Решение по дело №206/2019 на Административен съд - Кърджали

Номер на акта: 235
Дата: 30 декември 2019 г. (в сила от 30 декември 2019 г.)
Съдия: Виктор Динев Атанасов
Дело: 20197120700206
Тип на делото: Касационно административно наказателно дело
Дата на образуване: 23 август 2019 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

Номер

 

      година

   30.12.2019

          град

      Кърджали

 

 В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

  Кърджалийският 

         административен  съд

          състав

      

 

На

   11.12.2019   

   година

 

 

В   открито съдебно заседание  и  следния  състав:

 

                                                        Председател:

 АНГЕЛ  МОМЧИЛОВ

 

                                                               Членове:

 ВИКТОР  АТАНАСОВ

 МАРИЯ  БОЖКОВА

 

 

  и  при  участието  на

 

Секретар

                 Павлина  Петрова

 

 

Прокурор

                 Бонка  Василева  от  Окръжна  прокуратура  -  Кърджали

 

 

 

като  разгледа   докладваното  от

  съдията  Виктор  Атанасов

 

 

Кас.  Адм.  Нак.  Дело

    номер

       206

  по описа  за

    2019

 година

 

и за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по реда на чл.63, ал.1, предл.ІІ/второ/ от ЗАНН, във вр. с чл.208 и следв. от Административнопроцесуалния кодекс/АПК/.

Образувано е по касационна жалба от Д.И.С., с посочен адрес: ***, подадена против Решение98 от 04.07.2019 год., постановено по АНД №142/2019 год. по описа на Момчилградския районен съд, с което е потвърден Електронен фиш за налагане на глоба серия *** №***, издаден от ОДМВР – Кърджали, за нарушение на чл.21, ал.2, във връзка с ал.1 от ЗДвП, установено с автоматизирано техническо средство.

В жалбата касаторът заявява, че счита посоченото решение за неправилно, като постановено в нарушение на материалния закон. Излага съображения за това, като твърди най-напред, че първоинстанционният съд неправилно установил обстоятелствата по делото, което довело до постановяване на неправилно съдебно решение и че в качеството си на жалбодател по делото подробно бил описал, че от обстоятелствената част на обжалвания от него електронен фиш серия *** №*** на ОДМВР - Кърджали не ставало ясно дали се касае за ограничение в или извън населено място, което съответно ангажирало коренно различно поведение на водача и съответно различна нормативно разрешена скорост за движение, съгласно разпоредбата на чл.21, ал.1 от ЗДвП, а именно 50 кмас за населено място и 90 кмас за движение извън населено място. Твърди, че в електронен фиш серия *** №*** на ОДМВР - Кърджали не било посочено дали се касае за ограничение на скоростта в населено място или извън такова и ако е извън населено място, на какво основание е прието, че максимално разрешената скорост за движение е 50 кмас, с какво е въведено това ограничение и какъв е обхватът му на действие. На следващо място касаторът твърди, че първоинстанционният съд неправилно възприел, че описанието намястото на нарушението в електронния фиш, а именно: „***, по път *** клас ** на ** км. + **м е достатъчно, за да са изпълнени изискуемите съгласно ЗАНН и ЗДвП реквизити, които задължително трябва да съдържа всеки един електронен фиш. Сочи, че съгласно разпоредбата на чл.186, ал.1 от ЗДвП, издаденият за наложената глоба фиш трябва да съдържа следните данни: за самоличността на служителя, наложил глобата; за самоличността на нарушителя; за мястото и времето на нарушението; за моторното превозно средство, с което е извършено нарушението; за нарушените разпоредби, за размера на глобата, срока, сметката и начините за доброволното й заплащане и че фишът се подписва от служителя, наложил глобата и от нарушителя, когато е съгласен да плати глобата, като образецът на бланката на фиша се утвърждава от министъра на вътрешните работи и указанията в нея са на български и английски език. На следващо място, според касатора, първоинстанционният съд неправилно определил и правната квалификация на нарушението, описано в електронен фиш серия *** №*** на ОДМВР Кърджали, като твърди, че е налице несъответствие между описанието на нарушението в обстоятелствената му част и съответно нарушените разпоредби, изписани по-долу в електронния фиш. Сочи, че съгласно разпоредбата на чл.21, ал.2 от ЗДвП, когато стойността на скоростта, която не трябва да се превишава, е различна от посочената в ал.1, това се сигнализирало с пътен знак, каквото описание липсвало в описанието на електронния фиш. Касаторът счита, че имайки предвид изложеното, е било ограничено правото му на защита, тъй като бил лишен от възможността за оспорване на констатациите още в момента на тяхното установяване и съответно законовото му право и възможност да се защити, съгласно нарушените в Закона разпоредби”(!?), а освен това, неправилно бил приложен материалния закон, което било основание за отмяна на същото. С оглед изложените доводи, касаторът моли да бъде постановено решение, с което да бъде отменено изцяло Решение №98/04.07.2019 год. по АНД №142/2019 год. на Районен съд - Момчилград и да бъде постановено друго, с което да бъде отменен електронен фиш серия *** №*** на ОДМВР - Кърджали, като незаконосъобразен.

Редовно призован за съдебното заседание, касаторът Д.И.С. от ***, не се явява и не се представлява.

Ответникът по касация - Областна дирекция на МВР - Кърджали, редовно призован за съдебното заседание, не се представлява и не изразява становище по жалбата.

Представителят на Окръжна прокуратура – Кърджали дава заключение, че касационната жалба е неоснователна. Счита, на първо място, че не може да се възприеме възражението на касатора, че от потвърдения електронен фиш не се изяснява, дали нарушението е извършено в населено или извън населено място, като сочи, че в същия конкретно е изяснено, какво е било ограничението на скоростта и с каква скорост се е движил автомобила, управляван от касатора. На следващо място счита, че обосновано съдебният състав в първоинстанционното производство е преценил, че правилно е приложена разпоредбата на чл.189, ал.4 от ЗДвП и електронният фиш е издаден по разписаната в него процедура, съдържа всички реквизити и не се откриват никакви нарушения в особената процедура по установяване на административното нарушение по ЗДвП, в т.ч. и изискванията на чл.10, ал.1 от приложимата Наредба. Поради това предлага да бъде оставен в сила обжалвания съдебен акт.

            Кърджалийският административен съд, в настоящия съдебен състав, като извърши проверка на атакуваното решение и прецени допустимостта и основателността на касационната жалба, с оглед наведените в нея касационни основания, приема за установено следното:

Касационната жалба е подадена в срока по чл.211, ал.1 от АПК, от страна по делото, за която то е неблагоприятно и като такава е процесуално допустима.

            Релевираното от касатора касационно основание е неправилно приложение на материалният закон, което отговаря на касационното основание по чл.348, ал.1, т.1 от НПК - нарушение на закона.

Разгледана по същество, касационната жалба е НЕОСНОВАТЕЛНА.

С обжалваното Решение98 от 04.07.2019 год., постановено по АНД №142/2019 год., Момчилградският районен съд е потвърдил Електронен фиш за налагане на глоба серия *** №***, издаден от ОДМВР – Кърджали, с който, на основание чл.189, ал.4, във връзка с чл.182, ал.2, т.5 от ЗДвП, на Д.И.С., от ***, с ЕГН **********, е наложено наказание „глоба”, в размер на 400.00/четиристотин/ лева, за нарушение на чл.21, ал.2, във връзка с ал.1 от ЗДвП, установено и заснето с автоматизирано техническо средство TFR1-M 574, на 03.05.2019 год., в *** часа, в ***, на път *** клас **, на ** км + ** м., в посока на движение от *** за ***, извършено с МПС - лек автомобил, марка „Пежо 308”, с Рег. №***.

   За да постанови решението си, районният съд е приел за установено, че с издаденият Електронен фиш серия *** №*** на ОД на МВР - Кърджали, на Д.И.С., ЕГН **********, от ***, е наложено, на основание чл.189, ал.4, във връзка с чл.182, ал.2, т.5 от ЗДвП, административно наказание „глоба”, в размер на 400 лева, за това, че на 03.05.2019 год., в *** часа, в ***, по път ** клас **, на км.***, ***, по посока от *** към ***, при ограничение на скоростта 50 км/час, с МПС - „Пежо 308”, вид - лек автомобил, с рег.№***, извършил нарушение за скорост, установено и заснето с автоматизирано техническо средство №***, като разрешената скорост била 50 км/час, установената скорост – 91 км/час, а превишението било 41км/час, което представлява нарушение на чл.21, ал.2, във вр. с чл.21, ал.1 от ЗДвП. Съдът е посочил, че към електронния фиш е приложен клип*** от радар***, който съдържа 4 броя снимки от датата 03.05.2019 год.,16:49:35 часа, от които е видно, че се касае за МПС с рег.№***, като измерената скорост е била 94 км/час, при ограничение от 50км/час и превишение от 44 км/час, като е било прието наказуемо превишение от 41км/час. Съдът е отбелязъл, че на приложения клип е посочено и мястото на нарушението, но само с координати, като е посочен регистрационния номер на автомобила, както и е отбелязъл, че не е представена справка за собствеността на заснетия на приложения клип***, радар***, лек автомобил, но и че за това не е повдигнат спор в процеса.

На следващо място районният съд е посочил, че тази мобилна система е одобрен тип средство за измерване, съгласно Удостоверение за одобрен тип средство за измерване №***, издадено от БИМ, със срок на валидност до 08.12.2020 год., което е преминало и последваща проверка, видно от Протокол №***/*** год. Съдът е посочил, също така, че от представения Протокол за използване на АТСС е видно, че техническото средство TFR 1-М №*** е използвано на 03.05.2019 год., за времето от 15:45 часа до 18:00 часа, на служебен автомобил с рег.№***, за контрол на път ** клас **, на км.*** м, ***, по посока на движение *** – ***, при въведено ограничение на скоростта от 50 км/час, с пътен знак, като разстоянието от пътния знак с въведено ограничение до АТСС, е 150 метра, каккто и е отбелязъл, че за посоченото  ограничение на скоростта  от 50 км, въведено  с пътен знак на посочения участък от пътя, свидетелства клип №*** от радар №*** от датата 03.05.2019 год., заснет в  15:46:10 часа.

    Въз основа на така установената фактическа обстановка, от правна страна районният съд  е приел най-напред, че жалбата е процесуално допустима, тъй като изхожда от легитимирана страна, а освен това е депозирана в срок, въпреки че не са представени доказателства от АНО за връчване на  обжалвания ЕФ, като е посочил, че това обстоятелство не следва да бъде тълкувано във вреда на нарушителя и да ограничава правото му на жалба.

Съдът е приел, на следващо място, че електронният фиш съдържа всички реквизити, предвидени в чл.189, ал.4 от ЗДвП, а териториалната структура на Министерството на вътрешните работи, на чиято територия е установено нарушението, е посочена като ОДМВР - Кърджали, като е посочил, че няма изискване в закона в същия да се посочва конкретно, кой е неговия издател, а така също и по какъв ред следва да се обжалва, да съдържа подпис и печат на издателя му и посочване на мястото и датата на издаването му, както и че не може по аналогия да се прилагат правилата на ЗАНН относно съдържанието на АУАН и НП, тъй като такова препращане не е предвидено, още повече, че се използва утвърден от министъра на вътрешните работи образец на ЕФ. Съдът е приел, също така, че мястото, на което е установено нарушението, като задължителен реквизит на издадения електронен фиш, е посочено коректно с текстово описание и координатите, индивидуализиращи точно определено място на извършване на нарушението и че от приложените веществени доказателствени средства също се установява точното място, на което е извършено нарушението, както и посоката на движение, а така също датата и точния час, регистрационния номер на автомобила и останалите реквизити на ЕФ, като при така посоченото място - на територията на община Кирково, безспорно е видна компетентността на ОДМВР - Кърджали да издаде ЕФ, както и компетентността на Районен съд - Момчилград да се произнесе по спора.

Районният съд е прел, че от събраните по делото доказателства безспорно е установено, че извършването на процесното административно нарушение на чл.21, ал.2 от ЗДвП е установено и заснето с автоматизирано техническо средство №TFR1-М №***, което представлява мобилна система за видеоконтрол на нарушенията на правилата за движение от одобрен тип, преминала последваща проверка,като е посочил, че съгласно Тълкувателно решение №1 от 26.02.2014 год. по т.д. №1/2013 год. на ВАС, издаването на електронния фиш е строго ограничено и възможно само в случаите на предварително стационарно позиционирани технически средства със съответните предварителни обозначения за съществуването им (чл.165, ал.2, т.6 и т.7 ЗДвП), като същите следва да работят на автоматичен режим без нужда от обслужване от съответен контролен орган, а в останалите случаи при използване на мобилни технически средства, обслужвани и използвани непосредствено от контролен орган, тази разпоредба е неприложима и за констатираните с тези технически средства нарушения на ЗДвП е приложим общият ред за съставяне на АУАН и издаване на наказателно постановление. Съдът е посочил, че с изменението на ЗДвП с ДВ от 13.03.2015 год., електронни фишове могат да се издават и от автоматизирани технически средства или системи, съответно стационарни или монтирани на автомобил, какъвто е настоящия случай, при спазване на изискванията на Наредба №8121з-532 от 12.05.2015 год. и че съгласно §65 (Нов – ДВ, бр.19 от 2015 г.) от ДР на ЗДвП, „Автоматизирани технически средства и системи” са уреди за контрол, работещи самостоятелно или взаимно свързани, одобрени и проверени съгласно Закона за измерванията, които установяват и автоматично заснемат нарушения в присъствие или отсъствие на контролен орган и могат да бъдат: а) стационарни – прикрепени към земята и обслужвани периодично от контролен орган; б) мобилни – прикрепени към превозно средство или временно разположени на участък от пътя, установяващи нарушение в присъствието на контролен орган, който поставя начало и край на работния процес.”. На следващо място, районният съд е посочил, че с последното изменение на чл.189, ал.4 от ЗДвП (Обн., ДВ, бр.54 от 2017 год., в сила от 09.07.2017 год.), която редакция е в сила към момента на извършване на процесното нарушение, се предвижда издаването на ЕФ да става в отсъствие на контролен орган и на нарушител, при наличието на предпоставки за това, а именно - нарушението да е установено и заснето с АТС или система и за него да не се предвижда наказание „лишаване от право да се управлява МПС” или отнемане на контролни точки или отсъствието на контролния орган и нарушителя е меродавно към момента на издаването на ЕФ, а не на установяването на административното нарушение. Районният съд е отбелязъл, че следва да бъде съобразена и законовата промяна от 09.07.2017 год. на чл.165, ал.2, т.8 от ЗДвП, както и последващата отмяна на чл.7, ал.1 от Наредба №8121з-532 от 12.05.2015 год., с което отпаднало изискването контролните органи да обозначават, чрез поставяне на пътни знаци и да оповестяват в средствата за масово осведомяване или на интернет страницата на МВР, участъка от пътя, на който се осъществява контрол по спазването на правилата за движение чрез АТСС.

Предвид изложеното районният съд е посочил, че ограничението, прието с ТР №1/26.02.2014 год. на ВАС, в случая е неприложимо, предвид последвалите законодателни изменения в ЗДвП, а електронен фиш за санкциониране на допуснато нарушение на ЗДвП може да бъде издаден, когато нарушението бъде установено и заснето с мобилно автоматизирано техническо средство или система, при условие, че са изпълнени изискванията на Наредба №8121з-532 от 12.05.2015 год. за условията и редът за използване на автоматизирани технически средства и системи за контрол на правилата за движение. Съдът е отбелязъл, че съгласно чл.10, ал.1 от Наредбата, за всяко използване на мобилно АТСС за контрол се попълва протокол, като при работа с временно разположени на участък от пътя автоматизирани технически средства и системи за контрол на скоростта, какъвто е настоящият случая, протоколът се попълва за всяко място за контрол и се съпровожда със снимка на разположението на уреда. Приел е, че в случая е изпълнено изискването на чл.10, ал.1 от Наредбата, предвид представения Протокол за използване на АТСС, от който е видно, че техническото средство TFR 1-М №*** е използвано на 03.05.2019 год., за времето от 15:45 часа до 18:00 часа и че съгласно отразеното в протокола, АТСС е било поставено и използвано и съгласно изискванията на чл.9 от Наредбата – на служебен автомобил, разположен в обсега на ограничението на скоростта, предвид посоченото разположение на 150 м. от пътния знак до АТСС, за определено време на контрол, което се потвърждава и от клип №*** от радар №*** от дата 03.05.2019 год., от 15:46:10 часа.

Така, районният съд е приел, че електронния фиш е издаден в съответствие с разпоредбата на чл.189, ал.4 от ЗДвП, като е установено и заснето нарушение с АТСС, а именно мобилна система за видеоконтрол на нарушенията на правилата за движение с №***, за което свидетелства приложения клип №***, радар №*** от 03.05.2019 год. и който, съгласно чл.189, ал.15 от ЗДвП, е веществено доказателствено средство в административнонаказателния процес. Съдът е приел, също така, че е правилна и правната квалификация на нарушението, защото безспорно жалбодателят е извършил административно нарушение на чл.21, ал.2, във вр. с ал.1 от ЗДвП, тъй  като е управлявал МПС със скорост 91 км/час, при разрешена 50 км/час, което ограничение е било въведено с пътен знак, с превишение от 41 км/час, т.е. превишил е указаната с пътен знак максивална скорост. Посочил е, че при превишение от 41 км/час, правилно е определено и следващото се административно наказание, което съгласно чл.182, ал.2, т.5 от ЗДвП, е „глоба”, в размер на 400 лева, като е отбелязъл, че в случая при издаването на ЕФ АНО е приел с 3 км/час по-ниска стойност на скоростта от установената с АТСС, която съгласно клип №***, радар №*** от 03.05.2019 год., е била 94 км/час. Предвид изложените съображения районният съд е извел и окончателния си извод, че обжалваният електронен фиш се явява законосъобразно издаден и следва да бъде потвърден, поради коекто и с обжалваното решение го е потвърдил.

При извършената служебна проверка, в съответствие с разпоредбата на чл.218, ал.2 от АПК и с оглед правомощията на касационната инстанция, съгласно цитираната разпоредба, настоящият състав намира най-напред, че оспореният съдебен акт е валиден, като постановен от надлежния районен съд, съобразно правилата на родовата и местната подсъдност, в надлежен съдебен състав и в рамките на правораздавателната власт на този съд. Решението на Момчилградския районен съд, също така, е допустимо, като постановено по подадена от надлежно легитимирано лице и в законоустановения срок жалба, срещу електронен фиш за налагане на глоба, който подлежи на съдебен контрол, т.е. не са налице процесуални пречки, изключващи допустимостта на проведеното пред този съд производство и не са налице основания за неговата ревизия в този смисъл.

Настоящият състав намира за правилни и обосновани изводите на районния съд, че оспореният електронен фиш е издаден при правилно приложение на материалния закон, т.е. че са изпълнени изискванията на чл.189, ал.4 от ЗДвП и на Наредба №8121з-532 от 12.05.2015 год. на МВР за условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и системи за контрол на правилата за движение по пътищата, издадена от министъра на вътрешните работи и съответно, че не са констатирани твърдяните от жалбодателя нарушения, които да са допуснати при издаването му от административнонаказващия орган.

Съдът намира за неоснователни изложените оплаквания в касационната жалба, че от обстоятелствената част на обжалвания електронен фиш серия *** №*** на ОДМВР - Кърджали не ставало ясно дали се касае за ограничение в или извън населено място, което съответно ангажирало коренно различно поведение на водача и съответно различна нормативно разрешена скорост за движение, съгласно разпоредбата на чл.21, ал.1 от ЗДвП, а именно 50 км/час за населено място и 90 км/час за движение извън населено място. В случая, в процесния електронен фиш пределно ясно е посочено, че нарушението е извършено на път ** клас **, на *** км. + *** метра, като е указана и посока на движение, между две съседни населени места – от *** към ***, както и ясно е указано, че разрешената стойност на скоростта на движение в контролирания участък от този път е 50 км/час. На следващо място, нарушението е квалифицирано като такова на чл.21, ал.2, във вр. с ал.1 от ЗДвП, като тази ал.2 на чл.21 от ЗДвП регламентира, че когато стойността на скоростта, която не трябва да се превишава, е различна от посочената в ал.1, това се сигнализира с пътен знак, а наличието на такъв пътен знак, с който е въведено ограниченине на скоростта от 50 км/час, е безспорно, като това е видно и от приложения по преписката и приет като доказателство от районния съд клип №***, заснет на 03.05.2019 год., в 15:46:10 часа/на л.23 от делото/. При това положение, касаторът, като водач на посоченото МПС, е следвало да съобрази поведението си именно с този пътен знак и въведеното с него ограничение на скоростта в този участък от пътя, т.е. при избиране скоростта на движение, същият, като водач на пътното превозно средство, е следвало да не превишава тази скорост. Това е така, т.к. съгласно ал.1 на чл.21 от ЗДвП, при избиране скоростта на движение на водача на пътно превозно средство е забранено да превишава тази стойност на скоростта, сигнализирана с пътен знак. Ясно е, предвид горното, че в конкретният случай, касаторът е санкциониран не за превишаване на скорост в населено място, а за превишаване на скорост, регулирана с пътен знак, като деянието от фактическа страна е ясно описано в ЕФ и безспорно установено по делото от събраните доказателства и от приложените по делото снимки/клип №***/, направен на 03.05.2019 год., в 16:49:35 часа, който клип е годно доказателствено средство в процеса, на основание чл.189, ал.15 от ЗДвП. Предвид това, правилно деянието на касатора е правно квалифицирано като нарушение на чл.21, ал.2, във вр. с ал.1 от ЗДвП и подведено под приложимата санкционна разпоредбата – тази на чл.182, ал.2, т.5 от ЗДвП. Освен това, в тази разпоредба - чл.182, ал.2, т.5 от ЗДвП, пределно ясно е регламентирано, че водач, който превиши разрешената скорост извън населено място, се наказва с глоба 400 лева за превишаване от 41 до 50 км/час.    

Неоснователно е и оплакването в касационната жалба, че описанието на „мястото на нарушението” в електронния фиш, а именно: „***, по път *** клас ** на ** км. + **м”, не било достатъчно, за да са изпълнени изискуемите съгласно ЗАНН и ЗДвП реквизити, които задължително трябва да съдържа всеки един електронен фиш, както и оплакването, че издаденият за наложената глоба фиш не съдържал данните, който трябвало да съдържа, съгласно разпоредбата на чл.186, ал.1 от ЗДвП. На първо място, описанието на мястото на нарушението в предостатъчна степен дава яснота, къде точно е извършено това нарушение – посочена е област, община, посочено е населено място, в близост до което е извършено, посочено е номер на пътя, както и че същият е третокласна пътна мрежа, както и на кой километър до кой метър от този път е заснето и установено това нарушение. По отношение оплакването за липса на изискуемите се реквизити в прецессния електронен фиш, настоящият касационен състав намира за нужно да посочи, че задължителните реквизити, които следва да съдържа електронния фиш, са регламентирани не в разпоредбата на чл.186, ал.1 от ЗДвП, на която се позовава касаторът, а в разпоредбата на чл.189, ал.4, предл.ІІ/второ/ от ЗДвП. Тази разпоредба гласи, че електронният фиш съдържа данни за: териториалната структура на Министерството на вътрешните работи, на чиято територия е установено нарушението, мястото, датата, точния час на извършване на нарушението, регистрационния номер на моторното превозно средство, собственика, на когото е регистрирано превозното средство, описание на нарушението, нарушените разпоредби, размера на глобата, срока, сметката, начините за доброволното й заплащане, като съгласно предл.ІІІ/трето/ на същата ал.4, образецът на електронния фиш се утвърждава от министъра на вътрешните работи. Процесният електронен фиш серия *** №***, издаден от ОДМВР – Кърджали, съдържа всички тези изискуеми се реквизити, а освен това, същият безспорно е издаден по утвърдения от министъра на вътрешните работи образец.   

Неоснователно е най-сетне и оплакването в касационната жалба, че е налице несъответствие между описанието на нарушението в обстоятелствената му част и нарушените разпоредби, изписани в електронния фиш и че първоинстанционният съд неправилно определил правната квалификация на нарушението. Касационната инстанция в настоящия състав счита, че правната квалификация на установеното и заснето с АТСС нарушение, е правилно дадена в процесния електронен фиш, съображения за което са изложени по-горе в настоящото изложение и които съдът не намира за нужно да преповтаря, като в тази връзка е пределно ясно, че не е налице и твърдяното несъответствие между описанието на нарушението в обстоятелствената му част и нарушените разпоредби, посочени в електронния фиш. След като първоинстанционният съд, след анализ и преценка на събраните по делото доказателства, е възприел тази правна квалификация и съответно е приел, че тя отговаря на описаното словесно нарушение, то съдът не е допуснал нарушение на материалния закон, каквото е възведеното в касационната жалба основание за отмяна на атакуваното решение. За пълнота на изложението следва да се посочи, че липсата на изричен текст в описанието на нарушението, че скоростта, която не трябва да се превишава, е сигнализирана с пътен знак, не води до такова несъотвестхвие, каквото се твръди в жалбата, при положение, че ясно и недвусмислено е посочена скоростта, която не трябва да се превишава – 50 км/час, както и че е ясно, че нарушението е извършено извън населено място, а освен това, наличието на такъв пътен знак в конкретния участък от този път, е безспорно и категорично доказано.      

Крайно несъстоятелнто е и оплакването, че предвид изложеното, било ограничено правото на защита на касатора, тъй като бил лишен от възможността за оспорване на констатациите още в момента на тяхното установяване и съответно законовото му право и възможност да се защити. Близко до ума е, че електронният фиш не се издава в момента на заснемане и установяване на нарушението, както и е близко до ума, че при установяване и заснемане на нарушения с АТСС, водачът не се спира и в момента не му се предявява нито електронния  фиш, нито акт за установявяне на административно нарушение, за да има същият възможност да оспори констатациите още в момента на тяхното установяване. От друга страна, законовото право на защита на касатора не е било нарушено или ограничено по някакъв начин, тъй като след получаването на процесния електронен фиш, той го е обжалвал пред компетентния районен съд, който е разгледал жалбата му по същество и се е произнесъл с надлежен съдебен акт, а този съдебен акт касаторът е обжалвал в срок и пред настоящата инстанция, т.е. той се е възползвал в пълен обем от предостовеното му от закона право на защита.     

При това положение, предвид всичко изложено по-горе, се налага крайния извод, че касационната жалба, подадена от Д.И.С., с посочен адрес: ***, с изложените в нея оплаквания и доводи, се явява неоснователна и недоказана, а обжалваният електронен фиш за налагане на глоба серия *** №*** на ОДМВР - Кърджали, за извършенои нарушение на чл.21, ал.2, във вр. с ал.1 от ЗДвП, установено с автоматизирано техническо средство, е законосъобразно и правилно издаден, без допуснати нарушения на правилата, регламентиращи издаването на електронни фишове и след като го е потвърдил с обжалваното решение като законосъобразно издаден, Момчилградският районен съд е постановил едно материално законосъобразно решение, при правилно приложение на материалния закон, без допуснати нарушения на съдопроизводствените правила и при правилна преценка на събраните по делото доказателства, поради което и с решението по настоящото дело, същото следва да бъде оставено в сила.

           Мотивиран от гореизложеното и на основание чл.221, ал.2, предл.І/първо/ от АПК, във връзка с чл.63, ал.1, предл.ІІ/второ/ от ЗАНН, Административният съд

                                   

   Р     Е     Ш    И :

                  

        ОСТАВЯ В СИЛА Решение98 от 04.07.2019 год., постановено по АНД №142/2019 год. по описа на Районен съд – Момчилград.

                 Решението е окончателно и не подлежи на обжалване или протест.

 

 

 

 

         ПРЕДСЕДАТЕЛ:                                                                   ЧЛЕНОВЕ:  1.

 

 

 

                                             

                                                                                                                                       2.