Решение по дело №315/2021 на Районен съд - Плевен

Номер на акта: 246
Дата: 20 май 2021 г.
Съдия: Димитър Христофоров Кирилов
Дело: 20214430200315
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 11 февруари 2021 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 246
гр. Плевен , 20.05.2021 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – ПЛЕВЕН, I НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ в публично
заседание на двадесет и осми април, през две хиляди двадесет и първа година
в следния състав:
Председател:Димитър Х. Кирилов
при участието на секретаря ЗАХАРИНКА К. ПЕТРАКИЕВА
като разгледа докладваното от Димитър Х. Кирилов Административно
наказателно дело № 20214430200315 по о***са за 2021 година
за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по чл.59 от ЗАНН.
Постъ***ла е жалба от И. В. И., от гр. Плевен, с ЕГН:********** против
НП № 8з/13.01.2021г. на *** Първо РУ-Плевен към ОД на МВР – гр. Плевен,
с което на жалбоподателя И. на основание чл.53 от ЗАНН и чл. 37 от
ЗНССПЕЕН 112 е наложено административно наказание – глоба в размер на
250 лева, за нарушение на чл.3, ал.1 и чл. 28 от ЗНССПЕЕН 112.
Жалбоподателят счита наказателното постановление за
незаконосъобразно. Моли съда да постанови решение, с което да го отмени.
В съдебното заседание жалбоподателят И. В. И., редовно призован, не се
явява, не се представлява.
Административно-наказващият орган ОД на МВР – гр.Плевен, редовно
призован, представител не се явява.
Съдът, като прецени представените доказателства по делото поотделно
и в съвкупност и взе предвид доводите на жалбоподателя, констатира
следното:
Жалбата е подадена в предвидения законоустановен в чл.59, ал.2 от
1
ЗАНН 7-дневен срок, поради което се явява допустима и следва да бъде
разгледана.
Разгледана по същество, жалбата е неоснователна.
На 06.01.2021г. В.П. *** – *** при Първо РУ-Плевен, съставил АУАН №
8з/06.01.2021г. на И. В. И. от гр. Плевен, за това че на 21.12.2020г. около
20:17 часа в гр. Плевен от мобилния си телефон № *** е подал невярно
съобщение на ЕЕНСП – 112, че в гр. Плевен, ул. *** в офиса на фирмата са
дошли трима мъже с униформи без да се представят, искали са от
служителите да ***шат обяснения и настоява да получи информация какви са
лицата и защо извършват проверка без да има необходимост от спешна
помощ за живота, здравето, сигурността и имуществото на гражданите. Видно
от изготвена докладна за***ска с рег. №316р-41505/22.12.2020г. по о***са на
ОДМВР-Плевен, с което е нарушил чл.3, ал.1 и чл. 28 от ЗНССПЕЕН 112.
Въз основа на така съставения АУАН, в последствие било издадено
обжалваното НП № 8з/13.01.2021г. на ВПД *** на Първо РУ-Плевен към ОД
на МВР – гр. Плевен, с което на жалбоподателя на основание чл.53 от ЗАНН
и чл. 37 от ЗНССПЕЕН 112 е наложено административно наказание – глоба в
размер на 250 лева, за нарушение на чл.3, ал.1 и чл.28 от ЗНССПЕЕН 112.
Изложената фактическа обстановка безспорно се установява от
приложените по делото ***смени доказателства, а именно: АУАН с бл.
№917343/06.01.2021г. /№8з/; ксероко***е на Докладна за***ска с рег. №316р-
41505/2020г. от ОДМВР-Плевен и ксероко***е на Докладна за***ска с рег.
№1772р-15711/2020г. от Първо РУ-Плевен.
В хода на съдебното следствие са раз***тани свидетелите В.П. ***
/актосъставител/, Е. Г. Р. /свидетел очевидец, както и при съставяне на АУАН/
и Д. П. Ц. /свидетел по съставяне на акта/, които поддържат направените в
АУАН констатации.
От раз***та на свидетеля Е. Г. Р. се установява, че проверката е
извършена по сигнал в заведение за хранене „ ***“. Както и че същите с били
униформени и са се представили. Жалбоподателят в присъствието на
полицейските служители е позвънял на ЕЕН 112.
Съдът кредитира изцяло показанията на раз***таните свидетели, като
обективни, непредубедени и съответни на всички приобщени в хода на
съдебното следствие ***смени доказателства.
Жалбоподателят е под***сал АУАН с възражение, като е отразил, че „В
на***саното не ***ше, че униформените се представят за горски, които по
закон нямат право на такива проверки подал съм правилен сигнал на 112.“
На база така изяснената фактическа обстановка и събраните гласни и
***смени доказателства съдът установи от правна страна следното:
административното нарушение е било правилно и законосъобразно
2
установено, като не са допуснати съществени нарушения на административно
наказателните правила, които да ограничават правото на защита на
жалбоподателя.
Разпоредбата на чл. 3, ал. 1 от Закон за Националната система за
спешни повиквания с единен европейски номер 112 /ЗНССПЕЕН 112/ сочи,
че единният европейски номер 112 /ЕЕН 112/ се използва при необходимост
от спешна помощ при различни рискове за живота, здравето, сигурността и
имуществото на гражданите. Съгласно чл. 28, ал. 1 ЗНССПЕЕН 112 (редакция
от брой 97 на ДВ от 2017 г.), се забранява ползването на ЕЕН 112 не по
предназначение, автоматичното му избиране от електронни устройства, с
изключение на "eCall" повикванията и пускане на предварително за***сани
съобщения, както и за предаване на неверни и заблуждаващи съобщения и
сигнали за помощ, като в ал. 2 на същата разпоредба е посочено, че при
нарушаване на забраната по ал. 1 гражданите носят административно-
наказателна отговорност по вид и размер, определени в Закона.
Нарушаването на тази забрана в първата от горепосочените хипотези, е
изрично инкриминирано като самостоятелно административно нарушение в
разпоредбата на чл. 37 от ЗНССПЕЕН 112 с предвидено наказание глоба в
размер от 200 лв. до 1000 лв.
Налице е нарушение по смисъла на чл. 28 от ЗНССПЕЕН-112, която
забранява предаването на неверни и заблуждаващи съобщения и сигнали за
помощ. Тази забрана е въведена, за да се предпази системата от неверни и
заблуждаващи съобщения и сигнали за помощ, като правилно е наложена
санкцията по чл. 37 от закона, който предава чрез ЕЕН 112 неверни или
заблуждаващи съобщения и сигнали за помощ, се наказва с глоба от 200 до
1000 лв.. В случая е налице невярно съобщение и това е о***сано както в
АУАН, така и в НП.
Съдът констатира, че при съставянето на АУАН и издаването на
Наказателното постановление не са допуснати нарушения по ЗАНН и
ЗНССПЕЕН 112, които да налагат отмяна на атакуваното наказателно
постановление. Наказателното постановление се явява законосъобразно от
процесуално правна страна. Същото е издадено от компетентен орган, в
рамките на правомощията му, спазени са формата и реда за издаването му и
съдържа изискуемите от разпоредбата на чл.57 от ЗАНН реквизити. Не са
допуснати нарушения в административно наказателната процедура,
отразената в АУАН фактическа обстановка е намерила съответен израз в
издаденото наказателно постановление, което като цяло определя неговата
законосъобразност.
3
При така установеното от фактическа страна, от свидетелските
показания и ***смени материали по административно-наказателната
пре***ска, съдът намира, че жалбоподателят И.И. действително виновно е
осъществил нарушение по чл.3, ал.1 и чл.28 от ЗНССПЕЕН 112.
Водим от горното и на основание чл.63, ал.1 от ЗАНН, съдът
РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА на основание чл.63, ал.1 от ЗАНН Наказателно
постановление № 8з/13.01.2021г. на *** Първо РУ-Плевен към ОД на МВР –
гр. Плевен, с което на жалбоподателя И. В. И. на основание чл.53 от ЗАНН и
чл. 37 от ЗНССПЕЕН 112 е наложено административно наказание – глоба в
размер на 250 лева, за нарушение на чл.3, ал.1 и чл. 28 от ЗНССПЕЕН 112,
като правилно и законосъобразно.
Решението подлежи на обжалване пред Административен съд –
гр.Плевен в 14-дневен срок от получаване на съобщението за изготвянето му.

Съдия при Районен съд – Плевен: _______________________
4

Съдържание на мотивите

Производството е по чл.59 от ЗАНН.
Постъ***ла е жалба от И. В. И., от гр. Плевен, с ЕГН:********** против
НП № 8з/13.01.2021г. на *** Първо РУ-Плевен към ОД на МВР – гр. Плевен,
с което на жалбоподателя И. на основание чл.53 от ЗАНН и чл. 37 от
ЗНССПЕЕН 112 е наложено административно наказание – глоба в размер на
250 лева, за нарушение на чл.3, ал.1 и чл. 28 от ЗНССПЕЕН 112.
Жалбоподателят счита наказателното постановление за
незаконосъобразно. Моли съда да постанови решение, с което да го отмени.
В съдебното заседание жалбоподателят И. В. И., редовно призован, не се
явява, не се представлява.
Административно-наказващият орган ОД на МВР – гр.Плевен, редовно
призован, представител не се явява.
Съдът, като прецени представените доказателства по делото поотделно
и в съвкупност и взе предвид доводите на жалбоподателя, констатира
следното:
Жалбата е подадена в предвидения законоустановен в чл.59, ал.2 от
ЗАНН 7-дневен срок, поради което се явява допустима и следва да бъде
разгледана.
Разгледана по същество, жалбата е неоснователна.
На 06.01.2021г. В.П. *** – *** при Първо РУ-Плевен, съставил АУАН №
8з/06.01.2021г. на И. В. И. от гр. Плевен, за това че на 21.12.2020г. около
20:17 часа в гр. Плевен от мобилния си телефон № *** е подал невярно
съобщение на ЕЕНСП – 112, че в гр. Плевен, ул. *** в офиса на фирмата са
дошли трима мъже с униформи без да се представят, искали са от
служителите да ***шат обяснения и настоява да получи информация какви са
лицата и защо извършват проверка без да има необходимост от спешна
помощ за живота, здравето, сигурността и имуществото на гражданите. Видно
от изготвена докладна за***ска с рег. №316р-41505/22.12.2020г. по о***са на
ОДМВР-Плевен, с което е нарушил чл.3, ал.1 и чл. 28 от ЗНССПЕЕН 112.
Въз основа на така съставения АУАН, в последствие било издадено
обжалваното НП № 8з/13.01.2021г. на ВПД *** на Първо РУ-Плевен към ОД
на МВР – гр. Плевен, с което на жалбоподателя на основание чл.53 от ЗАНН
и чл. 37 от ЗНССПЕЕН 112 е наложено административно наказание – глоба в
размер на 250 лева, за нарушение на чл.3, ал.1 и чл.28 от ЗНССПЕЕН 112.
Изложената фактическа обстановка безспорно се установява от
приложените по делото ***смени доказателства, а именно: АУАН с бл.
№917343/06.01.2021г. /№8з/; ксероко***е на Докладна за***ска с рег. №316р-
41505/2020г. от ОДМВР-Плевен и ксероко***е на Докладна за***ска с рег.
№1772р-15711/2020г. от Първо РУ-Плевен.
1
В хода на съдебното следствие са раз***тани свидетелите В.П. ***
/актосъставител/, Е. Г. Р. /свидетел очевидец, както и при съставяне на АУАН/
и Д. П. Ц. /свидетел по съставяне на акта/, които поддържат направените в
АУАН констатации.
От раз***та на свидетеля Е. Г. Р. се установява, че проверката е
извършена по сигнал в заведение за хранене „ ***“. Както и че същите с били
униформени и са се представили. Жалбоподателят в присъствието на
полицейските служители е позвънял на ЕЕН 112.
Съдът кредитира изцяло показанията на раз***таните свидетели, като
обективни, непредубедени и съответни на всички приобщени в хода на
съдебното следствие ***смени доказателства.
Жалбоподателят е под***сал АУАН с възражение, като е отразил, че „В
на***саното не ***ше, че униформените се представят за горски, които по
закон нямат право на такива проверки подал съм правилен сигнал на 112.“
На база така изяснената фактическа обстановка и събраните гласни и
***смени доказателства съдът установи от правна страна следното:
административното нарушение е било правилно и законосъобразно
установено, като не са допуснати съществени нарушения на административно
наказателните правила, които да ограничават правото на защита на
жалбоподателя.
Разпоредбата на чл. 3, ал. 1 от Закон за Националната система за
спешни повиквания с единен европейски номер 112 /ЗНССПЕЕН 112/ сочи,
че единният европейски номер 112 /ЕЕН 112/ се използва при необходимост
от спешна помощ при различни рискове за живота, здравето, сигурността и
имуществото на гражданите. Съгласно чл. 28, ал. 1 ЗНССПЕЕН 112 (редакция
от брой 97 на ДВ от 2017 г.), се забранява ползването на ЕЕН 112 не по
предназначение, автоматичното му избиране от електронни устройства, с
изключение на "eCall" повикванията и пускане на предварително за***сани
съобщения, както и за предаване на неверни и заблуждаващи съобщения и
сигнали за помощ, като в ал. 2 на същата разпоредба е посочено, че при
нарушаване на забраната по ал. 1 гражданите носят административно-
наказателна отговорност по вид и размер, определени в Закона.
Нарушаването на тази забрана в първата от горепосочените хипотези, е
изрично инкриминирано като самостоятелно административно нарушение в
разпоредбата на чл. 37 от ЗНССПЕЕН 112 с предвидено наказание глоба в
размер от 200 лв. до 1000 лв.
Налице е нарушение по смисъла на чл. 28 от ЗНССПЕЕН-112, която
забранява предаването на неверни и заблуждаващи съобщения и сигнали за
помощ. Тази забрана е въведена, за да се предпази системата от неверни и
заблуждаващи съобщения и сигнали за помощ, като правилно е наложена
2
санкцията по чл. 37 от закона, който предава чрез ЕЕН 112 неверни или
заблуждаващи съобщения и сигнали за помощ, се наказва с глоба от 200 до
1000 лв.. В случая е налице невярно съобщение и това е о***сано както в
АУАН, така и в НП.
Съдът констатира, че при съставянето на АУАН и издаването на
Наказателното постановление не са допуснати нарушения по ЗАНН и
ЗНССПЕЕН 112, които да налагат отмяна на атакуваното наказателно
постановление. Наказателното постановление се явява законосъобразно от
процесуално правна страна. Същото е издадено от компетентен орган, в
рамките на правомощията му, спазени са формата и реда за издаването му и
съдържа изискуемите от разпоредбата на чл.57 от ЗАНН реквизити. Не са
допуснати нарушения в административно наказателната процедура,
отразената в АУАН фактическа обстановка е намерила съответен израз в
издаденото наказателно постановление, което като цяло определя неговата
законосъобразност.
При така установеното от фактическа страна, от свидетелските
показания и ***смени материали по административно-наказателната
пре***ска, съдът намира, че жалбоподателят И.И. действително виновно е
осъществил нарушение по чл.3, ал.1 и чл.28 от ЗНССПЕЕН 112.
3