Определение по дело №145/2021 на Административен съд - Ямбол

Номер на акта: 270
Дата: 21 май 2021 г.
Съдия: Ваня Георгиева Бянова Нейкова
Дело: 20217280700145
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 7 май 2021 г.

Съдържание на акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ  № 270/21.5.2021г.       

      

  гр.Ямбол

 

         Ямболският административен съд, пети състав, в закрито заседание на двадесет и първи май две хиляди и двадесет и първа година в състав:

 

Председател: В.БЯНОВА-НЕЙКОВА

 

разгледа адм.дело № 145 по описа за 2021 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

 

Производството е образувано по жалба на  Г.С.Г.,***, чрез адв.И.И. ***, против Уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2018 с изх.№02-280-6500/2448/30.03.2021г. на Заместник-изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ в частта на намаленията в размер на общо 6185,35 лв. по заявление за финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за Кампания 2018 по общо заявление с УИН 28/300518/90129. Актът се счита за незаконосъобразен , като издаден при съществено нарушение на административнопроизводствените правила и в противоречие с материалноправните разпоредби на закона. Съображенията за това са следните: 1.относно допуснати съществени  процесуални нарушения -Индивидуален нормативен акт (каквото е и обжалваното уведомително писмо) трябва да бъде мотивиран. Към обжалваното уведомително писмо за извършено плащане от ДФЗ- РА-София и съдържащите се в същото Таблица1 и Таблица 2 мотиви липсват.2.Относно издаването на обжалвания акт в противоречие с материалноправните разпоредби - Съгласно чл.43, ал.4 на Закона за подпомагане на земеделските производители Разплащателната агенция намалява размера на плащането или отказва плащане по ал. 3 съгласно критериите, установени в законодателството на Европейския съюз. В обжалваното Уведомително писмо за такова законодателство третиращо материята е посочен ЗПЗП чл.30 и чл.37.В обжалваното УП ДФЗ-РА сочи, че в резултат на извършени административни и/или проверки на място, намаля финансовото подпомагане по подаденото Общо заявление за плащания на площ по схемите и мерките за директните плащания за кампания 2018 г. ДФЗ - РА посочва, че намаления се отчитат: след извършени адм. проверки, при които са установени всички недопустими за подпомагане площи в съответното заявление-проверки за площи, заявени от повече от един кандидат, проверки на място или автоматизирани проверки спрямо данните в слоя с допустими площи от СИЗП и предоставени то МЗХГ и МОСВ;намаление на субсидията в случаите, косато не са спазени сроковете за подаване и/или редакция на заявлението съгл.чл. 12 от Наредба5/2009г.;наложена ставка на корекция/финансова дисциплина/ определена съгл. чл.26 от Регламент ЕС 1306/2013 и чл.8, nap. 1 от Регламент ЕС 1307/2013;Линейно намаление съгл.чл.51 параграф2 от Регламент ЕС 1307/2013;Линейно намаление съгл.чл.65 пар.2 буква „в“ от Регламент ЕС 130 7/2013, налагано съгл. Чл.6 пар2, буква е/   от Регламент за изпълнение ЕС 809/2014 на Комисията.От така сочените правни основания част от тях са взаимно изключващи се и водещи до нарушения при прилагане на материалния закон изразяващи се в следното:Неясно е по кое от всичките или по всичките основания адм. орган е наложил обжалваните намаления.След като по надлежния ред са представени документи, доказващи правното основание за ползване на всички заявени парцели/БЗС как ИСАК установи, че заявителят не е предоставил такива.Автоматизиранатаа система не гарантира законосъобразност на актовете постановявани от РА , нито последната може да обосновава тази законосъобразност единствено с обстоятелството, че същите актове са автоматично генерирани.Отговорност на РА е да поддържа актуалността на информацията и адекватността на програмните ресурси по начин, който да гарантира достоверността на данните и правилното прилагане на правните норми при фактическите обстоятелства във всеки отделен случай, в т.ч. - спазването на процесуалните правила, включително гаранциите за правото на защита.За тази цел в Правилника за организацията и дейността на отдел Директни плащания на площ към ТИ има предвидени процедури за текуща преценка на адекватността на системата и за предложения за внедряване на необходими промени в нея съответно —развитие на функционалностите й. 3.Относно извършени проверки за площи, заявени от повече от един кандидат.След приключване на проверките, заявителят е уведомен от адм. орган и надлежно е представил документи касаещи площи заявени от повече от един кандидат, от които е видно, че правните основания за изчертаване и заявяване за подпомагане на съответните части от цитирания парцел принадлежат на него, а без необходимите правни основания изчертаване и заявяване за подпомагане за същите площи е осъществил и лицето Хр.Ст.Н..Т.е. в хипотезата на извършена проверка за площи заявени от повече от един кандидат, жалбоподателят е представил всички необходими документи, доказващи неговото правно основание за изчертаване и заявяване за подпомагане по схеми и мерки за ДПП.Въпреки това обаче адм. орган намаля неговото финансово подпомагане. Иска се съдът да отмени обжалбаното уведомително писмо като незаконосъобразно в частта на намаленията на плащанията и да реши въпроса по същество.

С писмо вх.№1286/20.05.2021г. е постъпила административната преписка по издаване на обжалвания акт, чрез пълномощник на Заместник-изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“- ст.юрисконсулт Д.М..

 

Водим от горното, съдът

 

ОПРЕДЕЛИ:

 

НАСРОЧВА открито съдебно заседание на 15.06.2021г. от 11.00ч., за което да се призоват:

 

І. ЖАЛБОПОДАТЕЛ: Г.С.Г.,***, чрез адв.И.И. ***, със съдебен адрес:***, к.308

ІІ. ОТВЕТНА СТРАНА: Заместник-изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“.

 

 

УКАЗВА на административния орган, че в негова тежест е да докаже законосъобразността на обжалвания акт, да установи съществуването на фактическите основания и изпълнението на законовите изисквания при издаването му.

 

УКАЗВА на страните, че доказателствата, събрани редовно в производството по издаване  на акта, имат сила и пред съда.При всяко положение на делото до приключването му с влязло в сила съдебно решение жалбоподателят може да оттегли жалбата си, административният орган може да оттегли издадения акт, както и страните могат да сключат споразумение пред съда по реда на чл.178 от АПК.

 

 

Определението да се съобщи на страните по делото.

 

 

                                   

СЪДИЯ: /п/ не се чете