Решение по дело №2703/2018 на Софийски градски съд

Номер на акта: 2047
Дата: 15 ноември 2019 г. (в сила от 28 януари 2020 г.)
Съдия: Елена Тодорова Радева
Дело: 20181100902703
Тип на делото: Търговско дело
Дата на образуване: 20 декември 2018 г.

Съдържание на акта

Р       Е      Ш      Е       Н      И       Е

Гр.София,  … ноември 2019 година

 

В       ИМЕТО      НА      НАРОДА

 

Софийски градски съд, ТО, 6-6 състав, в закрито заседание на двадесет и втори октомври две хиляди и деветнадесета година, в състав:

 

                                                               СЪДИЯ: ЕЛЕНА РАДЕВА

 

с участието на съдебен секретар Кирилка Илиева, след като изслуша докладваното от съдията Радева т.д.№2703 по описа за 2018 година, за да се произнесе, взе предвид следното:

 

                   Искове с правно основание чл.95а във вр. с чл.95 ЗАПСП.

                  

                   Твърдения на ищеца сдружение „М.“ в исковата молба:

                   М. е сдружение по Закона за юридическите лица с нестопанска цел и чл.40 от Закона за авторското право и сродните му права (ЗАПСП) за колективно управление на авторски права на композитори, автори на литературни произведения, свързани с музика и музикални издатели. Сдружението е вписано в регистъра на организациите за колективно управление на Министерството на културата под № 1/ 13.01.1994г.; като притежава и удостоверение за регистрация № 62-00-0152/27.10.2011 г. и удостоверение № У-62/05.09.2014г.

                   Ответникът „М.М.“ 1. ООД е търговско дружество, което стопанисва обекти за хранене, в които публично се използват музикални произведения и свързани с тях литературни произведения (текстове) от репертоара на ищеца без надлежно отстъпени за този вид използване авторски права.

                             При посещение на 19.04.2018 г., около 18.40 часа вечерта, в ресторант „Майстор Манол“, който се намира в гр. София, бул. „Дондуков“ № 60А и който се стопанисва от ответника е установено, че са изпълнени публично следните песни, които са звучали на запис, посредством озвучаване на заведението с тонколони:

1.                     Гамбара ("Gambarra - Lexx Remix") в изпълнение на Кантома (Cantoma ) с автори:

      Марчело Да Силва Андраде / Andrade Marcelo Da Silva - композитор и автор на текста, член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);

      Филип Уилям Джон Майсън / Mison Phillip William John - композитор и автор на текста:, член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);

2.             Хистъри (History - M3 & Bachelor of Science Remix) - в изпълнение на Груув Армада“

(Groove Armada):

      Андрю Дерек Кокъп / Cocup Andrew Derek - композитор и автор на текста; член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);;

      Томас Чарлз Финли / Findlay Thomas Charles - композитор и автор на текста:, член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);

е Уил Янг / Young Will - коампозитор и автор на текста, член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);

3.            „Приятели“ в изпълнение на Тоника СВ с автори:

 Георги Трендафилов Велев - автор на текста;

         С.Д.- композитор, член на М.;

4.                                                                                                                                                                                     Пура Дива ("Pura Diva") в изпълнение на Бланк енд Джоунс (Blank & Jones) с            автори:

 ПиетБланкс/ Blank Piet-композитор и автор на текста, член на немското дружество ГЕМА (GEMA);

 Джаспа Джоунс / Jones Jaspa - композитор и автор на текста, член на немското дружество ГЕМА (GEMA);

 Андреас Кауфхолд / Kaufhold Andreas - Композитор и автор на текста, член на немското дружество ГЕМА (GEMA).

5.             Самър Сън ("Summer Sun”) в изпълнение на Крие Коко (Chris Coco) с автори:

      Кристофър Джон Мелър / Mellor Chrostopher John - композитор и автор на текста:, член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);

     Александър Дейвид Пътнам / Puttnam Alexander David          - композитор и     автор                                                                   на

текста:, член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS).

 

6.     Трайбъл Денс ("Tribal Dance") в изпълнение на Ту Ънлимитед (2 Unlimited ) с автори:

 Ксавиер Клейтън / Clayton Xravier - автор на текста, член на белгийското дружество

САБАМ (SABAM);  Реймънд Ел Рей Алийнгаард / Slijngaard Raymond L Ray - автор на текста, член на белгийското дружество САБАМ (SABAM);

»  Филип Марникс Лус Де Вилде / De Wiide Filip Marnix Luc - композитор на    музиката,член на белгийското дружество САБАМ (SABAM);

    Филип Джордж Ем Ел Мартенс/ Martens Filip Georges ML- композитор на    музиката,

член на белгийското дружество САБАМ (SABAM);

7.            Ю     гот ту лет да мюзик ( "You Got to Let The Music DJ Shog Remix) в изпълнение на Капела (Capella) с автори на музиката:

        Роберто Ардуни / Arduini Roberto - композитор, член на италианското дружество СИАЕ (SIAE);

*        Мауро Авентино / Mauro Aventino - композитор, член на италианското дружество СИАЕ (SIAE)

 Марко Барони / Baroni Marco - композитор, член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);

 Джанфранко Бортолоти / Gianfranco Bortolotti- композитор, член на италианското дружество СИАЕ (S1AE);

 Пиеранждело Феролди / Feroldi Pierangelo - член на италианското дружество СИАЕ (SIAE);

 Алесандро Нери / Neri Alessandro - член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);

 Антонио Пунтило /Puntillo Antonio- член на италианското дружество СИАЕ (SIAE);  Стивън Зучини / Zuchinni Steven- член на италианското дружество СИАЕ (S1AE); ® Дейвид Алън Камерън - Прайд / Cameron- Pryde David Allan - член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);

        Грейм Марк Комптън / Compton Graham Mark - член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);

 Джон Пол Къндал / Cundall John Paul - член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);

 Бърнард Лойд / Lloyd Bernhard - член на немското дружество ГЕМА (GEMA):

 Франк Мертенс / Frank Mertens /- член на немското дружество ГЕМА (GEMA):

*        Кристофър ОХаре / 0”hare Christopher - член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);

 Хартуинг Шрибаум / Schierbaum Hartwig - член на немското дружество ГЕМА (GEMA).

И с автори на текста на същата песен:

       Стефания Дал Пино / Dal Pino Stefania - член на италианското дружество СИАЕ (S1AE)

 Дейвид Апън Камерън - Прайд / Cameron- Pryde David Allan - член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);

       Грейм Марк Комптън / Compton Graham Mark - член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);

       Джон Пол Къндал / Cundali John Paul - член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);

               Бърнард Лойд / Lloyd Bernhard - член на немското дружество ГЕМА (GEMA):

 Франк Мертенс / Frank Mertens /- член на немското дружество ГЕМА (GEMA):

 Кристофър ОХаре / 0”hare Christopher - член на английското дружество Пи Ар Ec(PRS);

 Хартуинг Шрибаум / Schierbaum Hartwig - член на немското дружество ГЕМА (GEMA).

8.    Йор Кариърс (Your Careers) - в изпълнение на Ди Джей Фейвърс/ J Favours с композитор и автор на текста Кевин Хедж ( Hedge Kevin) - член на американското дружество BMI.

 

             Ищецът твърди, че посочените по- горе автори са членове на изброените организации за колективно управление на авторски права, с които сдружение М. има сключени договори за двустранно представителство и които,  на основание чл. 94с от ЗАПСП във връзка с § 24 от ПЗР на ЗИД на ЗАПСП (ДВ, бр.27/28.03.2018г), представлява на територията на Република България и отстъпва авторските им права за използване на техните произведения.

                   С цел използването на музикални произведения с уредени авторски права, сдружението сключва договори с различни категории ползватели, въз основа на които дава разрешение от името на своите членове и на членовете на сродните дружества за използването на техните произведения. Сред ползвателите по смисъла на § 2, т. 6 от ПРЗ на ЗАПСП са и питейни заведения, заведенията за хранене, търговски обекти и всякакви публични места, където се използват произведения за озвучаването им, без значение дали това озвучаване се извършва посредством изпълнения „ на живо” или техен звукозапис, независимо дали същият е включен в плейлист например или е част от радио- или телевизионна програма. За тази цел ползвателите следва да имат сключени договори по чл. 58 от ЗАПСП за предварително отстъпени авторски права със съответните правоносители директно или чрез организацията за колективно управление, която управлява съответната категория права в държавата, в която се осъществява използването.

                   Разпоредбите на чл. 35 и чл. 58 от ЗАПСП във връзка с чл. 18, ал.1 от ЗАПСП изискват използването на произведения да се осъществява въз основа на отстъпени права. Отстъпването на авторски права следва да се извършва въз основа на договори, с които се уговарят условията за съответния вид използване и размера на дължимото възнаграждение.

         Съобразно чл. 19 от ЗАПСП възнаграждение за права се дължи както за всеки вид използване, така и за всяко поредно използване на съответното произведение от същия вид.

          Ответното дружество “М.М.1.“ ООД няма отстъпени права да използва публично гореописаните произведения, използвани за озвучаване на стопанисваните от него два обекта, с което е нарушило нормата на чл.18, ал.2, т.З, предл. 2 от ЗАПСП. В случай, че ответното дружество има отстъпени права и е заплатило възнагражденията за тяхното ползване, правоносители са щели да получат дължимите им се възнаграждения. С факта на използване посредством озвучаването на заведението нарушението е безвъзвратно осъществено, като в резултат на действията на ответника посочените, носители на права са лишени от възнагражденията за своя творчески труд. Същевременно  липсват каквито и да било критерии за определяне обичайно на такова дължимо еднократно възнаграждение,  няма регламентира правила за заплащане на авторски възнаграждения при еднократно използване на произведенията, а наред с това и не е възможно да се установи какви са приходите на нарушителя, реализирани като резултат от използването на произведенията в процесиите песни, предвид на което и размерът на обезщетението следва да се определи съобразно чл. 95а, ал.1, т.1 от ЗАПСП критерии в техния минимален размер от 500 лв. за нарушено авторско право върху всеки закрилян обект.

          Разгласяването на констатираните нарушения е форма на превенция, особено в случаите, когато те са системни, поради което и при евентуалното им установяване и на основание чл. 956, ал.1, т.6 от ЗАПСП те следва да бъдат публично анонсирани, което обуславя основателността на иска.

         Моли съда, след като се убеди в основателността на изложеното, да постанови решение, с което осъди ответника да му заплати сумата от 7 500лв, представляваща обезщетение за претърпени вреди, под формата на пропуснати ползи, поради нарушаване на правата на авторите- членове на сродни организации за колективно управление направа, представлявани на територията на Република България от сдружение „М.“ върху всеки един от обектите по чл.3, ал.1 ЗАПСП, включ(ен във всяка песен, а именно: по 500лв за музиката и 500лв за текста, свързан с музиката в тези песни и на основание чл.95б, ал.1,т.6 ЗАПСП да разгласи за своя сметка диспозитива на съдебното решение в два всекидневника и в определен от съда часови пояс на телевизионна организация с национално покритие. Сочи банкова сметка. *** по това дело.

         В срока за отговор ответникът ТД „М.М.1.“ ООД, ЕИК *******, оспорва основателност на предявените искове.

         Твърди, че описаната фактическа обстановка от ищеца не отговаря на обективната истина.Твърди, че дружеството-ответник не е организирало специално събитие или концерт, като също така не е рекламирало по какъвто и да е начин публичното изпълнение на музикалните произведения.Твърди, че музикалният фон в заведението е строго определен, като съгласно заповед 03/12.11.2017 година в работното време на заведението от 10,00 часа до 24,00 часа всеки ден, на персонала е наредено да пуска радио, а в случай на организирано събитие персоналът трябва да оказва съдействие на гост музикантите и/ или диджеите за техните изпълнения.

         На 19.04.2018 (четвъртък) в заведението не е имало гост музикантите и/или музикалните диджеи, поради което същото се е озвучавало само и единствено от публично достъпно радио, излъчвано в свободен ефир. След проведена беседа с персоналът на заведението, всеки един от служителите е потвърдил, че заповедта на управителя никога не е била нарушавана поради предвидените в нея санкции.

       На първо място сочените от ищеца твърдения не отговарят на обективната истина. Твърдението му за публично изпълнение на посочените в исковата молба до колкото може да се твърди, че същите изобщо са звучали в заведението са неоснователни.

      Ищецът не посочва конкретни обстоятелства при, които са били установени твърдените от него факти, нито кой ги е установил. Не става ясно и в каква връзка е представена касовият бон, поради факта, че ищецът е юридическо лице.

     Видно от нормата на чл. 18, ал 2, т. 3 в закона не се съдържа легална дефиниция за понятието организиране на публичното представяне или изпълнение на произведение. Въпреки това от съдържанието на разпоредбата на чл.58 от ЗАПСП може да се направи извода, че при тази хипотеза става въпрос за концерти, излъчване на филми в кинозали, представяне на произведения пред широка аудитория с цел именно тази аудитория да ги възприеме като потребител на музика, текст, спектакъл, филм, хореография, изпълнение и т.н. По аргумент от чл.58, ал.2 ЗАПСП, под организирането на публично изпълнение на живо или чрез запис на произведения законодателят има предвид осигуряване на място; технически и други средства; изпълнители, респ. техни записи; разгласяването на публичното изпълнение и то от лице, което се афишира като организатор - чл. 58, ал.З ЗАПСП. Необходимо е всички гореизброени фактически действия да бъдат в кумулативна даденост, за да се приеме, че е налице "организиране" по смисъла на чл.97, ал. 1, т. 5 ЗАПСП, т.е. неизпълнението на което и да било от тези действия осуетява осъществяването на твърдялото от ищеца нарушение.

         На следващо място публичното изпълнение на процесиите музикални произведения не са разгласявани. Нещо повече, в настоящия случай се касае за заведение за обществено хранене, в което била възпроизвеждана някаква музика, но посетителите /доколкото ги е имало/ явно не са се намирали там с цел да я слушат - било на живо, било посредством запис.

           А и самото изпълнение не е било презентирано нито на живо, нито на запис, а е звучало като част от радиопрограма, излъчвана от радиостанция, до която свободен достъп имат неограничен кръг лица. В случая не трябва да се приема, че с пускане на звука на практика е било организирано публично изпълнение.

        По подобен начин неограничен кръг клиенти могат да възприемат, което и да било предаване, от която и да било пусната свободно в ефир радиостанция или телевизионна програма, използвани например в средства от общественият превоз на пътници, във общодостъпни открити площи, помещения на административни или обществени сгради, като хотели, училища, магазини и др. Клиентите в тези случаи не са посетили тези места с цел да слушат или гледат точно тези изпълнения.

           В конкретният случай, клиентите на заведението не са нарочна публика, събрана именно с цел потребяване на въпросното произведение на изкуството. Радиопредаване, с излъчване на музика, може да бъде възприето и от съседен жилищен имот, когато звукът е увеличен, при което слушатели на практика да се окажат много повече хора от посетителите в едно заведение. Това обаче, само по себе си, не може да се приравни на организиране на публично изпълнение, респективно би било парадоксално да представлява основание за ангажиране отговорността на лицето, включило приемника си или увеличило звука му. Позовава се на съдебна практика.

         На трето място, съдът не трябва да признава основателността на иска, поради факта, че ищецът в частност авторите, които той представлява ще се обогатят неоснователно, като реално ще получат два пъти възнаграждение за труда си. Веднъж дължимата такса е платена от радио- разпространителите и с настоящото производство се иска повторното и заплащане, което е недопустимо.

                   Съдът, преценявайки събраните по делото доказателства, поотделно и в съвкупността им, намери за установено следното:

                   От фактическа страна:

                   За установяване на своята активна легитимация ищецът М., българско дружество на композиторите и авторите за колективно управление на права при публично изпълнение и механичен запис, е представило слединете договори:

                   По делото е представен договор за взаимно представителство, сключен между ищеца М. и Дружество за изпълнителски права (Пи Ар Ес)- Великобритания, сключен на 01.06.1994 година.

                   По делото е представен договор между настоящия ищец и С.Г. Д., чийто предмет е прехвърляне на настоящия ищец правото на Д.да защитава и управлява неговите авторски права при условия, посочени в този договор, сключен на 26.09.1993година.

                       По делото е представен сключен между ищеца и дружеството на композиторите и авторите за права при публично изпълнение и механичен запис, „ГЕМА“, по силата на който М. предоставя на „ГЕМА“ изключително право, на територията, на която последното дружество осъществява дейността си, да дава необходимото разрешение за всички публични изпълнения на музикални произведения, с текст или не, които представляват закриляни обекти  по силата на разпоредбите на националното право, двустранни спогодби и многостранни международни конвенции, чийто предмет са права на автора, които съществуват понастоящем или които могат да възникват и станат обект на закрила през срока на действие на този договор.При условията на взаимност , на своя ред, „ГЕМА“ предоставя на М.изключително право на територията, на която последното дружество осъществява дейността си, да дава необходимите разрешения за всички публични изпълнения(съгласно определението на ал.3 от чл.1) на музикални произведения, с текст или не, които представляват закриляни обекти по силата на разпоредбите на националното право, двустранни спогодби и многостранни международни конвенции, чийто предмет са правата на автора(авторско право, интелектуална собственост и пр.), които съществуват понастоящем или ще възникнат и станат обект на закрила на действието на настоящия договор- чл.1, ал.2 от договора. Договорът е сключен на 14.02.1994 година.

                   По делото е представен договор за взаимно представителство, сключен между ищеца М. и дружество на авторите, композиторите и продуцентите на музика SABAM- Белгия, с аналогично съдържание,  1993 година.

                   По делото е представен договор за взаимно представителство между настоящия ищец и  BUMA- Холадния, в сила от 01.01.2007 година.

                   По делото е представен договор за взаимно представителство, сключен между ищеца М. и С. И. д. О. ед Е.- Италия, с аналогично съдържание, от 20.09.1993 година.

                   По делото е представен договор от 01.07.1993 година, сключен между ищеца М. и „Б.М.И..“( БМИ) – САЩ, с който чуждестранното сдружение БМИ предоставя на ищеца правата, които притежава или придобива върху излъчване или публично изпълнение на произведения на БМИ, независимо с помощта на какви средства и дали тези средства са познати и се използват или ще бъдат открити впоследствие - чл.3 от договора.С разпоредбата на чл.7 от договора страните са се съгласили да защитават, обезщетяват и предпазват, и пр. каквито и да е и всякакви загуби и вреди, произтичащи от изпълнението на едно или повече произведения на съответната страна на територията на другата. Договорът е сключен на 09.01.2003 година, като има действие до 31.0.12.2004 година, видно от представените по делото доказателства.

                  

                   По делото се установява факта това, че в обекта, стопанисван от ответника са изпълнени публично, посредством озвучаване на запис, на посочените в исковата молба песни, на 19.04.2018 година. В тази връзка е допуснат и разпитан като свидетел Ч. Велинов П., който дава показания, че работи като сътрудник на ищеца от 10 години. Посещава търговски обекти относно спазване на ЗАПСП.Разполага със софтуер като приложение на мобилния телефон, който веднага идентифицира музикалното произведение. Посетил е с друг колега ресторанта на ответника, не е имало организирано събитие, през цялото време е звучала музика, а неговото приложение я е идентифицирало. Твърди, че прави отчет след всяко посещение на обект.

                   По делото е представен отчета на този свидетел ( лист163 от делото) в заверен препис, който документ не е оспорен като неистински в хода на процеса.

 

                  По делото е изслушана съдебно-оценителска експертиза, изготвена от вещото лице В.П., съобразно която вещото лице сочи на съда, че няма определено възнаграждение за еднократно публично изпълнение на музикални произведения чрез запис в публичното заведение за хранене, няма и критерии за определяне на възнаграждение за еднократно публично изпълнение на музикално произведение чрез запис в заведение за хранене, в тарифата на ищеца или в други тарифи и нормативни актове няма определен размер на възнаграждението за еднократно публично излъчване на музикални произведения.Приложим е експертният метод, тъй като има такава практика в тази област, когато искът е установен по основание, но няма достатъчно данни за размера му. В тези случаи върху всяко от описаните музикални произведения, се определя законово минимално обезщетение в размер на 500лв за музиката и 500лв за текста към всяко музикално произведение или общ за вторите на музиката и на текста на песните по исковата молба обезщетение възлиза на 7 500лв.

                   По делото е изслушана съдебна експертиза, изготвена от вещото лице К.Б., който въз основа на доказателствата по делото и международните база данни за идентификация на правоносители I. P.I. , както и за идентификация на произведения W.I.D, достъп до които е осъществен от посочено лице, служител на ищеца в отдел „Разпределение“, вещото лице Б. сочи, че относно авторите на музиката и текста на седемте произведения, както към момента на извършване на нарушението, така и към датата на предявяване на претенциите, са посочените от ищеца.

                  

                   При така установената фактическа обстановка съдът достига до следните изводи:

         Съгласно разпоредбата на чл. 5 от ЗАПСП носител на авторското право е авторът - физическото лице, в резултат на чиято творческа дейност е възникнало произведението.  Правото възниква от момента на създаването на определено произведение на литературата, изкуството и науката, от който момент произведението е обект на закрила, съгласно чл. 3 от ЗОПСП. Обект на закрила съгласно чл. 3, ал. 1 т. 1, пр.1 и т. 2 от ЗАПСП   са и музикалните произведения.

          Създаването на произведение, обект на правна закрила по ЗАПСП, води за неговия автор до възникване на имуществени и неимуществени права, регламентирани в чл. 15 и следващите от ЗАПСП.

          Чл. 19 от ЗАПСП признава имущественото право на автора да разреши използването на произведението от други лица, като  и правото на възнаграждение за всеки вид използване на произведението и за всяко поредно използване, като чл. 18, ал. 2 от ЗАПСП сочи, че  формите на използване на авторското произведение  включват публичното представяне или изпълнение на произведението(т.3).

         Използването на авторско произведение без съгласие на автора (чл. 35 от ЗАПДП) съставлява нарушение на авторското право, което поражда в негова  полза право на обезщетение за причинените вреди (чл.95 ЗАПСП).

         Съгласно чл. 95г ЗАПСП юридическите лица и едноличните търговци носят гражданска отговорност за нарушаването на права по този закон, извършено виновно от лицата, които ги представляват, съответно от техни служители или от лица, наети от тях. В този случай вината се предполага до доказване на противното.

                  Ищецът е организация за колективно управление на права по см. на  на чл.94а от ЗАПСП, като не се спори авторите да са членове на изброените организации за колективно управление на авторски права, с които сдружение М. има сключени договори за двустранно представителство и които, като  представлява на територията на Република България и отстъпва авторските им права за използване на техните произведения ( § 24 от ПЗР на ЗИД на ЗАПСП (ДВ, бр.27/28.03.2018г.) При тяхната защита той разполага със самостоятелна процесуална легитимация, в съответствие с нормите на чл.94с и 95в от ЗАПСП.

                   Съдът намира, че хода на съдебното дирене е установено твърдяното нарушениеизползване на  посочените по-горе музикалните произведения  по см. на чл.18, ал.2 от ЗАПСП, осъществено на 19.04.2018 г. в обект стопанисван от ответника, като  последният не е установил това да е сторено въз основа  притежавано от него право. Тогава когато радио- или телевизионнна програма и музиката съм нея се ползва като част от друга услугаслучая за озвучаване на търговски обект), е налице публично изпълнение по смисъла на чл. 58 от ЗАПСП, за което ползвателят следва да има отделно разрешение от носителите на права.( В тази насока са решенията по дело № С- 306/2005 г. SGAE v. RafaelHoteles СА, С-117/2015 г. , решение по дело № С-403/2008г. и др. на Съда на ЕС).

          Носителят на авторското право има право на възнаграждение по чл. 19 от ЗАПСП. Следователно  използването на произведенията на авторско право  без надлежно разрешение е в причинна връзка с  възникнала вреда, имаща характер на пропусната полза - нереализиран доход от лицензионно възнаграждение.

         Налице е основание за прилагане на разпоредбата на чл, 95а, ал 1 ЗАПСП, като претенцията на ищеца е в минималния размер от 500 лв. за всяко от праватаза  текст и за музика, за всяка песен и следователно се явява основателна.

         С оглед основателността на претенцията, искането по чл. 95б, ал.1, т.6 от ЗАПСП се явява основателно.

                Горното налага извода за основателност на предявените искове в пълния им предявен размер.

                   Като последица от уважаването на исковете, на основание чл.95б, ал.1,т6 ЗАПСП диспозитива на решението следва да бъде разгласен за сметка на ответника във вестниците „Сега“ и „24 часа“ и в ефира на БНТ в часовия пояс от 18 до 20 часа.

                   В тежест на ответника следва да се възложат направените от ищеца разноски – 480лв държавна такса и 850 лв възнаграждение за вещи лица и 830лв адвокатско възнаграждение, за които по делото са налице доказателства, че са разходи, направени от ищеца по това дело. 

                   При изложеното съдът

 

                   Р        Е        Ш        И:      

 

                   ОСЪЖДА, на основание чл.95 във връзка с чл.95а, ал.1, т.1  ЗАПСП,  „М.М.1.“ ООД, ЕИК *******, със седалище и адрес на управление ***, да заплати на сдружение на композитори, автори на музика и музикални издатели за колективно управление на авторски права „М.“, ЕИК  *******, със седалище и адрес на управление ***, сумата от 7 500 лв (седем хиляди и петстотин лева), представляваща обезщетение на осъществено нарушение   на 19.04.2018 година в обект, стопанисван от ответника, в който са изпълнени публично, посредством озвучаване на запис на следните песни:     Гамбара ("Gambarra - Lexx Remix") в изпълнение на Кантома (Cantoma ) с автори:  Марчело Да Силва Андраде / Andrade Marcelo Da Silva - композитор и автор на текста, член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS); Филип Уилям Джон Майсън / Mison Phillip William John - композитор и автор на текста:, член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);

          Хистъри (History - M3 & Bachelor of Science Remix) - в изпълнение на Груув Армада“(Groove Armada): Андрю Дерек Кокъп / Cocup Andrew Derek - композитор и автор на текста; член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS); Томас Чарлз Финли / Findlay Thomas Charles - композитор и автор на текста:, член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);      Уил Янг / Young Will - композитор и автор на текста, член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);

         „Приятели“ в изпълнение на Тоника СВ с автори: Георги Трендафилов Велев - автор на текста;С.Д.- композитор, член на М.;

        Пура Дива ("Pura Diva") в изпълнение на Бланк енд Джоунс (Blank& Jones)с автори:     Пиет Бланкс/ Blank Piet-композитор и автор на текста, член на немското дружество ГЕМА (GEMA);   Джаспа Джоунс / Jones Jaspa - композитор и автор на текста, член на немското дружество ГЕМА (GEMA);    Андреас Кауфхолд / Kaufhold Andreas - Композитор и автор на текста, член на немското дружество ГЕМА (GEMA).

          Самър Сън ("Summer Sun”) в изпълнение на Крие Коко (Chris Coco) с автори: Кристофър Джон Мелър / Mellor Chrostopher John - композитор и автор на текста:, член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);Александър Дейвид Пътнам / Puttnam Alexander David -композитор и    автор         на текста:, член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);

 

           Трайбъл Денс ("Tribal Dance") в изпълнение на Ту Ънлимитед (2 Unlimited ) с автори: Ксавиер Клейтън / Clayton Xravier - автор на текста, член на белгийското дружество   САБАМ (SABAM);  Реймънд Ел Рей Алийнгаард / Slijngaard Raymond L Ray - автор на текста, член на белгийското дружество САБАМ (SABAM);        Филип Марникс Лус Де Вилде / De Wiide Filip Marnix Luc - композитор на        музиката, член на белгийското дружество САБАМ (SABAM);    Филип Джордж Ем Ел Мартенс/ Martens Filip Georges ML- композитор на  музиката, член на белгийското дружество САБАМ (SABAM);

       Ю        гот ту лет да мюзик ( "You Got to Let The Music DJ Shog Remix) в изпълнение на Капела (Capella), с автори на музиката: Роберто Ардуни / Arduini Roberto - композитор, член на италианското дружество СИАЕ (SIAE); Мауро Авентино / Mauro Aventino - композитор, член на италианското дружество СИАЕ (SIAE); Марко Барони / Baroni Marco - композитор, член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);  Джанфранко Бортолоти / Gianfranco Bortolotti- композитор, член на италианското дружество СИАЕ (S1AE);  Пиеранждело Феролди / Feroldi Pierangelo - член на италианското дружество СИАЕ (SIAE); Алесандро Нери / Neri Alessandro - член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);

 Антонио Пунтило /Puntillo Antonio- член на италианското дружество СИАЕ (SIAE);  Стивън Зучини / Zuchinni Steven- член на италианското дружество СИАЕ (S1AE); ® Дейвид Алън Камерън - Прайд / Cameron- Pryde David Allan - член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);  Грейм Марк Комптън / Compton Graham Mark - член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);  Джон Пол Къндал / Cundall John Paul - член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);  Бърнард Лойд / Lloyd Bernhard - член на немското дружество ГЕМА (GEMA); Франк Мертенс / Frank Mertens /- член на немското дружество ГЕМА (GEMA); Кристофър ОХаре / 0”hare Christopher - член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS); Хартуинг Шрибаум / Schierbaum Hartwig - член на немското дружество ГЕМА (GEMA). И с автори на текста на същата песен: Стефания Дал Пино / Dal Pino Stefania - член на италианското дружество СИАЕ (S1AE); Дейвид Апън Камерън - Прайд / Cameron- Pryde David Allan - член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS);  Грейм Марк Комптън / Compton Graham Mark - член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS); Джон Пол Къндал / Cundali John Paul - член на английското дружество Пи Ар Ес (PRS); Бърнард Лойд / Lloyd Bernhard - член на немското дружество ГЕМА (GEMA); Франк Мертенс / Frank Mertens /- член на немското дружество ГЕМА (GEMA); Кристофър ОХаре / 0”hare Christopher - член на английското дружество Пи Ар Ec(PRS); Хартуинг Шрибаум / Schierbaum Hartwig - член на немското дружество ГЕМА (GEMA);

              Йор Кариърс (Your Careers) - в изпълнение на Ди Джей Фейвърс/ J Favours с композитор и автор на текста Кевин Хедж ( Hedge Kevin) - член на американското дружество BMI.

 

                   На основание чл.95б, ал.1, т.6 от ЗАПСП постановява диспозитива на решението да бъде разгласен за сметка на ответника във вестниците „Сега“ и „24 часа“ и и в ефира на БНТ в часовия пояс от 18 до 20 часа.

                   На основание чл.78, ал.1 ГПК ОСЪЖДА „М.М.1.“ ООД, ЕИК *******, със седалище и адрес на управление ***, да заплати на сдружение на композитори, автори на музика и музикални издатели за колективно управление на авторски права „М.“, ЕИК  *******, със седалище и адрес на управление ***, сумата от 2 160лв., представляваща разноски по делото.

                   РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване пред САС в 2-седмичен срок от връчването му на страните.

 

                                                                        

 

                                                                 СЪДИЯ: