Р Е Ш Е
Н И Е № 256
13.07.2023 г., гр.
Стара Загора
В И М
Е Т О Н А
Н А Р
О Д А
Административен съд Стара Загора, седми състав, в открито съдебно заседание на двадесет и шести юни през две хиляди и
двадесет и трета година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: КРЕМЕНА КОСТОВА-ГРОЗЕВA
при секретаря Пенка
Маринова
и в присъствието на прокурора
изслуша докладваното от съдия КОСТОВА-ГРОЗЕВА а.д. №243 по описа на съда за
2023г.
Производството е по реда на чл.128 и сл. от АПК вр. с чл. 40 ал.8, вр. с чл.21 ал.4 и ал.5 от Закона за общинската собственост /ЗОбС/.
Образувано е по жалбата от Х.С.М. *** против мълчалив отказ на Кмет на Община Стара Загора да издаде Заповед с правно основание чл.40 ал.8 от ЗОС за сключване на договор за замяна на имот, частна общинска собственост с имот, собственост на жалбоподателя, в изпълнение на Решение №2499/26.09.2019г на Общински съвет Стара Загора.
В жалбата се твърди, че с Решение №2499/26.09.2019г. на ОбС Стара Загора е дадено предварително съгласие за замяна на УПИ V 7150 в кв.326 „Казански“ /собственост на жалбоподателя/ с урегулирани поземлени имоти, частна общинска собственост - УПИ ІХ -694 кв.88 и УПИ ХХІІІ-5707 в кв.260 по плана на град Стара Загора, на основание чл.21, ал.4 от ЗОС, която да се извърши след влизане в сила на План за застрояване на УПИ V-7150 в кв.326 по плана на града, по силата на който да се промени предназначението му с отреждане на устройствена зона – Оз-озеленени територии с публично ползване – градски паркове, градини, улично озеленяване. Със същото решение е упълномощен Кметът на община Стара Загора да извърши всички последващи нормативно определени действия за придобиване на УПИ V-7150 в кв.326 „Казански“ в собственост на община Стара Загора.
По силата на Заповед №19-12-23/29.01.2020г на Главния архитект на Община Стара Загора е извършена промяна на предназначението на УПИ V-7150, в кв.326, чрез изменение на ПУП –ПЗ, като е установена устройствена зона –ОЗ-озеленени територии с публично ползване /градски паркове, градини, улично озеленяване/, съгласно приложен проект. Изменението на ПУП-ПЗ за кв.326 „Казански“ в частта му за УПИ V-7150 е извършена след изричното съгласие на собственика, дадено на основание чл. 125, ал.5 от ЗУТ. За УПИ V-7150, в кв.326 по плана на град Стара Загора, след издадено и влязло в сила Разрешение №19-80/08.02.2019г за строеж на 8-етажна жилищна сграда, съобразно предназначението на урегулирания поземлен имот по ПУП-ПЗ, одобрен през 2017г. С изменението на ПУП-ПЗ за УПИ V-7150 в кв.326, частна собственост, имотът е отреден за паркове, градини и улично озеленяване за публично ползване, което изисква придобиването му в собственост от Община Стара Загора, при режим на публична общинска собственост, поради предназначението за задоволяване на общински нужди. Придобиването на УПИ V-7150, в кв.326, предназначен за обекти на публичната общинска собственост, каквито са парковете и градините за публично ползване, се извършва по реда на Закона за общинската собственост, чрез отчуждаване или замяна. Озеленяването в УПИ V-7150 в кв.326 е налично, установено с геодезическо заснемане, поради което не издаването на заповед от Кмета на общината за сключване на договор за замяна нарушава правото на собственост на жалбоподателя. Следва да бъде обезщетен жалбоподателя, след като фактическото предназначение на имота – озеленена площ, е послужило като основание за определяне и на конкретно идентично по силата на ПУП-ПЗ от 29.01.2020г. С решението на Общинския съвет е налице и необходимото по чл.21, ал.4, вр. с ал.5 от ЗОС съгласие за замяна, вместо провеждане на отчуждителна процедура, а след влизане в сила и на Заповед № 19-12-23/29.01.2020г за изменение на ПУП-ПЗ е изпълнено условието, посочено в решението на общинския съвет за издаване на заповед с правно основание чл.40, ал.8 от ЗОС и сключване на договор от страна на Кмета на община Стара Загора.
На 29.03.2023г жалбоподателят подал заявление до Кмета на Община Стара Загора с искане за издаване на заповед с правно основание чл.40 ал.8 от ЗОС въз основа на Решение №2499/26.09.2019г на Общински съвет Стара Загора и Заповед №19-12-23/29.01.2020г на Главния архитект, с която да се индивидуализират имотите, предмет на замяната, да се посочи собственикът на УПИ V-7150 в кв. 236 по плана на града, като лице, с което да се сключи договор, като се възпроизведат и утвърдените от Общинския съвет условия по сделката.
Жалбата против мълчаливия отказ на Кмета на общината е подадена на 27.04.2023г, след изтичане на срока от 14 дни за издаване на искания административен акт и преди да изтече едномесечния срок за обжалването му, както и от лице, което по силата на Решение №2499/26.09.2019г на Общински съвет Стара Загора има право да бъде неин адресат, поради което е допустима. За преценка на допустимостта на жалбата, Съдът взе предвид и следното: В ЗОбС не е указан срок, в който да се издаде заповед с правно основание чл.40, ал.8, изречение последно – за замяна на имот частна общинска собственост с имот, собственост на физическо или юридическо лице, в изпълнение на решение на общинския съвет. Такъв срок липсва и в специалното основание на чл.21, ал.4, вр. с ал.5 от ЗОС, чието съществуване е абсолютно материално условие по аргумент от чл.40, ал.1 от същия закон, поради което следва да се приеме, че приложение намира разпоредбата на чл.57, ал.1 от АПК – административния акт се издава до 14 дни от датата на започване на производството. Датата на започване на производството е датата на подаване на искането -29.03.2023г, поради което срокът за произнасяне е изтекъл на 12.04.2023г., а от 13.04.2023г. е започнал да тече едномесечният срок за обжалване на формиран мълчалив отказ, който изтича на 13.05.2023г. Жалбата против годен за оспорване мълчалив отказ е подадена на 29.04.2023г.
Поискано е издаване на заповед с правно основание чл.40, ал.8 от ЗОС в изпълнение на решение на общински съвет за извършване на замяна, с която приключва административната фаза от многофазното и смесено по своя характер производство по придобиване на общинска собственост, чрез замяна. Заинтересован от издаване на тази заповед е собственикът на урегулиран поземлен имот, чието конкретно предназначение е променено от жилищно застрояване на устройствена зона за озеленени площи за публично ползване, след издадено разрешение за строеж и поради молба от страна на общинската администрация за удовлетворяване на колективната жалба и искане на живущи в квартала за запазване на дървесната растителност в УПИ V-7150 в кв.326 по плана на града. Следователно жалбоподателят има правен интерес да сезира Кмета на общината с искане за издаване на заповед по чл.40, ал.8 от ЗОС. Влизането в сила на заповед на Главния архитект за изменение на ПУП-ПЗ за неговия имот, както и съществуването на основание по чл.21, ал.4, вр. с ал.5, вр. с чл.40 ал.1 от ЗОС са релевантни факти за преценка законосъобразността на мълчаливия отказ. За допустимостта правно значение има подаване на искането до компетентния, съгласно неговия предмет, административен орган и това е Кметът на общината по силата на чл.40, ал.8, изречение последно от ЗОС. Искането има за предмет заповед за замяна на недвижими имоти, съгласно диспозитива на Решение на общинския съвет за одобряване на съгласие по чл.21 ал.5 от ЗОС и след като в 14-дневния срок за разрешаването му няма постановен изричен писмен акт, то се налага извода за изпълнен фактически състав на правната фикция по чл. 58, ал.1 от АПК – мълчалив отказ.
