Решение по дело №160/2023 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: 323
Дата: 6 октомври 2023 г.
Съдия: Ирена Илкова Янкова
Дело: 20237240700160
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 20 март 2023 г.

Съдържание на акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е

                                 

      323                                               06.10.2023 г.                         град Стара Загора

       

В    И  М  Е  Т  О    Н  А    Н  А  Р  О  Д  А

 

            Старозагорският административен съд, ІII състав, в публично съдебно заседание на двадесет и шести септември две хиляди двадесет и трета година, в състав:   

                                           

          СЪДИЯ: ИРЕНА ЯНКОВА

       

 

при секретар  Стефка Христова                                                                         

и с участието на прокурора                                                                                като разгледа докладваното от съдия ИРЕНА ЯНКОВА административно дело № 160 по описа за 2023 г., за да се произнесе, съобрази следното:                                                       

                                               

Производството е по реда на чл.145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/ във вр. с чл. 33а, ал.6 от Закона за подпомагане на земеделските производители /ЗПЗП/.   

Образувано е по жалба на П.Б.А. ***, против Заповед № РД 09-94 от 31.01.2023 г., издадена от Министъра на земеделието, с която са одобрени окончателни специализирани слоеве „Физически блокове“ и „Площи, допустими за подпомагане“ за Кампания 2022, в частта й, с която извън обхвата на одобрения специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ /ПДП/ за кампания 2022 е останал заявен за подпомагане от земеделския производител П.Б.А. БЗС с  площ – 22.74 ха, съставляващи част от парцел с идентификатор 10848-8-1-2, находящ се в землището на с.Ветрен, община Казанлък, област Стара Загора.

В жалбата са изложени доводи за незаконосъобразност на административния акт в оспорената му част по съображения за постановяването му в противоречие и при неправилно приложение на материалния закон и при неспазване на императивните изисквания досежно съдържанието на акта. Жалбоподателят поддържа, че упражненото административно правомощие е необосновано от фактическа и правна страна, тъй като от съдържанието на заповедта по никакъв начин не могат да бъдат установени фактическите основания за изключване на частите от заявения за подпомагане парцел. Твърди, че парцел с № 10848-8-1-2 с площ 23,49 ха  го е почистила и е в добра земеделско състояние По изложените в жалбата съображения е направено искане Заповед № РД 09-94 от 31.01.2023 г. на Министъра на земеделието да бъде отменена в оспорената й част като незаконосъобразна

            Ответникът по жалбата – Министър на земеделието, чрез процесуалния си представител по делото, в съдебно заседание оспорва жалбата като неоснователна и моли да бъде отхвърлена. Поддържа, че оспореният административен акт е издаден при спазване на регламентираните процесуални правила и формални изисквания и в съответствие  с приложимата материалноправна регламентация.

            Въз основа на съвкупната преценка на събраните по делото доказателства съдът приема за установено следното от фактическа страна по административноправния спор:

             Не е спорно /така писмо на стр.10/, че жалбоподателят в настоящото производство  П.Б.А.  е земеделски стопанин по смисъла на §1, т.23 от ДР на Закона за подпомагане на земеделските производители (ЗПЗП) във вр. с чл.4, параграф 1, б. ”а” от Регламент (ЕС) №1307/2013, регистриран с УРН 234245.

            За кампания 2022 година  е подала Заявление за подпомагане за 41 парцела.  

            Със Заповед № РД 09-1319 от 02.12.2022 г. на Министъра на земеделието, на основание чл.16б, ал.1 от Наредба № 105 от 2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол, е одобрен проект на специализирани слоеве „Физически блокове“ /ФБ/ и "Площи, допустими за подпомагане" /ПДП/ за Кампания 2022, като част от Системата за идентификация на земеделските парцели (СИЗП), обновени за 2022 г. Разпоредено е заповедта да се публикува на интернет страницата на МЗ и Държавен фонд „Земеделие“, както и съобщение, с което да се уведомят кандидатите за подпомагане по схемите и мерките за плащане на площ през 2022 г. за възможността да се запознаят с актуализираните специализирани слоеве ФБ и ПДП за кампания 2022 г. и да подадат възражение срещу конкретни части от него, по реда на чл.16б, чл.16в и чл.16г от Наредба № 105/2006 г.

            С вх. № РД-12-02-1146/06.12.2022 г., чрез ОД „Земеделие“ – Стара Загора, П.А. е подала възражение до Министъра на земеделието против обхвата на проекта на специализирания слой „Площи, допустими за подпомагане“, в частта, касаеща декларирани от нея за подпомагане площи със Заявление УИН 24/150422/29580, като е посочено, че се иска преразглеждане на обхвата на специализирания слой по отношение на физическите блокове, в които попадат парцелите, за които е установено несъответствие между декларираната и допустимата за подпомагане площ /представени в табличен вид с посочване на идентификатор на декларирания парцел, площ на декларирания парцел, съотв. допустима и недопустима площ в ха/, вкл. по отношение на парцел № 10848-11-1-1 r ) с площ  40,73 ха и  недопустима площ за подпомагане 0,40 ха и парцел  10848-8-1-2  с площ от 23.49  и недопустима площ 22,74 ха.

            Не  е спорно, че същото не е уважено, доколкото няма корекция в площта, приета първоначално за недопустима за подпомагане.

            С оспорената в настоящото съдебно производство Заповед № РД 09-94 от 31.01.2023 г. на Министъра на земеделието, на основание чл. 25, ал. 4 от Закона за администрациятачл. 33а, ал. 2 от ЗПЗП и чл. 16г, ал. 4 от Наредба № 105 от 22 август 2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол, са одобрени окончателните специализирани слоеве „Физически блокове“ и „Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2022 като част от Система за идентификация на земеделските парцели (СИЗП), актуализирани за 2022 г. чрез дешифрация на нова цифрова ортофото карта на страната по самолетно и сателитно заснемане от 2022 г.; отразяване на резултатите от теренни проверки от областните и общинските структури на Министерство на земеделието и проверки на място по чл.37, ал.3 и 4 от Закона за подпомагане на земеделските производители, както и чрез проверка на получени възражения срещу обхвата на проекта на специализирания слой „Площи, допустими за подпомагане“, одобрен със Заповед № РД 09-1319/ 02.12.2022 г. на министъра на земеделието. В одобрения със заповедта окончателен специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2022 не е включени заявена за подпомагане от земеделския производител П.А.  площ 22.74 ха, съставляваща част от парцел № 10848-8-1-2 с площ от 23,49 ха, и 0.40ха от на парцел № 10848-11-1-1  с площ  40,73 ха, находящи се в землището на с.Ветрен, обл.Стара Загора.

По делото е представено писмо № 94-553/14.03.2023 г. на Директора на Дирекция "Идентификация на земеделските парцели" в Министерството на земеделието, храните и горите /л.10/, изготвено по повод жалбата на П.А., в което е посочено, че за кампания 2022 бенефициентът е заявил за подпомагане 41 парцела, като обект на възражението на кандидата са 2 парцела, а на жалбата до Административен съд – Стара Загора – един от тях 10848-8-1-2, находящ се в землището на с. Ветрен, обл. Стара Загора. Парцелът попада под самолетно заснемане от 08.09.2022 г. и за тази територия е извършена дешифрация на актуална /релевантна за кампанията/  цифрова ортофотокарта (ЦОФК), в резултат на която дешифрация  той  попада извън специализирания слой ПДП, тъй като площта му е без следи от почвена обработка, разораване или друг вид дейност,  с високи треви и бурени и е  оценен като неподдържан и следователно – като негоден за подпомагане, съгласно Наредба № 2 от 26 март 2018 г. за критериите за допустимост на земеделските площи за подпомагане по схеми и мерки за плащане на площ.

            Към административната преписка е приложен компактдиск, съдържащ снимка от дешифрация на ЦОФК по самолетни снимки от 2022 г. с контури на ФБ от СИЗП в лилав цвят, заявения от кандидата парцел в жълт цвят и допустимите за подпомагане площи в син цвят. 

            По делото е назначена съдебно-техническа експертиза, изпълнена от вещо лице със специалност геодезия. Съгласно отразеното в заключението парцел № 10848-8-1-2 с площ от 23,49 ха е заявен като площ с угар. При разчитане на приложения диск и при преглед на Гугъл за налични архивни снимки от м.07.2022 година се установяват надлъжни бразди с приблизителна ориентация север – юг. Вещото лице сочи, че още при заявяването на парцела в северозападната част с два пунктира са изключени  площи поради наличието на растителност. От снимките няма как да се прецени височината на тревослоя и  дали има бурени над 0,5 метра В. парцела не е извършвано косене.

Съдът, като обсъди събраните по делото доказателства във връзка с направените в жалбата оплаквания, доводите и становищата на страните и като извърши цялостна проверка на законосъобразността на оспорения административен акт на основание чл. 168, ал. 1 във връзка с чл. 146 от АПК, намира следното от правна страна:

Съгласно разпоредбата на чл. 33а, ал. 6 от ЗПЗП  заповедите на министъра на земеделието, храните и горите, с които се одобряват или изменят окончателните данни за физически блокове и окончателният специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“, подлежат на обжалване пред съответния административен съд по реда на Административнопроцесуалния кодекс, от което следва, че процесната заповед подлежи на обжалване в установения в чл. 149, ал. 1 от АПК 14-дневен срок, считано от датата на съобщаването/обнародването й в Държавен вестник, както е указано и в самата заповед. Оспорената Заповед № РД-09-94 от 31.01.2023 г. на Министъра на земеделието е обнародвана в ДВ, брой 15 от 14 февруари 2023 г., а жалбата срещу заповедта е подадена чрез административния орган на 28.02.2023 г. Жалбата е подадена от лице, чиито права и законни интереси са неблагоприятно засегнати от заповедта в оспорената й част. С оглед на което съдът приема, че оспорването, като направено от легитимирано лице с правен интерес, в законово установения преклузивен срок и против административен акт, подлежащ на съдебно обжалване и контрол за законосъобразност, е процесуално допустимо. 

Разгледана по същество, жалбата е основателна.  

Оспорената Заповед № РД 09-94 от 31.02.2023 г. за одобряване на окончателни специализирани слоеве „Физически блокове“ и „Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2022 е издадена от материално компетентния административен орган по чл. 33а, ал. 2 от ЗПЗП и чл. 16г, ал. 4 от Наредба № 105 от 22 август 2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол - Министъра на земеделието, при упражняване на законово регламентирано правомощие.

Не са налице пороци във формата на акта, а доводите на жалбоподателя за липса на мотиви са неоснователни. Посочени са както материалноправните основания за упражненото административно правомощие - чл. 33а, ал. 2 от ЗПЗП и чл. 16г, ал. 4 от Наредба № 105 от 22 август 2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол, така и фактическото основание за извършеното одобряване на окончателните специализираните слоеве „Физически блокове“ и „Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2022, като част от СИЗП, а именно: актуализация на обхвата на специализираните слоеве ФП и ПДП за 2022 г. чрез дешифрация на нова цифрова ортофото карта на страната по самолетно и сателитно заснемане от 2022 г.; отразяване на резултатите от теренни проверки, извършени през годината от Техническия инспекторат на ДФЗ-РА и областните и общинските структури на МЗ и проверка на получени възражения срещу обхвата на проекта на специализирания слой „Площи, допустими за подпомагане", одобрен със Заповед № РД 09-319 от 02.12.2022 г. на Министъра на земеделието. С оглед спецификата на административния акт /за одобряване на окончателни специализирани слоеве „Физически блокове“ и „Площи, допустими за подпомагане" за територията на цялата страна за съответната кампания/, очевидно е обективно невъзможно излагането на мотиви за невключването в специализирания слой на заявени за подпомагане площи по отношение на всеки един парцел, останал извън обхвата на одобрения специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“, като е достатъчно да се съдържат данни за начина, по-който е определен специализираният слой "Площи, допустими за подпомагане". Константна е съдебната практика, че съображенията за изключване на парцели /части от парцели/ от одобрения специализиран слой се съдържат в дешифрираните цифрови ортофото карти /изображения от самолетно или сателитно заснемане/, като именно данните от последните позволяват на съда с помощта на специалисти да извърши проверка за материалната законосъобразност на акта. В случая съображенията за невключването в одобрения специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2022 на заявения за подпомагане от П.А. площ -22.74ха, съставляващи част от парцел 10848-8-1-2, целия с площ от 23,49 ха,  находящ се в землището на с.Ветрен, обл.Стара Загора, се съдържат в дешифрираната цифрова ортофото карта – дешифрираните снимки от извършеното на 08.09.2022г. самолетно заснемане, представени като файлове на CD, с нанесени контури на физически блокове от СИЗП в лилав цвят, процесния парцел в жълт цвят и допустимите за подпомагане площи в син цвят.

Съгласно чл.30, ал.1 от ЗПЗП за изпълнение на функциите на Разплащателна агенция се създава Интегрирана система за администриране и контрол (ИСАК), състояща се от отделни системи, една от които е Системата за идентификация на земеделските парцели /СИЗП/ - чл.30, ал.2, т.2 от ЗПЗП. Съгласно разпоредбата на чл. 33, ал. 1 от ЗПЗП Системата за идентификация на земеделските парцели  е географска информационна система с послойна структура на данните, която се създава въз основа на ортоизображения и действа на ниво референтен парцел – физически блок. Структурата на данните се определя с наредбата по чл. 30, ал. 6. В ал. 2 на чл.33 от ЗПЗП е предвидено, че Министърът на земеделието организира създаването и актуализирането на цифрова ортофото карта за територията на страната Според ал. 2 на чл.33а от ЗПЗП данните в Системата за идентификация на земеделските парцели, които се отнасят до физическите блокове, се одобряват от  министъра на земеделието по ред, определен в наредбата по чл. 30, ал. 6. Заповедта се обнародва в "Държавен вестник". Съгласно разпоредбата на чл. 9 от Наредба № 105 от 22.08.2006 г. Министърът на земеделието, храните и горите организира актуализирането на ЦОФК за територията на цялата страна в СИЗП за период не повече от четири години. Ежегодно, с цел отразяване на реалното състояние и ползване на площите, цифровите географски и атрибутивни данни за референтни парцели – физически блокове, слой "Площи, допустими за подпомагане" и екологично насочени площи, се обновяват в т.ч чрез дешифриране на актуална ЦОФК, изготвена чрез самолетно или сателитно заснемане; отразяване на резултати и констатации от специализирани теренни проверки на референтни парцели по чл. 33, ал. 4, т. 2 от ЗПЗП; отразяване, след анализ и при съществуваща техническа възможност за това, на резултатите от проверките на място по чл. 37, ал. 3 от ЗПЗП, които предоставят допълнителна, различна и непротиворечива информация спрямо съществуващите към момента данни в СИЗП, както и чрез други източници на ортогонални изображения и цифрови данни за съответната година, до които Министерството на земеделието, храните и горите има достъп и може да използва при липса на друга информация /чл.15, ал.2 от Наредба № 105/ 2006г./. Съответно процедурата за одобряване на специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане", е разписана в чл.16б, чл.16в и чл.16г. от Наредба № 105/ 2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на  Интегрираната система за администриране и контрол.

Въз основа на така очертаната правна уредба съдът приема, че в случая са спазени нормативно регламентираните процесуални правила и изисквания за образуването, провеждането и приключването на административното производство  по одобряване на окончателните специализирани слоеве „Физически блокове“ и „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2022 г. След извършено обновяване на данните съгласно чл.15, ал.2, т.1 и т.2 от Наредба № 105/ 2006г., чрез дешифрация /разчитане/ на нова цифрова ортофото карта на страната по самолетно и сателитно заснемане от 2022 г. и чрез отразяване на резултатите от теренни проверки, проведени през годината от страна на областните и общинските структури на МЗХГ на основание чл.16б, ал.1 от Наредба № 105 от 22 август 2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол, са одобрени проекти на специализирани слоеве „Физически блокове“ и "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2022, като част от СИЗП. Заповедта е публикувана на интернет страницата на МЗ с предоставена на кандидатите за подпомагане по схемите и мерките за плащане на площ през 2022 г.  възможност да се запознаят с актуализирания специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2022 и да подадат възражение срещу конкретни части от него по реда на чл.16б, чл.16в и чл.16г. от Наредба № 105/2006г. Земеделският стопанин П.А. е упражнила правото си да  подаде възражение чрез ОД „Земеделие“ – Стара Загора, до Министъра на земеделието, храните и горите, против обхвата на проекта на специализирания слой „Площи, допустими за подпомагане“ в частта, касаеща декларираните от него за подпомагане площи със Заявление УИН 24/150422/29580, с искане за преразглеждане на обхвата на специализирания слой по отношение на физическите блокове, в които попадат парцелите, за които е установено несъответствие между декларираната и допустимата за подпомагане площ, вкл. за парцел 10848-11-1- 1 и 10848-8-1-2.  Доколкото в случая площите са попадали под актуално за годината самолетно заснемане /от 08.09.2022 г./ проверката по възражението е извършена единствено чрез преглед на коректността на направената дешифрация /видно от писмо изх.№ 94-553/ 14.03.2022 г. на Директора на Дирекция „Идентификация на земеделските парцели" в МЗ – л.10 по делото/.

Преценката за съответствие с материалния закон на административния акт в оспорената му част сочи на изводи за незаконосъобразност на същия, респ. за основателност на жалбата, като съображенията за това са следните:

Критериите, на които трябва да отговарят площите, за определянето им като допустими за подпомагане за целите на създавания специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“, са регламентирани в Наредба № 2 от 26.03.2018 г. за критериите за допустимост на земеделските площи за подпомагане по схеми и мерки за плащане на площ. В чл.4, ал.1 от Наредба № 2 от 26.03.2018г., е регламентирано, че допустимите за подпомагане земеделски площи съгласно чл. 32, параграф 2 от Регламент (ЕС) № 1307/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за установяване на правила за директни плащания за земеделски стопани по схеми за подпомагане в рамките на общата селскостопанска политика и за отмяна на Регламент (ЕО) № 637/2008 на Съвета и Регламент (ЕО) № 73/2009 на Съвета (ОВ L 347, 20.12.2013 г.) (Регламент (ЕС) № 1307/2013), които: т.1. се поддържат в състояние, годно за производство, трябва да отговарят на изискванията на чл. 5, 6 и 9; и т.2 се използват за производство, трябва да отговарят на изискванията на чл. 7 – 9. За поддържането на земеделските площи в състояние, годно за производство по смисъла на чл. 4, параграф 1, буква "в", подточка "ii)" от Регламент (ЕС) № 1307/2013, трябва да бъде приложена поне една от следните дейности на обработваеми земи – изораване, дисковане, косене на тревата без изнасяне на сено/сенаж, обработка с хербициди /чл.5 от Наредба № 2 от 26.03.2018г./.

Съгласно чл.6 от Наредба № 2 от 26.03.2018 г. земите под угар са допустими за подпомагане, когато: 1. върху тях е извършена най-малко една почвена обработка (изораване, дисковане) от 1 януари до 31 май на годината на кандидатстване и следи от дейностите по чл. 5, т. 1 са разпознаваеми през цялата календарна година /чл. 6 Наредба № 2 от 26.03.2018 г./.

В случая площ от парцел № 10848-8-1-2, находящ се в землището на с. Ветрен, е преценена като недопустима за подпомагане площ с оглед обстоятелството, че въз основа на самолетно заснемане от 08.09.2022 г., послужило за изработването на релевантната и актуална за кампания 2022 г. ЦОФК, е констатирано, че същият е без следи от обработки/разораване или друг вид земеделска дейност, има необработени високи треви и бурени, те са необработени,  без следи от разораване или друг вид земеделска дейност, поради което е прието, че за парцела  – не са спазени изискванията на чл.6 и чл.10, ал.2, т.1 и т.2, б.“а“ от същата наредба. 

От събраните по делото доказателства обаче се оборват фактическите констатации, направени след дешифрирането на ЦОФК, относно състоянието на процесния парцел.  Вещото лице дава заключение, че от приложените по делото ортофото изображения и проверка на архивните снимки от Гугъл може да покаже наличие на някаква растителност,  но не може да се установи височината на тревослоя. Според вещото лице в парцела личат следи от разораване при направена проверка от Гугъл през месец 07.2022 година.

Въз основа на тези фактически установявания, съпоставени с обясненията на вещото лице за информацията, която аерофото заснемането може да предостави, и по-точно за невъзможността да се определи със сигурност вида и височината на растителността в парцела, се налага извод за недоказаност на констатациите, направени в резултат на извършена дешифрация на актуалната /релевантна за кампания 2022/ ЦОФК, че площ от 22,74 ха от парцел 10848-8-1-2  са негоден поради липсата на извършена обработка на площта, оставени под угар, вкл. че е налична растителност върху тях, по-висока от 0.5 м. Последното означава, че площите под угар е допустимо да бъдат заети от плевели, поникнали след извършена до края на м. май почвена обработка, което се и установи в настоящия случай,  За този парцел под угар  не може да се приеме, че представените от ответника изображения от ЦОФК съдържат информация за факти, изключващи изпълнението на изискванията по чл.6 и представляващи основания по чл.10, ал.2, т.1 и т.2 от Наредба № 2/ 26.03.2018г. за квалифициране на процесната площ като недопустима за подпомагане и съответно – за изключването им от слоя ПДП. Обратно, анализът на доказателствата по делото обосновава изводи, че през стопанската 2022 година са налице условията за определяне като  допустима за подпомагане на процесната земеделската площ по чл.6 от Наредба № 2 от 26.03.2018г.

            По изложените съображения съдът намира, че заповед № РД 09-94/ 31.01.2023 г. на Министъра на земеделието в обжалваната й част е незаконосъобразна като постановена при неправилно приложение на материалния закон, поради което се следва отмяна на същата в частта й, с която е прието, че е налице недопустима площ за подпомагане 22,74 ха – част от парцел № 10848-8-1-2, находящи се в землището на с.Ветрен , обл.Стара Загора, заявен за подпомагане от П.Б.А. за Кампания 2022 г. Доколкото естеството на акта не позволява решаването на въпроса по същество, преписката следва да се върне на административния орган за ново разглеждане при съобразяване с указанията, дадени в мотивите на настоящото решение.

Предвид изхода на делото искането на жалбоподателя за присъждане на разноски следва да бъде уважено, като на основание чл. 143, ал. 1 от АПК, Държавен фонд „Земеделие“ следва да бъде осъден да заплати на П.Б.А.  сумата от 1755.00 лв., от които 10 лв. заплатена държавна такса, 745лв. заплатено възнаграждение за  вещо лице, изпълнило назначената по делото съдебно-техническа  експертиза, и 1000 лв. договорено и заплатено адвокатско възнаграждение.

             

            Водим от горните мотиви и на основание чл.172, ал. 2, предл. второ и чл.173, ал. 2 от АПК, Старозагорският административен съд 

 

 

Р     Е     Ш     И 

 

ОТМЕНЯ по жалба на П.Б.А. ***, Заповед № РД 09-94 от 31.01.2023 г. издадена от министъра на земеделието, с която са одобрени окончателни специализирани слоеве „Физически блокове“ и „Площи, допустими за подпомагане“ за Кампания 2022, в частта й, с която извън обхвата на одобрените специализирани слоеве е останала заявената за подпомагане от земеделския производител П.Б.А. площ – 22,74ха, съставляващи част от парцел с идентификатор 10848-8-1-2 /целия с площ 23,49ха/, находящ се в землището на с. Ветрен, област Стара Загора.

 

            ВРЪЩА преписката на Министъра на земеделието за ново произнасяне при съобразяване с указанията, дадени в настоящото решение.

 

            ОСЪЖДА  Държавен фонд „Земеделие” гр. София да заплати на П.Б.А.,  ЕГН **********, сумата от 1755.00 лв. /хиляда седемстотин петдесет и пет лева/ - разноски по делото.

Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

                                                                                    

                                                                                   СЪДИЯ: