Определение по дело №178/2022 на Административен съд - Плевен

Номер на акта: 392
Дата: 1 март 2022 г. (в сила от 22 март 2022 г.)
Съдия: Катя Веселинова Арабаджиева
Дело: 20227170700178
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 24 февруари 2022 г.

Съдържание на акта Свали акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

 № 392

гр.Плевен, 1.03.2022 г.

 

Административен съд - гр. Плевен, пети състав, в закрито заседание на първи март  две хиляди двадесет и втора година в състав:

                                      Председател: Катя Арабаджиева

Като изслуша докладваното от съдия Арабаджиева административно дело № 178 по описа на съда за 2022 год.  и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл.130, ал.4 и чл. 135, ал.2 от Административно процесуалния кодекс /АПК/.

            Делото е образувано по жалба /наименована искане/ на С.Т. ***, по два пункта:

1. За отмяна на общ нормативен административен акт – Наредба 3/1987 г. на МТСП /става въпрос за Наредба № 3 от 28.02.1987 г. за задължителните предварителни и периодични медицински прегледи на работниците/. Излага съображения, че същата е незаконосъобразна/нищожна, както и че на преглед за установяване на психическо здраве следва да са подложени магистратите;

 2. Иска да се обяви конфликт на интереси по отношение на ВСС /Висш съдебен съвет/, който няма и компетентност да преценява удостоверения без позитивен факт.

Настоящият съд счита, че така образуваното дело не му е подсъдно в частта по т.1 и не му е подведомствено в частта по т.2.

Съгласно чл.128, ал.1, т. 1 от АПК, на административните съдилища са подведомствени всички дела по искания за издаване, изменение, отмяна или обявяване на нищожност на административни актове и административни договори. Съгласно чл.132, ал.1 и ал.2, т.1 от АПК, на административните съдилища са подсъдни всички административни дела с изключение на тези, подсъдни на Върховния административен съд. На Върховния административен съд са подсъдни оспорванията срещу подзаконовите нормативни актове, освен тези на общинските съвети.

Оспорената наредба е нормативен акт, издадена от министър, и оспорванията срещу нея се разглеждат от Върховния административен съд, а не от настоящия съд. Съгласно чл.135, ал.1 и ал.2 от АПК, всеки съд решава сам дали заведеното пред него дело му е подсъдно. Ако намери, че делото не му е подсъдно, той го изпраща на надлежния съд. В този случай делото се смята за образувано от деня на завеждането му пред ненадлежния съд, като извършените от последния действия запазват силата си.

С оглед на изложеното, жалбата в частта й по т.1 следва да бъде изпратена по подсъдност на Върховния административен съд.

По отношение на т.2 от жалбата съдът съобрази, че съгласно чл.13, ал.1, т.4 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество /ЗПКОНПИ/, КПКОНПИ установява конфликт на интереси на лица, заемащи висши публични длъжности; изслушва или изисква предоставянето на информация по отношение на проверките, свързани с установяване на конфликт на интереси. Членовете на ВСС са посочени в чл.6, ал.1, т.7 от същия закон. Решението на комисията подлежи на обжалване съгласно чл.76 от ЗПКОНПИ.

Следователно жалбата в частта й, с която се иска обявяване /по смисъла на закона установяване/ на конфликт на интереси по отношение на членовете на ВСС, е подведомствена на Комисията за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.

Съгласно чл.130, ал.4 от АПК, ако намери, че делото не му е подведомствено, съдът го изпраща на надлежния орган.

Воден от изложеното и на основание чл. 135, ал. 2 и чл.130, ал.4 от АПК, Административен съд – Плевен, пети състав

 

ОПРЕДЕЛИ:

 

ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело № 178 по описа на Административен съд – гр. Плевен за 2022 година.

ИЗПРАЩА жалбата /наименована искане/ на С.Т. *** частта й по т. 1. - за отмяна на нормативен административен акт – Наредба 3/1987 г. на МТСП /НАРЕДБА № 3 от 28.02.1987 г. за задължителните предварителни и периодични медицински прегледи на работниците/, за разглеждане  на Върховния административен съд.

Определението в тази му част не подлежи на оспорване.

ИЗПРАЩА жалбата /наименована искане/ на С.Т. *** частта й по т.2 – относно искането да се обяви конфликт на интереси по отношение на ВСС /Висш съдебен съвет/, по компетентност на Комисията за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.

Определението в тази му част подлежи на оспорване в 7-дневен срок от съобщението от С.Т.Т. и от Комисията за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.

Преписи от определението да се изпратят на жалбоподателя и на КПКОНПИ.

 

СЪДИЯ: /П/