Определение по дело №424/2019 на Административен съд - Враца

Номер на акта: 422
Дата: 3 юли 2019 г. (в сила от 8 октомври 2019 г.)
Съдия: Миглена Раденкова
Дело: 20197080700424
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 3 юни 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

№422

гр. Враца, 03.07.2019 г.

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВРАЦА, V състав, в закрито заседание на 03.07.2019 г., през две хиляди и деветнадесета година в състав:

 

АДМ. СЪДИЯ: МИГЛЕНА РАДЕНКОВА

 

като разгледа докладваното от съдия М. РАДЕНКОВА адм. дело № 424 по описа на АдмС – Враца за 2019 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството по делото е образувано по Сигнал-жалба на Х.И. ***, чрез пълномощника му * Т. ***, с твърдения, че депозираната от него жалба с вх.№ 9400-470(1)/24.04.2019г. против Заповед № 347-А/01.04.2019г. на Кмета на Община Роман не е комплектована и изпратена по компетентност на Административен съд – Враца.

Съдът е указал на Кмета на Община Роман да изпълни изискванията на чл. 152, ал. 2 и ал. 3 от АПК, като в 7-дневен срок от уведомяването изпрати в АС-Враца копие от цялата административна преписка, вкл. доказателства за датата на съобщаване на жалбоподателя на оспорения административен акт.

На жалбоподателя са дадени указания да внесе държавна такса.

В указаният срок е внесена по сметка на АдмС-Враца следващата се държавна такса в размер на 10,00 лева.

От стана на ответника е представена административната преписка.

Ангажирано е становище за недопустимост и неоснователност на жалбата.

След като се запозна със съдържанието на административната преписка, съдът констатира, че оспорването е недопустимо по следните съображения:

Изявлението на жалбоподателя входирано в Община Роман не притежава белезите на жалба – не е адресирана до съда; не са посочени имена на оспорващия; в какво се състои незаконосъобразността на акта и какво е искането от съда.

Съдебното производство по реда на АПК започва по искане на заинтересовано лице – чл.126 от АПК. В това се изразява принципът на диспозитивно начало за иницииране на съдебното административно производство. Съдът не може да тълкува правната воля на оспорващия и служебно да определя предметът на оспорването. Задължението за индивидуализиране на оспорения административен акт е задължение на оспорващия, а не съда, който дължи произнасяне само по конкретизиран предмет на оспорването.

Жалбата се подава чрез органа, издал оспорвания акт и съгласно чл. 150, ал. 1 от АПК съдържа: 1. посочване на съда; 2. трите имена и адрес, телефон, факс и електронен адрес, ако има такъв - за българските граждани, съответно името и длъжността на прокурора, номера на телефона, факса или телекса или електронен адрес, ако има такъв; 3. трите имена и адрес, личния номер - за чужденец, и адреса, заявен в съответната администрация, телефон, факс и електронен адрес, ако има такъв; 4. фирмата на търговеца или наименованието на юридическото лице, изписани и на български език, седалището, последния посочен в съответния регистър адрес на управление и електронния му адрес; 5. означение на обжалвания административен акт; 6. указание в какво се състои незаконосъобразността на акта; 7. в какво се състои искането и 8. подпис на лицето, което подава жалбата или протеста.

Сигнал-жалба на Х.И. ***, чрез пълномощника му * Т. от 03.06.2019г. също няма характер на жалба, видно от съдържанието му.

Съдът намира, че е недопустимо изявленията на лицето и пълномощникът му да бъдат оставяни без движение за отстраняване на нередовности, тъй като на практика ще бъде преодоляна пропуснатата от жалбоподателя възможност да оспори административният акт. 

Следва да бъде отбелязано, че сигналът-жалба е депозиран в съда, след като лицето е получило отговор на негова молба вх.№ 9400-470(1)/24.04.2019г., обективиран в писмо с рег. Инд. 9400-470(2) от 13.05.2019г.

Налице е пълна неясното, какво производство иска да инициира жалбоподателя. Нередовната жалба не може да обезпечи развитието на съдебен контрол за законосъобразност.

При  условие, че правото на оспорване не е упражнено в предвидената форма, е налице процесуална пречка за допустимостта на съдебно-административното производство.

При това положение съдът намира, че жалбата, въз основа на която е образувано настоящото производство следва да бъде оставена без разглеждане, а производството по делото – прекратено.

Препис от настоящото определение следва да се изпрати на страните, на основание чл. 138 от АПК.

Водим от гореизложеното и на основание чл. 158, ал. 3, вр. с чл. чл. 150, ал. 1 и  ал. 2  от АПК, съдът

 

ОПРЕДЕЛИ:

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Х.И. ***-470(1)/24.04.2019г. против Заповед № 347-А/01.04.2019г. на Кмета на Община Роман

 

ПРЕКРАТЯВА производството по адм. д. №424/2019 г. по описа на АдмС – Враца.

 

Определението подлежи на обжалване пред ВАС, в 7-дневен срок от уведомяването.

 

Да се уведомят страните, чрез изпращане на препис от настоящото определение.

 

 

АДМ. СЪДИЯ: