Решение по дело №380/2018 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 21 май 2019 г. (в сила от 9 юли 2020 г.)
Съдия: Слав Иванов Бакалов
Дело: 20187220700380
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 28 декември 2018 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р Е Ш Е Н И Е № 77

гр. Сливен, 21.05.2019  год.

В   И М Е Т О  НА  Н А Р О Д А.

СЛИВЕНСКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД,     в публичното заседание на двадесет и втори април

през две хиляди и деветнадесета година в състав:

Административен съдия: СЛАВ БАКАЛОВ

при секретаря                Галя Георгиева                                                    и с участието на прокурора                                                                                              като разгледа докладваното от             съдията              административно  дело № 380     по описа за 2018 година, за да се произнесе съобрази:

Производството е административно и намира правното си основание в чл. 47 от ЗПЗП  във вр. с чл. 145 и сл. от АПК.

Образувано е по жалба на  ЗПК ”Б.” с. Б., о. Т. против Акт за прекратяване на ангажимент по мярка 10 „Агроекология и климат“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г. за кампания 2016 г. № 01-6400/75 от 28.11.2018 г. издаден от Заместник изпълнителен директор на ДФЗ, с който е прекратен поетия от ЗПК ”Б.” с. Б., о. Т. ангажимент по направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение (ВПС-4.1)“.

В жалбата се твърди, че ЗПК ”Б.” е поела петгодишен ангажимент за извършване на дейности по направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение (ВПС-4.1)“ от мярка 10 „Агроекология и климат” по отношение на одобрени площи възлизащи на 213,27 ха. С уведомително писмо изх. № 02-200-2600/1356 от 19.05.2016 г. са одобрени от заявените 213,27 ха - 72,57 ха, а неодобрени са 140,70 ха. Това писмо било обжалвано пред Административен съд - Сливен и с решение по адм. дело № 163/2016 г. било отменено като незаконосъобразно и преписката била върната за ново произнасяне. Това решение било потвърдено от ВАС. В изпълнение на съдебното решение било издадено ново уведомително писмо изх. № 01-6400/16.02.2018 г., в което заявените площи били одобрени изцяло. Плащане обаче по това уведомително писмо не последвало. На 28.11.2018 г. бил издаден оспореният Акт за прекратяване на ангажимент. Заявява, че оспорва констатацията в акта, че при извършена административна проверка и сравнение размерите на одобрените референтни площи по направлението с размера на допустимата заявена площ е установено, че процента на заявената от ЗПК „Б.“ площ за кампания 2016 г. спрямо одобрената референтна площ е 35,25%. Заявените парцели с цялата си площ били разположени в землищата на с. Б. и с. Ч. и влизали в специализирания слой на съответната мярка 10. Моли съда да отмени оспорения административен акт.

В съдебно заседание оспорващия, чрез п. по п. адв. Н.М. от ……………, подържа жалбата.

Ответната страна Зам. Изпълнителният директор на Държавен фонд “Земеделие” – София, редовно призован, се представлява от ст. юриск. Д. Б.,, която моли, да бъде оставена без уважение жалбата. Твърди, че с писмо от 19.04.2016 г. Министъра на земеделието, храните и горите предоставил на ДФ “Земеделие“ данни за четири на брой специализирани слоя, един от които касаел и процесната дейност по мярката, която била свързана с опазване местообитанията на зимуващите видове гъски, а именно за слоя по чл. 4, ал. 1 и чл. 5, ал. 3, т. 1 от Наредба № 7/2015 г. Въз основа на тази информация и с оглед нормативните разпоредби, след извършена проверка на данните спрямо заявените за подпомагане парцели, се установявало, че една голяма част от същите не попадат в специализирания слой, който бил утвърден като допустим. Моли съда да отхвърли подадената жалба. Претендира за направените по делото разноски.

След цялостна преценка на събраните по делото доказателства в тяхната съвкупност и поотделно, съдът приема за установена следната  фактическа обстановка:

Оспорващият  Земеделска производствена кооперация “Б.” с.Б., о. Т. е регистрирана с Уникален регистрационен номер (УРН) ……………….. в Интегрираната система за администриране и контрол (ИСАК).

За кампания 2015 г. от кооперацията е подадено Общо заявление за подпомагане, като една от заявените мерки за подпомагане е „Агроекология и климат” (Мярка 10), направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение” от Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) за периода 2014 – 2020 г., в землищата на с. Б. и с. Ч., о. С. с обща площ 213,27 ха., за които е поел 5-годишен ангажимент за извършване на агроекологично дейности.

С Уведомително писмо изх.№ 01-6400/26 от 16.02.2018 г. оспорващият е одобрен за участие по направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение“ от мярка 10 „Агроекология и климат” за площи в размер на общо 213.27 ха. (л.149-150).

Със заявление за подпомагане вх.№ 18196465, подадено от жалбоподателя на 25.03.2016 година за кампания 2016, с характер на "Заявление за плащане", придружено с таблица за използваните парцели през 2016 година, оспорващият е заявил парцели за подпомагане по мярка 10 „Агроекология и климат” (л.27-137).

При подаването на заявлението е извършена автоматична проверка на въведените данни от служител на ОбС Земеделие, при която проверка е генерирано предупреждение за грешка „Заявеният парцел или част от него попада във ФБ, който не попада изцяло в слоя със зимуващите гъски“ относно 28 единици. (л.25).

С писмо изх. № 01-6400/75 от 30.07.2018 година, подписано от Зам. изпълнителен директор на Държавен фонд "Земеделие" жалбоподателят е уведомен на основание чл. 26, ал. 1 от АПК, че Държавен фонд "Земеделие" открива производство по издаване на административен акт за прекратяване на многогодишен ангажимент по мярка 10 „Агроекология и климат”  по направление "Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение" (ВПС-4.1). Като основание за образуване на производството е посочено обстоятелството, че при извършените административни проверки, представляваща сравнение на размера на одобрената/референтна площ по процесното направление от мярка 10 „Агроекология и климат" с размера на допустимата заявена площ по направлението през текущата кампания в Интегрираната система за администриране и контрол, като е установено, че процентът на допустимата заявена площ през текущата кампания, спрямо размера на одобрената (референтната) площ за участие по направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение (ВПС-4.1)" е 35.25 %, видно от Приложение 1. Посочено е, че съгласно чл. 18, ал. 3, т. 3 от НАРЕДБА № 7 от 24.02.2015 г, ДФЗ - РА, прекратява агроекологичния ангажимент и земеделските стопани възстановяват получената финансова помощ по съответното направление, съгласно условията на ал. 4, когато не са спазили изискванията на чл. 20, ал. 4 от НАРЕДБА № 7 от 24.02.2015 г.

Поради тези фактически обстоятелства и на основание чл. 63 т.1 във връзка с чл. 77 т.4 б.“в“  от Регламент (ЕС) № 1306 на ЕП и на Съвета от 17.12.2013 год. относно финансирането, управлението и мониторинга на общата селскостопанска политика, както и на основание  чл.18, ал.3, т.3 от Наредба № 7 от 24.02.2015 год., ДФЗ-РА е предприел действия по прекратяване на агроекологичния ангажимент на жалбоподателя по направление "Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение".

Към писмото е приложена таблица с описание на заявените в текущата кампания площи, одобрените (референтните) парцели и заявените допустими за подпомагане площи в текущата кампания. От приложението към писмото се установява, че референтните (одобрени) парцели по посоченото направление са с обща площ 213.27 ха, заявените за текущата кампания са с обща площ 213.56 ха, като заявените допустими за подпомагане площи в текущата кампания са в размер общо на 75.17 ха. (л.151-152)

Оспорващият е подал възражение до Държавен фонд "Земеделие" с вх. № 01-6400/75 от 24.08.2018 год., в което се твърди, че парцелите, които са представени, като неодобрени са с цялата си площ в специализирания слой определен в Приложение 1 към чл. 5 ал.3 от Наредба 7 от 24.02.2015 г. за прилагане на Мярка 10 „Агроекология и климат" от ПРСР за периода 2014-2020 г. (л.153)

В отговор от ДФЗ е изпратено писмо изх.№ 01-6400/75 от 17.09.2018 г. на Зам. изпълнителен директор на Държавен фонд "Земеделие", в което е посочено, че при извършена административна проверка е установено, че процентът на допустимата заявена площ през текущата кампания, спрямо размера на одобрената (референтната) площ за участие по направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение (ВПС-4.1)" е 35.25 %, видно от Приложение 1 на полученото от жалбоподателя писмо за стартиране на процедура по прекратяване на многогодишен ангажимент по мярка 10 „Агроекология и климат". В заявлението за кампания 2016 в резултатите от автоматични проверки на въведените данни, в секция „Предупреждения" е отразена грешката, че заявения парцел или част от него попада във ФБ, който не попада изцяло в слоя със зимуващи гъски. Тъй като собственоръчно е подписал страницата с посочените предупреждения, то адресата е удостоверили, че е запознат с данните от автоматичните проверки.

С Акт за прекратяване на биологичен ангажимент по Мярка 10 „Агроекология и климат”  от Програмата за развитие на селските райони ПРСР 2014- 2020 г. за компания 2016 г. изх. № 01- 6400/75 от 28.11.2018 г., издадено от Зам. изпълнителен директор на Държавен фонд "Земеделие" е прекратен ангажимент на оспорващия по направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение“. Писмото е придружено от таблица (Приложение 1) с посочване на заявените в текущата кампания площи, одобрените (референтните) парцели и заявените допустими за подпомагане площи в текущата кампания.

По делото е назначена съдебно - техническа експертиза, изготвена от в. л. и.П.З.. От експертното заключение се установява, че през 2015 г. ЗПК „Б." заявила за подпомагане по мярка 10 „Агроекология и климат" от ПРСР за периода 2014 - 2020 г. парцели с обща площ 213,27 ха (референтна площ по мярка 10 - 213,27 ха), разположени в землищата на с.Б. и с.Ч. За кампания 2016 г. ЗПК „Б." заявила за подпомагане по Мярка 10 „Агроекология и климат" от ПРСР за периода 2014 - 2020 парцели с обща площ 213,56 ха. Същите са разположени в землищата на с.Б. и с.Ч.. В колона 3 на таблицата към заключението в. л. е посочило физическите блокове, в които се намират заявените парцели, като повдигнатите и изписани с червен цвят номера са на ФБ, на който част от площта е извън слоя за подпомагане по мярката. Всички парцели попадащи във ФБ, чиято площ излиза извън границите на слоя са определени като недопустими за подпомагане и същите са с площ от 138,39 ха, а допустими за подпомагане са 75,17 ха. Процентът на допустимата за подпомагане площ, спрямо одобрената (референтна) площ е 35,27 %

Горната фактическа обстановка е несъмнена. Същата се установява от събраните по делото писмени доказателства и изслушаната експертиза, която като компетентно изготвена съдът възприема изцяло.

При така изяснената фактическа обстановка и след проверка на оспорвания административен акт, съгласно разпоредбата на чл.168, ал.1 АПК, съдът прави следните правни изводи:

Жалбата е процесуално допустима, като подадена от надлежна страна с правен интерес от обжалването. Оспореният административният акт е съобщен на жалбоподателя на 10.12.2018 г.. Жалбата е подадена по пощата на 27.12.2018 г. - първия работен ден след изтичането на срока на 24.12.2018 г. т.е. в преклузивния срок по чл.149, ал.1 АПК. Разгледана по същество жалбата се явява неоснователна по следните съображения:

В съответствие с чл.168 АПК във връзка с чл.142 АПК съдът проверява законосъобразността на оспорения акт към момента на издаването му на всички основания по чл.146 АПК, без да се ограничава само с тези посочени от оспорващия.

Оспореният акт е издаден от компетентен орган - Зам. изпълнителния директор на ДФ “Земеделие”. Съгласно §1 т. 13 от ДР на ЗПЗП, Разплащателната агенция е специализирана акредитирана структура за приемане на заявления, проверка на условията и извършване на плащания от Европейските земеделски фондове и за прилагане на пазарни мерки, включително интервенция на пазарите на земеделски продукти, по правилата на законодателството на Европейския съюз, като според чл.20а, ал.2, т. 2 от с.з., тя се представлява от изпълнителния директор. Изпълнителният директор, на основание чл. 20, т.2 и т.3 и чл. 20а, ал. 1,2 и 4 от ЗПЗП, чл. 10, т. 1, т. 2, т.7 и т.13 и  чл. 11, ал. 2 от Устройствения правилник на ДФ “Земеделие” е делегирал правомощието за издаване и подписване на уведомителни писма по мярка 10 „Агроекология и климат“ на заместник изпълнителния директор на ДФЗ със Заповед № 03-РД/715 от 27.06.2017 г. (л.141).

Актът е издаден в писмена форма, подписан е от издателя си и съдържа изложени фактически и правни основания за издаването му, поради което е надлежно мотивиран. Спазени са изискванията на чл. 59, ал.2, т.4 от АПК относно формата му, тъй като вписаните в уведомителното писмо и таблицата към него основания, посочените площи, които са приети за недопустими за подпомагане, както и данните от административната преписка, обективират ясно волята на административния орган, позволяват да бъде упражнено правото на защита на жалбоподателя, както и да бъде осъществен съдебен контрол за законосъобразност на административния акт. Съгласно ТР № 16/1975 г. на ОСГК на ВС на РБ е допустимо мотивите към акта да се съдържат в друг документ, съставен с оглед предстоящото му издаване. В настоящия случай в уведомителното писмо се съдържа позоваване на извършени преди издаването му проверки, изпратени до заявителя уведомителни писма за резултатите от тях и издадени актове на други органи. Тези документи и установените с тях правнорелевантни обстоятелства са приобщени към акта с цитирането им, с което е спазен принципа за самостоятелност при осъществяване на производството от административния орган и не е било необходимо тези факти да се приповтарят и като мотиви на издаденото уведомително писмо. В своята съвкупност те изчерпват фактическите основания, мотивирали административния орган да вземе решението си, като се явяват съответни и на цитираните в акта правни основания.

За започване на административното производство по издаване на уведомителното писмо жалбоподателят е бил надлежно уведомен на основание чл. 26, ал. 1 от АПК. В този смисъл не са допуснати съществени процесуални нарушения при издаване на оспорения административен акт.

Условията и редът за подпомагане на земеделски стопани, които извършват земеделски дейности, насочени към подобряване на опазването на околната среда по мярка 11 от ПРСР за периода 2014-2020 г., финансирана от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони, са регламентирани в Наредба № 7 от 24 февруари 2015 г. за прилагане на мярка 10 "Агроекология и климат" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 - 2020 г.. Съгласно чл. 8, ал.1 и ал.2 от Наредба № 7/24.02.2015 г., агроекологичните дейности от съответното направление се изпълняват за период от пет последователни години, като този срок започва да тече от началото на годината на подаване и одобрение на заявлението за подпомагане, което през първата година на кандидатстване е и заявление за плащане, а през всяка следваща година до изтичане на петгодишния ангажимент кандидатите за подпомагане подават заявление за плащане. Съгласно чл. 20, ал.3 от Наредба № 7/24.02.2015 г., дейностите по направление "Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение" могат да не се прилагат върху едни и същи площи за едни и същи блокове на земеделското стопанство в петгодишен период от поемане на агроекологичния ангажимент. Съобразно чл. 20, ал.4 от същата наредба, одобрената площ за извършване на дейности по направление "Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение" може да бъде намалена с не повече от 10  на сто спрямо площта, за която има поет агроекологичен ангажимент по реда на глава пета или в случаите по ал. 6 и 7. В чл. 18 от наредбата са посочени изчерпателно условията, при които ДФ"Земеделие" прекратява поетия ангажимент, като съгласно чл.18, ал.3, т.3 фондът прекратява поетия ангажимент, когато подпомаганите лица не са изпълнили изискванията на чл. 20, ал. 2 и 4.

 От посочената нормативна регламентация следва извода, че законът регламентира като материалноправна предпоставка за прекратяване на поет от земеделския стопанин многогодишен ангажимент, заявяването за финансова помощ на площ, която е намалена с повече от 10 % от одобрената/референтната за подпомагане площ.

В разпоредбата на чл.4 ал.1 от Наредба № 7/24.02.2015 г. е посочено, че за направлението „поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение“ се предоставя подпомагане във физически блокове, попадащи в специализирания слой на земи с висока природна стойност.

Според чл.5 ал.3 от същата наредба за прилагането на агроекологичните дейности по това направлението са допустими за подпомагане земеделски парцели, които с цялата си площ попадат във: 1.списък на землищата, в които има местообитания на зимуващи видове гъски съгласно приложение № 1 и специализиран слой на орнитологично значими места, включващ зоните на местообитанията и слоя по чл. 4, ал. 1; списък на землищата, в които има местообитания на червеногуши видове гъски съгласно приложение № 2, и специализиран слой на орнитологично значими места, включващ зоните на местообитанията и слоя по чл. 4, ал. 1; 3. списък на общините в България, на територията на които в обработваеми земи със зърнени култури гнезди ливаден блатар (Circus pygargus), съгласно приложение № 3 и специализиран слой на орнитологично значими места, включващ зоните на местообитанията и слоя по чл. 4, ал. 1.

От събраните по делото доказателства безспорно е установено, че заявените за подпомагане площи за кампания 2016 г. по процесното направление попадат в землището на о. Т., която е посочена в приложение № 3, както и в землища на с. Б. и с. Ч., които са посочени в приложение № 1. От експертизата е установено обаче, че само 35,25 % от блоковете със заявената площ в текущата кампания попадат с цялата си площ в специализиран слой на орнитологично значими места, включващ зоните на местообитанията и слоя по чл. 4, ал. 1, от което следва, че не е изпълнено изискването на чл.20 ал.4 от Наредба № 7/24.02.2015 г. , като одобрената площ за извършване на дейности по направление "Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение" е намалена с 64,75 %, т.е. с повече от 10  на сто спрямо площта, за която има поет агроекологичен ангажимент.

В случая е налице нормативно регламентираната материалноправна предпоставка, с която законът свързва прекратяване на агроекологичния ангажимент в хипотезата на чл. 18, ал.3, т.3, във вр. с чл. 20, ал.4 от Наредба № 7/24.02.2015 г. за поетото от жалбоподателя през 2015 г. задължение. Към заявлението за подпомагане е приложен картен материал на очертаните БЗС, като оспорващия е удостоверил с подписа си запознаването с резултатите от автоматичните проверки и констатираната грешка - „Заявеният парцел или част от него попада във ФБ, който не попада изцяло в слоя със зимуващите гъски“ относно 28 единици.  В заявлението за плащане - приложение за кандидатстване по мярка 10, е декларирал също, че спазва разпоредбите на чл.20, ал.4 от Наредба № 7/24.02.2015 г., но при извършените по заявлението административни проверки, е установено, че процентът на припокриване на площта от пресичане на заявените от жалбоподателя през текущата кампания парцели спрямо одобрените парцели за участие в мярката е 35,25 % (подробно описани в приложение 1 към уведомителното писмо). Тези установени от административния орган факти не са оборени от оспорващия. Видно и от заключението на приетата по делото съдебно-техническа експертиза, очертаването на заявените от жалбоподателя за подпомагане 28 имоти за 2016 г. не попадат с цялата си площ в специализирания слой по чл.4 ал.1 от Наредба № 7/24.02.2015 г.. Установените от административния орган 35,25 % на допустими за подпомагане площи заявени през втората година от поетия ангажимент, са под минимално изискуемите по чл.20, ал.4 от Наредба № 7/24.02.2015 г., което е основание за прекратяване на ангажимента на основание чл. 18, ал.3, т.3 от Наредба № 7/24.02.2015 г.

Разпоредбата на чл. 18, ал.3, т.3 от Наредба № 7 от 24.02.2015г е в синхрон с регламентацията в чл. 63, т.1 във вр. чл. 77, т. 4, буква в) от Регламент № 1306 на ЕП и на Съвета от 17.12. 2013 г. относно финансирането, управлението и мониторинга на общата селскостопанска политика. Съгласно чл. 63, т.1 от регламента ако се установи, че даден бенефициер не изпълнява критериите за допустимост, ангажиментите или други задължения, свързани с условията за предоставяне на помощта или подкрепата, предвидена в секторното законодателство в областта на селското стопанство, помощта не се изплаща или се оттегля изцяло или частично и, когато е приложимо, съответните права на плащане съгласно член 21 от Регламент (ЕС) № 1307/2013 не се предоставят или се отменят. В чл. 77, т.4, б.в) от Регламент № 1306 на ЕП и на Съвета от 17.12. 2013 г.  е предвидено, че административните санкции могат да приемат форма на изключване от правото на участие в съответната схема за помощ или мярка за подпомагане.

С оглед изложеното, административният орган правилно е приел, че е налице материалноправната предпоставка за прекратяване на поетия от жалбоподателя през 2015 г. ангажимент по мярката, поради нарушаване на изискването на чл.20, ал.4 от Наредба № 7/24.02.2015 г. за минимален процент на намаляванията на заявената за подпомагане допустима площ по мярка 10 "Агроекология и климат" за кампания 2016 г. спрямо одобрената/референтна площ при поемане на ангажимент.

Съгласно чл.51, ал.1 от Наредба № 7/24.02.2015 г., кандидатите за подпомагане могат да правят промени в заявлението за подпомагане и заявлението за плащане по мярка "Агроекология и климат" в срока и при условията по чл. 11 от Наредба № 5/2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания, т.е. до 31.05. на годината, в която е подадено заявлението за подпомагане. В конкретния случай заявлението за подпомагане за кампания 2016 г. е подадено на 25.03.2016 г. и оспорващия е имал възможността да изясни причините за генерираната грешка от автоматичната проверка, с която е бил запознат. Същият е можел да установи, защо за заявените парцели информационната система дава съобщение за грешка и да предприеме мерки по отстраняване на този пропуск, ако е имало такъв. (Решение № 8109 от 26.06.2017 г. на ВАС по адм. д. № 3267/2017 г., IV о.)

По изложените съображения жалбата е неоснователна и следва да бъде отхвърлена.

 При този изход на правния спор се явява неоснователно искането на оспорващия за присъждане на разноски. Предвид отхвърлянето на оспорването, се явява основателно  и следва да се уважи искането на административния орган за присъждане на направените по делото разноски – 200 лева за юрисконсултско възнаграждение.

Водим от гореизложеното и на основание чл.172, ал.2 от АПК, съдът

Р Е Ш И:

ОТХВЪРЛЯ жалбата на ЗПК ”Б.” с. Б., о. Т., ЕИК ……………., против Акт за прекратяване на ангажимент по мярка 10 „Агроекология и климат“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г. за кампания 2016 г. № 01-6400/75 от 28.11.2018 г. издаден от Заместник изпълнителен директор на ДФЗ, с който е прекратен поетия от ЗПК ”Б.” с. Б., о. Т. ангажимент по направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение (ВПС-4.1)“.

ОСЪЖДА ЗПК ”Б.” с. Б., о. Т., ЕИК …………….,, да заплати на Държавен фонд „Земеделие" гр. София сумата от 200,00 лв. (двеста лева) разноски по делото.

Решението подлежи на касационно обжалване в 14- дневен срок от съобщаването му на страните, чрез връчване на препис от същото, пред Върховния Административен съд.

 

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: