О П
Р Е Д
Е Л Е
Н И Е
01.06.2022г. град Стара Загора
Старозагорският административен съд, V състав, в закрито заседание на първи юни през две
хиляди двадесет и втора година, в състав:
СЪДИЯ: РАЙНА Т.А
при секретар и с участието
на
прокурора
като разгледа
докладваното
от съдия Р. Т.А административно дело № 227 по описа
за 2022г., за да се произнесе, съобрази
следното:
Производството по адм. дело № 227/
2022г. по описа на Административен съд – Стара Загора е образувано по жалба на
Община Стара Загора, представлявана от
Кмета на общината – Ж. Т., срещу Решение № РД-02-36-322 от 14.03.2022г. на
Заместник-министъра на МРРБ, в качеството му на Ръководител на Управляващия орган
на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020г., за приключване сигнал за
нередност № 1903, регистриран в Регистъра за сигнали и нередности в Главна
дирекция „Стратегическо планиране и програми за регионално развитие“, МРРБ, във
връзка с установени нарушения при процедура за възлагане на обществена поръчка
с предмет: „Извършване на строително-монтажни работи за обект „Реконструкция,
модернизация и въвеждане на мерки за енергийна ефективност за сградата на ОДЗ №
58 „Звездица“, кв. „Железник“ УПИ І за Детски комбинат и КОО, кв. 647а по плана
на гр. Стара Загора“, с установяване на нередности на бенефициента – Община
Стара Загора и допуснати от бенефициента нарушения на ЗОП и за определяне на
финансова корекция в размер на 25% от всички допустими разходи по сключения
Договор № 1764/ BG16RFOP001-1.006-0002-C01-S-01 от 28.09.2017г. с изпълнител Консорциум „Ти Ви Би – Авангард“ ДЗЗД, гр.
Димитровград, при определена финансова корекция за доналагане в размер на
299 905.83лв. с ДДС.
В проведеното на 18.05.2022 г.
публично съдебно заседание, с протоколни определения, съдът, като е счел делото
за изяснено от фактическа страна, е приключил съдебното дирене и е дал ход по
същество.
В срока за произнасяне съдът
констатира, че делото е останало неизяснено от
фактическа страна, а именно:
Съгласно чл. 73, ал. 1 от ЗУСЕСИФ,
финансовата корекция се определя по основание и размер с мотивирано решение на
управляващия орган, одобрил проекта. Според чл. 9, ал. 1
от ЗУСЕСИФ органи за управление и контрол на средствата от ЕСИФ са
управляващите органи, сертифициращите органи и одитните органи, а съгласно ал.
5 на чл. 9 от ЗУСЕСИФ, Ръководител на УО е ръководителят на
администрацията или организацията, в чиято структура се намира УО, или
оправомощено от него лице. В случая функциите на Управляващ орган на ОПРР
2014-2020 са предоставени на Главна дирекция „Стратегическо планиране и
програми за регионално развитие“ в МРРБ.
По
делото на оптичен носител /CD/ под формата на електронен документ, е
представена Заповед №РД-02-14-1116/31.12.2021г. с посочен за неин издател
Гроздан Караджов в качеството му на Министър на регионалното развитие и
благоустройството, който, като оглавяващ министерството, в което е структуриран
УО на ОПРР – ГД “СППРР“, на основание чл. 9, ал. 5 от ЗУСЕСИФ, е определил за Ръководител
на УО на ОПРР 2014-2020 Заместник-министъра на регионалното развитие и
благоустройството г-жа Деляна Иванова. След извършена от съда служебна проверка
по валидиране на представения на оптичен носител електронен документ, наименуван
„заповед РУО – Деляна Иванова.pdf“, представляващ в същността си посочената
по-горе оправомощителна заповед, се установи, че титуляр на електронния подпис на заповедта е лицето Иван
Павлов Станоев т. е представената като
електронен документ Заповед №РД-02-14-1116/31.12.2021г., е подписана електронно
от неизвестно физическо лице, чрез издаден на него квалифициран електронен
подпис.
Доколкото наличието на надлежно извършено
делегиране в хипотезата на чл. 9, ал. 5 от ЗУСЕСИФ е от съществено значение за
валидността на оспорения пред съда административен акт – Решение №РД-02-36-322 от 14.03.2022г.,
от гл. т. компетентността на посочения за негов издател административен орган, съдът счита, че във връзка с извършваната
служебна проверка по чл.168 във вр. с чл.146 от АПК, е необходимо да изиска от
ответника по делото – Ръководителя на УО на ОПРР 2014-2020г., доказателства за
наличието на надлежно делегирани правомощия по смисъла на чл. 9, ал. 1 във
връзка с ал. 5 и чл. 73, ал. 1 от ЗУСЕСИФ към 14.03.2022г., от страна на титуляря
на същите – Министъра на регионалното
развитие и благоустройството, към издателя на оспорения административен акт – Заместник
- министъра на регионалното развитие и благоустройството Деляна Иванова, в
качеството й на надлежно определен Ръководител
на Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020г.
Ето защо съдът намира,
че за правилното решаване на делото, следва да отмени определенията си за приключване
на съдебното дирене и даване ход на делото по същество. След това делото следва
да се внесе за разглеждане в открито съдебно заседание, за което да се призоват
страните, като посочените по-горе доказателства следва бъдат изискани от
ответника - Ръководител на Управляващия орган
на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, за прилагане
към материалите по делото.
Водим от горните мотиви и
на основание чл. 253 от ГПК във връзка с чл. 144 от АПК, съдът
О П Р
Е Д Е Л И :
І.
ОТМЕНЯ протоколните си определения, с които е приключено съдебното дирене и
е даден ход на делото по същество, постановени в открито съдебно заседание на 18.05.2022г.
ІІ. ВНАСЯ
делото за разглеждане в открито съдебно заседание и НАСРОЧВА същото за 15.06.2022г.
от 10.00 часа, за която дата и час на
съдебното заседание да се призоват страните, както следва:
Жалбоподател: Община Стара
Загора
Ответник по жалбата: Ръководител на Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“
2014-2020г.
ІІІ. Задължава Ръководителя на Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020г., да представи по делото до 10.06.2022г. доказателства за наличието на надлежно делегирани правомощия по смисъла на чл.
9, ал. 1 във връзка с ал. 5 и чл. 73, ал. 1 от ЗУСЕСИФ към 14.03.2022г., от
страна на Министъра на регионалното
развитие и благоустройството Гроздан Караджов, на посоченото за издател на
оспореното Решение №РД-02-36-322 от 14.03.2022г. длъжностно лице – Деляна Иванова, в качеството й на Заместник-министър
на регионалното развитие и благоустройството и Ръководител на УО на ОПРР
2014-2020г.
ІV. УКАЗВА на ответника, че при непредставянето на доказателства в
посочения смисъл, делото ще бъде решено въз основа на наличните такива.
V Препис
от определението да се изпрати на страните, съгласно изискването на чл.138, ал.3
от АПК.
Определението не подлежи на
обжалване.
СЪДИЯ: