Р Е
Ш Е Н
И Е
Номер 1622
Година 2021, 02.08. Град ПЛОВДИВ
В ИМЕТО НА НАРОДА
ПЛОВДИВСКИ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ІІ отд., VІІ състав
на 10.05.2021 година
в публичното заседание в следния състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЯВОР
КОЛЕВ
Секретар: В.П.
като разгледа докладваното от СЪДИЯ ЯВОР КОЛЕВ адм. дело номер 691
по описа за 2021 година и като обсъди:
Производство пред първа инстанция.
Постъпила
е жалба от Л.З.В. с посочен адрес *** срещу Решение №2153-15-26/09.02.2021г. на
Ръководител на ТП на НОИ – Пловдив, с което е отхвърлена жалбата му и е
потвърдено Разпореждане №151-00-12583-3 от 29.10.2020г. на Ръководителя на
осигуряването за безработица при същото поделение на НОИ, с което на основание
чл.54ж ал.1 КСО, във връзка с чл.11 §3 б.“а“ и чл.65 §2 от Регламент/ЕО/
883/2004г. е отказано отпускане на парично обезщетение за безработица/ПОБ/ на
основание чл.54а КСО и чл.62 от Регламент/ЕО/ 883/2004г.
Недоволен
от решението на Ръководителя на ТП на НОИ – Пловдив, жалбоподателят обосновава
твърдения за неговата незаконосъобразност, поради което настоява за отмяната
му.
Ответникът
по жалбата Ръководител ТП на НОИ – Пловдив чрез процесуален представител
юриск.С. намира същата за неоснователна. Подробни съображения излага в
депозирано по делото становище. Претендира присъждане на юрисконсултско
възнаграждение.
Пловдивският
административен съд – VІІ състав, след като прецени поотделно и в съвкупност
събраните в настоящото производство доказателства, намира за установено
следното.
Жалбата
е подадена в рамките на предвидения за това процесуален срок и от лице, имащо
правен интерес от оспорването, което налага извод за нейната ДОПУСТИМОСТ.
Разгледана по същество същата е ОСНОВАТЕЛНА, поради следните съображения.
Не е
спорно между страните, че със Заявление вх.№Ц1029-15-1457/ 19.05.2020г./рег.№151-00-12583/19.05.2020г./
В. поискал отпускане на ПОБ, като в него е посочено, че последната заетост на
лицето е във Великобритания за периода 02.12.2016г. – 07.12.2019г. при
работодател Amazon UK и желае
служебно удостоверяване на осигурителния период и/или доход за този период при
този осигурител/л.136/.
Към
заявлението са приложени копия на документи от Великобритания, Заявление за
удостоверяване на осигурителни периоди и доходи от друга държава-членка на ЕС
със СЕД U002 и U004, Декларация относно определяне на пребиваването във връзка
с прилагане на член 65 (2) от Регламент/ЕО/ №883/2004, както и Формуляр на
анкетна карта от Великобритания за изискване на осигурителна история за
периода 07.07.-22.12.2019г./л.104 и сл./.
Във
връзка с така подаденото заявление до В. е изпратено Уведомително писмо
изх.№У-151-00-12583-1/27.05.2020г. на Ръководителя на осигуряването за
безработица при ТП на НОИ – Пловдив, с което е изискано представянето на отделни
формуляри на анкетна карта от Великобритания за изискване на осигурителна история
за периодите 02.12.2016г. – 05.07.2018г. и 05.07.2018г. – 07.07.2019г./л.103/.
В
отговор на 09.06.2020г. жалбоподателят е представил изисканите формуляри –
анкетни за Великобритания, както и копия на документи от Великобритания/л.66 и
сл./.
Изпратено
е искане до компетентната институция на Великобритания за удостоверяване на
осигурителни периоди, причина за прекратяване на правоотношението и доход и
определяне на пребиваване във връзка с прилагане на чл.65 §2 от Регламент/ЕО/
№883/2004г. от Великобритания, поради което и с Разпореждане
№151-00-12583-1/14.07.2020г. на Ръководителя на осигуряването за безработица,
е спряно производството по отпускане на ПОБ, образувано по заявлението на В./л.57
и сл./.
На
03.08.2020г. в ТП на НОИ – Пловдив са входирани формуляри СЕД U017-Осигурително досие-трансграничен работник и U004-Информация за заплатата/л.53-56/, а на 21.10.2020г. и документ СЕД
Н006-Отговор на искането за информация за пребиваване/л.50-51/. В тази връзка и
с Разпореждане №151-00-12583-2/29.10.2020г. на Ръководителя на осигуряването за
безработица е възобновено производството по заявлението на В. за отпускане на
ПОБ/л.47/. На същата дата е изготвена и справка за ЕГН от НБД „Население“ на
ГД“ГРАО“ по отношение на жалбоподателя/л.46/.
След
извършен преглед на представените към заявлението доказателства и постъпилите
отговори от Великобритания, е констатирано, че със СЕД Н006, компетентната
институция на Великобритания е удостоверила, че лицето се приема за пребиваващо
във Великобритания за целите на данъчното облагане през периода от 02.12.2016г.
до 22.12.2019г. А съгласно представената декларация за определяне на
пребиваването, последният период на заетост на В. е във Великобритания,
преобладаващата част от роднините му са в Република България, по-голяма част от
социалните му контакти са във Великобритания. Установено е също така, че лицето
е посочило, че възнамерява да се установи в Република България, няма
съпруг/партньор, деца и не разполага със собствено жилище в страната. В тази
връзка е прието, че на практика по време на последната си трудова заетост във
Великобритания, В. не е имал пряка връзка с България и в този смисъл не в
България се е намирал центърът на жизнените му интереси по смисъла на
европейските регламенти, поради което и компетентна в случая е Великобритания,
доколкото там е упражнявана последната трудова заетост. Ето защо и предвид
разпоредбата на чл.65 от Регламент/ЕО/ 883/2004г. в този случай спрямо В. е
счетено, че следва да се приложи законодателството на Великобритания, т.е.
преценката на правото на ПОБ трябва да се извърши от компетентната институция
на държавата-членка по последната заетост, тъй като изключението на чл.65 §2 от
Регламент/ЕО/ 883/2004г. е неприложимо.
При
тези данни е издадено процесното Разпореждане №151-00-12583-3/29.10.2020г., с
което на основание чл.54ж ал. КСО, във връзка с чл.11 §3 б.“а“ и чл.65 §2 от
Регламент/ЕО/ 883/2004г. е постановен отказ за отпускане на ПОБ по подаденото
от В. заявление/л.34/, който отказ е бил надлежно оспорен пред горестоящия в йерархията
административен орган с твърдения за притежавано имущество – движимо и
недвижимо в каквато връзка са направени и доказателствени искания/л.30 и сл./.
В хода
на административното обжалване Директор на ТП на НОИ – Пловдив е изискал от
Директор на ОД на МВР – Пловдив представянето на справка за датите на излизане
и влизане в България през ГКПП на Л.В., като на 27.01.2021г. е постъпил
отговор, от който се установява последно влизане на лицето в Република
България на 11.02.2020г., като няма данни към настоящия момент същият да е
напускал пределите на страната/л.29/.
Въз
основа на събраните в хода на административното обжалване доказателства, с
Решение №2153-15-26/09.02.2021г. Директорът на ТП на НОИ – Пловдив е отхвърлил
жалбата на В. и е потвърдил Разпореждане №151-00-12583-3/29.10.2020г. на
Ръководителя на осигуряването за безработица при ТП на НОИ – Пловдив/л.21-23/.
За да
постанови този резултат, ответният административен орган е приел, че жалбоподателят
не попада в обхвата на разпоредбата на чл.65 §2 от Регламент/ЕО/ №883/2004 на
Европейския парламент и Съвета от 29.04.2004г., тъй като държавата-членка по
пребиваване и държавата-членка, чието законодателство се е прилагало по време
на последната му заетост, съвпадат.
Мотивирано
е, че видно от съдържащите се в административната преписка документи, В. е
направил искане за отпускане на ПОБ при прилагане на разпоредбите на чл.61-65
от Регламент/ЕО/ №883/2004г. на Европейския парламент и Съвета за координация
на системите за социална сигурност и чл.54а и чл.54л КСО, поради което и следва
да бъде съобразено пребиваването на лицето по последната му заетост. Посочва
се, че в конкретния случай, в рамките на административното производство, по
отношение на жалбоподателя е получен документ Н006, с който КИ на Обединеното
кралство е удостоверила, че именно Великобритания се явява страна по
пребиваване.
Цитирана
е разпоредбата на чл.5 т.1 от Регламент/ЕО/ №987/2009г. за установяване
процедурата за прилагане на Регламент/ЕО/ №883/2004г. за координация на
системите за социална сигурност, съгласно която документи, които са издадени от
институция на държава-членка и показват положението на дадено лице за целите на
прилагането на основния регламент и на регламента по прилагане, и подкрепящите
доказателства, въз основа на които са издадени документите, се приемат от
институциите на останалите държави-членки, доколкото не са отнети или обявени
за невалидни от държавата-членка, в която са били издадени.
При
това положение и при наличие на валиден документ по смисъла на чл.5 ал.1 от
Регламент/ЕО/ №987/2009г. за установяване процедурата за прилагане на
Регламент/ЕО/ №883/2004г. за координация на системите за социална сигурност,
удостоверяващ по безспорен начин пребиваването на Л.В., посочените в жалбата
факти и обстоятелства, а именно: налично притежавано имущество, социални и
лични контакти и намерение за установяване, е прието, че са ирелевантни и
същите няма как да доведат до промяна в преценката по отношение на
пребиваването на лицето. В тази връзка е прието, че лицето не попада в обхвата
на разпоредбата на чл.65 §2 от Регламент/ЕО/ №883/2004 на Европейския
парламент и Съвета от 29.04.2004г., тъй като държавата-членка по пребиваване и държавата-членка,
чието законодателство се е прилагало по време на последната му заетост,
съвпадат.
Според
решаващия орган, всички тези обстоятелства не дават повод за формиране на
различно от вече потвърденото от държавата-членка становище по отношение на
пребиваването на В..
С тези
съображения е обоснована законосъобразността на Разпореждане №151-00-12583-3/29.10.2020г.
на Ръководителя на осигуряването за безработица при ТП на НОИ – Пловдив, с
което на основание чл.54ж ал.1 КСО, във връзка с чл.11 §3 б.“а“ и чл.65 §2 от
Регламент/ЕО/ №883/2004г. е отказано отпускане на ПОБ на жалбоподателя.
В хода
на съдебното производство по делото са приобщени, представени с жалбата
доказателства за притежавано и/или наето имущество – движимо и недвижимо от
жалбоподателя, както и копие на Регистрационна карта, издадена на 13.01.2020г.
от Агенция по заетостта, Дирекция „Бюро по труда“ – Пловдив/л.9-20/, както и
представени от ответника в заверен превод на български език на всички, налични
по преписката документи на чужд език/л.151 и сл./.
Други
доказателства не са ангажирани от страните.
При така установеното от фактическа страна, съдът формира следните правни
изводи.
Оспореният
административен акт е постановен от материално компетентен орган, в
изискуемата от закона форма и при спазване на административнопроизводствените
правила. Действително, следва да се констатира, че Решение №2153-15-26/09.02.2021г.
е подписано със запетая не от органа, сочен като негов издател, но това
обстоятелство не променя крайния извод, че същото е издадено от материално
компетентен орган. В тази насока по делото са ангажирани доказателства, че
оспореният административен акт е издаден от името на Директор ТП на НОИ -
Пловдив и е подписан от лицето Радостина Поборникова на длъжност Началник отдел
„Административен” в ТП на НОИ – Пловдив, поради обстоятелството, че титулярят -
Розалия Джинева в периода 08.02.2021г. – 16.02.2021г. включително е бил в платен
годишен отпуск, поради което Джинева е била замествана при осъществяване на
възложените и от закона функции, а в случая при осъществяване на
компетентността и по чл.117 КСО от друг служител на същото учреждение. Оспореното
решение и потвърденото с него разпореждане на Ръководител на осигуряването за
безработица при ТП на НОИ - Пловдив, обаче са постановени при неправилно
приложение на материалния закон, водещи до тяхната отмяна.
Фактическата
обстановка не е спорна между страните. Настоящият състав намира, че спорът в
случая е за правото, като касае компетентната държава по изплащането на парично
обезщетение за безработица. За неговото разрешаване е необходимо да бъде
съобразено следното.
Република
България е част от ЕС и като такава е длъжна да прилага европейските правила за
координация на системите за социална сигурност на държавите-членки на Съюза,
като всяка членка е свободна да решава кои категории лица подлежат на
осигуряване съгласно нейното законодателство; кои са осигурените социални
рискове; какви обезщетения се отпускат и при какви условия; как се изчислява
размерът на обезщетенията и т.н. Но разпоредбите на ЕС определят общите
правила и принципи, които трябва да бъдат спазвани от всички национални органи,
институции за социална сигурност и от съда, при прилагането на националните
закони, като към настоящия момент тези общи правила и принципи се съдържат в
Регламент/ЕО/ №883/ 2004 на Европейския парламент и на Съвета от 29.04.2004г.
за координация на системите за социална сигурност, в сила от 01.05.2010г.,
както и в Регламент /ЕО/ №987/2009 на Европейския парламент и на Съвета от
16.09.2009г. за установяване на процедурата за прилагане на Регламент/ЕО/
№883/2004г.
Като
източник на вторичното право на ЕС регламентът се прилага пряко, т.е.,
съдържащите се в регламента правила като нормативни разпоредби с обща правна
сила са пряко приложими във всички държави – членки/чл.288 ДФЕС/ и са
задължителни за спазване от националните органи и администрации, от
институциите за социална сигурност и от съдилищата и имат приоритет в случаите
на противоречие с разпоредби от националните законодателства.
Съгласно
чл.3 от Регламент/ЕО/ №883/2004г. разпоредбите му се прилагат към всички
законодателства/по смисъла на чл.1 б.„л“/ относно посочените клонове на
социална сигурност/обезщетения и помощи/, в т.ч. и относно обезщетенията за
безработица/чл.3 §1 б.“з“/.
Няма
спор по делото, че В. е гражданин на Република България, респ. е гражданин на
държава-членка на ЕС, поради което и е лице, спрямо което намира приложение
Регламент/ЕО/ №883/2004г./чл.2 от Регламента/, с който регламент са въведени
материалноправните правила, принципи и разпоредби в сферата на координацията
на системите за социална сигурност на държавите-членки. Механизмът на
координация на системите за социална сигурност, включващ и обезщетенията за
безработица, се основава на четири основни принципа: определяне на приложимото
законодателство; равенство в третирането; сумиране на периоди на заетост,
осигуряване или пребиваване и износ на обезщетения.
По
отношение на обезщетенията за безработица общият принцип за определяне на приложимото
законодателство е, че лице, упражняващо доходоносна дейност, следва да
принадлежи към схема за социална сигурност на държавата, на чиято територия е
заето или самостоятелно заето. Специални правила, представляващи изключения от
общия принцип, че държавата-членка по последна заетост като компетентна държава
отговаря за предоставянето на обезщетения за безработица, са регламентирани в
чл.65 от Регламент/ЕО/ №883/2004г., сред които е и правилото на §2, в който е
уредено, че напълно безработно лице, което по време на последната си дейност
като заето или като самостоятелно заето лице е пребивавало в държава-членка,
различна от компетентната държава-членка и което продължава да пребивава в тази
държава-членка или се върне в тази държава-членка, се поставя на разположение
на службите по заетостта в държавата-членка по пребиваване.
Легална
дефиниция на понятието „пребиваване“ се съдържа в чл.1 §3 б.„й“ от цитирания
Регламент, а именно - мястото, където лицето обичайно пребивава. Това място/на
обичайно пребиваване на лицето/ се определя съгласно чл.11 §1 от Регламент/ЕО/
№987/2009/Регламента по прилагането/, с оглед центъра на интересите на
съответното лице въз основа на цялостна оценка на наличната информация относно
релевантните факти – продължителността и непрекъснатото пребиваване на
територията на съответните държави-членки, семейното положение и роднинските
връзки на лицето, жилищното му положение и доколко постоянно е то, както и
естеството и специфичните характеристики на упражняваната дейност, в т.ч.
постоянният характер на дейността и продължителността на всеки договор за
заетост, мястото, където обичайно се упражнява тази дейност и др. примерно
изброени в цитираната норма.
Съгласно
разпоредбата на чл.11 §2 от Регламента по прилагането, решаващо значение при
определяне на действителното място на обичайно пребиваване на дадено лице, е
намерението на лицето, което произтича от горепосочените факти и обстоятелства,
особено причините за преместването на лицето.
В чл.1
б.„й“ и б.“к“ от Регламент/ЕО/ №883/2004 пък се прави разграничение между
„пребиваване“ и „престой“. А в изготвения съвместно с държавите-членки
наръчник се изясняват понятията „обичайно пребиваване“, „временно
пребиваване“ и „престой“. Тези определения, посочени в законодателството на ЕС
са необходими, за да се установи коя държава-членка е отговорна за
предоставянето на обезщетения по социалноосигурителни схеми на граждани на ЕС,
които пребивават в различни държави-членки.
Съгласно
правото на ЕС, може да има само едно обичайно място на пребиваване и съответно
само една държава-членка, която отговаря за плащанията на обезщетения по
социалноосигурителните схеми, отпускани по местожителство. Заетите и
самостоятелно заетите лица отговарят на условията за социална сигурност в
държавата по месторабота, а неактивните/напр. пенсионери и студенти/ - в
държавата-членка по обичайно пребиваване. Определянето на държавата-членка по
обичайно пребиваване на лицата е важно и по отношение на лицата, които работят
в повече от една държава-членка. В наръчника се разглеждат специфичните
критерии, които трябва да бъдат взети под внимание, за да се определи мястото
на обичайно пребиваване на дадено лице, като например: семейното положение и
роднинските връзки на лицето; продължителността и непрекъснатото пребиваване в
съответната държава-членка; състоянието на трудова заетост/по-специално
мястото, където обичайно се упражнява съответната дейност, постоянният и
характер, както и продължителността на договора за работа/; упражняването на
неплатена дейност; в случай на студенти - източникът на доходите им; доколко
постоянно е жилищното положение на лицето; държавата-членка, в която лицето
плаща данъци; причини за преместването; намеренията на лицето въз основа на
всички обстоятелства и подкрепени с конкретни доказателства. При необходимост
могат да се вземат предвид и други факти. Наръчникът предоставя също така
конкретни примери и насоки за случаите, в които е трудно определянето на мястото
на пребиваване, като например при погранични, сезонни или командировани
работници, студенти, пенсионери, както и при неактивни хора, за които е
характерна голяма мобилност.
В
случая, съдът намира, че е неправилна преценката на административния орган при
определяне мястото на обичайното пребиваване на жалбоподателя.
Не е
спорно между страните, че В. е осъществявал през периода 02.12.2016г. -
22.12.2019г. трудова дейност на територията на Великобритания и трудовият му
договор с работодателя е изтекъл, както и че към момента на подаване на
заявлението за отпускане на безработица, е безработно лице.
От
данните по делото е видно, че след изтичане на срока на трудовото
правоотношение във Великобритания на 22.12.2020г., същият се е завърнал в
Република България на 03.01.2020г., регистрирал се е в Агенция по заетостта,
Дирекция „Бюро по труда“ – Пловдив на 13.01.2020г., напуснал е страната на
08.02.2020г. и окончателно се е завърнал на 11.02.2020г. в Република България,
където е и роден и няма данни след тази дата до датата на подаване на
заявлението 19.05.2020г., в т.ч. и към настоящия момент да е пребивавал на
територията на Великобритания. Декларирал е, че през периода на последната му
заетост във Великобритания, преобладаващата част от роднините му са живели в
Република България/майка, видно от служебно изготвена от административния
орган справка на лист 46/. Действително, посочил е, че не притежава собствено
жилище в Република България, но такова не се установи да притежава и във
Великобритания. В. е декларирал обаче, че възнамерява да се установи трайно в
Република България. Така декларираното се потвърждава в пълна степен от
събраните по делото доказателства.
Достатъчно
в тази връзка е да се посочи, че както от служебно изготвената справка от НБД
„Население“/л.142/, така и от представените от ответника доказателства в тази
връзка, а именно Справка за ЕГН от НБД „Население“/л.46/ се установява, че
както постоянният, така и настоящият адрес на В. са на територията на Република
България, което потвърждава намеренията му рано или късно да се завърне в
родината. Отделно от това, с жалбата се представят и доказателства за наемане
на жилище в Република България, закупуване на МПС, в т.ч. и заплащане на данъци
и ТБО за наследствен имот, с който жалбоподателят не се е разпоредил.
Действително, част от тези доказателства са съставени след издаване на
процесния административен акт, но по отношение на тяхното събиране е направено
искане в хода на административното обжалване, което не е било уважено от
административния орган, а и същите не са оспорени по съответния ред, поради
което и следва да се приеме, че отразеното в тях съответства на обективната
действителност. Всички тези данни сочат, че центърът на интересите на В. е
именно в Република България, в която той е заявил категорично намерение да се установи.
Това е и мястото на обичайно му пребиваване по смисъла на чл.11 от
Регламент/ЕО/ №987/2009.
Не е
спорно и също така, че В. е напълно безработно лице. Същият е пребивавал за
времето на трудовата си заетост в държава-членка, различна от компетентната
държава-членка, а именно във Великобритания. Безспорно установено е обаче, че
оспорващият не продължава да пребивава в тази държава-членка, нито се е върнал
в тази държава-членка/т.е. във Великобритания/, на чието законодателство за
последно е бил подчинен, за това същият не се е регистрирал/т.е. не се е
поставил на разположение/ в службите по заетостта в държавата-членка по
пребиваване/за времето на трудова заетост/ във Великобритания, а се регистрира
в България, където той се е върнал и обичайно пребивава с намерение да остане
да живее в България, като си намери работа, което се подкрепя от събраните по
делото доказателства.
Приложимото
законодателство в настоящия казус е това на държавата-членка по обичайното
местопребиваване на жалбоподателя, на която държава той е и гражданин, а именно
- законодателството на Република България. Обезщетението за безработица,
претендирано от В., следва да бъде поискано именно по реда и при условията на
действащото българско законодателство, в съответствие с приложимите европейски
регламенти за това. В този смисъл е т.3 от Решение №U3 от 12.06.2009г. на
Административната комисия за координация на системите за социална сигурност,
съгласно която, ако при отсъствието на каквото и да е трудовоправно договорно
отношение дадено лице вече не поддържа никаква връзка с държавата-членка на
заетост/например понеже трудовоправното договорно отношение вече е прекратено
или срокът му е изтекъл/, то се разглежда като напълно безработно в
съответствие с член 65, параграф 2 от посочения регламент, а обезщетенията се
предоставят от институцията по местопребиваване.
Все в
тази насока следва да се посочи, че за разлика от националното ни
законодателство, европейските правила за координация на системите за социална
сигурност на държавите членки на Съюза не предвиждат възможност дори за спиране
производствата по отпускане на обезщетение/още по-малко пък за отказ/ в случаи
от категорията на процесния.
За
сметка на това уреждат правила за временно прилагане на законодателството и
предварително предоставяне на обезщетения, които са регламентирани в член 6 от
Регламент/ЕО/ №987/2009. В параграф 2 на цитирания член 6 от Регламент/ЕО/
№987/2009 е предвидено, че когато има различия в становищата на институциите
или органите на две или повече държави-членки относно това коя институция
следва да предостави парични обезщетения или обезщетения в натура, съответното
лице, което би могло да претендира за обезщетения, ако нямаше спор, има право
предварително да получава обезщетенията, предвидени в законодателството,
прилагано от институцията по мястото му на пребиваване, или, ако това лице не
пребивава на територията на нито една от съответните държави-членки,
обезщетенията, предвидени в законодателството, прилагано от институцията, до
която първо e било подадено искането. С други думи казано, правото на ЕС
предвижда дори предварително получаване на обезщетение от трета страна. И
всичко това е с оглед спазване целта на социалното осигуряване – получаване на
адекватно на размера на внасяните осигуровки обезщетение за осигуреното лице
при настъпването на съответното осигурително събитие.
Ето
защо и по изложените съображения, съдът намира, че оспореното решение на
Директора на ТП на НОИ – Пловдив и потвърденото с него разпореждане са
неправилни, като постановени в нарушение на закона и следва да бъдат отменени.
Доколкото естеството на акта не позволява делото да се реши по същество, същото
следва да се върне като преписка на ръководителя на осигуряването за
безработица в ТП на НОИ - Пловдив за ново произнасяне по заявлението на Л.З.В.
при съобразяване с мотивите на настоящето решение.
При
посочения изход на спора, на основание чл.120 ал.2 КСО, на жалбоподателя се
дължат извършените разноски по производството. Такива се констатира, че не са
били сторени, а и не са претендирани, поради което съдът не дължи произнасяне.
Ето защо и поради мотивите, изложени
по-горе ПЛОВДИВСКИЯТ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ІІ отд., VІІ
състав:
Р Е Ш
И
ОТМЕНЯ Решение №2153-15-26/09.02.2021г. на Ръководител на ТП на НОИ – Пловдив, с
което е потвърдено Разпореждане №151-00-12583-3 от 29.10.2020г. на Ръководителя
на осигуряването за безработица при същото поделение на НОИ, с което на
основание чл.54ж ал.1 КСО, във връзка с чл.11 §3 б.“а“ и чл.65 §2 от
Регламент/ЕО/ 883/2004г. на Л. З.В. с посочен адрес *** е отказано отпускане на
парично обезщетение за безработица на основание чл.54а КСО и чл.62 от
Регламент/ЕО/ 883/2004г., като НЕЗАКОНОСЪОБРАЗНО.
ИЗПРАЩА административната преписка – на Ръководителя на осигуряването за
безработица при ТП на НОИ – Пловдив за постановяване на административно
решение по направеното пред него искане по заявление вх. № Ц1029-15-1457/19.05.2020г./рег.№151-00-12583/19.05.2020г./
на Лъчезар Златанов В. с посочен адрес ***, съобразно даденото в мотивите на
настоящото съдебно решение тълкуване и прилагане на закона.
РЕШЕНИЕТО, съгласно разпоредбата
на чл.119 КСО във вр. с чл.117 ал.1, т.2 б.“б“ КСО, е окончателно и не подлежи
на касационно обжалване или протест.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: