Решение по дело №3720/2019 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 1470
Дата: 14 юли 2021 г.
Съдия: Дарина Стойкова Матеева
Дело: 20197180703720
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 4 декември 2019 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

№1470/14.7.2021г.

 

Гр. Пловдив,14.07.2021 год.

 

В  ИМЕТО  НА НАРОДА

 

Административен съд – Пловдив,  І отделение ,І състав, в публично съдебно заседание на двадесет и седми април през две хиляди двадесет и първа година в състав:

 

                                                    ПРЕДСЕДАТЕЛ:  ДАРИНА МАТЕЕВА

 

при секретаря К.Р., като разгледа докладваното от председателя адм. дело № 3720 по описа за 2019 год.  и, за да се произнесе взе предвид следното:

 

 

         Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК), във връзка с чл. 215, ал. 1 от Закона за устройство на територията (ЗУТ).

 

Образувано е по жалба на К.И.Т. ,ЕГН ********** *** против Заповед № ДК-02-ПД-01/30.08.2019 год.,издадена от Началник на РДНСК - Пловдив към Главна дирекция „Строителен контрол“ при ДНСК,с която на основание чл. 225. ал. 1 от ЗУТ. във връзка с чл. 222. ал. 1. т. 10 от ЗУТ,е наредено да бъде премахнат незаконен строеж - ..Надстройка над покривна плоча на кота + 17.75 м. и пристройка към машинно помещение", находящ се в блок „А" на обществено обслужваща сграда с идентификатор ***по КККР на гр. Пловдив.УПИ1-1.6.обществено строителство и административни сгради, кв. 31-нов по плана на Централна градска част, гр. Пловдив, с административен адрес: бул. „Шести септември"№152.гр. Пловдив, с извършител К.И.Т., реализиран без одобрени,съгласувани инвестиционни проекти и разрешение за строеж.

По подробно изложени съображения в жалбата се иска от настоящия съдебен състав да бъде отменена процесната заповед като неправилна и незаконосъобразна, издадена в противоречие на материалния закон и при допуснати съществени нарушения на съдопроизводствените правила.Поддържа се,че неправилно е прието,че се касае за незаконен строеж .В първото съдебно заседание,процесуалният представител на жалбоподателя ,релевира доводи и за нищожност на оспорената заповед

Направено е искане за присъждане на разноски.

Ответният орган – Началник на РДНСК - Пловдив към Главна дирекция „Строителен контрол“ при ДНСК, чрез процесуалния си представител, оспорва жалбата и моли съда да я отхвърли. Направено е искане за присъждане на юрисконсултско възнаграждение.

          Административен съд Пловдив в настоящия си състав намира, че жалбата е подадена от активно легитимирана страна, адресат на оспорената заповед, посочен като извършител на процесния незаконен строеж и в преклузивния 14-дневен срок от съобщаването.

С оглед горното жалбата е ДОПУСТИМА.

Разгледана  по същество е НЕОСНОВАТЕЛНА,като съображенията в тази насока са следните .

От фактическа страна се установява следното.

С Констативен акт /КА/№ 1/03.07.2019г. и Констативен акт /КА/ № 1А/03.07.2019 г. е поставено началото на административното производство по реда на чл. 225, ал. 1 от ЗУТ за премахване на установения незаконен строеж-..Надстройка над покривна плоча на кота + 17.75 м. и пристройка към машинно помещение", находящ се в блок „А" на обществено обслужваща сграда с идентификатор ***по КККР на гр. Пловдив.УПИ1-1.6.обществено строителство и административни сгради, кв. 31-нов по плана на Централна градска част, гр. Пловдив, с административен адрес: бул. „Шести септември"№152.гр. Пловдив, като контролните органи са установили следното:

Сградата е собственост на: Й.Й.Х.Д.: Р.Г.Д.; В.Х.Д.; Н.Х.Д.; Р.П.П.: Н.Х.П.; Г.Х.Ш.; Х.Д.М.; „Зелда Инвсс" ЕООД. ЕИК *********, преименувано на „Легис" ООД. представлявано от управителите С.С.Д.и И.С.Д., със седалище и адрес на управление: гр Пловдив, бул. „Шести септември" № 152. ет. 1. офис 1 -ЗБ: Адвокатска колегия- Пловдив,. с адрес: гр. Пловдив, бул. Шести септември" № 152. ет 3. офис 3 -2Б; Е.Н.Н.; П.А.М.. „Стил Консулт" ЕООД, ЕИК *********. със седалище и адрес на управление: гр. София. ул ..Пирински проход" № 47, вх. В, вх.З. ет.З. ап 3, представлявано от управителя С.Ж.И.: С.И.Р.-З.: Г.И.П.; Д.Т.С.; М.П.С.; З.В.П.: ..Янев-Яневи-СИЕ" СД Пловдив. ЕИК *********. със седалище и адрес на управление: гр. Пловдив, ул. ..Михалаки Георгиев" № 38. ф.д. № 8392 1991 г.. представлявано oт  управителя Г.Я.Я.: Л.И.П.; М.Н.Т.: С.Д.К.: С.С.К.: ..Тедаконсулт" ЕООД. ЕИК 2007721 14. сьс седалище и адрес на управление: гр. Пловдив, бул. „Шести септември" № 152. eт. I. офис 1 IБ. представлявано от управителя П. Г.Т.: П.Д.А..

Представени от жалбоподателя/“Легис“ ООД/,при проверката са : Разрешение за ползване № ДК-07-ЮЦР-345/19.10.20111.. Разрешение за ползване № СТ-05-1820/14.10.2013г. и Протокол от 10.10,2011г. за установяване на годността за ползване на строежа.

Незаконният строеж представлява:

„Върху съществуваща покривна плоча на кота + 17.75 м.. намираща се в блок „А“ от обществено обслужваща сграда с идентификатор ***по КККР на гр. Пловдив. УПИ 1-1,6, обществено строителство и административни сгради, кв. 31-нов по плана на „Централна градска част. гр. Пловдив, с административен адрес: бул. „Шести септември" .№ 152. гр. Пловдив, е изградена постройка, която се явява и пристройка към машинно помещение, разрешено по чл. 93, ад. 2 от Наредба № 7/22.12.2003г. за правила и норми за устройство на отделните видове територии и устройствени зони

От представения от общинската администрация заверен инвестиционен проект е видно, че на кота + 17.75 м. е разрешено строителство на две нива, съобразявайки се с разпоредбата на чл. 24 от ЗУТ. Първото ниво, достигащо до кота + 19.50 м. е с приблизителна обща плот от 32 м2 (9 м? + 23 м2), а второто ниво с приблизителна площ от 23 м' достига до кота + 20.85 м.

На място ,при извършен оглед отвън ,е установено, че стените на двете ниски части от запад, изток и юг са завишени, като достигат височината на високата част. Към така обособеното строителство стените от запад и изток са продължени на север с около 1.8 м. Същите са изградени с наклон, като височината на високата част е И=2.87 м.. а на ниската, която е от север е Н=2.55 м. По данни от К.И.Т. строежът е изпълнен от метална конструкция и итонг, поставена е топлоизолация и е измазан отвън. Покривът е едноскатен, с наклон на север, който също е изграден от метална конструкция и е покрит с метални пана. На  северната стена са монтирани два броя прозорци от РУС дограма с размери 0.65 ч 1.03 м. и 0.62 х 1.12 м. На същата стена от PVC дограма са монтирани и две портални витрини с размери 2.80 х 2.05 м. На машинното помещение са оформени и монтирани 3 броя прозорци, съответно 2 броя по южните стени и 1 брой по източната стена. Общата площ на така обособеното помещение е приблизително 74 м2. От тях приблизително 23 кв.м. е площта на разрешеното машинно помещение до кота + 20.85 м.. 9 м2 е площта на двете ниски части до кота < 14.50 м.. на които стените са завишени, достигайки високата част и изградения изцяло нов обем. който е приблизително 42 м3. Помещението отстои на 1.68 м. от страничната граница, което е в нарушение на чл. 93. ал. 2 от Наредба № 7 /22 12.2003г. за нравила и норми за устройство на отделните видове територии и устройствени зони.

Покривната плоча, която се явява обша част за сградата на север от постройката, е оформена и се ползва, като открита тераса.“

К.И.Т. с писмо вх. № П-177-06-702/18.12.2018г. е представено копие от проект, предназначен за подобект блок ..А", на който площта на машинното помещение е завишена и са отбелязани, като две стаи с тоалетна.

Проверяващите са установили,че копието не е заверено и не е идентично е представените от общинската администрация строителни книжа Няма данни въпросното преустройство да е било осъществено и за това да са издадени необходимите строителни книжа. От представеното от Т. проверяващите са установили, че приблизителната площ на въпросното преустройство над кота + 19.50 м. е 27.82 кв.м., която е по-голяма от 25 кв.м. което се явява в противоречие с разпоредбата на чл 93. ал. 2 от Наредба № 7 /22.12.2003г.

Сградата е въведена в експлоатация през 2011г. По данни на жалбоподателят. строежът е извършен след издаденото Разрешение за ползване № ДК-07-ЮЦР-345/19.10.2011 г.

По данни на К.И.Т. помещението се владее и ползва само и единствено от него.

При така установеното ,проверяващите са извели извод,че строежът не попада в хипотезата на § 16. ал. 2 и ал. 3 от IIP на ЗУТ и § 127. ал. 1 и ал. 2 от ПЗР на ЗИД на ЗУТ.

Констатирани са следните нарушения: Изградена е надстройка над покривна плоча на кота +17.75 м. и пристройка към машинно помещение. Строежът се категоризира като трета категория, съгласно чл. 137. ал. 1. т. 3. буква ,.в" и ,,ж*' от Закона за устройство на територията /ЗУТ/.

Същият е извършен без одобрени /съгласувани инвестиционни проекти и издадено разрешение за строеж. В действащия ПУП ПРЗ за УПИ 1-1.6. обществено строителство и административни сгради, кв. 31-нов по плана на Централна градска част, гр. Пловдив е предвидено ново ниско и средно нежилишно застрояване с височина в относителна кота корниз 15.00 м. и кота било 19.50 м. С изграждане на въпросната постройка се нарушават предвижданията на действащия ПУП ПРЗ. одобрен със Заповед № OA-1967/04.09.2006г. на Кмета на Община Пловдив.

Прието е,че в конкретния случай е налице нарушаване на разпоредбите на чл. 137. ал. 3. чл. 142. ал.1 и чл. 148. ал. 1 от ЗУТ.

Констативен акт № 1/03.07.2019г. и Констативен акт № 1 А/03.07.2019г, са съставени в отсъствието на посочения за извършител на незаконното строителство.

Констативен акт № 1/03.07.2019 г. и Констативен акт № 1 А/03.07.20 19 г. са съобщени на К.И.Т. по реда на § 4. ал. 2 от Допълнителните разпоредби на ЗУТ (ДРЗУП чрез залепване на съобщение № П-177/24.07.20 Ю г. на строежа и таблото за съобщения, намиращи се в сградата на район ..Централен" при Община Пловдив, за което от служители на РДНСК Пловдив са съставени Констативен протокол и Служебни бележки № П-177/24.07.2019г

Констативен акт № 1/03.07.2019 г. и Констативен акт № 1 А/03.07.2019 г. са получени и подписани лично от К.И.Т. на 29.07.2019г.

Срещу двата КА не са постъпили възражения от жалбоподателя.

При възприемане на така описаната фактическа обстановка ,е последвало издаването на оспорената Заповед № ДК-02-ПД-01/30.08.2019 год.,издадена от Началник на РДНСК - Пловдив към Главна дирекция „Строителен контрол“ при ДНСК,с която на основание чл. 225. ал. 1 от ЗУТ. във връзка с чл. 222. ал. 1. т. 10 от ЗУТ,е наредено да бъде премахнат незаконен строеж - ..Надстройка над покривна плоча на кота + 17.75 м. и пристройка към машинно помещение", находящ се в блок „А" на обществено обслужваща сграда с идентификатор ***по КККР на гр. Пловдив.УПИ1-1.6.обществено строителство и административни сгради, кв. 31-нов по плана на Централна градска част, гр. Пловдив, с административен адрес: бул. „Шести септември"№152.гр. Пловдив, с извършител К.И.Т., реализиран без одобрени,съгласувани инвестиционни проекти и разрешение за строеж.

Със заповедта са възприети и констатациите, че строежът е незаконен по смисъла на чл. 225, ал. 2, т. 1 и т. 2 от ЗУТ като е извършен без одобрени /съгласувани инвестиционни проекти и издадено разрешение за строеж, с процесната постройка се нарушават предвижданията на действащия ПУП ПРЗ. одобрен със Заповед № OA-1967/04.09.2006г.на Кмета на Община Пловдив,в нарушение на разпоредбите на чл. 137. ал. 3. чл. 142. ал.1 и чл. 148. ал. 1 от ЗУТ.

По настоящото дело е приложена административната преписка.

С цел изясняване на делото от фактическа страна,по искане на жалбоподателя , е допусната и приета съдебно-техническа експертиза, която съдът изцяло кредитира като компетентно и обективно изготвена,неоспорена от страните.

Вещото лице Р. е проверила всички налични строителни книжа в Община Пловдив досежно сградата,в която се намира строежа и подробно ги е посочила в заключението,извършила е и оглед на място .

Описанието,което дава на строежа е следното:“ Строежът "Обществено - обслужваща сграда в УПИ I - 1,6, обществено строителство и административни сгради, кв.31-нов /112-стар/ по плана на Централна градска част гр.Пловдив" като конструкция представлява две самостоятелни сгради, наречени "Блок А" и "Блок Б", а на места "Тяло А" и "Тяло Б". Сградите са разделени от фуга по цялата си височина, включително и през фундаментите, които представляват две самостоятелни фундаментни плочи. Това е описано както в част "Архитектура", така и в част "Конструкции" още в одобрените идейни проекти. Първоначално, при издаването на разрешението за строеж, възложителят не е предвидил етапност в изпълнението. Такава е поискана и съответно одобрена от Главния архитект на 30.05.2011г., за което е направено допълнение на разрешението за строеж на 30.08.2011г. Двата етапа разделят функционално двете тела, но не непременно конструктивно.

        Първи етап: На коти -5,40м. и -2,70м. - 2бр. асансьори и машинни помещения, котелно, автомивка; На кота ±0,00м. блок "А" - магазини за промишлени стоки между оси "1" и "6"; 2 бр. асансьори; На кота ±0,00м. блок "Б" - помещения за трафопост, офис "Б1" между оси "3б" и "11б"; На кота +3,50м. до кота +17,75м. - офиси 57бр., асансьори 2бр.

        Втори етап: На кота +5,40м. в тяло "А" - нощен бар, На кота ±0,00м. в тяло "Б" - ресторант.

Конструкцията на сградата е приемана на етапи съобразно конструктивното разделяне на сградата, а не функционалното. Приета е първо стоманобетоновата конструкция на "Блок Б", която представлява самостоятелно тяло на фуга от "Блок А" - с Акт обр.14 от 23.03.2009г. След това е приета стоманобетоновата конструкция на "Блок А" с Акт обр.14 от 08.06.2009г. Като самостоятелна е приета стоманената конструкция на кота +12,05м. от "Блок Б" с Акт обр.14 от 15.02.2010г., която е допълнително разрешена със скица - виза от 16.07.2009г. за надстрояване с един етаж на "Блок Б", одобрени проекти на 09.12.2009г. и допълване на разрешението за строеж на 11.12.2009г.

Застроената площ на сградата се променя по време на строителството следвайки одобрените преработки. Прегледът на всички проекти в архива на Община Пловдив показа, че на места има разлики във вписаните квадратури между обяснителната записка по част "Архитектура" и отделните чертежи за разпределения по нива. За част от преработките вписването се отнася само за преработваната площ, без да се дава информация за промяната в застроените площи и РЗП на сградата след отчитане на направените промени по съответната преработка.“   Вещото лице извежда извода,че местоположението, размерите и предназначението на процесния строеж са описани подробно в констативния акт /л.39-42 по делото/. Описанието не се различава от констатациите на експертизата на място. На л.41 е дадена окомерна скица към констативния акт, данните в която съвпадат с установеното на място, като малки разлики от няколко сантиметра са несъществени. Обжалваната заповед дава същото описание на строежа както в констативния акт. Границите, размерите и елементите на обекта така, както са дадени в констативния акт  и заснемане на място от експертизата показва, че няма различия.

Експертът категорично посочва в заключението,че за процесния строеж няма строителни книжа в архива на Община Пловдив.

Обектът заема частично обем под съществуващата покривна плоча на сградата на кота +20,20м., която с изолациите и бордовете достига кота +20,85м. Тази плоча е била предвидена по проект за покрив над машинното помещение и заедно с плочите над асансьорните шахти застроената площ възлиза на 33,01 кв.м. В първия одобрен проект за сградата машинните помещения и плана на покрива като цяло имат различна конфигурация. Вещото лице сочи още,че процесният строеж частично заема законно изградена част от сградата, на която е променено предназначението и незаконна площ под новоизграден покрив и ограждащи стени на север от законната част, като разделение между тях няма.

Отговорът,който дава експертът на въпроса дали описаният в оспорената заповед строеж нарушава предвижданията на действащия ПУП,е ,че е налице такова нарушение.

Вещото лице посочва,че:“Сградата, в която се намира процесния обект е предвидена, разрешена и въведена в експлоатация с височина 15,00м. съгласно предвижданията на действащия ПУП, приложен по делото на л.760. Съгласно нормата на чл.24 от ЗУТ, котата на билото не може да надвишава с повече от 4,5 м.височината на сградата, в случая кота +19,50м. Изключения са допустими, ако архитектурно - художествен елемент отговаря на изискванията на чл.93, ал.2 от "Наредба №7/22.12.2003г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони". В одобрените проекти такъв елемент е разрешен, като той е бил допуснат с площ 25 кв.м., означен на Разрез АБ-2 на черт.№18/20 от проекта, съхраняващ се в архива на Община Пловдив /не е приложен по делото/. Графично измерена тази площ реално не е била 25 кв.м. както е випсано от проектанта на чертежа, а е била 37 кв.м., но този вид на покрива е преработен и в одобрената преработка архитектурният елемент е с площ 33,01 кв.м. /намалено е кръглото стълбище/. Сега с процесния обект, над кота +19,50м. /максимално допустима кота на билото/ площта на евентуалния архитектурен елемент би възлязла на 74,85 кв.м., което е недопустимо. Надвишаването на допустимата височина над билото, определена в чл.24 от ЗУТ, представлява нарушение на предвижданията на действащия ПУП и на нормите и правилата по устройство на територията.“

 

 

При така установеното от фактическа страна,съдът достига до следните правни изводи.

При извършената проверка за законосъобразност на обжалваната заповед, настоящият съдебен състав констатира, че същата е произнесена от компетентен орган в обема на правомощията му, в изискуемата от закона писмена форма.

Оспореният акт не е нищожен като издаден от некомпетентен орган. Заповедта е постановена в рамките на надлежно делегираните правомощия по чл. 222, ал. 1, т. 10, във вр. с чл. 225, ал. 1 от ЗУТ за издаване на заповед за премахване на незаконни строежи от първа до трета категория от началника на ДНСК на Началник на РДНСК - Пловдив към Главна дирекция „Строителен контрол“ при ДНСК- Заповед № РД-13-171/13.06.2019г. на Началника на ДНСК/л.34 и сл./ С оглед местонахождението на процесния по делото строеж (в гр. Пловдив) и категорията му (трета, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3, б. "ж" и б. "в" от ЗУТ - оспорената заповед изхожда от материално и териториално компетентен административен орган.

Актът е писмен и е в съответствие с изискуемия обем съдържание, определен в чл. 59, ал. 2 от АПК.

От посочените в заповедта фактически и правни основания, се установят юридическите факти, обосноваващи упражненото публично субективно право на органа, т. е. не е налице неспазване на установената форма.

Подлежащият на премахване строеж е точно описан и съответства на действително съществуващия на място (предвид и заключението на вещото лице), като в разпоредителната част на акта ясно е разписано задължението за премахване на процесното незаконно строителство.

Съдът намира, че не са налице нарушения на административнопроизводствените правила, които да са основания за отмяна на заповедта. Осигурено е участието на извършителя на твърдяното от контролните органи незаконно строителство в административното производство по издаване на заповедта – чл. 26, ал. 1 и чл. 34 от АПК. Административният орган е положил усилия, както изисква нормата на чл. 35 от АПК да изясни, посредством допустимите доказателствени средства, релевантните факти.

Не се установява и противоречие на оспорената заповед с материалноправните разпоредби, предвид следните съображения:

Нормативноустановените предпоставки за постановяване на заповед за премахване по чл. 225, ал. 1, във връзка с визираните в заповедта разпоредби на чл. 225, ал. 2, т. 1 и т. 2 от ЗУТ са: наличие на извършен незаконен строеж в хипотезите на несъответствие с предвижданията на действащия и без одобрен инвестиционен проект и/или без разрешение за строеж, който строеж да не е със статут на търпим и да не е узаконен.

Констатираният от органите на ДНСК строеж безспорно се установява по делото, че представлява  надстройка над покривна плоча на кота + 17.75 м. и пристройка към машинно помещение", находящ се в блок „А" на обществено обслужваща сграда с идентификатор ***по КККР на гр. Пловдив.УПИ1-1.6.обществено строителство и административни сгради, кв. 31-нов по плана на Централна градска част, гр. Пловдив, с административен адрес: бул. „Шести септември"№152.гр. Пловдив, с извършител К.И.Т., реализиран без одобрени,съгласувани инвестиционни проекти и разрешение за строеж.Горното се установява от заключението на вещото лице.

Отделно от това, обектът е изграден в нарушение на предвижданията на действащия ПУП и на нормите и правилата по устройство на територията,тъй като съгласно нормата на чл.24 от ЗУТ, котата на билото не може да надвишава с повече от 4,5 м.височината на сградата, в случая кота +19,50м. Изключения са допустими, ако архитектурно - художествен елемент отговаря на изискванията на чл.93, ал.2 от "Наредба №7/22.12.2003г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони".Както вещото лице установява,    сега с процесния обект, над кота +19,50м. /максимално допустима кота на билото/ площта на евентуалния архитектурен елемент би възлязла на 74,85 кв.м., което е недопустимо. Надвишаването на допустимата височина над билото, определена в чл.24 от ЗУТ, представлява нарушение на предвижданията на действащия ПУП и на нормите и правилата по устройство на територията.“

Оспорващият не приобщава по делото доказателства, от които да се установява приложимост на нормите на чл. 93, ал. 2 от Наредба № 7 от 22.12.2003 г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони, според които: не се считат за издатини по смисъла на тази наредба и не се ограничават архитектурно-художествени елементи, разположени над покривната плоскост, като куполи, кули и др. п., когато заемат не повече от 20 на сто от застроената площ и не повече от 25 кв. м и когато са на разстояние не по-малко от 3, 0 м от страничната граница на урегулирания поземлен имот.

С оглед горното е видно,че строежът е незаконен по смисъла на чл. 225, ал. 2, т. 1 и т. 2 от ЗУТ като е извършен без одобрени /съгласувани инвестиционни проекти и издадено разрешение за строеж, с процесната постройка се нарушават предвижданията на действащия ПУП ПРЗ. одобрен със Заповед № OA-1967/04.09.2006г.на Кмета на Община Пловдив,в нарушение на разпоредбите на чл. 137. ал. 3. чл. 142. ал.1 и чл. 148. ал. 1 от ЗУТ.

Предвид времето на изграждане на сградата и извършване на процесното незаконно строителство, същото не може да се определи като търпимо и не подлежи на узаконяване, поради което не са налице отрицателни предпоставки, препятстващи премахването му. В случая не са налице кумулативно изискуемите предпоставки, за да се определи процесното строителство като търпим строеж – не е допустимо по действащия ПУП и по правилата и нормативите действали нито по време на извършването му или съгласно ЗУТ. Както правилно е посочено и от администратвният орган процесният строеж не попада в хипотезата на § 16. ал. 2 и ал. 3 от IIP на ЗУТ и § 127. ал. 1 и ал. 2 от ПЗР на ЗИД на ЗУТ

С оглед фактите, които съдът извлича от приобщените по делото доказателства, разгледани поотделно и в съвкупност, не се установява неправилно приложение на материалния закон, което да обосновава материална незаконосъобразност на оспорваната заповед.

Безспорно се установява наличието на незаконен строеж, който не е търпим и подлежи на премахване. Правилно същият е индивидуализиран в оспорваната заповед и не е налице неяснота какво точно е разпоредено да се премахне и в какъв обем.

Оспореният акт е в съответствие и с преследваните от ЗУТ цели – недопускане на незаконно строителство.

С оглед направените изводи за липсата на основанията по чл. 146 от АПК за отмяна на оспорената заповед, респ. жалбата срещу нея е неоснователна.

Предвид изхода на делото, следва оспорващият да бъде осъден да заплати на ДНСК направените по делото разноски в размер на 100 лева, определени в съответствие с чл. 143, ал. 4 от АПК, вр. чл. 78, ал. 8 от ГПК и чл. 24 от Наредбата за заплащането на правната помощ. Съдът съобрази фактическата и правна сложност на спора, както и предприетите от представителя на ответника процесуални действия.

Водим от гореизложеното и на основание чл. 172, ал. 2, предл. последно от АПК, Административен съд-Пловдив,Първо отделение,I състав

 

 

Р  Е  Ш  И:

 

 

 ОТХВЪРЛЯ жалбата на К.И.Т. ,ЕГН ********** *** против Заповед № ДК-02-ПД-01/30.08.2019 год.,издадена от Началник на РДНСК - Пловдив към Главна дирекция „Строителен контрол“ при ДНСК.

ОСЪЖДА К.И.Т. ,ЕГН ********** *** да заплати на РДНСК - Пловдив към Главна дирекция „Строителен контрол“ при ДНСК юрисконсултско възнаграждение в размер на 100/сто/лева

 Решението може да се обжалва с касационна жалба пред Върховен административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му с препис за страните.

 

 

 

 

 

 

 

                                               СЪДИЯ: