Решение по дело №11005/2022 на Софийски районен съд

Номер на акта: 3459
Дата: 18 юли 2023 г. (в сила от 18 юли 2023 г.)
Съдия: Силвия Петкова Георгиева
Дело: 20221110211005
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 1 септември 2022 г.

Съдържание на акта Свали акта

РЕШЕНИЕ
№ 3459
гр. С., 18.07.2023 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 19-ТИ СЪСТАВ, в публично заседание
на шестнадесети юни през две хиляди двадесет и трета година в следния
състав:
Председател:СИЛВИЯ П. ГЕОРГИЕВА
при участието на секретаря ВАЛЕРИЯ Н. ВАСИЛЕВА
като разгледа докладваното от СИЛВИЯ П. ГЕОРГИЕВА Административно
наказателно дело № 20221110211005 по описа за 2022 година
Производството е по реда на раздел V, чл.58д и сл. от ЗАНН и е
образувано по жалба подадена от С. О. С. от гр. С. срещу наказателно
постановление (НП) № 42-0001946/05.07.2022 г. на директора на Регионална
дирекция „Автомобилна администрация“ (РД „АА“), гр. С., с което на
основание чл.93 в, ал.17, т.1 от Закона за автомобилните превози (ЗАвП) е
наложено административно наказание глоба в размер на 1 500 (хиляда и
петстотин лева) лв. за нарушение на чл.36, §1, т. (i) от Регламент (ЕС)
№165/2014.
С депозираната жалба се моли за отмяна на наказателното
постановление, тъй като се твърди, че същото е неправилно и
незаконосъобразно, постановено в нарушение на чл.57 от ЗАНН, както и
поради липса на елементи от обективната страна на нарушението, неправилно
прилагане на санкционната норма. Претендира се присъждан на съдебно-
деловодни разноски.
За жалбоподателя в съдебно заседание се явява упълномощен процесуален
представител, който поддържа жалбата и по същество пледира за отмяна на
оспо********то НП като неправилно и незаконосъобразно по изложените
съображение в жалбата и в молба от 28.03.2023 г., с която при условията на
алтернативност се моли да се приложи закона за по-леко наказуемото
1
нарушение по чл.93, ал.2 от ЗАвП. Претендират се разноски.
За органа издал наказателното постановление – в съдебно заседание не се
явява процесуален представител, като в писмото, с което административно-
наказателната преписка е изпратена в съда е изразено становище
наказателното постановление да бъде потвърдено.
От събраните по делото доказателства, преценени поотделно и в тяхната
съвкупност, съдът установи следното:
Жалбоподателят бил проверен на 31.05.2022 г. около 07:15 часа в гр. С. по
ул. „*******“ на 200 метра сл. „*******“, с посока на движение бул.
„***********“, от служители на Изпълнителна агенция „Автомобилна
администрация“ (ИА „АА“), РД „АА - С., като водач на товарен автомобил от
категория N3, конкретно марка „********“, с рег. № *********, което е
собственост на „********“ ООД. При проверката от стоковата разписка
установили, че водачът извършвал превоз на товари за собствена сметка -
хранителни продукти на територията на гр. С., притежаващ удостоверение на
ППС №053433 към лиценз за товарни превози на територията на Република
България №08723, валиден до 10.12.2026 г. Установено било въз основа на
представените документи от водача, че МПС-то е оборудвано с аналогов
тахограф марка „Сименс 000“, модел 1324.714015270104, сериен № 01087385,
одобрен тип е1-85. Също така се установило, че водачът не представя на
контролните органи тахографски листове, дигитална карта на водача, ръчен
запис или разпечатка на удостоверение за дейности по образец за периода от
07:15 ч. на 02.05.2022 г. до 08:05 ч. на 30.05.2022 г. Представените такива са
за периода от 08:05 ч. на 30.05.2022 г. до 14:00 часа и за 31.05.2022 г., без
отбелязани часове. На същите е вписано име на водач С. С..
Съставен е на 31.05.2022 г. от Д. Р. Б. – инспектор в РД „АА“ – гр. С. акт
за установяване на административно нарушение (АУАН) срещу С. О. С. за
административно нарушение, което е квалифицирано по чл.36, §1, т. (i) от
Регламент 165/12 г. на ЕО. Вписано е доказателствата, които са иззети при
проверката на водача: к.т., СУ на МПС, 2 бр. тахографски листове, стокова
разписка.
