Решение по дело №1677/2021 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 598
Дата: 11 април 2022 г.
Съдия: Милена Маринова Дичева
Дело: 20217180701677
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 23 юни 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЛОВДИВ

logo

РЕШЕНИЕ

 

№ 598

 

град Пловдив,   11 април  2022  год.

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ПЛОВДИВ, I отделение, ХI с., в открито заседание на  седемнадесети февруари през две хиляди двадесет и втора  година,  в състав:

       Председател:  Милена Несторова - Дичева  

                                                         

при секретаря Д. Й.  и участието на прокурора …,  като разгледа   докладваното от председателя административно  дело № 1677 по описа за 2021 г.,  за да се произнесе,  взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 156 и сл. от ДОПК.

 

Образувано е по жалба на „М.ФУУД“ ЕООД, ЕИК по БУЛСТАТ: ***, със седалище и адрес на управление: гр. ***, представлявано от управителя С.С.Н., с посочен съдебен адрес:***, офис 402, против Ревизионен акт № Р-16001620004196-091-001/02.03.2021г., издаден от В.И.- началник сектор, възложил ревизията, и Н.П.- главен инспектор по приходите при ТД на НАП – гр. Пловдив, ръководител на ревизията, потвърден и изменен с Решение № 253 от 28.04.2021г. на Директор на Дирекция “Обжалване и данъчно - осигурителна практика” гр. Пловдив, относно допълнително установен корпоративен данък за 2018г. в размер на 9 047,31лв., ведно с прилежащите лихви в размер на 1 764,37лв. и за 2019г. в размер на 7 680,42лв., ведно с прилежащите лихви в размер на 522,74лв.

Навеждат се доводи за незаконосъобразност на административния акт и се претендира неговата отмяна от съда. Изложени са твърдения, че неправилно ревизиращият екип и горестоящият административен орган са приели, че нарушението на изискванията по чл. 178 от ЗКПО има за последица пълно възстановяване на преотстъпения корпоративен данък. Според жалбоподателя са изпълнени всички изисквания за преотстъпване на корпоративния данък за 2018г. и 2019г. и неправилно са приложени разпоредбата на чл. 168 от ЗКПО и СС 20 Отчитане на правителствени дарения….. Несъмнено се касае за специализирано предприятие на хора с увреждания, вписано в регистъра на специализираните предприятия и кооперации на хора с увреждания на АХУ, считано от 26.02.2015г. Дружеството е член на Националната федерация на работодателите на инвалиди (НФРИ), считано от 01.03.2018г., поради което законосъобразно е разходвало и преотстъпения корпоративен данък за отчисления към нея. В съответствие с разпоредбите на Наредбата за планирането, разходването и отчитането на преотстъпените средства за рехабилитация и социална интеграция по реда на чл. 178 от ЗКПО преотстъпеният данък е подложен на контрол чрез осъществяване на финансова инспекция от финансов ревизор от НФРИ. Съгласно констатациите в съставения доклад № 2/19.01.2021г. преотстъпените средства за 2018г. и 2019г. са разходвани съгласно изготвената и одобрена план сметка. Потвърждава се целесъобразното разходване на средствата за интеграция на хора с увреждания чрез закупуването на автомобил за транспорт на наетите лица с увреждания, който е закупен през 2020г.

По отношение констатацията, че преотстъпеният данък е отчетен като резерви по сметка 117 едва през 2020г. е посочено, че това не представлява нарушение на принципа на начисляването, регламентиран в разпоредбата на чл. 26, ал. 1, т. 4 от ЗСч. Разходваните суми като резерви са част от активите на дружеството и късното им отразяване по никакъв начин не се отразява на коректното отчитане на приходите и разходите. Акцентира се на обстоятелството, че за разходването на преотстъпените суми в ЗКПО е установен 2-годишен срок, който изтича на 31.12.2021г.

Иска се оспорения ревизионен акт да бъде отменен като незаконосъобразен или изменен. Претендира се и присъждане на сторените разноски по производството. Подробни съображения по съществото на спора са изложени в жалбата и депозирана по делото писмена защита от пълномощника адв. А..

Ответникът – Директор на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ – гр. Пловдив, чрез процесуалния си представител юр. Д., е на становище, че жалбата е неоснователна и моли Съда да я остави без уважение, като се присъди съответното юрисконсултско възнаграждение. Направено е изрично възражение за прекомерност на адвокатския хонорар. Подробни съображения по съществото на спора са изложени в депозирана по делото писмена защита.

Ревизионният акт е обжалван в рамките на предвидения за това срок, пред горестоящия в йерархията на приходната администрация орган, който с решението си го е потвърдил в частта, предмет на съдебното производство. Така постановеният от Директора на Дирекция “Обжалване и данъчно - осигурителна практика”  - гр. Пловдив резултат и подаването на жалбата в рамките на предвидения за това процесуален срок налагат извод за нейната ДОПУСТИМОСТ.

Със Заповед за възлагане на ревизия /ЗВР/ № Р- 16001620004196-020-001/13.07.2020г., издадена от Теменужка Петкова - началник сектор при ТД на НАП – гр. Пловдив, е възложено извършване на ревизия на дружеството – жалбоподател, с обхват включително корпоративен данък за периода от 01.01.2017г. до 31.12.2019г. Определен е краен срок на извършване на ревизията от три месеца, считано от връчване на ЗВР, което е направено на 20.07.2020г. С последващи ЗИЗВР №№ Р-16001620004196-020-002/19.10.2020г. и Р-16001620004196-020-003/18.11.2020г., издадени от В.И.– началник сектор при ТД на НАП – гр. Пловдив срокът на ревизионното производство е последователно удължаван и е определен нов краен срок – 18.12.2020г.

Заповедите са подписани с квалифициран електронен подпис и надлежно връчени на ревизираното лице. Представени са и доказателства за отсъствието на В.И.– началник сектор при ТД на НАП – гр. Пловдив към датата на издаване на първата ЗВР и заместването и от друг орган по приходите, заемащ длъжността началник сектор при ТД на НАП – гр. Пловдив. 

В хода на ревизионното производство е съставен Ревизионен доклад  № Р-16001620004196-092-001/04.01.2021г., подписан с квалифицирани електронни подписи и надлежно връчен на ревизираното лице. В  срока по чл. 117, ал. 5 от ДОПК,  е подадено възражение от страна на ревизираното лице вх. № Р-16001620004196-ВЗР-001-И/16.02.2021г., с приложени към него писмени доказателства. Направените възражения са обсъдени, намерени са за неоснователни и въз основа на констатациите в РД е издаден оспореният в настоящото производство ревизионен акт № Р-16001620004196-091-001/02.03.2021г., подписан с квалифицирани електронни подписи и надлежно връчен на ревизираното лице.  

В тази насока следва да се констатира, че от приобщените по делото доказателства, съставляващи данни от технически носител на информация  се установява, че ЗВР, заповедите за изменение на ЗВР, заповедите за спиране и възобновяване на ревизията, ревизионния доклад и ревизионния акт са надлежно подписани с валидни електронни подписи положени в съответствие със Закона за електронния документ и електронния подпис, респ. Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги (загл. изм. ДВ, бр. 85 от 2017г.) към момента на подписването на електронните документи.  

С оглед делегирането на правомощия по реда на чл. 112, ал. 2, т. 1 и чл. 119, ал. 2 от ДОПК, по делото е представена заповед № РД-09-2433/16.12.2019г., изменена със заповеди №№ РД-09-1021/22.07.2020г. и РД-09-1600/08.10.2020г. на директора на ТД на НАП – гр. Пловдив (л. 4 – 11).

Ревизионния акт е обжалван от ревизираното лице на основание и в срока по чл. 152 от ДОПК. С Решение № 253 от 28.04.2021г. Директор на Дирекция “Обжалване и данъчно - осигурителна практика” гр. Пловдив при ЦУ на НАП е потвърдил и изменил процесния ревизионен акт, в посочената по-горе в настоящото решение част.

Последвало е подаването на жалба на основание и в срока по чл. 156, ал. 1 от ДОПК, с която спора относно законосъобразността на ревизионния акт в посочената част, е отнесен пред Административен съд - гр. Пловдив, по повод на която жалба е образувано и производството по настоящото дело.

Изложеното до тук налага да се приеме, че ревизионното производство е образувано и съответно ревизионния доклад и ревизионния акт са издадени от надлежно снабдените с правомощията за това органи по приходите. Както ревизионния доклад, така и ревизионния акт са съставени в предвидената за това  форма. Ревизионният акт е валиден административен акт, като издаден от материално компетентен, териториално компетентен и компетентен по степен административен орган, в съответствие и с приетото от Общото събрание на колегиите при Върховния административен съд Тълкувателно решение № 5 от 13.12.2016г. по тълкувателно дело № 10/2016г. (Съгласно което, ревизионен акт, който при приложимата след 01.01.2013г. редакция на чл. 119, ал. 2 ДОПК е издаден с участието на орган по приходите, извън кръга на лицата по чл. 118, ал. 2 ДОПК във връзка с чл. 7, ал. 1, т. 4 ЗНАП, не е нищожен).

         Настоящият съдебен състав наМ.за установена по делото следната фактическа обстановка: за данъчен период 2018г. и 2019г. дружеството – жалбоподател е ползвано данъчно облекчение под формата на преотстъпен корпоративен данък по реда на чл. 178 от ЗКПО (100%), съответно в размер на 9 047,31лв. и 8 248,43лв. РЛ представлява специализирано предприятие на хора с увреждания, в което работят 50% хора с увреждания и е регистрирано като такова с удостоверение № 257/26.02.2015г. на Агенция за хората с увреждания при Министерството на труда и социалната политика. Считано от 01.03.2018г. „М.фууд“ ЕООД е член на националната федерация на работодателите на инвалиди.

         От данните в подадените ГДД по чл. 92 от ЗКПО за 2018г. и 2019г. ревизиращите органи по приходите са констатирали, че в част ІІІ, т. 4.1 Изпълнение на изискването по чл. 167, ал. 1 от ЗКПО дружеството не е декларирало, че към 31.12. на съответната година няма подлежащи на принудително изпълнение публични задължения. Това означава, че не е изпълнено условието на чл. 167, ал. 2 от ЗКПО за преотстъпване на данъка. Същевременно, е подадено приложение № 1 към ГДД за ползване на данъчни облекчения под формата на преотстъпване на корпоративен данък, образец 1011, като в част І, справка № 1 е посочен код 01 и код 02. Код 01 съответства на чл. 178 от ЗКПО – Предприятия, наемащи хора с увреждания и са посочени стойности на преотстъпения данък – за 2018г. – 9 047,31лв. и за 2019г. – 8 248,43лв. Код 02 съответства на чл. 181 от ЗКПО – Социални и здравноосигурителни фондове, но в него не е посочен размер на преотстъпения данък.

         При анализ на данните във вторичните счетоводни регистри на дружеството е констатирано, че преотстъпеният корпоративен данък не е намерил счетоводно отражение по смисъла на чл. 168, ал. 1 от ЗКПО, тъй като не е отчетен в собствения капитал за 2018г. и 2019г. За 2018г. по дебита на счетоводна сметка 452 „Разчети за данък върху печалбата“ е осчетоводена сумата на внесения авансов данък в размер на 2 100лв., а счетоводна сметка 123 „Печалби и загуби от текущата година“ е с крайно кредитно салдо в размер на 90 187,63лв., представляваща счетоводната печалба без приспадане на корпоративния данък. Аналогично, за 2019г. по дебита на счетоводна сметка 452 не е осчетоводена сума, а счетоводна сметка 123 „Печалби и загуби от текущата година“ е с крайно кредитно салдо в размер на 82 471,91лв., представляваща счетоводната печалба без приспадане на корпоративния данък. Съгласно данните в оборотните ведомости за 2018г. и 2019г. не е заведена сметка 117 „Група 11 Капиталови резерви“, а през 2020г. такава е заведена и по кредита й е отразен преотстъпеният корпоративен данък в общ размер на 17 295,74лв. (9 047,31лв. + 8 248,43лв.).  

         След анализ на събраните при ревизията доказателства, ревизиращият екип е направил извод, че РЛ не е изпълнило законоустановените условия за преотстъпване на корпоративния данък за 2018г. и 2019г. По-конкретно, с факта на отразяване на преотстъпения корпоративен данък по сметка 117 едва през 2020г. е нарушен принципът на текущо начисляване. Не са спазени разпоредбите на чл. 178, ал. 1 от ЗКПО, регламентираща преотстъпване на 100% от корпоративния данък на ЮЛ специализирани предприятия или кооперации по смисъла на Закона за интеграция на хората с увреждания (действал през 2018г.) и на Закона за хората с увреждания (действал през 2019г.) и тези на чл. 167 и чл. 168 от ЗКПО, регламентиращи общите условия за преотстъпване на корпоративен данък.

         Съгласно разпоредбата на чл. 178, ал. 1 от ЗКПО (в приложимата му редакция към ревизирания период) корпоративният данък се преотстъпва изцяло на юридически лица специализирани предприятия или кооперации по смисъла на ЗИХУ (за 2018г.) и ЗХУ (за 2019г.), когато към 31.12 на съответната година са членове на национално представителните организации на и за хора с увреждания и в които:

         -т. 1 - 20 на 100 от общия брой на персонала са незрящи и слабо виждащи хора, или

         -т. 2 – 30 на 100 от общия брой на персонала са хора с увреден слух, или

         -т. 3 – 50 на 100 от общия брой на персонала са хора с други увреждания.

         Съгласно разпоредбата на чл. 178, ал. 2 от ЗКПО корпоративният данък на ЮЛ се преотстъпва пропорционално на броя на хората с увреждания или трудоустроените лица към общия брой на персонала, когато не са изпълнени изискванията за броя на наетите лица. Съгласно разпоредбата на чл. 178, ал. 3 от ЗКПО преотстъпването е допустимо, когато преотстъпеният данък се разходва изцяло за интеграция на хората с увреждания или за поддържане и разкриване на работни места за трудоустроени лица в следващите 2 години след годината, за която се ползва преотстъпването.

         Съгласно разпоредбата на чл. 167, ал. 1 от ЗКПО (в приложимата му редакция) корпоративният данък се преотстъпва, съответно се намалява СФР при определяне на ДФР при условие, че към 31.12. на съответната година ЗЛ няма подлежащи на принудително изпълнение публични задължения. Съгласно разпоредбата на чл. 167, ал. 2 от ЗКПО този факт се удостоверява чрез декларирането му в ГДД.

         Съгласно разпоредбата на чл. 168, ал. 1 от ЗКПО (в приложимата му редакция) преотстъпеният корпоративен данък се отчита в собствения капитал. Аналогично, съгласно т. 3.2, б. „в“, изр. 2 от СС 20 Отчитане на правителствени дарения и оповестяване на правителствена помощ, преотстъпеният корпоративен данък и намалението на корпоративния данък по смисъла на ЗКПО се отчита като резерв.

         При анализ на представените вторични счетоводни регистри ревизиращите органи по приходите са направили извод за неизпълнение на нормативните условия за преотстъпване на данъка по чл. 178, ал. 1, чл. 167 и чл. 168, ал. 1 от ЗКПО. По отношение условията на чл. 178 от ЗКПО е направена констатация, че се касае за специализирано предприятие на хора с увреждания, в което има работещи по трудови правоотношения повече от 50% хора с увреждания и което е член на Националната федерация на работодателите на инвалиди. Именно тази Национална федерация е извършила финансова инспекция на РЛ, документирана с доклад № 2/19.01.2021г., в който е посочено че преотстъпването на данъка е извършено при спазване на изискванията на Наредба за планирането, разходването и отчитането на преотстъпените средства за рехабилитация и социална интеграция по реда на чл. 178 от ЗКПО в системата на Асоциация „Национален съюз на кооперациите на инвалидите“, Национална федерация на работодателите на инвалиди и Съюз на военно – инвалидните кооперации в България.

         По-конкретно, преотстъпеният през 2018г. корпоративен данък в размер на 9 047,31лв. е разходван през 2020г., както следва:

         -за отчисления към НФРИ в размер на 5% или сумата от 452,37лв.;

         -за строителство, реконструкция, модернизация, разширяване, обзавеждане и поддържане на производствено – битовата и рехабилитационна база в размер на 8 594,94лв. С посочените средства е закупен автомобил, с който е организиран превоз на хората с увреждания до местоработата им.

         Преотстъпеният през 2019г. корпоративен данък в размер на 8 248,43лв. е разходван частично през 2020г., както следва:

         -за отчисления към НФРИ в размер на 5% или сумата от 412,42лв.;

         -за строителство, реконструкция, модернизация, разширяване, обзавеждане и поддържане на производствено – битовата и рехабилитационна база в размер на 3 140,04лв. С посочените средства е закупен автомобил, с който е организиран превоз на хората с увреждания до местоработата им.

         Към 19.01.2021г. е налице неразходван остатък от преотстъпения корпоративен данък за 2019г. в размер на 4 695,97лв., който следва да бъде разходван до 31.12.2021г.

         След анализ на представените с възражението против РД документи и справки, органите по приходите, издали обжалвания РА са направили констатация, че на 04.12.2020г. е закупен автомобил за превоз на пътници до 8 места за сядане, който е регистриран в КАТ – ПП на 08.01.2021г. На 11.01.2021г. е издадена заповед от управителя на „М.фууд“ ЕООД за ползване на автомобила за придвижване на хора с увреждания от дома до работното им място, в която са посочени 4 лица с увреждания, две от които са част от персонала през 2018г. и 2019г. и две, с които са сключени трудови договори през мм. 06 и 09.2020г.

         При анализ на разпоредбата на чл. 9, ал. 1 от Наредба за планирането, разходването и отчитането на преотстъпените средства за рехабилитация и социална интеграция по реда на чл. 178 от ЗКПО в системата на Асоциация „Национален съюз на кооперациите на инвалидите“, Национална федерация на работодателите на инвалиди и Съюз на военно – инвалидните кооперации в България е направен извод, че закупуването на автомобил за превоз на пътници с места за 8 човека не може да се отнесе към нито едно от изчерпателно изброените условия, свързани най-общо с подобряване на условията за хората с увреждания, тяхната рехабилитация и социална интеграция. Поради посоченото, не е изпълнено условието на чл. 178, ал. 3 от ЗКПО.

         Наред с това, съгласно разпоредбата на чл. 11, ал. 2 от Наредбата всяко ЮЛ, членуващо в НС на КИ, НФРИ и СВИКБ и е субект на преотстъпване на корпоративен данък по чл. 178, ал. 1 от ЗКПО представя за одобрение от УС на годишен отчет. Сред представените от ревизията доказателства не е такъв одобрен отчет от УС на НФРИ.

         По отношение изпълнението на условието по чл. 167, ал. 1 от ЗКПО е констатирано, че нито в една от ГДД по чл. 92 от ЗКПО за 2018г. и 2019г. не е попълнена т. 4 от част ІІІ, съответно не е изпълнено изискването на чл. 167, ал. 2 от ЗКПО за деклариране, че към 31.12 на съответната година ЗЛ няма подлежащи на принудително изпълнение публични задължения.

         По отношение изпълнението на условието на чл. 168, ал. 1 от ЗКПО е констатирано, че във вторичните счетоводни регистри отразяването на преотстъпения данък като резерви по сметка 117 и сметка 452 е извършено веднъж на 31.03.2020г. със сумата от 9 047,31лв. и втори път на 30.06.2020г. със сумата в размер на 8 248,43лв. Това означава, че не са спазени изискванията преотстъпеният данък за съответната година да е отчетен текущо като резерви. Това представлява нарушение и на разпоредбите на чл. 12 и чл. 13 от Наредбата, съгласно които преотстъпените средства, разходвани за рехабилитация и социална интеграция се отчитат като резерви и предприятията, които при изготвяне на годишните си финансови отчети прилагат НСС за финансови отчети на малките и средни предприятия отразяват отчитането на преотстъпения данък като резерви. Съответно, представените през 2018г. и 2019г. финансови отчети не отговарят на изискванията на чл. 24, ал. 1 от ЗСч и не показват достоверно ефектите от операциите, други събития и условия в съответствие с определенията и критериите за признаване на активи, пасиви, приходи и разходи, заложени в приложимите СС. Съгласно разпоредбата на чл. 26, ал. 1, т. 4 от ЗСч позициите, които се представят във финансовите отчети, се признават и оценяват в съответствие с принципа на начисляване, което означава предприятието да изготвя финансовите си отчети, с изключение на отчетите, свързани с паричните потоци, на базата на принципа на начисляването – ефектите от сделки и други събития се признават в момента на тяхното възникване, независимо от момента на получаването или връщането на паричните средства или техните еквиваленти, и се включват във финансовите отчети за периода, за който се отнасят.

         При тези констатации е направен извод, че жалбоподателят не отговаря едновременно на специфичните условия по чл. 178 от ЗКПО и на общите условия по чл. 167 и чл. 168 от ЗКПО за преотстъпване на корпоративен данък, деклариран в ГДД по чл. 92 от ЗКПО. Поради тази причина, неправомерно преотстъпеният корпоративен данък за 2018г., деклариран в ГДД и този, установен при ревизията за 2019г. в размер на 7 680,42лв. са вменени като задължение, ведно с прилежащите лихви.  

В хода на съдебното обжалване са приети следните писмени доказателства от страните, в хронологичен ред: ГДД по чл. 92 от ЗКПО за 2018г. и 2019г., ведно с приложенията към тях, подадени по електронен път (л. 583 – 600 и л. 603 – 620); разпечатани от интернет страницата на Националната федерация на работодателите на инвалиди (НФРИ) Наредба за планирането, разходването и отчитането на преотстъпените средства за рехабилитация и социална интеграция по реда на чл. 178 от ЗКПО в системата на Асоциация „Национален съюз на кооперациите на инвалидите, Национална федерация на работодателите на инвалиди и Съюз на военно – инвалидните кооперации в България (в сила до 31.12.2020г.), съгласувана с министъра на финансите (л. 642 – 643 гръб); Правила за планиране, разходване и отчитане на преотстъпените средства за интеграция на хората с увреждания и/или за поддържане и разкриване на работни места за трудоустроени лица по реда на чл. 178 от ЗКПО в Национално сдружение на работодателите на хората с увреждания, съгласувани с министъра на труда и социалната политика (л. 646 – 647); заверено копие на доклад № 2/19.01.2021г. за извършена финансова инспекция на „М.фууд“ ЕООД, издаден от НФРИ, ведно с приложените към него доказателства (л. 652 – 704); протокол № 1/11.01.2022г. за поправка на констатирана грешка в приложение № 2 към доклад за извършена финансова инспекция № 2/19.01.2021г., отнасяща се до декларирани обстоятелства в декларация по чл. 83, ал. 4, т. 1 от ЗХУ от 31.12.2018г., ведно с приложенията към него (л. 705 – 725); счетоводен баланс, справка за нетекущите (дълготрайните активи), отчет за собствения капитал, ОПР и отчет за паричните потоци на „М.фууд“ ЕООД за 2018г. и 2019г., приложения към ГДД (л. 729 – 746).

Прието е заключение по допуснатата съдебно – счетоводна експертиза (ССЕ) на назначеното вещо лице М.Ш., с направено възражение за необоснованост от процесуалния представител на ответника. След анализ на събраните по делото доказателства вещото лице е дало следните отговори на поставените задачи:

-задача 1: съгласно данните в ГДД по чл. 92 от ЗКПО дружеството е преотстъпило 100% от дължимия корпоративен данък за 2018г. и 2019г., съответно в размер на 9 047,31лв. и в размер на 8 248,43лв. Преотстъпеният корпоративен данък е осчетоводен по дебита на сметка 452 и като резерв по кредита на сметка 117 Капиталови резерви, както следва: на 31.03.2020г. преотстъпеният данък за 2018г. и на 30.06.2020г. – преотстъпеният данък за 2019г. По делото е представен доклад за извършена финансова инспекция № 2/19.01.2021г., въз основа на заповед № 2/13.01.2021г. на председателя на УС на НФРИ. Съгласно констатациите в доклада преотстъпеният корпоративен данък е отчетен като резерви в счетоводна сметка 117 Капиталови резерви. Средствата са разходвани съгласно изискванията на нормативните актове, действащи на територията на РБ. Приходите от финансирания са отчетени съгласно ЗСч и приложимите СС.

Съгласно експертна констатация на вещото лице Законът за счетоводството определя текущо счетоводно отчитане по способа на двустранното счетоводно записване на всички стопански операции в хронологичен ред. Съгласно разпоредбата на чл. 3, ал. 2 от ЗСч предприятията осъществяват текущото счетоводно отчитане на всички стопански операции, които водят до изменения на имущественото и финансовото им състояние, финансовите резултати от дейността, паричните потоци и собствения капитал, в хронологичен ред. В настоящия случай, дружеството – жалбоподател прилага националните счетоводни стандарти.

Отчитането на преотстъпените данъци е регламентирано в СС 20 Отчитане на правителствените дарения и оповестяване на правителствената помощ. В този стандарт се използват определения със следното значение:

-правителствена помощ – действие от страна на правителството, чрез което се предоставя икономическа изгода за конкретно предприятие или за група предприятия, отговарящи на определени критерии;

-правителствено дарение – предоставянето на средства от правителството на дадено предприятие като компенсация за спазване от негова страна в миналото или в бъдеще на определени условия, отнасящи се до текущата дейност на предприятието;

-преотстъпени данъци – начислени данъчни задължения, които се отстъпват със съгласието на правителството при определени условия;

Съгласно т. 3.1 от СС 20 правителствените дарения се отчитат при наличие на достатъчно сигурност, че предприятието – получател ще спазва съпътстващите ги условия и даренията ще бъдат получени. Съгласно т. 3.2 от СС 20 правителствените дарения се отчитат като финансиране, ако в закон е определен друг ред на отчитане, което финансиране се признава като приход в текущия период, както следва: б. „в“ – за дарения, свързани с преотстъпени данъци – през периодите, през които са отразени разходите за изпълнение на условията по преотстъпването на данъците. Преотстъпеният корпоративен данък и намалението на корпоративния данък по смисъла на ЗКПО се отчита като резерв. Съгласно общите разпоредби на СС резервите представляват компонент на собствения капитал и може да са регламентирани със закон или устав. Създаването на такива резерви представлява заделяне от неразпределената печалба, а според структурата на счетоводния баланс – неразпределена е печалбата от минали години.

В обобщение вещото лице е посочило, че дружеството – жалбоподател е осчетоводило преотстъпеният данък за 2018г. и 2019г. като резерв по сметка 117 Капиталови разходи през 2020г. Това е извършено в съответствие с разпоредбите на т. 3.2, б. „в“ от СС 20. Според структурата на счетоводния баланс и общите разпоредби на СС резервите, в т.ч. и законовите резерви, се заделят от неразпределената печалба от минали години.

-задача 2: към ГДД по чл. 92 от ЗКПО за 2018г. и 2019г. са подадени приложения № 1 (образец 1011) за ползване на данъчни облекчения под формата на преотстъпен корпоративен данък. В част І, справка 1 е посочен код 01, съответстващ на чл. 178 от ЗКПО – Предприятия, наемащи хора с увреждания, и размерът на преотстъпения данък за съответната година;

-задача 3: в представения доклад за извършена финансова инспекция № 2/19.01.2021г. се съдържа констатация, че са изпълнени изискванията на чл. 178, ал. 3 от ЗКПО и преотстъпеният корпоративен данък е разходван изцяло за интеграция на хората с увреждания, съгласно Наредбата, в следващите две години след годината, за която се ползва преотсъпването. Разходваните средства са за отчисления към НФРИ и за закупен транспортен автомобил за превоз на хората с увреждания до месторабота.

За преведения в полза на НФРИ преотстъпен корпоративен данък са представени 2бр. преводни нареждания от 18.01.2021г. (л. 71 гръб и л. 72). Относно закупения автомобил са представени договор за покупко – продажба от 04.12.2020г. на немски език, придружен с превод от заклет преводач (л. 73 гръб – 74), свидетелство за регистрация от 08.01.2021г. за лек автомобил марка Форд Транзит Конект (л. 68), счетоводна справка хронологичен регистър на счетоводна сметка 207 за периода от 01.01.2020г. до 31.12.2020г. (л. 76 гръб), заповед на управителя на „М.фууд“ ЕООД (л. 68). От представените доказателства може да се направи извод, че автомобилът е закупен за сумата от 11 734,98лв. и заведен по сметка 207 през 2020г. Налице е неразходван остатък от преотстъпения корпоративен данък към 2021г. в размер на 4 695,97лв.;

-задача 4: преотстъпеният корпоративен данък е осчетоводен по сметка 117 Капиталови резерви през 2020г. С помощта на сметките от гр. 11 Резерви се извършва счетоводното отчитане на резервите, като съответната използвана сметка е според сметкоплана на дружеството. Сметките от група 11 са балансови, пасивни и капиталови, като се записват в група Четвърта в пасива на баланса, раздел Собствен капитал, съгласно балансовата схема, утвърдена със ЗСч и СС 1 Представяне на финансови отчети.

Според експертното мнение на вещото лице темата за преотстъпения данък е много спорна, като съществуват различни мнения как следва да се постъпва с преотстъпения данък, с резервите и други въпроси. В счетоводната практика и в специализираната литература се срещат противоположни мнения относно отчитането на преотстъпените данъци, като според дипломирани експерт счетоводители редът за счетоводно отчитане на преотстъпения корпоративен данък не е разработен по непротиворечив за практиката начин.

На стр. 6 и 7 от заключението (л. 627 – 628) вещото лице е посочило спорните въпроси относно понятието „собствен капитал“ и е изказало мнение за противоречия в разпоредбата на т. 3.2 „в“ от СС 20. Според него не е изяснен и въпросът как следва да се попълни статия „Разходи за данъци от печалбата“ в отчета за приходите и разходите (ОПР). Вещото лице е посочило, че независимо от противоречивите становища, според него преотстъпеният данък от всяка година следва да се представи като част от текущия резултат (печалба) в годината на преотстъпването. Включването му в резервите следва да се извърши в следващата финансова година, с които ще се осигури достоверното представяне на текущия резултат, в изпълнение на принципа на независимост на отчетните периоди;

-задача 5: при съобразяване на данните в декларациите за списъчния състав на персонала и за лицата с увреждания (л. 78 гръб и л. 79) и тези от справката за актуалното състояние на трудовите договори за периода от 01.01.2018г. до 31.12.2021г. (л. 61 и л. 61 гръб) се установява, че към 2018г. са назначени по трудови правоотношения 9бр. лица, от които 5 лица с увреждания, а през 2019г. – 11бр. лица, от които 6 лица с увреждания. Съотношението на наети лица с увреждания спрямо общия брой на назначените лица е 55,56% за 2018г. и 54,55% за 2019г.;

-задача 6: по делото няма приложени счетоводни баланси за 2018г. и 2019г. на „М.фууд“ ЕООД. При извършена проверка в Търговския регистър вещото лице е установило, че ГФО за 2018г. и 2019г. още не са публикувани, т.е. не са общодостъпни;

-задача 7: на стр. 4 от РД се съдържа констатация, че „по справки в СУП ЗЛ няма задължения“. По делото са представени справки от СУП към дата 17.12.2020г. с архивни данни за 2018г. и 2019г. (л. 108 и 109), съгласно данните в които дружеството няма задължения към НАП към 31.12.2018г. и 31.12.2019г. Следва да се посочи, че нито в РА, нито в решението на горестоящия административен орган се съдържа констатация, че жалбоподателят има подлежащи на принудително събиране задължения към НАП към 31.12 на съответната година.

В разпита си в съдебното заседание по приемането на заключението вещото лице още веднъж е уточнило, че според него в СС 20 са налице противоречия. Според него неправилно на стр. 8 в РА е направена констатация, че в балансите за 2018г. и 2019г. преотстъпеният данък не е отчетен като собствен капитал, при условие, че дружеството е отчело цялата си печалба за двете години и тя също е компонент от собствения капитал. През годините на преотстъпване на данъка не са налице загуби от дейността. Вещото лице е изградило констатациите само въз основа на данните в документите, приложени по делото, не е посещавало счетоводството на „М.фууд“ ЕООД и не е изисквало други документи за анализ.

По отношение на изводите в заключението относно противоречивите постановки в СС 20, отнасящи се до преотстъпване на корпоративен данък, е направено изрично възражение за необоснованост от процесуалния представител на ответника.

По делото е прието допълнително заключение по ССЕ, изготвено от същото вещо лице, без направени възражения от страните по делото. След преглед на допълнително представени по делото доказателства, след приемане на основното заключение по ССЕ (изчерпателно посочени в раздел ІІ Проверени документи) вещото лице е дало следните отговори на поставените задачи:

-задача 1: планирането, разходването и отчитането на преотстъпените средства по чл. 178 от ЗКПО до 31.12.2020г. е регламентирано в Наредба, приета от Асоциация „Национален съюз на кооперациите на инвалидите, Национална федерация на работодателите на инвалиди и Съюз на военно – инвалидните кооперации в България“ и съгласувана с министъра на финансите. Считано от 01.01.2021г. тези въпроси са предмет на уредба в Правила за планиране, разходване и отчитане на преотстъпените средства за интеграция на хората с увреждания и/или поддържане и разкриване на работни места за трудоустроени лица по реда на чл. 178 от ЗКПО, съгласувана с министъра на труда и социалната политика;

-задача 2: сред приложенията към доклада за извършена финансова инспекция от НФРИ се съдържа и заверено копие на план – сметка за планирането, разходването и отчитането на преотстъпените средства по чл. 178 от ЗКПО по тримесечия на 2020г., утвърдена от представляващия предприятието Станислав Николов. На ред 1 за Строителство, реконструкция, модернизация, разширяване, обзавеждане и поддържане на производствено – битова и рехабилитационна база, за ІV-то тримесечие на 2020г. е посочена сумата от 11 734,98лв. На ред 12 е записано Отчисления за средствата за рехабилитация и социална интеграция при НФРИ за първо тримесечие сумата 452,37лв. и за второ тримесечие – сумата от 412,42лв.

Националната федерация на работодателите на инвалиди (НФРИ) е независимо юридическо лице с нестопанска цел, регистрирано като сдружение по Закона за юридическите лица с нестопанска цел. Годишният отчет на НФРИ включва единствено и само дейността на самата федерация и съдържа счетоводен баланс, ОПР и писмен отчет за дейността. Според вещото лице разходваните средства от „М.фууд“ ЕООД за покупката на автомобил не следва да бъдат част от годишния отчет на УС на НФРИ;

-задача 3: от НФРИ са изискани справки или други данни, в които се съдържат критериите, на база на които сдружението приема, че преотстъпен данък по чл. 178 от ЗКПО се квалифицира като такъв, разходван за рехабилитация и социална интеграция на хора с увреждания. Постъпило е писмо, съдържащо отговор, че НФРИ спазва изискванията на ЗКПО и Наредбата, действаща от 01.01.2007г. и съгласувана с министъра на финансите.

Констатациите в доклада за извършена финансова инспекция на „М.фууд“ ЕООД № 2/19.01.2021г. от НФРИ се съдържа констатация, че „са изпълнени изискванията на чл. 178, ал. 3 от ЗКПО – преотстъпеният корпоративен данък е разходван изцяло за интеграция на хората с увреждания, съгласно Наредбата, в следващите 2 години след годината, за която се ползва преотстъпването“. На стр. 3 в доклада се съдържа констатация, че „са изпълнени изискванията на Наредбата за планирането, разходването и отчитането на преотстъпените средства за рехабилитация и социална интеграция по реда на чл. 178 от ЗКПО в системата на Асоциация на НС на КИ, НФРИ и СВИКБ, в сила от 01.01.2007г…….След проверка на всички документи, свързани с разходването на преотстъпените средства по реда на чл. 178 от ЗКПО, същото е законосъобразно и правомерно“.

В разпита си в съдебното заседание по приемане на заключението вещото лице е посочило, че не е имало поставена задача за отговор дали в Наредбата е посочен начин на отчитане на преотстъпения корпоративен данък.

При така установеното от фактическа страна, настоящият съдебен състав наМ.следното от правна страна:

Съдът намира, че направените възражения пред съда в голямата си част преповтарят тези, направени при административното обжалване на РА. На тези възражения е даден обоснован отговор в решението на горестоящия административен орган, който се споделя от настоящия съдебен състав.

Съгласно разпоредбата на чл. 166 от ЗКПО преотстъпването на корпоративния данък представлява право на ЗЛ да не внася в държавния бюджет определените дължими суми, като същите остават в неговия патримониум и се разходват за цели, определени със закон. В случая, по делото не е спорно обстоятелството, че дружеството – жалбоподател е ползвало данъчно облекчение под формата на преотстъпен корпоративен данък по чл. 178, във връзка с чл. 167 и чл. 168 от ЗКПО. Защитната теза за правомерно упражненото от него право се основава от една страна – на доклад от извършена финансова проверка от лице от НФРИ, на която федерация „М.фууд“ ЕООД е член, считано от 01.03.2018г. От друга страна – с допълнително представени доказателства с възражението против РД се обосновава изпълнението на изискванията за отчитането на преотстъпен корпоративен данък по чл. 178 от ЗКПО, съгласувана с министъра на финансите, действаща до 31.12.2020г.

По отношение на допълнително представените след издаването на РД документи е направен извод, че се касае за частни документи с недостоверна дата по смисъла на чл. 181 от ГПК, съставени за целите на обжалването на РА. В тази връзка, настоящият съдебен състав споделя изводите на органите по приходите, издали РА, и на горестоящия административен орган, че представената план – сметка за разходване на преотстъпения данък за 2020г. е документ с недостоверна дата. Това следва от посочване на точен размер на сумите на отчисления от преотстъпения корпоративен данък в полза на НФРИ, както и от посочване на точен размер на сумата, за която е закупен автомобилът през четвъртото тримесечие на 2020г. В този смисъл, по-логично би било датата на съставяне на този частен документ да е 13.01.2021г., на която дата е издадена заповедта за извършване на финансова ревизия от лице от НФРИ и която е документирана с доклад № 2/19.01.2021г. Наред с това, разходваната сума за покупката на лекия автомобил представлява целият размер на преотстъпения данък за 2018г. (с изключение на отчислението в полза на НФРИ) и част от преотстъпения данък за 2019г. (отново с изключение на отчислението в полза на НФРИ), т.е. налице е и несъответствие между текстовата и табличната част на документа.

По отношение на втория новопредставен документ – декларация за обстоятелствата по чл. 83, ал. 4, т. 1 от Закона за хората с увреждания с посочена дата на издаване 31.12.2018г., настоящият съдебен състав споделя доводите за недостоверност на датата, изложени от органите по приходите, издали обжалвания РА и горестоящия административен орган. Не може да се приеме, че е допусната техническа грешка относно решенията на ТЕЛК за лицата Васил Гюрдиев и Марийка Гунчева (двете издадени през 2019г.), която е „поправена“ с протокол № 1/11.01.2022г., издаден от сътрудник към НФРИ. Дори да се приеме, че на лицата Гюрдиев и Гунчева са издадени предходни решения на ТЕЛК, съответно от 20.04.2017г. за първото лице и 03.05.2018г. за второто лице, тъй като се касае за 2018г. приложимият закон е Законът за интеграция на хората с увреждания (в сила до 31.12.2018г.). В ЗИХУ се съдържат идентични изисквания за специализираните предприятия на хората с увреждания с тези на Закона за хората с увреждания (в сила от 01.01.2019г.), но задължението за подаване на такива декларации е регламентирано в разпоредбата на чл. 29, ал. 4, т. 1 и подлежат на деклариране обстоятелствата по чл. 28, ал. 1, т. 2 и 3 от ЗИХУ (отм., действал към 2018г.). Това означава, че по отношение на тези два новопредставени частни документа правилно е прието, че същите са с недостоверна дата по смисъла на чл. 181 от ГПК и са съставени с цел подкрепа на защитната теза на жалбоподателя.

Независимо, че се касае за деклариране на обстоятелства, касаещи специализирано предприятие на хора с увреждания за 2018г. не по реда на ЗИХУ, а на този по ЗХУ, органите по приходите са приели, че се касае за специализирано предприятие на хора с увреждания, в което работят повече от 50% хора с увреждания. Същото е регистрирано като такова с удостоверение за регистрация № 257/26.02.2015г., издадено от Агенция за хората с увреждания към Министерството на труда и социалната политика и е член на НФРИ, което е удостоверено с удостоверение № 30/02.04.2018г. С това са изпълнени единствено изискванията на чл. 178, ал. 1, т. 3 от ЗКПО, но от страна на ревизиращия екип е оспорено специалното изискване за преотстъпване на корпоративен данък по чл. 178, ал. 3 от ЗКПО.

В тази връзка, страните по делото извършват свое собствено тълкуване на разпоредбите на Наредбата за планирането, разходването и отчитането на преотстъпените средства за рехабилитация и социална интеграция по реда на чл. 178 от ЗКПО в системата на Асоциация „Национален съюз на кооперациите на инвалидите, Национална федерация на работодателите на инвалиди и Съюз на военно – инвалидните кооперации в България“ (Асоциация). Според жалбоподателя, съгласно констатациите в доклад № 2/19.01.2021г. на сътрудник в НФРИ се съдържат констатации, че закупуването на автомобил за транспортиране до месторабота на хората с увреждания представлява разход за строителство, реконструкция, модернизация, разширяване, обзавеждане и поддържане на производствено – битова и рехабилитационна база (чл. 9, ал. 1, т. 1 от Наредбата). Според органите по приходите покупката на автомобила през месец декември 2020г. (в период след възлагане на ревизията) не може да се приеме като такъв целеви разход, още повече, че от РЛ не е представен годишен отчет за одобрение от УС на посочената по-горе Асоциация, каквото задължение има съобразно разпоредбата на чл. 11, ал. 1 от Наредбата. Единственият документ, в който се посочва размерът на разходваните средства от преотстъпения данък, е план – сметката, утвърдена от управителя на „М.фууд“ ЕООД, която е предмет на финансова проверка от УС на НФРИ (национално представено сдружение, в което жалбоподателят членува). В доклад № 1/19.01.2021г. се съдържат констатации за разходване на средствата от преотстъпения корпоративен данък, но не се посочва поради какви причини същите са целево разходени именно за дейностите по чл. 9, ал. 1, т. 1 от Наредбата. Независимо, че в хода на съдебното обжалване е изискана информация за критериите, въз основа на които разходът е приет за целесъобразен от НФРИ, такива не са представени, а е посочено, че „НФРИ спазва изискванията на ЗКПО и Наредбата, съгласувана с министъра на финансите“.

За разрешаване на този спорен въпрос не допринасят основното и допълнително заключение по ССЕ, в които се съдържат не експертни констатации, а преразказване на констатациите в доклад № 2/19.01.2021г. и разпоредби на действащата до 31.12.2020г. наредба, съгласувана с министъра на финансите.

По отношение неизпълнение на общото изискване по чл. 167, ал. 1 от ЗКПО и недеклариране на обстоятелството, че дружеството няма подлежащи на принудително изпълнение публични задължения в ГДД по чл. 92 от ЗКПО, настоящият съдебен състав намира, че действително в подадените ГДД за 2018г. и 2019г. не е попълнена т. 4 и т. 4.1 в част ІІІ (л. 584 гръб, л. 592 гръб, л. 603 гръб, л. 613 гръб). Независимо от това, в хода на съдебното производство е представено удостоверение за наличие или липса на задължения изх. № 160201800384773/28.12.2018г. (л. 696), в което е посочено, че към 28.12.2018г. „М.фууд“ ЕООД няма задължения. Наред с това, обстоятелството за наличие или липса на задължения е подложено на проверка от ревизиращия екип чрез извършване на справки в СУП на 17.12.2020г. с архивни данни за 2018г. и 2019г. (л. 108 и л. 109). Съгласно експертните констатации в основното заключение на ССЕ (л. 629), което се кредитира в тази му част като съответстващо на събраните по делото доказателства, към 31.12 на 2018г. и 2019г. РЛ не е имало задължения към НАП.

В тази връзка, липсата на деклариране на данни в ГДД по чл. 92 от ЗКПО за 2018г. и 2019г. може да се приеме за пропуск при попълване на декларациите, още повече, че дружеството недвусмислено е заявило намерението си за преотстъпване на корпоративния данък по чл. 178 от ЗКПО, чрез подаване на приложение № 1 и посочване в него на размера на корпоративния данък за съответната година.

По отношение изпълнението на изискването на чл. 168, ал. 1 от ЗКПО настоящият съдебен състав намира, че действително преотстъпеният корпоративен данък за 2018г. и 2019г. е отчетен като резерви едва през 2020г. по сметка 117 Капиталови резерви. По отношение начинът на осчетоводяване на преотстъпения корпоративен данък не се форМ.спор, още повече, че в хода на съдебното обжалване са представени приложенията към ГДД по чл. 92 от ЗКПО счетоводен баланс, справка за нетекущите (дълготрайните) активи, отчет за собствения капитал, отчет за паричните потоци и ОПР за 2018г. и 2019г. (л. 729 – 746), които не са били предмет на анализ от вещото лице, с обяснението, че „не са публикувани в Търговския регистър“. При отговора на поставените задачи вещото лице е дало отговор под формата на посочване на спорни моменти при прилагането на СС 20 и противоречиви експертни констатации относно въпроса в кой момент и с какви счетоводни операции следва да бъдат отчетени преотстъпените суми в капитала на дружеството. Според вещото лице (стр. 7 от заключението, л. 628) предвид противоречивите становища по приложение на т. 3.2 б. „в“ от СС 20 според нея „преотстъпеният данък от всяка година следва да се представи като част от текущия резултат (печалба) в годината на преотстъпването. Включването му в резервите следва да се извърши в следващата финансова година, с което ще се осигури достоверното представяне на текущия резултат, в изпълнение на принципа за независимост на отчетните периоди“. При проследяване на взетите от РЛ счетоводни операции този извод на вещото лице е изцяло необоснован и не кореспондиращ с данните в представените по делото вторични счетоводни регистри, тъй като означава най-малкото, че преотстъпеният корпоративен данък за 2018г. следва да бъде осчетоводен като резерв през 2019г., което не е направено, тъй като през 2019г. не са заведени счетоводни сметки от гр. 11.

На следващо място, според вещото лице в материалния закон ЗКПО не се съдържа легална дефиниция на понятието „Собствен капитал“, но в разпита си в съдебното заседание по приемане на заключението (л. 636 гръб) е посочила, че преотстъпеният данък следва да се приеме като част от „цялата отчетена печалба“, което е намерило счетоводно отражение по сметка 123. Същевременно, в заключението е посочено, че според СС 1 Представяне на финансови отчети собственият капитал следва да се посочи в раздел А на пасива на Баланса и включва записан капитал, резерви, натрупана печалба (загуба) от минали години (в т.ч. неразпределена печалба и непокрита загуба), текуща печалба (загуба).

Съдът намира, че заключението, в тази му част, е необосновано и некореспондиращо с приетите като доказателство баланси на жалбоподателя за 2018г. и 2019г. В раздел А на пасива на баланса (л. 780 за 2018г. и л. 739 за 2019г.) не са попълнени никакви стойности, включително по т. ІV Резерви. Това е в потвърждение на констатацията в РД, РА и решението на горестоящия административен орган, че за ревизираните 2018г. и 2019г. не е налице осчетоводяване на преотстъпения корпоративен данък като резерви, с което представеният ГФО не отговаря на изискванията на чл. 24, ал. 1 от ЗСч. Вярното и честното представяне изисква достоверно показване на ефектите от операциите, други събития и условия в съответствие с определенията и критериите за признаване на активи, пасиви, приходи и разходи, заложени в приложимите СС. Правилна е и констатацията, че съгласно разпоредбата на чл. 26, ал. 1, т. 4 от ЗСч позициите, които се представят във финансовите отчети, се признават и оценяват в съответствие с принципа на начисляване, според който предприятието изготвя финансовите си отчети, с изключение на отчетите, свързани с паричните потоци, на базата на принципа на начисляването – ефектите от сделки и други събития се признават в момента на тяхното възникване, независимо от момента на получаването или плащането на паричните средства или техните еквиваленти, и се включват във финансовите отчети за периода, за който се отнасят.

При така изложените аргументи, съдът намира, че жалбоподателят е изпълнил само и единствено изискването на чл. 167 от ЗКПО за преотстъпване на корпоративния данък – към 31.12. на съответната година няма задължения, подлежащи на принудително събиране. Тъй като не са изпълнени специфичното изискване на чл. 178, ал. 3 от ЗКПО и общото изискване на чл. 168 от ЗКПО не може да се приеме, че е налице законосъобразно извършено преотстъпване на корпоративния данък от предприятие на хора с увреждания. В този смисъл, правилно размерът на преотстъпения данък е вменен като задължение за корпоративен данък, като за 2019г. задължението е в намален размер, поради определен при ревизията намален размер на печалбата.

С оглед изхода на настоящия правен спор, на ответника се дължи възнаграждение за осъществената юрисконсултска защита, на основание разпоредбата на чл. 161, ал. 1 от ДОПК. Изчислено съобразно разпоредбата на чл. 8, ал. 1, т. 4 от Наредба № 1 от 09.07.2004г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения (в приложимата й редакция към 03.08.2020г.) същото възлиза на 1 100,45лв. (хиляда и сто лева и четиридесет и пет стотинки).

 

Водим от горното Съдът,

                                     

                                      Р Е Ш И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на „М.ФУУД“ ЕООД, ЕИК по БУЛСТАТ: ***, със седалище и адрес на управление: гр. ***, представлявано от управителя С.С.Н., с посочен съдебен адрес:***, офис 402, против Ревизионен акт № Р-16001620004196-091-001/02.03.2021г., издаден от В.И.- началник сектор, възложил ревизията, и Н.П.- главен инспектор по приходите при ТД на НАП – гр. Пловдив, ръководител на ревизията, потвърден и изменен с Решение № 253 от 28.04.2021г. на Директор на Дирекция “Обжалване и данъчно - осигурителна практика” гр. Пловдив, относно допълнително установен корпоративен данък за 2018г. в размер на 9 047,31лв., ведно с прилежащите лихви в размер на 1 764,37лв. и за 2019г. в размер на 7 680,42лв., ведно с прилежащите лихви в размер на 522,74лв.

 

ОСЪЖДА „М.ФУУД“ ЕООД, ЕИК по БУЛСТАТ: ***, със седалище и адрес на управление: гр. ***, представлявано от управителя С.С.Н., с посочен съдебен адрес:***, офис 402 да заплати на НАЦИОНАЛНА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ – гр. София сумата от 1 100,45лв. (хиляда и сто лева и четиридесет и пет стотинки) равностойност на осъществената юрисконсултска защита.

 

РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния административен съд в четиринадесетдневен срок от съобщаването на страните за неговото изготвяне.

 

 

                                    

          Административен съдия: