Решение по дело №19/2018 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 13 април 2018 г. (в сила от 12 март 2019 г.)
Съдия: Галя Петкова Иванова
Дело: 20187220700019
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 18 януари 2018 г.

Съдържание на акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е

 

№ 67

 

гр. Сливен, 13. 04. 2018 г.

 

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – СЛИВЕН, в публично заседание на двадесет  и  втори  март,  две  хиляди  и  осемнадесета  година,  в  състав:

             

                                           АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ:  Галя  Иванова

 

При участието на секретаря Радостина Желева, като разгледа докладваното от административния съдия административно дело № 19 по описа на съда за 2018 година, за да се произнесе, съобрази следното:

 

            Производството е по реда на чл. 145 – чл. 178 от Административно-процесуалния кодекс /АПК/ във връзка с чл. 13, ал. 5 от Закона за социално подпомагане /ЗСП/.

            Образувано е по жалба от С.О.Б. с ЕГН: **********, с адрес: ***, против Заповед № ЗСП/Д-СН-НЗ/512 от 30.10.2017 г. на Директора на Дирекция „Социално подпомагане”– Нова Загора, с която на С.О.Б. е отказана целева помощ за отопление за отоплителен сезон 2016/2017 г. Оспорващият твърди в жалбата си, че е налице неизпълнение на предходно постановени съдебни решения от страна на административния орган и неправилно му е отказана целева помощ за отопление. В съдебно заседание уточнява изрично, че оспорва заповедта на Директора на Дирекция „Социално подпомагане”– Нова Загора и моли да бъде отменена.

            В съдебно заседание оспорващият, редовно призован, се явява лично. Поддържа жалбата и моли да бъде уважена.

            Административният орган – Директора на Дирекция “Социално подпомагане” /ДСП/ – Нова Загора, редовно призован, не се явява в съдебно заседание. Представлява се от упълномощен процесуален представител, който оспорва жалбата като неоснователна и моли да бъде отхвърлена. Излага съображения за законосъобразност на оспорената заповед.

Административният съд, след като обсъди и прецени наведените в жалбата доводи, становищата на страните и събраните по делото относими към спора доказателства, приема за установено от фактическа страна следното:

Производството пред административния орган е образувано по Заявление-декларация от С.О.Б. за отпускане на целева помощ за отопление с твърдо гориво, подадена до Директора на ДСП – Нова Загора – Вх. № 512 от 12.08.2016 г. В подаденото по утвърден образец Заявление-декларация оспорващият е декларирал, че: е ж.; брутният доход на семейството му през предходните 6 месеца е в размер на 2060 лева; жилището, което обитава, е собствено, състои се от 4 стаи; притежава лек автомобил; притежава и втори имот– гарсониера, който „всъщност е на в. М. О. С.“. Към заявлението-декларация са описани като приложени: Нотариални актове – два броя; Експертно решение на НЕЛК от 05.11.2009 г., с което на С.Б. е определена 56 % трайно намалена работоспособност; Експертно решение от 07.04.2011 г. на ТЕЛК- МБАЛ “Д-р Иван Селимински” АД – Сливен, с което на с. на Б. – М. Б., е определена 50 % трайно намалена работоспособност; декларации.

По повод подаденото от оспорващия заявление-декларация е извършена социална анкета от с. р. при ДСП–Нова Загора, за която е изготвен Социален доклад от 29.08.2016 г. с предложение за отказ на целева помощ за отопление, тъй като семейството притежава два жилищни имота. Издадена е Заповед № ЗСП/Д-СН-НЗ/512 от 01.09.2016 г. на Директора на ДСП–Нова Загора, с която на С.О.Б. е отказана целева помощ за отопление за отоплителен сезон 2016/2017 г. Заповедта е обжалвана по административен ред и с Решение № 20-РД06-0004 от 27.09.2016 г. на Директора на Регионална дирекция за социално подпомагане /РДСП/ - Сливен, жалбата е отхвърлена. Заповедта е обжалвана и по съдебен ред, като с Решение № 195 от 15.12.2016 г., постановено по адм. дело № 271 / 2016 г. по описа на Административен съд – Сливен, е отменена и преписката е върната на административния орган за ново произнасяне при съобразяване с указанията, дадени в мотивите на решението, а именно– провеждане на нова социална анкета за установяване действителното състояние на притежавания втори имот и наличието на възможност за получаване на доходи от него. Първоинстанционното съдебно решение е оставено в сила с Решение № 8593 от 04.07.2017 г., постановено по адм. дело № 2255 / 2017 г. по описа на Върховен административен съд на Република България – Шесто отделение.

В изпълнение на съдебното решение и на решение на Директора на РДСП от 27.09.2017 г., е извършена нова социална анкета от социален работник при ДСП–Нова Загора, за която е изготвен Социален доклад от 23.10.2017 г. В Социалния доклад е констатирано, че: оспорващият живее заедно със с. си в жилище на адрес: гр. Н. З., ул……………. № …, с. на н. и с. му, въз основа на нотариален акт от 1993 г; д. семейство – с. и с.; с. са в нетрудоспособна възраст, лица с увреждания; доход от пенсия – 1612,54 лева; други доходи – 14328,83 лева; жилището представлява двуетажна къща с по 4 стаи на етаж, л. обитават първия етаж, обзаведен добре с обичайните вещи за потребление, вторият етаж не е завършен и не се ползва; на 23.02.2016 г. С.Б. е закупил жилищен имот– апартамент в гр. Н. З., ул. ………. № …, състоящ се от две стаи и санитарен възел, в жилището не живее никой, стаите са празни и не са обзаведени; диференцираният минимален доход за отопление е 268,68 лева; СМДО за предходните 6 месеца е 2594,56 лева – от пенсии и от приходи, видни от справка за движението по банкова сметка с т.*** С.Б.. В Социалния доклад е направено предложение за отказ за отпускане на целева помощ за отопление, тъй като семейството притежава втори жилищен имот, който би могъл да бъде източник на доходи, и средномесечният доход за предходните 6 месеца е по-висок от диференцирания минимален доход за отопление на семейството.

 На 30.10.2017 г. е издадена оспорената в настоящото производство заповед, с която на оспорващия е отказана исканата целева помощ. Заповедта е издадена от Д. на ДСП – Нова Загора – Ц. В. Б., видно от отразеното в заповедта и в Писмо Изх. № 2002-11-00-0378 от 14.02.2018 г. по описа на ДСП – Нова Загора /л.72/. Заповедта е издадена, въз основа на подаденото заявление-декларация, на приложените към административната преписка документи и на констатациите на извършената социална анкета. В оспорения акт е посочено, че същият се издава на основание чл. 13, ал. 2 от ЗСП, чл. 4, ал. 4 от Наредба № РД-07-5 от 2008 г., Заповед № РД01-464 от 21.07.2016 г. на МТСП и изготвен социален доклад. Изложени са следните мотиви за отказ на исканата целева помощ за отопление: семейството не отговаря на условията на чл. 2, ал. 1 от горепосочената Наредба, във връзка с чл. 10, ал. 1, т. 4 от ППЗСП и чл. 11, ал. 2 от ЗСП; притежаването на втори жилищен имот е извън хипотезата на вещи за обичайно потребление, съгласно § 1, ал. 1, т. 7 от ДР на ППЗСП; този имот би могъл да бъде източник на доходи срещу отдаване под наем или продажба, поради което не са изчерпани всички възможности за самоиздръжка на семейството; семейството не отговаря на условията на чл. 2, ал. 1 от Наредба № РД-07-5 от 2008 г. – средномесечният доход за предходните 6 месеца преди подаване на заявлението-декларация – в размер на 2594,56 лева, е по-висок от диференцирания минимален доход за отопление на семейството– 268,68 лева.

С цитираната в мотивите на оспорения акт Заповед № РД01-464 от 21.07.2016 г. на Министъра на труда и социалната политика /публикувана на интернет страницата на Министерство на труда и социалната политика/ е определен месечният размер на целевата помощ за отопление за отоплителен сезон 1 ноември 2016 г. – 31 март 2017 година – в размер на 72,46 лева.

Оспорената заповед е съобщена на оспорващия на 01.11.2017 г. Обжалвана е по административен ред – пред Директора на РДСП – Сливен. С Решение № 20-РД04-1170 от 18.12.2017 г. на Директора на РДСП – Сливен и на основание чл. 97, ал. 1 от АПК, подадената от С.Б. жалба е отхвърлена. Решението на Директора на РДСП – Сливен е съобщено на оспорващия на 03.01.2018 г. Жалбата срещу оспорената заповед е подадена чрез изпращане по пощата на 17.01.2018 г.

            Между страните няма спор, че семейството на Б. е д.: с. и с., и че за предходните 6 месеца преди подаване на заявлението-декларация, пенсиите на оспорващия Б. и на с. му са в общ размер на 1612,54 лева. Не са спорни и обстоятелствата относно притежаваните от семейството недвижими имоти, а именно: 1. Двуетажна жилищна сграда, находяща се в гр. Н. З., ул. …………. № …, в която семейството живее, придобита на 28.07.1993 г., и 2. Самостоятелен обект в сграда с площ 56,830 кв.м. ведно с избено помещение, находящ се в гр. Н. З., ул. ………….. № …., придобит на 23.02.2016 г. Относно първия имот по делото е представено Удостоверение по декларирани данни, издадено на 06.11.2017 г. от Община Нова Загора /л.61/, а относно втория имот – Справка от Служба по вписванията – Нова Загора /л.119/. Няма спор между страните и по отношение на обстоятелството, че семейството притежава лек автомобил, деклариран в подаденото заявление-декларация.

            Във връзка с втория жилищен имот, оспорващият Б. твърди, че: същият е закупен със средства на в. му, която е превела парите по негова банкова сметка и която е извършила довършителни работи в апартамента: поставени плочки, мивка, теракот, останало боядисването и кухненското обзавеждане.

            По делото са представени два броя писма до Директора на ДСП – Нова Загора, от кантори за недвижими имоти в гр. Нова Загора. В Писмо от 13.03.2018 г. от ЕТ „Н. С. – Ш.“ е посочено, че за времето от 01.02.2016 г. до 31.07.2016 г. недвижимият имот на адрес: гр. Н. З., ул. …………… № …, би се отдал под наем за сумата от 60 до 80 лева месечно. В Писмо от 13.03.2018 г. от У. на „А. к. ДДД“ ЕООД е посочено, че от 2015 г. се е увеличило неколкократно търсенето на имоти под наем и че за периода от 01.02.2016 г. до 31.07.2016 г. жилището, находящо се на ул. …………. № …, състоящо се от две стаи и санитарен възел, тераса – необзаведено, е възможно да се наеме с наемна цена в размер на 90-100 лева месечно.

            В административната преписка се съдържа Справка за движението по сметка в Юробанк България АД с т. С.О.Б., видно от която за периода от 01.02.2016 г. до 31.07.2016 г. по сметката на Б. са постъпили приходи в общ размер на 14328,83 лева – чрез преводи от К. О..

            За горепосочените приходи оспорващият твърди, че са преводи от неговата внучка във връзка със закупуването на жилището, находящо се в гр. Н. З., ул. ……….. № ….

Въз основа на установената по делото фактическа обстановка, съдът прави следните правни изводи:

Жалбата е допустима по следните съображения:

Предмет на оспорване в настоящото производство е Заповед на Директора на Дирекция “Социално подпомагане” – Нова Загора, с която на оспорващия е отказана социална помощ - целева помощ за отопление. Заповедта е обжалвана по административен ред пред Директора на РДСП – Сливен. С решение на Директора на РДСП – Сливен, жалбата е отхвърлена. Предвид разпоредбата на чл. 98, ал. 2, изр. второ от АПК, на оспорване пред съда подлежи първоначалният административен акт. Процесната жалба е подадена в предвидения в чл. 149, ал. 3 във връзка с ал. 1 от АПК 14-дневен преклузивен срок. Следователно, съдът е сезиран с оспорване на първоначален индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21, ал. 1 от АПК, поради което и на основание чл. 132, ал. 1 и чл. 133 от АПК, делото е родово и местно подсъдно на настоящия съд. Оспорването е извършено в предвидения от закона срок, от надлежна страна, при наличие на правен интерес и срещу индивидуален административен акт, който подлежи на съдебен контрол.

Разгледана по същество, жалбата е неоснователна по следните съображения:

В съответствие с изискването на чл. 168, ал. 1 от АПК, съдът извърши проверка за законосъобразност на оспорения административен акт на всички основания по чл. 146 от АПК.

Оспорената заповед е издадена от компетентен административен орган, действал в кръга на предоставените му правомощия, на основание чл. 13, ал. 2 от ЗСП във връзка с чл. 4, ал. 4 от Наредба № РД-07-5 от 16.05.2008 г. за условията и реда за отпускане на целева помощ за отопление, издадена от Министъра на труда и социалната политика. С нормата на чл. 13, ал. 2 от ЗСП Директорът на Дирекция “Социално подпомагане” /или упълномощено от него длъжностно лице/ е овластен да издава заповед, с която да се произнася по искане за отпускане на социална помощ. В разглеждания случай оспореният акт е издаден от Директора на Дирекция “Социално подпомагане” – Нова Загора, в рамките на неговата материална и териториална компетентност.  

При издаване на оспорения акт е спазена установената форма – заповедта е писмена и е мотивирана – в съответствие със специалната разпоредба на чл. 13, ал. 3 от ЗСП. Посочени са фактическите и правните основания за издаването й, част от които се съдържат в изготвения социален доклад, към който е налице изрично препращане в оспорената заповед и който се намира в административната преписка. Административният акт съдържа изискуемите от нормата на чл. 59, ал. 2 от АПК реквизити.

В административното производство не са допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила. Оспорената заповед е издадена въз основа на подадено от оспорващия заявление-декларация за отпускане на целева помощ за отопление с твърдо гориво и след извършена социална анкета и изготвен социален доклад от социален работник, съдържащ мотивирано предложение за отказ на помощта, с оглед на което е спазена процедурата, предвидена в чл. 13, ал. 2 от ЗСП във връзка с чл. 4 от горепосочената Наредба.

Оспорената заповед е издадена и в съответствие с материалния закон, и с целта на закона, по следните съображения:

Правото на българския гражданин на социално подпомагане чрез социални помощи е предпоставено от задължението му да полага грижи за задоволяване на своите жизнени потребности и е обусловено от невъзможността му по независещи от него причини да задоволи основните си жизнени потребности /чл. 2, ал. 1 - 3 от ЗСП/. Разпоредбата на чл. 1, ал. 3 от ЗСП въвежда социалната работа като основен критерий за осъществяване на социалното подпомагане при прилагане на индивидуален подход и комплексна оценка на потребностите на лицата и семействата. Съгласно чл. 12, ал. 2 от ЗСП, социалните помощи се отпускат след преценка на всички обстоятелства, визирани в точки от 1 до 7, а именно: доходите на лицето или семейството, имущественото състояние, семейното положение, здравословното състояние, трудовата и учебната заетост, възрастта, други констатирани обстоятелства. По този начин се осигурява спазването на принципното положение, залегнало в чл. 11, ал. 2 от ЗСП, социалните помощи да се получават от лицата, след като са изчерпани всички възможности за самоиздръжка.  

 В разглеждания случай, правилни са изводите на административния орган, че не са изчерпани всички възможности за самоиздръжка на семейството, с оглед притежаването на втори жилищен имот, който би могъл да бъде източник на доходи, и че средномесечният доход на семейството за предходните 6 месеца преди подаване на заявлението-декларация е в размер на 2594,56 лева, и е по-висок от диференцирания минимален доход за отопление на семейството от 268,68 лева. Заявените в противоположен смисъл твърдения на оспорващия са неоснователни.

В разпоредбата на чл. 12, ал. 4 от ЗСП е предвидено, че условията и редът за отпускане на целевите помощи за отопление се уреждат с наредба на министъра на труда и социалната политика. В съответствие с тази законова норма, условията и редът за отпускане на целева помощ за отопление на лица и семейства през отоплителния сезон са определени с Наредба № РД-07-5 от 16.05.2008 г. за условията и реда за отпускане на целева помощ за отопление, издадена от Министъра на труда и социалната политика /обн., ДВ, бр. 49 от 27.05.2008 г., в сила от 27.05.2008 г./. Съгласно чл. 2, ал. 1 от Наредбата, право на целева помощ за отопление имат лицата и семействата, чийто средномесечен доход за предходните 6 месеца преди месеца на подаване на заявлението-декларация е по-нисък или равен от диференциран минимален доход за отопление и отговарят на условията по чл. 10 и чл. 11 от ППЗСП. Посочените в цитираната норма предпоставки са предвидени кумулативно.

От изложеното следва, че едно от кумулативно необходимите условия, за да е налице правото на целева помощ за отопление, предвидено в чл. 2, ал. 1 от Наредба № РД-07-5 от 16.05.2008 г., е лицето или семейството да отговаря на изискванията по чл. 10 и чл. 11 от ППЗСП. Разпоредбата на чл. 10, ал. 1, т. 4 от ППЗСП въвежда като условие за получаване на исканата помощ лицата и семействата, подали заявление, да не притежават движима и недвижима собственост и/или идеални части от нея, с изключение на случаите по т. 1, която може да бъде източник на доходи, с изключение на вещите, които служат за обичайно потребление на лицето или семейството. В случая е установено, че семейството притежава втори жилищен имот, който може да бъде източник на доходи. В тази връзка неоснователно е твърдението на оспорващия, че в действителност жилищният имот е собственост на друго лице – негова в.. По смисъла на действащото гражданско законодателство, собственик на недвижимия имот е лицето, посочено като такова в съответния нотариален акт. Видно от приложената по делото Справка от Служба по вписванията – Нова Загора, на 23.02.2016 г. оспорващият Б. е закупил от лицата Д. и Н. Х. посочения имот, като за сключения договор е издаден нотариален акт с материален интерес – 29 500 лева. Следователно е налице отрицателна предпоставка за получаване на социална помощ, тъй като семейството не отговаря на условието по чл. 10, ал. 1, т. 4 от ППЗСП. Възражението на оспорващия, че жилището не може да бъде отдадено под наем, тъй като е необзаведено, е неоснователно. По делото са представени писма от кантори за недвижими имоти в гр. Нова Загора, видно от които жилището може да се наеме с наемна цена от 60 до 100 лева месечно. Наличието на право на собственост в патримониума на Б. и с. му по отношение на този втори жилищен имот обуславя възможността семейството да се сдобие с допълнителни доходи: имотът би могъл да се продаде, да се отдаде под наем или с него да бъде извършен акт на разпореждане по друг възмезден начин. В нормативната уредба не е предвиден критерий в какъв размер е необходимо да са тези доходи, поради което е ирелевантна стойността на насрещната парична престация на евентуалния контрагент. Наред с изложеното, в разпоредбата на чл. 10, ал. 1, т. 4 от ППЗСП не се съдържа изискване от имота реално да са получени доходи, а единствено от същия да е възможно да бъдат получени доходи. За целите на социалното подпомагане са без значение причините и мотивите, поради които от имота реално не са получени доходи, а е достатъчно този имот обективно да може да бъде източник на доходи. Законодателят не е разширил обхвата на посоченото условие с основания, свързани с реално получаване на доходи, а е уредил като правоизключващ факта на вероятната възможност за получаване на доходи от недвижимата собственост. В този смисъл е и практиката на Върховен административен съд на Република България: Решение № 11739 от 05.10.2017 г. по адм. дело № 12491 / 2016 г., VI о.; Решение № 5453 от 02.05.2017 г. по адм. дело № 6150 / 2016 г., VI о.; Решение № 12308 от 15.11.2016 г. по адм. дело № 8/ 2016 г., VI о.; Решение № 12037 от 12.11.2015 г.  по адм. дело № 4287 / 2015 г., VI о.; Решение № 7487 от 22.06.2015 г. по адм. дело № 1063 / 2015 г., VI о.; Решение № 10945 от 18.07.2013 г. по адм. дело № 5645 / 2013 г., VI о.; Решение № 8941 от 20.06.2012 г. по адм. дело № 292 / 2012 г., VI о.; Решение № 3039 от 29.02.2012 г. по адм. дело № 14001/2011 г., VI о.

Налице е и втора отрицателна предпоставка по чл. 10, ал. 1, т. 1 от ППЗСП. Установено е, че обитаваното от д. семейство на оспорващия собствено жилище не е единственото. Заедно със с. си притежават втори жилищен имот в същото населено място. Отделно от това, обитаваното жилище е по-голямо от предвиденото в чл. 10, ал. 1, т. 1, б."б" от ППЗСП. В проведеното на 22.03.2018 г. съдебно заседание оспорващият посочва, че в жилището живее със с. си, а семейството на с. му живее в ч.. Не е спорно обстоятелството, че обитаваното жилище представлява двуетажна жилищна сграда с по 4 стаи на етаж, като семейството обитава първия етаж. От изложеното следва, че не е налице изискването на чл. 10, ал. 1, т. 1, б. „б“ от ППЗСП– двучленното семейство да обитава жилище, което да не е по-голямо от двустайно.

Семейството не отговаря и на условието, предвидено в чл. 2, ал. 1 от Наредба № РД-07-5 от 16.05.2008 г., а именно: средномесечният му доход за предходните 6 месеца преди месеца на подаване на заявлението-декларация да е по-нисък или равен от диференциран минимален доход /ДМД/ за отопление. Основа за определяне на ДМД за отопление е гарантираният минимален доход /ГМД/, чийто месечен размер се определя с акт на Министерския съвет /чл. 12, ал. 3 от ЗСП; чл. 2, ал. 3 от Наредбата/, като в чл. 2, ал. 4 от Наредбата са изброени различните основания за определяне на ДМД за отопление за лицата в зависимост от възрастта, социалния статус и здравословното им състояние. С Постановление на Министерския съвет № 6 от 15.01.2009 г. за определяне на нов месечен размер на гарантирания минимален доход /обн. ДВ, бр. 7 от 27.01.2009 г., в сила от 01.01.2009 г./ е определен, считано от 01.01.2009 г., месечен размер на ГМД от 65 лева. По делото е установено по безспорен между страните начин, че оспорващият и съпругата му са лица с трайно намалена работоспособност, съответно - над 50 % и 50 %, поради което приложимото за случая основание за определяне на ДМД за отопление е предвиденото в чл. 2, ал. 4, т. 15 от Наредбата, при което ДМД е 206,68 на сто от ГМД. 206,68 на сто от 65 /ГМД/ е 134,34 за всеки от съпрузите или общо – 268,68. Следователно, административният орган правилно – в съответствие с приложимото право и съдържащите се в административната преписка документи, е приел, че ДМД за отопление за семейството е в размер на 268,68 лева. Административният орган е определил правилно и средномесечният доход на семейството за предходните 6 месеца преди месеца на подаване на заявлението-декларация. Заявлението-декларация е подадено през м. август 2016 г. и следователно от значение за случая е доходът на семейството за периода от 01.02.2016 г. до 31.07.2016 г. За този период по делото е установено по безспорен между страните начин, че оспорващият Б. и с. му са получили доход от пенсии в общ размер на 1612,54 лева, който следва да бъде намален с коефициент 1,302 /арг. от чл. 2, ал. 2 от Наредбата/. След намалението с посочения коефициент се получава сумата 1238,51 лева. Установено е и, че за периода оспорващият е получил парични преводи по н. банкова сметка в общ размер на 14328,83 лева. В тази връзка е ирелевантна за спора причината, поради която посочените суми са превеждани по сметка на оспорващия от частно лице. Същият е могъл да се разпорежда с получените преводи – като част от неговото имущество. Следователно, общият доход на семейство Б. за посочения период е в размер на 15567,34 лева, при което  средномесечният доход на семейството за предходните 6 месеца преди подаване на заявлението-декларация е в размер на 2594,56 лева /15567,34 лева делено на 6/, която сума очевидно е по-голяма от сумата 268,68 лева, и като такава надвишава ДМД за отопление.

Социалното подпомагане се изразява в предоставяне на помощи за задоволяване на основни жизнени потребности на гражданите, когато това е невъзможно чрез труда им и притежаваното от тях имущество. В случая, след като са налице отрицателни предпоставки по чл. 10, ал. 1, т. 1 от ППЗСП, чл. 10, ал. 1, т. 1, б."б" от ППЗСП, чл. 10, ал. 1, т. 4 от ППЗСП и чл. 2, ал. 1 от Наредба № РД-07-5 от 16.05.2008 г., за лицето не е възникнало правото на целева помощ за отопление по чл. 2, ал. 1 от Наредба № РД-07-5 от 16.05.2008 г. за условията и реда за отпускане на целева помощ за отопление. Следователно оспорената заповед, с която компетентният административен орган е отказал на С.Б. целева помощ за отопление за отоплителен сезон 2016/2017 г., е материално законосъобразна.

По изложените съображения, оспорената заповед е законосъобразна – на оспорващия правилно и мотивирано е отказана целева помощ за отопление, а подадената срещу заповедта жалба е неоснователна и като такава следва да бъде отхвърлена.

Воден от гореизложеното и на основание чл. 172, ал. 2, предл. последно от АПК, Административен съд - Сливен

 

Р          Е          Ш          И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на С.О.Б. с ЕГН: **********, с адрес: ***, подадена против Заповед № ЗСП/Д-СН-НЗ/512 от 30.10.2017 г. на Директора на Дирекция „Социално подпомагане”– Нова Загора, с която на С.О.Б. е отказана целева помощ за отопление с твърдо гориво/в пари/ за отоплителен сезон 2016/2017 г.    

Решението може да се обжалва с касационна жалба пред Върховен административен съд на Република България в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

               

                                   АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ: