РЕШЕНИЕ
№ 848
Русе, 18.03.2025 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административният съд - Русе - V състав, в съдебно заседание на тринадесети март две хиляди двадесет и пета година в състав:
| Съдия: | ВИЛИАНА ВЪРБАНОВА |
При секретар НАТАЛИЯ ГЕОРГИЕВА като разгледа докладваното от съдия ВИЛИАНА ВЪРБАНОВА административно дело № 20247200700879 / 2024 г., за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК) във връзка с чл. 121 във връзка с чл. 124, ал. 1 от Закона за държавния служител (ЗДСл).
Образувано е по жалба на Е. Д. Х. от [населено място], чрез адв.-пълномощник П. В., против заповед № 1936 от 23.10.2024 г. на изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“, с която на основание чл. 108 и чл. 106, ал. 1, т. 2 от ЗДСл /при съкращаване на длъжността/, във връзка с утвърдено със заповед на изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ длъжностно разписание и писмено предизвестие, е прекратено, считано от 24.10.2024 г. служебното правоотношение с жалбоподателката, заемаща длъжността „главен експерт“ с V старши ранг, длъжностно ниво 9 по Класификатора на длъжностите в администрацията, в отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане – ДП“, Областна дирекция на Държавен фонд „Земеделие“ - Русе. Твърди се, че оспореният административен акт е незаконосъобразен по съображения за допуснати съществени нарушения на процесуалните правила при издаване на заповедта. Излагат се доводи, че процесната заповед е издадена в нарушение на материалния закон, доколкото не са налице предпоставките на чл. 106, ал. 1, т. 2 от ЗДСл. Твърди се, че тя е издадена и в противоречие с целта на закона. Иска се съдът да постанови решение, с което да отмени процесната заповед. Претендира се присъждане на разноски, съгласно представен списък на разноските на л. 116 от делото.
Ответникът в производството – изпълнителният директор на Държавен фонд „Земеделие“, чрез процесуален представител, оспорва основателността на жалбата. Прави и възражение за прекомерност на адвокатския хонорар.
Административен съд - Русе, след като обсъди доводите на страните и прецени събраните по делото доказателства, приема за установено от фактическа и правна страна следното:
Оспорената заповед е връчена на жалбоподателката в деня на издаването й – на 23.10.2024 г., видно от направеното върху самата заповед отбелязване и положен от служителя подпис (л. 1 от преписката). Жалбата срещу акта е входирана в съда на 04.11.2024 г. (л. 3 от делото), поради което се следва, че оспорването е реализирано в преклузивния 14-дневен срок. Оспорва се административен акт, който подлежи на съдебен контрол, от надлежна страна, при наличие на правен интерес. Жалбата се явява процесуално допустима.
Разгледана по същество, жалбата е неоснователна.
По делото няма спор, че жалбоподателката Е. Д. Х. е заемала длъжността „главен експерт“ в отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане – ДП“, Областна дирекция на Държавен фонд „Земеделие“ - Русе, (вж. заповед № 1932 от 17.10.2024 г., с която на основание чл. 82, ал. 1 от ЗДСл и по нейна молба, жалбоподателката е преназначена от длъжността началник отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане – РА“ в ОД на ДФЗ - Русе (л. л. 5 и 6 от преписката), която длъжност е заемала по служебно правоотношение от 01.08.2012 г., видно от представената с жалбата служебна книжка на л. л. 9 – 12 от делото, а преди това по трудово правоотношение от 24.03.2010 г., видно от представената с жалбата трудова книжка на л. л. 14 и 15 от делото) на длъжността „главен експерт“ в отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане“ /не е посочено кой – ПСМП-РА или ПСМП-ДП/, Областна дирекция на Държавен фонд „Земеделие“ - Русе, считано от 18.10.2024 г.).
В приобщената към делото административна преписка се съдържа длъжностна характеристика за длъжността „главен експерт“ в отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане“ в ОД на ДФЗ – Русе от 01.04.2020 г. /видно, че към тази дата структурното звено в областната дирекция е имало такова наименование, не е ясно кога е била извършена реорганизация, при която вече към 17.10.2024 г. има два отдела – ПСМП-РА и ПСМП-ДП – вж. л. 38 от делото/ (л. л. 3 и 4 от преписката).
С оспорената заповед № 1936 от 23.10.2024 г. на изпълнителния директор на ДФЗ (л. 1 от преписката), на основание чл. 106, ал. 1, т. 2 от ЗДСл /при съкращаване на длъжността/, във връзка с утвърдено със заповед на изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ длъжностно разписание и писмено предизвестие, е прекратено, считано от 24.10.2024 г. служебното правоотношение с жалбоподателката, заемаща длъжността „главен експерт“ с V старши ранг, длъжностно ниво 9 по Класификатора на длъжностите в администрацията, в отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане – ДП“, Областна дирекция на Държавен фонд „Земеделие“ - Русе.
Със заповедта на жалбоподателката е определено изплащането на следните обезщетения:
- на основание чл. 106, ал. 4 от ЗДСл обезщетение за неспазване на срока на предизвестието от органа по назначаването в размер на основната заплата за неспазения срок – 1 месец;
- на основание чл. 61 от ЗДСл обезщетение за неизползван платен годишен отпуск в размер на 44 работни дни.
Съгласно заповед № 03-РД/5552 от 17.10.2024 г. на изпълнителния директор на ДФЗ, в длъжностното разписание на администрацията на ДФЗ, ОД – Пазарджик, ОД – Русе са направени изменения, съгласно приложението, неразделна част от заповедта, считано от 17.10.2024 г. като в съответствие с измененията е извършено и необходимото отразяване в поименното длъжностно разписание на ДФЗ (л. л. 37 – 39 от делото).
Видно от утвърденото длъжностно разписание, считано от 17.10.2024 г., общата численост на персонала в ОД на ДФЗ – Русе е 17 бройки, от които:
директор ОД на ДФЗ – Русе – 1 бр.
В ОД на ДФЗ – Русе са създадени два отдела:
отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане – РА“ – обща численост на персонала в отдела – 9 бр., от които:
●началник отдел – 1 бр.;
●главен юрисконсулт – 1 бр.;
●главен експерт – 2 бр.;
●старши счетоводител – 1 бр. и
●старши експерт – 4 бр. и
отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане – ДП“ – обща численост на персонала в отдела – 7 бр., от които:
●главен експерт – 2 бр. и
●старши експерт – 5 бр.
От представеното по делото поименно длъжностно разписание е видно, че към дата 17.10.2024 г. в ОД на ДФЗ – Русе има две свободни щатни бройки:
●началник отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане – РА“ и
●старши експерт в отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане – РА“.
Към дата 17.10.2024 г. в отдела, в който е работела по служебно правоотношение жалбоподателката, е имало две щатни бройки за длъжността главен експерт, едната е била заета от нея, а другата - от друг служител.
Със заповед № 03-РД/5600 от 23.10.2024 г. изпълнителният директор на ДФЗ на основание чл. 10, т. 8 от Устройствения правилник на ДФЗ нарежда в утвърденото длъжностно разписание на администрацията на ДФЗ, ОД – Русе да се направят изменения, съгласно приложението, неразделна част от заповедта, считано от 24.10.2024 г. като в съответствие с измененията е извършено необходимото отразяване в поименното разписание на ДФЗ (л. л. 41 – 43 от делото).
С утвърдената промяна в длъжностното разписание, считано от 24.10.2024 г. в ОД на ДФЗ – Русе се запазва общата численост на персонала в областната дирекция – 17 бр. Запазват се и двата отдела като структурни звена и наименование в администрацията, но се променя тяхната численост и видът длъжности, включени в тях: отдел ПСМП-РА от обща численост 9 бр. - на обща численост – 10 бр. и отдел ПСМП-ДП - от обща численост 7 бр. на обща численост – 6 бр.
С изменението в отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане – ДП“ се намалява броят за длъжността „главен експерт“ от 2 бройки на 1 брой или като цяло в ОД при ДФЗ – Русе общо за двата отдела се намалява броят за длъжността „главен експерт“ от 4 бройки на 3 бройки, като в отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане – РА“ се създава една нова длъжност – старши юрисконсулт – 1 брой.
Видно от представеното поименно длъжностно разписание, считано от 24.10.2024 г. в областната дирекция има две свободни длъжности, като и двете са в отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане – РА“ – едната е за новосъздадената, считано от 24.10.2024 г., длъжност „старши юрисконсулт“, а другата - за длъжността „старши експерт“ – 1 бр., която е била свободна още към 17.10.2024 г.
Видно е както от поименните длъжностни разписания, така и от оспорената заповед за прекратяване на служебното правоотношение с жалбоподателката, че в отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане – ДП“ длъжността „главен експерт“ – 1 бр., считано от 24.10.2024 г. е заета от друго лице, което и към дата 17.10.2024 е заемало същата длъжност, съкратена е една бройка – тази, заемана от Х..
По делото е представено писмено доказателство, обосноваващо извършеното в администрацията преструктуриране – докладна записка вх. № 03-0416/4814 от 23.10.2024 г. на главния секретар на ДФЗ до изпълнителния директор на ДФЗ (л. 126 от делото).
В докладната записка се посочва, че се иска одобрението на изпълнителния директор на ДФЗ за длъжностна промяна в ОД на ДФЗ – Русе, вземайки предвид функционалните задължения и максимално натоварване на работния ден. Сочи се, че във връзка с необходимостта от обезпечаване на работа, за по-добра функционалност при организацията и изпълнението на заложените дейности, се предлага една щатна бройка за длъжност „главен експерт“ в отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане“ /не се конкретизира кой от двата отдела, като и в двата отдела и към 17.10.2024 г., и към 24.10.2024 г. има длъжност „главен експерт“ – и в ПСМП-РА и в ПСМП-ДП, вж. л. 38 и л. 42 от делото, не е ясно каква е била структурата преди 17.10.2024 г., няма данни за това, видно от длъжностна характеристика от 2020 г. отделът е бил само с наименование ПСМП/ да бъде трансформирана в длъжност „старши юрисконсулт“. Мотивите на главния секретар са следните: голям обем и по вид дела /административни и граждански/, които се водели в областна дирекция на ДФ „Земеделие“, [населено място]. Това налагало необходимостта от осъществяване на процесуално представителство и явяване в съдебни заседания, което изисквало повече човешки ресурс. В посочената областна дирекция имало само един юрисконсулт, който осъществявал процесуално представителство и по дела, които са образувани пред съдилищата в [населено място], където ДФ „Земеделие“ също имало областна дирекция. Освен това, в двете области дирекции /тези в [населено място] и [населено място]/ имало децентрализирани подмерки /6.1 и 6.3/, по които се сключват договори с бенефициери и когато те не изпълняват задълженията си по тези договори се налагало да бъдат издавани административни актове, които се съгласували от юрисконсултите по областните дирекции. Посочва се, че при реализирането на предложената промяна в дирекцията се имал предвид основният принцип, който е спазван при изготвянето на длъжностното разпределение, респективно структурата на дирекцията - да бъдат определени такива длъжности, които да гарантират реализирането на приоритетните цели на съответните звена, чрез които ефективно и професионално да се подпомага изпълнителния директор при осъществяване на неговите правомощия.
На 23.10.2024 г., със заповед № 1936, изпълнителният директор на ДФЗ на основание чл. 106, ал. 1, т. 2 от ЗДСл прекратява, считано от 24.10.2024 г. служебното правоотношение с жалбоподателката, заемаща длъжността „главен експерт“ с V старши ранг, длъжностно ниво 9 по Класификатора на длъжностите в администрацията, в отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане – ДП“, Областна дирекция на Държавен фонд „Земеделие“ - Русе.
На същата дата – 23.10.2024 г. заповедта, ведно с едномесечно предизвестие за едностранно прекратяване на служебното правоотношение от органа по назначаването (л. 126, гръб от делото), е връчена на служителката.
Жалба срещу заповедта е подадена директно пред АдмС – Русе като е входирана на 04.11.2024 г. (л. 3 от делото).
Основните възражения на жалбоподателката, чрез нейния процесуален представител адв. П. В., се състоят в това, че са допуснати съществени нарушения на процесуалните правила при издаване на заповедта (неспазена процедура, съгласно вътрешни правила на органа – Процедура за назначаване, преназначаване и освобождаване на служители в ДФЗ, неравноправно третиране на служителите), както и че процесната заповед е издадена в нарушение на материалния закон, доколкото не са налице предпоставките на чл. 106, ал. 1, т. 2 от ЗДСл, че е издадена и в противоречие с целта на закона.
Ответната страна, чрез процесуален представител, оспорва основателността на жалбата като твърди, че заповедта е издадена от компетентен орган, в предвидената от закона форма и с изискуемото от закона съдържание, при спазване на административнопроцесуалните правила. Твърди, че длъжността на жалбоподателката е съкратена, като това е видно от представените длъжностни разписания като е намален броят за длъжността „главен експерт“ в Областна дирекция на Държавен фонд „Земеделие“ - Русе от четири бройки на три, с което съгласно константната съдебна практика е налице и реално съкращаване на длъжността.
Въз основа на събраните по делото писмени доказателства се установява още, че със заповед № 1933 от 22.10.2024 г. на изпълнителния директор на ДФЗ на основание чл. 82а от ЗДСл и предварително писмено съгласие на държавния служител, Г. Р. К. е преназначен от длъжността старши експерт, с ранг IV младши, в отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане“ в ОД – Русе при ДФЗ на длъжността началник отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане“ в ОД на ДФЗ - Русе /отново не се сочи за кой отдел точно става въпрос – в ОД на ДФЗ – Русе както беше посочено по-горе и към 17.10.2024 г., и към 24.10.2024 г. има два отдела – отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане – РА“ и отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане – ДП“, но тъй като видно от поименните длъжностни разписания служителят е заемал длъжността старши експерт в отдел ПСМП-РА, в същия отдел има и длъжност началник отдел, следва да се приеме, че става въпрос за този отдел/ за срок от 23.10.2024 г. до 31.12.2025 г. (л. 40 от делото).
Видно от справка за преназначени служители в ОД на ДФЗ – Русе за периода 23.10.2024 г. – 16.01.2025 г. това е и единственото преназначение за периода. В справката отделът е посочен като отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане-РА“ (л. 44 от делото).
Видно от представена справка за същия период, жалбоподателката е единственият освободен от длъжност служител (л. 45 от делото).
Въз основа на представените от ответника писмени доказателства през процесния период въз основа на проведен конкурс, обявен със заповед № 03-РД/5166 от 25.09.2024 г. за длъжността „старши експерт“ в отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане“ в ОД на ДФЗ – Русе, е назначен един служител на длъжност „старши експерт“ в отдел ПСМП-РА в ОД на ДФЗ – Русе, считано от 25.11.2024 г. Всъщност от тези писмени доказателства би могло да се предполага, че за периода от датата на издаване на заповедта за обявяване на този конкурс – 25.09.2024 г. до 17.10.2024 г., или считано от тази дата е извършена структурна промяна, при която вероятно са обособени и двата отделни отдела – ПСМП-РА и ПСМП-ДП. (л. л. 47 – 52 от делото).
Със заповед от 22.11.2024, считано от 02.12.2024 г. на същата длъжност по заместване на служителя Г. Р. К., който е временно преназначен на друга длъжност в същата администрация, също е назначен служител за срок до завръщане на титуляра (л. 53 от делото).
Видно от справка за новоназначени служители, това са двете новоназначения за периода 23.10.2024 г. – 16.01.2025 г. (л. 46 от делото).
Видно от справка свободни щатни бройки в ОД на ДФЗ – Русе в дирекцията има свободна щатна бройка за длъжността „старши юрисконсулт“ в отдел ПСМП-РА (л. 54 от делото).
По делото е представена още утвърдена от изпълнителния директор на ДФЗ на 15.08.2023 г., и действаща към датата на прекратяване служебното правоотношение с жалбоподателката Процедура за назначаване, преназначаване и освобождаване на служителите в ДФЗ и други вътрешни правила с приложения към тях (л. л. 55 – 115 от делото).
Обжалваната заповед е издадена от компетентен орган по смисъла на чл. 108, aл. 1 от ЗДСл. - изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“, който е орган по назначаването по отношение на жалбоподателката (арг. от чл. 10, т. 9 от Устройствения правилник на Държавен фонд „Земеделие“).
Оспореният индивидуален административен акт е издаден при спазване на предписаната в закона /чл. 108, ал. 1 от ЗДСл/ писмена форма, която съответства на задължително съдържание за посочване на правното основание за издаването й - чл. 106, ал. 1, т. 2 от ЗДСл – поради съкращаване на длъжността, дължимите обезщетения - за неспазен срок на предизвестие за 1 месец в размер на една основна заплата и за неизползван платен годишен отпуск в размер на 44 работни дни, и придобития ранг на държавна служба - V старши.
При издаването на заповедта не са допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила, а наведените в жалбата възражения в противоположен смисъл са неоснователни.
Извършената длъжностна промяна е мотивирана в докладна записка вх. № 03-0416/4814 от 23.10.2024 г. на главния секретар до изпълнителния директор на ДФЗ, с което са спазени изискванията на чл. 14 от Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията.
В докладната се обосновава необходимостта от осъществяване на процесуално представителство и явяване в съдебни заседания с оглед голям обем и по вид дела (административни и граждански), които се водят в ОД на ДФЗ - Русе, както и в Разград, включително и от големия брой административни актове, които се съгласуват от юрисконсултите по областните дирекции. В тази връзка, с посочената докладна записка е направено предложение за трансформиране на 1 щатна бройка за длъжност „главен експерт в отдел ПСМП да бъде трансформирана в длъжност „старши юрисконсулт“, с което да се гарантира реализирането на приоритетните цели на съответното звено, чрез което ефективно и професионално да се подпомага изпълнителния директор при осъществяване на правомощията му.
Неоснователен е и доводът на жалбоподателката за неспазена процедура по прекратяване служебното правоотношение с Х., уредена в Процедура за назначаване, преназначаване и освобождаване на служители в ДФЗ. Възраженията на процесуалния представител на жалбоподателката са свързани с разпоредби от посочения вътрешноведомствен акт, които обаче към момента на прекратяване на СПО с Х. вече не са били действащи.
Съгласно разпоредбата на чл. 106, ал. 1, т. 2 от ЗДСл, органът по назначаването може да прекрати служебното правоотношение в случай на съкращаване на длъжността.
Съответно, по силата на чл. 2, ал. 3 от ЗДСл, длъжностното разписание се утвърждава от органа по назначаването на съответната администрация, а съгласно разпоредбата на чл. 11, ал. 1 от Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията, ръководителят на администрацията утвърждава длъжностно разписание по образец, съгласно приложение № 1.
Разпоредбата на чл. 10, т. 8 от Устройствения правилник на Държавен фонд „Земеделие“ регламентира правомощията на изпълнителния директор да утвърждава структурата на административните звена и длъжностните и поименните разписания.
Съгласно чл. 2, ал. 1 от Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията, „длъжност в администрацията“ е нормативно определена позиция, която се заема по служебно или по трудово правоотношение, включително по правоотношение, възникнало на основание на Закона за Министерството на вътрешните работи, на Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България, на Закона за изпълнение на наказанията и задържането под стража, на Закона за митниците или на Закона за дипломатическата служба, въз основа на определени изисквания и критерии, свързана е с конкретен вид дейност на лицето, което я заема, и се изразява в система от функции, задължения и изисквания, утвърдени с длъжностна характеристика.
Основните белези на понятието „длъжност в администрацията“ са два:
1/. нормативно определена позиция и
2/. изразяваща се в система от функции, задачи и задължения, утвърдени с длъжностна характеристика.
За да е налице правно основание по чл. 106, ал. 1, т. 2 от ЗДСл за прекратяване на служебното правоотношение, следва да се установи, че длъжността, заемана от служителя като нормативно определена позиция и система от функции, задължения и изисквания, не съществува или ако длъжността е запазена, е намален броят на служителите, ангажирани с нейното изпълнение.
Във всяка от двете хипотези е налице реално съкращаване на длъжността по смисъла на чл. 106, ал. 1, т. 2 от ЗДСл.
Намаляването на щатните бройки за определена длъжност е форма на реално съкращаване на длъжността като нормативно определена позиция.
За да бъде реализирано законосъобразно правомощието на органа по назначаване по чл. 106, ал. 1, т. 2 от ЗДСл, е необходимо да е установено по безспорен начин, че е налице съкращаване на съответната длъжност.
Длъжността като щатно обособена функция на администрацията, носител на определени задължения и изисквания, е реално съкратена, когато е намален щатният й брой в структурата на съответната администрация или когато са променени значително обема и съдържанието на функциите, задълженията и изискванията, залегнали в длъжностна характеристика.
За законосъобразността на съкращението не е необходимо тези две предпоставки да съществуват кумулативно.
В конкретния случай, с длъжностното разписание на администрацията на ДФ „Земеделие“, Областна дирекция - Русе, със заповед № 03-РД/5600 от 23.10.2024 г., в сила от 24.10.2024 г., се установява реално намаление с една щатна бройка за длъжността „главен експерт“ в отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане-ДП“, спрямо предходно действащото такова.
Изложеното сочи на извода, че в процесния случай е налице реално съкращаване на длъжността „главен експерт“ в отдел ПСМП-ДП в ОД на ДФЗ - Русе, тъй като същата е запазена като наименование и система от функции, но щатните бройки са редуцирани от 2 на 1 или в администрацията като цяло – ОД на ДФЗ – Русе от общо 4 бройки за двата отдела длъжност „главен експерт“ се редуцира на 3 бройки.
В приложената по делото „Процедура за назначаване, преназначаване и освобождаване на служителите в ДФ „Земеделие“, предварително обявени критерии за извършване на подбор в тази хипотеза не се съдържат и при липса на такива, органът по назначаването има неподлежаща на съдебен контрол оперативна самостоятелност да прецени кои служители да остави на работа независимо от професионалния опит, придобитите [жк], през което са работили в държавната администрация.
Видно от приобщената по делото извадка от поименното разписание на длъжностите и работните заплати в ДФ „Земеделие“ към 24.10.2024 г., редуцираната щатна бройка на „главен експерт“ е именно тази, заемана от жалбоподателката.
Въз основа на това длъжностно разписание е издадена оспорваната в настоящото производство заповед, въз основа на която е прекратено служебното правоотношение на Х..
В резултат на тази реорганизация, длъжността на служителя не е закрита като функция и като нормативна позиция, а са намалени бройките като численост на персонала, което намаляване на броя на длъжностите в длъжностното разписание на съответната административна структура е една от формите на реално съкращаване на длъжността.
Поради така изложените съображения, заповед № 1936 от 23.10.2024 г. на изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“ за прекратяване на служебно правоотношение представлява валиден административен акт, издаден в съответствие с материалния закон и при спазване на всички съществени административнопроцесуални правила, а подадената срещу нея жалба следва да бъде отхвърлена като неоснователна и недоказана.
Така мотивиран и на основание чл. 172, ал. 2 от АПК, съдът
Р Е Ш И:
ОТХВЪРЛЯ оспорването по жалба на Е. Д. Х. против заповед № 1936 от 23.10.2024 г. на изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“, с която на основание чл. 108 и чл. 106, ал. 1, т. 2 от ЗДСл /при съкращаване на длъжността/, във връзка с утвърдено със заповед на изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ длъжностно разписание и писмено предизвестие, е прекратено, считано от 24.10.2024 г. служебното правоотношение с жалбоподателката, заемаща длъжността „главен експерт“ с V старши ранг, длъжностно ниво 9 по Класификатора на длъжностите в администрацията, в отдел „Прилагане на схеми и мерки за подпомагане – ДП“, Областна дирекция на Държавен фонд „Земеделие“ - Русе.
Решението подлежи на касационно обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
| Съдия: | |