Определение по дело №243/2023 на Административен съд - Перник

Номер на акта: 445
Дата: 7 септември 2023 г.
Съдия: Слава Димитрова Георгиева
Дело: 20237160700243
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 18 юли 2023 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

№ 445

гр. Перник, 07.09.2023

 

Административен съд–Перник, в закрито съдебно заседание на седми септември  през две хиляди двадесет и трета година, в състав:

 

                                                          СЪДИЯ: Слава Георгиева

 

като разгледа административно дело № 243/2023 г. по описа на Административен съд – Перник, за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 159, т. 1 и т. 4 от АПК от  Административнопроцесуалния кодекс /АПК/

Образувано е по жалба на С.С.Т., с адрес: ***, ****, против писмо изх. № 23/СЛУ-3573-1 от 31.05.2023 г. на Кмета на Община Перник.

С жалбата се сочи, че с писмо изх. № 23/СЛУ-3573-1 от 31.05.2023 г. Кмета на Община Перник, е отказал да й предостави документи по искане с вх. № 23/СЛУ-3573 от 25.05.2023г. Счита, че поисканата информация попада в приложното поле по Закона за достъп до обществена информация и като не й я е предоставил е постановен незаконосъобразен акт, който иска да се отмени. Претендира присъждане на разноски.

Административен съд – Перник, след като се запозна са материалите по делото и съобрази изложеното в жалбата, приема следното от фактическа страна:

На 25.05.2023 г. С.Т. ***/СЛУ-3573 относно Паспортизацията на блок 14 и Програмата за енергийна ефективност, като поискала предоставяне на фотокопия на учредителен протокол на ****; документ, удостоверяващ кой е адресът и управителят, както и останалите представители на същото, в случай че тази информация не се съдържа в учредителния протокол и договор между Сдружението и Общината по повод Програмата за енергийна ефективност.

На 31.05.2023 г., с писмо изх. № 23/СЛУ-3573-1, кметът на Община Перник уведомил С.Т., че относно исканите в заявлението документи заявителят следва да се обърне към управителя на сдружението, за което се е позовал на  разпоредбите на чл. 33, ал. 1 и ал. 4, и чл. 34, ал. 2, т. 1 от Закона за управление на етажната собственост (ЗУЕС).

Въз основа на така установените факти съдът приема, че жалбата е процесуално недопустима за разглеждане. Доводите за това са следните:

Обжалва се писмо с  изх. № 23/СЛУ-3573-1 от 31.05.2023 г., за което се сочи да представлява отказ по ЗДОИ. По разбиране на настоящия състав това  писмо не представлява индивидуален административен акт  по смисъла на чл. 21, ал. 1 от АПК,  тъй като не засяга, нито създава права или задължения за правни субекти, което да обуславя допустимост на търсената съдебна защита. В случая, с оглед фактите по делото, не може да бъде направен извод, че Община Перник е била сезирана с искане за образуване на административно производство по реда на ЗДОИ. В искането не се сочат каквито и да е фактически и правни основания, годни да обосноват заключение, че със същото е отправено конкретно искане за започване на административно производство по реда на ЗДОИ, в което сезираният орган да е задължен да го регистрира по разписания в ЗДОИ ред и да се  произнесе по определен, предвиден в закона начин.

От друга страна, видно от съдържанието на искането, с което е сезиран ответника е да се предоставят фотокопия на конкретно посочени документи. Настоящия състав изхождайки от искането, с което е бил сезиран органа, приема, че редът за защита не е в производство по оспорване на отказ.  От съдържанието на депозираното искане, в което  С.Т. изрично е посочила, че е член на Сдружението на собствениците на въпросната етажна собственост (чл. 32, ал. 1 от ЗУЕС), по отношение на което иска предоставяне на документи, съобразявайки и вписаното в поддържания  Публичния регистър на сдруженията на собствениците в сгради в режим на етажна собственост, в който фигурира под № 136 ****, представлявано от Д. К. Р., видно от електронен адрес: https//pernik.bg/wp-content/uploads/2023/05/Publichen-registyr-na-SDRUGENIJA-ETAGNA-sobstvenost-7.pdf. следва, че между страните е налице преписка. За предоставяне на търсените документи не се следва постановяване на индивидуален административен акт и съответно издаденото и обжалвано писмо не представлява  индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21 от АПК. Извършване на фактическо действие, което административният орган е длъжен по силата на нормата на  чл. 34, ал. 1 от АПК да извърши по искане на страната, респ. бездействието за извършването му  попада в обхвата на защитата по чл. 256, ал. 2 от АПК, но в случая съдът не е сезиран с иск от такъв характер.

Доколкото съдът е обвързан от волята на жалбоподателя по отношение на обжалвания от него акт  и не може да се подменя волята му, а предмета на жалбата е ясно и категорично определен от жалбоподателя то се приема, че същата е процесуално недопустима.

Въз основа на изложеното, при осъществената проверка за допустимост се приема, че жалбата е без предмет, доколкото е насочена към акт, който не подлежи на обжалване. Също така следва да се посочи, че жалбоподателката се е запознала и получила документи от депозираната  административната преписка между които са и поисканите такива в заявлението й. Следователно е налице и отпаднал правен интерес от търсената съдебна защита, при което са налице предпоставките на чл. 159, т. 4 от АПК. На основание чл. 160, ал. 1 от АПК във вр. с чл.  159, т. 1 и т. 4 от АПК жалбата ще се остави без разглеждане, а образуваното съдебно производство ще се прекрати.  

 Водим от изложеното и на основание чл. 160, ал. 1 от АПК във вр. с чл. 159, т. 1 и т. 4 от АПК, съдът

 

ОПРЕДЕЛИ:

 

ОСТАВЯ без разглеждане жалба на С.С.Т., с адрес: ***, ****, против писмо изх. № 23/СЛУ-3573-1 от 31.05.2023 г. на Кмета на Община Перник и прекратява производството по делото.

Определението може да се обжалва от страните в 7-мо дневен срок от получаването му пред Върховен административен съд на Република България.

 

 

                                                                  Съдия: /п/