Решение по дело №461/2021 на Административен съд - Добрич

Номер на акта: 405
Дата: 15 декември 2021 г. (в сила от 1 януари 2022 г.)
Съдия: Силвия Минкова Сандева-Иванова
Дело: 20217100700461
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 20 септември 2021 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

№ …………./15.12.2021 г., гр.Добрич

В ИМЕТО НА НАРОДА

ДОБРИЧКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, в публично заседание на петнадесети ноември две хиляди двадесет и първа година, в състав:

 

                                                      ПРЕДСЕДАТЕЛ: СИЛВИЯ САНДЕВА

                                                            

при участието на секретаря ИРЕНА ДИМИТРОВА разгледа докладваното от председателя адм. дело № 461 по описа на съда за 2021 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от АПК, във вр. с чл. 76, ал. 5 от ЗЗО.

Образувано е по жалба на ЕТ „ИППМПДМ – д-р Е.З.“, ЕИК ХХХХХХХХХ, със седалище и адрес на управление : гр.Добрич, ул. „К.М.“ № 24, представлявано от управителя д-р Е.П.З. – П., срещу заповед за налагане на санкции № РД-09-161(1)/25.08.2021г. на директора на Районна здравноосигурителна каса – Добрич. В жалбата се твърди, че оспорената заповед е незаконосъобразна, издадена при нарушение на материалния закон, въз основа на неверни фактически констатации и правно необосновани изводи. Сочи се, че неправилно директорът на РЗОК – Добрич и контрольорите на РЗОК – Добрич са приели, че жалбоподателят е допуснал нарушение на чл. 88, ал. 1 и ал. 2 от НРД за ДД 2020 – 2022 г. само на базата на разпечатан електронен амбулаторен лист и справка от ПИС (Персонална информационна система), без да се съберат други писмени доказателства за това като копия на ЗОК и копия на оригинални амбулаторни листи, които се подписват и подпечатват от ИДП и ЗОЛ. Твърди се, че в хода на административното производство са представени заверени копия на оригинален амбулаторен лист и ЗОК на ЗОЛ Евелина Георгиева, от които е видно, че д-р Е.З. е попълнила оралния статус на ЗОЛ. Обстоятелството, че в електронния амбулаторен лист не е включена дейност с код : 101 вероятно се дължи на техническа грешка, но това не означава, че ИДП не е извършил спорния преглед. Твърди се още, че резултатът от гласуването на Арбитражната комисия е фалшифициран, което се потвърждава от особеното мнение на квотата на РК на БЗС – Добрич, обективирано в протокол № 1/ 06.07.2021 г. на АК. По тези съображения се иска отмяна на обжалваната заповед и присъждане на сторените разноски по делото.

Ответникът - директорът на РЗОК - Добрич, чрез процесуалния си представител, оспорва основателността на жалбата и иска тя да бъде отхвърлена. Твърди, че оспореният акт е издаден при липса на допуснати съществени процесуални нарушения и правилно приложение на материалния закон, след като са събрани необходимите доказателства и са съобразени обясненията на страните в производството, поради което не са налице основания за отмяната му. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение в полза на НЗОК.     

Добричкият административен съд, като прецени доказателствата по делото и доводите на страните, приема за установено от фактическа и правна страна следното:

Жалбата е подадена в срок, от надлежна страна, срещу годен за оспорване индивидуален административен акт, поради което е процесуално допустима

Разгледана по същество, тя и е основателна, макар и не по всички изложените в нея съображения.

Не е спорно по делото, че жалбоподателят е лечебно заведение за извънболнична помощ и изпълнител на извънболнична дентална помощ по силата на сключен с НЗОК/РЗОК – Добрич договор № 086017/05.02.2020 г. за оказване на първична извънболнична дентална помощ, анексиран с две допълнителни споразумения от 05.02.2020 г.  

Със заповед № РД-09-161/16.06.2021 г. зам. директорът на РЗОК – Добрич на основание заповед за заместване № РД-09-129/13.05.2021 г. е наредил извършването на пълна документална проверка на лечебното заведение относно изпълнението на договора за оказване на първична извънболнична дентална помощ и допълнителните споразумения към него. 

Заповедта е връчена на управителя на ЛЗ на 17.06.2021 г. На същата дата е изготвен протокол за извършена проверка № 2906-17-5, в който са констатирани три нарушения, документирани в три отделни точки. В т.3 от протокола е отразено, че в амбулаторен лист № 000164/ 29.12.2020 г. на ЗОЛ Е.Г.д – р Е.З. е документирала извършена една дентална дейност с код: 509 (екстракция на постоянен зъб) на зъб с код 43. В амбулаторния лист при първо посещение на ЗОЛ за календарната година не е документирана дентална дейност с код: 101 (обстоен преглед със снемане на орален статус). Посоченият амбулаторен лист е отчетен в РЗОК – Добрич и дейностите, отразени в него, са заплатени. Направен е извод, че с отчитането на АЛ д-р Е.З. не е спазила условията и реда за оказване на дентална помощ, като не е отразила обстоен преглед за установяване на орален статус, който е задължителен при първо посещение за съответната календарна година. Прието е, че с поведението си ИДМП е нарушил разпоредбите на чл. 84, ал. 1, т. 2 и чл. 88, ал. 1 и ал. 2 от НРД за денталните дейности за 2020 – 2022 г. Към протокола е приложена разпечатка на процесния амбулаторен лист и справка от информационната система на НЗОК за заплащане на отчетената с този лист дейност с код: 509.

Протоколът е връчен на проверяваното ЛЗ на 17.06.2021 г., като в него изрично е отбелязано, че ИДП има право да подаде писмено становище до директора на РЗОК по направените констатации от длъжностното лице.            

На 17.06.2021 г. е изготвен доклад от проверяващия контрольор при РЗОК – Добрич с вх. № 95-2, в който е отразено, че при извършената проверка са констатирани три нарушения по изпълнението на индивидуалния договор на ЛЗ, касаещи 1 бр. амбулаторен лист за 2021 г. и 2 бр. амбулаторни листове за 2020 г. Деянията са квалифицирани като нарушения на чл. 84, ал. 1, т.2, във вр. чл. 88, ал. 1 и ал. 2  и чл. 147, ал. 1 от НРД за ДД за 2020 – 2022 г., за които се налага финансова неустойка от 50 до 150 лева. 

На 22.06.2021 г. управителят на ЛЗ е подал възражение срещу констатациите по т.1 и т.2 от протокола от извършената проверка (л.57). Липсва възражение срещу констатациите по т.3 от протокола.

На 30.06.2021 г. директорът на РЗОК –Добрич е уведомил с две писма Арбитражната комисия и председателя на РК на БЗС за резултатите от извършената проверка от служители на РЗОК – Добрич, както и за постъпилите възражения срещу тях (л.52-53).

С писмо вх. № 62-02-2(1) от 05.07.2021 г. от председателя на РК на БЗС – Добрич до директора на РЗОК – Добрич е поискано към преписката на д-р Е.З. да бъдат приложени копие на оригинален амбулаторен лист № 000164/29.12.2020 г. на ЗОЛ Е.Г.и копие от ЗОК на Е.Г.(л.46).      

На 06.07.2021 г. арбитражната комисия в състав, определен със заповед № РД-09-23/07.02.2020г. (л.54) на директора на РЗОК - Добрич, е разгледала т.3 от протокола, но не е приела решение, тъй като при проведеното гласуване е гласувала с три гласа “за” и три гласа “против” констатациите на контролния орган. За проведеното заседание е съставен протокол № 1/06.07.2021 г.,  в който са отразени подробно обсъжданията и гласуването на членовете на арбитражната комисия. Членовете от квотата на РЗОК – Добрич са изразили становище, че представеният оригинален лист е попълнен на ръка и не може да бъде приет като годно доказателство, тъй като не се знае кога е попълнен. Протоколът на АК е подписан с особено мнение от членовете от квотата на РК на БЗС. В мотивите към мнението е посочено, че се изразява несъгласие с отразеното в протокола невярно гласуване с 3 гласа „за“ и 3 гласа „против“ по всички констатации в протоколите. Изложени са твърдения, че по време на заседанието на АК на 06.07.2021 комисията е гласувала с 2 гласа „за“ и 4 гласа „против“ констатациите по т.3 от протокола от извършената проверка на д-р Е.З.. По време на второто заседание на АК на 08.07.2021 г. представителите на квотата на РК на БЗС били информирани, че членовете на АК от квотата на РЗОК – Добрич имат изрични нареждания от ръководството на НЗОК да гласуват в подкрепа на констатациите на контрольорите, поради което в протокола на АК ще се поправят вече проведените гласувания на 06.07.2021 г. с равен брой гласове 3:3 по всички точки, в т.ч. и по т.3 от преписката на д-р Е.З.. Посочено е, че в пълен разрез с Правилата за работа на арбитражната комисия, упоменати в чл. 158 - чл. 166 от НРД за ДД 2020 – 2022 г., е променено гласуването в протокола на АК. На второто заседание не е имало предложение за провеждане на повторно гласуване, нито е проведено такова. Изразено е становище, че е недопустимо да се фалшифицират резултатите от вече проведено гласуване в протокол на АК.                      

Копие от протокола на арбитражната комисия е предоставен на директора на РЗОК – Добрич, на председателя на РК на БЗС – Добрич и на проверяваното лице на 20.07.2021 г. съгласно уведомителни писма и обратна разписка на л. 34, 35, 36 и 37 от делото.  

Въз основа на констатациите в протокола от извършената проверка от 17.06.2021 г. е издадена обжалваната заповед № РД-09-161 (1) от 25.08.2021 г. В мотивите към заповедта е посочено, че съгласно изискванията на чл. 84, ал. 1 и ал. 2 от НРД за ДД за 2020 – 2022 г. ИДМП предоставят дентална помощ по вид, обем и качество, съответстващи на договорената. В случая ЗОЛ е над 18 –годишна възраст. В текста на чл. 104, ал. 1, т. 1, б. „а“ и т. 2, б. „а“ от НРД за ДД за 2020 – 2022 г. е предвидено, че всяко ЗОЛ до и над 18 – годишна възраст, потърсило дентална помощ, има право да получи обстоен преглед със снемане на орален статус веднъж за съответната календарна година. В разпоредбата на чл. 88, ал.1 от същия договор е предвидено, че при първо посещение за съответната календарна година лекарят по дентална медицина задължително извършва обстоен преглед със снемане на орален статус на ЗОЛ. Текстът на ал. 2 въвежда задължение на ОПЛДМ задължително да попълва за всяко ЗОЛ месечен „Амбулаторен лист“ (бл. МЗ-НЗОК № 2), в който се отразява обстоен преглед със снемане на орален статус и/или оказаната дентална помощ. Въз основа на протокола от извършената проверка е прието, че ЗОЛ Е.Г.е посетила единствено през календарната 2020 година кабинета на д-р Е.З., която е следвало да извърши и да документира обстоен преглед на ЗОЛ на 29.12.2020 г. в амбулаторен лист  № 000164, но в отчетения през НЗОК амбулаторен лист липсва документиран обстоен преглед със снемане на орален статус с код : 101. Прието е, че задължението по чл. 88, ал. 1 от НРД за ДД за 2020 – 2022 г. е императивно и не зависи от волята на лекаря по дентална медицина, като при условията на чл. 88, ал. 2 от НРД за ДД за 2020 – 2022 г. той може да отрази в АЛ само обстоен преглед със снемане на орален статус или обстоен преглед със снемане на орален статус и оказана дентална дейност, както и само оказана дентална дейност, но при положение че преди това е осъществено снемане на орален статус и е отразено в АЛ и ЗОК на ЗОЛ. Посочено е, че според практиката на ВАС двете норми следва да се тълкуват и прилагат съвместно. Направен е извод, че установеното в т. 3 от протокола е нарушение на условията и реда за оказване на дентална помощ, определени в НРД за ДД за 2020 – 2022 г., изразяващо се в това, че лечебното заведение в качеството си на ИДП по договор с НЗОК не е извършило обстоен преглед със снемане на орален статус с код : 101 при първо посещение за съответната календарна година на ЗОЛ. Въз основа на това е прието, че на ЛЗ следва да бъде наложена финансова неустойка по смисъла на чл. 146, ал. 1 от НРД за ДД за 2020 – 2022 г. в размер на 50, 00 лева на основание чл. 147, ал. 1 от НРД за ДД за 2020 – 2022 г.                         

Заповедта е връчена на жалбоподателя на 09.09.2021 г., видно от ръкописното отбелязване върху акта.  

От представените по делото и неоспорени от страна на ответника заверено копие на оригинален амбулаторен лист № 164 от 29.12.2020 г., издаден от д-р Е.З., както и заверено копие на извадка от ЗОК на ЗОЛ Е.Г.от 29.12.2020 г. се установява, че е налице отбелязване за извършена дентална дейност с код : 101                        

В хода на производството пред съда е разпитан като свидетел д-р Е.Х.Д. в качеството му на член на Арбитражната комисия от квотата на РК на БЗС. При разпита си в съдебно заседание той потвърждава данните, отразени в особеното мнение на членовете от квотата на РК на БЗС, съгласно които резултатът от първоначалното гласуване по т.3 от констативния протокол, проведено на заседанието на АК на 06.07.2021 г., е бил 2 гласа “за” и 4 гласа “против”, след което на заседанието на АК на 08.07.2021 г. е променен на 3 гласа “за” и 3 гласа “против”, без да е проведено повторно гласуване. Свидетелят сочи, че на второто заседание членовете от квотата на РК на БЗС – Добрич били уведомени от председателя на комисията, че ще промени служебно всички гласувания в 3 на 3 гласа, тъй като членовете от квотата на РЗОК имали инструкции да гласуват винаги в полза на констатациите на контрольорите на РЗОК/НЗОК. Не било проведено ново гласуване, поради което и протоколът е подписан с особено мнение от членовете на БЗС. В показанията си св. Давчев пояснява, че д-р Е.З. не е подала възражение срещу т.3 от констатациите на проверяващото длъжностно лице в определения 7-дневен срок, поради което той е внесъл новите доказателства в РЗОК – Добрич и е поискал да бъдат разгледани на заседанието на Арбитражната комисия. Твърди, че не е вярна констатацията, че не е документирана дейността с код : 101, тъй като реално оралният статус е снет.                

При така установената фактическа обстановка съдът прави следните правни изводи :

Оспорената заповед е издадена от компетентен орган съгласно чл. 76, ал. 3 от ЗЗО, в необходимата писмена форма, при спазване на процедурата по раздел Х от ЗЗО и глава ХVІІІ от НРД за ДД за 2020 – 2022 г. Заповедта е издадена след извършена проверка от длъжностно лице по чл. 72, ал. 2 от ЗЗО, обективирана в протокол по чл. 74, ал. 2 от ЗЗО, във вр. чл. 136, ал.1 от НРД за ДД за 2020 – 2022 г. Проверяваното лице е запознато с констатациите от протокола и е имало възможност да изрази становище по тях.

Ирелевантно е възражението на жалбоподателката за фалшифициране на резултатите от гласуването на Арбитражната комисия. От доказателствата по делото е видно, че проверяваното лице не е подало възражение срещу т.3 от констативния протокол в определения за това 7 – дневен срок, поради което арбитражната комисия не е имала правомощия да се произнася по тази точка от протокола и решението й няма правна сила за директора на РЗОК - Добрич. Без правно значение е обстоятелството, че преди датата на заседанието на АК председателят на РК на БЗС – Добрич е изпратил писмо до директора на РЗОК – Добрич, с което е поискал да бъдат приложени към преписката на д-р Е.З. писмени доказателства, касаещи констатациите по т.3 от констативния протокол. Съгласно чл. 156, ал. 1 от НРД за ДД за 2020 – 2022 г., във вр. чл. 75, ал. 1 от ЗЗО спорът се изпраща за решаване от АК единствено когато лицето – обект на проверката оспори констатациите на длъжностното лице по чл. 72, ал. 2 от ЗЗО. В останалите случаи, когато проверяваното ЛЗ не изрази становище или изразеното от него становище не съдържа възражения по направените констатации, директорът на РЗОК издава заповед, с която налага санкция, съгласно чл. 155, ал. 1 от НРД за ДД за 2020 – 2022 г. Следователно единственият правнорелевантен факт, който поражда задължението на директора на РЗОК да изпрати спора за решаване на АК, е наличието на възражение срещу констатациите от извършената проверка, подадено от проверявания ИДП, а не от трето лице, макар и председател на РК на БЗС и член на АК. В случая такова не е налице, поради което правилно директорът на РЗОК – Добрич не е взел предвид решението на АК по т. 3 от протокола от извършената проверка и се е съобразил единствено и само с констатациите на длъжностното лице по чл. 72, ал.2 от ЗЗО.             

 Допуснати са обаче други съществени процесуални нарушения и нарушение на материалния закон, които обуславят материалната незаконосъобразност на оспорената заповед.  

На първо място, от съдържанието на акта не става ясно за какво точно нарушение е наложена финансовата неустойка на ЛЗ, защото в него веднъж е посочено, че проверяваното лице не е извършило и документирало обстоен преглед на ЗОЛ, а втори път, че не е извършило обстоен преглед със снемане на орален статус с код : 101 при първо посещение за съответната календарна година на ЗОЛ. Директорът на РЗОК – Добрич е препратил към констатациите по т.3 от протокола на проверяващия служител, където пък е описано, че д-р Е.З. не е отразила обстоен преглед за установяване на орален статус. Неизвършването на обстоен преглед със снемане на орален статус на ЗОЛ е съставомерно по чл. 88, ал. 1 от НРД за ДД за 2020 – 2022 г., а неотразяването на обстоен преглед със снемане на орален статус в амбулаторния лист (бл. МЗ – НЗОК № 2) – по чл. 88, ал. 2 от НРД за ДД за 2020 – 2022 г. Неправилно е становището на директора на РЗОК – Добрич, че двете норми следва да се тълкуват и прилагат съвместно, защото те съдържат състави на отделни административни нарушения, за извършването на които се налагат отделни финансови корекции. В констативния протокол и доклада към него е посочено, че е извършено нарушение на разпоредбите на чл. 84, ал. 1, т. 2 и чл. 88, ал. 1 и ал. 2 от НРД за ДД за 2020 – 2022 г., без да е уточнено коя от двете хипотези на чл. 88 от рамковия договор е налице. Тази неяснота е пренесена и в заповедта на директора на РЗОК – Добрич, който е изброил всички разпоредби, цитирани в констативния протокол, но не е посочил коя е конкретната материалноправна норма, която е нарушена. Изложените в акта мотиви, че установеното по т.3 от протокола е нарушение на условията и реда за оказване на дентална помощ, определени в НРД за ДД за 2020 – 2022 г. не е достатъчно, за да се приеме, че е налице надлежна правна квалификация на констатираното нарушение. Действително в санкционната разпоредба на чл. 147, ал. 1 от рамковия договор е предвидено, че се налага санкция “финансова неустойка” на изпълнител на дентална помощ, който наруши условията и реда за оказване на дентална помощ по чл. 55, ал. 2, т. 2 от ЗЗО, но за да се приложи тази разпоредба, следва изрично да се посочи какъв състав на нарушение е осъществен, което в случая не е така. Неясните фактически и правни изводи на административния орган правят невъзможна преценката на съда относно съставомерността на деянието и водят до опорочаване на акта до степен на незаконосъобразност.                  

 От друга страна, дори и да се приеме, че финансовата корекция е наложена за неизпълнение на задължението по чл. 88, ал. 1 от НРД за ДД за 2020 – 2022 г.  – Добрич, то от фактическите обстоятелства по преписката не може да се направи обоснован извод, че ИДП не е извършил обстоен преглед със снемане на орален статус на ЗОЛ. Обстойният преглед предполага да се установи състоянието на всички зъби, като при снемане на статуса наличните временни зъби (зъби с код от 51 до 85) се отбелязват с кръгче, а липсващите постоянни зъби и изкуствените зъби – съответно със знак “Е” и “Х”. В бл. МЗ – НЗОК № 2 съществува легенда за начина, по който следва да се отразяват наличните кариеси, пулпити, фрактури, обтурации, коронки, парадонтози, корени и степен на подвижност на зъбите на ЗОЛ, като от съдържанието на представения от самия административен орган електронен амбулаторен лист е видно, че д-р Е.З. е установила пълния зъбен статус на ЗОЛ, като е отбелязала всички налични постоянни зъби (зъби с код 42 и 34) и всички липсващи долни и горни зъби със знак “Е”, както и един корен на трети долен зъб вдясно с код 43, който е екстрахиран след поставена диагноза “radix gangrenosa”. Безспорно в електронния амбулаторен лист не е отразена дейност с код : 101  Обстоен преглед със снемане на орален статус”, а само дейност с код : 509 “Екстракция на постоянен зъб”, но това не изключва наличието на реално извършен обстоен преглед преди предприемането на действия по екстракция на зъб с код 43. Аргумент в подкрепа на този извод са и приложените в хода на производството заверени копия на амбулаторен лист на хартиен носител и ЗОК на ЗОЛ, в които изрично е вписана и дейност с код: 101. Действително по делото липсват данни, кога е направено това вписване, но представените от ИДП документи не са изрично оспорени от ответника в хода на процеса, поради което и при липсата на събрани в хода на административното производство годни доказателства, които да опровергават тяхната достоверност, съдът счита, че следва да ги зачете. Следователно липсата на отразена дейност с код: 101 в електронния амбулаторен лист не означава, че д-р Е.З. не е направила задължителния общ преглед за снемане на денталния статус на ЗОЛ, а само че не е отчела тази дейност при подаване на месечния електронен отчет пред РЗОК – Добрич. Разпоредбата на чл. 88, ал. 1 от НРД за ДД за 2020 – 2022 г. не съдържа изискване данните за този обстоен преглед да бъдат въвеждани в информационната система на НЗОК. Сам административният орган е посочил в решението си, че при условията на чл. 88, ал. 2 от НРД за ДД за 2020 – 2022 г. лекарят по дентална медицина може да отрази в амбулаторния лист съответно само обстоен преглед със снемане на орален статус или обстоен преглед със снемане на орален статус и оказана дентална дейност, както и само оказана дентална дейност, но при положение че преди това е осъществено снемане на орален статус и е отразено в АЛ и ЗОК на ЗОЛ. В случая тези обстоятелства са налице, поради което неправилно и незаконосъобразно директорът на РЗОК – Добрич е приел, че проверяваното ЛЗ не е извършило обстоен преглед със снемане на орален статус с код : 101 при първо посещение за съответната календарна година на ЗОЛ. За да обоснове изводите си за това, административният орган се е позовал само на констатациите от извършената проверка, без да съобрази, че тя е направена единствено на базата на разпечатания електронен амбулаторен лист и справката за отчетените дейности от информационната система на НЗОК. От данните по административната преписка е видно, че в хода на проверката не е изследвана цялата документация, която ИДП е длъжен да води и/или съхранява съгласно чл. 91, ал. 1 от НРД за ДД за 2020 – 2022 г. Контрольорът на РЗОК – Добрич не е изискал от д-р Е.З. да предостави копие на амбулаторния лист на хартиен носител (предмет на проверката), нито е издирвал ЗОЛ, за да провери какви кодове на дентални дейности са вписани в ЗОК от ЛДМ. Така той не е успял да събере достатъчно по обем доказателства в подкрепа на констатациите си, което е довело до неправилен и необоснован извод за извършено нарушение от страна на д-р Е.З..                              

С оглед на изложеното съдът счита, че обжалваната заповед е издадена в нарушение на административнопроизводствените правила и  материалния закон, в разрез със събраните доказателства и при неизяснена фактическа обстановка, поради което следва да бъде отменена като незаконосъобразна по същество.

С оглед на изхода от спора и на основание чл. 143, ал. 1 от АПК на жалбоподателя се дължат разноски по делото в размер общо на 350 лева, от които 50 лева платена държавна такса и 350 лева  – платено адвокатско възнаграждение.

Водим от гореизложеното и на основание чл. 172, ал. 2 от АПК, съдът

 

                                  Р Е Ш И :

 

ОТМЕНЯ по жалба на ЕТ „ИППМПДМ – д-р Е.З.“, ЕИК ХХХХХХХХХ, със седалище и адрес на управление : гр.Добрич, ул. „К.М.“ № 24, представлявано от управителя д-р Е.П.З. – П., заповед за налагане на санкции № РД-09-161(1)/25.08.2021г., издадена от директора на Районна здравноосигурителна каса – Добрич.  

ОСЪЖДА Районна здравноосигурителна каса – Добрич да заплати на ЕТ „ИППМПДМ – д-р Е.З.“, ЕИК ХХХХХХХХХ, със седалище и адрес на управление : гр.Добрич, ул. „К.М.“ № 24, представлявано от управителя д-р Е.П.З. – П., сумата от 350 лева, съставляващи разноски за първата инстанция.

РЕШЕНИЕТО може да се обжалва с касационна жалба пред Върховния административен съд в 14 - дневен срок от съобщаването му на страните.              

 

                  Административен съдия :