ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№1101
гр.Плевен,
07.07.2020г.
Административен съд-гр.Плевен, ІV-ти състав, в закрито
съдебно заседание на седми юли две хиляди и двадесета година, в състав:
Председател:
Цветелина Кънева
Като разгледа докладваното от съдията Кънева административно дело №552 по описа за 2020год.
на Административен съд-Плевен и за да се произнесе, взе предвид следното:
От АССГ по подсъдност е изпратена жалбата на М.Н.П. ***
срещу разпореждане за предварително изпълнение на наложена ПАМ-временно
отнемане на СУМПС, обективирано в АУАН серия GA №155377, издаден от младши автоконтрольор при
ОДМВР-София, сектор ПП, като е направено искане за спиране на допуснатото
предварително изпълнение, до окончателното произнасяне по жалбата за отмяна на
разпореждането.
Съдът е констатирал нередовности в жалбата и е дал
указания в срок до 12.00часа на 07.07.2020г. оспорващият да посочи изрично
какво се обжалва и какво се иска от съда с подадената жалба – дали се обжалва
разпореждане за предварително изпълнение на временно отнемане на СУМПС,
обективирано в АУАН, и се иска спиране на същото на основание чл.60 от АПК
/както е посочено в заглавната част на жалбата/; или се иска прекратяване на
извършени фактически действия по отнемане на СУМПС на основание чл.250 от АПК
/както е посочено в петитума на жалбата/; или се иска спиране на предварително
изпълнение на наложената със Заповед №20-1204-000864/25.06.2020г. принудителна
административна мярка-временно отнемане на СУМПС на основание чл.166 от АПК,
както и да представи по делото документ за внесена по сметка на АС-Плевен
държавна такса в размер на 10лева. Лицето е предупредено за последствията от
неизпълнение на дадените указания.
С молба вх.№3461/07.07.2020г., подадена в 11,37часа,
от П. е посочено, че се обжалва разпореждане за предварително изпълнение на
наложена принудителна административна мярка „временно отнемане на СУМПС“,
обективирано в АУАН серия GA №155377,
издаден от младши автоконтрольор при ОДМВР-София, сектор ПП, като се иска
неговата отмяна. Сочи се, че с АУАН за нарушение на чл.6 т.1 от ЗДвП е иззето
СУМПС. Счита се, че в акта е материализирано и разпореждане за предварително
изпълнение на наложена принудителна административна мярка, основано на чл.60
ал.1 от АПК, което е незаконосъобразно. Приложен е и документ за внесена
държавна такса.
Съдът, като съобрази доводите на страните и
приложените доказателства, намира за установено следното от фактическа страна:
С АУАН серия GA №155377, издаден от младши автоконтрольор при
ОДМВР-София, сектор ПП, на М.Н.П. е вменено нарушение по чл.6 т.1 и по чл.100
ал.1 т.1 от ЗДвП за това, че на 22.06.2020г. в 22:11часа в община
Ботевград, на АМ Хемус в района на 39км,
с посока на движение от гр.Варна към гр.София, управлява товарен автомобил
Волво с рег.№СВ9806НК с максимално допустима маса 26500кг, собственост на ТРАНС
пред ООД клон София, с прикачено ремарке Кроне с рег.№С2456ЕС с максимално
допустима маса 18000кг., собственост на ТРАНС пред Грийн ЕООД, като навлиза и се
движи след знак за въведена временна забрана за движение на товарни автомобили
над 12000кг, въведена с пътен знак В 4, в изпълнение на заповед
№РД11-448/10.06.2020г. на АПИ; не представя контролен талон. С АУАН е иззето
СУМПС №********* и СРМПС №*********.
Въз основа на акта, за извършеното нарушение на чл.6
т.1 от ЗДвП, е издадена и Заповед за прилагане на принудителна административна
мярка №20-1204-000864/25.06.2020г., с която на основание чл.171 т.1 б.Ж. от ЗДвП е разпоредено временно отнемане на СУМПС на водач за срок от един месец.
Тази заповед оспорващият П. твърди, че не му е връчвана.
При така установените факти, съдът прави следните
правни изводи:
Оспорващият П. счита, че в АУАН е обективирано
разпореждане за предварително изпълнение на наложена принудителна
административна мярка „временно отнемане на СУМПС“, което обжалва като иска
неговата отмяна, както и спиране на допуснатото предварително изпълнение.
Съгласно
чл.42 т.10 от ЗАНН, актът за установяване
на административното нарушение трябва да съдържа и опис на писмените материали
и на иззетите вещи, ако има такива, и кому са поверени за пазене. А според
чл.41 от ЗАНН, при констатиране на административни нарушения актосъставителят
може да изземва и задържа веществените доказателства, свързани с установяване
на нарушението, както и вещите, които подлежат на отнемане в полза на държавата
по чл. 20 и 21.
Съгласно чл.171
т.1 б.Ж от ЗДвП, за осигуряване на безопасността на движението по пътищата и за
преустановяване на административните нарушения на водач, който при управление
на моторно превозно средство навлиза след знак, забраняващ влизането на
съответното пътно превозно средство при въведена временна забрана за движение
извън населените места, временно се отнемане свидетелството за управление на
моторно превозно средство за срок от
един месец. А според чл.172 ал.3 от ЗДвП, в случаите по чл.
171, т. 1, буква "ж" свидетелството за управление на моторно
превозно средство на водача се изземва със съставянето на акта за установяване
на административното нарушение.
От горното се
налага извод, че в АУАН не е обективирано разпореждане за предварително
изпълнение на наложена принудителна административна мярка „временно отнемане на
СУМПС“ по смисъла на чл.60 ал.1 от АПК, като изземването на свидетелството е
отразено в акта на основание чл.42 т.10 от ЗАНН и се извършва по силата на ЗДвП.
Иначе казано, отнемането на СУМПС е елемент от процедурата по ангажиране на
административната отговорност на водача /Глава
шеста от ЗДвП/, поради което законосъобразността им не може да бъде предмет
на самостоятелен съдебен контрол /арг.: чл.
21, ал. 5, вр. с ал.
1 АПК/. Тези действия са част от нормативно регулираната дейност на
контролния орган и се основават на ЗДвП.
Също така, отразеното изземване представлява фактическо действие и няма
признаците на индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21
от АПК, поради което за него е неприложимо и чл.60 от АПК. Налагането на
принудителната административна мярка „временно отнемане на СУМПС“ по чл.171 т.1
б.Ж от ЗДвП вр. с чл.22 от ЗАНН се осъществява с издаването на заповед по реда
на ЗДвП, а именно в конкретния случай Заповед за прилагане на принудителна
административна мярка №20-1204-000864/25.06.2020г. Именно спиране изпълнение на
тази заповед може да се иска по арг. на чл. 172 ал.6 от ЗДвП.
Ето защо не е
налице годен предмет на обжалване, поради което жалбата на П. срещу
разпореждане за предварително изпълнение на наложена ПАМ-временно отнемане на
СУМПС, обективирано в АУАН, е недопустима и
следва да бъде оставена без разглеждане, а производството по делото да
бъде прекратено.
При недопустимост
на жалбата е недопустимо и искането за спиране на допуснатото предварително
изпълнение.
Воден от горното, съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ОСТАВЯ БЕЗ
РАЗГЛЕЖДАНЕ искането за спиране на допуснатото предварително изпълнение,
направено в жалбата на М.Н.П. *** срещу разпореждане за предварително
изпълнение на наложена ПАМ-временно отнемане на СУМПС, обективирано в АУАН.
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на М.Н.П. *** срещу
разпореждане за предварително изпълнение на наложена ПАМ-временно отнемане на
СУМПС, обективирано в АУАН серия GA №155377,
издаден от младши автоконтрольор при ОДМВР-София, сектор ПП.
ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело №552
по описа за 2020г. на Административен съд Плевен.
Определението може да се оспорва с
частна жалба пред Върховен административен съд в 7-мо дневен срок от съобщаването
му.
Препис от определението да се изпрати на страните по
делото.
СЪДИЯ:/П/