Приложено е и копие на проверка на тахографа, което удостоверява, че
жалбоподателят го е приел в изправност на 22.02.2022 г.
Въз основа на акта е издадено атакуваното наказателно постановление от
определеното от министъра на транспорта, информационните технологии и
2
съобщенията т.6 от Заповед №РД-08-30/24.01.2020 г., длъжностно лице по
реда на чл.92, ал.2 от ЗАвП, чл.189, ал.12 от ЗДвП и чл.47, ал.2 от ЗАНН Д. И.
Б. –директор на РД „АА“, С., назначен със Заповед №110/01.04.2022 г.
временно, считано от 01.04.2022 г. за срок от една година.
Приложени са към жалбата тахошайби за периода от 02.05.2022 г. до
31.05.2022 г., както и трудов договор на жалбоподателя с
„****************“ ООД от 11.03.2010 г., с който е нает на длъжност
„шофьор на товарен автомобил“, считано от 15.03.2010 г.
Съдът кредитира изцяло писмените доказателства, приети по делото като
непротиворечиви и ги е взел предвид, доколкото липсват индиции за тяхната
недостоверност или оспорване истинността им от страните.
Кредитират се показанията на свидетеля Б. като логични и
непротиворечащи с кредитираните писмени доказателства.
Въз основа на така установената фактическа обстановка, изградена въз
основа на кредитираните писмени и гласни доказателства, съдът прави
следните правни изводи:
Жалбата е допустима, като подадена в законния четиринадесетдневен срок
/видно от разписката за получен препис от наказателното постановление,
същото е получено на 08.08.2022 г., а на 18.08.2022 г. е депозирана жалбата/ и
от надлежно легитимирано лице, имащо правен интерес от обжалване, като
разгледана по същество същата се явява неоснователна, поради следното:
Съдът като съобрази съставения АУАН и издаденото въз основа на него
НП намира, че същите са съставени от оправомощени длъжностни лица, в
кръга на компетенциите им. Това е така, защото относно актосъставителя
правомощието му е определено в чл.92, ал.2 от ЗАвП, а относно
административно-наказващия орган, същия черпи правата от заповедта за
компетентност №РД-08-30/24.01.2020 г. на министъра на транспорта,
информационните технологии и съобщенията.
Задълженията на водач, който управлява превозно средство, оборудвано с
дигитален тахограф са разписани в член 36, § 2 от Регламент /ЕС/ 165/2014, а
тези на водач, който управлява превозно средство, оборудвано с аналогов
тахограф са разписани в член 36, § 1 от Регламент /ЕС/ 165/2014.
Съгласно чл. 36, параграф 1, т. i от Регламент(ЕС) № 165/2014 на
Европейския парламент и на Съвета от 4 февруари 2014 година, когато
водачът управлява превозно средство, оборудвано с аналогов тахограф, той
3
трябва да е в състояние да представи по искане на оправомощен служител на
контролен орган тахографските листове за текущия ден и листовете,
използвани от водача през предходните 28 дни.
Съгласно регламента, чл.2 т.2, б. „а“ „тахограф“ или „контролни уреди за
регистриране на данните за движението" означава уреди, предназначени да
бъдат монтирани в пътни превозни средства, за да показват, регистрират,
разпечатват, съхраняват и извеждат автоматично или полуавтоматично данни
за движението, включително за скоростта, на тези превозни средства в
съответствие с член 4, параграф 3 и за определени периоди на дейност на
техните водачи. Това означава, че посредством тахографските листи се отчита
работата както на самото превозно средство, така и на неговите водачи. Целта
на изискването на регламента, за представяне на тахографските листи за
предходните 28 дни от проверката е да се установи спазването на
изискванията на Регламент (ЕО) № 561/2006 (също с пряко действие) относно
почивките при управление на автомобила и за съответния водач, ако
автомобила се управлява от повече от едно лица.
Съгласно чл. 78, ал.1, т.2 от Законът за автомобилните превози, при
извършване на превози на товари с автомобили, които самостоятелно или в
състав от пътни превозни средства имат допустима максимална маса над 3,5
тона, лицата, осъществяващи превози за собствена сметка, превозвачите и
водачите спазват изискванията на Регламент (ЕС) № 165/2014 на Европейския
парламент и на Съвета от 4 февруари 2014 г. относно тахографите в
автомобилния транспорт. Контролът за спазването на изискванията на
регламента се осъществява от ИА „Автомобилна администрация“.
Санкциите за неизпълнение на изискванията на Регламент (ЕС) № 165/2014
на Европейския парламент и на Съвета от 4 февруари 2014 г. относно
тахографите в автомобилния транспорт са посочени в чл. 93в от ЗАВтПр.
Относимата към установеното по делото нарушение правна норма на чл. 93в,
ал.17, т.1 от ЗАвП сочи, че се наказва с глоба 1500 лв. водач, който при
проверка от контролните органи не представи документите, които са
регистрирали времето на управление, прекъсванията и почивките му през
текущия ден, и тези от предходните 28 календарни дни: 1. тахографски листа,
и/или 2. карта на водача (ако притежава такава), както и записите от нея,
и/или 3. ръчни записи и разпечатки, и/или 4. удостоверение по чл. 10, ал. 1 от
наредбата по чл. 89, ал. 1. Ако жалбоподателят не е бил на работа предишните
4
дни или превозното средство е било на ремонт, той би следвало да представи
на проверяващите удостоверение по чл. 10 от Наредба № H-3 от 7.04.2009 г.
за необходимите мерки за изпълнението и прилагането на Регламент (ЕС) №
165/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 4 февруари 2014 г.
относно тахографите в автомобилния транспорт, което се попълва на машина
и в него се отразяват както периодите на отпуск, независимо по каква
причина.
Неоснователно е твърдението на жалбоподателя, че НП не съдържа
релевантна фактическа обстановка, която да съответства точно и ясно на
нарушението, за което се твърди да е извършено от жалбоподателя. Напротив,
описаната фактическа обстановка кореспондира изцяло с вмененото на водача
нарушение, което правилно е възприето от районния съд като безспорно
доказано.
Глобата за това нарушение е във фиксирания в санкционната разпоредба
размер от 1 500 лв., какъвто е и размерът на глобата, посочен в издаденото
наказателно постановление, предвид на което правилно е определена по вид и
размер наложената от административно наказващия орган административна
санкция.
Съобразно събраните по делото доказателства съдът намира, че случаят не е
и маловажен.
Действително, от нарушението не са настъпили вредни последици. То обаче
е формално и не се отличава от останалите нарушения от своя вид, за да се
приеме, че обществената му опасност е явно незначителна. С оглед вида на
осъществявания превоз, непредставянето посочените документи, касаещи
допуснатото нарушение на европейска спогодба, навежда на висока степен на
обществена опасност на деянието, независимо, че обществената опасност на
дееца е ниска, предвид на това, че няма данни да е реализирал други
предходни нарушения от този вид. Отчетната информация, която дават тези
тахографски листи и удостоверения е за начина, продължителността на
работата самия водач на превозното средство и на самото МПС. Не
спазването на изискването на чл. 36, т.1, б.“i“ от Регламент 165/2014 г. е
пречка за отчитане на продължителността на времето на почивка, може да
доведе до сериозни последици, като ПТП, което определя високата степен на
обществена опасност на това нарушение. По посочените съображения
наказващият орган като не е приложил чл.28 от ЗАНН, не е нарушил закона,
5
като е изложил и съображения за това си становище.
Съдът намира, че в процесния случай е неприложимо преквалифицирането на
административното нарушение по чл.93, ал.2 от ЗАвП, тъй като същото касае
непредставяне от водач на моторно превозно средство, който извършва
обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници и товари други
документи, които се изискват от регламент на европейските институции, от
закона или от подзаконовите нормативни актове по прилагането му, а тези
касаещи документите, регистрирали времето на управление, прекъсванията и
почивките му през текущия ден, и тези от предходните 28 календарни дни са
в отделна разпоредба с оглед посочените по-завишени обществени
отношения, които охраняват.
С оглед на гореизложеното, съдът намира, че атакуваното от жалбоподателя
наказателното постановление следва да бъде потвърдено като
законосъобразно.
От наказващия орган не се претендират разноски до приключване на делото
в първата инстанция, като крайният момент, в който могат да бъдат поискани
такива е устните състезания, по аргумент от чл.80, ал.1 от ГПК, към която
препраща разпоредбата на чл.144 от АПК, към която пък препраща
разпоредбата на чл.63д, ал.1 от ЗАНН, поради което и съдът не се произнася
по същите.
Воден от горното и на основание чл.63, ал.1 от ЗАНН, съдът
РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА наказателно постановление № 42-0001946/05.07.2022 г.
на директор на Регионална дирекция „Автомобилна администрация“, гр. С.,
като ЗАКОНОСЪОБРАЗНО.
РЕШЕНИЕТО на основание чл.63в от ЗАНН подлежи на касационно
обжалване пред Административен съд- С. град на основанията предвидени в
НПК по реда на глава XII от АПК в 14-дневен срок от съобщаването на
страните, че е изготвено.

Съдия при Софийски районен съд: _______________________
6

Съдържание на мотивите Свали мотивите

Производството е по реда на раздел V, чл.58д и сл. от ЗАНН и е
образувано по жалба подадена от С. О. С. от гр. С. срещу наказателно
постановление (НП) № 42-0001946/05.07.2022 г. на директора на Регионална
дирекция „Автомобилна администрация“ (РД „АА“), гр. С., с което на
основание чл.93 в, ал.17, т.1 от Закона за автомобилните превози (ЗАвП) е
наложено административно наказание глоба в размер на 1 500 (хиляда и
петстотин лева) лв. за нарушение на чл.36, §1, т. (i) от Регламент (ЕС)
№165/2014.
С депозираната жалба се моли за отмяна на наказателното постановление,
тъй като се твърди, че същото е неправилно и незаконосъобразно,
постановено в нарушение на чл.57 от ЗАНН, както и поради липса на
елементи от обективната страна на нарушението, неправилно прилагане на
санкционната норма. Претендира се присъждан на съдебно-деловодни
разноски.
За жалбоподателя в съдебно заседание се явява упълномощен процесуален
представител, който поддържа жалбата и по същество пледира за отмяна на
оспореното НП като неправилно и незаконосъобразно по изложените
съображение в жалбата и в молба от 28.03.2023 г., с която при условията на
алтернативност се моли да се приложи закона за по-леко наказуемото
нарушение по чл.93, ал.2 от ЗАвП. Претендират се разноски.
За органа издал наказателното постановление – в съдебно заседание не се
явява процесуален представител, като в писмото, с което административно-
наказателната преписка е изпратена в съда е изразено становище
наказателното постановление да бъде потвърдено.
От събраните по делото доказателства, преценени поотделно и в тяхната
съвкупност, съдът установи следното:
Жалбоподателят бил проверен на 31.05.2022 г. около 07:15 часа в гр. С. по
ул. „**********“ на 200 метра сл. „*********“, с посока на движение бул.
„**********“, от служители на Изпълнителна агенция „Автомобилна
администрация“ (ИА „АА“), РД „АА - С., като водач на товарен автомобил от
категория N3, конкретно марка „**********“, с рег. № **********, което е
собственост на „*******“ ООД. При проверката от стоковата разписка
установили, че водачът извършвал превоз на товари за собствена сметка -
хранителни продукти на територията на гр. С., притежаващ удостоверение на
ППС №053433 към лиценз за товарни превози на територията на Република
България №08723, валиден до 10.12.2026 г. Установено било въз основа на
представените документи от водача, че МПС-то е оборудвано с аналогов
тахограф марка „Сименс 000“, модел 1324.714015270104, сериен № 01087385,
одобрен тип е1-85. Също така се установило, че водачът не представя на
контролните органи тахографски листове, дигитална карта на водача, ръчен
запис или разпечатка на удостоверение за дейности по образец за периода от
07:15 ч. на 02.05.2022 г. до 08:05 ч. на 30.05.2022 г. Представените такива са
за периода от 08:05 ч. на 30.05.2022 г. до 14:00 часа и за 31.05.2022 г., без
1
отбелязани часове. На същите е вписано име на водач С. С..
Съставен е на 31.05.2022 г. от Д. Р. Б. – инспектор в РД „АА“ – гр. С. акт
за установяване на административно нарушение (АУАН) срещу С. О. С. за
административно нарушение, което е квалифицирано по чл.36, §1, т. (i) от
Регламент 165/12 г. на ЕО. Вписано е доказателствата, които са иззети при
проверката на водача: к.т., СУ на МПС, 2 бр. тахографски листове, стокова
разписка.
Приложено е и копие на проверка на тахографа, което удостоверява, че
жалбоподателят го е приел в изправност на 22.02.2022 г.
Въз основа на акта е издадено атакуваното наказателно постановление
от определеното от министъра на транспорта, информационните технологии
и съобщенията т.6 от Заповед №РД-08-30/24.01.2020 г., длъжностно лице по
реда на чл.92, ал.2 от ЗАвП, чл.189, ал.12 от ЗДвП и чл.47, ал.2 от ЗАНН Д. И.
Б. –директор на РД „АА“, С., назначен със Заповед №110/01.04.2022 г.
временно, считано от 01.04.2022 г. за срок от една година.
Приложени са към жалбата тахошайби за периода от 02.05.2022 г. до
31.05.2022 г., както и трудов договор на жалбоподателя с „*********“ ООД
от 11.03.2010 г., с който е нает на длъжност „шофьор на товарен автомобил“,
считано от 15.03.2010 г.
Съдът кредитира изцяло писмените доказателства, приети по делото като
непротиворечиви и ги е взел предвид, доколкото липсват индиции за тяхната
недостоверност или оспорване истинността им от страните.
Кредитират се показанията на свидетеля Б. като логични и
непротиворечащи с кредитираните писмени доказателства.
Въз основа на така установената фактическа обстановка, изградена въз
основа на кредитираните писмени и гласни доказателства, съдът прави
следните правни изводи:
Жалбата е допустима, като подадена в законния четиринадесетдневен
срок /видно от разписката за получен препис от наказателното
постановление, същото е получено на 08.08.2022 г., а на 18.08.2022 г. е
депозирана жалбата/ и от надлежно легитимирано лице, имащо правен
интерес от обжалване, като разгледана по същество същата се явява
неоснователна, поради следното:
Съдът като съобрази съставения АУАН и издаденото въз основа на него
НП намира, че същите са съставени от оправомощени длъжностни лица, в
кръга на компетенциите им. Това е така, защото относно актосъставителя
правомощието му е определено в чл.92, ал.2 от ЗАвП, а относно
административно-наказващия орган, същия черпи правата от заповедта за
компетентност №РД-08-30/24.01.2020 г. на министъра на транспорта,
информационните технологии и съобщенията.
Задълженията на водач, който управлява превозно средство, оборудвано с
дигитален тахограф са разписани в член 36, § 2 от Регламент /ЕС/ 165/2014, а
2
тези на водач, който управлява превозно средство, оборудвано с аналогов
тахограф са разписани в член 36, § 1 от Регламент /ЕС/ 165/2014.
Съгласно чл. 36, параграф 1, т. i от Регламент(ЕС) № 165/2014 на
Европейския парламент и на Съвета от 4 февруари 2014 година, когато
водачът управлява превозно средство, оборудвано с аналогов тахограф, той
трябва да е в състояние да представи по искане на оправомощен служител на
контролен орган тахографските листове за текущия ден и листовете,
използвани от водача през предходните 28 дни.
Съгласно регламента, чл.2 т.2, б. „а“ „тахограф“ или „контролни уреди за
регистриране на данните за движението" означава уреди, предназначени да
бъдат монтирани в пътни превозни средства, за да показват, регистрират,
разпечатват, съхраняват и извеждат автоматично или полуавтоматично данни
за движението, включително за скоростта, на тези превозни средства в
съответствие с член 4, параграф 3 и за определени периоди на дейност на
техните водачи. Това означава, че посредством тахографските листи се
отчита работата както на самото превозно средство, така и на неговите
водачи. Целта на изискването на регламента, за представяне на тахографските
листи за предходните 28 дни от проверката е да се установи спазването на
изискванията на Регламент (ЕО) № 561/2006 (също с пряко действие) относно
почивките при управление на автомобила и за съответния водач, ако
автомобила се управлява от повече от едно лица.
Съгласно чл. 78, ал.1, т.2 от Законът за автомобилните превози, при
извършване на превози на товари с автомобили, които самостоятелно или в
състав от пътни превозни средства имат допустима максимална маса над 3,5
тона, лицата, осъществяващи превози за собствена сметка, превозвачите и
водачите спазват изискванията на Регламент (ЕС) № 165/2014 на Европейския
парламент и на Съвета от 4 февруари 2014 г. относно тахографите в
автомобилния транспорт. Контролът за спазването на изискванията на
регламента се осъществява от ИА „Автомобилна администрация“.
Санкциите за неизпълнение на изискванията на Регламент (ЕС) №
165/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 4 февруари 2014 г.
относно тахографите в автомобилния транспорт са посочени в чл. 93в от
ЗАВтПр. Относимата към установеното по делото нарушение правна норма
на чл. 93в, ал.17, т.1 от ЗАвП сочи, че се наказва с глоба 1500 лв. водач, който
при проверка от контролните органи не представи документите, които са
регистрирали времето на управление, прекъсванията и почивките му през
текущия ден, и тези от предходните 28 календарни дни: 1. тахографски листа,
и/или 2. карта на водача (ако притежава такава), както и записите от нея,
и/или 3. ръчни записи и разпечатки, и/или 4. удостоверение по чл. 10, ал. 1 от
наредбата по чл. 89, ал. 1. Ако жалбоподателят не е бил на работа предишните
дни или превозното средство е било на ремонт, той би следвало да представи
на проверяващите удостоверение по чл. 10 от Наредба № H-3 от 7.04.2009 г.
за необходимите мерки за изпълнението и прилагането на Регламент (ЕС) №
3
165/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 4 февруари 2014 г.
относно тахографите в автомобилния транспорт, което се попълва на машина
и в него се отразяват както периодите на отпуск, независимо по каква
причина.
Неоснователно е твърдението на жалбоподателя, че НП не съдържа
релевантна фактическа обстановка, която да съответства точно и ясно на
нарушението, за което се твърди да е извършено от жалбоподателя. Напротив,
описаната фактическа обстановка кореспондира изцяло с вмененото на водача
нарушение, което правилно е възприето от районния съд като безспорно
доказано.
Глобата за това нарушение е във фиксирания в санкционната разпоредба
размер от 1 500 лв., какъвто е и размерът на глобата, посочен в издаденото
наказателно постановление, предвид на което правилно е определена по вид и
размер наложената от административно наказващия орган административна
санкция.
Съобразно събраните по делото доказателства съдът намира, че случаят не е
и маловажен.
Действително, от нарушението не са настъпили вредни последици. То обаче
е формално и не се отличава от останалите нарушения от своя вид, за да се
приеме, че обществената му опасност е явно незначителна. С оглед вида на
осъществявания превоз, непредставянето посочените документи, касаещи
допуснатото нарушение на европейска спогодба, навежда на висока степен на
обществена опасност на деянието, независимо, че обществената опасност на
дееца е ниска, предвид на това, че няма данни да е реализирал други
предходни нарушения от този вид. Отчетната информация, която дават тези
тахографски листи и удостоверения е за начина, продължителността на
работата самия водач на превозното средство и на самото МПС. Не
спазването на изискването на чл. 36, т.1, б.“i“ от Регламент 165/2014 г. е
пречка за отчитане на продължителността на времето на почивка, може да
доведе до сериозни последици, като ПТП, което определя високата степен на
обществена опасност на това нарушение. По посочените съображения
наказващият орган като не е приложил чл.28 от ЗАНН, не е нарушил закона,
като е изложил и съображения за това си становище.
Съдът намира, че в процесния случай е неприложимо преквалифицирането на
административното нарушение по чл.93, ал.2 от ЗАвП, тъй като същото касае
непредставяне от водач на моторно превозно средство, който извършва
обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници и товари други
документи, които се изискват от регламент на европейските институции, от
закона или от подзаконовите нормативни актове по прилагането му, а тези
касаещи документите, регистрирали времето на управление, прекъсванията и
почивките му през текущия ден, и тези от предходните 28 календарни дни са
в отделна разпоредба с оглед посочените по-завишени обществени
отношения, които охраняват.
4
С оглед на гореизложеното, съдът намира, че атакуваното от жалбоподателя
наказателното постановление следва да бъде потвърдено като
законосъобразно.
От наказващия орган не се претендират разноски до приключване на
делото в първата инстанция, като крайният момент, в който могат да бъдат
поискани такива е устните състезания, по аргумент от чл.80, ал.1 от ГПК, към
която препраща разпоредбата на чл.144 от АПК, към която пък препраща
разпоредбата на чл.63д, ал.1 от ЗАНН, поради което и съдът не се произнася
по същите.


РАЙОНЕН СЪДИЯ:
5