Решение по дело №2990/2019 на Районен съд - Пловдив

Номер на акта: 1168
Дата: 17 юни 2019 г. (в сила от 17 октомври 2019 г.)
Съдия: Доника Илиева Тарева
Дело: 20195330202990
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 14 май 2019 г.

Съдържание на акта

 

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

№ 1168

гр. Пловдив, 17.06.2019 г.

 

В   И М Е Т О   Н А   Н А Р О Д А

 

РАЙОНЕН СЪД-ПЛОВДИВ, Наказателна колегия, в открито съдебно заседание на дванадесети юни две хиляди и деветнадесета година в състав:

ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДОНИКА ТАРЕВА

                                                                                         

          при участието на секретаря Иванка Пиронкова, като разгледа докладваното от съдията АНД2990/2019 г. по описа на ПРС, III нак. състав, за да се произнесе, взе предвид следното:

 

          Производството е по реда на чл. 59 и сл. ЗАНН.

         Обжалвано е НП № К-0047836/04.02.2019г., издадено от *** КЗП, РД Пловдив, с което на „Шико 79” ЕООД, с ЕИК: *********, е санкционирано с имуществена санкция в размер на 1100 лева за нарушение на чл. 114, т.1 от Закона за туризма.

          Жалбоподателят, „Шико 79” ЕООД, обжалва цитираното НП и моли за отмяната му.

          От своя страна КЗП-РД Пловдив, оспорва жалбата и моли НП, като правилно и законосъобразно, да бъде потвърдено.

          Съдът като съобрази доказателствата по делото поотделно и в тяхната съвкупност прие за установено следното:

         На  18.10.2018 г. била извършена проверка от служители при КЗП-РД Пловдив в турситически обект, представляващ заведение за хранене и развлечения – закусвалня „Родопи“, находящ се в град Пловдив, бул. „Македония“ № 1, стопанисван от „Шико 79” ЕООД. Предметът на извършената проверка бил спазване изискванията на Закон за туризма при предоставяне на туристически услуги. Обектът бил в работен режим към момента на проверката. Същият разполагал със закрита търговска зала, в която била монтирана линия за хранене на самообслужване, завършваща с каса. Ястията и напитките били изложени във витрина пред погледа на потребителите, като продажните им цени и грамажите им били обявени предварително на етикети, поставени в близост до артикулите. Капацитетът на заведението бил 24 седящи места, разположени край 6 маси. Предлагали се различни храни – супи, скара и готвени ястия, както и напитки. Заведението работело на самообслужване, като персоналът се състоял от една барманка. По време на проверката били обслужени трима клиенти, които консумирали готвени ястия и скара.

         В хода на проверката било установено, че лицето, извършващо ресторантьорство в туристически обект по чл. 3, ал. 2, т. 2 от Закона за туризма, а именно заведение за хранене и развлечения – закусвалня „Родопи“, предоставя туристически услуги в некатегоризиран туристически обект, на когото не било издадено и временно удостоверение за открита процедура по категоризиране.

В КП № 2654685/18.10.2018 г. било изискано да се представят от жалбоподателя в КЗП, РД Пловдив удостоверение за утвърдена категория или временно удосотоверение за открита процедура по категоризиране. На посочените място и дата, се явил управителят на „Шико 79” ЕООД, но не представил и тогава изисканите документи, за което бил съставен Протокол от 01.11.2018 г.

Тъй като било прието, че „Шико 79” ЕООД извършващо туристическа дейност – ресторантьорство в заведение за хранене и развлечения – закусвалня „Родопи, предоставя на 18.10.2018 г.  туристически услуги в обект, който не е категоризиран и за който не е издадено и временно удостоверение за открита процедура по категоризиране, контролните органи приели, че е извършено нарушение по чл. 114, т.1 от Закона за туризма. За така констатираното нарушение бил съставен АУАН. Въз основа на същия било издадено обжалваното НП, с което „Шико 79” ЕООД, е санкционирано с имуществена санкция в размер на 1100 лева за нарушение на чл. 114, т.1 от Закона за туризма.

Горната фактическа обстановка се приема за установена въз основа на наличните по преписката писмени доказателства (АУАН и Констативни протоколи), а и същата по същество не се оспорва от жалбоподателя.

          При така установената фактическа обстановка, настоящият съдебен състав достига до следните правни изводи:

          Жалбата е подадена от лeгитимирана страна, в законоустановения срок и е насочена срещу подлежащ на обжалване акт, поради което се явява процесуално допустима. Разгледана по същество, същата е НЕОСНОВАТЕЛНА.

          В конкретния случай жалбоподателят е санкциониран за извършено нарушение на чл. 114, т.1 от Закона за туризма. Според текста на чл. 114, т.1 от ЗТ лицата, извършващи хотелиерство и/или ресторантьорство в туристически обекти по чл. 3, ал. 2, т. 1, 2 и 3 /в случая заведение за хранене и развлечения/, са длъжни да предоставят туристически услуги в категоризиран туристически обект или в обект, на който е издадено временно удостоверение за открита процедура по категоризиране. Съгласно чл. 206, ал.1 от ЗТ който предоставя туристически услуги в некатегоризиран туристически обект по чл. 3, ал. 2, т. 1 - 3, се наказва с глоба в размер от 500 до 5000 лв., а на ЕТ и ЮЛ се налага имуществена санкция в размер от 1000 до 10 000 лв.

В случая, от събраните по делото писмени доказателства /Констативни протоколи, снимков материал, АУАН/, по безпорен начин се установява съставът на извършено административно нарушение, за което е била ангажирана отговорността на дружеството-жалбоподател. Установи се, че на процесната дата и място в хода на извършената проверка по отношение на процесния туристически обект, представляващ заведение за хранене и развлечения, стопанисван от жалбоподателя, последният предоставя на 18.10.2018 г. туристически услуги в обект, който не е категоризиран и за който не е издадено и временно удостоверение за открита процедура по категоризиране, както изисква чл. 114, т. 1 от Закона за туризма. Установява се, че удостоверенията били изискани с КП № 2654685/18.10.2018 г., но такива не били представени от страна на дружеството, като това обстоятелство било отразено в Протокол за проверка на документи от 01.11.2018 г. И до този момент пред настоящата съдебна инстанция, жалбоподателят не е ангажирал доказателства в тази посока.

Съдът не намери основания за ревизиране на обжалваното НП за това нарушение в частта, касаеща размера на наложената санкция, нито за квалифициране на случая като “маловажен”. Наложената санкция е определена към минималния предвиден в закона размер, който се явява съответен на характера и степента на обществена опасност на нарушението.

Липсват основания за квалифициране на нарушението като “маловажен случай”, доколкото същото засяга важни обществени интереси и по същество не се отличава с по-ниска степен на обществена опасност от останалите такива случаи.

Предвид горното, настоящият съдебен състав намира, че обжалваното НП, като правилно и законосъобразно, следва да бъде потвърдено.

Мотивиран от горното Пловдивският районен съд, ІІІ н. с.,

 

Р  Е  Ш  И  :

 

ПОТВЪРЖДАВА НП № К-0047836/04.02.2019г., издадено от *** КЗП, РД Пловдив, с което на „Шико 79” ЕООД, с ЕИК: *********, е санкционирано с имуществена санкция в размер на 1100.00 /хиляда и сто/ лева за нарушение на чл. 114, т.1 от Закона за туризма.

        

          Решението подлежи на обжалване пред ПАС по реда на гл. XII АПК и на основанията в НПК, в 14-дневен срок от получаване на съобщението

до страните за постановяването му.                                                               

                                                   РАЙОНЕН СЪДИЯ:

ВЯРНО С ОРИГИНАЛА!

М.Р.