Решение по дело №4964/2020 на Районен съд - Русе

Номер на акта: 260403
Дата: 7 май 2021 г. (в сила от 6 август 2021 г.)
Съдия: Ивайло Димитров Иванов
Дело: 20204520104964
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 28 октомври 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

 

гр.Русе, 07.05.2021г.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

РУСЕНСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД, осми граждански състав, в публичното съдебно заседание на седми април, две хиляди двадесет и първа година, в състав:

 

                                                                                      ПРЕДСЕДАТЕЛ: ИВАЙЛО И. при секретаря Елисавета Янкова, като разгледа докладваното от съдията гр.дело № 4964 по описа за 2020г., за да се произнесе, съобрази следното:

            Ищецът Община – гр.Русес адрес: гр.Русе, пл.”Свобода” № 6, представлявана от Кмета Пенчо Милков, твърди, че със съдебно решение № 2011 от 03.12.2019г. постановено по гр.дело № № 1804/2019г. по описа на РРС, с което Община Русе е осъдена да заплати на Й.  Е. Н.  обезщетение за имуществени и неимуществени вреди, представляващи претърпени болки и страдания, настъпили в резултат счупване на шийка на дясна бедрена кост, поради непочистване от заледяване и сняг на „обслужваща улица” част от второстепенната улична мрежа, собственост на Община Русе, както следва: 15 000.00 лева за претърпените болки и страдания, ведно със законната лихва от датата на инцидента 05.12.2018г. до окончателното изплащане; 4 074.52 лева обезщетение за претърпени имуществени вреди; 919.00 лева разноски по делото и 1 102.00 лева – адвокатско възнаграждение. Това съдебно решение е постановено при участието на ответното търговско дружество, като трето лице подпомагащо Община Русе, поради което установеното в мотивите е задължително в отношенията между третото лице и страната, на която то е помагало. В мотивите на решението е прието, че “РПС-Русе-Пъблик сървисиз” ЕООД не е извършило в нужното качество, възложените от Община Русе действия за провеждане пътната настилка в годно състояние, вследствие на което е настъпил вредоносния резултат. Посочвало се също така, че съгласно договор № ЗОП 21/01.06.2015г. дружеството се задължава да извършва дейностите по снегопочистване и зимно поддържане на пътната настилка и прилежащите участъци от сервитута на пътя /площади, тротоари, велоалеи, отбивки и др./. Макар второстепенните улици да не са посочени в цитирания текст /чл.7, т.2.2 от контракта/, същите, като част от уличната мрежа на града, попадат в предмета на договора за зимно поддържане. Съдът е счел, че в процесната улица е можело да навлезе техника на фирма “РПС-Русе-Пъблик сървисиз” ЕООД, а именно ръчен роторен снегорин и бобкат. На 30.12.2019г. Община Русе в изпълнение на съдебното решение е заплатила на Й.  Е. Н.  сумата от 21 936.20 лева, а на редовно упълномощения от него адвокат Константин Станимиров сумата от 1 102.00 лева. На 19.05.2020г. Община Русе е изпратила на ответника покана за възстановяване на изплатените парични суми, но до момента те не са заплатени. Освен изложеното твърди и че е сключил с ответника договор за обществена поръчка № ЗОП 21/01.06.2015г. с предмет: „Поддържане чистотата и проводимостта на дъждовните шахти, в това число снегопочистване и зимно поддържане на терените за обществено ползване в гр.Русе”. Срокът на договора е 5-годишен, считано от датата на подписване. Изпълнителя по договора - “РПС-Русе-Пъблик сървисиз” ЕООД, е бил длъжен да извършва дейности по снегопочистване и зимно поддържане, които включват снегопочистване на пътната настилка и прилежащите участъци от сервитута на пътя /площади, тротоари, велоалеи, отбивки и др./. Това задължение е поето от изпълнителя съгласно чл.7/1/, т.2.2 от договора. След като Община Русе е осъдена заради инцидент възникнал поради непочистване на второстепенна улица находяща се в гр.Русе, кв.”Възраждане” срещу бл.”Клокотница”, следва извода, че ответникът не е изпълнил договорните си задължения и не е извършил качествено почистване от сняг и лед на процесния пътен участък, което е довело до осъждането на възложителя. В чл.8/3/ от договора е предвидено, че възложителя не носи отговорност за действия или бездействия на изпълнителя, в резултат на които възникват смърт или злополука, на което и да е било физическо лице. В чл.12/3/ от договора е уговорено, че ако в резултат от неизпълнение на задължение по договора от страна на изпълнителя, бъде заведен иск срещу възложителя от трета страна, изпълнителя ще възстанови всички претърпени от него вреди, разноски и/или разходи. Поради тези обстоятелства следва да се приеме, че поради неизпълнение от страна на ответника на задълженията по договор № ЗОП 21/01.06.2015г., Община Русе е осъдена на основание чл.49 от ЗЗД да заплати на Й.  Е. Н.  обезщетение и разноски по съдебните производства в размер на 21 936.20 лева, а на адвокат Константин Станимиров сумата от 1 102.00 лева. В следствие от това „РПС – Русе Пъблик Сървисиз” ЕООД дължи обезщетение в същия размер на Община Русе на основание чл.79, ал.1 предложение последно, за вредите от неизпълнение на договорното му задължение. Поради това моли съда да постанови решение, с което да осъди ответното дружество да му заплати сумата от 23 038.20 лева, ведно със законната лихва върху главницата считано от датата на отправяне на поканата за доброволно изпълнение – 19.05.2020г. до окончателното й изплащане. Претендира и направените по делото разноски.

            Съдът, като взе предвид изложените от ищеца в исковата молба фактически обстоятелства, на които основава претенцията си и формулирания петитум, квалифицира правно предявения иск по чл.54 от ЗЗД.

Ответникът “РПС-Русе-Пъблик сървисиз” ЕООД със седалище и адрес на управление: гр.Русе, бул.“Липник“ № 133А, представлявано от управителя Адриан Валериев Лазаров, оспорва изцяло предявения иск. Твърди, че не е налице неизпълнение на задължение по договора от негова страна, поради което липсва основание да се ангажира отговорността му. Община Русе в качеството си на възложител по договора за обществена поръчка е проявила бездействие, изразяващо се в неосигуряване на условия, за да може да бъде извършено снегопочистване на платното, на което е станал инцидентът с Й.  Н.  на 05.12.2018г. От събраните по гр.дело № 1804/2019г. по описа на РРС доказателства се установява, че става дума за локално платно с еднопосочно движение, на което от двете страни, от години, и в момента на инцидента също, паркират автомобилите си живущите в бл.”Клокотница” по ул.”Плиска. Това напълно е препятствало възможността „РПС – Русе – Пъблик Сървисиз” ЕООД да извърши снегопочистване на платното, тъй като разстоянието, което остава между паркираните от двете страни автомобили, не позволява влизането на снегопочистващата техника, която е предвидена в приетата по предходното дело Програма за работа на Община Русе през зимния период 2018-2019г. В тази програма за маршрут № 2, в който попада ул.”Плиска”, е предвидено, че по маршрута работят машини с устройство за третиране на пътната настилка и гребло за снегопочистване „Мерцедес” Р 5032 РС, „ДАФ” Р 6840, „ФОРД”. Не е предвидено и не е договаряно между страните ръчно снегопочистване на конкретното улично платно. Съгласно разпоредбата на чл.63, ал.1 от ЗЗД, всяка от страните по договора трябва да изпълнява задълженията си по него точно и добросъвестно, съобразно изискванията на закона и да не пречи на другата страна да изпълнява и тя своите задължения по същия начин. Това изискване важи с пълна сила за отношенията между Община Русе и снегопочистващото дружество. Съгласно чл.8 от Наредба № 18 на Общински съвет Русе за обществения ред при ползване на превозни средства на територията на Община Русе, компетентните общински органи и служби определят и утвърждават условията, реда, вида и начина на поставяне на пътна маркировка, пътни знаци, пътни свитофари и други средства за сигнализация при въвеждане на временна организация на движението за работи, свързани със зимното поддържане на пътищата и улиците на територията на Община Русе. По силата на чл.175, ал.2 от Наредба № 18 от 23.07.2001г. за сигнализацията на пътищата с пътни знаци, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството, ищецът е следвало да постави пътен знак В28 /забранено паркирането/, а под него табела Т14 /при сняг и зимни условия/, за да създаде условия за осъществяване на снегопочистването на процесното улично платно. А при нарушение на забраната за паркиране – в правомощията на Община Русе е принудителното преместване на съответния автомобил. Като не е изпълнила тези свои задължения, Община Русе не е оказала изискуемото от нея съдействие за изпълнението на договорните задължения на ответника. Непочистването на платното, на което е станал процесният инцидент, се дължи на изложените обстоятелства, за които Община Русе е отговорна, поради което „РПС – Русе – Пъблик Сървисиз” ЕООД следва да бъде освободено от отговорност, съгласно разпоредбата на чл.83 от ЗЗД.

От събраните по делото доказателства, съдът намира за установено от фактическа страна следното:

С влязло в законна сила съдебно решение № 2011 от 03.12.2019г. постановено по гр.дело № № 1804/2019г. по описа на РРС, Община Русе е осъдена да заплати на Й.  Е. Н.  обезщетение за имуществени и неимуществени вреди, представляващи претърпени болки и страдания, настъпили в резултат счупване на шийка на дясна бедрена кост, поради непочистване от заледяване и сняг на „обслужваща улица” част от второстепенната улична мрежа, собственост на Община Русе, както следва: 15 000.00 лева за претърпените болки и страдания, ведно със законната лихва от датата на инцидента 05.12.2018г. до окончателното изплащане; 4 074.52 лева обезщетение за претърпени имуществени вреди; 919.00 лева разноски по делото и 1 102.00 лева – адвокатско възнаграждение. Това съдебно решение е било постановено при участието на ответното търговско дружество, като трето лице подпомагащо Община Русе. В мотивите на решението съдът е приел, че “РПС-Русе-Пъблик сървисиз” ЕООД не е извършило в нужното качество, възложените от Община Русе действия за провеждане пътната настилка в годно състояние, вследствие на което е настъпил вредоносния резултат. Съгласно договор № ЗОП 21/01.06.2015г. дружеството се задължава да извършва дейностите по снегопочистване и зимно поддържане на пътната настилка и прилежащите участъци от сервитута на пътя /площади, тротоари, велоалеи, отбивки и др./, а макар второстепенните улици да не са посочени в цитирания текст /чл.7, т.2.2 от контракта/, същите, като част от уличната мрежа на града, попадат в предмета на договора за зимно поддържане. Съдът е счел и, че в процесната улица е можело да навлезе техника на фирма “РПС-Русе-Пъблик сървисиз” ЕООД, а именно ръчен роторен снегорин и бобкат. На 30.12.2019г. Община Русе в изпълнение на съдебното решение е заплатила на Й.  Е. Н.  сумата от 21 936.20 лева, а на редовно упълномощения от него адвокат Константин Станимиров сумата от 1 102.00 лева.

Ищецът е сключил договор за обществена поръчка № ЗОП-21 от 01.06.2015г. с предмет: „Поддържане чистотата и проводимостта на дъждовните шахти, в т.ч. снегопочистване и зимно поддържане на териториите за обществено ползване на гр.Русе в съответствие с договора, заданието за обществена поръчка и офертата.”. Срокът на договора е 5 годишен, считано от датата на подписване и изпълнителят по този договор „РПС – Русе Пъблик сървисиз” ЕООД е бил длъжен да извършва дейности по снегопочистване и зимно поддържане, които включват снегопочистване на пътната настилка и прилежащите участъци от сервитута на пътя – площади, тротоари, велоалеи, отбивки и др. В чл.15, ал.2 от договора за обществена поръчка е договорено, че ако в резултат от неизпълнение на задължение по договора от страна на изпълнителя, бъде заведен иск срещу възложителя от трета страна, изпълнителят ще възстанови на възложителя всички претърпени от него вреди, разноски и/или разходи. На 19.05.2020г. Община Русе е изпратила на ответника покана за възстановяване на изплатените парични суми въз основа на горецитираното съдебно решение.

От заключението на изготвената по делото съдебно-техническа експертиза се установява, че към 26.03.2021г. движението по платното пред блок „Клокотница” е еднопосочно – съвпада с разрешената посока на движение на превозните средства по ул.”Плиска”. Платното за движение пред блок „Клокотница” /което се използва и за паркинг/ е широко 9.5 метра. При паркиране плътно вляво и вдясно свободната за преминаване между паркираните от двете страни на платното леки автомобили е около 2.8-3 метра /зависи от габаритите на паркираните автомобили. Машините, използвани от фирмата за снегопочистване са три основни типа: с гребла, широки: 2-2.1 метра; 3-3.2 метра и 2.7-3 метра. Проверката на греблата на използваната снегопочистваща техника показва, че ширината им обикновено е по-малка от габаритната, защото е с наклон надясно /може и да е наляво/. Според технологията на снегопочистването при този наклон на греблото снегът се почиства от оста на пътя надясно /към бордюра/. Като се съобразят отговорите на въпросите по т.3 и 4 от експертизата, следва извода, че е възможно извършване на снегопочистване от страна на „РПС-Русе Пъблик Сървисиз” ЕООД на процесното улично платно при спрели от двете му страни автомобили при условие, че те са разположени така, както е показано на снимките на страница 7 от експертизата. От обясненията на вещото лице в съдебно заседание е видно, че пред него управителят на ответното дружество е казал, че такива места, като улицата през блок „Клокотница” /което се използва и за паркинг/ се почистват със средните машини – тези с гребла широки 2-2.1 метра и 2.7-3 метра по утвърдения график, отделно от големите машини, с които почистват главните улици с интензивно движение.

В показанията си свидетелят Г.  И. Г.  обяснява, че през периода 2011г. до м.март 2021г. е работил в ответното дружество като шофьор. Камионът, който управлявал е марка „Мерцедес” с рег.№ Р 5032 РС, който е комбиниран – с контейнер през лятото и цистерна, а през зимата слагали едно устройство, което соли отзад пясък и отпред на камиона допълнително поставяли гребло за снегопочистване с размери 3-3.2 метра. Знае за еднопосочната улица пред блок „Клокотница”, но нея не я е почиствал, защото неговият автомобил е с такива габарити, че не може да влезе в това локално платно, особено ако има там паркирани автомобили, а такива имало постоянно през зимата. Във фирмата имали и камиони с по-малки габарити, които почиствали центъра на града.

По приложеното към настоящото дело гр.дело № 1804/2019г. по описа на РРС, е представена Програма за работа на Община Русе през зимния период 2018г. – 2019г., чиято цел е да определи мероприятията, изпълнителите, сроковете и средствата за своевременното почистване и зимното поддържане на булевардите и улиците в гр.Русе. Улица „Плиска” е включена за почистване по маршрут № 2, където е посочено, че работят две машини с устройство за третиране на пътната настилка и гребло за снегопочистване – „Мерцедес” с рег.№ Р 5032 РС с широчина на греблото 3-3.2 метра и „ДАФ” с рег.№ Р 6840 ВС с широчина на греблото 2.7-3 метра, а за прилежащите тротоарни площи – 1 брой ръчен роторен снегорин и 1 брой бобкат.   

След преценка на събраните по делото доказателства, съдът прави следните правни изводи:

По делото е доказано по категоричен начин, че с влязло в законна сила съдебно решение № 2011 от 03.12.2019г. постановено по гр.дело № № 1804/2019г. по описа на РРС, Община Русе е осъдена да заплати на Й.  Е. Н.  обезщетение за имуществени и неимуществени вреди, представляващи претърпени болки и страдания, настъпили в резултат счупване на шийка на дясна бедрена кост, поради непочистване от заледяване и сняг на „обслужваща улица” част от второстепенната улична мрежа, собственост на Община Русе, както следва: 15 000.00 лева за претърпените болки и страдания, ведно със законната лихва от датата на инцидента 05.12.2018г. до окончателното изплащане; 4 074.52 лева обезщетение за претърпени имуществени вреди; 919.00 лева разноски по делото и 1 102.00 лева – адвокатско възнаграждение. Това съдебно решение е било постановено при участието на ответното търговско дружество, като трето лице подпомагащо Община Русе. В мотивите на решението съдът е приел, че “РПС-Русе-Пъблик сървисиз” ЕООД не е извършило в нужното качество, възложените от Община Русе действия за провеждане пътната настилка в годно състояние, вследствие на което е настъпил вредоносния резултат. Съгласно договор № ЗОП 21/01.06.2015г. дружеството се задължава да извършва дейностите по снегопочистване и зимно поддържане на пътната настилка и прилежащите участъци от сервитута на пътя /площади, тротоари, велоалеи, отбивки и др./, а макар второстепенните улици да не са посочени в цитирания текст /чл.7, т.2.2 от контракта/, същите, като част от уличната мрежа на града, попадат в предмета на договора за зимно поддържане. Този извод не се променял и от обстоятелството, че в Програмата на Община Русе за работа пред зимния период предвижда снегопочистването на пътната настилка по маршрут № 2, включващ и процесната улица, да става с тежкотоварни машини, които не могат да влязат там поради паркиралите автомобили от двете й страни. Съдът е счел обаче, че в процесната улица е можело да навлезе техника на фирма “РПС-Русе-Пъблик сървисиз” ЕООД, предвидени за почистване на тротоарните площи, а именно ръчен роторен снегорин и бобкат. Независимо от посоченото в програмата, преценката с какви машини ще бъде почистен/опесъчен конкретен участък е на “РПС-Русе-Пъблик сървисиз” ЕООД, с оглед изпълнение на задълженията му по договора от 01.06.2015г. в предвиденото количество, качество и в срок. На 30.12.2019г. Община Русе в изпълнение на съдебното решение е заплатила на Й.  Е. Н.  сумата от 21 936.20 лева, а на редовно упълномощения от него адвокат Константин Станимиров сумата от 1 102.00 лева. Категорично доказано е и, че ищецът е сключил договор за обществена поръчка № ЗОП-21 от 01.06.2015г. с предмет: „Поддържане чистотата и проводимостта на дъждовните шахти, в т.ч. снегопочистване и зимно поддържане на териториите за обществено ползване на гр.Русе в съответствие с договора, заданието за обществена поръчка и офертата.”. Срокът на договора е 5 годишен, считано от датата на подписване и изпълнителят по този договор „РПС – Русе Пъблик сървисиз” ЕООД е бил длъжен да извършва дейности по снегопочистване и зимно поддържане, които включват снегопочистване на пътната настилка и прилежащите участъци от сервитута на пътя – площади, тротоари, велоалеи, отбивки и др. В чл.15, ал.2 от договора за обществена поръчка е договорено, че ако в резултат от неизпълнение на задължение по договора от страна на изпълнителя, бъде заведен иск срещу възложителя от трета страна, изпълнителят ще възстанови на възложителя всички претърпени от него вреди, разноски и/или разходи.

Съгласно чл.54 от ЗЗД лицето, което отговаря за вреди, причинени виновно от другиго, има иск против него за това, които е платил. С оглед горепосоченото влязло в сила съдебно решение съдът намира, че са налице предпоставките на чл.54 от ЗЗД и ответникът следва да бъде осъден да заплати на ищеца платените от него обезщетения и разноски на Н.  и пълномощника му по воденото дело.

Съдът намира за неоснователни възраженията на ответното дружество, че вредите на Н.  не са били причинени виновно от него и той не следва да отговаря за такива, тъй като Община Русе в качеството си на възложител по договора за обществена поръчка е проявила бездействие, изразяващо се в неосигуряване на условия, за да може да бъде извършено снегопочистване на платното, на което е станал инцидентът с Й.  Н.  на 05.12.2018г. Действително от събраните по настоящото дело доказателства и тези по гр.дело № 1804/2019г. по описа на РРС, се установява, че става дума за локално платно с еднопосочно движение, на което от двете страни, от години, и в момента на инцидента също, паркират автомобилите си живущите в бл.”Клокотница” по ул.”Плиска. От мотивите на влязлото в сила съдебно решение, както бе посочено по-горе, съгласно договор № ЗОП 21/01.06.2015г. ответното дружество се задължава да извършва дейностите по снегопочистване и зимно поддържане на пътната настилка и прилежащите участъци от сервитута на пътя /площади, тротоари, велоалеи, отбивки и др./, а макар второстепенните улици да не са посочени в цитирания текст /чл.7, т.2.2 от контракта/, същите, като част от уличната мрежа на града, попадат в предмета на договора за зимно поддържане. Този извод не се променя и от обстоятелството, че в Програмата на Община Русе за работа през зимния период 2018г.-2019г. се предвижда снегопочистването на пътната настилка по маршрут № 2, включващ и процесната улица, да става с тежкотоварни машини „Мерцедес” Р 5032 РС, „ДАФ” Р 6840, „ФОРД”, които не могат да влязат там поради паркиралите автомобили от двете й страни. Съдът е счел обаче, че в процесната улица е можело да навлезе техника на фирма “РПС-Русе-Пъблик сървисиз” ЕООД, предвидени за почистване на тротоарните площи, а именно ръчен роторен снегорин и бобкат. Независимо от посоченото в програмата, преценката с какви машини ще бъде почистен/опесъчен конкретен участък е на “РПС-Русе-Пъблик сървисиз” ЕООД, с оглед изпълнение на задълженията му по договора от 01.06.2015г. в предвиденото количество, качество и в срок. Тези изводи се споделят и от настоящия съдебен състав, тъй като такива изключения в договора за снегопочистване не са изключени, а и целта на сключения договор е ясно посочена. Видно и от заключението на изготвената по делото съдебно-техническа експертиза проверката на греблата на използваната снегопочистваща техника показва, че ширината им обикновено е по-малка от габаритната, защото е с наклон надясно /може и да е наляво/. Според технологията на снегопочистването при този наклон на греблото снегът се почиства от оста на пътя надясно /към бордюра/. Като се съобразят отговорите на въпросите по т.3 и 4 от експертизата, следва извода, че е възможно извършване на снегопочистване от страна на „РПС-Русе Пъблик Сървисиз” ЕООД на процесното улично платно при спрели от двете му страни автомобили при условие, че те са разположени така, както е показано на снимките на страница 7 от експертизата. От показанията на свидетеля Г.  И. Г. , който е управлявал снегопочистващата машина марка „Мерцедес” с рег.№ Р 5032 РС с габарити на греблото 3-3.2 метра е видно, че тази машина действително не може да извърши почистване на улицата при паркирани автомобили. Това обаче е можело да стане с другата одобрена машина „ДАФ” Р 6840, „ФОРД” с габарити на греблото 2.7-3 метра, на което след като му се придаде наклон наляво или надясно, може да влезе да почисти ул.“Клокотница“, а и ответното дружество разполага с други машини с габарити на греблото 2-2.1 метра. От обясненията и на вещото лице в съдебно заседание е видно, че пред него управителят на ответното дружество е споделил, че такива места, като улицата през блок „Клокотница” /което се използва и за паркинг/ се почистват със средните машини – тези с гребла широки 2-2.1 метра и 2.7-3 метра по утвърдения график, отделно от големите машини, с които почистват главните улици с интензивно движение. По тези съображения съдът намира, че именно за ответното дружество  е налице виновно бездействие по изпълнение на договорните му задължения по сключения договор за обществена поръчка и като пряка и непосредствена последица от това виновно бездействие на изпълнителя е настъпилата злополука и причинените, в резултат на нея, имуществени и неимуществени вреди на Нягулов, които са заплатени от Община – гр.Русе, т.е. ответникът следва да отговаря за същите на основание чл.54 от ЗЗД, както и на основание чл.15, ал.2 от сключения договор за обществена поръчка № ЗОП-21 от 01.06.2015г. с предмет: „Поддържане чистотата и проводимостта на дъждовните шахти, в т.ч. снегопочистване и зимно поддържане на териториите за обществено ползване на гр.Русе в съответствие с договора, заданието за обществена поръчка и офертата.”

Поради гореизложеното съдът намира предявеният иск за доказан както по своето правно основание, така и по размер, поради което ответното дружество следва да бъде осъдено да заплати на ищеца сумата от 23 038.20 лева. Върху главницата следва да се присъди и законна лихва, считано от датата на получаване на поканата за доброволно изпълнение – 19.05.2020г. до окончателното й изплащане. Съдът намира за основателно искането на ответника за присъждане на лихва за забава върху главницата, считано от датата на получаване на поканата за доброволно изпълнение. С последната ответникът е бил уведомен от ищеца за извършените от него плащания по силата на влязлото в сила съдебно решение и е бил поканен да възстанови на Община Русе платените суми. В случая се касае за безсрочно задължение и момента на получаване на поканата за доброволно изпълнение отправена до ответника, последният е изпаднал в забава и дължи обезщетение за такава в размер на законната лихва.

На основание чл.78, ал.1 и ал.8 от ГПК и предвид уважаването на предявения иск, ответникът следва да бъде осъден да заплати на ищеца направените по делото разноски в размер на 921.53 лева – заплатена държавна такса и 1 221.00 лева – юрисконсултско възнаграждение, определено съразмерно с цената на иска на основание чл.7, ал.2,т.4 от Наредба № 1/2004г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения.

            Мотивиран така и на основание чл.235 и сл. от ГПК, съдът

 

Р Е Ш И :

 

            ОСЪЖДА“РПС-Русе-Пъбликсървисиз” ЕООД със седалище и адрес на управление: гр.Русе, бул.“Липник“ № 133А, ЕИК *********, представлявано от управителя Адриан Валериев Лазаров, да заплати на Община – гр.Русес адрес: гр.Русе, пл.”Свобода” № 6, представлявана от Кмета Пенчо Милков, сумата от 23 038.20 лева /двадесет и три хиляди тридесет и осем лева и двадесет стотинки/, ведно със законната лихва върху главницата считано от 19.05.2020г. до окончателното й изплащане, както и сумите от 921.53 лева /деветстотин двадесет и един лева и петдесет и три стотинки/ - направени по делото разноски и 1 221.00 /хиляда двеста двадесет и един/ лева – юрисконсултско възнаграждение.

            Решението може да се обжалва в двуседмичен срок от връчването му на страните пред Русенски окръжен съд.

 

                                                                            РАЙОНЕН СЪДИЯ: