Р Е Ш Е Н И Е
№ 260127/13.4.2021 г.
13.04.2021 гр. Ямбол
В
ИМЕТО НА НАРОДА
ЯМБОЛСКИЯТ
РАЙОНЕН СЪД – наказателно отделение,ІХ състав в
публично заседание на пети април две хиляди двадесет и първа година:
Председател: НИКОЛАЙ КИРКОВ
Секретар
В.Г.,
като
разгледа докладваното от съдия Кирков
АНД № 217/2021 г. по описа на ЯРС,
за
да се произнесе взе предвид следното:
Производството по делото е образувано по жалба на *** , ЕИК *** против
наказателно постановление №495564-F520373/19.02.2020г., издадено от Началник
отдел „Оперативни дейности“-Бургас в ЦУ на НАП, с което на дружеството за нарушение на чл.3,ал.3 от Наредба
Н-18/13.12.2006г на МФ, на основание
чл.185,ал.2 ,вр. ал.1 от ЗДДС е наложена имуществена санкция в размер
на 1000 лв.
С жалбата се иска
наказателното постановление да бъде отменено като се изтъква ,че в хода на
административно-наказателното
производство са допуснати съществени процесуални нарушения, изразяващи
се в непосочване на датата и мястото на извършване на деянието .Твърди се описаното нарушение не е налице.Излагат се и
доводи за приложимост на чл.28 от ЗАНН.
Въззиваемата страна ,чрез процесуалния се
представител оспорва жалбата, моли съда
да я остави без уважение , а
наказателното постановление като нестрадащо от пороци да бъде потвърдено.Моли
да бъде присъдено юрисконсултско възнаграждение.
ЯРС, след като
прецени събраните по делото доказателства, наведените в жалба доводи,
възраженията и изразените становища на страните, прие за установена следната
фактическа обстановка:
На 15.10.2019г. свид. Д.К.- И. и Я. Д.- инспектори по
приходите към НАП по инициатива на дружеството – жалбоподател , във връзка с
одобряване на ЕСФП извършили проверка в
собствения му търговски обект- бензиностанция *** находяща се в ****.В хода на проверката е констатирано , че
в обекта има монтирана нивомерна измервателна система за обем на течни горива
и извършено въвеждане в експлоатация на ЕСФП от одобрен тип.При
проверката инспекторите установили неподаване на данни от ЕСФП за
периода от 20.08.2019г. до 15.10.2019г.- 64 бр. отчети, съгласно направената
справка в ИС на НАП.Контролните органи
генерирали 3 бр. Z отчети
към ЕСФП в обекта ,но в рамките
на един час от генерирането и извеждането на Z
отчета не е постъпила информация в ИС на НАП за генерирания Z
отчет.
Проверката приключила със съставяне на протокол серия АА
0345933/15.10.20219г.
На 30.10.2019г.
актосъставителят Я.Д. съставила АУАН на
търговеца за нарушение на чл.3,ал.3 от Наредба Н-18/13.12.2006г. на МФ изразяващо се в неподаване на данни от ЕСФП за периода от
20.08.2019г. до 15.10.2019г.- 64 бр.
отчети, съгласно направената справка в ИС на НАП.В АУАН изрично е
вписано ,че след приключване на
проверката Z отчетите за
периода 20.08.2019г. до 14.10.2019г. са постъпили в ИС на НАП в късния следобед на 15.10.2019г..
В последствие на
19.02.2020г. при идентично фактическо и юридическо описание на нарушение
е издадено и обжалваното наказателно постановление.
Горната фактическа
обстановка съдът прие за установена от
показанията на разпитания по делото свидетел, като и от приложените и приобщени по делото писмени доказателства.
При така установената фактическа обстановка
съдът прави следните правни изводи:
Жалба е с правно
основание чл. 59, ал. 1 от ЗАНН, подадена в преклузивния срок по ал. 2 от този
текст, от легитимиран субект и при наличие на правен интерес от обжалване,
поради което е процесуално допустима. Разгледана по същество жалбата е основателна.
Настоящият
съдебен състав намира ,че дружеството- жалбоподател не е извършило описаното в атакуваното наказателно постановление
административно нарушение по чл.3 ,ал.3
от Наредба Н-18 /13.12.2006г. на МФ.
Съгласно
посочената разпоредба всяко лице по ал. 2 е длъжно да предава на НАП по
установената дистанционна връзка и данни, които дават възможност за определяне
на наличните количества горива в резервоарите за съхранение в обектите за
търговия на течни горива. За тази цел като средство за измерване от одобрен тип
се използва нивомерна измервателна система за обем на течни горива с
информационен изход за свързване към централно регистриращо устройство на ЕСФП
и подлежи на метрологичен контрол.
По делото не
е спорно ,че в търговският обект имало
монтирана нивомерна измервателна система за обем на течни горива с
информационен изход за свързване към централно регистриращо устройство на ЕСФП
по смисъла на чл. 3, ал. 3 от цитираната наредба.Не се спори също ,че
данните от ЕСФП за периода от
24.08.2019г. до 14.09.2019г. са
предадени към НАП след извършената
проверка на 15.09.2019г. По какви причини същата не е подавала данни
през посочения период към НАП по делото
не бе установено.Не са налице обаче данни или
твърдения ,че неподаването им е станало
в резултат на виновното поведение на
търговеца, поради манипулация на въведеното в експлоатация фискално устройство
или други неправомерни действия .
Напротив от доказателствата по делото
се установява ,че за всеки един ден от периода 20.08.2019г. до
14.10.2019г. дружеството редовно е съставяло дневни финансови отчети /така
наречените „Z“ отчети /,общо 64 бр., което обстоятелство е посочено в
НП. При това положение ,след като ФУ е
издавало редовни ежедневни финансови отчети генерирани в края на всеки ден със
съответните отбелязвания, че е налична дистанционна връзка с НАП, не може да се
приеме констатацията на наказващия орган,
че неподаване на данни лишава НАП от възможност да се определи наличното количество
гориво в резервоара на ЕСФП.
Водим
от горното и на основание чл. 63, ал. 1 от ЗАНН, съдът
Р
Е Ш И :
ОТМЕНЯ Наказателно постановление №95564-F520373/19.02.2020
, издадено от Началник отдел „Оперативни дейности“-Бургас в ЦУ на НАП, с което на „„****“ АД ****за нарушение на чл.3,ал.3 от
Наредба Н-18/13.12.2006г на МФ, на основание
чл.185,ал.2 ,вр. ал.1 от ЗДДС е наложена имуществена санкция в размер
на 1000 лв.
Решението може да се обжалва пред Административен съд –
Ямбол, в 14 - дневен срок от получаване на съобщението, че е изготвено.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ: