Решение по дело №2040/2020 на Административен съд - Бургас

Номер на акта: 313
Дата: 26 февруари 2021 г. (в сила от 9 май 2022 г.)
Съдия: Лилия Александрова
Дело: 20207040702040
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 29 септември 2020 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

гр.Бургас, № 313 / 26.02.2021г.

 

В    ИМЕТО    НА    НАРОДА

 

            АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД гр.Бургас, в съдебно заседание на двадесет и шести януари, през две хиляди двадесет и първа година, в състав:

 

 

        СЪДИЯ:   ЛИЛИЯ АЛЕКСАНДРОВА

 

 

при секретар С.Атанасова, като разгледа адм.д. № 2040 по описа за 2020 година, за да се произнесе, съобрази следното:

 

Производството е образувано по жалба на „Оптимус“ ООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление в гр. Бургас, ул.“Дебелт“ № 27, представлявано от управителя М.Д.П., с която е оспорил отказ на министъра на културата да включи жалбоподателя в списъка на одобрените за финансиране искания за целева финансова подкрепа за консервационно-реставрационни работи на недвижими културни ценности през 2020г. в рамките на средствата предвидени по бюджетна програма „Опазване на културно недвижимо наследство“, като жалбоподателят твърди, че отказът имплицитно се съдържа в одобрения списък, доколкото той е подал заявление да бъде включен в този списък, но в крайна сметка в одобрения списък дружество-жалбоподател не е включено.

В жалбата се твърди незаконосъобразност и нецелесъобразност на оспорения акт. Сочи се противоречие на съставеният списък на одобрените за финансиране искания за целева финансова подкрепа за консервационно-реставрационни работи на недвижими културни ценности през 2020г. в рамките на средствата предвидени по бюджетна програма „Опазване на културно недвижимо наследство“ на Правилата за избор на обекти на финансиране и определяне на дейности за предоставяне на целева финансова подкрепа в областта на консервацията и реставрацията на недвижими културни ценности (Правилата) (приложение към заповед № РД 09-180/16.03.2018г.). Иска се отмяна на оспорения отказ.

В съдебно заседание, жалбоподателят, чрез представител по пълномощие поддържа жалбата. Претендира разноски. Подробни аргументи излага в писмени бележки.

Ответникът – министър на културата, редовно призован, не изпраща представител. Подробни аргументи излага в писмен отговор. Счита жалбата е недопустима, а в условията на евентуалност – неоснователна. Твърди, че оспореният списък не подлежи на обжалване, тъй като не представлява индивидуален административен акт, както и, че оспорващият няма правен интерес от оспорването. В условията на евентуалност твърди, че жалбата е неоснователна и недоказана, като излага съображения в тази насока. Със становище по хода на делото претендира разноски и прави възражение за прекомерност на адвокатското възнаграждение заплатено от жалбоподателя.

ФАКТИ:

На основание чл.14, ал.2, т.1 от Закона за закрила и развитие на културата и чл.5, ал.2 от Устройствения правилник на Министерство на културата министърът на културата е издал заповед № РД 09-180 от 16.03.2018г. (л.61 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на Административен съд София – град (АССГ)), с която утвърдил Правила за избор на обекти и определяне на дейности за предоставяне на целева финансова подкрепа в областта на консервацията и реставрацията на недвижимите културни ценности (Правилата) – приложение към заповедта (л.62-67 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ).

Във връзка с изискванията на чл.3, ал.3 от Правилата директорът на дирекция „Културно наследство, музеи и изобразителни изкуства“ („КНМИИ“) с писмо с изх. № 24-07-16 от 03.02.2020г. поискал от министъра на културата в сайта на Министерството на културата да бъде публикувана обява за начална и крайна дата за подаване на заявления по програмата (л.68 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ). Към писмото е приложен проект на обявата с информация относно началната и крайната дата за подаване на заявления и условия за кандидатстване (л.69 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ).

Видно от приложеното по делото обявление началната дата за подаване на заявления е 17.02.2020г. (понеделник), а крайната дата е 17.03.2020г., съгласно чл.3, ал.2 от Правилата. Посочено е, че заявленията се адресират до Дирекция „КНМИИ“ и се подават на хартиен и електронен носител в деловодството на Министерство на културата. Сочи се, че право на финансова подкрепа имат собственици или ведомства и организации с предоставено право на управление на недвижими културни ценности; национални, регионални и общински музеи; общини, на чиято територия е разположена недвижимата културна ценност; научни институти, извършващи специализирани инструментални изследвания, свързани с опазване на недвижими културни ценности; второстепенни разпоредители с бюджет към Министерство на културата. Има препратка към пълния текст на правилата (л.24 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ).

На 13.03.2020г. „Оптимус“ ООД е подало заявление (приложение към чл.3, ал.1 от Правилата) с вх. № 26-00-167/12.03.2020г. до директора на Дирекция „КНМИИ“ за финансова подкрепа относно реставрация и консервация на фасадите на сграда собственост на дружеството, представляваща недвижима културна ценност с идентификатор 07079.610.295.2 от КККР, в УПИ III – 2204, 2205, 2206, 2207 и 2417 в кв.10 по плана на ЦГЧ – гр.Бургас, ул.“Иларион Макариополски“ № 20/ул.“Граф Игнатиев“ № 5, обявена за архитектурно-строителен паметник на културата от местно значение – ДВ. бр.18/02.03.1979г. (л.73-76 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ). Към заявлението са приложени:

- мотиви и цел на предложението и очаквани резултати ( л.77-78 от адм.дело № 8909/2020г. по описа на АССГ);

- мотиви и цел за реставрацията и адаптацията на сграда от арх.В.И.(л.79-80 от адм.дело № 8909/2020г. по описа на АССГ);  

- описание на дейностите за реставрацията и адаптацията на сграда от арх.В.И.(л.81-82 от адм.дело № 8909/2020г. по описа на АССГ);

- удостоверение за банкова сметка *** „Оптимис“ ООД (л.83 от адм.дело № 8909/2020г. по описа на АССГ);

- декларация на основание чл.4, т.6 от Правилата, с която е заявено, че „Оптимус“ ООД е единствен собственик на цялата сграда и е съгласно по реда на чл.1 от Правилата да кандидатства през 2020г. за предоставяне на финансови средства от Министерство на културата на консервационни и реставрационни дейности в рамките на определените за целта средства за финансиране на реставрация и консервация на фасадата на сграда, както и да се осъществяват дейностите съгласно чл.1 от съответните правила (л.85 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ);

- документи за собственост – нотариален акт № 32 от 01.02.2012г.; нотариален акт № 90 от 07.12.2012г. и нотариален акт № 54 от 12.02.2015г. (л.87-97 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ);

- разпечатка от Търговския регистър за актуалното състояние на дружеството (л.99 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ);

- справка по кадастралната карта за сграда с идентификатор 07079.610.295.2, актуална към 02.03.2020г. (л.101 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ);

- удостоверение с изх. № 7000-2038 от 09.03.2020г., издадено от директора на Националния институт за недвижимо културно наследство към Министерство на културата на „Оптимус“ ООД в уверение на това, че обект – сграда с идентификатор 07079.610.295.2 по КККР на гр.Бургас, съгласно § 10, ал.1 от Преходните и заключителните разпоредби на Закона за културното наследство притежава статут на единична архитектурно-строителна недвижима културна ценност с категория „местно значение“ (л.103 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ).

Със заповед № РД09-201 от 16.03.2020г. на основание чл. 25, ал.4 от Закона за администрацията, чл.5, ал.2 от Устройствения правилник на Министерство на културата и във връзка с обявеното извънредно положение, съгласно решение от 13.03.2020г. на Народното събрание и препоръките на Националния оперативен щаб, министъра на културата е наредил да бъде удължен срока за подаване на заявления, посочен в обява за кандидатстване за предоставяне на целева финансова подкрепа в областта на консервацията и реставрацията на културни недвижими ценности, от 17.03.2020г. до 30.03.2020г. (л.71 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ).

Видно от приложено по делото обявление на страницата на Министерство на културата, във връзка с обявеното извънредно положение, съгласно решение от 13.03.2020г. на Народното събрание, препоръките на Националния оперативен щаб и заповед на министъра на здравеопазването № РД-01-124 от 13.03.2020г. и разпореждане на министъра на културата, срока за подаване на заявления за финансова подкрепа в областта на консервацията и реставрацията на недвижимите културни ценности е бил удължен до 30.03.2020г., като е посочено, че проектните предложения се подават в Министерство на културата само чрез лицензиран пощенски оператор или чрез куриер (л.33 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ). Обявлението е публикувано на 16.03.2020г.

Със заповед № РД9К-93 от 21.05.2020г. на основание чл.5, ал.2 от Устройствения правилник на Министерство на културата и чл.5, ал.1 от Правилата, министъра на културата е назначил комисия в състав от председател – директора на Дирекция „КНМИИ“ и осем членове, със задача – да разгледат постъпилите искания за целева финансова подкрепа за консервационно-реставрационни работи на недвижими културни ценности и съответствието им с критериите по чл.7 от Правилата (л.59 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ). В заповедта е посочено, че комисията трябва да предложи обектите, които да бъдат финансирани през 2020г. в рамките на средствата предвидени в бюджетната програма – „Опазване на недвижимото културно наследство“. Съгласно заповедта комисията следва да изготви и протокол за работата си с приложен предварителен титулен списък на постъпилите заявления, съдържащ и недвижимите културни ценности, предвидените дейности по тях и размера на финансирането им, който да бъде предоставен за утвърждаване от министъра на културата с докладна записка от председателя на комисията, съгласно чл.5, т.5 от Правилата, в срок до 20 работни дни след извеждане на заповедта в деловодството на министерството. Заповедта е изменена със заповед № РД9К-114 от 02.06.2020г. като се посоча от кого ще бъде заместван един от членовете на комисията (по т.2) при отсъствие (л.60 от адм.дело № 8909/2020г. по описа на АССГ).

На 27.07.2020г. председателят на назначената комисия – директора на Дирекция „КМНИИ“ е изготвил до министъра на културата докладна записка с искане за утвърждаване на списъка на предложените за финансиране искания за 2020г. в областта на реставрацията и консервацията (л.44 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ). Към докладната записка е приложен протокол от заседанията на комисията, проведени на 02-03.06.2020г. и 15.07.2020г., на които са взети следните решения:

т.1 – Да не бъдат допуснати за финансиране искания, за които не са предоставени всички документи. Съгласно изискванията на Правилата и/или не отговарят на същите. Посочено е, че в общата таблица с всички заявления – Приложение № 1 са отбелязани обектите, които не отговарят на Правилата, с поредни номера както следва: 1, 2, 10, 12, 16, 17, 19, 20, 32, 39, 40, 41, 43, 47, 56, 57, 63, 71, 72, 73, 76, 78, 89, 93, 96 и 104. (Заявлението на жалбоподателя е под № 74, т.е. не присъства в списъка на обектите, които не отговарят на правилата – л.54).

т.2 – Предвид наличния финансов ресурс от 2 000 000 лв. за 2020г. за предоставяне на целева финансова подкрепа, постъпилите искания да бъдат включени в таблица според категорията на НКЦ и в съответствие критериите по чл.7 от Правилата.

т.3 – общият размер на средствата по т.4 от констатациите (281 038,25 лв. – по договори сключени до 2019г., включително през 2020г. са извършени или предстои да бъдат извършени окончателни плащания) да бъде предвиден по разполагаемият бюджет по т.2 от решенията на настоящия протокол.

т.4 - общият размер на средствата по т.5 от констатациите (463 607,45 лв. – суми предвидени индикативно за дейности, свързани с опазване на културното наследство) да бъде предвиден по разполагаемият бюджет по т.2 от решенията на настоящия протокол.

т.5 – след подробно разглеждане и обсъждане на отговарящите на изискванията на Правилата заявления, комисията предлага да бъдат финансирани проектите, описани в Приложение № 2, неразделна част от протокола.

В протокола е посочено, че общия размер на одобрените за финансиране проекти през 2020г. в рамките на средствата, предвидени по бюджетна програма „Опазване на недвижимото културна наследство е 1 002 114,19 лв.“. Общият размер на предвидените за разходване средства е 1 746 759,89 лв. (включително сумите 281 038,25 лв. и 463 607,45 лв.). Сочи се, че оставащите средства по бюджетна програма в размер на 253 240,11 лв. ще бъдат използвани за проекти, свързани с консервация и реставрация на недвижими културни ценности на държавни културни институти към Министерство на културата в областта на културното наследство (л.45-48 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ).

Към протокола са приложени:

- списък с постъпилите в Министерство на културата заявления за целева финансова подкрепа в областта на консервацията и реставрацията на недвижими културни ценности за 2020г. Съгласно списъка в Министерство на културата са постъпили общо 104 искания за целева финансова подкрепа, като заявлението на жалбоподателя е под номер 74 (л.49-56 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ);

- списък на одобрените за финансиране искания за целева финансова подкрепа в областта на консервацията и реставрацията на недвижими културни ценности през 2020г. в рамките на средствата, предвидени по бюджетна програма „Опазване на недвижимо културно наследство“. Съгласно списъка одобрени са кандидатите, чийто заявления са под номера 3, 4, 22, 26, 34, 35, 36, 37, 44, 50, 52, 53, 55, 58, 64, 70, 79, 82, 84, 85, 88, 90 и 100 и общата стойност на одобрената финансова подкрепа е в размер на 1 002 114,19 лв. (л.57-58 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ).

Списъкът е одобрен от министъра на културата на 27.07.2020г. и публикуван на същата дата в интернет страницата на Министерство на културата (л.34 и л.125 от адм.дело № 8909/2020г. по описа на АССГ).

С молби от 28.07.2020г. и от 04.08.2020г. „Оптимус“ ООД е поискало от министъра на културата и от директора на дирекция „КНМИИ“ предоставяне на копия от списъка на постъпилите, но неодобрени за финансиране кандидатури за 2020г., с частта от която да са видни мотивите за отказа от финансиране и протокола, от решенията на комисията заседавала за отпускането на средства за 2020г. по бюджетна програма „Опазване на недвижимото културна наследство“ (л.105-107 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ).

Жалбата сезирала съда е подадена чрез Министерство на културата на 07.08.2020г.

По делото са представени заявление от Национален археологически институт с музей – БАН с вх.№ 33-00-178 от 31.03.2020г., изпратено на 30.03.2020г. по „Еконт“ (л.108-118 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ); заявление от Регионален исторически музей – Русе с вх.№ 45-00-195 от 31.03.2020г., изпратено на 30.03.2020г. по „Еконт“ (л.119-120 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ); заявление от храм „Св.Архангел Михаил“ – гр.Хасково с вх. № 92-00-147 от 31.03.2020г., изпратено на 30.03.2020г. по „Еконт“ (л.121-122 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ) и заявление от кмета на Община Казанлък с вх. № 08-00-274 от 31.03.2020г., изпратено с Български пощи ЕАД на 30.03.2020г. (л.123-124 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ), които са сред одобрените за финансиране искания.

Представени са и молба от „Оптимус“ ООД до министъра на културата и до директора на Дирекция „КНМИИ“ за сключване на договор и финансиране по заявление с вх. № 26-00-167/12.03.2020г. (л.34); решение на главния секретар на Министерство на културата по заявление за достъп до обществена информация (л.93-94); протокол за предоставяне на достъп до обществена информация от 27.11.2020гл (л.95); протокол от заседанието на Комисията за разглеждане на постъпилите в Министерство на културата искания за финансиране и определяне на обектите, съгласно чл.5, ал.1, т.3 от Правила, които да бъдат финансирани през 2019г. в рамките на средствата, предвидени по бюджетна програма „Опазване на недвижимото културна наследство“ (л.50-53) и решение от главния секретар на Министерство на културата от 11.12.2020г. (л.100).

Приложен е и бюджет на Министерство на културата за 2020г., съгласно който предвидените разходи за консервационно-реставрационни работи за създаване и опазване на културните ценности в размер на 2 000 000 лв. (л.18-23 от адм.д. № 8909/2020г. по описа на АССГ).

ПРАВНИ ИЗВОДИ.

Жалбата е подадена в срок от надлежно легитимирано лице против административен акт, поради което е допустима за разглеждане.

Жалбоподателят е кандидатствал за финансова подкрепа за консервационно-реставрационни работи на недвижими културни ценности през 2020г. в рамките на средствата предвидени по бюджетна програма „Опазване на културно недвижимо наследство“, не е включен в утвърдения от министъра на културата списък с одобрените за финансиране искания, което означава, че му е отказано такова финансиране, т.е. налице е волеизявление на административен орган изразено чрез бездействие, с което е засегнато претендирано от жалбоподателя право – чл.21, ал.1 от АПК.

В този смисъл неоснователно е възражението на ответника, че жалбата е недопустима поради това, че оспорващият няма правен интерес от оспорването, както и че оспореният списък не е индивидуален административен акт.

Волеизявлението в случая е акта на утвърждаване от страна на министъра на списък от лица, участници в процедурата, чиито искания за финансиране са одобрени. Както става ясно от Правилата, както и от изявление на пълномощника на ответника (л.103) – с утвърждаването на списъка приключва процедурата по кандидатстване на конкурсен признак (чл.1 от Правилата) за предоставяне на финансова подкрепа. Друг акт не се издава, в т.ч. и изрични откази по отношение на кандидатствалите лица, които не са били включени в утвърдения списък. В подкрепа на този извод е и разпоредбата на чл.8, ал.1 от Правилата, според която след утвърждаване на списъка по чл. 5, ал. 6 (списък, който съдържа предложените за финансиране дейности и размера на финансирането) дирекция "КНМИИ” подготвя договорите за предоставяне на финансова подкрепа и съгласува същите по законосъобразност с дирекция "ПНДОП”.

За това и поради липса на изрична забрана за съдебен контрол, съдът счита, че утвърдения списък на одобрените за финансиране искания на основание чл.120 от Конституцията на РБ подлежи на оспорване пред съда по реда на АПК, доколкото в него имплицитно се съдържа и отказ по отношение на лицата, които са кандидатствали в процедурата, но не са били включени в този списък. В случая не се касае за мълчалив отказ, тъй като според регламентирания в Правилата ред административният орган няма задължение изрично да постановява отказ, той е длъжен само да утвърди предложения му от комисията списък.

За пълнота на изложението следва да се посочи, че надлежно легитимираното да обжалва лице – участник в процедурата за кандидатстване на конкурсен принцип за предоставяне на финансова подкрепа за дейности по опазване, представяне, консервация и реставрация на обекти със статут на недвижими културни ценности е дружеството-жалбоподател „Оптимус“ ООД, което е подало заявление, а не физическото лице М.П., както е записал помощният орган в списъка с постъпилите искания под № 74. Това е така, защото участие е заявило дружеството, а не физическото лице, негов управител.

В съдебното производство не са конституирани лицата от утвърдения списък като заинтересовани страни, тъй като оспорването не накърнява техните права. Финансовият ресурс за предоставяне на целева финансова подкрепа е в размер на 2 000 000 лева за 2020г. Според чл.5, ал.2 от Правилата комисията назначена със заповед на министъра на културата разпределя 95% от отпуснатия бюджет. Финансовата подкрепа според утвърдения списък е в размер на 1 002 114,19 лв., което е 50,10% от бюджета. Това означава, че са останали средства и дори искането на жалбоподателят да бъде удовлетворено след съдебното оспорване, няма да се накърни предоставения на останалите лица размер на финансовата подкрепа.

Процедурата, чиито финал е утвърдения от министъра на културата списък е протекла при спазване на реда регламентиран в Правилата, но в съставените документи не се съдържат мотиви, от които да се установи защо едни кандидати са били предпочетени пред други.

Подадени са заявления съгласно изискванията на чл.3 от Правилата, чиито образец е бил публикуван на интернет страницата на Министерство на културата. Всички постъпили заявления са разгледани от комисия конституирана със заповед на министъра на културата съобразно нормираното в чл.5 от Правилата. Комисията е разгледала заявленията, съставила е протокол с приложен списък, който съдържа предложените за финансиране дейности и размера на финансирането, посочила е в протокола заявленията, които не са разгледани, поради непълнота на документацията и председателят на комисията изготвил докладна записка до министъра на културата за утвърждаване на списъка по ал.3, т.3. След получаване на списъка министърът на културата го е утвърдил.

Никъде в преписката не се съдържат мотиви за причините, поради които комисията е приела, че лицата включени в предложения за утвърждаване списък отговорят на всички изисквания. Няма и мотиви, от които да се установи по какви причини оставалите кандидати не са включени в списъка с одобрените за финансиране искания. Комисията като помощен орган е описала в протокола си поредните номера на кандидатите, които не отговарят на изискването на чл.5, ал.4 от Правилата – не са представили пълен комплект с документи. Поредният номер на жалбоподателят (№74) не е сред тях, което обосновава извод, че той е представил пълния набор от изискуеми документи и невключването му в списъка с одобрените искания не е на това основание. Други мотиви, от които да се установят причините, поради които на жалбоподателя е била отказана финансова подкрепа няма.

Според чл.1 от Правилата те определят условията и реда за кандидатстване на конкурсен принцип за предоставяне на финансова подкрепа чрез бюджета на Министерството на културата за дейности по опазване, представяне, консервация и реставрация на обекти със статут на недвижими културни ценности, както и критериите за избор на тези обекти. Конкурсният принцип визиран в нормата изисква предварително зададени критерии, по които участниците се класират.

Извън критериите регламентирани в Правилата административният орган в процесния случай не е поставял други. Чл.3 от Правилата изисква кандидатите за участие да заявят това свое желание чрез подаване на заявление по образец придружено с мотиви. Жалбоподателят отговаря на това условие. Освен това жалбоподателят е представил доказателства, че е собственик на сграда и че тя е недвижима културна ценност. Условията уредени в чл.6 и чл.7 от Правилата изискват оценъчни действия от комисията, каквито тя не е извършила, доколкото нейната дейност се материализира в протокол, а в него няма извършена оценка на кандидатите, в т.ч. и на жалбоподателя по критериите на чл.6 и чл.7 от Правилата.

Липсата на мотиви – фактически и правни основания за отказа жалбоподателят да бъде включен в списъка на одобрените за финансиране искания обосновава незаконосъобразност на постановения акт, защото препятства възможността лицето да разбере причините, поради които му е отказана финансова подкрепа и да може да се защити. Липсата на мотиви е пречка и за осъществяване на съдебен контрол, тъй като съдът също е в невъзможност да установи съображенията на органа послужили за постановяване на отказа.

За това само на посоченото основание оспореният отказ следва да бъде отменен, а преписката в частта относно отказа спрямо жалбоподателя – върната на органа за ново произнасяне.

При този изход от спора разноски следва да се присъдят в полза на жалбоподателя. Такива са претендирани своевременно в съдебно заседание на 26.01.2021г. и се дължат от ответника в размер на 350 лева, от които 50 лв.(л.118) държавна такса и 300 лева (л.119) платено адвокатско възнаграждение.

Възражението (л.58) на пълномощника на ответника за прекомерност на адвокатското възнаграждение платено от жалбоподателя е неоснователно. Конкретно платеното възнаграждение в размер на 300 лв. е по-малко от минималните адвокатски възнаграждения предвидени в чл.8 от Наредба № 1 от 9.07.2004г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения, независимо дали преценката е, че се касае да спор без материален интерес или с материален интерес равен на поисканата в заявлението сума за финансова подкрепа.

Така мотивиран и на основание чл.172, ал.2 и чл.173, ал.2 от АПК, Административен съд Бургас,

 

Р  Е  Ш  И  :

 

ОТМЕНЯ отказ на министъра на културата да включи „Оптимус“ ООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление в гр. Бургас, ул.“Дебелт“ № 27, представлявано от управителя М.Д.П. в утвърдения от него списък на одобрените за финансиране искания за целева финансова подкрепа в областта на консервацията и реставрацията на недвижими културни ценности през 2020г. в рамките на средствата предвидени по бюджетна програма „Опазване на културно недвижимо наследство“.

ВРЪЩА преписката на министъра на културата да се произнесе по заявление с вх. № 26-00-167/12.03.2020г. на „Оптимус“ ООД, ЕИК ********* до директора на Дирекция „КНМИИ“ за финансова подкрепа относно реставрация и консервация на фасадите на сграда собственост на дружеството, представляваща недвижима културна ценност с идентификатор 07079.610.295.2 от КККР, в УПИ III – 2204, 2205, 2206, 2207 и 2417 в кв.10 по плана на ЦГЧ – гр.Бургас, ул.“Иларион Макариополски“ № 20/ул.“Граф Игнатиев“ № 5, обявена за архитектурно-строителен паметник на културата от местно значение – ДВ. бр.18/02.03.1979г., при съобразяване със задължителни указания по тълкуването и прилагането на закона дадени в мотивите на настоящото решение.

ОСЪЖДА Министерство на културата да заплати на „Оптимус“ ООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление в гр. Бургас, ул.“Дебелт“ № 27, представлявано от управителя М.Д.П. направените по делото разноски в размер на 350 (триста и петдесет) лева.

Решението може да се обжалва в 14-дневен срок от съобщаването пред Върховния административен съд на Република България.

 

 

                                                        СЪДИЯ: