Протокол по дело №2670/2021 на Окръжен съд - Варна

Номер на акта: 523
Дата: 28 март 2022 г. (в сила от 28 март 2022 г.)
Съдия: Златина Иванова Кавърджикова
Дело: 20213100502670
Тип на делото: Въззивно гражданско дело
Дата на образуване: 3 ноември 2021 г.

Съдържание на акта

ПРОТОКОЛ
№ 523
гр. Варна, 25.03.2022 г.
ОКРЪЖЕН СЪД – ВАРНА, V СЪСТАВ, в публично заседание на
двадесет и втори март през две хиляди двадесет и втора година в следния
състав:
Председател:Деспина Г. Георгиева
Членове:Златина Ив. Кавърджикова

Иванка Д. Дрингова
при участието на секретаря Доника Здр. Христова
Сложи за разглеждане докладваното от Златина Ив. Кавърджикова Въззивно
гражданско дело № 20213100502670 по описа за 2021 година.
На именното повикване в 15:42 часа се явиха:
Въззивницата ИСКР. ВЛ. СЛ. , редовно уведомена от предходно
съдебно заседание, явява се лично; представлява се от адв. Р.М., редовно
упълномощена и приета от съда отпреди.
Въззиваемият Р. СТ. Д. , редовно уведомен от предходно съдебно
заседание, явява се лично; представлява се от адв.Л.Д., редовно
упълномощена и приета от съда отпреди.
Контролираща страна Дирекция ,,Социално подпомагане“ – Варна,
редовно уведомена от предходно съдебно заседание; не се явява
представител.

Адв. М.: Да се даде ход на делото.
Адв. Д.: Да се даде ход на делото.

СЪДЪТ намира, че не са налице процесуални пречки по хода на делото,
поради което

О П Р Е Д Е Л И:
1

ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО
Адв. М.: Представям писмени доказателства, разпечатка от ,,Школо
БГ“, относно проблемите с детето ПР., които продължават, изразяващи се в
липса на внимание и лоша дисциплина.
Адв. Д.: Запозната съм, да се приемат. Тези доказателства касаят дете,
предоставям на съда.
Аз също имам писмени доказателства, които са по отношение на детето,
но моля да ми дадете възможност да ги представя след изслушването на
майката.

В-цата С.:
Поддържам искането си детето да е при мен.
В момента живея при майка си, защото бях чрезвичайно изгонена от
жилището ни за няколко часа. Като решението, което взех беше не само
емоционално, но и защото прецених, че мога да разчитам на майка ми. ПР. и
майка ми си имат свой личен контакт.
Работя като търговски представител във ,,Фуртуна“, която е най-
голямата фирма за търговско представителство и отговарям за ,,Л‘Ореал“.
Работното ми време е мобилно, последните две години е онлайн, предвид
създалата се ситуация. Имам дадено разрешение от моя отговорник да мога да
прекратявам работния си процес ако съм в работен режим навън, за да се
грижа за сина си, което и ми се е налагало, за да не се бавя и да трябва
постоянно да искам разрешение и да се бавя за някакви неща, за които
трябваше да реагирам тогава, поради което имаме такава договорка. Иначе
работното ми време е от 8:30ч. до 16:30ч., събота и неделя почивам, имам 24
дни отпуска през годината, почивам и на всички празници, това е най-
голямата търговска фирма вносител. Месечните ми доходи като чиста заплата
са 920лв., като стажът ми също се включва във възнаграждението ми. Това ми
е брутното възнаграждение.
Относно детето, искам родителските права да се предоставят на мен,
защото те ми бяха иззети, детето ми беше изнесено от училище чрез лъжа и
без мое знание, беше изнесено без яке, по време на час. След раздялата със Р.
2
аз се грижих за детето, както и преди това. всичко това ми повлия
изключително много. Моят син е, много ми е трудно да си го призная, с
амбивалентно поведение, това означава противоречивост. Това не е добре за
неговото каквото и да е развитие. След изнасянето му от училище от баща му
по този начин, 56 дни аз не знаех къде е синът ми и се наложи да го търся
чрез полиция и Отдел ,,Закрила на детето“.
Да, много добре се запознах с Протокола от изслушването на детето,
точно натам исках да вървя, но мисля, че нашето правосъдие е достатъчно
тромаво, защото вече година и два месеца това дете, след връчване на
привременните мерки на бащата, е време, в което детето ми е достатъчно
малко… Детето се казва ПР. Р.ов Д. и е на 10г., знам на къде ме водите.
Година и два месеца са достатъчни детето да бъде обработвано и
манипулирано. Аз стигам до този извод, защото през този период аз съм била
ограничавана по всякакъв начин да общувам с него, извън личния контакт,
който е определен от съда. Имам определен режим на личен контакт от съда.
В определения от съда режим имам възможност да се виждам с детето ми, но
не и извън него. Детето иска да се вижда с мен. Пречка да се виждаме има, и
това е баща му.
Много често забелязвам, защото държа връзка с всички учители и
директора, както и с портиера, който е на сградата на училището, за да се
информирам как стоят нещата, защото по друг начин не ми е предоставена
информация, аз я търся сама като отговорен родител, но забелязвам, че
уикендите, през които детето трябва да е с баща си то е с някой друг. Няма
нищо лошо в това. Освен когато, както стана по предния уикенд, синът ми е
оставен в петък след училище и е взет от майката на негов съученик. Много
тежко и бързо се развива това, което е получил, поради което в 9ч. сутринта
майката се обажда на бащата, за да бъде взето детето и да бъдат взети някакви
мерки, жената е с четири деца. Добре, ще започна отначало – по петък, след
училищните занимания, детето е взето от майката на него съученик, за да му
гостува, в събота, прекарвайки повече от час на двора, ПР. развива вирус,
като той не боледува, тежко се е почувствал, вдига висока температура,
бащата не е реагирал. Жената има 4 деца, в 9ч. сутринта му е било обявено, че
синът му не се чувства добре, след което в късния следобед той се е появил,
да си вземе детето. тогава му предложих, чухме се, защото тя държеше връзка
3
с мен през цялото време, аз не си позволих да подходя по друг начин освен да
изчакам, защото до момента от това семейство към мен имам над 20 дела,
тъжби и жалби. При всяко едно съприкосновение с тях се възпроизвежда едно
такова нещо. Говоря за адв. Л.Д., сестрата на Р.Д.. Тези дела са за всичко –
последното е за клевета, делото е насрочено за 14.04.2022г., от мен към Р.Д..
Там съм в качеството на подсъдима. Съдът е сезиран с тъжба от Р.Д. за
клевета. Клевета се определя от тях за възраженията, които съм писала на
делото за родителски права, където съм описала Д. като какъв баща и какъв
партньор е. Има още едно такова дело със същото твърдение, отново от Р.Д..
Адв. Д.: Да, като едното дело е прекратено.
В-цата С.: Има и едно дело за обсебване. Обсебване на някакво бижу.
Бижу, което беше поднесено на сина ми за рождения ден преди две години,
което бащата си търси. Това дело е прекратено също.
В това мое възражение към делото за родителски права обяснявам, че
силно се притеснявам ако детето ми остане под опеката на баща си, защото
няма кой да му съдейства, т.к. адв. Л.Д. живее в Пловдив от 2014г., а майка
му е с тежи психични заболявания. Опасявам се от това, че това не е добър
пример за детето, имаха много сериозно връзка – синът ми имаше прекрасни
отношения с майката на Р.Д., т.е. неговата баба по бащина линия. С баща си
също има силна връзка. Това мое твърдение беше подведено под отговорност
в делото. Делата са много, изключително много време ми отнема да стоя в
полицията и да съм на съдебни заседания по два пъти в месеца.
Вече споменах, че дълго време детето ми е обработвано, в първата
изготвена СПЕ е установено, че ПР. е с отворен локус на контрол, което
значи, че е податлив на манипулации от авторитет, които могат да са
родители и учители. За тази една година детето ми получи срив в училище –
оценки, поведение, с приятелствата си, все още не са успели да унищожат и
саботират нашата доверителна връзка, както и отношенията ни. Аз съм от
хората, когато прочетох това, защото не присъствах на заседанието, си
позволих да го изчакам и да разговаряме по този въпрос с него, защото си
мисля, че човек трябва да знае какво да иска и как да го постигне и да може
да го отстоява, защото след като е бил тук и го е казал, значи може да го
сподели и на мен, но на него не му беше удобно. Разговорът ни беше 10 дни
след заседанието. На него му беше неудобно да го изкаже, така както го е
4
направил тук, че не желае да живее с мен, че му стига това време, в което сме
заедно, че му е скучно с мен, че му е по-удобно при баща му, защото не му
прави забележки и се чувства по-приятно, всички тези неща, които прочетох,
той наведе глава и каза: ,,Ти си го прочела, моля те да не продължаваме
разговора, защото не мога да те погледна“. Обяснения ние съм му искала, не
е точното определение. Смятам, че трябваше да обсъдя с него, това което е
казал пред съда.
Синът ми познава моя баща, виждал го е два пъти, случайно. Аз не
общувам с баща си, по ред причини. Едната причина е, начинът по който е
напуснал майка ми, отношението му към нея и към нас. Бях на 7г., когато
баща ми напусна майка ми. Имаме нормално отношение с баща ми, но просто
не се търсим, нямаме близки отношения. Когато моите родители се разделиха
се чувствах по същия начин, както ПР. обяснява, че се чувства– раздвоен,
объркан, много често ме е молил да не го карам да избира, да не трябва да
уточнява с кого иска да е повече и с кого иска да живее. Трудно прие
раздялата ни, той не искаше да приеме факта на раздялата ни. Когато се
разделиха моите родите аз се чувствах по същия начин. След раздялата ни с
бащата, която беше напълно нелогична, защото когато се прибрахме в дома, в
който бяхме, Р.Д. го нямаше, нямаше нищо негово и последствие си позволих
да излъжа сина си, че баща му е по работа извън града, след което бях
принудена да се изнеса от жилището и взех решение да живея при майка ми,
за да имам някаква стабилност и контрол на детето. Тогава сме си говорили
по този въпрос. Всъщност ПР. освен, че всичко му беше ок в училище,
отношенията му, никога не е спиран да общува с баща си, по 3 пъти на
седмицата ходиха на тренировки, независимо, че и през другото време докато
отида да го взема можеше пак да го няма детето, бях ориентирана от
учителите, които го предават, че баща му го е взел, евентуално ако е дал
някакви обяснения къде е, за да мога да отида да реагирам. Беше много
спокоен и стабилен, защото общуваше едновременно с нас, смея да твърдя, че
тогава сме нямали някакви конфликти с Р.. Това е след като се разделихме,
до момента, в който беше изнесен от училище. Двамата с баща му приехме
раздялата, нямали сме грандиозни спорове. В момента с бащата не можем да
общуваме спокойно, това не е възможно.
В-ем Д.: Аз нямам проблем да общувам, тя не иска да общуваме.
5
В-ца С.: До момента, през тази година и половина не спирах да
получавам заплахи, освен тези дела, всичко в СМС-и, къде трябва да съм,
какво да правя, кога да се обаждам и кога не, няма нищо конструктивно в
това общуване, не стигаме доникъде, освен това не става въпрос за детето.
Става въпрос за его и гордост, за неудовлетворение, доминантност, това е
всичкото при бащата.
Аз няма да изгубя детето си, детето ми ще се загуби, то се е загубило
вече.
Ако родителските права бъдат дадени на мен, няма да има правила;
досега не е имало.
Адв. Д.: Искам да задам няколко въпроса към въззивницата. В
предходното с.з., колегата зададе един въпрос на бащата и той е: дали ПР. е
бил предложен за изключване от училище, имате ли такава информация?
Пред медиатор сте заявили същото.
В-ца С.:
Разговаряйки с директора на училището миналата седмица, ми каза
така: ,,Това е прецедент в историята на руското училище, сезирани са Отдел
,,Закрила на детето“, за да се свика педагогически съвет, за поведението,
което демонстрира ПР.“, това ми беше казано. Първо, в това училище не е
прието да има толкова забележки ученик, гонен е от час, на час има по 4
забележки за лоша дисциплина, неподготвен за час и изгонен. Той е четвърти
клас и няма право да стои в коридорите, но на учителите им се налага да го
гонят от час, защото не виждат друг начин, за да се проведат часа нормално
без той да не пречи на другите. Прави всичко – вербална агресия, шумен е,
неуважителен е, пее, стои прав по време на час, вместо да е на чина.
Правилата трябва да ги създава родителят, който го отглежда в момента.
Разходите на месец за ПР. не мога да преценя какви са, мога да кажа
какви разходи съм правила аз за детето, когато сме били двамата. За
маратонките ли ме питате? /в-цата се обърна лично към адв.Л.Д. с репликата:
,,Ако имате предвид маратонките…, отношенията отдавна са лични“.
В-ца С.: Ако става въпрос за разходи и учебници, знам какви са, това
което се прави като разход на сина ми е да има може би над 12 чифта
маратонки и неща, които освен, че той расте и не може да ги ползва
6
пълноценно, нищо друго не съм видяла значимо, една книга не съм видяла да
му се закупи, докато ние купуваме и ги четем. Позволява му се да играе на
игри, на които може да стои денонощно ако не му се поставят граници. Това
ли трябва да визирам като разходи?
Издръжката, която ми е определена от съда да плащам е 170лв., в
началото бащата дори не претендираше издръжка, толкова ми беше
определена от съда.
Мисля, че бащата следва да присъства в живота на детето пълноценно,
да прекарва време с него да спортуват заедно, защото това е много важно, три
пъти се опитвах, но беше отписван точно от бащата, детето имаше данни да
се развива, но прояви желание да бъде на позиция, която не се хареса на баща
му, поради което беше отписан, втори път направих опит отново беше
отписан от баща му, след това трети път и вече прекратих това. Освен като
мъже трябва да имат общи взаимни интереси, не когато бащата тренира
детето да стои и да го гледа, а да тренират заедно. Наложи ми се да го заведа
на урок по английски език, на въпроса ми – защо ходи на английски език, ми
отговори, че не знае защо ходи. Попитах го защо ходи на уроци, защото е на
училище, след това на занималня, това е цял ден, има хора, които го обучават
и обгрижват, той отговори, че не знае защо ходи на уроци. Питах го какво се
случва на уроците, каза ми – нищо, там ми пишат домашното, питах го дали
не участва в урока, не възприема ли знания, той ми каза - И без това не ми
върви. Детето има много интереси, например математиката му върви, не е
добър, защото никой не се занимава с него, няма контрол върху това той
какво свършва като задължения и отговорности, ако е пропуснал, това се
споменава и на родителските срещи, занималнята не е само да се подготвят
децата, родителите също трябва да го правят, но няма такова занимание. Баща
може да участва адекватно също. Аз също участвам адекватно.
Имам 4 дни в месеца с детето два уикенда от петък до недля. От тази
учебна година съм решила, защото детето е разклатено, съм решила тези
уикенди да са емоционални, да се опитвам да го оставя на спокойствие, а не
да го занимавам с всичко останали което трябва да е направил когато е при
баща си. Всеки месец се събирам с майките от Математическата гимназия, не
защото той ще влезе да учи там. Там правят много интересно обучение на
деца от 7, 8-9 клас, които обучават малките деца, за да се развиват,
7
математиката е основата на много други предмети. Отговорих Ви на въпроса
с какво аз бих се включила.
На детето му стана интересно на този курс, изяви желание, аз не мога да
повярвам, защото ученици ще го учат.
Това съм го решила да е от тази учебна година, това е моето решение,
ние така да прекарваме уикендите. Детето беше при мен, не беше ходил на
училище, защото беше болен, след което аз го подготвих за училище.
Учебниците ми бяха стоварени и аз го подготвих, аз нямам проблеми с това.
Ние с него сме в симбиоза, освен че сме една зодия, нямам противоречия
затова как да се подготвя и колко време да отделяме.
Преди началото на тази учебна година освен, че беше отделен от мен,
защото аз не го виждах 3-4 месеца, лятото беше седмици при мен и две при
баща си, правехме това, което той иска. Той се обръща към мен и получава
помощ за училище. Учебниците им стоят в училище, а вкъщи вземат само
това, което трябва да подготвя уикенда. До този момент той всички подготвя
в занималнята. Освен, че се договаряме как да прекараме деня, ПР. ме затиска
последните седмици, т.е. сяда в мен и не мърда, прегръща ме без думи. Когато
сме заедно излизаме на разходки, говорим си, срещаме се с приятели, говорим
си за училище.

СЪДЪТ, след като изслуша двамата родители, намира за уместно да
насочи същите към МЕДИАЦИЯ като алтернативен способ за разрешаване
на спорове, на осн.чл.140 ал.2 ГПК и чл.11 ал.2 Закона за медиацията
РАЗЯСНИ, че медиаторът може да съдейства на страните за
доброволното разрешаване на спора им, който да приключи с постигане на
споразумение, одобрено от съда. Освен това, чрез медиацията страните могат
да разрешат и други свои конфликтни отношения, извън предмета на
съдебния спор и да постигнат и по тях споразумение.
Медиацията може да бъде осъществена в ЦЕНТЪР ЗА МЕДИАЦИЯ
към Окръжен съд - Варна, адрес гр.Варна ул.„Ангел Кънчев" № 12, ет.4
/сградата, в която се помещава СИС при ВРС/, без заплащане на такси.
Участие в медиация страните могат да заявят на тел. 052 62 33 62 -
координатор Нора Великова, като могат да поискат и допълнителна
8
информация, както на посочения тел.номер, така и на e-mail:
*********@***.**.
За предприемане действия по започване на процедура по медиация
следва да уведомят съда.

В-ем Д.: След като делата приключат, нещата ще се успокоят и ПР. ще
бъде по-спокоен. Той в момента е притеснен, постоянно му се говори за
някакви дела, той не иска да ходи при нея. В момента единственото, което
прави Искра, е да събира компромати срещу мен. Напр., когато има проблем,
защо тази хартийка се дава на адвокат /въззиваемият посочва справката от
,,Школо БГ“/, можеше да ми каже: „Р.е, детето има проблем, дай да видим
какво се случва, как да го решим“. Аз много добре знам какви проблеми има
той в училище, единственият проблем е с учителката по музика, с която имат
проблеми всички деца, говорил съм и с класната по този въпрос. ПР. не иска
да пее и отказва. Нещата ще се оправят след решението на съда.
Предният път бяхме на медиация и това само нагнети положението още
повече, госпожата /въззивницата/ започна да измисля глупости. Те
отношенията между нас са ясни, когато детето поиска да ходи, няма
проблеми, но детето не иска да ходи при нея. След предното дело Преси ми
звънна, още когато отиде при майка си, в неделя той ми звънна, говореше
тихо и ми каза: ,,Тате, може ли да остана и понеделник”, аз му казах, че ако
иска - да, може да остане, но не е редно, защото искам да се подготвим за
училище, той ми каза: ,,Мама не е добре, защото съм казал на съда, че…“,
майка му обяснила, че баща ти казва, сега ще видиш дали баща ти ще те
пусне.Детето каза, че не иска да остане при нея, но го е срам да ѝ го каже.
Мога да Ви кажа, че 99% от нещата, които се казаха днес от нея са
измислица, не знам дали има неща, които се случват, но се обръщат по друг
начин. Относно случая във въпросния петък, ПР. ходи в това дете още
отпреди, аз дори не познавам майката, тя е нейна приятелка, когато Преси
дойде при мен беше казала на другата майка, че аз съм някакъв изрод и детето
няма как да ходи в тях, след което аз се срещнах с родителя и казах, че ако
искат децата да общуват нямам нищо против, че няма проблем, все пак това
дете е на Преси най-добър приятел. Предните две седмици не можа, защото
беше при нея, поради което аз разреших да отиде при тях. Майката ми
9
звънна, каза ми, че са играли на двора и Преси кашля, казах : Да дойда да го
взема, а тя ми каза, той сега заспа, като се събуди ще дойдеш да го вземеш,
когато отидох той дори още спеше.
ПР. рядко иска разрешение за нещо от мен, ако е нещо което трябва да
се предприеме, например баща ми му беше дал 10лв., пита ме дали може да си
плати една игра, казах му ако има една 6-ца може.
Адв. Д.: Представям удостоверение издадено от училището на ПР., във
връзка с твърдението на майката, че детето е пред изключване, че такъв
случай няма в училище, че едва ли не това е прецедент. На база на нейните
изявления, че тя не се занимава с подготовката на детето в училище, видно от
това удостоверение е, че детето е с повишен успех, което значи, че това се
дължи на бащата. Другото доказателство е разпечатка от вайбър разговор
между майката и бащата, представям я във връзка с отговора на жалбата, в
който по т.3 съм описала, че поради влошената комуникация между
родителите и отказа на майката да комуникира с бащата, същата не го е
уведомила своевременно, когато детето е счупило ръката си, съгласила се е
детето да бъде подложено на операция, предвид, че родителските права са
дадени на бащата, като за тази операция той е разбрал чрез смс след
извършването . В писмения отговор твърдим, че ръката е счупена след което
бащата е блокиран и не може да се обади или да пише, видно от този
разговор, поради което считам, че е относимо това доказателство. Искаме да
докажем от къде идват влошените отношения на родителите и факта, че
майката не зачита авторитете на бащата и това, че на него са присъдени
родителските права. Днес тя заяви, че ще го записва на някакви уроци, нещо
което отново не е обсъдено с бащата.

Адв. М.: Да се приемат.

СЪДЪТ по доказателствата, като прецени тяхната относимост и
допустимост към предмета на спора

О П Р Е Д Е Л И:

10
ПРИЕМА И ПРИЛАГА като доказателства по делото, представените
от страните в днешно съдебно заседание документи, както следва: разпечатка
от ,,Школо БГ‘‘; удостоверение изх. № КГИ-09-933/07.03.2022г.

Адв. М.: Нямам искания по доказателствата. Представям списък на
разноските.
Адв. Д.: Няма да соча други доказателства. Претендираме разноски по
чл. 28 от ЗА.

СЪДЪТ намира, че следва да бъде приет представения от въззивната
страна списък с разноски и затова

О П Р Е Д Е Л И:

ПРИЕМА И ПРИЛАГА представения от въззивната страна списък на
разноските по чл. 80 ГПК, ведно с доказателства за извършването им.

СЪДЪТ счете делото за изяснено от фактическа страна, поради което

О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА ХОД НА УСТНИТЕ СЪСТЕЗАНИЯ

Адв. М.: Моля да отмените решението на ВРС като приемете, че
същото е неправилно, постановено в нарушение на закона. Моля след като
разгледате спора по същество, обсъдите доказателствата и изградите
вътрешно убеждение, да уважите насрещния иск на моята доверителка, който
е с правно осн. чл. 127, ал. 2 СК, както и да ни присъдите разноски, съгласно
представения списък.
Не очаквам да се случат чудеса, позицията предприета от страна на
ответната страна успя. Заведоха дело за домашно насилие, бащата отведе
бащата от училище, без да уведоми майката, образува дело за домашно
11
насилие. Съдът се произнесе по домашното насилие като прие само, че има
такова по отношение на детето, в останалата част прие, че не са налице
доказателства, така или иначе майката е задължена да се въздържа от
извършване на домашно насилие спрямо детето. На съда е известно това,
защото настоящият състав се произнесе и е изразил своето становище,
обективирано в мотивите към това решение. Спирам се на това решение,
защото беше представено от ответната страна по настоящото дело и съдът го
прие като доказателство. Видно от същото решение съдът е обсъдил и
доклада на Отдел ,,Закрила на детето“, където е приел, че майката е
упражнила такова насилие, както и, че съдът намира, че не споделя
становището на отдела за по-разширени контакти на майката с детето, защото
няма доказателства, че детето се изолира от майката, т.е. бащата пречи на
контактите на детето с майката и не се наблюдава такова отчуждение –
синдром на родителско отчуждение.
Видно от обжалвания съдебен акт съдът е приел за относими и
допустими доказателства, събрани пред ВРС, но за голямо учудване няма
произнасяне по тях в мотивите си. Приета е вайбър кореспонденция, която
говори, че страните са били в добри отношения, контактували са нормално по
отношение на детето, преди взема на детето, от развода до вземане на детето
от страна на бащата, което се е случило на 27.01.2021г. Съдът не е взел
предвид другите писмени доказателства, които сме приложили по делото,
свързани с поведението на детето, не е приложил разпоредбата на чл. 172 от
ГПК, обсъждайки показанията на сина на адв. Д., който е племенник на Р.Д..
Считаме, че е това съдът е допуснал съществено нарушение на процесуалните
правила, събрал ги е, приел ги е, но не ги е обсъдил, ред няма по отношение
на свидетелските показания на водената от нас свидетелка, която има преки
впечатления, не е зачел и показанията на майката на моята доверителка. До
това се свеждат процесуалните нарушения, като това е довело и до
неправилно приложение на материалния закон.
По делото не се съдържат доказателства, които да сочат на
необходимост да се промени трайно установеното положение на детето,
което беше преди 21.01.2021г., тогава когато детето се гледаше от майката,
няма никакви доказателства по делото, които да сочат, че майката е лош
родител, че майката не може да контактува и възпитава своето дете. Няма
такива по делото. Няма и другите доказателства, че в интерес на детето е, че
12
ще е по-добре да бъде при бащата, защото го няма родителския контрол.
Бащата явно, че няма или проявява незаинтересованост, което лично мен ме
съмнява, но явно не е достатъчно компетентен и пригоден да се грижи за
детето. Има доказателства, че детето е оставяно само без надзор на плажа на
буната, че е получило слънчево изгаряне от постоянния престой на плажа и то
без присъствие на родител. Приложили сме доказателства за лошото
поведение на детето. Не може един баща да дава обяснения на съда и да казва
- Ами деца са. Не може да казва, че всички деца са с намален успех, заради
он-лайн обучението, че детето ритнало една стена и паднала, защото бола от
гипс-картон, че счупил тръбите, защото били ПВЦ, това не е добро
възпитание. Това, че го води на английски език не значи нищо, детето не знае
защо посещава тези уроци.
Моля да обсъдите всички събрани по делото доказателства, защото
всички трябва да следим интереса на детето, не може да се постанови едно
решение, само въз основа на желанието на детето. Детето заяви пред Вас, че
му е по-добре при баща му, при него му е готино, а не му е готино при
майката, защото му е скучно, защото майката го контролира, а бащата не, там
може да прави всичко, което си иска. Считам, че това решение не е в интерес
на детето, поради което, моля да го отмените.
Адв. Д.: Моля да отхвърлите жалбата и потвърдите обжалваното
решение, като правилно и постановено изцяло в интерес на детето, който
интерес следва да е приоритет за съда и за неговите родители. Предвид факта,
че днес много подробно беше изслушана майката, в предходно заседание
бащата, поради което моля да ми бъде даден срок за писмена защита.
Моля да обърнете внимание на следното, както заявих в своята въззивна
жалба, не само на база на наблюденията, които имам като адвокат на своя
брат, а и на база на дългогодишното си познанство с И.С., същата е
патологичен лъжец, изцяло във вреда на своето дете. Тя никога не е била
негова майка, това дете е имало като майка бабата по бащина линия и лелята
по бащите линия, поради което връзката между тях е прекрасна. Пред Вас
преди малко ответницата заяви, че случаят е прекалено личен, защото съм
купувала маратонки на детето, каквито очевидно възможности тя няма.
Моля да обърнете внимание на днешните изявления, как в началото
тя имала само 4ч. да освободи жилището, което както разбрахме моят брат е
13
освободил собствения си дом, без да има брак и е предоставил това жилище
да живее там, първо имаше 4ч, за да го напусне, след това станаха 2ч. След
което беше заявено, че 56 дни не е имала възможност да вижда детето си,
след което тези 56 дни станаха 3-4 месеца, които и самият ПР. може да сметне
колко дни са това. Цялата защита на страната и всичко, каквото се случва е
изопачено, включително и мотивите на съда за домашно насилие, които бяха
цитирани преди малко, че съдът счел, че становище на отдела, че не е добре
за детето да бъде отделено от майката, съдът не споделя това, всъщност е
казано не за друго, а защото съдът установява, че спрямо детето се
осъществява психическо домашно насилие. Потвърдена е заповедта за защита
издадена спрямо ПР., тази заповед за защита се нарушава минимум по 2 пъти
в месеца от майката, за да няма допълнителни производства ние не сезираме
прокуратурата или съда по Закона за защита от домашно насилие. Днес в с.з.
самата майката заяви, че е търсила обяснение от своето дете за изявлението,
което то е дало пред съда, въпреки Вашето извън протоколно определение
към двете страни, че това не следва да се случва, тази майка няма страх и
незачита което и да е мнение, нито на съда, нито на Бога, единствено на
парите, които тя не само е лишена да получава, а и е задължена плаща 170лв.
от своя огромен бюджет, който притежава.
ПР. към момента е едно изключително щастливо дете. Днес брат ми ме
помоли да му занеса пица и айран, продавачът на пицата знаеше за което дете
са, защото баща му правил това всеки ден, въпреки, че сутрин става и му
прави кутия със закуска. Всеки ден този баща, за който се твърдеше, че най-
важен е спорт, анаболи и не знам още какви неща, за които наистина има
заведено дело за обида, този баща, който си позволява да закупи златен ланец
на сина си, а майката го открадва, за което след това обвинява сина си, че го е
загубил или продал, ето това е майката, която претендира за родителски права
спрямо детето.
Моето заключение, което ще изложа днес са думите на ПР.: Лельо мен
от нищо не ме е страх, страх ме е само съдът да не ме осъди на майка ми“.
Моля да ми бъде даден срок за представяне на писмена защита.
СЪДЪТ дава възможност на процесуалния представител на
въззиваемата страна да представи писмена защита в седемдневен срок след
изготвяне на протокола.
14
СЪДЪТ обяви на страните, че ще се произнесе с решение в законния
срок.

Протоколът е изготвен в съдебно заседание, което приключи в 16:51
часа.
Председател: _______________________
Секретар: _______________________
15