срок за възражения по АУАН;
наказателното постановление е било издадено в рамките на предвидения в ЗАНН
шестмесечен срок за издаването му. И акта за установяване на административно
нарушение и наказателното постановление съдържат реквизитите по чл.42 и чл.57
от ЗАНН.
Проверяващите обективно и пълно са изяснили фактическата обстановка, като
са събрали безспорни доказателства за извършените нарушения, установявайки
посредством собствените си възприятия за конкретното нарушение. По АНП са
събрани доказателства в подкрепа на твърдяното за извършено административно
нарушение. В съдържанието на съставения акт за установяване на административно
нарушение се съдържа подробно описание на нарушението, както и на
обстоятелствата на извършването му. Посочена е и правилната правна квалификация
по ЗХраните.
Административно наказващият орган правилно, въз основа на събраните
доказателства е приел, че се касае за извършено административно нарушение и
правилно е определил размера на
административното наказание.
Що се отнася до възраженията, наведени с жалбата и поддържани в съдено
заседание, съдът констатира тяхната неоснователност, предвид на следното:
Счита се , че е налице безспорна регистрация , съобразно Удостоверение
№ДЗК-01686/06.07.20017г., поради което и не е осъществен състав на нарушение.
Доколкото такова удостоверение не
представлява Удостоверение, изисквано от чл.12 ал.1 от Закона за храните, предпостяващо извършването на производство и търговия с храни в страната се извършва
само в обекти, регистрирани по реда на този закон, които отговарят на
хигиенните и/или на ветеринарно-санитарните изисквания, определени с нормативен
акт, съдът намери, че притежаването на такова удостоверение не представлява
изпълнение на изискванията на ЗХраните.
Предвид изложеното, съдът намери, че наказателното постановление следва да
бъде потвърдено като правилно и законосъобразно издадено.
Водим от горното, съдът постанови
решението си.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: