Решение по дело №193/2023 на Административен съд - Монтана

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 22 март 2023 г. (в сила от 22 март 2023 г.)
Съдия: Рени Цветанова Славкова
Дело: 20237140700193
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 22 февруари 2023 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е № 202

гр. Монтана, 22 март 2023 г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – МОНТАНА, в открито съдебно заседание на 17 03 2023 г. в състав: 

Председател: РЕНИ ЦВЕТАНОВА

при секретаря: ПЕТЯ ВИДОВА, като разгледа докладваното от СЪДИЯ РЕНИ ЦВЕТАНОВА, V състав, Адм.д. № 193 по описа за 2023 г., за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 38 от Закона за държавната собственост /ЗДС/ и чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/.   

Образувано е по жалба от Ф.А.Г.,*** против Решение № 12/06 01 2023 г. на Министър председател на МС за отчуждаване на имоти и части от имоти - частна собственост, за държавна нужда за изграждане на обект: "Модернизация на път I-1 /Е-79/ „Видин – Ботевград“, участък от км. 61+750 /километраж по съществуващ път I-1/ съвпадащ с км. 58+128.47 /километраж по проект/ до км. 102+060 /километраж по съществуващ път I-1/ съвпадащ с км.99+193 /километраж по проект/ на територията на областите Видин и Монтана, В ЧАСТТА и ПО ОТНОШЕНИЕ размера на паричното обезщетение за поземлен имот с идентификатор 11939.45.30 от КК на с. Войници, целият имот с площ от 6.300 дка, като отчуждената площ от 4,884 дка е оценена на 2271.06 лева. В с.з. оспорващият се представлява от адвокат К*** Ф*** Г., който поддържа жалбата и моли решението да бъде изменено, както и да им се присъдят разноските по делото.

Ответната страна – Министерски съвет на Република България не изпраща представител в съдебно заседание. В писмени становища по делото оспорва жалбата като неоснователна с доводи за законосъобразност на решението на МС в оспорената част. Позовава се на изискванията на чл. 32 от ЗДС § 1а, т. 4, б. "в" ДР на ЗДС и счита че след като за землището липсват пазарни аналози, обезщетението правилно е изчислено по реда на чл. 32, ал. 3 от ЗДС.

Заинтересованата страна Министърът на регионалното развитие и благоустройството не се явява и не се представлява в съдебно заседание. В писмена молба от пълномощник гл. юрисконсулт Г*** Г*** оспорва жалбата, като излага доводи по съществото на спора. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение.

Заинтересованата страна Министърът на финансите не се явява и не изпраща представител в съдебно заседание. В представено писмено становище от пълномощник юрисконсулт В*** И*** оспорва жалбата и моли същата да бъде отхвърлена изцяло като неоснователна.

Заинтересованата страна Агенция "Пътна инфраструктура" гр. София, чрез пълномощника си юрисконсулт Д*** П*** , излага доводи за неоснователност на жалбата и за правилност и законосъобразност на решението на МС в оспорената част. Претендира юрисконсутско възнаграждение.

Заинтересованата страна – Министър на земеделието, чрез пълномощника си юрк Г*** счита, че не е заинтересована страна в производството.

Встъпилата, на основание чл. 16, ал. 1, т. 3 от АПК Прокурор Галя Александрова при ОП Монтана дава мотивирано заключение, че оспореното Решение на МС е незаконосъобразно в оспорената част, а обезщетението следва да бъде равностойно на пазарната цена към датата на отчуждаване на имота. Позовава се на заключението на вещото лице, което е работило по сравнителния метод с налични пазарни аналози. Прокурор Александрова се позовава и на практиката на ЕСПЧ, която е задължителна по арг. на чл. 46 от КЗПЧОС, в т.ч. на постановеното Решение от 14 05 2020 г. по делото Костов и други срещу Бьлгария и необходимостта държавите да осигурят пълно осъществяване и защита на правата, независимо дали става въпрос за позитивни или негативни задължения като се постига един справедлив баланс между конкуриращи се права и интереси.    

Административен съд Монтана след като обсъди сочените в жалбата основания, във връзка със събраните по делото доказателства, приема за установено от фактическа страна следното:

С Решение № 325/19 май 2011г. на Министерски съвет „Участък от път I-1 /Е-79/, Мездра – Ботевград“; „Видин – Монтана“ обход на гр. Монтана” е обявен за републикански път и обект с национално значение по смисъла на § 5, т. 62 от ДР към Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и § 1 от ДР към ЗДС. 

С оспореното Решение № 12/06.01.2023 г. се отчуждават за държавна нужда за изграждане на обект: "Модернизация на път I-1 /Е-79/ „Видин – Ботевград“, участък от км. 61+750 /километраж по съществуващ път I-1/ съвпадащ с км. 58+128.47 /километраж по проект/ до км. 102+060 /километраж по съществуващ път I-1/ съвпадащ с км. 99+193 /километраж по проект/ на територията на областите Видин и Монтана, подробно описани в приложението – неразделна част от решението, по вид, площ, местонахождение, размер на паричното обезщетение и собственици. Съгласно Приложение № 1 към Решението, в землището на с. Войници, обл. Монтана, от поземлен имот – земеделска територия с идентификатор 11939.45.30 от КК на с. Войници, целият имот с площ от 6.300 дка се отчуждава площ от 4,884 дка, оценена на 2271 лева. 

 Въз основа на възложена от АПИ, съгласно писмо от 30.05.2022 г. и във връзка с договор за възлагане на обществена поръчка, независим оценител - "Бачовски консулт" ООД е изготвил Оценителски доклад за определяне на равностойно парично обезщетение на поземлени имоти в земеделска територия, засегнати от одобрен ПУП-Парцеларен план за обект "Модернизация на път I-1 /Е-79/ „Видин – Ботевград“, участък от км. 61+750 /километраж по съществуващ път I-1/ съвпадащ с км. 58+128.47 /километраж по проект/ до км. 102+060 /километраж по съществуващ път I-1/ съвпадащ с км. 99+193 /километраж по проект/.

Съгласно допуснатата и изслушана съдебно - оценителна експертиза от вещото лице инж. а*** . Р.Г., притежаващ правоспособност на независим оценител по смисъла на Закона за независимите оценители за извършване на съответната оценка за земеделски земи и трайни насаждения, се установява, че за периода май 2021 г. – май 2022 г. са извършвани сделки с имоти в землище с. Войници. Една от ползваните сделки е само за землище с. Войници – 1599.96 лв., а вторият ползван от него аналог е сделка по НА, в който са включени поземлени имоти от още две други съседни землища, освен землище Войници. При ползване на три допълнителни НА, изрично посочени в заключението, вещото лице извежда цена на декар, която е само за землище Войници и е в размер на 18939.77 лева на декар. В заключението си вещото лице посочва още една сделка, която приема за сключена извън законно определения период май 2021 г. – май 2022 г., а именно НА № 147 от 19 03 2021 г., който е с цена 1399.95 лв/дка. Посочва още, че по данни на НСИ средните цени на сделките със земеделски земи през 2021 г. за Община Монтана са 1430 лв/дка.

В с.з. вещото лице пояснява, че данъчна оценка и пазарна цена не са едно и също. Различен е начина на определяне на данъчната оценка и е различен начина на определяне на пазарната цена. Една данъчна оценка в случая се различава с пазарната цена около девет – десет пъти, пазарната цена е повече от данъчната оценка към миналата година. Разликата между данъчната оценка и пазарната цена е нормална. Същественото тук в този  случай е, че вещото лице не вижда ролята на оценителя, тъй като той е поставен в едни рамки от чл. 32 от Закона за държавната собственост. Принципно и винаги една данъчна оценка е по-ниска от една пазарна цена. На въпроса на съда дали има и други меродавни методи, от които да може да се изведе равностойна пазарна цена, когато в едно землище няма достатъчно сделки за определен период вещото лице заявява, че за този случай няма такъв. Пьрвият НА касае само землището на Войници и там цената е 1599,96 лв./дка. Това е през месец юли 2021 г., а през март 2022 г. вече има малко по-висока цена. В общия акт са три землища – Д*** В*** , С*** Б*** и два от имотите са от Войници. От този общ НА, който е използван и за други сделки и е с максимална цена от 1878,11 лв. твърдо, се извади тази сума от материалния интерес, съответно с площта и се получава оставащата разлика само за землището на с. Войници. За другото землище С*** Б*** по същия начин. От 2021 г. до 2022 г. и към януари 2023 г. има ръст на цените. Това може да се види и от данните на Националния статистически за този период.

По разпореждане от 16 02 2023 г. на сьдия М*** Н*** , Агенция по вписванията София предоставя на Административен съд Монтана справка за всички извършени сделки за периода 2021 – 2022 г. в землищата, в които се отчуждават поземлени имоти, която справка е предоставена и на вещото лице, последното такова и по други дела и за други землища.

При така установената фактическа обстановка съдът приема от правна страна следното: 

Жалбата е подадена против акт подлежащ на оспорване – индивидуален административен акт, от лице, имащо правен интерес от оспорване – собственик на имот, отчужден с процесното Решение. По делото са дадени указания за представяне на доказателства за надлежното връчване на Решението, не са представени такива, поради което съдът приема жалбата за подадена в законоустановения срок и за процесуално допустима за разглеждане по същество. 

Предмет на съдебен контрол е Решение № 12 от 06.01.2023 г. на Министерски съвет на Република България, с което се отчуждават имоти и части от имоти – частна собственост, за държавна нужда за изграждане на обект: "Модернизация на път I-1 /Е-79/ „Видин – Ботевград“, участък от км. 61+750 /километраж по съществуващ път I-1/, км. 58+128.47 /километраж по проект/ до км. 102+060 /километраж по съществуващ път I-1/ км.99+193 /километраж по проект/ на територията на областите Видин и Монтана намиращи се в землищата на с. Р*** , с. Г*** , с. П*** и с. Ч*** поле, община Р*** , обл. Видин, с. К*** Р*** , общ. Георги Д*** , с. Войници, с. Войници, с. Войници, с. Д*** В*** , с. С*** , с. Войници и с. К*** , община Монтана, област Монтана, единствено В ЧАСТТА и ПО ОТНОШЕНИЕ размерът на паричното обезщетение за поземлен имот с идентификатор 11939.45.30 от КК на с. Войници, целият имот с площ от 6.300 дка, като отчуждената площ от 4,884 дка е оценена на 2271 лева.   

Извън предмета на делото е законосъобразността на цитираното Решение № 12 от 06.01.2023 г. на Министерски съвет на Република България, в частта и по отношение самото отчуждаване на имоти и части от имоти – частна собственост за държавна нужда.  

Съгласно разпоредбата на чл. 34а, ал. 1 от ЗДС отчуждаването на имоти и части от имоти – частна собственост, предназначени за изграждането на национални обекти, се извършва с Решение на Министерския съвет по предложение на министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на финансите.

Съгласно § 1 от ДР на ЗДС - Национален обект е обект, определен като такъв със закон, както и инфраструктурни обекти: изграждане и преустройство на транспортно-комуникационни мрежи и съоръжения - пътища от републиканската пътна мрежа ..., определени като национални обекти с решение на Министерския съвет.

При така действащата нормативна уредба и с оглед на Решение № 325/19 май 2011 г. на Министерски съвет, оспореното Решение, постановено от Министерски съвет, по предложение на Министъра на регионалното развитие и благоустройството и Министъра на финансите, се явява издадено от компетентен орган, в кръга на неговата териториална и материалноправна компетентност. 

Съгласно чл. 32, ал. 1 от ЗДС, имоти и части от имоти – собственост на физически или юридически лица, могат да се отчуждават принудително за задоволяване на държавни нужди, които не могат да бъдат задоволени по друг начин, след предварително и равностойно обезщетение. Равностойното парично обезщетение по ал. 1 се определя в съответствие с предназначението на имотите преди влизането в сила на подробния устройствен план, съответно преди одобряването на подробен устройствен план, който предвижда изграждане на национален обект и за който е налице влязло в сила разпореждане за допускане на предварително изпълнение, въз основа на пазарните цени на имоти с подобни характеристики, намиращи се в близост до отчуждавания – чл. 32, ал. 2 от ЗДС.

Съгласно чл. 32, ал. 3, т. 2 от ЗДС - В случай че не могат да се определят пазарните цени на имоти с подобни характеристики поради липса на извършени по-малко от две сделки в съответната служба по вписванията, равностойното парично обезщетение се определя по реда на наредбата по чл. 36, ал. 2 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи - за земеделски земи.

Съгласно § 1а, т. 1 от ДР на ЗДС - По смисъла на този закон "равностойно парично обезщетение" – това е цената на отчуждавания имот или част от имот, определена по реда на този закон. Тоест, парично обезщетение е дължимо само за имота или частта от него, която се отчуждава и то се формира от оценката на този имот.

Съгласно § 1а, т. 1а от ДР на ЗДС - По смисъла на този закон "Равностойно имотно обезщетение" е това обезщетение, при което на собственика на отчуждавания имот се предоставя в собственост имот частна държавна собственост, представляващ земеделска земя от държавния поземлен фонд или горска територия, в която горите са с еднакъв произход и функции с отчуждаваните, в същото или съседно землище, чиято стойност, определена по реда на наредбата по чл. 36, ал. 2 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи, съответно по реда на наредбата по чл. 86, ал. 2 от Закона за горите, е равна или надвишава с до 20 на сто стойността на отчуждавания имот.

Съгласно § 1а, т. 2 от ДР на ЗДС - "Пазарни цени" са "осреднените цени от всички сделки с имоти за покупко-продажба, замяна, учредяване на вещни права или прехвърляне на собственост срещу задължение за строителство, ипотека – обезпечаваща покупко-продажба на имот, продажбите чрез търг от държавни и частни съдебни изпълнители, държавните институции и общините, както и други възмездни сделки, с изключение на тези с предмет идеални части от имоти, по които поне една от страните е търговец, сключени в рамките на 12 месеца преди датата на възлагане на оценката и вписани в службата по вписванията по местонахождението на имота. Ако в рамките на 12 месеца преди датата на възлагане на оценката в службата по вписванията по местонахождение на имота са вписани повече от 20 сделки, при определяне на пазарната цена се вземат предвид последните вписани 20 сделки. Осредняването се извършва въз основа на не по-малко от две относими сделки.

Съгласно § 1а, т. 4, б. "в" от ДР на ЗДС - "Имоти, намиращи се в близост до отчуждавания" са имотите, които са разположени в едно и също землище в земеделските територии и горските територии.

Съгласно чл. 17, ал. 5 от Конституция - Принудително отчуждаване на собственост за държавни и общински нужди може да става само въз основа на закон при условие, че тези нужди не могат да бъдат задоволени по друг начин и след предварително и равностойно обезщетение.

Съгласно член 1 „Защита на собствеността” от ДОПЪЛНИТЕЛЕН протокол към Конвенцията за защита на правата на човека и основните свободи, ратифициран със закон, приет от Народното събрание на 31.07.1992 г. - Всяко физическо или юридическо лице има право мирно да се ползва от своята собственост. Никой не може да бъде лишен от своята собственост освен в интерес на обществото и съгласно условията, предвидени в закона и в общите принципи на международното право.

Съгласно чл. 5, ал. 1 и ал. 4 от Конституцията - Конституцията е върховен закон и другите закони не могат да й противоречат. Международните договори, ратифицирани по конституционен ред, обнародвани и влезли в сила за Република България, са част от вътрешното право на страната. Те имат предимство пред тези норми на вътрешното законодателство, които им противоречат.

Съгласно чл. 15, ал. 1 от ЗНА - Нормативният акт трябва да съответствува на Конституцията и на другите нормативни актове от по-висока степен.

Така действащата цялостна нормативна уредба има за цел, в случаите на принудително отчуждаване на собственост, собственикът на отчуждения имот да бъде възмезден като предварително му се изплати равностойно обезщетение – чл. 5 от Конституцията на РБьлгария, чл. 32, ал. 1 от ЗДС. Това равностойно обезщетение е пазарната цена за имота, която този собственик би получил при свободното договаряне на пазара на недвижимите имоти, при отсъствие на каквато и да било принуда и която пазарна цена гарантира и защитава неговите пазарни интереси.

Самите текстове на чл. 32, ал. 2 и ал. 3 от ЗДС, въвеждат противоречиви материално-правни предпоставки на предвиденото в първата алинея на тази норма от закона изискване, че отчуждаване на имоти и части от имоти - собственост на физически или юридически лица се извършва след предварително и равностойно обезщетение. От една страна законът предвижда, че равностойното парично обезщетение следва да се определя въз основа на пазарните цени на имоти с подобни характеристики, намиращи се в близост до отчуждавания, а от друга обратно на това изискване въвежда такива допълнителни условия, с които на практика не се постига това първостепенно условие, респ. цел за определяне пазарната цена на отчуждения имот. Същевременно § 1а от ДР на ЗДС дава легални дефиниции за понятията „пазарни цени”, „равностойно парично обезщетение” и "имоти, намиращи се в близост до отчуждавания", които на практика не обуславят предвидената в чл. 32, ал. 1 и ал. 2 от същия този закон основна предпоставка и цел за равностойно обезщетяване.

С оглед на противоречивата правна уредба в ЗДС, този състав на съда счита, че това противоречие следва да бъде преодоляно с разпоредби, както от по-висок ранг, в случая Конституцията на Република Бьлгария и ратифицираните международни договори, последните действащи, валидни, относими като част и с предимство пред вътрешното право на страната, когато им противоречат – чл. 5, ал. 4 от Конституцията, така и с оглед на преследваните от ЗДС цели и императивни условия.  

Водещото условие, поставено от законодателя, при определяне пазарната цена на имота са тези с подобни характеристики, намиращи се в близост до отчуждавания имот.

В случая със заключението на вещото лице се установяват приложими и съответни пазарни аналози, сключени в периода определен от ЗДС, същите подробно описани в таблица 1 от заключението на вещото лице /л. 92 на делото/. В тази връзка този състав счита, въпреки че един НА може да включва сделки от различни землища, след като дава възможност за определяне на конкретна пазарна цена за всяко едно от включените землища, то същият съставлява годен/валиден пазарен аналог, поради което и извършените изчисления от вещото лице – независим оценител не са в противоречие със закона. В този смисъл ползваната сделка, по НА № 193 от 01 03 2022 г., вх. * . № 841, по която е изведена цена от 1839.77 лв/дка на база проверени пазарни аналози за другите землища по акта, а именно: Д*** В*** и С*** буче, се явява относим пазарен аналог, който да бъде анализиран и съпоставян с други такива пазарни аналози. Следва да се има предвид обстоятелството, че при изваждането на две известни величини от една обща такава, всъщност е просто математическо изчисление, което не е в противоречие, нито с принципите на оценяване, нито с действащото законодателство.

Отделно от изведената пазарна цена по начина, по който вещото лице е работило с НА № 193/2022 г., същото посочва сделка, сключена на 19 03 2021 г., която е малко извън периода посочен в ЗДС и доста по-назад от момента на отчуждаването на имота и която е на стойност 1399.44 лева на декар. Този НА, предвид заявеното от вещото лице в с.з., че от 2021 г. до момента на издаване на оспореното решение, пазарните цени на имотите, включително земеделските такива, растат (общоизвестно и съответно проверимо обстоятелство), се ьявява надежден и надлежен коректив за пазарната цена на имотите в това землище. В тази връзка изведената пазарна цена от заключението е за период повече от половин година преди постановяване на Решението, с което се отчуждава имота.  

Този състав на съда следва да отбележи, че при различното комбиниране на методи и тежести, размерът на пазарната цена би бил различен, което е възможно и допустимо, поради самата същност на понятието пазарна цена в условията на пазарна икономика, но винаги следва да е съответен, поради което целта не е определянето на абсолютно точна пазарна цена, а размер, който да е съответен, а не в пъти по-нисък от действителната такава за съответния имот. Даден имот винаги има пазарна цена и последната следва обективно да отразява пазара и да обезщетява адекватно собственика с размер, който той би получил при свободно договаряне. По този начин ще бъде изпълнено и изискването на чл. 1 „Защита на собствеността” от ДОПЪЛНИТЕЛЕН протокол към Конвенцията за защита на правата на човека и основните свободи, във връзка с & 62 от цитираното Решение на ЕСПЧ, а именно: да бъде постигнат "справедлив баланс" между изискванията на общите интереси на общността и основните права на отделния индивид в случаите на намеса в правото на мирно ползване на притежанията и то към момента на отчуждаването на имота.

В съответствие с направените по-горе правни изводи е Решение от 14.05.2020 г. на ЕСПЧ постановено по делото Костов и други срещу България, по жалба № 66581/2012 г. и № 25054/2015 г., която практика е задължителна по аргумент от чл. 46 от КЗПЧОС. В решението изрично се казва, че размерът на обезщетението следва да е изчислен въз основа на стойността на имота към датата, на която собствеността върху него е загубена /т. 63 и т. 107/, като в случая това е датата на оспореното Решение – 06 01 2023 г., което е в съответствие с целите на закона за получаване на равностойно обезщетение от собственика на земята /чл. 17, ал. 5 от КРБ/. В същото решение на ЕСПЧ се казва, че размерът на обезщетението следва да бъде в съответствие със стойността на отчужденото имущество, за да отговаря на чл. 1 от Протокол 1 от КЗПЧОС. Постоянна е практиката на ЕСПЧ, според която, ако даденото обезщетение не съответства на пълната пазарна стойност на имота, не е налице съразмерност, за която цел държавите имат отговорността и задължението да въведат такава законодателна рамка, която да осигури пълно осъществяване и защита на тези права.

С оглед на всичко изложено може да бъде направен обоснован правен извод, че проверените пазарни аналози обусловят императивното изискване на закона за получаване на равностойно парично обезщетение към датата на отчуждаването на имота, съответно освен на ЗДС, но и на Конституцията на РБьлгария и на действащите международни договори, а изведената пазарна цена се явява обективна, меродавна и релевантна на установения пазар на земеделските земи за този период от време. Средноаритметичната цена между двата пазарни аналога (1599.96 + 1839.77) дава общ размер от 3439.73 лева разделено на две прави 1719.86 лева закръглено 1720 лева на декар или паричното обезщетение е в размер на 8400 лева (1720 лв./дка х 4.884дка).

За пълнота на изложението следва да се отбележи, че обезщетяването собствениците на имоти с пълната пазарна стойност за отчуждения им имот, на практика защитава правата на държавата повече отколкото да се остави в сила оспореното решение, с което е определена стойност, която би била основание за завеждане на редица дела и осъждане на същата тази дьржава да заплати значителни обезщетения поради нарушаване на предвидените в закона и международните договори гарантирани основни права. С получаването на адекватно обезщетение каквото собственикът би получил при свободно договаряне се изпълнява и изискването на чл. 1 от Допълнителния Протокол, във връзка с & 62 от цитираното Решение на ЕСПЧ, да бъде постигнат "справедлив баланс" между изискванията на общите интереси на общността и основните права на отделния индивид, в случаите на намеса в правото на мирно ползване на техните притежания.   

Този състав следва да отбележи редакцията на чл. 14, ал. 1 от ППЗСПЗЗ - Подаденото заявление от един наследник ползва всички останали наследници, във връзка с чл. 177, ал. 1, изр. второ от АПК - Ако оспореният акт бъде отменен или изменен, решението има действие по отношение на всички, поради което постановеното решение ползва всички наследници на процесния земеделски имот, дори и същите да не са конституирани като страни в процеса.  

При този изход на спора, на основание чл. 143, ал. 1 от АПК и своевременно направено искане за присъждане на разноски по делото, последните общо в размер на 310 лева, от които 10,00 лева държавна такса, 300,00 лева депозит за вещо лице, такива следва да бъдат присъдени.

Мотивиран от гореизложеното и на основание чл.172, ал. 2 от АПК и чл. 38, ал. 8 от ЗДС, Административен съд Монтана 

 

Р  Е  Ш  И :

 

ИЗМЕНЯ Решение № 12/06 01 2023 г. на Министър председател на МС за отчуждаване на имоти и части от имоти - частна собственост, за държавна нужда за изграждане на обект: "Модернизация на път I-1 /Е-79/ „Видин – Ботевград“, участък от км. 61+750 /километраж по съществуващ път I-1/ съвпадащ с км. 58+128.47 /километраж по проект/ до км. 102+060 /километраж по съществуващ път I-1/ съвпадащ с км.99+193 /километраж по проект/ на територията на областите Видин и Монтана, В ЧАСТТА и ПО ОТНОШЕНИЕ размера на паричното обезщетение за поземлен имот с идентификатор 11939.45.30 от КК на с. Войници, целият имот с площ от 6.300 дка, като отчуждената площ от 4,884 дка е оценена на 2271.06 лева като УВЕЛИЧАВА паричното обезщетение в размер на 8400 лева.

 

ОСЪЖДА Министерски съвет на Република България ДА ЗАПЛАТИ на Ф.А.Г.,***, сумата от общо 310 лева, от които 10,00 лева държавна такса, 300,00 лева депозит за вещо лице, съгласно представен по делото списък с разноски.   

 

РЕШЕНИЕТО е окончателно и не подлежи на обжалване, по аргумент на чл. 38, ал. 8 от ЗДС.

 

На основание чл. 138, ал. 3 от АПК препис от решението да се изпрати на страните по реда на чл. 137 от АПК.

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: