Разпореждане по дело №172/2022 на Административен съд - Силистра

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 25 ноември 2022 г.
Съдия: Павлина Димитрова Георгиева-Железова
Дело: 20227210700172
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 26 октомври 2022 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р А З П О Р Е Ж Д А Н Е

№ 609

гр. Силистра, 25 ноември 2022 г.

 

Административен съд – Силистра, в закрито заседание на двадесет и пети ноември през две хиляди и двадесет и втора година, в състав:

 

СЪДИЯ: Павлина Георгиева – Железова

 

разгледа адм. дело № 172 по описа на съда за 2022 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството по делото е образувано по жалба на Исторически музей - Тутракан с ЕИК ********* против Решение № РД–02-14-963 от 10.10.2022 г. на заместник-министъра на регионалното развитие и благоустройството на Р България и управляващ орган по проект с рег. № ROBG - 271 „Тутракан-Кълъраш, иновативен културен мост за устойчиво регионално развитие, съфинансиран от Р Румъния“.

С оспореното решение на „Исторически музей“ - гр. Тутракан е определена финансова корекция в размер на 25 % от допустимите разходи, финансирани от ЕСИФ по договор за обществена поръчка № 9 / 11.08.2020 г. с изпълнител Консорциум „Тутраканска епопея“.

Като левова равностойност на финансовата корекция е посочена сумата от 85 260,44 лева с ДДС.

Предметът на обществената поръчка е „изготвяне на иновативна музейна експозиция със средствата на кинематографията за целите на Историческия музей.

Цитираните в оспорения акт правни основания са :чл. 70, ал. 1, т. 9 от ЗУСЕСИФ и т. 11, б. „а“ от Приложение № 1 към чл. 2, ал. 1 от Наредба за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ и др.

Основната теза по оспорения акт е извод, че възлагащият поръчката икономически оператор на публични средства е заложил първоначално условие /10 месеца - срок на изпълнение по договора/, което е включено в офертата и е послужило за избор на определен кръг участници-в случая двама. Два месеца след сключване на договора, същият е променен с почти двоен срок на изпълнение. Това действие е счетено за необосновано, нелогично и правно неоправдано.Промененото условие на договора /срок на изпълнение/ е съществено в сферата на дейности, изискващи творчество и иновативност. Промяната на условието не е в резултат на извънредно или непредвидено обстоятелство, било е логично да се предвиди първоначално и да важи за неограничен кръг потенциални участници. С последващото условие на договора е бил облагодетелстван само участника, сключил вече договора за поръчка-консорциум, включващ три дружества, който не се е конкурирал реално с повече потенциални конкуренти /в случая – един/. По този начин е компрометиран принципът за избор на най-добрия изпълнител чрез ограничаване на реалната конкуренция.

Жалбоподателят „Исторически музей“ Тутракан оспорва административния акт с доводи за материална и процесуална незаконосъобразност и несъответствие с целта на закона. Оспорва извода на административния орган, че е налице твърдяното нарушение. По тези съображения моли за отмяна на решението и за присъждане на направените по делото разноски.

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административно-процесуалния кодекс (АПК), във връзка с чл. 73, ал. 4 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ).

Жалбата е подадена в срока по чл. 149, ал. 1 АПК от лице, което е адресат на административния акт и има правен интерес от оспорването по смисъла на чл. 147, ал. 1 АПК; атакува се индивидуален административен акт, подлежащ на съдебен контрол, пред компетентния съд. Ето защо жалбата се явява процесуално допустима и следва да се внесе за разглеждане в открито съдебно заседание.

Жалбата е подадена съгласно правилото от чл. 152, ал. 1 АПК и ответният орган е приложил административната преписка, като по допускането на събраните по нея доказателства съдът ще се произнесе в първото заседание – чл. 171, ал. 5 от АПК. 

Съгласно чл. 170, ал. 1 от АПК в тежест на административния орган е да установи съществуването на посочените в оспорения акт фактически основания, както и изпълнението на законовите изисквания за издаването му.

Видно от придружителното писмо, административната преписка се съхраняват в ответника „Исторически музей“-гр.Тутракан.

В преписката липсват документите, относими към проведената обществена поръчка/представени са само три протокола на комисията за избор, без офертата на втория участник в поръчката „Ди Ендъстри“ ЕООД; липсват данни за участника, спечелил конкурса – консорциум, който явно е дружество по ЗЗД, за което, респ. за дружествата - членове не са представени удостоверения за актуални състояния;

Относно приложения индивидуален договор № 9 / 11.08.2020 г. – липсват цитираните в него четири на брой Приложения.

Жалбоподателят следва да установи в процеса своите твърдения, базирани на факти, от които произтичат за него благоприятни последици, по аргумент от чл. 154, ал. 1 ГПК, във връзка с чл. 144 АПК.

Съдът ще се произнесе по насрочване на делото след изпълнение на задълженията за представяне на допълнителни доказателства, включени в административната преписка, съхраняващи се в жалбоподателя – икономически оператор на публичните средства.

Във връзка с гореизложеното и на осн. чл. 154, ал. 1, чл. 157, ал. 1, чл. 159 и чл. 163 АПК съдът

 

Р  А  З  П  О  Р  Е  Д  И:

 

Посочва като конституирани следните страни:

            Жалбоподател: Исторически музей-Тутракан, с адрес: гр. Тутракан, ул. “Суворов“ №1, с посочен съдебен адрес:***, чрез адв .И.А.;

Ответник по жалбата: Заместник-Министър на Регионалното Развитие и Благоустройството на Р България и управляващ орган по проект с рег. № ROBG 271 „Тутракан-Кълъраш, иновативен културен мост за устойчиво регионално развитие, съфинансиран от Р Румъния,с административен адрес: гр. София, ул. “Св.Св.Кирил и Методий“ № 17-19, чрез упълномощен представител Д.К. - юрисконсулт в дирекция „Правна“ при МРРБ.

ЗАДЪЛЖАВА жалбоподателя, в който се съхранява административната преписка, в 7-дневен срок от получаване на съобщението, ДА ПРЕДСТАВИ ПО ДЕЛОТО:

- начална страница на оспореното решение, от която да са видни номер на решение, дата на издаване, респективно други изходни данни за идентификация.

- приложенията – на брой 4, цитирани в договор № 9/11.08.2020 г./;

- офертата на втория участник в обществената поръчка ЕООД „Ди Индъстри“;

- данни за дружествата – членуващи в консорциума /ДЗЗД/ - определен за изпълнител на проекта;

Препис от жалбата да се връчи на ответника.

УКАЗВА на ответника, че в 14-дневен срок от съобщаването (чл. 163, ал. 2 АПК) има право на писмен отговор и посочване на доказателства.

Преписи от настоящото разпореждане да се връчат на страните по реда на чл. 137 АПК.

Разпореждането не подлежи на оспорване.

 

 

                                                                                       СЪДИЯ: