Р Е Ш
Е Н И Е
№ 535 10.01.2020г.
град Стара Загора
В И М
Е Т О Н А Н
А Р О
Д А
Старозагорският
административен съд, V състав, в публично съдебно заседание на единадесети
декември през две хиляди и деветнадесета година, в състав:
СЪДИЯ: РАЙНА ТОДОРОВА
при секретар Пенка Маринова и с
участието
на
прокурор като разгледа
докладваното
от съдия Р. ТОДОРОВА административно дело № 637 по описа за 2019г., за да се произнесе, съобрази следното:
Производството е
по реда на чл. 145 и сл. Административно-процесуалния кодекс /АПК/ във връзка с
чл.78, ал.13 във вр. с чл.79, ал.3 от Закона за управление на отпадъците /ЗУО/.
Образувано е по
жалба на „ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД със седалище и адрес на управление
гр. Гълъбово, площадка „Брикел“, представлявано от управителя Г.В.И., подадена
чрез пълномощник адв. П.Ж. ***, против Решение № 13-РД-468-02 от 13.08.2019г.,
издадено от Директора на Регионална инспекция по околната среда и водите –
Стара Загора. С обжалваното решение е отказано изменение и допълнение на
регистрацията по чл.35, ал.3 от ЗУО на Регистрационен документ № 13-РД-468-00
от 27.03.2019г. на ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД.
В жалбата са изложени
доводи за незаконосъобразност на оспореното решение, по съображения за
издаването му при допуснати съществени нарушения на
административно-производствените правила; при неспазване на императивните
изисквания за форма и съдържание на акта и в противоречие и при неправилно
приложение на материалния закон. Жалбоподателят поддържа, че оспореният акт е
необоснован от фактическа и правна страна, доколкото нито е посочено
релевантното правно основание за упражненото административно правомощие, нито
са изложени съответни фактически основания, сочещи наличието на нормативно
регламентирано основание за постановения отказ за изменение и допълнение на регистрацията по чл.35, ал.3 от ЗУО на
Регистрационен документ № 13-РД-468-00 от 27.03.2019г. на ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД. Твърди, че в
нарушение на императивното изискване по чл.35 от АПК, обжалваното решение е
издадено без да са изяснени всички факти и обстоятелства от значение за случая и
без да е извършена надлежна преценка въз основа на конкретни обективни данни налице
ли са предвидените в закона предпоставки за положително становище по
направеното от дружеството искане за изменение и допълнение на издаден
регистрационен документ за извършването на
дейности по третиране на отпадъци. По подробно изложени в жалбата и в представеното по
делото писмено становище съображения е направено искане за отмяна на оспореното
решение, като незаконосъобразно.
Ответникът по жалбата - Директор на Регионална
инспекция по околната среда и водите – Стара Загора, чрез
процесуалния си представител по делото, оспорва жалбата като неоснователна и
моли да бъде отхвърлена. Поддържа, че оспореното решение е постановено при
спазване на административно-производствените правила, като обосновано, в
съответствие и при правилно приложение на материалния закон с обжалвания акт е
отказано изменение и допълнение на издаден регистрационен документ за извършването на дейности по третиране на отпадъци по реда на глава пета,
раздел ІІ от ЗУО, поради изчерпан капацитет на площадката за съхранение
на отпадъците.
Въз основа на съвкупната преценка на
събраните по делото доказателства, съдът приема за установено следното от
фактическа страна по административно-правния спор:
С Решение на Директора на РИОСВ – Стара Загора, на основание чл.78, ал.10
във вр. с чл.35, ал.3 от ЗУО и във връзка с подадено Заявление № КОС-21-404(6)
от 13.03.2019г., е регистрирано и издаден регистрационен документ №
13-РД-468-00 от 27.03.2019г. на „ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД гр. Гълъбово, за
извършването на дейности по третиране на отпадъци по реда на глава пета, раздел
ІІ от ЗУО, на посочената в решението площадка - Площадка № 1 с местонахождение
землището на с. Обручище, общ. Гълъбово, с обща площ от 25 000кв.м,
включително и сграда № 2, в южната част на имот с пл. № 53134.513.34, при
определени вид /код и наименование/, количество, произход на отпадъците и
дейности по тяхното третиране; методи и технология за третиране на отпадъците
по видови дейности, вид и капацитет на съоръженията и дейности по
оползотворяването на отпадъците /л.54 – л.55 по делото/.
С вх. № КОС-21-2116/ 08.05.2019г.,
„ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД е подало Заявление за изменение и/или допълнение на
регистрационен документ за извършване на дейности по третиране на отпадъци. Със
заявлението е направено искане на основание чл.79, ал.1 от ЗУО да се извърши
изменение и/или допълнение в регистрацията по чл.35, ал.3 от ЗУО в
регистрационен документ за дейности с отпадъци № 13-РД-468-00 от 27.03.2019г.,
поради промяна на вида (код и наименование), количеството и произхода на
отпадъка. В табличен вид са представени
видовете /код и наименование/ на отпадъците, количеството им, техния произход и
дейностите по третирането им, за които се иска допълването/изменението на
регистрационния документ /л.19 и сл. по делото/.
С вх. № КОС-01-4843(4) от
22.05.2019г. /л.34 по делото/ в РИОСВ – Стара Загора е постъпило подадено от
„ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД писмо с характер на Уведомление по чл.93, ал.7 от ЗООС
относно Изменение на инвестиционно предложение за „Обособяване на площадка за
извършване на дейности с неопасни отпадъци“. В писмото е посочено, че „ТРАШ
ЮНИВЪРС“ ЕООД възнамерява да разшири дейността по съхранение и третиране на
отпадъци на площадката, като извършва дейности с различни от първоначално
заявените кодове, но само с неопасни горими отпадъци – дейности с код R 13 –
„Съхраняване на отпадъци до извършване на някоя от дейностите с кодове R 1 - R
12, с изключение на временното съхраняване на отпадъците на площадката на
образуване до събирането им“ и дейности с код R 12 „Размяна на отпадъци за
подлагане на някоя от дейностите с кодове R 1 - R 11“, съгласно Приложение № 2
към §1, т.13 от ДР на ЗУО. С писмо изх. № КОС-01-4843(5) от 06.06.2019г. на
Директора на РИОСВ – Стара Загора „ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД е уведомено, че
постъпилото писмо – уведомление за инвестиционно предложение за „Добавяне на
нови кодове неопасни отпадъци за извършване на дейности по съхраняване и при
необходимост раздробяване на неопасни отпадъци“ в имот № 53134.513.34 по
кадастралната карта на с. Обручище, общ. Гълъбово, не отговаря на изискванията
на чл.4, ал.3 от Наредбата за условията и реда за извършване на ОВОС и не
съдържа необходимата информация за определяне на приложимата процедура по Глава
шеста от ЗООС, като на основание чл. 5, ал.4 от Наредбата за ОВОС е необходимо
предоставянето на информация относно кодовете на предвидените нови отпадъци,
както и техните количества; на техническа спецификация на шредиращата машина;
да се посочи капацитета на инсталацията за шредиране/ раздробяване и за какви
цели ще се използват отпадъците след извършената подготовка на площадката /л.33
по делото/. С Решение № СЗ-2116-СПР/ 24.06.2019г. на Директора на РИОСВ – Стара
Загора, на основание чл.54, ал.1, т.5 от АПК, е спряна процедурата по изменение
и допълнение на регистрационен документ за извършване на дейности по третиране
на отпадъци на „ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД, до приключване с краен акт на процедурата
по Глава VІ, раздел ІІІ от ЗООС. Административното производство е възобновено
след приключила процедура по ЗООС със Становище изх. № КОС-01-4843(7) от 30.07.2019г.,
съгласно което добавянето на нови кодове отпадъци не представлява промяна или
разширение, което може да доведе до значително отрицателно въздействие върху
околната среда, като за реализацията на инвестиционното предложение не е
необходимо извършване на процедура по глава VІ от ЗООС и процедура по оценка на
съвместимостта с предмета и целите на опазване на защитените зони от екологичната
мрежа Натура 2000.
След възобновяване на
процедурата по изменение и допълнение на регистрационния документ, на 13.08.2019г.,
от експерти от РИОСВ – Стара Загора е извършена проверка на площадката на „ТРАШ
ЮНИВЪРС“ ЕООД, землището на с. Обручище,
общ. Гълъбово с обща площ от 25 000кв.м, в южната на имот с пл. №
53134.513.34. За извършената проверка е съставен Констативен протокол № 006817
от 13.08.2019г. Съгласно обстоятелствената част на констативния протокол,
установено е, че към момента на проверката липсва оградата в северната част на
площадката, като отпадъци се съхраняват и извън границите на площадката. Площадката
е с изчерпан капацитет. Не са налични обозначени сектори за съхраняване на нови
видове отпадъци т.е не могат да бъдат спазени принципите на разделност според
вида, свойствата и съвместимостта на отпадъците. На площадката не са налични
съоръжения с които да бъдат извършени дейностите по шредиране и смесване.
С оспореното в
настоящото съдебно производство Решение № 13-РД-468-02
от 13.08.2019г., издадено от Директора на Регионална инспекция по околната
среда и водите – Стара Загора, на основание чл.78, ал.12, т.1 от ЗУО, е
отказано изменение и допълнение на регистрацията по чл.35, ал.3 от ЗУО на
Регистрационен документ № 13-РД-468-00 от 27.03.2019г. на „ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД.
От фактическа страна обжалваният
административен акт се основава на неспазване изискванията на ЗУО и
подзаконовите нормативни актове по прилагането му. В обстоятелствената част на
решението е описана хронологията на проведеното административно производство,
изисканите и представените документи, като са възпроизведени и констатациите, обективирани
в КП № 006817 от 13.08.2019г. за извършената на
13.08.2019г. от експерти от РИОСВ – Стара Загора проверка на площадката на
„ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД.
Като доказателства по делото са представени и
приети документите, съдържащи се в административната преписка по издаване на
оспореното решение, в т.ч Решение на Директора на
РИОСВ – Стара Загора за регистриране и издаване на регистрационен документ №
13-РД-468-00 от 27.03.2019г. на „ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД.
Съдът, като обсъди събраните по
делото доказателства във връзка с направените в жалбата оплаквания, доводите и
становищата на страните и като извърши цялостна проверка на законосъобразността
на оспорения административен акт на основание чл. 168, ал.1 във връзка с чл.146
от АПК, намира за установено следното:
Оспорването, като направено от легитимирано
лице с правен интерес - адресат на Решение № 13-РД-468-02
от 13.08.2019г. на Директора на РИОСВ – Стара Загора и на постановения с
решението отказ за изменение и допълнение на
регистрацията по чл.35, ал.3 от ЗУО на Регистрационен документ № 13-РД-468-00
от 27.03.2019г., в законово установения срок и против административен акт, подлежащ на
съдебно обжалване и контрол за законосъобразност съгласно чл.78, ал.13 във вр.
с чл.79, ал.3 от ЗУО, е процесуално допустимо.
Разгледана по същество жалбата е
основателна.
Съгласно разпоредбата на чл. 35 от ЗУО
за извършване на дейностите по третиране на отпадъци се изисква разрешение и
регистрация. Регистрацията за дейности с отпадъци е регламентирана в глава V,
раздел ІІ, чл.78 от ЗУО, като компетентен орган е директорът на РИОСВ, на чиято
територия се извършват дейностите с отпадъци или на чиято територия е
седалището на заявителя, в случай че се заявяват дейности по събиране и
транспортиране на отпадъци. Съгласно чл. 79,
ал. 1 и ал.3 от ЗУО изменения и допълнения в регистрационния
документ се извършват от органа, който го е издал, като заявлението се
разглежда по реда на чл.78 от ЗУО.
Обжалваното Решение № 13-РД-468-02 от 13.08.2019г., с което е отказано
изменение и допълнение на регистрацията по чл.35, ал.3 от ЗУО на издаден от
Директора на РИОСВ – Стара Загора Регистрационен документ № 13-РД-468-00 от
27.03.2019г. на ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД, е постановено от материално и териториално
компетентния административен орган по чл.79, ал.1 във вр. с чл.78, ал.5 от ЗУО
- Директора на Регионална инспекция по околната среда и водите – Стара Загора,
при упражняване на законово регламентирани правомощия.
Оспореният акт
обаче е постановен при неспазване на нормативно установените изисквания за неговото
съдържание, при допуснати съществени нарушения на
административно-производствените правила и при неправилно приложение на
материалния закон, като съображенията за това са следните:
Съгласно
императивната разпоредба на чл.59, ал.2, т.4 от АПК, административният акт
следва да съдържа фактическите основания за неговото издаване. Това са
конкретните факти въз основа на които административният орган е приел, че са
налице материалноправните предпоставки за упражняване на предоставената му от
закона компетентност. В случая като правно основание за издаване на обжалваното
решение е посочена разпоредбата на чл.78, ал.12, т.1 от ЗУО, съгласно която
норма компетентният орган отказва с мотивирано решение извършването на
регистрацията, при неспазване изискванията на този закон и/или подзаконовите
нормативни актове по прилагането му. По силата на препращащата норма на чл.79,
ал.3 от ЗУО, това материалноправно основание за отказ е приложимо и в
хипотезата на произнасяне по искане за допълнение и/или изменение на
регистрационен документ. За да се счита изпълнено изискването на чл.59, ал.2,
т.4, предл. първо от АПК, оспореното Решение № 13-РД-468-02 от 13.08.2019г. на
Директора на РИОСВ - Стара Загора е следвало да съдържа описание на онези
обстоятелства, които имат значение на релевантни юридически факти за
произнасянето на органа и които обосновават съдържанието на обективираното в
акта волеизявление за отказ за изменение и допълнение на издадения на „ТРАШ
ЮНИВЪРС“ ЕООД Регистрационен документ № 13-РД-468-00 от 27.03.2019г. т.е да бъдат посочени фактите и
обстоятелствата, сочещи наличието на материалноправното основание по чл.78,
ал.12, т.1 от ЗУО. В случая обективираното в обстоятелствената част на
оспорения акт като „мотиви”, се свежда до възпроизвеждане на текста на нормата
на чл.78, ал.12, т.1 от ЗУО /неспазване на изискванията на ЗУО и подзаконовите
нормативни актове по прилагането му/; описване на хронологията на образуваното
и проведено административно производство, изисканите и представените документи
и посочване на констатациите, обективирани в Констативен протокол № 006817 от
13.08.2019г. за извършената на 13.08.2019г. от експерти от РИОСВ – Стара Загора
проверка на площадката на „ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД /че към момента на проверката
липсва оградата в северната част на площадката и отпадъци се съхраняват извън
границите на площадката; площадката е с изчерпан капацитет; не са налични
обозначени сектори за съхраняване на нови видове отпадъци т.е не могат да бъдат
спазени принципите на разделност според вида, свойствата и съвместимостта на
отпадъците/. Очевидно изложеното не представлява мотивиране на фактически
обстоятелства, запълващи състава на законово регламентираното материалноправно
основание по чл. 78, ал.12, т.1 от ЗУО и не удовлетворява изискванията на
закона за мотивировка на акта като единство от фактически и правни основания,
даващи възможност на адресата да разбере волята на органа и да защити правата и
интересите си, ако счита че са нарушени, нито изпълнява изискването по чл.78,
ал.12 за мотивираност на решението за отказ. Нормата на чл.78, ал.12, т.1 от
ЗУО е бланкетна, поради което за обосноваване наличието на предвиденото в
разпоредбата основание за постановяване на отказ за издаване респ. за изменение
и/или допълнение на регистрационен документ за извършването на дейности по
третиране на отпадъци по реда на глава пета, раздел ІІ от ЗУО, е необходимо да
бъдат посочени кои точно нормативни изисквания не са спазени, включително чрез
посочване на съдържанието на съответното изискване и нормативния акт, в който
същото е регламентирано. В случая това не е направено - от обстоятелствената
част на обжалваното решение не е ясно и не може да се установи нито кои са
неспазените изисквания, нито в кой нормативен акт /ЗУО или подзаконов акт по
неговото прилагане/ са предвидени тези изисквания, нито по какъв начин фактически
констатации от извършената проверка се съотнасят към тези изисквания и сочат на
тяхното неизпълнение. Действително, съгласно разрешението, дадено с ТР № 16 от
31.03.1975г. на ОСГК, няма пречка мотивите да се съдържат в отделен документ,
предхождащ постановяването на акта. В случая обаче мотивите за издаването на Решение
№ 13-РД-468-02 от 13.08.2019г. на Директора на РИОСВ - Стара Загора не могат да
бъдат изведени от съдържащите се в приложената административна преписка
документи и в частност - от съставения Констативен протокол № 006817 от
13.08.2019г., посочен като основание за постановяване на оспорения
административен акт. Както беше отбелязано, съдържанието на констативния
протокол е възпроизведено в обжалваното решение, вкл. констатациите че
площадката е с изчерпан капацитет и че не са налични обозначени сектори за
съхраняване на нови видове отпадъци т.е не могат да бъдат спазени принципите на
разделност според вида, свойствата и съвместимостта на отпадъците. Но
посочените фактически констатации, при това без данни как точно са направени
установяванията на тези обстоятелства и при липса на съотнасянето им с конкретно
посочени нормативно регламентирани изисквания, не е достатъчно за обосноваване наличието
на материалноправното основание по чл. 78, ал.12, т.1 от ЗУО.
Допуснатото нарушение на императивното
изискване
по чл. 59, ал.2, т.4 от АПК за посочване на фактическа обосновка за възприетото
административно решение въз основа на извършена от компетентния орган мотивирана
преценка на релевантните факти и обстоятелства, представлява абсолютно
основание за отмяна на акта, съгласно разпоредбата на чл.146, т.2 от АПК.
При постановяването на обжалваното
решение са допуснати и съществени нарушения на административно - производствените
правила. Решаващият административен орган не е изпълнил задължението си по чл.
35 от АПК да издаде акта след като обсъди всички факти и обстоятелства от
значение за случая и след като извърши преценка по какъв начин фактическото
установеното се съотнася към приложимата нормативна регламентация и
представлява основание за упражненото правомощие. Допуснатите нарушения на
административно-производствените правила очевидно са се отразили върху
съдържанието на волеизявлението на органа, обективирано в обжалваното решение, поради
което същите следва да бъдат квалифицирани като съществени такива,
представляващи също основание за отмяна на оспорения акт, като
незаконосъобразен.
Съдебният контрол за
материална законосъобразност на административния акт обхваща преценката дали са
налице установените от административния орган релевантни юридически факти
/изложени като мотиви в акта/, доколко същите се субсумират в правно основание
за упражняване на предоставена от закона материална компетентност и респ. дали
се следват разпоредените правни последици. Предмет на съдебната проверка е не дали изобщо
са налице някакви фактически и правни основания за издаването на акт със
съдържание на разпоредените правни последици идентични с тези на оспорения акт,
а налице ли са посочените в обжалвания акт фактически обстоятелства, правилно
ли са квалифицирани като материалноправно основание за упражняване на
регламентирано в закона административно правомощие и съответства ли на закона
съдържанието на обективираното в акта волеизявление. Следователно материалната законосъобразност
на административния акт се преценява в рамките на неговото фактическо и
юридическо формулирано съдържание. В случая, както беше отбелязано, липсват формулирани
и конкретно посочени и обосновани от фактическа и правна изисквания на ЗУО и подзаконовите
нормативни актове по неговото прилагане, неспазени от „ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД, които
да бъдат преценявани дали се субсумират в материалноправното основание по
чл.78, ал.12, т.1 във вр. с чл.79, ал.3 от ЗУО за отказ да бъде изменен и/или допълнен издаден регистрационен документ по чл.78 от ЗУО за
извършване на дейности по третиране на неопасни отпадъци. От друга страна,
доколкото законът не регламентира изискване определената площадка за третиране
на отпадъците, да разполага във всеки едни момент с капацитет за едновременното
съхранение на всички заявени кодове отпадъци в пълното им количество
/определено в тонове на година/ и предвид вида и характера на дейностите,
осъществявани на площадката, свързани с непостоянно количество и вид на
доставяните, съхраняваните и предаваните за последващо третиране отпадъци,
констатациите, че към момента на проверката капацитетът на площадката за
отпадъци е изчерпан и че липсват свободни, празни и обособени места за
съхраняване на отпадъци, очевидно не представлява релевантно основание по
см. на чл.78, ал.12, т.1 от ЗУО за постановения отказ.
Неспазването на императивните
изисквания на чл.59, ал.2, т.4 от АПК досежно съдържанието на оспорения акт,
постановяването му при допуснати съществени нарушения на административно-производствените
правила и при неправилно приложение на материалния закон, обуславя извод за
формална, процесуална и материална незаконосъобразност на Решение № 13-РД-468-02 от 13.08.2019г. на Директора на РИОСВ - Стара
Загора. С оглед на което обжалваното решение следва да бъде отменено, като незаконосъобразно.
Независимо от постановяваната отмяна на административния акт, съдът намира, че
не се следва изпращането на преписката на компетентния орган при прилагането на
чл.173, ал.2 от АПК, за разглеждане и ново произнасяне по подаденото от „ТРАШ ЮНИВЪРС“
ЕООД заявление с искане на основание чл.79, ал.1 от ЗУО да се извърши изменение и/или
допълнение в регистрацията по чл.35, ал.3 от ЗУО в регистрационен документ за
дейности с отпадъци № 13-РД-468-00 от 27.03.2019г. Съображенията за това са
следните:
Служебно известно на съда е, както е
известно и на страните по делото, че след
постановяването на обжалвания в настоящото производство акт, е издадено Решение
№ 190/ 13.09.2019г. на Министъра на
околната среда и водите, с което на основание чл.99, т.2 във връзка с чл.100 от АПК, е отменено изцяло Решение № 13-РД-468-00/ 27.03.2019г. на Директора на
РИОСВ – Стара Загора, с което на „ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД е разрешено регистрация по реда на глава пета,
раздел II от ЗУО и издаване на регистрационен документ по чл.78 от ЗУО за
извършване на дейности по третиране на неопасни отпадъци и е възобновено
производството по издаване от Директора на РИОСВ – Стара Загора на разрешение
за извършване на регистрация и издаване на регистрационен документ за
извършване на дейности по третиране на отпадъци по подадено Заявление с вх.№
КОС-21-404(6)/ 13.03.2019г., като е върната административната преписка за ново
произнасяне от Директора на РИОСВ – Стара Загора, при спазване на указанията,
дадени в мотивите на решението. Решение № 190/ 13.09.2019г. на Министъра на околната среда и водите е било
обжалвано по съдебен ред, като с влязло в сила Определение № 463/ 04.11.2019г.,
постановено по адм. дело № 772/ 2019г. по описа на Административен съд – Стара
Загора, жалбата е оставена без разглеждане, като недопустима. С оглед
постановената с влязло в сила Решение № 190/ 13.09.2019г. на Министъра на околната среда и водите отмяна на Решение № 13-РД-468-00/
27.03.2019г. на Директора на РИОСВ – Стара Загора и възобновяването на производството по издаване на разрешение за
извършване на регистрация и издаване на регистрационен документ за извършване
на дейности по третиране на отпадъци по първоначално подаденото от „ТРАШ
ЮНИВЪРС“ ЕООД заявление, производството по чл.78 от ЗУО за издаване на разрешение за извършване на регистрация по
чл.35, ал.2 от ЗУО и издаване на регистрационен документ за извършване на
дейности по третиране на отпадъци, се явява висящо. Съответно издаденият въз
основа на отмененото Решение № 13-РД-468-00/ 27.03.2019г. на Директора на РИОСВ
– Стара Загора Регистрационен документ №
13-РД-468-00 от 27.03.2019г. на „ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД, не представлява валиден
такъв за изменение и/или допълнение в производство по чл.79 от ЗУО, в какъвто
смисъл е било заявеното от „ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД искане - на основание чл.79,
ал.1 от ЗУО да се извърши изменение и/или допълнение в регистрацията по чл.35,
ал.3 от ЗУО в регистрационен документ за дейности с отпадъци № 13-РД-468-00 от
27.03.2019г. С оглед на което връщането на преписката на Директора на РИОСВ –
Стара Загора е безпредметно – допълването и/или изменението на регистрационен
документ може да бъде заявено по реда на чл.79, ал.1 от ЗУО, респ. разгледано
от компетентния орган, след приключването на възобновеното административно
производство по чл.78 от ЗУО и издаването на регистрационния документ за
разрешените за извършване дейности по третиране на отпадъците с определени
видове и количество на отпадъците и дейности по тяхното третиране.
Водим от горните мотиви и на
основание чл.172, ал.2, предложение второ от АПК, Старозагорският
административен съд
Р Е
Ш И :
ОТМЕНЯ по жалба на „ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД със седалище и адрес на управление гр. Гълъбово,
площадка „Брикел“, представлявано от управителя Г.В.И., Решение № 13-РД-468-02
от 13.08.2019г., издадено от Директора на Регионална инспекция по околната
среда и водите – Стара Загора, с което е отказано изменение и допълнение на
регистрацията по чл.35, ал.3 от ЗУО на Регистрационен документ № 13-РД-468-00
от 27.03.2019г. на „ТРАШ ЮНИВЪРС“ ЕООД, като незаконосъобразно.
Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния
административен съд в 14 дневен срок от съобщаването му на страните.
СЪДИЯ: