Решение по дело №579/2022 на Софийски градски съд

Номер на акта: 89
Дата: 19 януари 2023 г.
Съдия: Атанас Маджев
Дело: 20221100900579
Тип на делото: Търговско дело
Дата на образуване: 30 март 2022 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 89
гр. София, 19.01.2023 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
СОФИЙСКИ ГРАДСКИ СЪД, ТО VI-2, в публично заседание на девети
декември през две хиляди двадесет и втора година в следния състав:
Председател:Атанас Маджев
при участието на секретаря Габриела М. Владова Боботилова
като разгледа докладваното от Атанас Маджев Търговско дело №
20221100900579 по описа за 2022 година
Производството се провежда по реда на чл. 124 и сл. ГПК.
Образувано е по искова молба с вх. № 18421/29.03.2022 г., която е подадена от
„Р.М.“ СРЛ, чуждестранно търговско дружество с ограничена отговорност, което е
учредено и съществуващо, съгласно законите на Италия, с фискален код и рег. №
12119570153, срещу „В.М.“ ООД, с ЕИК ******* със седалище и адрес на управление
–гр. София, р-н „Изгрев“, ж.к. „Дианабад“, ул. „******* ******* бл. Бизнес сграда 2,
ет. 3, като с нея е предявен за разглеждане иск с правно основание чл. 36, ал. 3, т. 1 във
връзка с чл. 12, ал. 5 ЗМГО за признаване за установено, че при подаване пред
Патентно ведомство на Р. България на заявка с рег. № 106756/19.02.2019 г. за
регистрация на търговска марка имаща словен знак "MATIA BAZAR" за стоки и
услуги от класове 9, 16 и 41 на МКСУ с рег. № 106756, заявителят – „В.М.“ ООД, с
ЕИК ******* е действал недобросъвестно.
В исковата молба се излагат твърдения, че на 19.02.2019 г. ответното дружество -
„В.М.“ ООД е подало в ПВ на РБ заявка за регистрация на търговска марка на словен
знак "MATIA BAZAR" за стоки и услуги от клас 9, 16, 41 на МКСУ, които са
изчерпателно отразени, като вид в съдържанието на ИМ. Сочи се, че така заявената за
регистриране национална марка е била регистрирана на 08.10.2019 г. под рег. №
106756. Разбирайки за тази регистрация ищецът поддържа да е упражнил правото си да
поиска от ПВ на РБ да заличи действието на така вписаната регистрация на
територията на РБ позовавайки се, че същата е била недобросъвестно заявена от
ответника. Обосновава се, че тази недобросъвестно произтича от това, че дружеството-
ищец е собственик на две по-ранни национални марки за територията на Италия, а
именно : словна марка MATIA BAZAR № 884461 покриваща стоки и услуги от класове
9 и 41 и по специално музикални предавания, като датата й на заявяване е 31.05.1999 г.,
както и словна марка MATIA BAZAR № 157637 покриваща стоки от клас 25 с дата на
заявяване – 07.08.2012 г. Изложението на ищеца продължава с пояснението, че MATIA
BAZAR е име на придобила световна известност италианска поп група, която е
1
основана през 1975 г. в гр. Генуа. Поддържа се, че още при дебюта на тази група през
втората половина на 70-те, както и през 80-те години на миналия век, същата е добила
световна популярност, като се слуша и познава и до днешни дни. От ищеца се посочват
първите членове на групата, както и дебютните и следващите сингли на групата, вкл. и
първият им студиен албум, след това сборен албум, както и участия на фестивала в Сан
Ремо и в много други музикални конкурси през годините. Отбелязва се, че групата има
издадени над 20 студийни албума, който се разпространяват в целия свят, в т.ч. и в
България от българският музикален издател – БАЛКАНТОН. Разпространението в
България е ставало на различни носители – грамофонни плочи, музикални касети и
компакт дискове. Те били произвеждани със специални обложки показващи и името на
групата, както и имената на песните. Подчертава се, че за популярността на групата
свидетелстват и множеството статии в български информационни и културни издания.
В навечерието на 2012 г. групата има концерт в гр. Варна, България на площад
„Независимост“, като това събитие е широко отразено в редица медийни издания, а
целта му е да спомогне за участието на гр. Варна да стане културна столица на Европа
през 2019 г. Впоследствие през лятото на 2012 г. група MATIA BAZAR провежда
концерт и в гр. София в зала 1 на НДК. При представянето на групата за посочените
концерти са използвани изразите „една от най-популярните италиански групи“ и „най-
успешната италианска група“. Допълва се, че група MATIA BAZAR е вземала участие
и в множество други концерти и културни събития на българска сцена. Песните на
групата се радват на продължителен и нестихващ интерес през годините, като това се
потвърждавало от статистическите справки от достъпните онлайн радиостанции по
света, както и от различни онлайн платформи за достъпване на аудио-визуални
произведения. Всичко това показвало, че потребителите по света, както и тези в
България са добре запознати с творчеството на група MATIA BAZAR, като следят и
слушат създаваната от нея музика. Ищецът застъпва позиция, че ответното дружество
е действало недобросъвестно при подаването на заявката за регистриране на
посочената словна марка, защото е възпроизвел в нея чужд знак за търговски произход
- MATIA BAZAR, като този знак е бил заявен и регистриран от ищеца, като търговска
марка на територията на Италия. Констатирала се идентичност между регистрираните
от ищеца марки и тази заявена и регистрирана от ответника. Според ищеца марките
регистрирани от него в Италия се ползват с по-ранен приоритет от тази на ответника.
Съществувало съвпадение и между стоките и услугите за които е регистрирана марката
на ответника и тези регистрирани от ищеца, като се цитират конкретни стоки и услуги
предмет на такова съвпадение. Изложени са опасения, че е твърде вероятно
потребителите на тези стоки и услуги означени със знака на марката регистрирана от
ответника произхождат от притежателя на по-ранните марки, а именно ищеца, или
най-малкото да направят връзка между марката на ответника и тези на ищеца. Предвид
изложеното ищецът поддържа, че той се явява действителният притежател на марките
MATIA BAZAR, в това число и на тази регистрирана в България от ответника. Изтъква
се, че последният при регистрацията на марката е действал недобросъвестно, защото е
възпроизвел в нея чужд знак за търговски произход - MATIA BAZAR, доколкото
същият знак е бил заявен от ищеца и регистриран като марка далеч преди заявената от
ответника регистрация на същата, в т.ч. по ранно регистрираните марки са били
използвани в дейността на ищеца развивана, както в България, така и в чужбина.
Липсва основание да се възприеме, че регистрираната от ответника марка MATIA
BAZAR се дължи на случайно съвпадение, доколкото ответното дружество има съвсем
различно търговско наименование, респективно марката е регистрирана дълги години
след основаването на групата MATIA BAZAR. На следващо място в исковата молба се
2
излагат фактически твърдения, че ответното дружество е било наясно с правата на
ищеца върху марката MATIA BAZAR. Съдружник във „В.М.“ ООД е г-жа С.М., която
в даден период /1999 – 2004; 2010 – 2015 г./ е била член на групата - MATIA BAZAR.
Пояснява се, че при второто си присъединяване към групата С.М. се е обвързала с
договор, че има правото да ползва името MATIA BAZAR само за срока на действие на
договора. Сред фактите сочещи на допусната недобросъвестност при регистрирането
на марката - MATIA BAZAR бил и този, че с влязло в сила решение от 2021 г.
постановено от съд в Италия е прието, че г-жа С.М. е извършвала нарушение на
правата на ищеца върху марката му MATIA BAZAR за територията на Италия.
Позовавайки се на тези свои фактически твърдения ищецът се обръща към съда
предявявайки иск срещу ответника за това спрямо същия да се приеме за установено,
че е действал недобросъвестно при подаване на процесната заявка пред ПВ на РБ за
регистрация на марката - MATIA BAZAR, с рег. № 106756. Настоява се при позитивно
решение в полза на ищеца да бъдат присъдени всички направени от него разноски за
участието му в производството по делото.
В срока по чл. 131 ГПК ответникът „В.М.“ ООД след уведомяването му чрез
приложение фикцията на чл. 50, ал. 2 ГПК не се е възползвал от правото си да
упражни писмен отговор по ИМ.
Съдът, след като прецени събраните по делото и относими към спора
доказателства и след като обсъди доводите на страните, приема за установено
следното от фактическа страна:
От ищеца е ангажирана справка към 23.03.2022 г. от портала за електронни услуги
на Патентното ведомство на Република България, от чието съдържание се установява,
че със заявление от 19.02.2019 г. „В.М.“ ООД е поискало извършването на регистрация
на индивидуална словна марка с наименование MATIA BAZAR. Тази марка е била
регистрирана под рег. № 106756 на 08.10.2019 г. и има срок на действие до 19.02.2029
г., като тя се отнася до стоки услуги попадащи в класове – 9, 16, 41 от МКСУ. От
справката е видно и това, че на 28.02.2020 г. дружеството-ищец е упражнило пред ПВ
на РБ искане за заличаване на така регистрираната от ответника търговска марка
"MATIA BAZAR".
Според отразената информация в извадка от база данни на Патентно ведомство на Р.
Италия имаща актуалност към 09.06.2021 г. ищецът - „Р.М.“ СРЛ се легитимира като
притежател на две национални словни марки регистрирани на територията на Р.
Италия, съставляващи както следва : словна марка MATIA BAZAR с рег. № 884461
покриваща услуги в класове 9,16 и 41, която е била заявена на 31.05.1999 г. и съответно
регистрирана на 21.03.2003 г. и словна марка MATIA BAZAR с рег. № 156377
покриваща стоки от клас 25, която е била заявена на 07.08.2012 г., съответно
регистрирана на 03.02.2014 г.
Сред останалите писмени доказателства ангажирани от ищеца са публикации в
интернет пространството свързани с проследяване създаването и развитието през
годините на италианската музикална група “Matia Bazar”, както и изображения на
обложки на албуми издавани от тази музикална група в различни страни от цял свят, в
т.ч. на японски, испански, английски и немски и френски език; разпечатки от световни
онлайн бази данни с музикални плочи, в т.ч. и за разпространение на такива; както и
статии публикувани в различни български информационни издания свързани с
популяризиране на предстоящи концерти на музикална група “Matia Bazar” в гр. София
на 19.06.2012 г. и в гр. Варна в новогодишната нощ на 2012 г.
3
Представени са и данни от интернет източници относно излъчвани песни на група
“Matia Bazar” по онлайн радиостанции към 01.04.2020 г., както и за разпространението
на музикални произведения на групата до български потребители чрез онлайн
платформи за периода от 2013 до 2019 г.
Относно участието през годините на С.М. в група “Matia Bazar” по делото са
представени статии от сайта Wikipedia.
Видно от договор сключен между С.М. и „Б.М.“ ООД датиращ от 22.07.2010 г.
страните са постигнали съгласие да подновят сътрудничеството си, доколкото в
миналото С.М. е изпълнявала ролята на вокалист на група “Matia Bazar”. С този
договор е предвидено предоставяне на изключителни звукозаписни права с предмет
запис, звукозапис, възпроизвеждане и репродуциране на интерпретиращите или
музикални изпълнения, като за целта С.М. става част от музикалната група в
качеството на артистка, изпълнителка и певица на групата. В съдържанието на
договора е уговорено и това, че С.М. е запозната с факта, че има право да ползва името
– MATIA BAZAR, което е регистрирана търговска марка, само за срока на действие на
сключения договор, чиято продължителност е уговорена до 31.12.2014 г.
Видно от справка в ТРРЮЛНЦ-АВ по електронната партида на ответното
дружество - „В.М.“ ООД се констатира, че С.М. има качеството на съдружник
притежаващ дялово участие от 10 лв. в капитала на ответника, което съдружие датира
от началото на 2020 г.
По делото е прието неоспорено от страните заключение по допусната съдебно-
маркова експертиза, изготвено от вещото лице – Т.-П., което съдът намира за подробно
аргументирано, логично и напълно обосновано. Вещото лице след направен
пространен и всеобхватен анализ дава отговор, че между сравняваните знаци е налице
сходство във висока степен, като същите са сходни и във фонетично отношение.
Допълнено е, че те са смислово сходни във висока степен, защото създават сходни
смислови асоциации и релевантните потребители. Така също словните елементи на
марките са два елемента с идентично изписване, без отличителни и доминиращи
елементи.
По делото е прието неоспорено от страните заключение по допусната съдебно-
маркетингова експертиза, изготвено от вещото лице – А. Д., което съдът намира за
подробно аргументирано, логично и напълно обосновано. Вещото лице след направен
пространен и всеобхватен анализ дава отговор, че през 50-те, 60-те и 70-те години на
ХХ век италианската популярна музика, е сред водещите в света. Посочено е, че тази
музика става модел на подражание и има огромен принос и значение за развитието на
световната популярна музика, в т.ч. и на българската. Добавено е и това, че със
създаването на фестивала Санремо /1951 г./ италианската музика добива световна
известност, като се отбелязва, че е значителен броят на песните, излезли от фестивала,
които покоряват Европа и Америка и влизат в репертоара на много световни
знаменитости сред които са Тим Джоунс, Луис Армстронг, Ела Фицджералд и др. В
този контекст вещото лице посочва, че групата „Matia Bazar” е придобила европейска и
световна известност и има постигнати множество успехи, както на европейската така и
на световната сцена, в това число и в България. Една част от албумите и песните на
групата са били преиздавани и разпространявани в България от българския музикален
издател – „Балкантон“. Констатирано е, че са налице множество статии поместени в
български информационни издания, в чието съдържание се предоставя информация за
групата, албумите и концертите организирани в България. Маркетинговото проучване
направено по отношение на групата „Matia Bazar” показва, че същата има милиони
4
продадени дискове, както в Италия, така и в чужбина с множество гостувания в
различни телевизионни формати по света, а така също има 12 участия на фестивала в
Сан Ремо.
Други доказателства от значение за спора не са ангажирани от страните.
При така установената фактическа обстановка, съдът приема от правна страна
следното:
Предмет на разглеждане в производството е иск имащ правно основание по чл. 36,
ал. 3, т. 1 във връзка с чл. 12, ал. 5 ЗМГО за признаване за установено, че при подаване
пред Патентно ведомство на Р. България на заявка с рег. № 106756/19.02.2019 г. за
регистрация на търговска марка имаща словен знак "MATIA BAZAR" за стоки и
услуги от класове 9, 16 и 41 на МКСУ с рег. № 106756, заявителят – „В.М.“ ООД, с
ЕИК ******* е действал недобросъвестно.
Разпоредбата на чл. 36, ал. 3, т. 1 от ЗМГО предвижда, че регистрацията на марка се
заличава по искане на заинтересувано лице, когато заявителят е действал
недобросъвестно при подаване на заявката, което е установено с влязло в сила съдебно
решение.
За да бъде уважен така предявения иск за ищеца е необходимо при условията на чл.
154 ГПК да осъществи пълно доказване на следния комплекс от материални
предпоставки : че към 19.02.2019 г. е бил действителен притежател на марката MATIA
BAZAR регистрирана в друга държава членка на ЕС- Италия; че е налице заявена и
регистрирана марка от ответника, по отношение на която ищецът твърди проявена
недобросъвестност при заявяването й; че е налице сходство или идентичност на
марките; че ответникът е знаел, преди и към момента на подаване на заявката, че друго
лице използва идентична или сходна марка /знак/ за означаване на предлаганите от
него услуги, чрез които се е наложил на пазара; че ответникът съзнателно е заявил за
регистрация сходна или идентична марка.
В разглеждания случай ищецът поддържа, че е действителен притежател на две
словни марки MATIA BAZAR с рег. № 884461 покриваща услуги в класове 9,16 и 41,
която е била заявена на 31.05.1999 г. и съответно регистрирана на 21.03.2003 г. и
словна марка MATIA BAZAR с рег. № 156377 покриваща стоки от клас 25, която е
била заявена на 07.08.2012 г., съответно регистрирана на 03.02.2014 г. Тези действия
били настъпили преди заявяване на 19.02.2019 г. от ответното дружество на търговска
марка имаща словен знак "MATIA BAZAR" за стоки и услуги от класове 9, 16 и 41 на
МКСУ
Разгледани в тяхната съвкупност ангажираните от ищеца неоспорени писмени
доказателства несъмнено доказват това, че „Р.М.“ СРЛ е титуляр на права върху две
словни марки с наименование MATIA BAZAR, като всяка от тях е била заявена и
надлежно регистрирана в Р. Италия, като за първата заявяването е станало през 1999 г.,
а регистрацията й през 2003, а за втората заявяването е направено през 2012 г.,
съответно регистрацията й е извършена през 2014 г. Първата марка покрива
извършването на търговска дейност със стоки и услуги в класове : 9 – компакт дискове,
касети, оптични дискове, 16-музикални резултати и публикации и 41 – дейност в
сектор музикални предавания, а втората марка покрива извършването на търговска
дейност със стоки от клас 25 – облекло за мъже, жени и деца. Тези две марки са заявени
и регистрирани от ищеца далеч преди ответника - „В.М.“ ООД да пристъпи към
заявяване и регистрация на търговска марка имаща словен знак "MATIA BAZAR" за
стоки и услуги от класове 9, 16 и 41 на МКСУ с рег. № 106756, което е станало през
5
2019 г. Изложеното обосновава заключение, че е налице осъществяване на първата от
необходимите материални предпоставки за уважаване на предявения иск.
На следващо място е необходимо да се даде отговор на въпроса, дали е налице
идентичност или сходство между регистрираната от ищеца словна търговска марка, за
чието заличаване се претендира и тези регистрирани преди това от ответника в друга
държава членка на ЕС-Италия. По отношение на тази преценка от съда е допуснато
използването на специални знания от вещо лице, което след извършена съпоставка е
направило мотивирано заключение, че между подложените на сравнителен анализ
знаци покриващи регистрираните от ищеца и ответника търговски марки се наблюдава
сходство във висока степен, като същите са сходни и във фонетично и в смислово
отношение. При подобни изводи на вещото лице трябва да се приеме, че успешно е
доказано от ищеца, че е налице сходство между неговите по-рано регистрирани две
словни марки и тази заявена и регистрирана на по-късен етап в Р. България словна
марка.
Друга съществена предпоставка необходима за успешното провеждане на исковата
защита предприета от ищеца е това заявителят-ответник да е действал недобросъвестно
при подаване на заявката за регистрация на марката, чието заличаване се иска. По тази
предпоставка съгласно трайната практика на ВКС понятието „недобросъвестност“ в
хипотезата на чл. 26, ал. 3, т. 4 ЗМГО /отм./ се разглежда като знание за факта, че друг
правен субект е носител на правото върху сходна или идентична на заявената за
регистрация търговска марка или че се иска регистриране на общоизвестна на
територията на Република България марка. За да е налице недобросъвестност по
смисъла на чл. 26, аб. 3, т. 4 ЗМГО /отм./ е необходимо от обективна страна да има
сходство или идентичност на марките, а от субективна страна заявителят да е знаел, че
друго лице използва идентична или сходна марка /знак/ за означаване на предлагани от
него стоки и услуги, чрез които се е наложило на пазара, но съзнателно да е заявил за
регистрация сходна или идентична марка, нарушавайки по този начин честната
търговска практика с цел извличане на лична изгода. Преценката дали заявителят е
действал недобросъвестно се извършва спрямо момента на подаване на заявката за
регистрация, а недобросъвестността подлежи на доказване от заинтересованата страна
и се преценява с оглед на конкретните факти и доказателства по делото. Следователно
ищецът трябва да докаже, че към момента на заявяване на търговска марка имаща
словен знак "MATIA BAZAR" за стоки и услуги от класове 9, 16 и 41 на МКСУ с рег.
№ 106756 /19.02.2019 г./, заявителят – ответник „В.М.“ ООД е знаел, че друг правен
субект – ищецът разполага с качеството на титуляр на регистрирана друга търговска
марка ползваща сходен или идентичен знак с този на заявената. В производството се
проведе достатъчно надеждно доказване, че MATIA BAZAR е словесното
наименование на италианска поп група, която е основана в гр. Генуа още през 1975 г.
Същата е придобила европейска и световна известност и се радва на множество
постигнати успехи, както на европейската така и на световната сцена, в това число и в
България, където през 2012 г. групата има проведени и два концерта. Следователно
коментираната музикална група се ползва с достатъчна популярност в пределите на Р.
България в дълъг период предшестващ предприетото от ответника регистриране на
словна търговска марка пред българското ПВ ползваща идентичен знак с начина на
изписване на групата. Тъй като ответника „В.М.“ ООД е търговско дружество, в чийто
предмет на дейност попадат занятия свързани с организация и провеждане на събития
от различен характер-концерти, бизнес срещи, театрални постановки и други, както и
производство, търговия, дистрибуция и отдаване под наем на аудио-визуална техника
6
и материали, то без съмнение дружеството е запознато с музикалните групи добили
световна известност в музикалния бранш, като в частност е било наясно и със
съществуването и постиженията на италианската поп група ползваща наименованието
- MATIA BAZAR. Факт засилващ този извод е това, че управителя и едноличен
собственик на капитала на ответника - „В.М.“ ООД към момента на подаване на
заявката за регистрация на търговската марка, чието заличаване се преследва е
италианския гражданин КАРЛО КОСТАНЦО, за когото на още по-голямо основание
коментираната група следва да е била позната. На следващо място макар да става
съдружник във „В.М.“ ООД в началото на 2020 г. /момент следващ заявяването и
регистрирането на ответника за носител на словна марка "MATIA BAZAR", която
процедура се е развила през 2019 г./ италианската гражданка – С.М., за която се
установява, че е била в два периода вокалист в музикалната поп група - MATIA
BAZAR, то това действие няма как да се обясни със случайност в контекста на
предприетата и завършена през 2019 г. процедура по регистрация на словна марка
"MATIA BAZAR" с титуляр ответника. Подобна случайност при логическо тълкуване
на хронологията на реализиралите се факти е изключена, като няма съмнения, че С.М.
е имала установени определени делови отношения с „В.М.“ ООД към периода на
предприетото заявяване на търговската марка, който впоследствие са прераснали и в
такива на участие, като съдружник в ответника. Доказателствата по делото сочат на
това, че С.М. е била информирана далеч преди пристъпването на регистрация в Р.
България на словна марка "MATIA BAZAR", че в пределите на Р. Италия от ищеца е
регистрирана по-ранна национална търговска марка с наименование - MATIA BAZAR,
за което красноречиво свидетелства сключения между нея и дружеството - „Б.М.“ ООД
договор от 22.07.2010 г., където марката е ясно цитирана.
Посоченото означава, че „В.М.“ ООД към момента на подаване заявката за
регистрация на словна марка - "MATIA BAZAR" през 2019 г. е бил осведомен за факта,
че дружеството-ищец към този момент е притежател на права върху марка означавана
с идентичен словен знак, която е била регистрирана по-рано в пределите на Р. Италия,
и която се ползва от „Р.М.“ СРЛ за предлаганите от него на пазара стоки и услуги, а
поведението на ответника е в разрез честната търговска практика, като същото създава
условия за извличането на неправомерна търговска облага от популярността на групата
- MATIA BAZAR. Изложеното мотивира настоящата инстанция да направи решаващ
извод, че ответното дружество е действало недобросъвестно, с оглед разпоредбата на
чл.36, ал.3, т.1 от ЗМГО, поради което предявения установителен иск се явява
основателен.
При този изход на спора право на разноски има ищецът. От негова страна е доказано
реалното извършване за целите на производството на разноски в общ размер на сумата
от 1 280,00 лв., от които 80,00 лв. за заплатена държавна такса и 1 200,00 лв. за
изплатени възнаграждения в полза на вещи лица. Отговорността за заплащането на
тези разноски на основание чл. 78, ал. 1 ГПК е в тежест на ответника и следва да му се
възложат за плащане.
Така мотивиран Софийски градски съд
РЕШИ:
ПРИЗНАВА ЗА УСТАНОВЕНО по предявения за разглеждане от „Р.М.“ СРЛ,
чуждестранно търговско дружество с ограничена отговорност, което е учредено и
7
съществуващо, съгласно законите на Р. Италия, с фискален код и рег. № 12119570153
срещу „В.М.“ ООД, с ЕИК ******* със седалище и адрес на управление –гр. София, р-
н „Изгрев“, ж.к. „Дианабад“, ул. „******* ******* бл. Бизнес сграда 2, ет. 3 иск с
правно основание чл. 36, ал. 3, т. 1 във връзка с чл. 12, ал. 5 ЗМГО, че при подаване
пред Патентно ведомство на Р. България на заявка с рег. № 106756/19.02.2019 г. за
регистрация на търговска марка имаща словен знак "MATIA BAZAR" за стоки и
услуги от класове 9, 16 и 41 на МКСУ с рег. № 106756, заявителят и ответник - „В.М.“
ООД, с ЕИК ******* е действал недобросъвестно.
ОСЪЖДА В.М.“ ООД, с ЕИК ******* със седалище и адрес на управление –гр.
София, р-н „Изгрев“, ж.к. „Дианабад“, ул. „******* ******* бл. Бизнес сграда 2, ет. 3
да заплати на „Р.М.“ СРЛ, чуждестранно търговско дружество с ограничена
отговорност, което е учредено и съществуващо, съгласно законите на Р. Италия, с
фискален код и рег. № 12119570153 на основание чл. 78, ал. 1 ГПК сумата в размер на
1 280.00 лв. – представляваща направени по делото разноски за провеждане на
исковото производство развило се пред Софийски градски съд.
Решението подлежи на обжалване пред Софийски апелативен съд в двуседмичен
срок, считано то връчване на препис от същото на всяка от страните по делото.
Съдия при Софийски градски съд: _______________________
8