Определение по дело №736/2022 на Административен съд - Плевен

Номер на акта: 1693
Дата: 30 август 2022 г.
Съдия: Цветелина Александрова Кънева
Дело: 20227170700736
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 29 август 2022 г.

Съдържание на акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

№ 1693

                                                           гр.Плевен, 30.08.2022г.

 

Административен съд-гр.Плевен, ІV-ти състав, в закрито съдебно заседание на тридесети август две хиляди двадесет и втора година, в състав:

 

                                                                         Председател:  Цветелина Кънева

 

Като разгледа докладваното от съдията Кънева административно дело №736 по описа за 2022год. на Административен съд-Плевен и за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството по делото е образувано, след изпращате по подсъдност от Административен съд Пловдив, по жалба на „Васил Д.“***, представлявано от управителя К.Д., чрез адвокатско дружество „К.,***, против принудителна административна мярка, обективирана в Протокол за сваляне и отнемане на табела с регистрационен номер и отнемане на документи от 15.08.2022г., изготвен от Б.И.на длъжност инспектор при РД“АА“ гр.Пловдив.

В жалбата са изложени твърдения за незаконосъобразност на наложената ПАМ. Сочи се, че дружеството притежава Лиценз на общността, като упражнява транспортна дейност с 12 автомобила и притежава 12бр. заверени копия от лиценза. Твърди се, че за прилагане на ПАМ е необходимо въобще да не е издадено заверено копие на лиценза за моторното превозно средство, като се цитира практика на ВАС. Иска се отмяна на принудителната административна мярка, обективирана в протокола от 15.08.2022г. Направено е и особено искане за спиране на предварителното изпълнение на мярката на основание чл.166 ал.4 от АПК.

От РД“АА“ гр.Пловдив е изискана преписката по издаване на оспорения акт, както и становище по направеното особено искане, а на оспорващото дружество е указано да представят доказателства за твърдението в жалбата, че от предварителното изпълнение ще търпят значителни и трудно поправими вреди.

От административния орган е представена Заповед №РД-14-3199/15.08.2022г. на Директора на РД“АА“ гр.Пловдив за налагане на принудителна административна мярка по чл.106а ал.1 т.1 б.“а“ и ал.2 т.1 от ЗАвтП, като в придружителното писмо е посочено, че след отстраняване на пропуските на дата 26.08.2022г. К.Д.  собственоръчно е потвърдил, че са му върнати иззетите предна рег.табела и свидетелството на регистрация част II, с което е прекратено действието на ПАМ.

От оспорващото дружество не са представени доказателства за твърдението в жалбата, че от предварителното изпълнение ще търпят значителни и трудно поправими вреди.

След като се запозна със становищата на страните и доказателствата по делото, съдът намира жалбата за недопустима за разглеждане, по следните съображения:

Предмет на настоящето производството е принудителна административна мярка, обективирана в Протокол за сваляне и отнемане на табела с регистрационен номер и отнемане на документи от 15.08.2022г., изготвен от Б.И.на длъжност инспектор при РД“АА“ гр.Пловдив. В протокола е отбелязано, че на 15.08.2022г. Б. И.-инспектор в РД“АА“ гр.Пловдив, в изпълнение на разпоредбите на чл.106а ал.2 т.1 и т.2 от ЗАвтП отнема 1бр. предна рег.табела *** на автомобил „Рено Т“ /влекач/ , собственост на „Васил Д.“ ООД.

Съгласно чл.106а ал.1 т.1 б.“а“ от Закона за автомобилните превози, за преустановяване на административните нарушения се прилага принудителна административна мярка временно спиране от движение на моторно превозно средство, с което се извършва превоз на пътници или товари, без да има издадено удостоверение за обществен превоз на пътници или товари или няма заверено копие към лиценза на Общността, до отстраняване на нарушението, но за не повече от 12 месеца.

Според ал.2, налагането на принудителната административна мярка в случаите по ал. 1, т. 1 се осъществява от органите по контрол чрез сваляне на предната табела с регистрационен номер и отнемането й заедно с документа, удостоверяващ регистрацията на превозното средство.

А съгласно чл.107 от ЗАвтП, принудителните административни мерки по чл. 106 и 106а се прилагат с мотивирана заповед на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" или упълномощени от него длъжностни лица, като обжалването на заповедите се извършва по реда на АПК, а подадената жалба не спира изпълнението на приложената административна мярка.

От горните правни разпоредби се налага извода, че ПАМ по ЗАвтП се прилагат със заповед, каквато е издадена в конкретния случай, а именно Заповед №РД-14-3199/15.08.2022г. на Директора на РД“АА“ гр.Пловдив, с която е приложена принудителна административна мярка по чл. 106а ал.1 т.1 б.“а“ и ал.2 т.1 от ЗАвтП – временно спиране от движение на товарен автомобил „Рено Т“ с рег.№***, от категория N3, собственост на „Райфайзен Банк България“-клон Плевен, чрез сваляне и отнемане на табела с рег.№*** и отнемане на свидетелство за регистрация на МПС част II №***, до отстраняване на нарушението – няма издадено заверено копие към лиценз №0693 от 06.12.2011г. за извършване на международен автомобилен превоз на товари на територията на ЕО, но не за повече от 12 месеца. Заповедта е връчена на дружеството собственик на МПС на 23.08.2022г., а на 26.08.2022г. от страна на управителя К.Д. е отбелязано, че е получил рег.табела с №*** и талон част 2 с №***.

Т.е. с оспореният Протокол от 15.08.2022г. не се прилага принудителна административна мярка, както се твърди в жалбата, като такава е приложена със Заповед №РД-14-3199/15.08.2022г. Протоколът обективира фактическите действия по сваляне на рег.табела и представлява част от процедурата по прилагане на ПАМ. Протоколът не представлява индивидуален административен акт, който да подлежи на съдебен контрол. Актът, с който се прилага ПАМ е Заповед №РД-14-3199/15.08.2022г. и именно този административен акт подлежи на съдебен контрол за законосъобразност по реда на АПК.

Предвид изложеното, жалбата срещу ПАМ, обективирана в Протокол за сваляне и отнемане на табела с регистрационен номер и отнемане на документи от 15.08.2022г е недопустима за разглеждане на основание чл.159 т.1 от АПК, тъй като не е налице административен акт, който да подлежи на съдебен контрол. Жалбата следва да бъде оставена без разглеждане, а производството по делото да бъде прекратено. Поради недопустимост на жалбата е недопустимо и особеното искане за спиране на предварителното изпълнение на ПАМ, обективирана в Протокол за сваляне и отнемане на табела с регистрационен номер и отнемане на документи от 15.08.2022г., което също следва да бъде оставено без разглеждане.

Воден от горното, съдът

 

О П Р Е Д Е Л И:

           

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ искането по чл.166 от АПК за спиране на предварителното изпълнение на ПАМ, обективирана в Протокол за сваляне и отнемане на табела с регистрационен номер и отнемане на документи от 15.08.2022г., изготвен от Б.И.на длъжност инспектор при РД“АА“ гр.Пловдив.

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на „В, Д.“***, представлявано от управителя К.Д., чрез адвокатско дружество „К.,***, против принудителна административна мярка, обективирана в Протокол за сваляне и отнемане на табела с регистрационен номер и отнемане на документи от 15.08.2022г., изготвен от Б.И.на длъжност инспектор при РД“АА“ гр.Пловдив.

ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело №736 по описа за 2022г. на Административен съд Плевен.

Определението подлежи на оспорване с частна жалба, чрез Административен съд-Плевен, пред Върховен административен съд в 7-мо дневен срок от съобщаването му.

Препис от определението да се изпрати незабавно на страните по ел.поща, респ. факс.

 

СЪДИЯ: /п/