Жалбоподателят сочи подробни правни доводи за тезата, че решение №2499/26.09.2019г на Общински съвет Стара Загора установява основанието по чл.21, ал.1, вр с ал.4 и ал.5 от ЗОбС за извършване на замяна на урегулирани поземлени имоти, частна общинска собственост с имоти, собственост на физически и юридически лица. Твърди, че решението на общинския съвет е взето с необходимото квалифицирано мнозинство по чл.40, ал.8, изречение първо от ЗОС, влязло е в сила, както е в сила и заповедта за изменение на ПУП-ПЗ за УПИ V-7150 в кв.326 Казански по плана на града, постановена по повод искане на Главния архитект до заинтересованите собственик и носител на ограничено вещно право на строеж – титуляри на издаденото Разрешение за строеж, да се откажат от изпълнение на инвестиционния проект за строителство на осем етажна жилищна сграда в обществен интерес, като се запази фактическото ползване на имота от жителите на квартала. Общинският съвет е дал своето съгласие и за изменение на ПУП ПЗ за УПИ V-7150 в кв. 326 по плана на града с отреждане за обект на публичната общинска собственост – паркове и градини за обществено ползване, който да бъде придобит в собственост от общината, чрез замяна и след промяна на предназначението. Твърди се, че Кметът на общината незаконосъобразно и мълчаливо отказва да издаде заповед за определяне предмета и страните на договора за замяна при сбъдване на материално правните условия на чл.21, ал.4, вр. с ал.5 вр. с чл.40, ал.1 и ал.8 от ЗОС. Иска от съда да бъде отменен мълчаливият отказ на Кмета на община Стара Загора и да се върне преписката за издаване на заповед в определен от съда срок, по искането му от 29.03.2023г.
Оспорващият, редовно призован в с.з., се представлява от процесуалния си представител, адв. Д., който поддържа жалбата и претендира присъждане на разноските по делото и на възнаграждение по чл.38 ал.2 от Закона за адвокатурата.
Ответникът, Кмета на Община Стара Загора, редовно призован в с.з., чрез упълномощен представител иска от съда жалбата да бъде отхвърлена с доводи, че мълчаливият отказ е законосъобразен, защото при приемане на Решение №2499/29.09.2019г на Общинския съвет, не била извършена пазарна оценка по чл.22, ал.5 от ЗОС на УПИ V-7150 в кв.326 по плана на града. Определената за доплащане парична сума е определена от жалбоподателя, а не от общинския съвет. Следователно Кметът би нарушил разпоредбите на Закона за общинската собственост, ако издаде заповед с правно основание чл.40, ал.8 от същия закон.
При упражнено право на реплика и в писмена защита, процесуалният представител на жалбоподателя възразява, че видно от текста на самото Решение на общинския съвет от 29.09.2019г., оценки на имотите са извършени, утвърдени са и е определена разлика за доплащане. Оценките на имотите се извършват по възлагане от административния орган, който не ги представя и с това създава пречки за доказване на правно релевантни факти, които следва да се приемат за осъществени на основание чл. 161 от ГПК, вр. с чл.144 от АПК. Разликата за доплащане е утвърдена с решението на общинския съвет, в което са посочени оценките на имотите, но те не са връчени на жалбоподателя и той не разполага с тях. Ответникът не може да се позовава и на незаконосъобразност на влязлото в сила решение на Общинския съвет, след като не е упражнил предоставено му правомощие за връщане на решението за преразглеждане или не е оспорил същото пред административния съд като незаконосъобразно. Решението е влязло в сила, не е оспорено от Кмета и е задължително за него.
Административен съд Стара Загора като взе предвид доводите на страните, съобразно доказателствата и закона, намира за установено от фактическа и правна страна следното:
Жалбата е процесуално допустима, а разгледана по същество се явява и основателна.
Жалбоподателят е титуляр на Разрешение за строеж №19-80/08.02.2019г, издадено от Главния архитект на община Стара Загора за строителство на Жилищна сграда с гаражи в УПИ V-7150 в кв. 326, „Казански“ по ПУП-ПЗ, одобрен със Заповед №19-12-175/20.07.2017г., негова собственост по вписани нотариални актове №165 от 11.09.2003г. и №99/17.09.2003г. на Служба по вписванията град Стара Загора /посочени в разрешението за строеж/. Издадено му е и Разрешение №20-38-236/31.08.2018г. за отсичане на 17 броя дървета в УПИ V-7150. С писмо изх. №10-11-6666/07.06.2019г. Главният архитект на Община Стара Загора иска от титуляра на Разрешението за строеж и собственик на УПИ V-7150, както и от вписания допълнително носител на ограничено вещно право на строеж, учредено с нотариален акт от 21.03.19г. / стр.10/, да предложат вариант за разрешение на следната ситуация: в общината е постъпила комплексна жалба от живущите в блокове 32, 33 и бл.20 в кв. Казански и са проведени множество срещи с Кмета, при които хората изразяват категорично несъгласие и протест срещу бъдещо застрояване в близко разположения УПИ V-7150 в квартала, който считат за междублоково пространство със съществуваща дървесна растителност и тревни площи. Изготвена е фитосанитарна оценка, придружена с геодезическо заснемане на съществуваща растителност в имота и са установени 17 броя декоративни дървета – тоест извършени са действия по картотекиране на дървесната растителност и се иска съгласие по чл.125, ал.5 от ЗУТ за изменение на ПУП-ПЗ с цел запазване на озеленените реално съществуващи площи, които фактически се използват, като такива от живущите в квартала. Този извод следва от изискваното от жалбоподателя и носителя на вещно право на строеж становище по предложението имотът да не бъде застрояван с оглед защита на обществения интерес. /стр.34/. Видно е от разрешението за отсичане на дървета / стр.38/, че са геодезически заснети 17 броя дървета – Конски кестен един брой, Ясенолистен явор – 3 броя, Китайски мехурник-1 брой, Черница-1 брой, Ясенолистен явор / 10 броя/ саморасъл, и два броя Ясен, които попадат в петното за застрояване на сградата, на подпорната стена, на рампата и на подхода към гаражите, като е извършена и фитосанитарна оценка. На 29.01.2020г. е издадена Заповед №19-12-23 от Главния архитект на Община Стара Загора за промяна предназначението на УПИ V-7150 от жилищно застрояване /високо/, в устройствена зона за озеленяване с публично ползване, с посочено правно основание чл.134, ал.2, т.6 от ЗУТ –със съгласието на всички заинтересовани собственици и носители на ограничени вещни права върху засегнатия от изменението урегулиран поземлен имот, тоест налице е дадено съгласие от жалбоподателя и носителя на ограниченото вещно право, вписан като титуляр в разрешението за строеж, да бъде извършена промяна на предназначението на имота, по смисъла на чл.125, ал.5 от ЗУТ. Поискана е тази промяна от Главния архитект на общината, поради което основанието по чл.134, ал.2, т.6 от ЗУТ е необходимото и изискуемо по чл.125, ал.5 от същия закон съгласие. Съгласие за предвиждане по силата на ПУП-ПЗ на конкретно предназначение на УПИ V-7150 за изграждане на обект за обществено ползване е дадено и с Решение №2499/26.09.2019г. на Общински съвет Стара Загора, ведно със съгласието за придобиване в собственост на същия имот от общината, чрез замяна.
Следователно, само ако липсваше изрично искане от страна на Главния архитект, отправено до лицата, посочени в чл.125, ал.5 от ЗУТ, придружено с Решението на общинския съвет от 26.09.2019г. за желанието на органа на местно самоуправление да бъде променено предназначението, тогава би могло посоченото правно основание по чл.134, ал.2, т.6 от ЗУТ, вписано в заповедта за промяна на ПУП-ПЗ, да се счита като отпадане на инвестиционните намерения на собственика и на носителя на вещно право на строеж, което не обуславя основание по чл.21, ал.4, вр. с ал.5 вр. с ал.1 от ЗОС. Обратното сочат писмените доказателства за извършената промяна на конкретното предназначение на урегулирания поземлен имот, чиято стойност се определя и от издаденото разрешение за строеж на осем етажна жилищна сграда, съгласно правилата за оценка на имоти, които са отредени за обекти, задоволяващи обществени нужди, поради това и публична собственост – предназначението им по подробния устройствен план, преди този, по силата на който се отреждат в обществен интерес.
В настоящият случай обаче се установява, че се касае именно за съгласие по чл.125, ал.5 от ЗУТ, дадено от собственика на имота и от възложителя на влязло в сила разрешение за строеж да бъде променено предназначението на УПИ V-7150 с изменение на ПУП-ПЗ, по силата на Заповед №19-12-23/29.01.2020г. на Главния архитект, при това извършено по предварителното съгласие на Общинския съвет, тоест инициативата за промяната е служебна. Няма спор и се установява, че преди издаването на тази заповед и преди допускане на изменението със Заповед №19-13-256/11.12.2019г., е прието Решение № 2499/26.09.2019г. на Общински съвет Стара Загора, с което е дадено предварително съгласие за издаване на разрешение за изработване на проект за изменение на ПУП-ПЗ на УПИ V-7150 в кв.326 по плана на града и даване на съгласие след влизане в сила на ПУП-ПЗ на УПИ V-7150 в кв.326 за придобиването му, чрез замяна. Решението е прието на основание чл.21, ал.4 от ЗОС, като ОбС дава съгласие след влизане в сила на ПУП-ПЗ с отреждане устройствена зона – Оз-озеленени територии с публично ползване – градски паркове, градини, улично озеленяване, Община Стара Загора да го придобие, чрез замяна с УПИ ІХ -694, в кв.88 и УПИ ХХІІІ-5707, в кв.260 по плана на града. Определя пазарни цени на имотите, предмет на замяна по т.2 – За ПИ 68850.518.376 с площ 327 кв. м. – собственост на общината, съгласно АОС №11287/19.02.2013г -148 000лв, без ДДС, За ПИ 68850.504.5707 с площ 918 кв.м. – собственост на общината, съгласно АОС №07835/26.06.2009г. – 376 000лв, без ДДС. Замяната да се извърши с доплащане от страна на Х.С.М. на разликата в цените на имотите, предмет на замяната, в размер на 30 000лв без ДДС. Всички нормативно определени данъци и такси по сделката, както и всички такси по вписването на договора в Служба по вписванията да се внесат от М.. Упълномощава Кмета на общината да извърши всички последващи нормативно определени действия. Решението е прието с 49 гласа „за“, което удовлетворява изискуемото мнозинство от 2/3 от всички 51 общински съветници. Косвен съдебен контрол върху това решение е недопустим, а Кметът дължи изпълнението му, чрез издаване на заповед за определяне на имотите, предмет на замяната, другата страна по сделката – физическото лице, чиято собственост е УПИ V-7150 в кв.326, предвиден по влязъл в сила ПУП-ПЗ за обект на публичната общинска собственост и същият не може да се позовава на незаконосъобразност, която и дори да е допусната, се санира с влизането му в сила, решението има характера на административен акт, който е могъл да бъде обжалван, включително и от Кмета на общината. Нещо, което не е налице.
Заповед №19-12-23/29.01.2020г на Главния архитект също е влязла в сила - на 24.02.2020г. / стр.25/, поради което е изпълнено и условието УПИ V-7150, в кв.326 първо да бъде с предназначение по чл.21 ал.1 от ЗОС - изграждането на обекти - публична общинска собственост, предвидено с влязъл в сила подробен устройствен план. Парковете и градините, предназначени за публично ползване, са обекти, които по силата на ЗУТ изискват режим на публична общинска собственост върху урегулираните поземлени имот – аргумент от чл. 61, ал.3, вр. с ал.2 от ЗУТ: Основа на зелената система са озеленените площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от национално или общинско значение - паркове, градини, улично озеленяване /ал.2/. Озеленените площи по ал. 2 и площите със специфично предназначение по ал. 3 - собственост на държавата и общините, са публична собственост /ал.4/.
Установява се от издаденото Разрешение изх. №20-38-236/31.08.2018г. на Зам. Кмет на Община Стара Загора, че в УПИ V-7150 съществуват 17 броя декоративни дървета, а от писмото на Главния архитект изх. №10-11-6666/07.06.2019г. до титулярите на Разрешението за строеж – собственика на имота и носителя на ограниченото вещно право на строеж /възложител на строежа/, че се иска съгласието им за запазване на фактическото използване на УПИ V-7150 като озеленена площ за задоволяване на обществени потребности. Следователно, със съгласието по чл.125, ал.5 от ЗУТ, дадено от заинтересованите лица и от Общински съвет Стара Загора, с влизане в сила на Заповед №19-12-23/29.01.2020г. на Главния архитект, УПИ V-7150 в кв.326 по плана на града е урегулиран за задоволяване на обществени потребности, съобразно с фактическото му използване. Няма необходимост от изграждане на вече изградените – съществуващи дървесна и друга растителност, озеленени площи. Обектът, който трябва и може да бъде само публична общинска собственост, съществува, предоставен е за задоволяване на нуждите на населението на квартала, но собственикът не е възмезден с извършване на процедурата по замяна с общинските имоти, определени в решението на общинския съвет.
Посочените факти се регулират правно от чл.21, ал.4, вр. с ал.5, вр. с чл.40, ал.1 и ал.8 от ЗОбС. Съгласно чл.21, ал.4 от ЗОС, имотите по ал.1 – предназначени за обекти, публична общинска собственост, не се отчуждават, ако преди издаване на заповедта по чл.25, ал.2, общината ги придобие в собственост, чрез покупка, чрез замяна с равностоен общински имот или собствениците им учредят право на строеж в полза на общината. Правната норма на чл.21, ал.4 от ЗОС ясно изключва придобиването в собственост на имотите по чл.21, ал.1 чрез процедура по отчуждаване, поради което приложим е редът за замяна на имоти, частна общинска собственост с имоти, собственост на физически или юридически лица. Процедурата е с първа фаза, описана в чл.21, ал.5 – общинският съвет трябва да одобри предварителното съгласие, постигнато със собствениците на имотите по ал.1 за придобиването им от общината, чрез замяна. Съгласието е предварително, защото то няма вещно прехвърлителен ефект, но с решението на общинския съвет за физическото или юридическо лице, собственик на имот, предназначен за обект на публичната собственост възниква правото да бъде адресат на положителен за него административен акт – Заповед на кмета по чл.40, ал.8 от ЗОС. Общинскит съвет, който има властта да взема решения за разпореждане с общинската собственост / определени с термина решения за предварително съгласие, тъй като винаги кметът е страна по окончателния договор/, определя имотите, частна общинска собственост и условията на замяната едностранно, поради което това му решение е административен акт. С влизането му в сила, е налице задължение за Кмета при обвързана компетентност да издаде заповед – втори административен акт, с която да определи страните по сделката, разноските по нейното извършване и предмета, одобрен от общинския съвет. Правно значение за законосъобразността на мълчаливия отказ има съществуването на основанието по чл.21, ал.4, вр. с ал.5, вр. с ал.1 от ЗОС, защото то е случай, предвиден в закона по аргумент по чл.40, ал.1 от ЗОС, при който сделката не е забранена. Само, когато не съществува това основание, само тогава Кметът би могъл релевантно да твърди, че с издаване на заповед ще наруши Закона за общинската собственост, защото не се е сбъднал фактическият състав, който го задължава да издаде искания административен акт. В случая обаче правна невъзможност за издаване на заповед по чл.40, ал.8 от ЗОС не се установява, а се доказва обратното – изпълнение на фактическия състав на чл.21, ал.5, вр. с ал.4, вр. с ал.1 от ЗОС, като е налице прието с мнозинство от 2/3 от общо 51 общински съветници Решение № 2499/29.09.2019г на Общински съвет Стара Загора, прието точно на основание – словно и цифрово по чл.21, ал.4 от закона. Следователно, налице е случай, в който замяната е допустима. Отказът да бъде реализирано правото, възникнало по силата на решението на общинския съвет, което е влязъл в сила стабилен административен акт с предмет замяна на урегулирани поземлени имоти, единият от които – частна собственост, който вече служи за обществени потребности, е в противоречие с материалния закон – чл.40, ал.8, вр. с чл.21, ал.4, вр. с ал.5 от ЗОС.
За пълнота на изложението следва да се посочи и, че съгласно чл. 43 от Наредбата за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинска собственост на Община Стара Загора, замяната на нежилищни имоти частна общинска собственост се извършва по реда и при условията на ЗОС, след решение на Общинския съвет, прието по инициатива на общината или по искане на заинтересованите лица, с мнозинство от 2/3, а след влизането му в сила, Кметът издава заповед и сключва договор за замяна. След като са изпълнени изискванията на Закона за общинската собственост и условията по Решение №2499/26.09.2019г на Общински съвет Стара Загора за постигнато съгласие по предмета на замяната и стойността на имотите, включително задълженията за поемане на разходите от физическото лице, собственик на имота, който по предназначение е за обект на публичната общинска собственост, то Кметът на общината дължи удовлетворяване на създаденото с административното правоотношение право да бъде издадена заповед, в която да бъде определен за страна по договор за замяна.
Изходът от спора обуславя основателност на своевременно направеното искане на процесуалния представител на жалбоподателя да му бъде присъдено възнаграждение на основание чл.38, ал.2 от Закона за адвокатурата. Представен е договор за правна защита и съдействие с уговорено възнаграждение при условията на чл.38, ал.2 от същия закон – безплатно по преценка на адвоката. Делото няма материален интерес, поради което се следва минималния размер по чл. 8, ал.4 от Наредбата за минималните размери на адвокатските възнаграждения, което е в размер на 1 000 /хиляда/ лева. На жалбоподателя се следват разноските за заплатената държавна такса в размер на 10лв.
Воден от тези мотиви, Административен съд Стара Загора
Р Е Ш И:
ОТМЕНЯ по жалба на Х.С.М. ***, мълчалив отказ на Кмета на Община Стара Загора за издаване на заповед с правно основание чл.40, ал.8 от Закона за общинската собственост в изпълнение на Решение №2499/26.09.2019г. на Общински съвет Стара Загора.
ВРЪЩА преписката за ново произнасяне в едномесечен срок, считано от влизане в сила на решението, по Заявление вх. №1992 от 29.03.2023г, подадено от Х.С.М., при спазване указанията на съда по тълкуване и прилагане на закона.
ОСЪЖДА Община Стара Загора да заплати на Драгомир Ненов Д. – адвокат, ЕГН **********, на основание чл.38, ал.3 от ЗА сумата от 1 000 / хиляда/ лева възнаграждение.
ОСЪЖДА Община Стара Загора да заплати на Х.С.М. ЕГН: ********** сумата от 10лв /десет/ разноски по делото.
Решението подлежи на обжалване в 14-дневен срок пред ВАС на РБ от връчването му на страните.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: